مزایای استفاده از دوربین های تحت شبکه

best1

عضو جدید
دوربینهای تحت شبکه علاوه بر اینکه به زنگ خطر و شبکه متصل می شوند، می توانند تصاویری با کیفیت بالا و با بیشترین نظارت بر کیفیت و راه حل های امنیتی را ارائه دهند.
دوربین IP به طور خودکار شرایط روشنایی را تنظیم کرده و امکان مشاهده و پخش فیلم را در زمان واقعی فراهم می کند. این دوربینها را می توان از راه دوراز طریق هر کامپیوتری با دسترسی به حساب کاربری مشاهده کرد. به عنوان مثال شما می توانید روی محل کار خود از خارج از کشور نظارت داشته باشید. IP می تواند خود رااز طریق زیرساخت های شبکه با آلارم های خارجی همگام کند.برخی مزایای دوربین تحت شبکه
مشاهده از راه دور مبتنی بر وب
هماهنگ با آلارم های خارجی و اینترنت
تصحیح خودکار عملیات نورپردازی
آشکارساز حرکت هوشمند
ضبط تصاویر زنده ٢٤ ساعتبرخی ویژگیهای دوربین تحت شبکه١- وضوح تصویر یا تفکیک پذیری
بر خلاف دوربین‌های آنالوگ که رزولوشن آنها با تعداد خطوط افقی (TVL) مشخص می‌شود، واحد اندازه گیری در این دوربینها پیکسل است. برای مقایسه ٥٢٠ تی وی لاین در یک دوربین آنالوگ با رزولیشن ٧٥٢×٥٨٢ برابری می‌کند. (این رقم در دوربین آنالوگ رزولوشن نسبتا بالایی به شمار می‌رود.)
امروزه استفاده از دوربین‌های ٢ و ٣ مگاپیکسلی به عنوان دوربین‌های شبکه به سرعت رایج شده و این دوربین‌ها می‌توانند تصاویری به مراتب بهتری از دوربین‌های آنالوگ ارائه دهند. از دوربینهای ١٦ و ٢٠ مگاپیکسلی هم معمولا برای مشاهده محیط‌های پهناور استفاده می‌شود.
٢- عملکرد در نور کم
در ابتدا دوربین‌های تحت شبکه عملکرد مناسبی در نور کم نداشتند و مکانیزم جبران‌کننده آنها هم باعث کاهش تعداد فریم‌ها در تصویر می‌شد که به یک تصویر بی کیفیت و نامنظم می‌انجامید. اما دوربین‌های امروزی می‌توانند از نور موجود استفاده مناسب را بکنند و تصویر نسبتا مناسبی را حتی در نور یک لوکس نیز ایجاد کنند.
٣- عملکرد در شبکه
یکی از معایب دوربین‌های تحت شبکه تاثیر آنها بر روی سرعت شبکه و کاهش آن است. عملکرد این دوربینها بگونه ای است که حجم زیادی از اطلاعات مربوط به دوربین باید در هر لحظه در شبکه جابه جا شود و با توجه به پهنای باند محدود شبکه این امر می‌تواند حتی موجب ایجاد اختلال در کار شبکه نیز شود. اما شبکه‌های گیگابایتی امروزی می‌توانند به راحتی نصب این دوربین‌ها را پشتیبانی کنند.
برای کاهش اختلال در شبکه بهتر است دوربین بطور مستقیم داخل شبکه قرار نگیرد و تصاویر دارای شبکه خاص خود در سیستم باشند.
٤- Power over Ethernet
این قابلیت یعنی دوربین از طریق کابل شبکه تغذیه می شود و به کابل اضافه نیاز ندارد. در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ که به یک کابل جداگانه برای تغذیه نیاز دارند این قابلیت موجب صرفه جویی در زمان و هزینه کابل کشی خواهد شد.
٥- محدودیت طول کابل
داده‌ها بر روی کابل Cat5 دارای محدودیت مسافت تا ١٠٠ متر هستند. با این حال تقویت‌کننده‌هایی وجود دارند که به راحتی این مسافت به ٢٠٠ یا حتی٥٠٠ متر هم افزایش می‌دهند. با این حال هنگام نصب دوربین‌های شبکه نیز مانند دوربین‌های انالوگ باید به محدودیت فاصله آنها و طول کابل توجه داشت.

منبع :‌
دوربین مدار بسته
 
بالا