موضوع شماره 4 ( بازاريابي ):
bardinova :
مقوله تبلیغ و بازاریابی در شرایط کاملا خاص و متفاوت بررسی میشه :محصولی که مخاطب عام داره (که باز این خودش دارای دو بخش محصول مصرفی و غیر مصرفی هست) و محصولی که مخاطب خاص داره .
معمولا تمام تئوری ها و روشهای تبلیغ برای مورد اول هست . بهمین دلیل اکثرا برای محصولات خاص از بازاریابی استفاده میشه و نه تبلیغ .
مسلما اولین قدم شناسایی تمامی مشتریان بالقوه و Sortهای مختلف اونها در لیستهای متفاوت بر اساس محصولات ، سرمایه ، وسعت ، شهرت ، تنوع و هرچیز دیگه که به فکرمون میرسه هست . بعد در هر لیست 5 کارخونهء اول انتخاب بشن و دریه لیست دیگه جمع بشن و بر اساس تعداد تکرار دوباره Sort بشن . حالا ما یه لیست داریم که بر اساس مهمترین کارخانه های بالقوه مرتب شدن . حالا باید شناسایی کنیم که در حال حاضر این کارخونه ها پالتهای خودشون رو از کجا و با چه قیمت و کیفیتی تهیه میکنن . حالا بعد از شناسایی تمام این موارد پیشنهاد تهیه میشه و به سراغ اونهامیریم . فقط کافیه دو سه تا از کارخونه های این لیست رو مشتری خودمون کنیم . اونوقت با معرفی خودمون بعنوان تامین کننده پالت این کارخونه های بزرگ و مهم ، پیدا کردن مشتری جدید کار چندان سختی نیست .
امير احمد :
بازاریابی محصول هم کار راحتی نیست. شخص خود من چون خیلی ایده آل فکر میکنم برای بازاریابی محصولم دست به دامن شرکت های بازاریابی میشم.
mahtabi :
ما در اینمورد باید حداقل بازار فروشش رو از جنوب کشور خارج کنیم.
یعنی تمرکزاون رو روی بخش های دیگه ای بیاریم که لااقل هزینه ی حمل و نقل کاهش پیدا کننه.
بهبود:
بازاريابي دانش،سرعت، خلاقيت و صبر و حوصله مي خواد.
اگه قرار باشه شركت توي وسط بازار خودشباشه و توليد پيوسته باشه و كارگرها هم بشه اخراج كنيم و ... پس مشكل چيه اينجا. زود باشين پاك كن رو بر داريد و صورت مساله رو عوض كنيد و همه چي رو ايده ال كنيد.
Parsa_IE :
داشتن رقیب طبیعی است و باید محصولات رقیب، بازار رقبا و ... را به خوبی تجزیه وتحلیل کرده و آنچه که در رقیب نقطه قوت محسوب میشود برای محصول خود ایجاد کنیم و باایجاد انگیزه در بازار، بازار مصرف را به سمت محصولات خود معطوف سازیم ...
اینکار مطمئنا کار سختی است ولی اگر محصولات ما از نظر ویژگی های ساخت و قیمت نهایی و ... بهتر باشد انجام شدنی است ...
با افزایش محدوده بازار و طیف مشتریان به سادگی به سقف تولید خواهیم رسید و شاید حتی تولیداتمان جوابگوی بازار مصرف نباشد ...
bardinova :
مقوله تبلیغ و بازاریابی در شرایط کاملا خاص و متفاوت بررسی میشه :محصولی که مخاطب عام داره (که باز این خودش دارای دو بخش محصول مصرفی و غیر مصرفی هست) و محصولی که مخاطب خاص داره .
معمولا تمام تئوری ها و روشهای تبلیغ برای مورد اول هست . بهمین دلیل اکثرا برای محصولات خاص از بازاریابی استفاده میشه و نه تبلیغ .
مسلما اولین قدم شناسایی تمامی مشتریان بالقوه و Sortهای مختلف اونها در لیستهای متفاوت بر اساس محصولات ، سرمایه ، وسعت ، شهرت ، تنوع و هرچیز دیگه که به فکرمون میرسه هست . بعد در هر لیست 5 کارخونهء اول انتخاب بشن و دریه لیست دیگه جمع بشن و بر اساس تعداد تکرار دوباره Sort بشن . حالا ما یه لیست داریم که بر اساس مهمترین کارخانه های بالقوه مرتب شدن . حالا باید شناسایی کنیم که در حال حاضر این کارخونه ها پالتهای خودشون رو از کجا و با چه قیمت و کیفیتی تهیه میکنن . حالا بعد از شناسایی تمام این موارد پیشنهاد تهیه میشه و به سراغ اونهامیریم . فقط کافیه دو سه تا از کارخونه های این لیست رو مشتری خودمون کنیم . اونوقت با معرفی خودمون بعنوان تامین کننده پالت این کارخونه های بزرگ و مهم ، پیدا کردن مشتری جدید کار چندان سختی نیست .
امير احمد :
بازاریابی محصول هم کار راحتی نیست. شخص خود من چون خیلی ایده آل فکر میکنم برای بازاریابی محصولم دست به دامن شرکت های بازاریابی میشم.
mahtabi :
ما در اینمورد باید حداقل بازار فروشش رو از جنوب کشور خارج کنیم.
یعنی تمرکزاون رو روی بخش های دیگه ای بیاریم که لااقل هزینه ی حمل و نقل کاهش پیدا کننه.
بهبود:
بازاريابي دانش،سرعت، خلاقيت و صبر و حوصله مي خواد.
اگه قرار باشه شركت توي وسط بازار خودشباشه و توليد پيوسته باشه و كارگرها هم بشه اخراج كنيم و ... پس مشكل چيه اينجا. زود باشين پاك كن رو بر داريد و صورت مساله رو عوض كنيد و همه چي رو ايده ال كنيد.
Parsa_IE :
داشتن رقیب طبیعی است و باید محصولات رقیب، بازار رقبا و ... را به خوبی تجزیه وتحلیل کرده و آنچه که در رقیب نقطه قوت محسوب میشود برای محصول خود ایجاد کنیم و باایجاد انگیزه در بازار، بازار مصرف را به سمت محصولات خود معطوف سازیم ...
اینکار مطمئنا کار سختی است ولی اگر محصولات ما از نظر ویژگی های ساخت و قیمت نهایی و ... بهتر باشد انجام شدنی است ...
با افزایش محدوده بازار و طیف مشتریان به سادگی به سقف تولید خواهیم رسید و شاید حتی تولیداتمان جوابگوی بازار مصرف نباشد ...