مطالعه گروهی کنکور کارشناسی ارشد معماری 94

وضعیت
موضوع بسته شده است.

aytakin69

عضو جدید
سلام سلام....من از بچه های پارسالم پارسال شهریور کلا درسم تموم شد ولی با تنبلی تمام رسیدم به اینجا که امیدم به قبولی تقریبا صفره واسه همین نمیخوام منتظر نتایج بمونم میخوام شروع کنم اساسی....یه برنامه توپ میریزم :D از بچه های اینجا کسی پایه هست واسه تکنولوژی خوندن اعلام کنه تاپیکش سوت و کوره.....تابستون میخوام فقط فن بخونم با زبان و اگه شد درک عمومی...
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آفرین به شما که انقد زبانت خوبه ....واقعا کاش منم میتونستم زبان بزنم .....میدونی من با لغات مشکل دارم فراموششون میکنم وقتی هم با لایتنر کار میکنم یه دفعه انقد تعداد لغات برای مرورم زیاد میشه که تمام روز طول میکشه که فقط مرورشون کنم ....میشه برا من شما برنامه زبان بزاری منم قول میدم مو به مو انجام بدم...واقعا نیاز به کمک دارم.ممنون

خوب بود 4سال دانشگاه هیچی بهمون یاد نداد چیزایی که داشتم هم گرفت!:razz: دبیر زبان ما برای من تستای ارشد میاورد میزدم حدوده 5 دوره رشته هایی مثل کشاورزی و زیست و ... رو زده بودم اتون موقع اما الان همون فلش کارت ها رو دراوردم و حدود 80 درصدش یادم رفته
اگه با ممورایز میخونی اتفاقا مشکل منم هست هرروز میرم 56 تا لغت504 میاره برام تازه من حدد 300 تا رو ایگنور کردم!! ولی لایتنر خوبیش اینه وقتی لغتی رو بلد شدی دیگه از گردونه خارج میشه
نمیدونم سطح زبانت چقدر یا سرعتت توی یادگیری ... یکمی هم باید به تواناییهات تکیه کنی
این رو برای همه میگم:
همه ما بعد از بیست و خورده ای سال دیگه میدونیم حافظه ما در چه دسته ای قرار داره:(خانوم دکتر سحر وارد میشود ... خخخخخخ)
درمورد خودم: حافظه من بشدت بصری هست یعنی من لغت رو حفظ شدم که به سلامت اگر نشدم باید نگاهش کنم و وقتی بخاطر سپردم دیگه امکان نداره از ذهنم خارج بشه ... اگر پلانی رو مدت مداوم نگاه کنم چند تا فلش و رنگ و ... روش بیارم دیگه یادم نمیره
شما هم باید بدونی چه نوع حافظه ای داری شاید شما حافظه ت شنیداری باشه باید بشنوی تا یادت بمونه پس باید مطابق با توانایی هات روش خوندن رو امتحان کنی برای من خوندن کلمه توی جمله هیچ کمکی نمیکنه وقتی خود لغت رو حفظ میکنم با مترادف انگلیسی یا معنی فارسی بهتر جواب میگیرم
درکنار همه اینها یه سری نکات مهمه:
مثل اینکه شب ها قبل از خواب زبان رو بخونی(لغت جدید) کمکت میکنه و صبح حتما مرورش کنی یه برنامه زمانی باید داشته باشی که صبح ها مرور کنی چون کنکور تایم صبحه مغزت به طور ناخوداگاه عادت میکنه زمان صبح سیگنال های فعالی برای زبان داشته باشی(و همینطور بقیه دروس) الان ذهن من صبح ها ساعت 8 منو میکشونه به سمت زبان و واقعا برام کمک بزرگیه که ذهنم رو برنامه ریزی کردم تا منو مجبور به کاری بکنه

خوندن این نکات میتونه براتون موثر باشه :(ببخشید دیگه دستم خیلی درد میکنه نمیتونم زیاد تایپ کنم)
روش تصویر سازی ذهنی و رمز گردانی

هر وقت یک جفت واژه با یک تصویر ذهنی به هم ربط داده شوند، یادآوری آنها ، آسانتر می‌شود. هنگامی که ما دو واژه پروانه و کتاب را با یک تصویر ذهنی به هم ربط می‌دهیم، احتمالا یک پیوند معنادار بین آن دو برقرار می‌کنیم. این اصل عمده زیربنای بسیاری از نظامهای یادیار است. روش مکانها و روش واژه کلید از انواع نظامهای معروف یادیار هستند.
روش مکانها

این روش به ویژه در مواردی موثر است که با ردیف منطقی از ماده‌های دلبخواهی مانند واژه‌های نامربوط به یکدیگر سروکار داشته باشید. گام نخست این است که ردیف منظمی از مکانهای مختلف را به خاطر بسپارید. مثلا مکانهایی که ضمن قدم زدن در خانه خود با آنها برخورد می‌کنید. پس از این که توانستید قدم زدن ذهنی را راحت انجام دهید، شروع می‌کنید به ساخت یک تصویر ذهنی که در آن اولین واژه با اولین مکان ربط داده شده است و دومین واژه با دومین مکان و الی آخر.
روش واژه کلید

در یادگیری واژگان زبان خارجی می‌توان از این روش سود جست. برای مثال فرض کنید می‌خواهید یاد بگیرید که واژه اسپانیایی Caballo به معنی horse انگلیسی (اسب) است. روش واژه کلید دو مرحله دارد:

  • مرحله اول یافتن بخشی از واژه اسپانیایی است که با یک واژه انگلیسی هم صدا است. از آنجا که Caballo به صورت Cab-eye-yo تلفظ می‌شود، eye می‌تواند به عنوان واژه کلید بکار رود.
  • مرحله دوم ساختن یک تصویر ذهنی است که واژه کلید را به معادل انگلیسی واژه اصلی پیوند می‌دهد. مثلا یک اسب که بر یک چشم (eye) بسیار بزرگ لگد می‌زند. این تصویر ذهنی یک رابطه معنادار بین انگلیسی و معادل اسپانیایی آن برقرار می‌کند که برای به یاد آوردن آن ابتدا واژه eye و سپس تصویر ذهنی ذخیره شده که رابط eye و horse است، را بازیابی می‌کند.
روش بسط معنایی در بهسازی حافظه

هرچه معنای ماده‌ها بیشتر بسط بدهیم، آنها را بهتر به خاطر می‌آوریم. به سخن دیگر هرچه پیوندهای بیشتری بین ماده‌ها ایجاد کنیم، بر تعداد راههای بازیابی افزوده می‌شود. اگر می‌خواهید چیزی را به یاد آورید، معنای آن را بسط دهید. برای بسط دادن به یک مطلب می‌توانید سوالات متعددی برای خود مطرح کنید و به آنها پاسخ دهید.
روش استفاده از بافت در بهسازی حافظه

از آنجا که بافت نشانه بازیافتی نیرومندی است می‌توان با بازآفرینی بافتی که یادگیری در آن صورت گرفته، حافظه را بهبود بخشید. مثلا اگر جلسات درسی شما همیشه در اتاق معینی تشکیل شود، شما در این اتاق بهتر از هر جای دیگری مطالب آن درس را به یاد خواهید آورد، چون بافت آن اتاق بهترین نشانه بازیافتی برای مطالب درس شما محسوب می‌شود.
با این وجود اغلب اوقات وقتی می‌خواهیم چیزی را به یاد بیاوریم، نمی‌توانیم عملا به بافتی باز گردیم که یادگیری در آن صورت گرفته است. مثلا وقتی می‌خواهید نام یک همکلاسی دوره دبیرستان خود را به یاد بیاورید و نام او فورا به ذهن شما نمی‌آید، صرفا برای به خاطر آوردن آن روانه دبیرستان دوره تحصیل خود نمی‌شوید. در چنین موقعیتهایی می‌توانید بافت را بطور ذهنی بازسازی کنید.
روش سازمان دهی در بهسازی حافظه

روش سازمان دهی به این دلیل بازیابی را بهبود می‌بخشد که بر کارآیی پیگردی در حافظه می‌افزاید و به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم اطلاعات بسیار زیادی را یاد اندوزی و بازیابی کنیم. به شرط این که این اطلاعات را سازمان داده باشیم. با مشخص کردن مطالبی از یک فصل درسی که باید به خاطر سپرده شوند، با توجه به عناوین و سر فصلهای بیان شده ، چارچوب کلی درس را ترسیم و سازمان دهی می‌کنیم. این کار هم از سوی معلم و هم از سوی خود فرد یادگیرنده قابل انجام است، اما زمانی که توسط خود یادگیرنده انجام می‌شود، تاثیرات قویتری خواهد داشت.
روش تمرین بازیابی در بهسازی حافظه

در این روش که به صورت تمرین بازیابی انجام می‌شود، می‌توانید درباره مطلب مورد یادگیری سوالاتی از خود مطرح کنید. بعد می‌توانید بخشهای معینی را که در دور اول برایتان مشکل بود، مجددا بخوانید تا بهتر درک کنید.
روش پس ختام

یکی از معروفترین فنون بهسازی حافظه روش پس ختام نام دارد. این روش 6 مرحله مشخص دارد که حروف اول آن وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، نام این روش پس ختام را می‌سازند. این مراحل عبارتند از:


1. پیش خوانی
2. سوال کردن
3. خواندن
4. تفکر
5. از حفظ گفتن
6. مرور کردن
یادگیرنده در مرحله اول مطلب مورد نظر را پیش خوانی می‌کند تا یک برداشت کلی از موضوعات و قسمتهای مهم آن داشته باشد. در مرحله دوم فرد درباره هر بخش سوالهایی را طرح می‌کند و در مرحله سوم هر بخش را به قصد پاسخ دادن به سوالهایی که طرح کرده می‌خواند. در مرحله چهارم به تفکر در مورد مطالب خوانده شده و روابط بین آنها می‌پردازد و در انتهای هر بخش از کل مطالب مورد نظر برای یادگیری اقدام به از حفظ گفتن می‌کند و زمانی که تمام بخشها را به ترتیب مطالعه کرد، مرحله 6 یا مرور کل مطالب را انجام می‌دهد.





اگر حوصله داشتید این مطلب رو هم بخونید:
۱- علت فراموشی در حافظه حسی: بی توجهی و بی دقتی.

۲- علت فراموشی در حافظه کوتاه مدت: گنجایش محدود آن-جایگزین شدن اطلاعات -عدم مرور ذهنی-محو اثر به خاطر گذر زمان.
۳- دلایل فراموشی در حافظه بلند مدت:
* محو و زوال(DECAY):به از دست رفتن حافظه به مرور زمان اطلاق میگردد.علت صرفا گذر زمان است. زمان های تکرار در یادگیری بسیار مهم می باشد.
* تداخل(INTERFERENCE): از دست رفتن حافظه به علت حضور و تداخل خاطرات دیگر (به علت رقابت اطلاعات با یکدیگر):
۱- بازداری پیش گستر(PROACTIVE):خاطرات گذشته موجب از دست رفتن خاطرات جدید میشوند. یادگیریهای قبلی مانع یادآوری مطالب جدید میشود.
۲- بازداری پس گستر(RETROACTIVE): خاطرات جدید موجب از دست رفتن خاطرات گذشته میشوند. یادگیریهای جدید مانع یادآوری مطالب گذشته میشود.
* حواس پرتی(ABSENT-MINDEDNESS): به اشکال در ایجاد حافظه موثق و قابل اطمینان در همان وهله نخست، یعنی در مرحله رمز گردانی اطلاعات، اطلاق میگردد. هنگامی که ما به اندازه کافی توجه و دقت مبذول مواد (مطالب) نمیکنیم رمزگردانی ما ناکارآمد خواهد بود. در این حالت حافظه محو نگردیده بلکه اطلاعات اصلا در حافظه بلند مدت رمزگردانی نشده اند.
* بازداری و یا سد شدن(BLOCKING) : در این حالت خاطرات دست نخورده وجود دارند، اما دسترسی به آنها ممکن نیست. شاید سرنخ های کافی برای سوق دادن ما بسوی اطلاعات مربوطه در اختیار نباشد و یا دیگر آیتمها (مواد) را یادآوری میکنیم که با یادآوری خاطره دلخواه تداخل می یابد. این همان اصطلاح “نوک زبانم هست” میباشد که تنها بخشی از حافظه بازیابی میشود و نه تمام آن.
* نسبت و یا اسناد نادرست(MISATTRIBUTION): در این حالت اطلاعات بدرستی یادآوری میشوند اما به بافتار (زمان، مکان و شخص) غلط منسوب میگردند. مثلا: خواهر شما ماجرای جالبی را برای شما تعریف میکند پس از چند روز شما در حضور همکار خود بخشی از آن را بازگو میکنید به تصور اینکه همکارتان آن ماجرا را برای شما تعریف کرده بوده است.
* تلقین پذیری (SUGGESTIBILITY): تلقینات ذهنی میتواند در یادآوری خاطرات تاثیر گذار باشد. نحوه توصیف یک تصادف میتواند در شهادت شاهدان عینی آن تصادف تاثیر مستقیم بگذارد. وقتی یک تصادف “مرگبار” توصیف میگردد شاهدان هنگام یادآوری، صحنه تصادف را اغراق آمیزتر از آنچه که بوده بازگو میکنند.
* حافظه گزینشی(SELECTIVE MEMORY): در این حالت افراد صرفا جنبه های خوب و یا بد رویدادهای گذشته را به خاطر می آورند. مثلا افراد بد بین و یا افسرده تنها رویدادهای منفی گذشته را بخاطر می آورند. باورها، نگرشها و تعصبات در یادآوری خاطرات تاثیر گذار است.
* سرکوب و واپس زنی(SUPPRESION): به سرکوب خاطرات ناخوشایند اطلاق میگردد. فرد سعی میکند این خاطرات را در ضمیر ناخودآگاه خود نگه دارد.
* ضایعات مغزی، آلزایمر، شوکهای عصبی، افسردگی و اضطراب نیز میتوانند منجر به فراموشی شوند.

نکته: علاقه مندی لازمه “توجه و تمرکز” و “توجه و تمرکز” لازمه یادگیری و یادسپاری است.
نکته: رمزگردانی ساختاری (تاکید بر مشخصات ساختاری و فیزیکی محرکات)، رمز گردانی آوایی یا صوتی (تاکید بر صدای واژه ها) و رمزگردانی معنایی (تاکید بر معنی ومفهوم)، از درجات پردازش در رمزگردانی میباشند که در این میان رمزگردانی ساختاری سطحی و رمزگردانی معنایی پردازش عمیق محسوب میگردد.

نکته: هنگامی که یک رشته اطلاعات و یا رویدادها در توالی یکدیگر رمزگردانی میگردند، گاهی اوقات احتمال یادآوری مواد ابتدایی بیشتر است که به اثر تقدم(PRIMACY EFFECT) شهرت دارد و یا احتمال یادآوری در مواد انتهایی رشته بیشتر است که اثر تاخر(RECENCY EFFECT) نامیده میگردد.
نکته:یادگیری همان انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت است.
 
آخرین ویرایش:

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان،من چند روزه دارم اين تاپيك از ابتدا ميخونم...خيلي عاليه...ممنون ميشم به منم كمك كنيد...سحر جان من از روز اولي كه شروع به خوندن تاپيك كردم لغات رو هم ميخونم...من مشكلم لغات تخصصي،اونارو چطور حفظ كنم...جمله نداره كه؟


Sent from my iPhone using Tapatalk

لغات تخصصی بطور جدی از نظر من وقت تلف کردنه وقتت رو برای درک مطلب و گرامر بذاری نتیجه بهتری میگیری
اما اگه دوست داری خب میتونی خودت یه جمله براشون درست کنی این خیلی بهتر از جمله اماده ست
 

ozra69

عضو جدید
کاربر ممتاز
لغات تخصصی بطور جدی از نظر من وقت تلف کردنه وقتت رو برای درک مطلب و گرامر بذاری نتیجه بهتری میگیری
اما اگه دوست داری خب میتونی خودت یه جمله براشون درست کنی این خیلی بهتر از جمله اماده ست

من هم موافقم زبان تخصصی ارزش خوندن نداره والا من یک نصف تخصصی هم نخوندم ونمی خوام بخونم برا حفظ کردن
 

ozra69

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشکل تو چیه عذرا جون؟ حفظ لغت؟یادگیری لغت؟جاگذاریش؟نحوه برخورد با تست زبان؟
بنده به عنوان رتبه 2رقمی زبان تخصصی کنکور کارشناسی توصیه م در وحله اول حفظ لغت هاست:d اینم بگم طبق بررسی انجام شده توسط من ( :دی) زبان عمومی ارشد معماری واقعا سخت تر از بقیه گروه هاست مثلا من زبان تخصصی پرستاری رو خیلی بهتر از زبان عمومی معماری زدم و این باعث شده بیشتر تاکید کنم روی گسترش دایره واژگان.

چی بگم والا من مشکل ام نمی دونم لغات حفظ می کنم مرور هم میکنم لغات یادمه ولی وقتی می خوام تست را بزنم برا واژگان می مونم کدوم لغت اگه معنی یکی را ندونم که مصیبته برام حالا همه را هم بلد باشم می بینی گیر می افتم ولی با درک مطلب راحت ترم
 

setareh266

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چی بگم والا من مشکل ام نمی دونم لغات حفظ می کنم مرور هم میکنم لغات یادمه ولی وقتی می خوام تست را بزنم برا واژگان می مونم کدوم لغت اگه معنی یکی را ندونم که مصیبته برام حالا همه را هم بلد باشم می بینی گیر می افتم ولی با درک مطلب راحت ترم

خب عزیزم بنظر من بهتره روشت رو اینجوری نکنی که جواب رو بخونی بعد ببینی کدوم گزینه درسته صورت سوالو بخون برای خودت معنی کن ببین با توجه به محتواش جای خالی رو با چی توی فارسی پر میکنی بعد گزینه ها رو ببین یه مثال:
some teachers welcomed the change in the educational system but for the majority the ... was true

خب اول ترجمه ش و مفهومش:
برخی از معلمان از تغییرات در سیستم اموزشی استقبال میکنند اما برای اکثریت ... درست بود.
این اما یعنی باید یه لغت پیدا کنیم که حالت استقبال دبیران رو نقض کنه : جمله رو تکمیل میکنیم با توجه به اطلاعات خودمون و گزینه نگاه نمیکنیم:
برخی از معلمان از تغییرات در سیستم اموزشی استقبال میکننداما برای اکثریت برعکس این قضیه درست بود.
حالا میریم سراغ گزینه ها:
1) revival
2)converse
3)contradiction
4)endeavor
1 و 4 اول کار حف میشن(1:احیا 4: تلاش)
2 یعنی متضاد و 3 یعنی تضاد با توجه به محتوای جمله به صفت احتیاج داریم نه اسم (بدون دونستن معنی 3 و با توجه به اینکه tion داره اسم هست این هم حذف میشد) میمونه 2 و جواب صحیح است!
 
آخرین ویرایش:

SaM.J.D

عضو جدید
بچه ها کسی کتاب "فن شناسی معماری ایران" (گلابچی و آیدین جوانی) رو گرفته؟؟؟؟؟ یکی از دوستام میگه خیلی حجمش زیاده!!!! دوستم که دانشگاه تهرانه میگه دکتر متدین گفته فصل 12 کتاب خیلی مهمه حتما بخونید، می تونید بگید فصل 12 چیه؟؟؟
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سحر جون در مورده كتاب اكتيو ريدينگ چيزي ميدوني؟ من خيلي مبتدي هستم برا را افتادن خوبه يا برم دلتارو بخرم الان؟

نه چیزی نمیدونم
دلتا خوبه اما یکن سطحض بالاتره وتقریبا 200 صفحه اولش بدرد ما میخوره اخراش هم یه سری منحنی ونمودار که پیشرفتت رو نشون بده پی دی افش رو من دارم اگه خواستی اکتبو رو بخر پی دی افش رو میذارم
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
خب مهندس من که این کتاب ندارم میشه مشخصات کاملش بنویسی یا اینکه برام یک چند تا عکس از صفحاتش بزاری اگه داری تا روند کتاب دستم بیاد ،مشهد هم قرار نیست برم و از طرفی هم کسی را ندارم که برام این کتاب بگیره

دست شما مرسی مهندس...
من مشهدم خواستی بگو بخرم پست کنم واست
 

homayun.Gh

عضو جدید
سحر جون در مورده كتاب اكتيو ريدينگ چيزي ميدوني؟ من خيلي مبتدي هستم برا را افتادن خوبه يا برم دلتارو بخرم الان؟
یه 3 صفحه از یه کتاب هست که واسه در کلی اکتیو ریدینگ و عملی کردنش کافیه! زیاد تو جزیاتش نرفته فقط درحدی که بشه به کارش برد! بنظرم کافی هم هست همه چیرو گفته! امیدوارم کمک کنه;)
1.jpg
2a.jpg
 
سلام دوستان کسانی که حس می کنند لغات زبان رو زود فراموش می کنند و یاد سپاری آن یک کم سخته سعی کنید با کد بندی کلمات یاد بیگیرید به عنوان مثال :
فرض کنید شما به لغت valorous به معنی شجاع بر می‌خورید. حال می‌توانید در ذهن خود چنین مجسم کنید که در کنار دریا ایستاده‌اید مشغول تماشای وال‌ها هستید. والها یکی یکی به سطح آب می‌آیند ولی به محض اینکه شما را می‌بینند می‌ترسند و فرار می‌کنند، تا اینکه یک وال روس (یک وال از کشور روسیه) به سطح آب می‌آید و بجای اینکه از شما فرار کند، به سمت شما می‌آید. شما با خود می‌گویید:* وال روس، شجاع است!*
 
سلام دوستان خود مهندس قاسمی در موسسه آموزش عالی آزاد آسیا مشهد تدریس می کنن . این کتاب رو در وحله دوم به زبان آموزان خودش معرفی می کنه این کتاب رو براساس سطح زبان ، زبان آموز ، موسسه بهش معرفی می کنه. اگه طرف یک خورده زبان ضعیف باشه ممکنه در حین مطالعه این کتاب زود خسته بشه . ولی برای آزمون تافل واقعا خوبه دوستان از این کتاب زیاد تعریف می کنن.
 

samaneh.mhsn

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمرین اسکیس

تمرین اسکیس

سلام بچه ها، اینا یه سری از تمرینای اولیه ی اسکیس منه، قبل از موضوعی کار کردن، که گفتم آپ می کنم واستون.. نمی دونستم تاپیک تمرین اسکیس دارین یا نه، و کجاست، اینجا آپشون می کنم، واسه اونایی که می خوان اسکیس هم کار کنن از الان. اگه سوالی داشتین راجع بهشون بگین. موضوعیارو الان نمی ذارم، فعلن باید دستتونو قوی کنین، اگه خیلی ضعیفین از تمرین خط شروع کنین، بعدشم روکشی از عکس. خیلی خیلی موثره که بتونین حجمی که تو ذهنتونه رو بیارین رو کاغذ. این روکشی باید یه چیزی حدود ۲۰۰-۳۰۰ تا عکس باشه، حداقل! و تو یه بازه ی کوتاه. اونوقت تاثیرشو می بینین!
همه شون از اول با ماژیک کشیده شده ن و بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان طراحی و ترسیم بردن....اگه می خواین سر اسکیس وقت کم نیارین باید همینقد وقت بگیره پرسپکتیواتون.
http://www.4shared.com/zip/aCB3Kbhqce/Tamrin-Skis-Hajm_Ajib.html
http://www.4shared.com/zip/2GOquun8ce/Tamrin-Skis-Iso_Nazer.html
http://www.4shared.com/zip/2-iz_F_2ba/Tamrin-Skis-Nema_Hajm.html
http://www.4shared.com/zip/IURCBuW9ce/Tamrin-Skis-Hajm.html
 

sara_slash1

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها، اینا یه سری از تمرینای اولیه ی اسکیس منه، قبل از موضوعی کار کردن، که گفتم آپ می کنم واستون.. نمی دونستم تاپیک تمرین اسکیس دارین یا نه، و کجاست، اینجا آپشون می کنم، واسه اونایی که می خوان اسکیس هم کار کنن از الان. اگه سوالی داشتین راجع بهشون بگین. موضوعیارو الان نمی ذارم، فعلن باید دستتونو قوی کنین، اگه خیلی ضعیفین از تمرین خط شروع کنین، بعدشم روکشی از عکس. خیلی خیلی موثره که بتونین حجمی که تو ذهنتونه رو بیارین رو کاغذ. این روکشی باید یه چیزی حدود ۲۰۰-۳۰۰ تا عکس باشه، حداقل! و تو یه بازه ی کوتاه. اونوقت تاثیرشو می بینین!
همه شون از اول با ماژیک کشیده شده ن و بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان طراحی و ترسیم بردن....اگه می خواین سر اسکیس وقت کم نیارین باید همینقد وقت بگیره پرسپکتیواتون.
http://www.4shared.com/zip/aCB3Kbhqce/Tamrin-Skis-Hajm_Ajib.html
http://www.4shared.com/zip/2GOquun8ce/Tamrin-Skis-Iso_Nazer.html
http://www.4shared.com/zip/2-iz_F_2ba/Tamrin-Skis-Nema_Hajm.html
http://www.4shared.com/zip/IURCBuW9ce/Tamrin-Skis-Hajm.html

میشه اینا رو یکی لطف کنه یه جا دیگه اپ کنه
از اینجا نمیتونم دانلود کنم
ثبت نامم کردم اما دان دمیشه
 

setareh266

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها، اینا یه سری از تمرینای اولیه ی اسکیس منه، قبل از موضوعی کار کردن، که گفتم آپ می کنم واستون.. نمی دونستم تاپیک تمرین اسکیس دارین یا نه، و کجاست، اینجا آپشون می کنم، واسه اونایی که می خوان اسکیس هم کار کنن از الان. اگه سوالی داشتین راجع بهشون بگین. موضوعیارو الان نمی ذارم، فعلن باید دستتونو قوی کنین، اگه خیلی ضعیفین از تمرین خط شروع کنین، بعدشم روکشی از عکس. خیلی خیلی موثره که بتونین حجمی که تو ذهنتونه رو بیارین رو کاغذ. این روکشی باید یه چیزی حدود ۲۰۰-۳۰۰ تا عکس باشه، حداقل! و تو یه بازه ی کوتاه. اونوقت تاثیرشو می بینین!
همه شون از اول با ماژیک کشیده شده ن و بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان طراحی و ترسیم بردن....اگه می خواین سر اسکیس وقت کم نیارین باید همینقد وقت بگیره پرسپکتیواتون.
http://www.4shared.com/zip/aCB3Kbhqce/Tamrin-Skis-Hajm_Ajib.html
http://www.4shared.com/zip/2GOquun8ce/Tamrin-Skis-Iso_Nazer.html
http://www.4shared.com/zip/2-iz_F_2ba/Tamrin-Skis-Nema_Hajm.html
http://www.4shared.com/zip/IURCBuW9ce/Tamrin-Skis-Hajm.html

سمانه جون ممنون از کار قشنگت ....میشه تا کنکور مرتب برا ما تمرین بزاری ما هم همراه با تمرینات شما پیش بریم؟!!!میدونم خواسته زیادیه ولی خیلی ممنون میشیم ازت اگه همراهیمون کنی.
 

ozra69

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها، اینا یه سری از تمرینای اولیه ی اسکیس منه، قبل از موضوعی کار کردن، که گفتم آپ می کنم واستون.. نمی دونستم تاپیک تمرین اسکیس دارین یا نه، و کجاست، اینجا آپشون می کنم، واسه اونایی که می خوان اسکیس هم کار کنن از الان. اگه سوالی داشتین راجع بهشون بگین. موضوعیارو الان نمی ذارم، فعلن باید دستتونو قوی کنین، اگه خیلی ضعیفین از تمرین خط شروع کنین، بعدشم روکشی از عکس. خیلی خیلی موثره که بتونین حجمی که تو ذهنتونه رو بیارین رو کاغذ. این روکشی باید یه چیزی حدود ۲۰۰-۳۰۰ تا عکس باشه، حداقل! و تو یه بازه ی کوتاه. اونوقت تاثیرشو می بینین!
همه شون از اول با ماژیک کشیده شده ن و بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان طراحی و ترسیم بردن....اگه می خواین سر اسکیس وقت کم نیارین باید همینقد وقت بگیره پرسپکتیواتون.
http://www.4shared.com/zip/aCB3Kbhqce/Tamrin-Skis-Hajm_Ajib.html
http://www.4shared.com/zip/2GOquun8ce/Tamrin-Skis-Iso_Nazer.html
http://www.4shared.com/zip/2-iz_F_2ba/Tamrin-Skis-Nema_Hajm.html
http://www.4shared.com/zip/IURCBuW9ce/Tamrin-Skis-Hajm.html

سمانه جون این ها را که گذاشتی مرسی من دانلود میکنم ولی یک مشکلی که هست اینه که بعضی عکس ها را باز نمی کنه مال یک فوادریش__MACOSX باز نمیشه
ولی دمت گرم کارت خوب بوده
 

ozra69

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان کسانی که حس می کنند لغات زبان رو زود فراموش می کنند و یاد سپاری آن یک کم سخته سعی کنید با کد بندی کلمات یاد بیگیرید به عنوان مثال :
فرض کنید شما به لغت valorous به معنی شجاع بر می‌خورید. حال می‌توانید در ذهن خود چنین مجسم کنید که در کنار دریا ایستاده‌اید مشغول تماشای وال‌ها هستید. والها یکی یکی به سطح آب می‌آیند ولی به محض اینکه شما را می‌بینند می‌ترسند و فرار می‌کنند، تا اینکه یک وال روس (یک وال از کشور روسیه) به سطح آب می‌آید و بجای اینکه از شما فرار کند، به سمت شما می‌آید. شما با خود می‌گویید:* وال روس، شجاع است!*

حب مهندس این جوری که ادم بعد 1000تا لغت قاطی میکنه ادم یک راه بهتر یاد بدید دوستان
 

night_k

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهتر نیس از جعبه لاتینیر استفاده کنید؟اینجوری هم باید یه کلمه انگلیسی رو حفظ کنید به همراه یه جمله دیگه که خودش فشار اضافی میشه رو مغز. اینکه مغز یه بار دیگه بیاد از یه جمله فارسی یه لغت انگلیسی استخراج کنه نمیزاره لغتو درک کنید.اونوقت مغز لغتو به عنوان یه زبان دیگه نمیشناسه به عنوان یه کلمه انتزاعی میشناسه.من با کدبندی لغات موافق نیستم.تکرار یه لغت و استفاده از اون تو جمله سازی بهترین راه درک لغته.من خودم از این روش استفاده میکنم مشکلیم پیش نمیاد با اینکه تعداد لغاتامم زیادم شدن
 

samaneh.mhsn

عضو جدید
کاربر ممتاز
سمانه جون ممنون از کار قشنگت ....میشه تا کنکور مرتب برا ما تمرین بزاری ما هم همراه با تمرینات شما پیش بریم؟!!!میدونم خواسته زیادیه ولی خیلی ممنون میشیم ازت اگه همراهیمون کنی.
عزيزم نمى تونم قول بدم، ولى تمام سعيمو مى كنم كه يه برنامه بنويسم و بذارم.
سمانه جون این ها را که گذاشتی مرسی من دانلود میکنم ولی یک مشکلی که هست اینه که بعضی عکس ها را باز نمی کنه مال یک فوادریش__MACOSX باز نمیشه
ولی دمت گرم کارت خوب بوده
مرسى، اونو ولش كن، واسه سيستم عاملمه كه ويندوز نيست.
حب مهندس این جوری که ادم بعد 1000تا لغت قاطی میکنه ادم یک راه بهتر یاد بدید دوستان
به نظر من اين روشا به درد نمى خوره، واسه زبان اول از همه پشتكار مهمه كه زود دلسرد نشى، بعدشم تكرار، با ممرايز بخون كلمه ها رو، بارها و بارها و سعى كن با كلمه هاى هر درس يه متن بنويسى خودت، اوجورى مجبورى به كاربردشون تو جمله توجه كنى و بعد مى تونى تستارو بزنى، موقع زدن تست لغت هم حذف گزينه كمك مى كنه، اول اون يكى يا دو تايى كه مى دونى نمى خوره به جوابو حذف كن بعد باقى مونده هارو سبك سنگين كن، زبان هيچ ميون برى نداره!
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سمانه جون این ها را که گذاشتی مرسی من دانلود میکنم ولی یک مشکلی که هست اینه که بعضی عکس ها را باز نمی کنه مال یک فوادریش__MACOSX باز نمیشه
ولی دمت گرم کارت خوب بوده

چیز خاصی نیست
حب مهندس این جوری که ادم بعد 1000تا لغت قاطی میکنه ادم یک راه بهتر یاد بدید دوستان


من امتحان کردم اصلا ادم مثال یادش میمونه ولی لغته نه
 
آخرین ویرایش:

SaM.J.D

عضو جدید
بچه ها کسی کتاب "فن شناسی معماری ایران" (گلابچی و آیدین جوانی) رو گرفته؟؟؟؟؟ یکی از دوستام میگه خیلی حجمش زیاده!!!! دوستم که دانشگاه تهرانه میگه دکتر متدین گفته فصل 12 کتاب خیلی مهمه حتما بخونید، می تونید بگید فصل 12 چیه؟؟؟
 
  • Like
واکنش ها: !ala

!ala

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها کسی کتاب "فن شناسی معماری ایران" (گلابچی و آیدین جوانی) رو گرفته؟؟؟؟؟ یکی از دوستام میگه خیلی حجمش زیاده!!!! دوستم که دانشگاه تهرانه میگه دکتر متدین گفته فصل 12 کتاب خیلی مهمه حتما بخونید، می تونید بگید فصل 12 چیه؟؟؟

چقد این سوال آشناست برام؟!!!
نه والا من که نگرفتم اصلا نشنیده بودم اسم کتابشو، فک کنم تازه چاپ شده نه؟ بزار بچه های دیگه بیان ببینیم چی میگن:)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا