مرد مصنوعی کامل یک میلیون‌دلاری به موزه علوم لندن رفت

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91111811255
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲



مرد مصنوعی یک میلیون‌دلاری ساخت روباتیک‌کاران پیشگام که با اندام مصنوعی، عضلات روباتیک و خون مصنوعی تکمیل شده است، به موزه علوم لندن رفت.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این موجود خارق‌العاده موسوم به «رکس(مخفف اسکلت خارجی روباتیک)» از چند مورد از جدیدترین پیشرفتها در فناوری پروتز به اضافه یک پانکراس، کلیه، طحال و نای مصنوعی در کنار یک سیستم گردش خون در حال کار برخوردار است.

این روبات انسان‌نمای دو متری از اشتراکاتی با استیو آوستین، مرد بیونیکی سریال تلویزیونی دهه 1970 با نام «مرد شش میلیون دلاری» برخوردار بوده، اما هزینه ساخت رکس تنها یک میلیون دلار است.


چارچوب فناوری پیشرفته روبات رکس از آرایه‌ای از عضلات و ارگانهای مصنوعی از سراسر جهان ساخته شده است.


این روبات برای یک مستند شبکه چهار انگلیس با عنوان «چگونه یک مرد بیونیک بسازیم» ساخته شده و از روز پنج‌شنبه (19 بهمن) در موزه علوم لندن به نمایش گذاشته خواهد شد.


افتتاح این نمایشگاه در موزه علوم به بررسی تغییر برداشت هویت انسانی در برابر پس‌زمینه پیشرفت سریع در علم فرایندهای زیستی خواهد پرداخت.

در این مستند، کارشناسان پیشگام به صحبت با برتولت مِیِر، روانشناس اجتماعی سوئیسی خواهند پرداخت.


میر از بدو تولد از دست چپ برخوردار نبوده و اکنون از یک جایگزین بیونیکی 30 هزار پوندی با قابلیت گرفتن و پیچ خوردن بهره می‌برد.


در این برنامه، میر به آزمایش اعضای پروتزی ماژولار پیشرفته‌تر پرداخته که به خود در مورد شناسایی علائم کنترلی کوچک از سوی ساعد آموزش می‌دهد. وی همچنین با تیمی از دانشمندان انگلیسی ملاقات خواهد کرد که با کاشت ریزتراشه در شبکیه نابینایان، بینایی را به آنها بازگردانده و همچنین اندام مصنوعی را برای جایگزین کردن ریه،‌کلیه، پانکراس و طحال از کار افتاده تولید کرده‌اند.


انتهای پیام


مرد مصنوعی



مرد مصنوعی



مرد مصنوعی



مرد مصنوعی
 
بالا