عجیب اما واقعی

hamid221

عضو جدید
کاربر ممتاز
م گاهی چیزهایی را می‌شنود و می‌خواند که بدش نمی‌آید باور کند ولی خب همچین راحت هم نیست! امروز خبرگزاری مهر خبری با عنوان: «یک پدیده کم نظیر در جهان / خروسی از ترس تخم گذاشت!» را روی خروجی خود قرار داد. کار ندارم که خبر بعداً ممکن است تکذیب بشود و یا هرچیز دیگر اما خب ظاهر حداقل چیزکی بوده که الان چیزها شده. خبر است دیگر٬ خلاصه در مرحله اول می‌شود شنید و باور کرد!
با خودم می‌گقتم یعنی واقعا اتفاقاتی در این حد عجیب در پیرامونمان می‌افتد؟ امروز نمونه دیگری را ولی در عرصه فرهنگ و کتاب دیدم و با خود گفتم:«نه! خواستن توانستن است!» کتاب «نغمه ساز فاراب» درباره ابونصر فارابی را برداشتم و مطالعه کردم. ۱۰۰ صفحه کتاب را یکروزه خواندم و تعجب کردم!
کتاب از انتشاراتی معروف و معتبر «سوره مهر» که روی جلد آن حتی درج شده بود «چاپ دوم». اما در هر صفحه به طور متوسط دو غلط تایپی می‌شد پیدا کرد. ابتدا چند غلط که دیدم٬ چون در حد جابه‌جایی یک الف بود٬ مثلا «دارم» را نوشته بود «درام» یا «می‌گفت» نوشته شده بود:«می‌گتف»! ابتدا فکر کردم راضی در این جابه‌جایی حروف است و رمزی از رموز عجیب این دانشمند خواسته شده که در کتاب هم گنجانده شود. هرچه کتاب را زیر و رو کردم چیزی نیافتم. با خودم گفتم بگذار تا آخر بخوانم که خبری نشد و کاشف به عمل آمد که اشتباه تایپی سراسر این کتاب را گرفته.
حالا نمی‌دانم چه اشتباهی ممکن است یک ناشر معتبر انجام بدهد که در خوشبینانه‌ترین حالت فایل غلط‌گیری نشده را برای چاپ بفرستد! و بعد هم کتاب در نمایند‌گی‌هایش به فروش برسد! این هم از قدرت خداست!
شاید عده‌ای از دوستان باور نکنند همانطور که هنوز برای من خیلی عجیب و مسخره است٬ ولی باور بفرمائید!;):eek::eek:;)
 

Similar threads

بالا