علت حرمت گوشت خوک در اسلام!.

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
ربطش به اینه که اون گوشت میدونی مخلوطی از تفاله های حیوان های خوراکیه که گاهی هم طبق گزارشات سیما با استفاده از رنگ فرش رنگرزی میشه و در سایه ی امن حکومتی ناقص و جاهل ، به انسان یعنی اشرف مخلوقات عرضه میشه(هیچ کدام از حجج اسلام هم ایرادی بر این تغذیه های متفاوت در این مرز و بوم نمی گیرن که ... فقط طوطی وار یه سری جمله یاد گرفتن :گوشت خوک ... و می خوان چندهزار سال تکرارش کنن )

خب من کاری بااین قضایا ندارم. باید جای دیگه این چیزا درست بشه!.... من میگم الان اینها توجیهیه برای اینکه بریم گوشت حرام بخوریم؟؟؟!!!...
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
یه دوست بود که آلمان رفته بود و به قولش خودش پورک خورده بود می گفت و تعریف هم زیاد می کرد. دوست دیگه ای گفت ضرر نداره که آلمانیها میخورن و ...، اون دوست گفت که یه نگاه به ملت آلمان بنداز هم باهوش ترن، هم سالم تر و هم ثروت مند تر حالا بگو گوشت خوک مضر تره یا گوشت چرخ کرده ارزونی که دور میدون می دن و مردم به خاطر ضعف مالی میخرن! من که جوابی نتونستم بدم، شما رو نمی دونم.
حرفشون میتونه درست باشه. چون اینطور که می دوم مثلا المانی ها پدرکشتگی با اسلام ندارن که بگن چون اسلام حرام کرده ما میخوریم تا حال اسلام رو بگیریم! میخورن چون فکر میکنن چون فکر میکنن مثل بقیه گوشت هاست!
در مورد سوسیس و کالباس که معلوم نیست چی توشون هست هم که همه میدونیم!
ولی ارتباطی بین این قضیه با حرام دانستن خوردن گوشت این حیوان در اسلام نداره! اسلام که نمیگه ذره ای فایده برای بدن نداره گوشت خوک! میگه مسلمان نخورن! هزاران دلیل میتونه داشته باشه که خود دین نگفته! ما مردم هستیم که میگردیم این دلیل ها چی میتونه باشه! که مخالفان این قضیه هم اعتقاد دارن ممکنه تبعاتی خوردن گوشت خوک برای انسان داشته باشه که بشر الان نمیدونه!
پس از حرف دوستتون نمیشه نتیجه گرفت که پس بخوریم.
متاسفانه اونقدر همه جا زوم شده روی خوردن ویا نخوردن گوشت خوک فقط و فقط برای اینکه اسلام رو زیر سوال ببرن! در حالی که خیلی حیوان های دیگه هم اسلام حرام کرده خوردن انها را که هیچ بحثی روشون نیست! ولی اینطور هم نیست که بشر 100در100 روی اونها معتقد باشه که اگه بخوریم برامون ضرر داره!
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
...ممکنه تبعاتی خوردن گوشت خوک برای انسان داشته باشه که بشر الان نمیدونه!
...

سلام.اینهمه دلائل باز میگید بشر هنوز نمیدونه؟..بعضیا گوششون رو گرفتن که نمیدونن. وگرنه هر عاقلی میدونه و میفهمه. به منم ربط داره کسی گوشت خوک بخوره یا نخوره!!...چون فردا خصلت های زیباش (هرچند نامحسوس) گریبان گیر همه میشه!.
راستی چرا خارجیا یکی از فحش هاشون به همدیگه "خوک کثیف" هست؟!.

(باهمه هستم:کسی هم بی احترامی نکنه در جواب من)...
 

starlet.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اسلام کلا گفته غذایی ک واسه بدنت ضرر داره نخور حتی اگ حلال باشه مثلا یکی فشار خون داره چربی داره بعد بخاد کله پاچه بخوره یا ..کلا حق النفس رو باید رعایت کرد
اسلام گوشت خوک رو حرام اعلام کرده..و تا الانم ی سری دلیل براش پیدا کردن ولی ما میدونیم ک عقل انسان محدوده و خیلی چیزا رو درک نمیکنه و ممکنه پیشرفت علم ب جایی برسه که خوک رو جوری پرورش بدن ک همه میکروباش و اون کرم خاصی ک داره از بین بره حتی جایی پرورش بدن ک از سایر الودگی ها دور باشه و کثافت نخوره پس اون موقع میگن ک ای بابا اسلام الکی گفته و .. و هزار تا شبه بذارن رو دین.ولی باید اینو بگم ک بعد روحانی انسان ارزشش خیلی خیلی بیشتر از بعد جسمانی ما نباید فقط حرام بودن این موجودو ب ضررهای جسمانیش ربط بدیم چون همونطور ک گفتم ممکنه ی روز ی همه ضررهای جسمانیش از بین بره
قطعا خوردنش باعث میشه ضررهایی واسه روح انسان داشته باشه..فعلا گفتن ک چون بی غیرته این صفت رذیله ش رو انسانم تاثیر داره ولی بصورت علمی تایید نشده ولی یک احتمال خیلی قویه..ولی بازم میگم عقل انسان محدوده و عالم روحانی رو درک نمیکنه
و چه سخنی بالاتر از قرآن
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام.اینهمه دلائل باز میگید بشر هنوز نمیدونه؟..بعضیا گوششون رو گرفتن که نمیدونن. وگرنه هر عاقلی میدونه و میفهمه. به منم ربط داره کسی گوشت خوک بخوره یا نخوره!!...چون فردا خصلت های زیباش (هرچند نامحسوس) گریبان گیر همه میشه!.
راستی چرا خارجیا یکی از فحش هاشون به همدیگه "خوک کثیف" هست؟!.

(باهمه هستم:کسی هم بی احترامی نکنه در جواب من)...
کوتاه عرض میکنم.
یعنی شما واقعا باور دارید همه گفته های پست اولتون رو؟ خب ببینید اگر گوشت خوک اون همه بدی داشت که الان همه مردم جهان مرده بودن!!! پس چرا از من و شما سرحال ترن؟ من نمیگم بدی نداره. خیلی از مذراتش هم اثبات شده! ولی اینکه توی دادن این اخبار در بیشتر موارد اغراق میکنیم. باعث میشیم کلا خواننده رو زده کنیم از حقیقت واقعی!
نمیدونم چرا خارجیا از این فحش استفاده میکنن! خب از کثیف ترین حیوان هاست دیگه!
من اینجا موضوعم رو برای شخص شما روشن کنم دوست عزیزم. منم مخالفم با خوردن گوشت خوک! برای من هم حرامه! ولی برای من واضحه که در مطالب پست اول شدیدا اغراق شده!
همه ما قبول داریم که ما مسلمونا هستیم که اسلام رو خراب میکنیم! جلوه بدی ازش ایجاد میکنیم. اشتباهات از ماست و اسلام نقصی نداره! من به این دیدگاه خیلی اعتقاد دارم. یکی از مصداق هاش هم همین مطالب شدیدا غلو شده در مورد مضرات خوردن گوشت خوک است!
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ربطش به اینه که اون گوشت میدونی مخلوطی از تفاله های حیوان های خوراکیه که گاهی هم طبق گزارشات سیما با استفاده از رنگ فرش رنگرزی میشه و در سایه ی امن حکومتی ناقص و جاهل ، به انسان یعنی اشرف مخلوقات عرضه میشه(هیچ کدام از حجج اسلام هم ایرادی بر این تغذیه های متفاوت در این مرز و بوم نمی گیرن که ... فقط طوطی وار یه سری جمله یاد گرفتن :گوشت خوک ... و می خوان چندهزار سال تکرارش کنن )

سلام علیکم .........اسم کاربریتون رو تبیان انتخاب کرده اید در شرایطی که به جرات میتونم بگم یکبار نیز به این سایت سر نزده اید!.........شما چند بار در این باره از مراجع محترم تقلید پرسیده اید؟

دقت کنید ......کالباس و سوسیسی که شما میفرمائید به اون وضعیت ساخته میشه ربطی به فتوا دادن و ندادن مراجع محترم ندارد........بلکه نظارت میخواهد و بس ......بعضا هم این کار شده

حکم سوسیس و کالباس چیست؟

از ترکیبات موجود در کالباس و سوسیس چیزی که موجب حلت و حرمت آن می‌شود گوشت است که آیا ذبح شرعی شده یا خیر؟ چون ظاهراً ذبح در کشور اسلامی صورت گرفته و ذابح مسلمان است و مسلمان گوشت حرام در اختیار مردم قرار نمی‌دهد. لذا تا زمانی‌که دلیل صریح بر حرمت یافت نشود، نمی‌توان بر حرمت آن فتوا داد.
ثانیاً: تنها بر شک و شبهه حکم حرمت داده نمی‌شود و انسان در حد توان خود مکلف است که جهت دریافت حلت و حرمت سعی و تلاش کند.(احسن الفتاوی،کتاب الصید و الذبائح:۷/۴۱۱).

..................
تعطیلی یک کارخانه سوسیس و کالباس به دلیل استفاده از گوشت غیرمجاز

.
تعطیلی 12 کارخانه سوسیس و کالباس - خبرآنلاین


.
تخلف عامل تعطیلی کارخانه مشهور سوسیس و کالباس

.
فروش سوسیس و کالباس با گوشت خوک در ایران ! - آپارات

.
واکنش وزارت بهداشت به فروش سوسیس و کالباس حرام گوشت

.
چرا استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس ممنوع شد؟

.
ممنوعیت مصرف سوسیس و کالباس ترکیه‌ای



فروش کالباس و سوسیس به اسم فراورده های گوشتی چه حکمی دارد؟(یعنی اگر به درصد فرادره گوشتی نرسیده باشد) حکم غش دارد چه حکمی؟ اگر در جامعه مرسوم باشد چه طور؟ حکم غش باطل را ندارد....... البته این کار فروشنده حرام است اما معامله صحیح است ........ولی اگر خریدار به عنوان کالایی که در آن از گوشت استفاده شده خریده و الان رضایت ندارد ، حق فسخ دارد . (1)

پی نوشت:
1. استفتا از دفتر آیت الله العظمی خامنه ای در قم


.
.
.

ممکن است شما بفرمائید مراجع را قبول ندارید .......بسیار خوب نداشته باشید .......شما که نام کاربری تبیان رو انتخاب می کنید به نظر به قرآن بایستی لااقل اعتقاد کوچکی داشته باشد .......در کتاب خداوند صراحتا درباره گوشت خوک نظر داده شده است و دقیقا بر مبنای همین اصل که اصول که کلام قرآن است تغییرناپذیر است .....اگر فقیهی حکم غیر قرآنی بدهد بایستی در فقاهت او شک کرد

در قرآن به صراحت و با وضوح کامل حرام بودن گوشت خوک بیان شده است: حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُواْ بِالأَزْلاَمِ ذَلِکُمْ فِسْقٌ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿3﴾

بر شما حرام شده است مردار و خون و گوشت خوک و آنچه به نام غیر خدا کشته شده باشد و [حیوان حلال گوشت] خفه شده و به چوب مرده و از بلندى افتاده و به ضرب شاخ مرده و آنچه درنده از آن خورده باشد مگر آنچه را [که زنده دریافته و خود] سر ببرید و [همچنین] آنچه براى بتان سربریده شده و [نیز] قسمت کردن شما [چیزى را] به وسیله تیرهاى قرعه این [کارها همه] نافرمانى [خدا]ست امروز کسانى که کافر شده‏اند از [کارشکنى در] دین شما نومید گردیده‏اند پس از ایشان مترسید و از من بترسید امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت‏خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را براى شما [به عنوان] آیینى برگزیدم و هر کس دچار گرسنگى شود بى‏آنکه به گناه متمایل باشد [اگر از آنچه منع شده است بخورد] بى تردید خدا آمرزنده مهربان است .
سوره مائده


سوره: العنام , آیه: 145

بگو در آنچه به من وحى شده است بر خورنده‏اى که آن را مى‏خورد هیچ حرامى نمى‏یابم مگر آنکه مردار یا خون ریخته یا گوشت‏ خوک باشد که اینها همه پلیدند یا [قربانیى که] از روى نافرمانى [به هنگام ذبح] نام غیر خدا بر آن برده شده باشد پس کسى که بدون سرکشى و زیاده‏خواهى [به خوردن آنها] ناچار گردد قطعا پروردگار تو آمرزنده مهربان است .
قُل لاَّ أَجِدُ فِی مَا أُوْحِیَ إِلَیَّ مُحَرَّمًا عَلَى طَاعِمٍ یَطْعَمُهُ إِلاَّ أَن یَکُونَ مَیْتَةً أَوْ دَمًا مَّسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنزِیرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَیْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ رَبَّکَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿145﴾
سوره: النحل, آیه: 115
جز این نیست که [خدا] مردار و خون و گوشت‏ خوک و آنچه را که نام غیر خدا بر آن برده شده حرام گردانیده است [با این همه] هر کس که [به خوردن آنها] ناگزیر شود و سرکش و زیاده‏خواه نباشد قطعا خدا آمرزنده مهربان است .

إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةَ وَالْدَّمَ وَلَحْمَ الْخَنزِیرِ وَمَآ أُهِلَّ لِغَیْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَیْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿115﴾




پرسش: حکم سوسیس و کالباس متعارف در بازار چیست و آیا تحقیق لازم است ؟ پاسخ: آنچه در بازار مسلمانان است حلال است و تحقیق لازم نیست . و همچنین اگر در کشورهای خارجه ساخته شود و احتمال برود که وارد کننده آن مسأله تذکیهً گوشتیکه با او مخلوط می شود احراز نموده است .
آیت الله العظمی سیستانی
http://www.sistani.org/persian/qa/0895/


 
آخرین ویرایش:
حالا یکی بیاد مشخص کنه ضرر سیگار برای سلامتی بشر بیشتره یا گوشت خوک. مضرات بیشمار سیگار رو هم که علم تایید کرده. ولی از خوش شانسی تولیدکنندگان سیگار و ثروت زیاد پشت اون در زمان صدر اسلام سیگار نبوده، نمیان سیگار رو حرام اعلام کنن و تمام واردات و کارخونه هاشو تعطیل کنن. آخه دوستان داخلی ما خیلی فکر سلامت مردمن، یکی گوشت خوک وارد کنه یا به اندازه یک قاشق شراب قرمز که کلی برای قلب مفیده رو به مردم بده، چون میدونن به سلامتی مردم لطمه میزنه پدرش رو در میارن. وگرنه اصلا بحث سود و رانتی که از سیگار تو جیبشون میره نیستا، مدیونین اینطوری فکر کنین.
 
آخرین ویرایش:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اینجا بگم اره. این موضوع برای من هم سوال هست! اگر تنها بحث سلامتی انسان مد نظر قران و اسلام است و به این دلیل خوردن گوشت خوک را حرام کرده پس باید در طول زمان همان طور که قوانین اسلام تطبیق پیدا میکنن با سبک زندگی ما باید خوردن چیپس و پفک و نوشابه و یا مثلا سیگار کشیدن هم حرام بشه! (البته اینجا بحث تفاوت بین حرام و مکروه هم مطرح میشه!)
اینطور که من برداشت میکنم باید چیزی ورای این قضیه در این احکام دخیل باشه! واقعا میتونه همون تاثیر روحی ای که خوردن گوشت خوک بر انسان میذاره درست باشه و یا خیلی چیزهای دیگه! که مسلما با علم الان نمیتونیم این موارد رو تشخیص بدیم.
 
اینطور که من برداشت میکنم باید چیزی ورای این قضیه در این احکام دخیل باشه! واقعا میتونه همون تاثیر روحی ای که خوردن گوشت خوک بر انسان میذاره درست باشه و یا خیلی چیزهای دیگه! که مسلما با علم الان نمیتونیم این موارد رو تشخیص بدیم.

تاثیر روحی دیگه چیه؟
الان مالک فیسبوک یک آتئیست هست. بارها عکس از خودش گذاشته که با همسرش داره همبرگر خوک و ... میخوره. 99 درصد دارایی هاشو در اقدام اخیرش به فقرا بخشیده.
حداقل ما چندتا اثر منفی روحی رو بدونیم شاید بد نباشه.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
تاثیر روحی دیگه چیه؟
الان مالک فیسبوک یک آتئیست هست. بارها عکس از خودش گذاشته که با همسرش داره همبرگر خوک و ... میخوره. 99 درصد دارایی هاشو در اقدام اخیرش به فقرا بخشیده.
حداقل ما چندتا اثر منفی روحی رو بدونیم شاید بد نباشه.
توی هر موضوعی که نمیشه مثال اورد! ینی من یه مثال بیام طرف خوک میخورده و کارهای بدی میکرده شما قانع میشی خوردن گوشت خوک بده؟
یا حتی میخوام این موضوع رو مطرح کنم که شما مطمئن هستی اگر ایشون گوشت خوک نمیخورد ادم بهتری نمیشد؟ از اینی که الان هستن.
اینقدر ساده به قضیه نگاه نکنید! من که نمیگم هرکی گوشت خوک بخوره میشه قاتل و جنایت کار و دزد و قاچاچ چی! و هرکی نخوره میشه دکتر و مهندس و دانشمند!
 
توی هر موضوعی که نمیشه مثال اورد! ینی من یه مثال بیام طرف خوک میخورده و کارهای بدی میکرده شما قانع میشی خوردن گوشت خوک بده؟
یا حتی میخوام این موضوع رو مطرح کنم که شما مطمئن هستی اگر ایشون گوشت خوک نمیخورد ادم بهتری نمیشد؟ از اینی که الان هستن.
اینقدر ساده به قضیه نگاه نکنید! من که نمیگم هرکی گوشت خوک بخوره میشه قاتل و جنایت کار و دزد و قاچاچ چی! و هرکی نخوره میشه دکتر و مهندس و دانشمند!

آخه ببین، این نحوه استدلال کردن رو من میتونم در مورد پرتقال هم بیارم.
بگم صدتا آدم میشناسم پرتقال خوردن و رفتن قتل انجام دادن.
پس احتمالا ارتباطی بین خوردن پرتقال و خبیث شدن روح باید موجود باشه که علم هنوز کشفش نکرده !!!

در یک قانون علمی ما استثنا نداریم، اگر استثنا و مثال نقض بیاریم، اون قانون دیگر علمی نیست.
شما گرانقدران معتقدین اثرات منفی گوشت خوک بر جسم و روان یک قانون علمیه (با توجه بک گراند مذهبی و یقین بر حقانیت بلا شک مذهب).

وقتی ما میگیم خوب اثراتش رو بگین، مثلا بگین مردمی که گوشت خوک میخورن چه ویژگی های جسمی و روحی متفاوت با مردمی دارن که گوشت گوسفند میخورن.
چیزی نمیگین و میگین دلایل ماورایی و ناشناخته داره.

اینجوری دیگه هیچ مرزی رو بین خرافات و علم نمیشه متصور شد.

چون پیرو هر مکتبی میتونه ادعا کنه باورهاش ماورایی هست و هرچی میگه دلایلی داره که علم نسبت به اون حیران هست.
و عملا ما دیگر نباید و نخواهیم توانست مرز خرافات و واقعیت رو با این نحوه نگاه به علم تشخیص بدیم.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آخه ببین، این نحوه استدلال کردن رو من میتونم در مورد پرتقال هم بیارم.
بگم صدتا آدم میشناسم پرتقال خوردن و رفتن قتل انجام دادن.
پس احتمالا ارتباطی بین خوردن پرتقال و خبیث شدن روح باید موجود باشه که علم هنوز کشفش نکرده !!!

در یک قانون علمی ما استثنا نداریم، اگر استثنا و مثال نقض بیاریم، اون قانون دیگر علمی نیست.
شما گرانقدران معتقدین اثرات منفی گوشت خوک بر جسم و روان یک قانون علمیه (با توجه بک گراند مذهبی و یقین بر حقانیت بلا شک مذهب).

وقتی ما میگیم خوب اثراتش رو بگین، مثلا بگین مردمی که گوشت خوک میخورن چه ویژگی های جسمی و روحی متفاوت با مردمی دارن که گوشت گوسفند میخورن.
چیزی نمیگین و میگین دلایل ماورایی و ناشناخته داره.

اینجوری دیگه هیچ مرزی رو بین خرافات و علم نمیشه متصور شد.

چون پیرو هر مکتبی میتونه ادعا کنه باورهاش ماورایی هست و هرچی میگه دلایلی داره که علم نسبت به اون حیران هست.
و عملا ما دیگر نباید و نخواهیم توانست مرز خرافات و واقعیت رو با این نحوه نگاه به علم تشخیص بدیم.
در بسیاری از مسائل دنیا استثنا داریم! کی گفته نداریم! من مثلا میتونم کسی رو مثال بزنم قرض ویتامین خورده مرده! پس شما نتیجه باید بگیری قرض ویتامین ضرر داره نخوریم؟!!!
شما طوری مثال رو مطرح میکنی انگار طرف چون گوشت خوک خورده الان اینقدر موفق شده! اگر طبق عقیده ما نمیخورد هیچی نمیشد! ویا حتی کلی تر، شما یه مثال مثبت اوردی. من هم یه مثال منفی میارم. مثال شما هیچ برتری ای بر مثال من نداره! هر دوتاشون یک مثال هستن و چیزی رو ثابت نمیکنن!
من میگم هرگز برای اثبات چیزی از مثال استفاده نمیکنن!
شما برو همه خوراکی های جهان رو ببین. همشون یه دوره ای دانشمندا گفتن نخورید ضرر داره .. یه دوره ای گفتن بخورید خیلی خوبه! علم جهان همینجور در حال تغییره! خود دانشمندا اینقدر مطمئن صحبت نمیکنن که شما صحبت میکنی!
این قضیه هیچ ارتباطی با خرافات نداره. ما کتابی رو قبول داریم. اون کتاب به ما گفته من یه چیزایی میدونم که شما نمیدونید. من میگم کسایی که منو قبول دارن گوشت خوک نخورن! کسی هم قبول نداره اونقدر بخوره تا بترکه! خب این که اصلا مشکلی نداره!!
اسلام هم کسی رو به زور گوشت خوک از دهنش نکشیده بیرون بگه نخور!
هدف ما مسلمانو اینه میگیم ما دینمون رو خیلی قبول داریم. اگر گفته نخوریم حتما یه چیزی بوده! داریم به شما غیر مذهبیون دانشمند هشدار میدیم حواستون باشه. شاید چیزی هست که شاید الان شما خبر ندارید!
الان این حرف های من کجاش خرافاته؟ کجاش غیرمنطقیه؟ کجاش خلاف علمه؟ خود علم الان بشر شدیدا قبول داره که ناقصه و علم هستی خیلی فراتر از یافته های الان بشره! اونوقت شما چطور ادعا میکنید که بشر همه چی رو میدونه و هیچ ضرری گوشت خوک نداره؟
 

starlet.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ

هیچ چیزی در قرآن بی دلیل گفته نشده..برای هر چیزی دلیلی وجود داره..قرآن کتاب کلیات است و ن جزئیات ..
حالا بحث قبول نداشتن قرآنو ربط دادنش ب خرافات ی بحث دیگس ..

 
در بسیاری از مسائل دنیا استثنا داریم! کی گفته نداریم! من مثلا میتونم کسی رو مثال بزنم قرض ویتامین خورده مرده! پس شما نتیجه باید بگیری قرض ویتامین ضرر داره نخوریم؟!!!
شما طوری مثال رو مطرح میکنی انگار طرف چون گوشت خوک خورده الان اینقدر موفق شده! اگر طبق عقیده ما نمیخورد هیچی نمیشد! ویا حتی کلی تر، شما یه مثال مثبت اوردی. من هم یه مثال منفی میارم. مثال شما هیچ برتری ای بر مثال من نداره! هر دوتاشون یک مثال هستن و چیزی رو ثابت نمیکنن!
من میگم هرگز برای اثبات چیزی از مثال استفاده نمیکنن!
شما برو همه خوراکی های جهان رو ببین. همشون یه دوره ای دانشمندا گفتن نخورید ضرر داره .. یه دوره ای گفتن بخورید خیلی خوبه! علم جهان همینجور در حال تغییره! خود دانشمندا اینقدر مطمئن صحبت نمیکنن که شما صحبت میکنی!
این قضیه هیچ ارتباطی با خرافات نداره. ما کتابی رو قبول داریم. اون کتاب به ما گفته من یه چیزایی میدونم که شما نمیدونید. من میگم کسایی که منو قبول دارن گوشت خوک نخورن! کسی هم قبول نداره اونقدر بخوره تا بترکه! خب این که اصلا مشکلی نداره!!
اسلام هم کسی رو به زور گوشت خوک از دهنش نکشیده بیرون بگه نخور!
هدف ما مسلمانو اینه میگیم ما دینمون رو خیلی قبول داریم. اگر گفته نخوریم حتما یه چیزی بوده! داریم به شما غیر مذهبیون دانشمند هشدار میدیم حواستون باشه. شاید چیزی هست که شاید الان شما خبر ندارید!
الان این حرف های من کجاش خرافاته؟ کجاش غیرمنطقیه؟ کجاش خلاف علمه؟ خود علم الان بشر شدیدا قبول داره که ناقصه و علم هستی خیلی فراتر از یافته های الان بشره! اونوقت شما چطور ادعا میکنید که بشر همه چی رو میدونه و هیچ ضرری گوشت خوک نداره؟

اولا در یکسری تعاریف باید دقت کنید.
ما چیزی به نام علم هستی نداریم.
علم فقط در نزد انسان هست و این انسان هست که قوانین رو مینویسه و با پیدا کردن روابط سعی میکنه اونارو تدوین و کلاسه بندی کنه.

فقط با توجه به زمان میتوان مشاهداتش را دقیق تر و با جزئیات بیشتری بیان کند.
بنابراین تمامی گام هایی که تا اینجای علم برداشته شده ارزشمند بودن و در زمان خودشون هم کفایت میکردن.

مشکلی که من با این نوع عقاید مثل شما دارم این هست که شما هیچ راهی رو برای علم حتی کامل ترین نوع علم، برای انتقاد و زیر سئوال بردن باورهای مذهبیتون باز نمیذارین.
یعنی حتی اگر کتاب مقدس شما بگوید زمین روی شاخ گاو هست، بازم میگین علم ناقص هست و چیزی حالیش نیست.
کما اینکه تئوری های نجومی کتاب مقدس شما چنین چیزهایی داره که بر پایه نجوم بطلمیوسی هست و نود درصدش هم رد شده.
ولی خوب شما میگین بحث مذهبی ممنوع هست، ما هم اینجا دستمون بسته است برای رو کردن تناقضات علمی.
تو سایت های دیگه هم که یک مشت مفسر میان میشینن، از بدوی ترین اصطلاحات و باورها، پیچیده ترین مفاهیم رو در میارن.
همانطور که دوستمون در کی تاپیکی داشت کوانتوم رو از تو اسلام برای من ثابت میکرذ !!!

گوشت خوک مثل گوشت گوسفند برای بدن هم فوایدی داره و هم ضررهایی.
من با این حرف شما مشکلی ندارم و قبولش هم دارم.

روی صحبتم این بود که تاکنون علم با مطالعه انسان هایی که گوشت خوک مصرف میکنن به چیزهای عجیبی خلاف سایر مواد غذایی چه از نظر سلامتی چه روانی نرسیده.
هم ضررهای معمولی داره و هم فواید معمولی.
 

mavadd

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ

هیچ چیزی در قرآن بی دلیل گفته نشده..برای هر چیزی دلیلی وجود داره..قرآن کتاب کلیات است و ن جزئیات ..
حالا بحث قبول نداشتن قرآنو ربط دادنش ب خرافات ی بحث دیگس ..


به ای جور تاپیکا نمیشه گفت بحث و تبادل نظر ;)
این تاپیکا فقط جدله.........طرفین موضعشون کاملا مشخصه.....و فقط اومدن هم دیگه رو از جهل در بیارن چون به این نتیجه رسیدن که نظر خودشون کاملا درسته:smile: پس هر کدون از طرفین اگر هزارتا دلیلم بیارن.......بازهم این تاپیک راه به جایی نمیبره!!
 

mavadd

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ

هیچ چیزی در قرآن بی دلیل گفته نشده..برای هر چیزی دلیلی وجود داره..قرآن کتاب کلیات است و ن جزئیات ..
حالا بحث قبول نداشتن قرآنو ربط دادنش ب خرافات ی بحث دیگس ..


نمیدونم ما مسلمانا که میگیم قرانمون هیچ شکی درش نیست............چرا نمیریم دنبال اثبات آیات قرآنمون با دلیل و علمو دانش ( با توجه به توصیه ها مکرر قرآن به تفکر و تدبر......) شاید خودمونم از ضعف ایمان رنج میبریم و میترسیم خلافش ثابت بشه :smile: و در جواب هر سوالی میگیم قرآن گفته..............شاید کسی مسلمون نبود و قرآن رو قبول نداشت............
من مسلمونم و میگم قرآن گفته گوشت خوک نخوریم........پس نمی خورم
ایا غیر از مراجع تقلید که زحمت کشیدن و چیزی که تو قرآن بوده رو به خودمون تحویل دادن.........محققای مسلمان تو زمینه پزشکی و دامپزشکی مقاله ای مستند در باره مضرارت خوک نوشتن؟؟ ما اگه رفرنسی هم ارائه میدیم حاصل تحقیق خود غربیاست که گوشت خوکو میخورن.......ما چیکار کردیم؟؟
اسلام گفته اندیشه......و حرف مستدل.......اگه ما نتونیم اعتقاداتمونو علمی اثبات کنیم.........بهتره کلا بهش نپردازیم.........چون باعث فاصله گرفتن بیشتر افراد از اسلام میشه :smile: ..............
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اولا در یکسری تعاریف باید دقت کنید.
ما چیزی به نام علم هستی نداریم.
علم فقط در نزد انسان هست و این انسان هست که قوانین رو مینویسه و با پیدا کردن روابط سعی میکنه اونارو تدوین و کلاسه بندی کنه.

فقط با توجه به زمان میتوان مشاهداتش را دقیق تر و با جزئیات بیشتری بیان کند.
بنابراین تمامی گام هایی که تا اینجای علم برداشته شده ارزشمند بودن و در زمان خودشون هم کفایت میکردن.

مشکلی که من با این نوع عقاید مثل شما دارم این هست که شما هیچ راهی رو برای علم حتی کامل ترین نوع علم، برای انتقاد و زیر سئوال بردن باورهای مذهبیتون باز نمیذارین.
یعنی حتی اگر کتاب مقدس شما بگوید زمین روی شاخ گاو هست، بازم میگین علم ناقص هست و چیزی حالیش نیست.
کما اینکه تئوری های نجومی کتاب مقدس شما چنین چیزهایی داره که بر پایه نجوم بطلمیوسی هست و نود درصدش هم رد شده.
ولی خوب شما میگین بحث مذهبی ممنوع هست، ما هم اینجا دستمون بسته است برای رو کردن تناقضات علمی.
تو سایت های دیگه هم که یک مشت مفسر میان میشینن، از بدوی ترین اصطلاحات و باورها، پیچیده ترین مفاهیم رو در میارن.
همانطور که دوستمون در کی تاپیکی داشت کوانتوم رو از تو اسلام برای من ثابت میکرذ !!!

گوشت خوک مثل گوشت گوسفند برای بدن هم فوایدی داره و هم ضررهایی.
من با این حرف شما مشکلی ندارم و قبولش هم دارم.

روی صحبتم این بود که تاکنون علم با مطالعه انسان هایی که گوشت خوک مصرف میکنن به چیزهای عجیبی خلاف سایر مواد غذایی چه از نظر سلامتی چه روانی نرسیده.
هم ضررهای معمولی داره و هم فواید معمولی.
واقعا الان این مثال هایی که شما میزنید عقلانی هست؟ یعنی الان عقلانی و با منطق دارید اسلام رو زیر سوال میبرید؟ اینقدر به خودتون اطمینان کامل دارید؟
من واقعا تا حالا دلیلی از شما برای زیر سوال بردن چیزی از اسلام ندیدم!
در ابتدا که میفرمایید علم هستی نداریم! علم نزد انسان داریم! بازی با کلمات نکنید! طوری بیان میکنید انگار علمی نیست توی جهان. انسان داره خودش یکی یکی اینها رو درست میکنه! نه خیر! اینها از همون اول هستی بودن (همون علم هستی که شما میگی نداریم!) یعنی قبل از اینکه انسان اعداد رو اختراع کنه 2+2 برابر 4 نبود؟ قبل از اینکه انسان جازبه رو متوجه بشه وجود نداشت؟ حرف اول شما دقیقا این رو میگه! ما به کلماتی که استفاده میکنید دقت کنید.
مثال هاتون واقعا جالبه! حالا من به شما میگم یه مثال بیارید که این چنینی باشه تا من کل اسلام رو بذارم کنار! حالا بذارید من مشکلم رو با عقاید شما بگم. شما دقیقا انقدر مقرضانه حرف میزنید که اگر توی قران دقیقا داشتیم زمین گرده! شما میگفتی نیست! رو شاخ گاوه!
میگم مقرضانه حرف میزنید نگید نه! خودت هم میگی اگر با قران برات فیزیک کوانتوم رو ثابت کنم باز تو باورت نمیشه!!!!! چرا؟ چون کلا با اسلام مشکل داری. برای همین ببخشید. من دیگه این بحث رو ادامه نمیدم با شما. هم فقط به مطالعه بی طرفانه دعوتتون میکنم.
موفق باشید.
 
واقعا الان این مثال هایی که شما میزنید عقلانی هست؟ یعنی الان عقلانی و با منطق دارید اسلام رو زیر سوال میبرید؟ اینقدر به خودتون اطمینان کامل دارید؟
من واقعا تا حالا دلیلی از شما برای زیر سوال بردن چیزی از اسلام ندیدم!
در ابتدا که میفرمایید علم هستی نداریم! علم نزد انسان داریم! بازی با کلمات نکنید! طوری بیان میکنید انگار علمی نیست توی جهان. انسان داره خودش یکی یکی اینها رو درست میکنه! نه خیر! اینها از همون اول هستی بودن (همون علم هستی که شما میگی نداریم!) یعنی قبل از اینکه انسان اعداد رو اختراع کنه 2+2 برابر 4 نبود؟ قبل از اینکه انسان جازبه رو متوجه بشه وجود نداشت؟ حرف اول شما دقیقا این رو میگه! ما به کلماتی که استفاده میکنید دقت کنید.
مثال هاتون واقعا جالبه! حالا من به شما میگم یه مثال بیارید که این چنینی باشه تا من کل اسلام رو بذارم کنار! حالا بذارید من مشکلم رو با عقاید شما بگم. شما دقیقا انقدر مقرضانه حرف میزنید که اگر توی قران دقیقا داشتیم زمین گرده! شما میگفتی نیست! رو شاخ گاوه!
میگم مقرضانه حرف میزنید نگید نه! خودت هم میگی اگر با قران برات فیزیک کوانتوم رو ثابت کنم باز تو باورت نمیشه!!!!! چرا؟ چون کلا با اسلام مشکل داری. برای همین ببخشید. من دیگه این بحث رو ادامه نمیدم با شما. هم فقط به مطالعه بی طرفانه دعوتتون میکنم.
موفق باشید.


ببیین پوریای دوست داشتنی، شما اصلا معلوم نیست به چی میگین عقل.
علم بشر که مدعی هستید ناقص هست.
این ریشه عقل شما که فرای این علم بشری هست و به قضاوت فرای علم میپردازه از کجاست و شما چطوری با علم ناقص بشری قضاوت میکنی که راست میگه؟

من چرا باید به قضاوت شما دوستان به کمک عقل ناقص، از یک پدیده کامل اعتماد کنم؟

اگر عقل بشر ناقص هست، چون شما با همین عقل ناقص به این نتیجه رسیدی که دینت کامل هست، پس یک نتیجه ناقص و فاقد اعتبار خواهد بود.


مغز انسان هست که پردازش انجام میده و نتیجه گیری میکنه، جاذبه یک مفهومی هست که انسان برای توجیه ارتباطات بین پدیده ها درستش کرده.
اگر مغز انسان دچار عیب باشه، این مفاهیم وجود خارجی نخواهند داشت.

در مورد نجوم و فرگشت که بهتون گفتم، یافته های نوین زیست شناسی و نجوم در تضاد کامل با محتوای هر سه کتاب مقدس هستند.
میخوای من آیه آیه باهات بحث کنم تا متوجه بشین، تاپیکش رو ایجاد کنم و توضیحاتم رو اونجا بنویسم چیزی که اکثر مردم تو کشور ما به دلیل فضای بسته اطلاعاتی تو عمرشون ندیدن.
فکر میکنن کل دنیا همه جلوی این اعجازها سر تسلیم فرو آورده اند.
فکر کنم وقتی بحث آزاد پیرامون این چیزا تو مملکت ما ممنوع شده، دلیلش کامل مشخص باشه. چون اون آدمای اصلی فهمیدن قضیه از چه قرار هست.

من مغرضانه حرف نمیزنم، از اینکه کسی اصرار کنه باورهاش تا ابدیت خدشه ناپذیر هستند بدم میاد.
فرقی هم نمیکنه این حرف رو شما بزنید، یا انیشتن بزنه یا بودا بزنه.
هیچ دانشمندی چنین ادعایی نکرده که حرفای علمی و تئوری های دانشی ما تا ابدالدهر درستند و هیچ نقدی بهش وارد نیست.
تنها کسانی که تو دنیا این حرف رو میزنن مذهبی ها هستند.

من اگر یک تلسکوپ بره تو آسمون بهم نشون بده زمین رو شاخ گاو نیست باور میکنم، چون به تکامل علم در برابر علم معتقدم.
ولی شما باور نمیکنید، چون به تکامل علم در برابر دین معتقد نیستید.

وقتی علنا در هر سه کتاب میگوید ما آسمان را برافراشتیم و هرآنچه بین زمین و آسمان است. در حالیکه نه آسمانی در علم نوینی در کار هست نه بر افراشته شدنی و زمین در یک بی نهایتی شناوره و هیچ رقمه نمیتوان بین زمین و یک آسمان چیزی رو متصور شد جز نگاه نجوم بطلمیوسی که صدها گواه برای تایید این نجوم باستانی میشه از کتب مقدس آورد اونم بدون کمترین تفسیری.

و فرگشت رو با کلی یافته به روز و متقنش زیر سئوال میبرین و هنوز قصه آدم و حوا و خلق اینا از گل رو به شیوه سفال گری قبول دارین.
وقتی علم تمامی آنچه مربوط به خواب هست رو میتونه با مغز توجیه کنه، اما همچنان به وجود روحی که حتی یک سند علمی براش نیست اصرار میکنید.
و ده ها مثال دیگر ...

و دقیقا روش و منش خودتون رو دارید به من نسبت میدهید. :gol:
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
ببیین پوریای دوست داشتنی، شما اصلا معلوم نیست به چی میگین عقل.
علم بشر که مدعی هستید ناقص هست.
این ریشه عقل شما که فرای این علم بشری هست و به قضاوت فرای علم میپردازه از کجاست و شما چطوری با علم ناقص بشری قضاوت میکنی که راست میگه؟

من چرا باید به قضاوت شما دوستان به کمک عقل ناقص، از یک پدیده کامل اعتماد کنم؟

اگر عقل بشر ناقص هست، چون شما با همین عقل ناقص به این نتیجه رسیدی که دینت کامل هست، پس یک نتیجه ناقص و فاقد اعتبار خواهد بود.


مغز انسان هست که پردازش انجام میده و نتیجه گیری میکنه، جاذبه یک مفهومی هست که انسان برای توجیه ارتباطات بین پدیده ها درستش کرده.
اگر مغز انسان دچار عیب باشه، این مفاهیم وجود خارجی نخواهند داشت.

در مورد نجوم و فرگشت که بهتون گفتم، یافته های نوین زیست شناسی و نجوم در تضاد کامل با محتوای هر سه کتاب مقدس هستند.
میخوای من آیه آیه باهات بحث کنم تا متوجه بشین، تاپیکش رو ایجاد کنم و توضیحاتم رو اونجا بنویسم چیزی که اکثر مردم تو کشور ما به دلیل فضای بسته اطلاعاتی تو عمرشون ندیدن.
فکر میکنن کل دنیا همه جلوی این اعجازها سر تسلیم فرو آورده اند.
فکر کنم وقتی بحث آزاد پیرامون این چیزا تو مملکت ما ممنوع شده، دلیلش کامل مشخص باشه. چون اون آدمای اصلی فهمیدن قضیه از چه قرار هست.

من مغرضانه حرف نمیزنم، از اینکه کسی اصرار کنه باورهاش تا ابدیت خدشه ناپذیر هستند بدم میاد.
فرقی هم نمیکنه این حرف رو شما بزنید، یا انیشتن بزنه یا بودا بزنه.
هیچ دانشمندی چنین ادعایی نکرده که حرفای علمی و تئوری های دانشی ما تا ابدالدهر درستند و هیچ نقدی بهش وارد نیست.
تنها کسانی که تو دنیا این حرف رو میزنن مذهبی ها هستند.

من اگر یک تلسکوپ بره تو آسمون بهم نشون بده زمین رو شاخ گاو نیست باور میکنم، چون به تکامل علم در برابر علم معتقدم.
ولی شما باور نمیکنید، چون به تکامل علم در برابر دین معتقد نیستید.

وقتی علنا در هر سه کتاب میگوید ما آسمان را برافراشتیم و هرآنچه بین زمین و آسمان است. در حالیکه نه آسمانی در علم نوینی در کار هست نه بر افراشته شدنی و زمین در یک بی نهایتی شناوره و هیچ رقمه نمیتوان بین زمین و یک آسمان چیزی رو متصور شد جز نگاه نجوم بطلمیوسی که صدها گواه برای تایید این نجوم باستانی میشه از کتب مقدس آورد اونم بدون کمترین تفسیری.

و فرگشت رو با کلی یافته به روز و متقنش زیر سئوال میبرین و هنوز قصه آدم و حوا و خلق اینا از گل رو به شیوه سفال گری قبول دارین.
وقتی علم تمامی آنچه مربوط به خواب هست رو میتونه با مغز توجیه کنه، اما همچنان به وجود روحی که حتی یک سند علمی براش نیست اصرار میکنید.
و ده ها مثال دیگر ...

و دقیقا روش و منش خودتون رو دارید به من نسبت میدهید. :gol:
من هرگز فرا علمی صحبت نکردم. من روی صحبتم به شماست شما هم با من صحبت کن. مثالی نزنید که عده ای مسلمان کورکورانه همه چی رو قبول کردن! برای زیر سوال بردن حرفای بنده اونها رو مثال نزنید!

این ریشه عقل شما که فرای این علم بشری هست و به قضاوت فرای علم میپردازه از کجاست و شما چطوری با علم ناقص بشری قضاوت میکنی که راست میگه؟
من قضاوتی نمیکنم که راست میگه. بله. 100در100 هرگز نباید چیزی را پذیرفت! به وجود همه چی باید شک کرد! ولی نه اینکه به کل منکرش شد! نه اینکه اگر تا 100در100 مطمئن نشدیم نباید اجرا کنیم! من مثلا اسلام رو میپذیرم به امید اینکه دین سعادت بخشیست!

"
من چرا باید به قضاوت شما دوستان به کمک عقل ناقص، از یک پدیده کامل اعتماد کنم؟"
نمیدونم درست متوجه شدم یا نه. پدیده کامل منظورتون چیه؟ منظور اسلامه؟ اگر اینطور ست باید تعریف کنیم اعتماد کردن یعنی چی؟ اگر منظورت 100در100 مطمئن شدن از درستی قضیه هست نه .. اعتماد نکن! عقل من و تو و همه ناقصه! حرف اینه که اول همه چیز رو زیر سوال نبرید! دوم اینکه اگر حکمی هست و دلیلش رو نمیدونیم از بنیاد زیر سوالش نبریم! میتونیم به تحقیقمون ادامه بدیم. ازاد هم هستیم بخوریم یا نخوریم. ولی فقط یادمون باشه که بهمون گفته شده بود نخوریم!
مثل اینکه به یک کودک بگی به این وسیله دست نزن خطرناکه! کودک نمیدونه چرا خطرناکه! هرچی هم فکر کنه متوجه نمیشه! ایا این دلیل میشه بگیم خب پس بره دست بزنه؟ نه! اره ممکنه دست بزنه چیزیش نشه! ولی ممکن هم هست اتفاقاتی بیوفته که اونوقت تبعاتش با خودشه!
پس توی هیچ چیزی اجبار نیست! حرفی از سوی یک دینی زده شده (دست و غلطش رو هیچ کسی نمیتونه 100در100 تعیین کنه) ولی اگر شما خلاف اون عمل کردی تبعاتی داشت پای خودت! حرف کل اسلام اینه! این کجاش خلاف منطقه؟

چه چیزهایی از اسلام با علم زیر سوال رفته؟ من واقعا با این چیزا برخورد نداشتم! برام جالبه بدونم.
کی گفته ما باور نمیکنیم؟ خب برای این موارد هم مثال بیارید! مواردی رو مسلمانان باور نمیکنن که هنوز عدم قطعیت در اونها هست. اگر به من نشون بدی خورشید رو که دیگه نمیتونم بگم نیست! ولی مثلا بیا بگو خوک خوبه! این هرگز قطعیت نداره و پس من زیر سوالش میبرم! که این هم کاملا منطقی ست!

واژگان کتاب قران سال ها پیش نوشته شده! لغات و واژگان خودش رو داره که برای اون زمان بوده. تعبیرش برای زمان الان ماست! اون زمان بشر سطح تفکر و تعقلش پایین بوده. ظاهر کلمات رو میدیده فقط! الان با این رشد فکری بشر دیگه کار بسیار اشتباهی ست که ما هم به تک تک کلمات قران ایراد بگیریم! ایا شما مطمئن هستی منظور از اسمان همین فضای بیکران بی نهایت نیست؟ (من میگم در تمام حرفای شما قطعیت مطلقی وجود داره بعد شما بگو نداره!)
شما میگی به همه چی باید شک کرد. خب بله. منم به هر موردی شما بفرمایی من شک وارد میکنم که از قطعیت مطلق خارج بشه.
شما میگی فرگشت! اما همین فرگشت مگه علم 100در100 ه؟ بشر کاملا این چرخه رو متوجه شده؟ ببینید. یکی از خلا های بزرگ این نظریه این هست که بین شانپانزه و انسان تفاوت بسیاریست! که موجودات زیادی در این بین یافت نشده اند!! برای تکمیل این چرخه حداقل شاید 100 جانور دیگه نیاز هست بین شانپانزه و انسان! بشر یک چیزهایی فهمیده! ولی بسیار بسیار ناقص هست این نظریه! اصلا چیزی نیست که بشه مطمئن بهش استناد کرد!
و هزاران مثال دیگه ....
:gol:
 
شما میگی فرگشت! اما همین فرگشت مگه علم 100در100 ه؟ بشر کاملا این چرخه رو متوجه شده؟ ببینید. یکی از خلا های بزرگ این نظریه این هست که بین شانپانزه و انسان تفاوت بسیاریست! که موجودات زیادی در این بین یافت نشده اند!! برای تکمیل این چرخه حداقل شاید 100 جانور دیگه نیاز هست بین شانپانزه و انسان! بشر یک چیزهایی فهمیده! ولی بسیار بسیار ناقص هست این نظریه! اصلا چیزی نیست که بشه مطمئن بهش استناد کرد!و هزاران مثال دیگه .... :gol:
اگر فرصت کردم در مورد نجوم بطلمیوسی و مطابقت کاملش با سه کتاب مقدس و زمین محوری کائنات و گنبدی بودن آسمان همچون سقف بر فراز زمین بدون نیاز به تفسیر واژگان و اتفاقا لغاتی بسیار تابلو، تاپیکش رو ایجاد خواهم کرد. چون از محتوای تاپیک داره دور میشه، در اینجا بیشتر ادامه نمیدهم. اما فرگشت چون در حوزه اصلی تخصص من هست رو اینجا جواب دادم که شامل شبهه شما هم میشود و اگر بازم متوجه نشدین میتونین اینجا مطرحش کنید: http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ه-شده؟/page4?p=8447793&viewfull=1#post8447793
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اگر فرصت کردم در مورد نجوم بطلمیوسی و مطابقت کاملش با سه کتاب مقدس و زمین محوری کائنات و گنبدی بودن آسمان همچون سقف بر فراز زمین بدون نیاز به تفسیر واژگان و اتفاقا لغاتی بسیار تابلو، تاپیکش رو ایجاد خواهم کرد. چون از محتوای تاپیک داره دور میشه، در اینجا بیشتر ادامه نمیدهم. اما فرگشت چون در حوزه اصلی تخصص من هست رو اینجا جواب دادم که شامل شبهه شما هم میشود و اگر بازم متوجه نشدین میتونین اینجا مطرحش کنید: http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ه-شده؟/page4?p=8447793&viewfull=1#post8447793
ممنونم.
اگر شبهاتی میخواید به ادیان به ویژه اسلام وارد کنید خواهشا یا در تالار اسلام و قرآن و یا سایت هایی که افراد مطلع از ریزاحکام دین هستن مطرح کنید تا جواب صحیح تری داده بشه. اینجا بنده به عنوان مثال به شخصه اطلاعات همه جانبه از اسلام ندارم و حق مطلب ادا نمیشه.
در مکانی موضوعی را زیر سوال بردن که مجال دفاع از خودش رو نداره درست نیست.
بازم ممنونم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا یکی بیاد مشخص کنه ضرر سیگار برای سلامتی بشر بیشتره یا گوشت خوک. مضرات بیشمار سیگار رو هم که علم تایید کرده. ولی از خوش شانسی تولیدکنندگان سیگار و ثروت زیاد پشت اون در زمان صدر اسلام سیگار نبوده، نمیان سیگار رو حرام اعلام کنن و تمام واردات و کارخونه هاشو تعطیل کنن. آخه دوستان داخلی ما خیلی فکر سلامت مردمن، یکی گوشت خوک وارد کنه یا به اندازه یک قاشق شراب قرمز که کلی برای قلب مفیده رو به مردم بده، چون میدونن به سلامتی مردم لطمه میزنه پدرش رو در میارن. وگرنه اصلا بحث سود و رانتی که از سیگار تو جیبشون میره نیستا، مدیونین اینطوری فکر کنین.
اولا که گفته شد به جز مضرات دنیوی ............دارای مضرات روحی و روانی بسیاری است .......که مواردی از آن ها کشف شده

اما در قبال سیگار کشیدن .......اول اطلاعات خود رو بروز کنید بعد همچین ادعاهایی بنمائید

اسلام از خوردن و آشامیدن و استعمال چیزهایی که برای سلامتی انسان ضرر داشته باشد منع کرده است و هر چه ضرر بیشتر باشد منع از علت و سبب آن نیز شدیدتر است، تا جایی که به درجه حرمت می رسد.

حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند:" خوردن چیزى که براى انسان ضرر دارد حرام است."
مراجع عموما در شرایطی منطبق با دیدگاهی که داشته اند یا آن را جایز ندانسته اند ........یا حرام اعلام کرده اند

به عنوان مثال آیت الله العظمی مکارم:

مسأله خوردن یا نوشیدن چیزى که براى انسان ضرر مهمّى دارد حرام است، کشیدن سیگار و سایر انواع دخانیات اگر به تصدیق اهل اطّلاع ضرر مهمّى داشته باشد، نیز حرام است، ولى استفاده از موادّ مخدّر مطلقاً حرام است؛ خواه به صورت تزریق یا دود کردن یا خوردن و یا به هر طریق دیگرى بوده باشد و همچنین تولید، خرید و فروش و هر گونه کمک به انتشار آن، حرام است.


الف - علت حرمت سیگار از دید آیت الله مکارم


آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم، در خصوص حرمت استعمال سیگار گفت: ما فتوایی درباره سیگار داده‌ایم و گفته‌ایم که کشیدن سیگار حرام است و دلیل ما نیز روشن است و اطبا گفته‌اند که ۱۲۰ بیماری بر اثر کشیدن سیگار و دخانیات به سراغ انسان می‌آید.

وی تصریح کرد: افراد سیگاری بسیاری به سرطان، سکته‌های مغزی و قلبی مبتلا شده‌اند و سیگار راه عروق و رگ‌ها را می‌گیرد و اگر در مغز باشد سکته مغزی و اگر در قلب باشد سکته قلبی بروز می‌کند. این مرجع تقلید ادامه داد: آیا چیزی که دارای این همه زیان است را نباید حکم به تحریم بدهیم اخیرا دیدم کسانی که به واسطه سیگار و قلیان از دنیا می‌روند از تعدادی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند بیشتر است و وقتی چنین چیزی را ببینیم حکم به حرمت آن می‌دهیم.

وی گفت: اگر روزه خوف ضرر داشته باشد می‌گوییم که نباید فرد روزه بگیرد، حال آیا استفاده از دخانیات خوف ضرر ندارد و نباید حرام باشد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در حال حاضر در محیط‌های عمومی کسی سیگار نمی‌کشد، ادامه داد: امروز استعمال سیگار ضدارزش تبدیل شده است.

وی افزود: برخی از افراد شیطنت کرده و گفته بودند که این فتوا چه اثری داشته است؛ شراب را همه حرام می‌دانند ولی در سال میلیون‌ها لیتر شراب کشف می‌شود؛ می‌گویند که شما این فتوا را داده‌ای ریشه‌کن نشده است مگر همه به حرمت شراب فتوا داده‌اند ریشه‌کن شد؟

این مرجع تقلید ادامه داد: متاسفانه الان استعمال دخانیات در بین کودکان و زن‌ها رایج شده است و دولت و ملت و رسانه‌ها باید برای مقابله با این وضع دست به دست هم دهند.

وی افزود: مفاسد اجتماعی نباید منتظر باشیم که همه آن ریشه‌کن شود، بلکه باید به وظیفه خود عمل کرده و هر مقدار که مقدر است امر به معروف کرد.
 
اولا که گفته شد به جز مضرات دنیوی ............دارای مضرات روحی و روانی بسیاری است .......که مواردی از آن ها کشف شده اما در قبال سیگار کشیدن .......اول اطلاعات خود رو بروز کنید بعد همچین ادعاهایی بنمائیداسلام از خوردن و آشامیدن و استعمال چیزهایی که برای سلامتی انسان ضرر داشته باشد منع کرده است و هر چه ضرر بیشتر باشد منع از علت و سبب آن نیز شدیدتر است، تا جایی که به درجه حرمت می رسد. حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند:" خوردن چیزى که براى انسان ضرر دارد حرام است."مراجع عموما در شرایطی منطبق با دیدگاهی که داشته اند یا آن را جایز ندانسته اند ........یا حرام اعلام کرده اند به عنوان مثال آیت الله العظمی مکارم:مسأله خوردن یا نوشیدن چیزى که براى انسان ضرر مهمّى دارد حرام است، کشیدن سیگار و سایر انواع دخانیات اگر به تصدیق اهل اطّلاع ضرر مهمّى داشته باشد، نیز حرام است، ولى استفاده از موادّ مخدّر مطلقاً حرام است؛ خواه به صورت تزریق یا دود کردن یا خوردن و یا به هر طریق دیگرى بوده باشد و همچنین تولید، خرید و فروش و هر گونه کمک به انتشار آن، حرام است.الف - علت حرمت سیگار از دید آیت الله مکارم
با این تفاسیر علت اینکه مسئولین مثلا به شدت جلوی واردات مشروبات الکلی میاستن و شلاق میزنن و اونارو آتش میزنن، اما واردات سیگار و کارخانه های تولیدی باز هست رو در چه میدانید؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
با این تفاسیر علت اینکه مسئولین مثلا به شدت جلوی واردات مشروبات الکلی میاستن و شلاق میزنن و اونارو آتش میزنن، اما واردات سیگار و کارخانه های تولیدی باز هست رو در چه میدانید؟

هر چه میکشیم از دست یک سری مسئول است که برای کسب رای دست به هر کاری میزنند و به آن ها باشد هر حرامی را حلال و هر حالای را حرام می کنند......مشکل بزرگ کشور همین مسئولین هستند که حرف مراجع رو گوش نمی دهند

نکته بعد در قبال واردات مشروب چیزی که شما میگید عملا متاسفانه رخ نمیده .......که اگر این مسئله رخ می داد .......هر روز خبر عربده کشی یک عده شراب خور در کشور نمی پیچید .........ضمن اینکه قرآن صراحتا در قبال شراب و گوشت خوک موضع گرفته ........اما در قبال سیگار ......

اولا گفتم برخی مراجع بنا به شرایطی آن را حرام و برخی دیگر جایز نمی دانند ........برخی معتقدن چون اثر طولانی مدت ندارد حرام نیست بلکه جایز نیست ..........ولی چیزی که مشخصه هر چیزی که انسان بدونه سبب ضربه زدن به او میشه و با علم به این دانستن این کار رو انچام بده عمل حرامی انجام داده .....برخی نیز معتقدند خوف آن وجود دارد كه بازداشتن از آن موجب گرايش به سوى مواد مخدر شود و به اصطلاح دفع فاسد به افسد شود

نکته دیگری که در قبال سیگار یادم میاد ....اوایل که این رو درست کردن ......تبلیغات بسیاری برایش شد .......زمان حکومت پهلوی دوم یکی از این زمان ها بود و کار به جایی رسیده بود که پزشکان به تبلیغ سیگار می پرداختند و از فواید آن می گفتند ......به هر حال علم بشر ناقص العقل است دیگر .....یک روز یک چیز را مفید می داند بر اساس تحقیقاتش یک روز دیگر همان چیز را بسیار مضر میداند .........در این آگهی ها حتی از دنداپزشک هم استفاده کرده اند
ویسرویز دودها را فیلتر می‌کند!........

سیگار کمل برای تبلیغ از تصویر پزشکی استفاده کرده که در حال کشیدن این سیگار است و در پای عکس او نوشته است: "بیشتر دکترها بیش از هر سیگار دیگری کمل می‌کشند"​


کودک به پدر می‌گوید:
"پدر تو همیشه بهترین‌ها را انتخاب می‌کنی...مارلبرو"
و پدر به کودک می‌گوید "خوبی ماجرا در این است که هیچ‌وقت احساس نمی‌کنی زیاد سیگار کشیدی و این معجزه مارلبرو است"این تبلیغ در سال ۱۹۵۱ منتشر شد.
ریدلی اسکات کارگردان معروف هالیوود، پیش از آنکه به عنوان کارگردان فیلم شناخته شود فیلم‌های کوتاه تبلیغاتی می‌ساخت.
اسکات می‌گوید:
"ساختن فیلم تبلیغاتی برای سیگار بسیار جذاب بود چون تو فقط با تصاویر سر و کار داشتی."​



بشر دوپای عقل محدود یعنی همین ........این تبلیغات حتی باعث شد بسیاری از علمای ایران در زمان شاه خبیث به کشیدن سیگار رو بیارن ......ولی برخی از این روحانیون وقتی متوجه مضررات آن شدند .....با اراده قوی ترک سیگار کردند


 

Similar threads

بالا