[ فرهنگی ]ساخت یکی از زیباترین بناهای جهان با حضور استاد ایرانی دانشگاه هاروارد

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز

ساخت یکی از زیباترین بناهای جهان با حضور استاد ایرانی دانشگاه هاروارد

یکی از زیباترین بناهای جهان که در آن از منحصربفردترین آمیزه های هنری استفاده شده است با حضور استاد ایرانی معماری مدرسه طراحی دانشگاه هاروارد رونمایی شد.

این بنای زیبا و پیچیده که John Lewis Department Store and Cineplex نام دارد با استفاده از طرحها و نظارت پروفسور فرشید موسوی استاد ایرانی علوم معماری مدرسه طراحی دانشگاه هاروارد آمریکا ارائه شده است.

نمای اصلی این بنا تلفیقی از طرحهای مربوط به صنعت نساجی است به طوری که بیننده در نگاه نخست خود را در برابر پارچه ای بزرگ با منحصربفردترین نقشهای هنری می بیند.

تلفیق طرحهای نمای ظاهری این بنا آنچنان تأثیرگذار است که بیننده
خود را در برابر پارچه ای بزرگ با منحصربفردترین نقشهای هنری می بیند

این طرحهای استثنایی در دو لایه شیشه ای قرار گرفته تا به لطف انعکاس نوری که در زیر تابش نور خورشید صورت می گیرد، بر زیباییهای آن افزوده شود.

طرحها و نقشهایی که در نمای این بنای زیبا به کار گرفته شده است، الهام گرفته شده از طرحهای سنتی است که در بافت قالی و قالیچه های ایرانی به کار گرفته می شود.

طرحها و نقشهای نمای این بنا الهام گرفته شده از طرحهای سنتی است
در بافت قالی و قالیچه های ایرانی است

به عقیده کارشناسان استفاده از این طرحها جلوه ای استثنایی به این بنا بخشیده و آن را در زمره زیباترین بناهای جهان قرار داده است.

پروفسور فرشید موسوی از جمله کارشناسان سرشناس معماری در جهان به حساب می آید که با تلاش گروه دیگری از همکاران خود مرکز معماری خارجی (FOA) آمریکا را نیز بنا نهاده است.






http://iran-tejarat.com/News/Cat11/News18727.html منبع :gol:
 
بالا