كمك ،HELP ، سئوالات، FAQ ، درخواست ( پروژه هاي درسي )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nino

مدیر بازنشسته
خب آره دیگه دارم میمیرم بابا
:eek::eek::eek:

salam hichkas dar morede eglime garmo khoshk matlabi nadare? kheili ehtiaj daram ,mamnun misham age komak konin. mer30
لطفا فارسی تایپ کنید

اما چه رنجیست لذت ها را تنها بردن و چه زشت است زیبایی ها را تنها دیدن و چه بدبختی آزاردهنده ای است تنها خوشبخت بودن! در بهشت تنها بودن سخت تر از کویر است.
(دکتر شریعتی):gol:

من کلی مطلب دارم، فقط چون حجمشون بالاست، نمیدونم چطور برات بفرستم.
خواستی بگو تا بهت بدم.
بعدشم لطفا فارسی بتایپ.

عزیزم تو رپید شیر هم میتونی آپلود کنی

جمیعا سلام
بچه ها کانسپت من برای طراحیه دانشکده معماری "اغتشاش"
یعنی بی نظمی در عین نظم.
اگه کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم کمک کنه.
منتظرم

اغتشاش ؟؟ فکر میکنی کانسپت مناسبیه ؟البته نظم در عین بی نظمی اغتشاش نمیشه . میتونه پیچیدگی باشه . یعنی وقتی خیلی پیچیده باشه نظمش قابل درک نباشه بی نظم به نظر میرسه در حالیکه نظم داره

kasi az karay gehry sar dar miare komakam kone:(
لطفا فقط فارسی تایپ کنید
 

کالیگولا

عضو فعال
کاربر ممتاز
لطفا کمک کنید!!!!!!

لطفا کمک کنید!!!!!!

سلام!
به یک سری اطالاعات در مورد معماری گنبدهادر ایران احتیاج دارم! همچنین سیر تکاملیشون!
ممنون میشم اگه کمکم کنید چون واقعا بهش نیاز دارم!:(
 

oos mamad

عضو جدید
هماهنگي معماري با اقليم راه خلاصي ازگرماي خوزستان:(

به خدا با معماری میشه جهنم گرم کویر را چون خنکای شمال به مردم هدیه کرد:
هُرم آتش هاي تابستاني كه بر پوست شهر و مردمانش مي نشيند آن قدر هست كه انگار كني دستت را كنار شعله هاي آتش گرفته اي بيچاره شهر اما كه سايه اي نيست تا از زير آن گذر كند ، آبي كه به استحمامي آيد و يا OGENERAL 500 هزار توماني ريش سفيد كولرها با تصوير مشايخي تا قدري خنكا نثار چهره اش كند .
شهر چون پيكره ي زنده و موجودي ذي حيات در اين پنج ـ شش ماهه مي بايست بسوزد و بسازد . حتا نمي تواند با قرض و قوله و رو زدن براي چند روز مرخصي به سفري برود و عطشي فرو بنشاند .
ما آدم ها هيچ وقت به شهر به عنوان موجودي زنده نگاه نمي كنيم . دلبخواه مي كوبيمش ، مي سازيمش و تغييرش مي دهيم حتا متوليان شهر هم نگاه ارگانيكي به شهر ندارند . محله اي و بخشي و مقطعي نگاهش مي كنند . اما در همين شهر خودمان ـ اهواز ـ وقتي كه شما دو محله ي مختلف مثل نيوسات ( منازل شركت نفت ) و خشايار را در نظر مي گيري اين شيوه هاي ساخت است كه بيش از هر چيز ميزان آسايش شهروندان و ساكنان آن را رقم مي زند كاري به معيار جديد زندگي كلان شهري ـ مثل تهران ـ ندارم كه نسل هاي نو و آنان كه پدرشان يا پدر خانمشان جزو از ما بهتران نيستند مجبورند در آپارتمان هايي 50 متري آشيانه كنند . آپارتمان هايي كه ديگر محل زندگي نيستند ، محل دور هم جمع شدن در شادي و غم . شريك هم بودن ، محل خاطره و قايم شدن و آشكار شدن . آنها صرفاً خوابگاه هايي هستند كه صبح علي الطلوع ساكنان خود ـ انسان هاي عصر صنعت و ترافيك را ـ به سركارهاي خود گسيل مي دارند و تشويق شان مي كنند كه تا پاسي از شب در كلان شهر كاركنند و بدوند و تنها براي خوابيدن به خوابگاه هاي خود برگردند .
اما خوشبختانه شهر ما اهواز هنوز به اين وضعيت اسف بار نرسيده است . كه شايد يكي از دلايل آن گرماي بيش از حد باشد كه نياز به استراحت و درخانه ماندن در ساعات گرم ميانه ي روز را افزون مي كند به طور مثال در خيابان اصلي شهر طالقاني از ساعت 3 ظهر به بعد فقط تك و توك ماشين هايي مي بيني كه دنبال دربستي مي گردند و باقي بيماران شهرستاني كه پاي پله ي مطب ها ، زير سايه نازك ديوارها و بر روي مقوا نشسته اند تا ساعاتي ديگر كه مطب ها باز شود و لاغير ، جنبنده اي نيست و يا حتا نرمه نسيمي .
از نيوسايت و خشايار مي گفتم . در محله ي اول ابتدائاً چيزي كه جلب نظر مي كند درختان انبوه و فضاي سبز سرشاري ست كه به مدد نبود سيم هاي مختلفه برق ( انشعاب هاي مجاز و صلواتي ) رشد يافته اند . فضاي سبز مناسب منطقه و ديوارهاي سبز آن ( ديوارهايي از گیاه مورد به جاي سنگ و سيمان ) باعث شده تا در هر ساعت از شبانه روز اين منطقه چند درجه اي خنك تر از الباقي قسمت هاي شهر باشد . سيستم خيابان ها و و فاضلاب و خدمات ويژه ي شركت نفت نيز باعث شده تا آنجا يكي از بهترين محلات اهواز قلمداد شود كه بيشتر مرهون سبك معماري و انبوهي فضاي سبز آن است از كمپلو به بالا ـ كمپلو ، خشايار ، كيان ـ اما كه برخي محلات پرجمعيت اهواز محسوب مي شوند انگار گرما خشونت بيشتري دارد فضاي سبز تنك و معماري خاصي كه بيشتر متكي بر وسايل سنگين ساخت و ساز و نماهاي بيروني سنگ سفيد (مرمر) است و سيم هاي برقي كه جابجا آسمان را خط خطي كرده اند و مأموراني كه هر از چندگاه با اره هاي برقي به سراغ درختان اكثراً اكاليپتوس منطقه مي آيند تا شاخ و برگ و قد و قامتشان را بچينند كه با سيم ها تصادم پيدا نكنند ، همه و همه باعث شده تا گرماي اين مناطق فرساينده تر باشد .
متوليان ساخت و ساز شهر هرچند نمي توانند از گرماي خدادادي و اقليمي شهر جلوگيري كنند اما با به كار بردن شيوه هايي به راحتي مي توانند گرما را بكاهند و از تأثير نامطلوب آن بر شهروندان جلوگيري نمايد كمربند سبز كه از طرح هاي لازم و بر زمين مانده ي شهر اهواز است مي تواند چون *****ي جلوي آلودگي و گرد و غبار و امواج گرما را بگيرد كه به دليل كمبود اعتبار و نبود بينش استراتژيك مديريت شهر همچنان مكتوم مانده است . اما از اين طرح بزرگ و البته شدني كه بگذريم در ساخت و تعمير هر واحد مسكوني نيز مي توان با به وجود آوردن پاره اي اصلاحات ، سيستم مناسب تري را براي زندگي فراهم آوريم .
سنگ نماي سفيد ( مرمر) از جمله مصالحي است كه به كاربردن آن در ساختمان مانند بيماري مهلكي تلقي مي شود . متأسفانه بيشتر شهروندان به زيبايي اين نوع سنگ نظر دارند حال آنكه اين سنگ كاملاً ناهماهنگ با شرايط اقليمي خوزستان است . اين سنگ قابليت جذب و نگهداري بسيار زياد گرما را در خود دارد و گاه پيش مي آيد كه در فاصله ي غروب خورشيد و طلوع خورشيد در روز بعد ( حدود 10 ساعت ) هنوز گرماي خود را از دست نداده است .
فرهنگ سازي در مورد نوع بكارگيري مصالح ساختماني و نقشه ي ساختمان و كاشت درخت در پياده روها مي تواند به راحتي از طريق شهرداري اعمال شود . شوراها و شهرداري ها خوزستان مي توانند با در پيش گرفتن سياست هاي تشويقي جهت ايجاد ديوارهاي سبز و چمن كردن حياط ها به جاي موزاييك و نيز استفاده از سفال و عايق در ساخت و سازها بيشترين تأثير را براي مهار درجه ي حرارات بنمايند .
براي مهار گرماي خوزستان هيچ كاري نمي شود كرد الا تغيير شيوه هاي ساخت و ساز شهري و مسكوني و اهميت دادن به فضاي سبز و عدم به كارگيري مصالحي با ظرفيت بالاي نگهداري حرارت

معمار جون نظر و امتیاز FORGET نشه;)
مرسی شهیاد جان از توجه خاصت به این موضوع:D
به نظرمن استفاده از رنگها در محیط یک عامل بسیار مهم روانی واسه کمتر حس کردنه گرماست(همون طبقه بندی رنگهای گرم و سرد و نوع به کارگیری اونها در محیط)
:)
 

SHAHYAD.H

عضو جدید
کمک :تاثیر رنگ در معماری ......!!!!!

کمک :تاثیر رنگ در معماری ......!!!!!

تو کلاس وقتی استاد از نقش رنگ و تاثیر افسانه ای اش بر روح و فکر وحتی جسم انسان صحبت میکرد خیلی مشتاق شدم بیشتر در موردش بدونم ، وقتی که اینقدر این رنگ به نظر ساده و ارزون قیمت اثرات جالبی در خلق اثر معماری داره چرا بیشتر روی اون برنامه ریزی نکنیم؟:)

شاید به نظر عجیب برسد که در حوزه حس بصری رنگ حرارت را می توان تشخیص داد.به هر حال تجربه نشان داده است که بین دو آتلیه که یکی با رنگ سبز-آبی و دیگری با قرمز-نارنجی رنگ شده باشد , ۵ تا ۷ درجه اختلاف حرارت یا بودت از طریق ذهنی احساس می شود.به عبارت دیگر , کسانی که در آتلیه سبز هستند , در ۱۵ درجه سانتیگراد احساس سرما می کردند , اما در اتاقی که با رنگ قرمز نارنجی رنگ شده بود تا ۱۳-۱۱ درجه نیز احساس سرما نمی کردند.حقیقت این است که رنگ آبی-سبز جریان خون را کند و رنگ قرمز نارنجی همانند داروی محرکی است که باعث حالت هیجانی و تسریع جریان خون در بدن می گردد.:eek:

این یاداشت در مجله صنعت ساختمان داریس , شماره ۳۸ , آذر ۸۴ به چاپ رسیده است



چیزی که از شما دوستان میخوام اینه که اگر با من موافقید ومطلبی از تاثیر رنگها میدونید بگید تا من تحقیقم رو کامل کنم
پیشاپیش میبوسمتون:w36:
 

sascoach

عضو جدید
كمك!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(خواهش مي كنم)

كمك!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(خواهش مي كنم)

سلام به همگي.من دنبال معماري اسلامي قاهره مي گردم .گناه دارم تو رو خدا اگه سراغ دارين آدرس سايت بدين:cry:
 
آخرین ویرایش:

sarah amir

عضو جدید
مقاله در مورد نعل درگاه

مقاله در مورد نعل درگاه

سلام .
از دوستاني كه در مورد نعل درگاهي مقاله يا اطلاعاتي دارن ... لطف كنن اينجا بزارن يا لينك بدن .
 

maral55

مدیر بازنشسته
سلام!
به یک سری اطالاعات در مورد معماری گنبدهادر ایران احتیاج دارم! همچنین سیر تکاملیشون!
ممنون میشم اگه کمکم کنید چون واقعا بهش نیاز دارم!:(


كتاب هاي معماري اسلامي كمك زيادي مي تونه بهت بكنه هر كتابي كه در مورد معماري اسلامي باشه كه تعدادشون هم كم نيست
 

atish_baran

عضو جدید
کاربر ممتاز
:gol:سلام دوستان گلم:gol:

:gol:من به پلان برش نما از خانه ابشار رایت نیاز دارم مخصوصا برش :gol:
 

ELAHE.T

عضو جدید
kheyli komak mikham

kheyli komak mikham

salam b hamegi.

dar morede osule tarahi 1 matlab mikham baraye moghadameye 1 maghale

merc;)
 

ELAHE.T

عضو جدید
salam dust

rusta 1 darse fogholade shiriniye< aslan ham gij konande nist
...roosta ro bayad az nazare farhang<eghlim<masaleh < sisteme sakhtemunhashun
 

ELAHE.T

عضو جدید
سلام .
از دوستاني كه در مورد نعل درگاهي مقاله يا اطلاعاتي دارن ... لطف كنن اينجا بزارن يا لينك بدن .




سلام

در مورد نعل درگاه مطلب ندارم اما در مورد اصول طراحي معماري براي مقدمه مقاله مطلب ميخوام

اگر داريد <ممنون ميشم:smile:
 

shabnam b

عضو جدید
salam man ta 5shambe ye tahghigh mikham dar rabete ba pele age nabaram ostadam mindazatam mishe koomakam koonin :cry::cry::redface:
 

archiciv

عضو جدید
;)
:gol:سلام دوستان گلم:gol:


:gol:من به پلان برش نما از خانه ابشار رایت نیاز دارم مخصوصا برش :gol:





اين نما و مقطعش دوست عزيز پلانشم كه فراوونه
 

k@mi

عضو جدید
مقاله

مقاله

سلام.من یه مقاله در باره بافت معماری بازار تهران لازم دارم.فوری.:cry:.
 

k@mi

عضو جدید
راهنمایی

راهنمایی

کسی اموزشگاه معتبر برای کلاسهای 3dsmax میشناسه؟
 

تبسم

عضو جدید
سلام بچه ها من چند تا دیتایل در و ÷نجره بی عیب می خوام دارین؟کتاب مزدک اسفندیاری و چند تا دیگه رو دیدم اضافه دارین؟
 

تبسم

عضو جدید
در مورد مصالح جدیدی که برای در و پنجره استفاده می شه مطلب دارین یا عکس؟
 

تبسم

عضو جدید
کسی در مورد معبد آناهیتا تحقیق کرده؟کتاب زیاده اما می خوام اگه کسی چیزی اضافه می دونه کمک کنه
 

تبسم

عضو جدید
پله و رمپ در فضا های شهری

موارد استفاده : پله به عنوان یکی از مصالح پوششی کف ، ارتباط بین سطوح نا همطراز را امکان پذیر می سازد . پله همچنین می تواند در تعریف فضاها و حتی به عنوان مکانی برای نشستن و استراحت مورد استفاده قرار گیرد .
ابعاد :
در طرح های شهری برای رعایت اصول ایمنی و راحتی معمولا حداقل عرض پله را 1/5 متر در نظر می گیرند . هر رشته پلکان ترجیحا باید دارای حداقل 3 سکو باشد . رابطه بین کف پله (t) و ارتفاع یا خیز پله (r) را می توان با استفاده از فرمول : میلی متر 700 یا 600 2r+ t = محاسبه کرد . حداکثرر ارتفاع پله در اماکن عمومی شهرها ، 150 میلی متر اما اندازه مناسب تر بین 80 تا 120 میلی متر است .
وزن یا آهنگ :
وزن یا آهنگ ایمنی بالا رفتن و پایین آمدن از پله را پله را میسر می کند . این ایمنی با ثابت بودن ابعاد ( کف و ارتفاع ) تامین می گردد . لیک در برخی نقاط که پله ها در مسیر اصلی و مستقیم قرار ندارند ، برای ایجاد دسترسی سریع به مکان مورد نظر ، می توان با تغییر متناسب آهنگ ( کاهش تعداد گامها اما بلند تر برداشتن گامها ) امکان حرکت آهسته تر مسافران پیاده را فراهم کرد .
مقطع طولی :
زمانی که هدف ، ایجاد ایمنی بیشتر باشد ، لازم است تا حد ممکن لبه پله تشخص و وضوح کافی داشته باشد . برای نیل به این مقصود باید : الف : در نحئه پیوند ، نوع مصالح به کار رفته و رنگ آن تغییر ایجاد کرد . ب : انعکاس یا تصویر لبه ها ، یک خط سایه دار ایجاد کند . پله هایی که لبه آنها گرد ( به شکل بینی گاو ) است ، اگر چه کمتر صدمه می بینند ، اما وضوح و هویت خود را از دست می دهند .
سطوح شیب دار ( رمپ ها ) :
در شیب 1:12 ( حدودا 8.5% ) حرکت صندلی چرخ دار و کالسکه بچه به خوبی امکان پذیر است . شیب 1:15 ( 6.7%) مناسب تر است ، اما هیچگاه استفاده از رمپ هایی با شیب بیش از 1:20 ( 5%) در محوطه بیمارستان ها جایز نیست . سطح رمپ ها نباید لغزنده بوده و آب های سطحی باید به کرانه های جانبی آن هدایت و سرازیر شود .
رمپ های پلکان :
در مسیر های طولانی و شیب دار ، رمپ های که پلکانی عملکرد بهتری دارند . این نوع رمپ ها ، امکان صعود را به صورت پیوسته و یکنواخت ، فراهم می کند . در این نوع مسیر ها ، حرکت توامان ( شانه به شانه ) دو صندلی چرخ دار و یا دو کالسکه بچه امکان پذیر خواهد بود . پله های صعود یا سکوها باید وضوح و برجستگی نمایانی داشته باشند . خیز یا ارتفاع آنها نباید از 100 میلی متر تجاوز کند . سطح پله می تواند از 450 میلی متر هم کمتر باشد ، اما اندازه مناسب در حدود 1 متر ، یعنی به اندازه یک گام بلند است . شیب سطح هر پله حداکثر 8.5% و برای ایجاد تنوع ، می توان پله ها را در دسته های 2 یا 3 تایی در بخشهای مختلف رمپ که به خوبی دیده می شوند ، تعبیه کرد .
پله و رمپ :
برای تامین دسترسی بهتر معلولین و با هدف شکستن و خرد کردن تدریجی شیب های طولانی می توان ترکیبی از رمپ و پلکان را به کار گرفت . محل تلاقی پله و رمپ را به گونه طراحی کرد که امکان حرکت آزادنه بین رمپ و پله برقرار گردد .
تغییر سطح :
تغییر سطوح به اندازه چند پله در یک مسیر پیاده ، عنصر جداکننده پیاده روهای محلی مسیرهای سواره ( مسافران پیاده و وسائل نقلیه ) به شمار می رود . برای بهبود بخشیدن به چشم انداز، می توان در طول مسیر پیاده ، مکانهایی نظیر بوفه ، کیوسک های فروش و تعدادی نیمکت را در سطحی مرتفع تر از کف معبر سواره مستقر کرد . این اختلاف سطح ، عابرین را از خطر تردد وسائل نقلیه در امان نگاه می دارد .
پلکان جهت نشستن :
در مکان های مرتفع که استفاده از مناظر اهمیت زیاد دارد ( مانند تفرجگاهها ، حریم رودخانه ها و طول سواحل ) ، باید برای سطح پله ها یا سکوها وسعت بیشتری در نظر گرفته شود ، به نحوی که در قدم زدن ، نشستن و تماشا کردن به خوبی امکان پذیر گردد.
ایمنی :
پله ها به ویژه در اماکن عمومی باید هویت و وضوح کافی داشته و از ضوابط مربوط به ساختمان سازی نظیر تعداد پله ها در یک مسیر ، نحوه قرار گیری پله ها ، عرض مناسب پاگردها و وضعیت نرده ها تبعیت کند .
روشنایی :
تامین نور کافی به ویژه در مکان های غیر هم سطح ، خصوصا در ابتدا و انتهای رشته پلکان ، ضروری است .
نوشته شده توسط علی | لینک ثابت | یک نظر
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
@r@h plz help meeee سوالات و درخواست های معماری 2

Similar threads

بالا