معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی: اغلب شکایت های دختران فریب

Elaheh.1

عضو جدید
اغلب شکایت های مربوط به پرونده های آزار و اذیت و ربودن دختران واهی و بی اساس است که برای انتقام جویی از پسران مطرح و تشکیل می شوند.
سرهنگ مصطفی رجبی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نیروی انتظامی کشور دیروز در حاشیه بازدید از غرفه روزنامه «ایران» در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با اعلام این مطلب افزود: در اغلب پرونده های مربوط به آزار و اذیت پس از پیگیری کارآگاهان مشخص می شود دختر و پسر تحت تأثیر عوامل مختلف از طریق دوستی های خیابانی به هم نزدیک می شوند. بعد هم پسر با ارائه وعده های واهی از دختر ساده دل سوءاستفاده می کند. بنابراین زمانی که دختران پل های پشت سر خود را خراب شده می بینند برای تبرئه خود نزد خانواده با مظلوم نمایی ادعا می کنند به زور ربوده شده و مورد تعرض قرار گرفته اند. وی افزود: براساس آمارهای موجود در پلیس آگاهی دوستی های خیابانی و فریب دختران مهمترین شیوه برای تجاوز به عنف است. که مهمترین راه پیشگیری از این معضل نیز بالابردن سطح هوشیاری دختران نوجوان و جوان است. دستگاه های مسئول و والدین نیز باید آموزش ها و هشدار های لازم را به دختران جوان و خانواده ها ارائه دهند تا در دام افراد شیطان صفت و فریبکار گرفتار نشوند. سرهنگ رجبی درباره آمار تجاوز به عنف از سوی مسافربر نماها نیز گفت: با پیگیری های خوبی که از سوی روزنامه ها و رسانه ها برای بالابردن سطح آگاهی شهروندان صورت گرفته نقش مسافربرنماها به طور قابل توجهی در پرونده های تجاوز به عنف کاهش یافته است. اما با این وجود از شهروندان تقاضا داریم در سفرهای درون شهری و بین شهری همچنان از خودروهای شخصی و نامتعارف استفاده نکنند.

* قتل های خانوادگی نگران کننده است

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در ادامه درباره روند وقوع قتل در کشور نیز گفت:در چند سال اخیر وقوع قتل روندی نزولی داشته است. اما همچنان قتل های خانوادگی در مقایسه با کل قتل ها روندی صعودی دارد که تلاش برای کاهش این قبیل پرونده ها نیازمند پیگیری های جمعی و همکاری رسانه ها و خانواده هاست. سرهنگ رجبی در پایان تأکید کرد: استفاده از کاردهای نامتعارف مهمترین آلت قتاله هنگام ارتکاب جنایت ها است که امیدواریم پس از تصویب یک فوریت طرح ممنوعیت حمل و توزیع چاقو در مجلس هفتم شاهد تصویب نهایی و اجرایی شدن این قانون در ماه های باقی مانده دوره خدمت نمایندگان محترم مجلس باشیم.
 
بالا