عمل جراحی کوچک کردن سینه های زنان

وضعیت
موضوع بسته شده است.

LOOFAN

عضو جدید
[h=1][/h]



سینه های زنان از مهمترین اندامهای وی در تناسب اندام و زیبایی به شمار میروند و بسیاری از زنان از بزرگی سینه های خود شکایت دارند ، راه های مختلفی برای کاهش اندازه سینه ها وجود دارد:۱- جراحی زیبایی که موثرترین روش بخصوص در مواردی است که بزرگی سینه ها در اثر افزایش بافت شیر ساز باشد .
۲- فعالیت های فیزیکی و ورزشی ویژه . که این روش تاثیر کمتری بر کاهش حجم سینه ها دارد و در مواردی کاربرد بیشتری دارد که افزایش حجم سینه ها در اثر افزایش بافت چربی باشد .
۳- داروهای خوراکی و ژل های ویژه . که کمترین اثر را دارند ولی در برخی از موارد نمی توان از اثرات حتی کم آنان چشم پوشی کرد .
سینه های زنان از اعضایی هستند که می توانند هر شکل و هر جنسی داشته باشند و مهمترین مساله حفظ سلامت آنهاست.
روشهای ساده سفت کردن و کوچکتر کردن سینه ها
عمل جراحی برای کوچک کردن سینه های زنان همانند هر جراحی دیگر، امکان ایجاد عوارض در این نوع جراحی نیز وجود دارد. بنابراین عوارض این جراحی کوچک کردن سینه های زنان را می توان به دوگروه عوارض عمومی، که در هرعمل جراحی می تواند ایجاد شود، و عوارض اختصاصی که احتمال بروز آن در این نوع جراحی خاص بیشتر است، تقسیم کرد:
عوارض عمومی عمل جراحی کوچک کردن سینه های زنان
۱- عوارض مربوط به بیهوشی: اگرچه امروزه ریسک انجام بیهوشی در اعمال جراحی بسیار کم شده است، ولی درحین تمام اعمال جراحی، هنوز ریسک کمی برای عوارض بیهوشی وجود دارد. باید توجه داشت که این ریسک با افزایش سن، وجود بیماریهای زمینه ای و به ویژه بیماریهای قلبی، ریوی، سیگار کشیدن و … بیشتر می شود.
۲- خونریزی: هر نقطه از بدن که تحت عمل جراحی قرار می گیرد، پس از جراحی در معرض این خطر قرار دارد. البته در فردی که طبق سابقه پزشکی وآزمایشات پیش از عمل، بیماری های نقص انعقادی ندارد، احتمال بروز این عارضه بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است. توجه ویژه در افرادی لازم است که از داروهایی مانند آسپیرین و ترکیبات مشابه آن و یا از داروهای دیگری مانند وارفارین مصرف می کنند.
در این موارد باید کاملا مراقب بود و از قبل از عمل کوچک کردن سینه های زنان برنامه ویژه ای برای جایگزینی این داروها وتغییر در میزان ونوع مصرف آنها اجرا کرد. پزشک معالج در این خصوص شما را راهنمایی خواهد کرد.
۳- عفونت: در تقسیم بندی میزان عفونت و نوع زخم دربین جراحی های مختلف، جراحی کوچک کردن سینه های زنان یکی از جراحی هایی است که احتمال بروز عفونت در آن بسیار پائین بوده(حدود ۱%) و زخم های ناشی از این جراحی نیز از انواع زخم های تمیز (clean)محسوب می شوند.
این احتمال به حدی پائین است که جز در مواردی که بیمار دچار بیماریهای ضعیف کننده سیستم ایمنی (نظیر دیابت یا مصرف مزمن داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند) است، نیازی به تجویز آنتی بیوتیک طولانی مدت پس از جراحی نیست.
منشاء عفونت احتمالی می تواند باکتری های موجود در مجاری شیری بیمار باشد. توجه داشته باشید که درصورت بروز عفونت، معمولاً تجویز آنتی بیوتیک لازم شده و حتی ممکن است لازم باشد چرک ایجاد شده در زیر زخم با جراحی کوچک دیگری تخلیه شده و زخم باز گذاشته شود تا پس از شستشوی روزانه، زخم در فرصت مناسب دیگری بسته شود.
۴- عوارض مربوط به لخته شدن خون در پا و آمبولی ریه: با توجه به بی حرکت بودن بیمار حین عمل جراحی نسبتاً طولانی و نیز شل شدن عضلات اندام، سرعت حرکت بازگشت خون در پاها به سمت قلب درحین عمل کم می شود.
بنابرین امکان ایجاد لخته خون در اندام وجود دارد. وجود این لخته، به خودی خود اهمیت زیادی ندارد ولی آنچه حائز اهمیت است حرکت ناگهانی این لخته به سمت قلب و پمپ شدن آن به سمت ریه هاست.این حالت که آمبولی ریوی نام دارد، باعث بروز مشکلات تنفسی در بیمار می شود که می تواند خطرناک باشد.
احتمال بروز این عارضه در بیماران عادی که عوامل خطر این عارضه را ندارند، بسیار پائین است و با تمهیدات لازم در قبل، حین و پس از جراحی کوچک کردن سینه های زنان می توان احتمال بروز آن را به صفر نزدیک کرد.
به عکس برخی بیماران در معرض ریسک بالاتری هستند که در این خصوص باید اقدامات حفاظتی را اجباراً انجام داد. مواردی نظیر مصرف قرصهای جلوگیری از بارداری، چاقی، استعمال دخانیات و … امکان بروز این عارضه را زیاد می کند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا