ما جمله مجیدیم

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهتره فرهنگ عاشورا رو مطالعه کنید.خیلی خوبه.
نوشته هر کسی هم خواستید بخونید.البته نه برا دشمنان اسلام.
اگه خدا بخواد در این مورد یه تایپیکی خواهم زد

آهان یعنی شما مسلمانید و همه چی میدونید وما نمی دونیم به خاطره همین حق دارید در مورد همه قضاوت کنید و دستور بدید :surprised:
دوست عزیز این چیزا رو خوندن کاری نداره مهم عمل کردن
شما اینا رو خوندید و این حرفا رو میزنید و انقدر راحت در مورد دیگران قضاوت میکنید بهتر یه خورده به خودتون بیاید
 

spow

اخراجی موقت
تابوها فرو می شکنند

در ایران زنان با وجود حجاب برای برابری تلاش می کنند. ولی مردان در این میان چه می کنند؟ یک چیز مسلم است: هر آنچه حجاب به شمار می رود می تواند به عنوان پوشاک استفاده شود. تا کنون تنها این زنان بودند که می بایست بر اساس مقررات حکومت اسلامی حجاب اجباری را رعایت کنند تا از نگاه مردان نامحرم و غرب امپریالیست در امان بمانند. حالا اما مردان نیز شروع کرده اند خودشان را بپوشانند و البته برای اعلام همبستگی با مردی که به وی حجاب اجباری پوشانده اند: مجید توکلی یکی از رهبران جنبش دانشجویی.

مجید توکلی دوشنبه پیش (7 دسامبر) در حالی که دانشجویان در سراسر کشور علیه رژیم تظاهرات می کردند و «مرگ بر دیکتاتور» فریاد می زدند، در دانشگاه امیر کبیر تهران سخنانی شجاعانه بر زبان آورد. توکلی پیش از این دو بار به زندان اوین افتاده بود. او به خوبی می دانست با چه خطری روبروست و همان روز نیز دستگیر شد.



حجاب برای تحقیر

یک روز پس از دستگیری وی، خبرگزاری فارس، وابسته به حکومت، عکسی از توکلی منتشر کرد که وی را در حجاب اجباری زنان نشان می داد: چادر سیاه و مقنعه آبی. در خبر آمده بود که توکلی برای گریختن از مجازات، زبونانه در لباس زنانه قصد فرار داشت.

کسانی که شاهد دستگیری مجید توکلی بودند با شتاب دست به کار شدند تا حقیقت را منتشر کنند: توکلی نه تنها چادر بر سر نداشت بلکه با همان هیئت مردانه و در حالی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، دستگیر شد. ظاهرا بعدا وی را مجبور کرده اند تا حجاب اجباری زنان را بر تن کند. خبرگزاری فارس به ویژه بی شرمانه عکس توکلی را در کنار عکسی از نخستین رییس جمهوری اسلامی منتشر کرده است که وی نیز ظاهرا در سال 1981 با لباس زنانه به فرانسه فرار کرد. در حالی که بنی صدر در عکس با صورت کاملا اصلاح شده و بدون سبیل مشهورش با یک روسری گل منگولی مستقیم در دوربین نگاه می کند، و واقعا نیز خطوط زنانه چهره اش را به رخ می کشد، توکلی اما با ته ریش و در حالی که نگاهش را به زمین دوخته است، تنها حجاب زنانه بر تن دارد و شرمگین به نظر می رسد.

اما اتفاقا آنچه قرار بود این رهبر دانشجویی را از اعتبار انداخته و سکه یک پول کند، و در یک کلام، مردانگی وی را از وی برباید، توسط جنبش مخالفان سبز به یک کارزار در پشتیبانی از او تبدیل شد. این کارزار در اینترنت «کمپین مردان با حجاب» نام دارد. از خوانندگان مرد در فیس بوک خواسته شده است تا با روسری و چادر عکس بیندازند و آن را منتشر کنند. یک کلیپ در یوتیوب زیر عنوان «ما همه مجید هستیم» دهها مرد با حجاب را نشان می دهد که برخی خشمگین، برخی نومید و برخی نیز بدون آنکه بخواهند، خنده دارند. مردان جوان با چادر یا روسری عکس های گروهی می گیرند. آدم به یاد گفتاوردی مربوط به عکس هایی می افتد که از دوران پس از کشف حجاب در سال 1936 به دستور رضا شاه و اجبار خانواده های اشراف در دست است: هر فامیل بزرگی باید یک عکس خانوادگی می گرفت. در این عکس ها می شود وحشت را در چشم زنان سرلخت که خود را عریان احساس می کردند دید


ما همه مجید هستیم!

امروز زنان نیز با مجید توکلی که پس از ندا آقاسلطان که به قتل رسید، به دومین چهره جوان جنبش سبز تبدیل شده است، اعلام همبستگی می کنند. زنی در وبلاگ خود می پرسد: «چه چیز پوشش زنان بد است؟ ما را مجبور می کنند چادر سر کنیم و آن وقت مردان را با همین چادر مسخره می کنند». وبلاگ دیگری موضوع را برعکس می کند و چهره ان را زیر چادر مونتاژ می کند و حتی صورت ....، را با لپ های سرخ و ماتیک به یک چهره زیبا و ملایم تغییر می دهد.

از تابستان به این سو تابوها پشت سر هم فرو می پاشند. در حالی که پیش از این درباره وضعیت زندان ها و به ویژه در مورد تجاوزها پنهانی زمزمه می شد، از تابستان به این سو مردان (!) به صدای بلند اعلام می کنند: «به من تجاوز شده است
 

Similar threads

بالا