mehgostar94
عضو جدید
[h=2]
[/h]
کمپانیهای مختلف در حال سپری کردن مراحل پایانی ساخت هدستهای واقعیت مجازی خود هستند و زمان زیادی تا عرضه نهایی این محصولات باقی نمانده است. حال کمپانی HTC از تکنولوژی منحصربهفردی رونمایی کرده که استفاده از هدست وایو را در فضای داخلی هم ممکن میکند.
پیش از این که سراغ تکنولوژی استفاده شده در هدست واقعیت مجازی وایو کمپانی HTC برویم، مقدمهای کوچک از مشکلاتی که ممکن است در استفاده از این هدستها در واقعیت مجازی پیش بیاید خواهیم داشت. تصور کنید که در حال تجربه یک بازی شوتر با هدست واقعیت مجازی در داخل خانه هستید. خانهای که مملو از وسایل مختلفی مثل مبل، میز، تلویزیون و دیگر کالاهای مرسوم است. دلیل جذابیت بازیهای واقعیت مجازی هم بر حرکت کردن و استفاده از حرکات دستها است که باعث میشود گیمر بهنوعی خود را دقیقا در دل بازی و به عنوان شخصیتاصلی آن تصور کند.
حال کمپانی HTC در جریان نمایشگاه CES 2016 که بزرگترین رویداد فناوری سال هم هست، از قابلیت جدیدی رونمایی کرده که استفاده از این هدستها را در فضای داخلی هم ممکن میکند. این تکنولوژی «چِیپرون» نام دارد و باعث میشود تا دیدی کامل از محیط اطراف در استفاده از هدست واقعیت مجازی داشته باشید و از مشکلاتی که پیشتر به آنها اشاره کردیم پیشگیری شود. به نقل از نویسنده سایت Engadget که این تکنولوژی را در جریان CES 2016 تجربه کرده است. در طی استفاده از هدست وایو، اشیای محیطی به شکل یک تصویر دو بعدی و با رنگ آبی نمایش داده میشوند که باعث میشود فرد استفاده کننده از هدست، دید خوبی از محیط داشته باشد. وی همچنین اعلام کرده که این تکنولوژی باعث میشود تا حس یک شخص نابینا را در حین استفاده از وایو نداشته باشد.ولی محدود بودن فضای محیطی، علیالخصوص در زندگیهای امروزی، باعث میشود که حرکت کردن کورکورانه باعث برخورد گیمر با وسایل محیط و درنتیجه خراب شدن تجربه بازی، آسیب دیدن وی و خرابی وسایل شود. برای مثال بازی Zero Latency که چندی پیش ویدیویی از آن منتشر شد، یکی از بلندپروازانهترین پروژههای واقعیت مجازی است که به دلیل همین محدودیت، فقط در فضاهای بسیار بزرگ و خالی قابل اجرا است.
گراهام برین، مدیر پروژه ساخت هدست وایو در کمپانی HTC است که توضیحات دقیقتری در مورد این فناوری ارائه کرده است:
کمپانیهای مختلف در حال سپری کردن مراحل پایانی ساخت هدستهای واقعیت مجازی خود هستند و زمان زیادی تا عرضه نهایی این محصولات باقی نمانده است. حال کمپانی HTC از تکنولوژی منحصربهفردی رونمایی کرده که استفاده از هدست وایو را در فضای داخلی هم ممکن میکند.
پیش از این که سراغ تکنولوژی استفاده شده در هدست واقعیت مجازی وایو کمپانی HTC برویم، مقدمهای کوچک از مشکلاتی که ممکن است در استفاده از این هدستها در واقعیت مجازی پیش بیاید خواهیم داشت. تصور کنید که در حال تجربه یک بازی شوتر با هدست واقعیت مجازی در داخل خانه هستید. خانهای که مملو از وسایل مختلفی مثل مبل، میز، تلویزیون و دیگر کالاهای مرسوم است. دلیل جذابیت بازیهای واقعیت مجازی هم بر حرکت کردن و استفاده از حرکات دستها است که باعث میشود گیمر بهنوعی خود را دقیقا در دل بازی و به عنوان شخصیتاصلی آن تصور کند.
حال کمپانی HTC در جریان نمایشگاه CES 2016 که بزرگترین رویداد فناوری سال هم هست، از قابلیت جدیدی رونمایی کرده که استفاده از این هدستها را در فضای داخلی هم ممکن میکند. این تکنولوژی «چِیپرون» نام دارد و باعث میشود تا دیدی کامل از محیط اطراف در استفاده از هدست واقعیت مجازی داشته باشید و از مشکلاتی که پیشتر به آنها اشاره کردیم پیشگیری شود. به نقل از نویسنده سایت Engadget که این تکنولوژی را در جریان CES 2016 تجربه کرده است. در طی استفاده از هدست وایو، اشیای محیطی به شکل یک تصویر دو بعدی و با رنگ آبی نمایش داده میشوند که باعث میشود فرد استفاده کننده از هدست، دید خوبی از محیط داشته باشد. وی همچنین اعلام کرده که این تکنولوژی باعث میشود تا حس یک شخص نابینا را در حین استفاده از وایو نداشته باشد.ولی محدود بودن فضای محیطی، علیالخصوص در زندگیهای امروزی، باعث میشود که حرکت کردن کورکورانه باعث برخورد گیمر با وسایل محیط و درنتیجه خراب شدن تجربه بازی، آسیب دیدن وی و خرابی وسایل شود. برای مثال بازی Zero Latency که چندی پیش ویدیویی از آن منتشر شد، یکی از بلندپروازانهترین پروژههای واقعیت مجازی است که به دلیل همین محدودیت، فقط در فضاهای بسیار بزرگ و خالی قابل اجرا است.
گراهام برین، مدیر پروژه ساخت هدست وایو در کمپانی HTC است که توضیحات دقیقتری در مورد این فناوری ارائه کرده است: