طرح موقعيت (2) - راهبري يك كارخانه توليدي كوچك

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 4 ( بازاريابي ):
bardinova :
مقوله تبلیغ و بازاریابی در شرایط کاملا خاص و متفاوت بررسی میشه :محصولی که مخاطب عام داره (که باز این خودش دارای دو بخش محصول مصرفی و غیر مصرفی هست) و محصولی که مخاطب خاص داره .
معمولا تمام تئوری ها و روشهای تبلیغ برای مورد اول هست . بهمین دلیل اکثرا برای محصولات خاص از بازاریابی استفاده میشه و نه تبلیغ .
مسلما اولین قدم شناسایی تمامی مشتریان بالقوه و Sortهای مختلف اونها در لیستهای متفاوت بر اساس محصولات ، سرمایه ، وسعت ، شهرت ، تنوع و هرچیز دیگه که به فکرمون میرسه هست . بعد در هر لیست 5 کارخونهء اول انتخاب بشن و دریه لیست دیگه جمع بشن و بر اساس تعداد تکرار دوباره Sort بشن . حالا ما یه لیست داریم که بر اساس مهمترین کارخانه های بالقوه مرتب شدن . حالا باید شناسایی کنیم که در حال حاضر این کارخونه ها پالتهای خودشون رو از کجا و با چه قیمت و کیفیتی تهیه میکنن . حالا بعد از شناسایی تمام این موارد پیشنهاد تهیه میشه و به سراغ اونهامیریم . فقط کافیه دو سه تا از کارخونه های این لیست رو مشتری خودمون کنیم . اونوقت با معرفی خودمون بعنوان تامین کننده پالت این کارخونه های بزرگ و مهم ، پیدا کردن مشتری جدید کار چندان سختی نیست .

امير احمد :
بازاریابی محصول هم کار راحتی نیست. شخص خود من چون خیلی ایده آل فکر میکنم برای بازاریابی محصولم دست به دامن شرکت های بازاریابی میشم.
mahtabi :
ما در اینمورد باید حداقل بازار فروشش رو از جنوب کشور خارج کنیم.
یعنی تمرکزاون رو روی بخش های دیگه ای بیاریم که لااقل هزینه ی حمل و نقل کاهش پیدا کننه.

بهبود:
بازاريابي دانش،سرعت، خلاقيت و صبر و حوصله مي خواد.
اگه قرار باشه شركت توي وسط بازار خودشباشه و توليد پيوسته باشه و كارگرها هم بشه اخراج كنيم و ... پس مشكل چيه اينجا. زود باشين پاك كن رو بر داريد و صورت مساله رو عوض كنيد و همه چي رو ايده ال كنيد.

Parsa_IE :

داشتن رقیب طبیعی است و باید محصولات رقیب، بازار رقبا و ... را به خوبی تجزیه وتحلیل کرده و آنچه که در رقیب نقطه قوت محسوب میشود برای محصول خود ایجاد کنیم و باایجاد انگیزه در بازار، بازار مصرف را به سمت محصولات خود معطوف سازیم ...
اینکار مطمئنا کار سختی است ولی اگر محصولات ما از نظر ویژگی های ساخت و قیمت نهایی و ... بهتر باشد انجام شدنی است ...
با افزایش محدوده بازار و طیف مشتریان به سادگی به سقف تولید خواهیم رسید و شاید حتی تولیداتمان جوابگوی بازار مصرف نباشد ...
 

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 5 ( تكنولوژي ):

Parsa_IE :
برای تسهیل حمل و نقل و کاهش حجم محصولات جهت انبارش و حمل و نقل آسان طراحی محصول را تغییر داده و محصولات را به صورت دمونتاژ با قابلیت مونتاژ سریع و آسان طراحی کنیم ( این روش در خارج از کشور ما بسیار مرسوم است و حتی کمد ها ، جا کفشی ها وسایر محصولات چوبی دمونتاژ شده به مصرف کننده نهایی تحویل می گردد.)

hparhizi :
اين پيشنهاد خيلي عاليه البته به شرطي كه مشتري قبول كنه درگير مونتاژ محصول مابشه معمولا شركتهاي بزرگ از اين مسئله فرار ميكنند كه فكر ميكنم منطقي باشه اماميشه زمانيكه سفارش مناسبي از يه مشتري خوب گرفتيم يه كارگاه كوچك در نزديك محل مشتري ايجاد كنيم و قطعات سازنده محصول تا حد امكان آماده براي مونتاژ (همانندقطعات CKD ياSKD )در محل كارخانه آماده كنيم سپس به كارگاه موقت بفرستيم فكر كنم اينجوري هزينه حمل تا حدود 50 درصد كاهش پيدا ميكنه اما هزينه هاي ديگري مثل اجاره محل و ... داره كه بايد بررسي بشه

امير احمد :

صنعت چوب از صنایعی هست که تکنیک توش خیلی مهمه با داشتن دستگاههای پیشرفته میتونید در کمترین زمان بیشترین سقف سفارشی که رقبا تولید میکنند رو شما تولیدکنید.
صنعت و تولیدبیشترین هدفش کاهش وقت ..کاهش هزینه..سرعت رساندن محصول به دست مشتریه.
وقتی ماشین های اوتومات داشته باشیم تعداد کار گر زیاد هم نمیخواییم...و نیازی به ثابت بودن کارگرنداریم .

mahtabi :
تفکر صنعتی به استفاده از تکنولوژی روز بر میگرده .

hparhizi :
پيشنهاد خيلي خوبي بود من يه سرچ تو اينترنت كردم شركتهاي خارجي زيادي وجود دارندكه با سيستم اتوماتيك مونتاژ كار ميكنند ظرفيتشون با 6نفر اپراتور تا 1000 عدد پالت در روز هم ميرسه كه برابري ميكنه با نياز روزانه يك شركت پتروشيمي اما قيمتشون حدود80الي 100 ميليون برآورده شده كه ميتونه برابري كنه با كل هزينه خريد ماشين آلاتيكه در حال حاضر در اين كارخانه وجود داره در حاليكه همين ظرفيت مونتاژ رو ميشه باحداكثر 10نفر اپراتور بدست آورد و انجام سيستم دستي بدست آرود يعني تقريبا ميشه گفت4تا 5 ساله هزينه خودش رو برميگردونه حالا بايد ديد با چه تحليلي ميشه اين مسئله رو به هيئت مديره حالي كرد
 

hparhizi

عضو جدید
با توجه به مطالبي كه مطرح شد لطفاً
جهت هر كدام از گروه بندي ها اگه كسي از دوستان پيشنهادي داره مطرح كنه يا اگه يه نمونه عملي در اختيار داره به اشتراك بذاره :
بازار :
در خصوص بازار فكر ميكنم بايد يكم كار فرهنگي انجام بديم يعني بايد محصولات مون رو با روشهاي تبليغاتي به مشتريانمون معرفي كنيم يعني با چاپ كاتالوگ يا ساخت برنامه هاي آموزشي تبليغاتي كه علل استفاده از محصول و مزاياي اون رو بيان ميكنه از طريق پخش CD و برنامه تلويزيوني اين كار رو انجام بديم يه كا در سطح وسعيش رو يه شركت ابزار ساز (اسمش يادم نيست ) داره تو كانال 3 ايران امجام ميده و به معرفي محصولاتش از طريق تلويزيون ميپردازه اما با توجه به خاص بودن محصول ما ميتونيم براي اين شركت كوچك از طريق پخش CD و چاپ كاتالوگ اقدام با بازارسازي كنيم .
 
آخرین ویرایش:

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 2 ( محصول جديد ):
درخصوص اين موضوع با توجه به پيشنهادهايي كه دوستان مطرح كردند يه بررسي جزئي تو طرحهاي توجيهي انجام دادم و يه طرح نظرم رو جلب كرده كه به شرايط اين كارخانه بيشتر نزديكه :


طرح توليد پوشال كولر آبي (با صرف هزينه اي معادل 15 مييون تومان )
بازارش خوبه فقط كافيه دو دستگاه ديگه به تجهيزات اضافه بشه فضاي زيادي هم لازم نداره

(نظر شما چيه ؟ )
 
آخرین ویرایش:

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 3 ( شناخت رقبا ):
با توجه به اينكه در عصر ارتباطات قرار داريم و اينترنت خيلي از كارها رو راحت كرده و امكانات بسيار زيادي رو در اختيار همگان قرار ميده فكر كنم بشه با يه سرچ تو اينترنت و مراجعه به سايتهاي ادرات ذيربط ، كتابهاي راهنما ، كسب اطلاعات از مشتري و از اين قبيل از اعمال د اين زمينه اطلاعات خوبي بدست آورد .
اما شايد در خصوص اين محصول خاص كه زياد جا نيافتاده ، اطلاعات كمي بدست بياد
 

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 4 ( بازاريابي ):
جناب برادينوا پيشنهاد دادند كه <<باید شناسایی کنیم که در حال حاضر این کارخونه ها پالتهای خودشون رو از کجا و با چه قیمت و کیفیتی تهیه میکنن .>>
پيشنها خوبيه ميشه از طريق دستيابي به رزومه شركتهاي رقيب جستجو كرد كه رقباي ما با چه شركتهايي همكاري داشته يا دارند سپس روي مشتريان اونها كار كنيم كه معمولا اگه شركت رقيب سايت اينترنتي داشته باشه حتما در اين مورد اطلاعاتي رو قرار ميده
البته بايد دانش،سرعت، خلاقيت و صبر و حوصله به ميزان كافي داشت .



 

hparhizi

عضو جدید
موضوع شماره 5 ( تكنولوژي ):

در مورد تكنولوژي من پيشنهاد خاصي به ذهنم نميرسه...
يعني بهتره فعلا بهش فكر نكنيم ميتونه تو طرح 5 سال شركت قرار بگيره اما در حال حاضر كارخانه نياز به مُسكن داره نه پني سيلينِ يك ميليون و دويست ...
فكر كنم دادن همچنين پيشنهادي برابري ميكنه با خلع ما از مديريت كارخانه چون اينجور پيشنهادها رو همه ميتونند بدن
البته بهتر بود در زمان تهيه طرح توجيهي يه همچنين مسئله اي ديده ميشد اما فكر كنم در صورت قراردادن تكنولوژي ماشين آلات خارجي :
زمان اجراي طرح حداقل 6 ماه بيشتر ميشد ، مدت زمان بازگشت سرمايه بيشتر و نرخ بازگشت سرمايه كمتر ميشد نقطه سربسر بالا ميرفت ، به ليست پرسنل شركت دو نفر مهندس مكانيك و الكترونيك اضافه ميشد وبسياري مسائل ديگه ......
 

amirhakimi

عضو جدید
بازار :
با چاپ كاتالوگ يا ساخت برنامه هاي آموزشي تبليغاتي كه علل استفاده از محصول و مزاياي اون رو بيان ميكنه از طريق پخش CD و برنامه تلويزيوني اين كار رو انجام بديم يه كار در سطح وسعيش رو يه شركت ابزار ساز (اسمش يادم نيست ) داره تو كانال 3 ايران انجام ميده و به معرفي محصولاتش از طريق تلويزيون ميپردازه اما با توجه به خاص بودن محصول ما ميتونيم براي اين شركت كوچك از طريق پخش CD و چاپ كاتالوگ اقدام با بازارسازي كنيم .

من مخالفم
دقیقا به خاطر خاص بودن محصول ما نمیتونیم توسط پخش کاتالوگ و cd برای محصولمون مشتری پیدا کنیم اگر هم بخوایم همچین کاری بکنیم اول باید بازار هدفمون رو شناسائی کنیم و پخشمون رو در همون چندین شرکت و سازمان که فکر میکنیم میتونن مشتری برای ما باشن، محدود کنیم.
میتونیم تو مناطق صنعتی (شهرک های صنعتی) ئی که بازار هدف ما هستن از تیزرهای تبلیغاتی برزگ در معابر و یا شبکه های اطلاع رسانی محلی (روزنامه) هم استفاده کنیم.
 

amirhakimi

عضو جدید
موضوع شماره 2 ( محصول جديد ):
درخصوص اين موضوع با توجه به پيشنهادهايي كه دوستان مطرح كردند يه بررسي جزئي تو طرحهاي توجيهي انجام دادم و يه طرح نظرم رو جلب كرده كه به شرايط اين كارخانه بيشتر نزديكه :


طرح توليد پوشال كولر آبي (با صرف هزينه اي معادل 15 مييون تومان )
بازارش خوبه فقط كافيه دو دستگاه ديگه به تجهيزات اضافه بشه فضاي زيادي هم لازم نداره

(نظر شما چيه ؟ )

مرسی
اینو بهش میگن ایده خلاق
هم از ضایعات استفاده بهینه میشه و هم میشه یه منبع درآمد.
ولی من هنوز سر حرفم هستم که میشه با همین امکانات موجود محصولات چوبی زیادی (هم فانتزی هم کاربردی) تولید کرد.
 

hparhizi

عضو جدید
مرسی
اینو بهش میگن ایده خلاق
هم از ضایعات استفاده بهینه میشه و هم میشه یه منبع درآمد.
ولی من هنوز سر حرفم هستم که میشه با همین امکانات موجود محصولات چوبی زیادی (هم فانتزی هم کاربردی) تولید کرد.

پيشنهاد شما پيشنهاد خوبيه اما فكر كنم ساخت محصوات چوبي فانتزي ظريف كاري داشته باشه شايد تخصصهايي مانند نجاري ، خراطي و... اينكارها رو خيلي راحت انجام ميدن اما تو كارخانه مورد بحث ما كار به صوت ظريف كاري نيست يعني تو چنين كارخونه اي شما كارگر برشكار و نفر مونتاژ كار در اختيار داريد و دستگاهها تون هم دستگاههاي ظريف كاري نيست در اين صورت هم بايد پس از شناسايي محصول هدف حداقل يكي دو دستگاه خريداري بشه
اگه كسي از دوستان در اين مورد اطلاعات بيشتري داره لطفا مطرح كنه ...
 

amirhakimi

عضو جدید
پيشنهاد شما پيشنهاد خوبيه اما فكر كنم ساخت محصوات چوبي فانتزي ظريف كاري داشته باشه شايد تخصصهايي مانند نجاري ، خراطي و... اينكارها رو خيلي راحت انجام ميدن اما تو كارخانه مورد بحث ما كار به صوت ظريف كاري نيست يعني تو چنين كارخونه اي شما كارگر برشكار و نفر مونتاژ كار در اختيار داريد و دستگاهها تون هم دستگاههاي ظريف كاري نيست در اين صورت هم بايد پس از شناسايي محصول هدف حداقل يكي دو دستگاه خريداري بشه
اگه كسي از دوستان در اين مورد اطلاعات بيشتري داره لطفا مطرح كنه ...

باشه ولی باید قبول کرد محصولات فانتزی چوبی بازار خوبی تو کشور ما داره و میتونه علاوه بر پوشش دادن هزینه های خودش کمکی هم برای درآمد زائی کارخونه باشه.
ولی برای محصولات کاربردی مثل کشو و میز و . . . دیگه نیازی به ضریف کاری زیادی وجود نداره و اگه هم نیاز باشه میتونیم با همون 2 - 3 تا دستگاه ظریف کاری که خریداری میکنیم جواب بگیریم.
 

bardinova

مدیر بازنشسته
من مخالفم
دقیقا به خاطر خاص بودن محصول ما نمیتونیم توسط پخش کاتالوگ و cd برای محصولمون مشتری پیدا کنیم اگر هم بخوایم همچین کاری بکنیم اول باید بازار هدفمون رو شناسائی کنیم و پخشمون رو در همون چندین شرکت و سازمان که فکر میکنیم میتونن مشتری برای ما باشن، محدود کنیم.
میتونیم تو مناطق صنعتی (شهرک های صنعتی) ئی که بازار هدف ما هستن از تیزرهای تبلیغاتی برزگ در معابر و یا شبکه های اطلاع رسانی محلی (روزنامه) هم استفاده کنیم.

من با مخالفت شما موافقم !!! . قبلا هم گفتم برای کالاهای خاص نمیشه خیلی روی تبلیغ حساب کرد ، بلکه باید بیشتر به بازاریابی متوسل شد .
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
موضوع شماره 2 ( محصول جديد ):
درخصوص اين موضوع با توجه به پيشنهادهايي كه دوستان مطرح كردند يه بررسي جزئي تو طرحهاي توجيهي انجام دادم و يه طرح نظرم رو جلب كرده كه به شرايط اين كارخانه بيشتر نزديكه :


طرح توليد پوشال كولر آبي (با صرف هزينه اي معادل 15 مييون تومان )
بازارش خوبه فقط كافيه دو دستگاه ديگه به تجهيزات اضافه بشه فضاي زيادي هم لازم نداره

(نظر شما چيه ؟ )

بله نظر خلاقانه ای بود.گرچه باید دقیق روش فکر شه.
و ببینید با سیستم شما جور هست یا نه.یا اینکه ببینید صرف هزینه براش اندازه ای که میخواین بازدهی داره؟
یا اینم یه هزینه ی اضافست؟
 

امیر Amir

عضو جدید
با توجه به مطالبي كه مطرح شد لطفاً
جهت هر كدام از گروه بندي ها اگه كسي از دوستان پيشنهادي داره مطرح كنه يا اگه يه نمونه عملي در اختيار داره به اشتراك بذاره :
بازار :
در خصوص بازار فكر ميكنم بايد يكم كار فرهنگي انجام بديم يعني بايد محصولات مون رو با روشهاي تبليغاتي به مشتريانمون معرفي كنيم يعني با چاپ كاتالوگ يا ساخت برنامه هاي آموزشي تبليغاتي كه علل استفاده از محصول و مزاياي اون رو بيان ميكنه از طريق پخش CD و برنامه تلويزيوني اين كار رو انجام بديم يه كا در سطح وسعيش رو يه شركت ابزار ساز (اسمش يادم نيست ) داره تو كانال 3 ايران امجام ميده و به معرفي محصولاتش از طريق تلويزيون ميپردازه اما با توجه به خاص بودن محصول ما ميتونيم براي اين شركت كوچك از طريق پخش CD و چاپ كاتالوگ اقدام با بازارسازي كنيم .

با سلام
انجام کار فرهنگی برای شرکت هایی که محصولات چند گانه دارند کار جالبیه.
برای شرکتی که صرفا پالت میزنه و یک شرکت تک محصولیه(درست گفتم؟) اصلا این کار یک جوری زیر سوال بردن خودمونه...و برای مشتری خنده داره...

فقط و فقط بازاریابی...به نظر من توی این مقوله اگر 10 $ داری باید 9$ بازایابی بکنی که بتونی خریدار پیدا بکنی...
پالت محصول خوش فرم و خوش آب و رنگی نیست که اصلا کسی بخواد با کاتالوگ براش تبلیغ بکنه.
تصورش منو به خنده میندازه.

با احترام


 

amirhakimi

عضو جدید

پالت محصول خوش فرم و خوش آب و رنگی نیست که اصلا کسی بخواد با کاتالوگ براش تبلیغ بکنه.
بستگی داره به نحوه تولید ما (میتونه یکی از همون فرصت های بهبود باشه) چرا نباید به ظاهر پالت اهمیت داده بشه؟ میشه با بررسی این مورد با کمی هزینه پالت هامون رو از سایر تولید کننده ها متمایز کنیم.
بعدشم آخه قرار نیست که مثل این آموزشگاهها راه بیوفتیم تو خیابون کاتالوگ بدیم دست مردم !!!
اگه قرار به پخش کاتالوگ هم باشه فقط در ناحیه هدف (شرکتهائی که پتانسیل تبدیل به مشتری برای ما را دارند) باید پخش بشه که میتونه جاذبه برای اونا ایجاد کنه.
حرفت فکر منو خیلی قلقلک داد، واقعا میشه روی ظاهر پالت کار کرد. کسی موافقه؟
 

bardinova

مدیر بازنشسته
بستگی داره به نحوه تولید ما (میتونه یکی از همون فرصت های بهبود باشه) چرا نباید به ظاهر پالت اهمیت داده بشه؟ میشه با بررسی این مورد با کمی هزینه پالت هامون رو از سایر تولید کننده ها متمایز کنیم.
بعدشم آخه قرار نیست که مثل این آموزشگاهها راه بیوفتیم تو خیابون کاتالوگ بدیم دست مردم !!!
اگه قرار به پخش کاتالوگ هم باشه فقط در ناحیه هدف (شرکتهائی که پتانسیل تبدیل به مشتری برای ما را دارند) باید پخش بشه که میتونه جاذبه برای اونا ایجاد کنه.
حرفت فکر منو خیلی قلقلک داد، واقعا میشه روی ظاهر پالت کار کرد. کسی موافقه؟

نه ، من چندان موافق نیستم . پالت از اون دست محصولات هست که مصرف کننده خیلی کم و به ندرت به ظاهر اون توجه میکنه . زیبا کردن یه محصول هزینه داره و مشتری هم از هزینه های مربوط به زیبایی ، در صورتیکه اون رو طلب نکرده باشه ، بیزاره !! . بهتره روی همون پارامترهای اصلی یعنی قیمت و کیفیت ، و پارامترهای فرعی یعنی نحوه و زمان تحویل پالت ، نوع سفارش گیری ، تنوع و ... مانور داده بشه .
 

amirhakimi

عضو جدید
نه ، من چندان موافق نیستم . پالت از اون دست محصولات هست که مصرف کننده خیلی کم و به ندرت به ظاهر اون توجه میکنه . زیبا کردن یه محصول هزینه داره و مشتری هم از هزینه های مربوط به زیبایی ، در صورتیکه اون رو طلب نکرده باشه ، بیزاره !! . بهتره روی همون پارامترهای اصلی یعنی قیمت و کیفیت ، و پارامترهای فرعی یعنی نحوه و زمان تحویل پالت ، نوع سفارش گیری ، تنوع و ... مانور داده بشه .

ممکنه که همه براشون مهم نباشه ولی خوب تو یه سری کالاهای لوکس اهمیت پیدا میکنه.
لازم نیست همه پالتها رو اینجوری بزنیم، ولی برای مشتری که این خصوصیت رو طلب میکنه ما میشیم تولید کننده انحصاری که خیلی میتونه برامون مهم باشه. ولی خوب در راستای صحبت شما باید بگم زیبائی در درجه دوم قرار میگیره و اولویت اول همونائی اند که شما فرمودین (قیمت، کیفیت، نحوه و زمان تحویل، نوع سفارش گیری، تنوع و . . .). بدون اینا زیبائی مفت نمی ارزه. اینم بگم که زیبائی همیشه هزینه زیادی رو تحمیل نمیکنه، گاهی میشه با کمترین تغییرات به زیبائی رسید.
 

امیر Amir

عضو جدید
ممکنه که همه براشون مهم نباشه ولی خوب تو یه سری کالاهای لوکس اهمیت پیدا میکنه.
لازم نیست همه پالتها رو اینجوری بزنیم، ولی برای مشتری که این خصوصیت رو طلب میکنه ما میشیم تولید کننده انحصاری که خیلی میتونه برامون مهم باشه. ولی خوب در راستای صحبت شما باید بگم زیبائی در درجه دوم قرار میگیره و اولویت اول همونائی اند که شما فرمودین (قیمت، کیفیت، نحوه و زمان تحویل، نوع سفارش گیری، تنوع و . . .). بدون اینا زیبائی مفت نمی ارزه. اینم بگم که زیبائی همیشه هزینه زیادی رو تحمیل نمیکنه، گاهی میشه با کمترین تغییرات به زیبائی رسید.

نه ، من چندان موافق نیستم . پالت از اون دست محصولات هست که مصرف کننده خیلی کم و به ندرت به ظاهر اون توجه میکنه . زیبا کردن یه محصول هزینه داره و مشتری هم از هزینه های مربوط به زیبایی ، در صورتیکه اون رو طلب نکرده باشه ، بیزاره !! . بهتره روی همون پارامترهای اصلی یعنی قیمت و کیفیت ، و پارامترهای فرعی یعنی نحوه و زمان تحویل پالت ، نوع سفارش گیری ، تنوع و ... مانور داده بشه .

به نظر من زیبایی برای هر محصولی مهم هست. به نظر من شاید زیبایی برای یک پالت چوبی عدم وجود جای رنده بصورت فاحش روی چوب...جای میخ روی پالت...مثلا بعضی از چوب ها مقداری سوختگی یا نمیدونم مثل قطعات فلزی پلیسه داره..نباید اون ضایعات وجود داشته باشه..متوجه منظور من که هستین...؟



 

hparhizi

عضو جدید
كاتالوگ

كاتالوگ

با سلام
انجام کار فرهنگی برای شرکت هایی که محصولات چند گانه دارند کار جالبیه.
برای شرکتی که صرفا پالت میزنه و یک شرکت تک محصولیه(درست گفتم؟) اصلا این کار یک جوری زیر سوال بردن خودمونه...و برای مشتری خنده داره...

فقط و فقط بازاریابی...به نظر من توی این مقوله اگر 10 $ داری باید 9$ بازایابی بکنی که بتونی خریدار پیدا بکنی...
پالت محصول خوش فرم و خوش آب و رنگی نیست که اصلا کسی بخواد با کاتالوگ براش تبلیغ بکنه.
تصورش منو به خنده میندازه.

با احترام
ببخشيد من چند روزي غيبت داشتم
امير احمد عزيز
هدف از تهيه كاتالوگ نميتونه فقط جنبه نشون دادن زيبايي محصول باشه من فكر كنم اصلي ترين استفاده اي كه ميشه از بازارايابي بوسيله كاتالوگ نمود معرفي مزايا و معايب و كاربردهاي محصول ميتونه باشه
مثلا بيايم محصول خودمون رو تعريف كنيم ، چند تا عكس از محصولمون بذاريم و يه
( CASE STUDY)مطالعه موردي در خصوص مزايا ومعايب استفاده از محصولاتمون رو توش بياريم كه طرف مقابل رو بفكر ببره و تشويق و تحريك به استفاده از محصول ما بشه . يا حداقل با چند نفر در اين زمينه مشورت كنه .

من يه فايل EXCEL براي يه مطالعه موردي در خصوص اينكه چرابايد از پالت استفاده كنيم آماده كردم اگه دوست داشتيد يه بررسي روش انجام بديد
من فكر ميكنم محرك خوبي باشه براي تله انداختن مشتري
دوستان اگه شما هم چيزي به ذهنتون ميرسه اعلام كنيد .
 

پیوست ها

  • CASE.zip
    6.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

amirhakimi

عضو جدید
من يه فايل EXCEL براي يه مطالعه موردي در خصوص اينكه چرابايد از پالت استفاده كنيم آماده كردم اگه دوست داشتيد يه بررسي روش انجام بديد
من فكر ميكنم محرك خوبي باشه براي تله انداختن مشتري
دوستان اگه شما هم چيزي به ذهنتون ميرسه اعلام كنيد .

منم با امیراحمد موافقم که تله انداختن مشتری اصلا لفظ قشنگی نیست، ما هم اصلا همچین خیالی نداریم.
ممنون از تحلیلی که انجام دادین دقیقا این یکی از کارای ماست که بیایم با تحلیل سود و هزینه مدیر رو متقاعد به پیروی از خودمون بکنیم.
 

بهبود

عضو جدید
سلام
* بهتريت راه تبليغ به نظر من در حال حاضر با توجه به وضع موجود تبليغات بصورت رو در رو هست(face to face). وقتي ما اين شركت با اين مشكل فروش رو داريم همونطور كه دوستان گفتند اولين و مهمترين راه بازاريابي و بازارسازي هست كه ميتونيم با شناسايي مشتريان بالقوه شايد به همون روشي كه باردينوا گفت و حضور در اون واحد و ارائه كاتالوگ و ابزار تبليغي مناسب مشتريها رو متقائد كنيم.پس اگه ابزار تبليغي مناسبي هم داشته باشيم بد نيست چون وقتي حتي در بازاريابي خيلي از مشتريها همون لحظه كه سفارش نميدن معمولا بايد بريم و منتظر بمونيم تا خبري بشه و يا پيگيري كنيم و در اين فاصله حتي قيافه ما هم تو ذهن مشتري نميمونه چه برسه به انواع محصولات و ويژگيها و چيزهاي ديگه اي كه توي اون يه جلسه گفتيم.
* با نظر دوستان در خصوص عدم هزينه براي ظاهر پالت موافقم به اين دليل كه محصولي كه قراره روي اين پالتها قرار بگيره در صورتي كه توليدات پتروشيمي و از اين دست شركتها كه مواد اوليه شركتهاي ديگه رو تامين مي كنن باشه، براي شركتهاي مصرف كننده زياد ظاهر مهم نيست بلكه كيفيت و قيمت پالت مهمه كه در جابجاييها مواد آسيب نبينه.
تازه اگه قرار باشه محصولاتي كه به دست مردم(مصرف كننده نهايي) برسه، ما كه با پالت مثلاً آب معدني رو به مشتري نميديم و مطمئناً براي بنك دار و مغازه دار پالت مهم نيست بلكه سود و بسته بندي نهايي مهم است.
* توليد پوشال هم خيلي با حال بود، به نظرم همين كه توليد همچين محصولي براي اين شركت به ذهنتون رسيده نشون از ذهن خلاقتون داره.ما كه خوشمون اومد.
 

bardinova

مدیر بازنشسته
ببخشيد من چند روزي غيبت داشتم
امير احمد عزيز
هدف از تهيه كاتالوگ نميتونه فقط جنبه نشون دادن زيبايي محصول باشه من فكر كنم اصلي ترين استفاده اي كه ميشه از بازارايابي بوسيله كاتالوگ نمود معرفي مزايا و معايب و كاربردهاي محصول ميتونه باشه
مثلا بيايم محصول خودمون رو تعريف كنيم ، چند تا عكس از محصولمون بذاريم و يه
( CASE STUDY)مطالعه موردي در خصوص مزايا ومعايب استفاده از محصولاتمون رو توش بياريم كه طرف مقابل رو بفكر ببره و تشويق و تحريك به استفاده از محصول ما بشه . يا حداقل با چند نفر در اين زمينه مشورت كنه .

من يه فايل EXCEL براي يه مطالعه موردي در خصوص اينكه چرابايد از پالت استفاده كنيم آماده كردم اگه دوست داشتيد يه بررسي روش انجام بديد
من فكر ميكنم محرك خوبي باشه براي تله انداختن مشتري
دوستان اگه شما هم چيزي به ذهنتون ميرسه اعلام كنيد .

یه کم محتوی این فایل برای من گنگ بود . چطور شما دستمزد پرسنل رو به حدود یک سوم و هزینه حمل رو به نصف کاهش دادین ؟ . فکر کنم لازم هست یه کم در این خصوص توضیح بدین .
 

hparhizi

عضو جدید
یه کم محتوی این فایل برای من گنگ بود . چطور شما دستمزد پرسنل رو به حدود یک سوم و هزینه حمل رو به نصف کاهش دادین ؟ . فکر کنم لازم هست یه کم در این خصوص توضیح بدین .

بلمه حتماً : البته اميدوارم كه متهم به به حاشيه كشيدن بحث نشيم :

1 : كاهش دستمزد پرسنل بارگير و تخليه :
با توجه به اينكه اولاً محصولات به صورت پالتي بسته بندي ميشوند نيازي به گذاشتن و بداشتن هاي متعددي كه در روش فعلي توسط كارگران بارگيري و تخليه انجام ميشد وجود نداره ضمناً با توجه به اينكه پيشنهاد داده شده كه جهت بارگيري از تريلي استفاده بشه در صورتيكه پالت مناسبي براي همين هدف طراحي يبه يه راننده ليفتراك ميتونه به تنهايي عمليات بارگيري رو در زمان كمي انجام بده
همين مورد در زمان تخليه در انبار مركزي و يا بارگيري مجدد در زمان فروش هم صدق ميكنه

2:
كاهش هزينه حمل :
در شبكه حمل و نقل جاده اي هزينه سرانه حمل محصول به همان نسبتي كه وسايله حامل بزرگتر باشند به نسبت قابل توجهي كمتر ميگردد .
اين تقريبا در مورد ساير هزينه ها هم صادقه
البته اين اعداد وارقامي كه در مثال به اون اشاره كردم تا حدود زيادي واقعي هستند و نسبت به آنها مطمئن هستم .
 

hparhizi

عضو جدید
اگر خدا قبول بکنه من هم یه سوال کردم:cool:
به نظر من جمع بندي و نتيجه بحث رو كه با استفاده از نظر دوستان هفته قبل مشخص كرديم محصول جايگزين هم مشخص شد كه دوستان زيادي با اون موافقت كردند ، در مورد 5 موضوع مختلف هم در اين زمينه بحث شد كه بيشتر از همه بحث بازاريابي رو در رو به همراه ارائه كاتالوگ مورد توجه قرار گرفته بود
البته همه اينها يه پيشنهاده و با توجه به اينكه بار مالي داره از سوي مدير اين شركت ميتونه به هيئت مديريه گزارش بشه تا در صورت تائيد و تخصيص بودجه اجرايي بشه
اگه دوستان نظر ديگه اي دارند اعلام كنند .
 

امیر Amir

عضو جدید
به نظر من جمع بندي و نتيجه بحث رو كه با استفاده از نظر دوستان هفته قبل مشخص كرديم محصول جايگزين هم مشخص شد كه دوستان زيادي با اون موافقت كردند ، در مورد 5 موضوع مختلف هم در اين زمينه بحث شد كه بيشتر از همه بحث بازاريابي رو در رو به همراه ارائه كاتالوگ مورد توجه قرار گرفته بود
البته همه اينها يه پيشنهاده و با توجه به اينكه بار مالي داره از سوي مدير اين شركت ميتونه به هيئت مديريه گزارش بشه تا در صورت تائيد و تخصيص بودجه اجرايي بشه
اگه دوستان نظر ديگه اي دارند اعلام كنند .
میتونم سوال کنم هدف شما از طرح این بحث چیه؟
خودتون دنبال راه حلی برای چیز خاصی هستین؟ یا هدف چیز دیگه ای هست؟

شاید میخوایید استعداد ها ی نهفته در کشور رو شکوفا کنید:)(شوخی)
 
Similar threads

Similar threads

بالا