قانون عجیب آموزش و پرورش؛( دوران برده داری )

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]قومیت‌های دارای لهجه نمی‌توانند معلم شوند[/FONT][FONT=&quot]وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای شرایط و ضوابط جذب معلمان را اعلام کرد که در یکی از بندهای آن نداشتن لهجه را به همراه بیماری‌های صعب‌العلاج، به عنوان موانع دریافت کسوت معلمی برای دوره ابتدایی عنوان کرده است[/FONT][FONT=&quot]كلا ميخوان ايران يك دست فارس شود‼️[/FONT]
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قومیت‌های دارای لهجه نمی‌توانند معلم شوندوزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای شرایط و ضوابط جذب معلمان را اعلام کرد که در یکی از بندهای آن نداشتن لهجه را به همراه بیماری‌های صعب‌العلاج، به عنوان موانع دریافت کسوت معلمی برای دوره ابتدایی عنوان کرده استكلا ميخوان ايران يك دست فارس شود‼️
اینا برای منحرف کردن اذهان عمومیه. هدف کلی اینا عربی کردن ایران هست ولی در ظاهر این بازی ها رو در میارن که عوام چیز فهم نشوند که واقعا هم نمیشوند.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینا برای منحرف کردن اذهان عمومیه. هدف کلی اینا عربی کردن ایران هست ولی در ظاهر این بازی ها رو در میارن که عوام چیز فهم نشوند که واقعا هم نمیشوند.
دقیقا استالین این روش رو برای شوروی می خاست انجام بده که آخر سر از هم پاشید .
شاید هم می خان کل ایران رو فارس کنند ؟
 
  • Like
واکنش ها: ayja

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دقیقا استالین این روش رو برای شوروی می خاست انجام بده که آخر سر از هم پاشید .
شاید هم می خان کل ایران رو فارس کنند ؟
تدریس عربی داریم ولی تدریس زبان ترکی برای ترکها را نداریم. نه بعنوان زبان رسمی, حتی بصورت تدریس معمولی. این یکم عجیب نیست ؟
 

حميدرن

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تدریس عربی داریم ولی تدریس زبان ترکی برای ترکها را نداریم. نه بعنوان زبان رسمی, حتی بصورت تدریس معمولی. این یکم عجیب نیست ؟

آموزش پرورش استانهای ترک زبان باید پیگیر بشن.
نمایندگان مجلس که با رای مستقیم مردم استانها و یا اقلیتها انتخاب می شوند در این مورد چه کاری کرده اند؟
تشکلهای مردم نهاد NGO فعالیتی داشته اند؟
نخبه های جامعه و قومیتها چطور
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آموزش پرورش استانهای ترک زبان باید پیگیر بشن.
نمایندگان مجلس که با رای مستقیم مردم استانها و یا اقلیتها انتخاب می شوند در این مورد چه کاری کرده اند؟
اینا بفکر حقوق بالا و منافع مادی خودشونن.تو مدارس و آموزشگاهها یه درس ساده رو تو کلاس به بچه ها یاد نمیدن بعد میگن پایه علمی و تحصیلی بچه ضعیفه و با این بهانه کلاسهای تقویتی میذارن و از اولیاء پول میگیرن و همان درسی را که سر کلاس از حقوق شاگرد دزدیده اند تو کلاس تقویتی میگن م خدا تومان از والدین اخاذی میکنند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
معلمانی داریم که همان روز اول مهر به بچه ها کارت ویزیت میدن که برن تو تدریس خصوصی اینا درساشونو بخونن.
 

حميدرن

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
معلمانی داریم که همان روز اول مهر به بچه ها کارت ویزیت میدن که برن تو تدریس خصوصی اینا درساشونو بخونن.
متاسفانه
ما را به رخت و عصای شبانی فریفته است
این گرگ سالهاست که با گله آشناست
 

حميدرن

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
چی رو پیگیر بشن؟ اینکه چرا توی مدارس چند تا استان به جای فارسی مثلاً ترکی درس نمیدن!؟
دوران نژادگرایی (Racism) در ایران تموم شده. همین نژادگرایی بود که باعث شد بیش از نیمی از ایران در زمان قاجار توسط افسرهای انگلیسی جدا بشه.

منظورم اینه که اقبال عمومی تا چه حد هست و خواهان دارد.
اگر واقعا خواهان دارد می تونند پیشنهاد بدهند یا از اختیارات خودشون استفاده کنند. این مسایل داخلی استانها هست. اینقدرها دست سازمانها ی محلی باز هست.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نزدیک 70 درصد معلمان مهارت های تدریس را بلد نیستند و فقط متون درسی را روخوانی میکنن. معلمان قدیمی در کنار تدریس کتاب های درسی مهارت های فردی, مهارت های اجتماعی, شناخت قوانین و حقوق فردی و اجتماعی و خیلی از این مهارت ها و تجارب را به دانش آموزان یاد میدادند در حالی که در مدارس امروز حتی مهارت کلامی و نوشتاری را هم یاد نمیدهند و این, خیانت کمی نیست.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
به نظر منم باید همه مدارس فارسی تدریس بشه. حفظ زبان ها و لهجه های محلی وظیفه ی خانواده هاست. چون اینگونه که نباشه همونطور که دستمون گفتن فارسی رو خیلی از افراد ممکنه خوب یاد نگیرن. یعنی به جز مدارس مگر جای دیگری هست که افراد برن فارسی رو یاد بگیرن؟ شما اینطور تصور کنید که هر قومیتی به زبان خودش در مدارس تدریس کنه. ایا این باعث نمیشه اروم اروم فارسی در اون قسمت های کشور فراموش بشه؟ بعد خب همین عامل باعث ایجاد مشکل اختلاف و تفرقه نمیشه؟ این مشکلات جدی ای رو ممکنه در اینده ایجاد کنه. بالاخره هر کشوری باید یه زبان رو به عنوان زبان واحد خودش انتخاب کنه.
تازه. فقط زبان گفتاری که نیست. خب اینگونه نباشه شاید بعدا اعتراض بشه که کتاب ها هم به زبان های محلات وقومیت های مختلف نگارش بشن. اینکه مثلا کتاب فارسی باشه ولی به زبان ترکی تدریس بشه به نظر شما عجیب نیست؟
ولی اینم در نظر باید داشته باشیم که جدا از اینکه کشور باید یک زبان رسمی داشته باشه و همه جا اون زبان رو پیاده کنه. باید از تنوع فرهنگی و قومیتی هم دفاع کنه همزمان. اهمیت یک مسئله چیزی از اهمیت مسئله دیگه کم نمیکنه. این دوتا با هم در تضاد نیستن. باید هر دو این اهداف با هم تحقق پیدا کنه.
 

behnamcp

کاربر فعال
زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است. اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همه قوانین آنطور که نوشته میشن اجرا نمیشن. شما یه نمونه به من نشون بدید که در آذربایجان ادبیات ترکی در مدارس در کنار زبان فارسی تدریس میشه.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تدریس زبان در مدارس با اجرای برنامه تلویزیونی فرق داره. تدریس یعنی آموزش قواعد زبان به کسانی که اون زبان , زبان مادریشونه.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیز این حرف شما هم از اون حرف هاست!
در تمامی کشورها یک زبان رسمی برای تدریس هست (بجز یه تعداد اندکی که دلایل تاریخی داره)، این کار برای بهتر برقرار کردن ارتباط بین مردم و کاهش اختلافاته تا درک متقابل ایجاد بشه
مثلاً شما فکر کن مثلاً یکی که کرد زبان هست بخواد مثلاً با یک آزری زبان ارتباط برقرار کنه اونم در شرایطی که زبان همدیگه رو خوب بلد نباشن، این وسط احتمال به وجود آمدن سو تفاهم خیلی بالاست و مشکلات بعدش که احتمالاً خیلی ها مثال هایی از اون رو سراغ دارن .

بنابراین لزوم تدریس به یک زبان معیار (بدون لهجه) یک امر ضروریه که باعث کاهش قابل توجه اختلافات احتمالی میشه.
از اون حرف های زدی . همه فارسی حرف می زنند داشتن لهجه مگه عیبه؟ اصلا مگه زوره ؟ یه سرچ بکنید ببینید توو آمریکا زبان انگلیسی چند تا لهجه داره داخل کشور و کسی هم کاری نداره.
مهم اینجاست که اگر شما ها دلواپس ارتباط هستین بهتره یه فکری به فعل و فاعل و قاعده های عربی در زبان فارسی (پارسی ) باشید که کم کم دارهمیشه فارسی عربی ! دوما اینها همش یه بهانه هست توو این مملکت کی به قومیت ها واقعا رسیدند و حقوق شون رعایت شده که این دوم ایش باشه در ضمن لهجه و زبان مهم نیست مهم انسانیت هست ولی با اینکارا دارن ثابت می کنند که شونیسم جدیدی در راه است انهم ناخواسته از جای دیگر که به ضرر این جامعه مریض الاحوال هست
 
  • Like
واکنش ها: ayja

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چی رو پیگیر بشن؟ اینکه چرا توی مدارس چند تا استان به جای فارسی مثلاً ترکی درس نمیدن!؟
دوران نژادگرایی (Racism) در ایران تموم شده. همین نژادگرایی بود که باعث شد بیش از نیمی از ایران در زمان قاجار توسط افسرهای انگلیسی جدا بشه.
بلی چرا تدریس نمیشه؟ همین نژاد گرایی ها شماها باعث شده مملکت از هم گسیخته باشه . چند تا استان نه ! چند تا استان فارس داریم ؟ فکر کنم مطالعه تون رو زیاد کنید خوبه راسیسم یعنی نژاد گرایی یک قوم . مثلا فارس ها در ایران !
 

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
....این کار برای بهتر برقرار کردن ارتباط بین مردم و کاهش اختلافاته تا درک متقابل ایجاد بشه
مثلاً شما فکر کن مثلاً یکی که کرد زبان هست بخواد مثلاً با یک آزری زبان ارتباط برقرار کنه اونم در شرایطی که زبان همدیگه رو خوب بلد نباشن، این وسط احتمال به وجود آمدن سو تفاهم خیلی بالاست و مشکلات بعدش که احتمالاً خیلی ها مثال هایی از اون رو سراغ دارن .

بنابراین لزوم تدریس به یک زبان معیار (بدون لهجه) یک امر ضروریه که باعث کاهش قابل توجه اختلافات احتمالی میشه.

یعنی قشنگ معلومه بال بال زدی تا یه جوری این قانون جدید مسخره رو به منطقیات بچسبونی!!! آخه مومن لهجه چه ربطی داره به درک متقابل؟!! :biggrin: فقط ایرانیا می تونن این سطح از بیشعوری رو نه تنها سعی نکنن تو سطح مردم عامی جامعه حل کنن بلکه تا آموزش پرورشم بکشوننش بعد مردمشم بیان خیلی خیلی منطقی ازش دفاع کنن!
  • گزارشگر آمریکایی میگه سعید معروف انگلیسی رو عالی صحبت میکنه، مردم ایران میان از لهجش ایراد میگیرن :surprised:
  • استادمون برا یه کنفرانسی رفته هلند میگفت طبق پیش زمینه ذهنی که از ایران داشتم قبلش بابت انگلیسی ضعیف معذرت خواستم، مسئولش گفت مستر حسن ما اینجا جمع شدیم که این مشکلاتو حل کنیم -دریافت معنا و مفهوم جای گیر دادن به نحوه ادای کلمات- ;)
  • پروفسور انگلیسی با همسر کره ایش میان تو یه برنامه ای صحبت کنن، اون وقت دخترای مماغ عملی ایران گیر دادن که ئه وا چرا لهجه خانومه اینجوریه انگار نه انگار که انگلیس زندگی کرده و همسرش انگلیسیه! :crying:
یعنی آمریکایی ها و انگلیسی های نیتیو قد ایرانیا تو تشخیض لهجه وارد نیستن که بهش اهمیت نمیدن؟ :whistle:
به قول استاد زبان فارسی دانشگاه مون -که خودش اهل رشت و لهجه شمالی غلیظ داشت- لازمه صحبت کردن صحیح زبان فارسی یا هر زبون دیگه ای کج و کوله کردن لب و لوچه نیست، ایشون تو یه حرکت جالب بعد تدریس نگارش نامه اداری گفت همین الان دو خط نامه اداری بنویسین میخوام بلند بلند برا همه بخونم سر کلاس! اون وقته که می بینی خانوما و آقایونی که به لهجه نداشتن شون مینازن چقدرررر خوب فارسی بلدن حتی فارساش چه برسه قومیتا ;)

آموزش پرورش اگه انقد نگرانه، بهتره معلمانی استخدام بشن که زنگ انشا جای چرت زدن بتونن خواندن و نوشتن به بچه ها یاد بدن، و گرنه مث بلبل چهچه زدنو خودشون انگیزه کافی دارن به جهت امر خطیر مخ زنی با تمرین ممارست فراوان یاد می گیرن به وقتش :cool:

...
در تمامی کشورها یک زبان رسمی برای تدریس هست (بجز یه تعداد اندکی که دلایل تاریخی داره)،...
بهتره بفرمایید به جز اندکی از کشورهای متمدن -مث سوئیس- باقی کشورهای جهان سومی و عقب مانده -مث ایران- زبان مشترک رو ترجیح میدن، دیگه چرا علم معصوم تاریخو بدنام می کنی این وسط؟!


چی رو پیگیر بشن؟ اینکه چرا توی مدارس چند تا استان به جای فارسی مثلاً ترکی درس نمیدن!؟
بفرمایید!!! وقتی میگیم آموزش پرورش باید جای گیر دادن به لهجه روی آموزش زبان تمرکز کنه به همین دلیله! نمونش خود شما که ظاهرا هم حرف زدن بلدی هم خوندن نوشتن ولی درک مطلب چی؟!!! آخه کی حرف از تدریس ترکی به جای فارسی زد اینجا؟! عنوان تاپیک که در مورد نقد لزوم لهجه نداشتن هست نه لزوم فارسی دانستن! صحبت دوستان هم که در مورد تدریس نشدن ترکی هست نه تدریس شدن فارسی! یعنی نمی گن چرا ما فارسی یاد می گیریم میفرمایند چرا ترکی نباید یاد بگیریم؟!! دبیرستان های یهودی آمریکا شیفت صبح به زبان انگلیسی و شیفت بعد از ظهر به زبان عبری درس میخونن! انگلیسی به عنوان زبان معیار و ملی از چرخه تدریس حذف نشده این عبری هست که مضاف بر سایر بچه ها یاد میگیرن! یه کم اگه از فکرتون استفاده کنید این به معنای نژادگرایی و مقابله با زبان ملی نیست :smile:

دوران نژادگرایی (Racism) در ایران تموم شده. همین نژادگرایی بود که باعث شد بیش از نیمی از ایران در زمان قاجار توسط افسرهای انگلیسی جدا بشه.
واقعا شما فک می کنید با وضع این قوانین چپرچلاق مردم قومیت ها زبان شون رو فراموش میکنن و هر روز بیشتر از دیروز عاشق ایران میشن و میگن چقد خوبه، چقد اینا مهربونن کاش تا ابد زیر سلطه این حکومت بمونیم؟! :D
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه این طور نیست. این مسائل نه داخل استانی است و نه منطقه ای بلکه کاملاً ملی است. یک ملت باید یک زبان مشترک داشته باشد.

همین منطقه کردستان عراق رو ببینید اول که آمریکا حمله کرد به عراق با همین صحبت زبان شروع شد. حالا ببینید کار به جایی رسیده که ادعای خودمختاری رو شروع کردن و قصد دارن حتی رفراندوم برگزار کنن! و حتی نفت استخراجی از منطقشون رو به عراق نمیدن. تروریست های پژاک و کوموله و PKK هم که اونجا هستن و کلاً تبدیل به یک بحران برای منطقه شدن.
اینها همون کردهایی هستند که تا 2 سال قبل در این باشگاه مهندسان همه به پست های ملی گرانه شون بژی بژی می گفتید و احسنت می گفتید و یادمه چند نفر پست میزاشتند کردها در آذربایجان غربی غارت می کنند شما ها تجزیه طلب شون کردین و یادمه چند نفر شون اخراج شدند از جمله من ! حالا دمشون گرم با کمک روسیه و پشتیبانی اسراییل دارن خومختاری می گرن کسی هم نمی تونه باهاشون کاری داشته باشه چند سال بعد هم دقیقا نوبت کردستان ایران همست که به اونها وصل بشه و شدیدا پتانسیل شو داره . این از این.
یادآور بشم از امسال طبق دستور شورای عالی امنیت کشور در استان های کرد نشین در دبستان ها یشان زبان کردی تدریس خواهد شد در کنار فارسی می دونی که چرا ؟!!:D
قاعدتا بقیه قومیت ها هم مالی نسیتند و در این مورد حرف بزنند راسیسم خطاب می شوند ..چرا ؟
چون کردها در آنور مرز بازی خطرناکی را شروع کرده اند و ایران میداند که تنها نفرات جنگی تن به تن شان کردها هستند و کردهای اینور نباید زیاد ناراحت باشند :)
 

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
به نظر منم باید همه مدارس فارسی تدریس بشه. حفظ زبان ها و لهجه های محلی وظیفه ی خانواده هاست. ...

همون طور که به دوست مونم گفتم مخالف تدریس زبان فارسی نیستیم و به عنوان یه ترک خوشحالم که از بچگی دو تا زبان یاد گرفتم و از اینکه اون زبان دوم هم فارسی بوده خوشحال ترم چون ادبیات غنی داره و شما سایتای خارجی برید می بینید چقد مردم دنیا سعی میکنن یه کم فارسی یاد بگیرن تا سریعتر بتونن یه بیت از حافظ یا مولانا رو بخوننو درک کنن! ولی عنوان تاپیک که منم باهاش موافقم در مورد حذف لهجه هاست! تمسخر لهجه بین مردم عام و بیسواد خودش یه ایراد بزرگ جامعه ماست که تو پست قبلیم مثال هایی زدم که ببینید افراد فرهیخته تو کشورای پیشرفته سعی میکنن این طرز فکرو تو جامعه شون عوض کنن اون وقت آموزش پرورش ما به جای فرهنگ سازی و اصلاح این ایراد میاد خودشم یه قدم در همین راستا برمی داره! نتیجه تمرکز بیش از حد رو لهجه اینه که همون خانواده هایی که می فرمایید وظیفه حفظ لهجه و زبان های ملی رو دوش اوناست برا اینکه بچه هاشون فردا تو جامعه اذیت نشن میان از بدو تولد به جای زبون خودشون، فارسی باهاشون کار میکنن، حالا فک کن این بچه از اول زبون خودشو یاد نگرفته بعدا هم تو مدرسه فقط فارسی باهاش کار میشه نتیجه میشه از بین رفتن اون زبان به مرور زمان! همین الانش تو اردبیل کمتر بچه دهه هشتاد و نود پیدا میشه که بتونه واقعا ترکی صحبت کنه به لطف این فرهنگ غلط ... تازه این بین ترکاست که نسبتا متعصبن، بچه های شمال که میومدن دانشگاه ما کلا زبان شون فارسی شده اصلا گیلکی نمی دونن چی هست! حالا وای به روزی که آموزش پرورشم بخواد سخت گیری کنه تو این زمینه، دیگه آمار خانواده هایی که به بچه هاشون زبان مادری یاد بدن به زیر ده درصد میرسه
 
آخرین ویرایش:

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر میرسه این امر اجرا میشه. به عنوان مثال تلویزیون تبریز، کردستان، اهواز و ... که از زبان منطقه استفاده میکنن. البته واقعاً نمیشه همه رو همیشه رازی نگه داشت چون اختلاف و تنوغ سلیقه ها همیشه هست.
رازی نه راضی
در زبان فارسی راضی نوشته میشه.
 

ALIREZA.F.1988

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چرا زبان عربی درمدارس ايران تدريس می شود؟
اهداف كلي آموزشي برنامه‌ي درسي زبان عربي:
1-آشنايي باواژگان پركاربرد قرآني وفرهنگ اسلامي به منظور درك مفاهيم .

2-آشنايي باقرآن كريم ونهج البلاغه واحاديث وروايات معصومين وادعيه و
ترجمه‌ي آن‌ها.
3-آشنايي با قواعد كاربردي وعبارات زبان عربي به منظور درك وفهم متون اسلامی وادبی.
4-آشنايي دانش آموزان باگوشه هايي از ظرايف و لطايف زبان عربی در متون قرآنی ونهج البلاغه واحاديث وروايات معصومين.
5-آشنايي باواژگان زبان عربي پرکارد در زبان وادبيات فارسي براي درك و فهم بهتر زبان فارسي .
6-تقويت علاقه‌ي دانش آموزان به فراگيري زبان قرآن وترغيب آنان به استفاده‌ي درست از آموخته‌ها.
7-تقويت توانايي درست خواني عبارت‌هاومتون زبان عربي. 8-تقويت توانايي درست نويسي واژگان وعبارت‌هاي زبان عربي به منظور كمك به املاي فارسي .
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
از اون حرف های زدی . همه فارسی حرف می زنند داشتن لهجه مگه عیبه؟ اصلا مگه زوره ؟ یه سرچ بکنید ببینید توو آمریکا زبان انگلیسی چند تا لهجه داره داخل کشور و کسی هم کاری نداره.
مهم اینجاست که اگر شما ها دلواپس ارتباط هستین بهتره یه فکری به فعل و فاعل و قاعده های عربی در زبان فارسی (پارسی ) باشید که کم کم دارهمیشه فارسی عربی ! دوما اینها همش یه بهانه هست توو این مملکت کی به قومیت ها واقعا رسیدند و حقوق شون رعایت شده که این دوم ایش باشه در ضمن لهجه و زبان مهم نیست مهم انسانیت هست ولی با اینکارا دارن ثابت می کنند که شونیسم جدیدی در راه است انهم ناخواسته از جای دیگر که به ضرر این جامعه مریض الاحوال هست

بلی چرا تدریس نمیشه؟ همین نژاد گرایی ها شماها باعث شده مملکت از هم گسیخته باشه . چند تا استان نه ! چند تا استان فارس داریم ؟ فکر کنم مطالعه تون رو زیاد کنید خوبه راسیسم یعنی نژاد گرایی یک قوم . مثلا فارس ها در ایران !

راستش به نظر من هر چقدر زبان های زنده دنیا آموزش داده بشه مثل انگلیسی، عربی و ... (حتی روسی، آلمانی و فرانسه) خوب هست. در رابطه با بقیه صحبت هاتون نظری ندارم اما نظرم همونه که یک ملت نیاز به یک زبان مشترک داره.

(البته همه موافقن که قطعاً انسانیت ارجع است و من هم نژادگرا نیستم ولی به یک زبان مشترک برای همه افراد یک ملت اعتقاد دارم)
 

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
چرا زبان عربی درمدارس ايران تدريس می شود؟
اهداف كلي آموزشي برنامه‌ي درسي زبان عربي:
1-آشنايي باواژگان پركاربرد قرآني وفرهنگ اسلامي به منظور درك مفاهيم .

2-آشنايي باقرآن كريم ونهج البلاغه واحاديث وروايات معصومين وادعيه و
ترجمه‌ي آن‌ها.
3-آشنايي با قواعد كاربردي وعبارات زبان عربي به منظور درك وفهم متون اسلامی وادبی.
4-آشنايي دانش آموزان باگوشه هايي از ظرايف و لطايف زبان عربی در متون قرآنی ونهج البلاغه واحاديث وروايات معصومين.
5-آشنايي باواژگان زبان عربي پرکارد در زبان وادبيات فارسي براي درك و فهم بهتر زبان فارسي .
6-تقويت علاقه‌ي دانش آموزان به فراگيري زبان قرآن وترغيب آنان به استفاده‌ي درست از آموخته‌ها.
7-تقويت توانايي درست خواني عبارت‌هاومتون زبان عربي. 8-تقويت توانايي درست نويسي واژگان وعبارت‌هاي زبان عربي به منظور كمك به املاي فارسي .

باور کن حتی همون عربی هم اگه تو مدارس ایران تدریس بشه واقعا یه مزیته! هر چی باشه یه زبان کاربردی و به دردبخوره به خاطر جمعیت زیادی که به این زبون صحبت میکنن تو دنیا! من خودم اصلا به قرآن ارادت خاصی ندارم ولی خوشحال میشدم اگه می تونستم عربی صحبت کنم الان!!! بدبختی اینه که همونم یاد نمیدن!!! هفت سال سه تا زبون تو مدارس ایران تدریس میشه و کنکور ورودی دانشگاها سه تا زبانو ازمون امتحان میگیره ولی تو همون فارسی شم دانشجوها میلنگن انگلیسی و عربی پیش کش! :w22: در ضمن به نظر من با تدریس عربی، ایرانی ها عرب نمیشن، هر زبانی یه فرهنگ و تمدن اقلا چند صد ساله پشتش هست که با یاد گرفتنش به دایره معلومات ما اضافه میشه اینا (مشکل ما عرب پرستیه که موضوع دیگه ای هست، هر چند اصلا علت قرار گرفتن زبان عربی تو مدارس همون عرب پرستیه ولی بازم میشه ازش استفاده مفید کرد همون طور که گفتم)! حتی نمی گم به جای عربی زبان مادرسی تدریس بشه چون قدرت ذهن مخصوصا تو سن نوجوانی بی انتهاست و اصلا این به جای اون معنی نداره با یه برنامه آموزشی صحیح میشه هر دو رو یاد داد! ما الان به خاطر وضعیت کشورمون تو اکثر مناطق کشور پتانسیل اینو داریم که تو 18 سالگی حداقل چهار تا زبان رو مسلط باشیم (زبان مادری- فارسی به عنوان زبان ملی- انگلیسی به عنوان زبان بین المللی- عربی به عنوان زبان مفیدی که بخواییم نخواییم فرهنگ مون باهاش عجیبن شده و یاد گرفتنش کاری نداره در قیاس با زبونای دیگه) ولی در عمل با عملکرد ضعیف آموزش و پرورش دانش زبانی مون تو مجموع چهار تای اینا به اندازه یه زبان نیست حتی! اونایی هم که بیشتر بلدن در سایه زحمات خودشون بوده نه عملکرد خوب مدرسه یا شانس آوردن تو سالای پایه تو یکی از این درسا دبیر/معلم خوبی به پست شون خورده که مسیر کارو درست یادشون داده
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
راستش به نظر من هر چقدر زبان های زنده دنیا آموزش داده بشه مثل انگلیسی، عربی و ... (حتی روسی، آلمانی و فرانسه) خوب هست. در رابطه با بقیه صحبت هاتون نظری ندارم اما نظرم همونه که یک ملت نیاز به یک زبان مشترک داره.

(البته همه موافقن که قطعاً انسانیت ارجع است و من هم نژادگرا نیستم ولی به یک زبان مشترک برای همه افراد یک ملت اعتقاد دارم)
دوست عزیز من مخالف زبان مشترک نیستم سخن من ارزش قائل بودن به زبان مادری قومیت ها است.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چرا زبان عربی درمدارس ايران تدريس می شود؟
اهداف كلي آموزشي برنامه‌ي درسي زبان عربي:
1-آشنايي باواژگان پركاربرد قرآني وفرهنگ اسلامي به منظور درك مفاهيم .

2-آشنايي باقرآن كريم ونهج البلاغه واحاديث وروايات معصومين وادعيه و
ترجمه‌ي آن‌ها.
3-آشنايي با قواعد كاربردي وعبارات زبان عربي به منظور درك وفهم متون اسلامی وادبی.
4-آشنايي دانش آموزان باگوشه هايي از ظرايف و لطايف زبان عربی در متون قرآنی ونهج البلاغه واحاديث وروايات معصومين.
5-آشنايي باواژگان زبان عربي پرکارد در زبان وادبيات فارسي براي درك و فهم بهتر زبان فارسي .
6-تقويت علاقه‌ي دانش آموزان به فراگيري زبان قرآن وترغيب آنان به استفاده‌ي درست از آموخته‌ها.
7-تقويت توانايي درست خواني عبارت‌هاومتون زبان عربي. 8-تقويت توانايي درست نويسي واژگان وعبارت‌هاي زبان عربي به منظور كمك به املاي فارسي .
کاش استعدادشو داشتم چند تا زبان کاربردی رو بلد بودم عربی انگلیسی آلمانی :heart: و خیلی زبان های دیگر که برای خودش یک مزیت بزرگ مادی و اجتماعی هست . بحث بر آن هست که اول باید قواعد زبان مادری خودم رو بلد باشم در کنار زبان مشترک مان.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
معلمانی داریم که همان روز اول مهر به بچه ها کارت ویزیت میدن که برن تو تدریس خصوصی اینا درساشونو بخونن.


معلمان خوب زیاد داریم،ولی بهرحال معلمان اینطوری هم داریم متاسفانه.. همانگونه که تو هر صنفی خوب و بد پیدا میشه.
باید به معلم بعنوان مهمترین شغل جامعه بهای زیادی داده بشه و دغدغه مالی هم نداشته باشن. و قانون استخدام خیلی سریع نهضتی ها هم وجود نداشته باشه.
معلم هایی رو میشناسم که اولاً سواد و تعهد بالایی دارن و حتی شرایطی ایجاد میکنن که دانش آموزان بیشتری از آموزششون بهره رایگان بگیرن.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
معلمان خوب زیاد داریم،ولی بهرحال معلمان اینطوری هم داریم متاسفانه.. همانگونه که تو هر صنفی خوب و بد پیدا میشه.
باید به معلم بعنوان مهمترین شغل جامعه بهای زیادی داده بشه و دغدغه مالی هم نداشته باشن. و قانون استخدام خیلی سریع نهضتی ها هم وجود نداشته باشه.
معلم هایی رو میشناسم که اولاً سواد و تعهد بالایی دارن و حتی شرایطی ایجاد میکنن که دانش آموزان بیشتری از آموزششون بهره رایگان بگیرن.
این که تو هر صنفی خوب و بد هست هم مال ایرانه که تعداد بد هاش آنقدر خانه خراب کن هستند که خیلی بچشم میان.
اونایی که خوبند دغدغه مالی ندارن که خوبن؟
این قیاس شما مثل این میمونه که به یه نفر بگی چرا دزدی میکنی ؟ جواب بده که ؛ خوب همه که دزد نیستند. آدم غیردزد هم زیاد داریم.
 

Similar threads

بالا