طراحی داخلی و دکوراسیون فضای رستوران و کافی شاپ

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران فابریکا برگن؛ ماشین خوردن

رستوران فابریکا برگن؛ ماشین خوردن


استودیو طراحی هلندی Tjep ، دومین پیتزا فروشی Fabbrica را با ویژگی غرفه هایی چوبی ، مدلسازی شده در واگن های راه آهن برای پذیرایی از مشتریان با کانسپتی صمیمی و رمانتیک و مناظر خوب طراحی کرده است که نشانی از سفر و حرکت است . رستوران واقع در روستای ساحلی برگن ، ویژگی موفق رستوران روتردام قبلی را تکرار می کند ازجمله اجاق پیتزا با الگوهای موزاییکی . غرفه های چوبی با میزها و لوسترهای معلق ، یک دیوار اتاق غذاخوری برگن را احاطه می کنند . چوب برای اجاق در یک دیوار با قفسه هایی از طرح های متقاطع انبار شده که بر روی آنها خوشه های سوکت برق با مربع های قرمز رنگ نصب شده اند .


رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن

رستوران فابریکا برگن​


مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران تَنگ پَلِس؛ درام فضا در پرداختی شرقی

رستوران تَنگ پَلِس؛ درام فضا در پرداختی شرقی

رستوران تَنگ پَلِسTang Palas در طبقه بالای یک فروشگاه بزرگ در منطقه جدید شهر هَنگژو-چین- با 9متر ارتفاع توسط آتلیه فیچَنگ جیانژو Feichang Jianzhu طراحی شده. تخته های بامبو کامپوزیت به عنوان متریال اصلی انتخاب وترکیب تم طراحی سنت و مدرنیته را منتقل میکند. در سالن ، به منظور استفاده از ارتفاع طبقه ، برخی از اتاق های خصوصی از سقف آویخته شده و به صورت معلق هستند که یک فضای تعاملی بین سطوح بالا و پایین ایجاد کرده و در نتیجه باعث غنی سازیِ لذت های بصری می شوند. وضعیت ساختمان اصلی شامل یک ستون مرکزی و چندین بلوک نیمه بیضی شکل بود که اساسأ باعث آشفتگی فضا میشد. از این رو طرح ما خواستار تغییر شکل فضا با یک سقف بزرگ تو خالی است که از تخته های بامبوِ نازک و در هم بافته شده، ساخته می شود و از دیوارها به سقف گسترش می یابد. سقف موجدار یک بیان بصری دراماتیک در داخل سالن ایجاد میکند. ما همچنین ستون مرکزی را با تخته های بامبو پوشش دادیم که به شکل یک جعبه نور ، نور را به بیرون انتقال می دهد و از بلوک سنگین بتنیِ قبلی به یک شیء پرجنب و جوش مرکزی و نورانی تبدیل میشود. ورودی سالن نیز از تم بامبو پیروی می کند. دیوار با متریال بامبو پوشیده شده که دنباله رو طرح دیوار اصلی است و یک سطح مواج را شکل میدهد. به این ترتیب سطوح، سقف سالن را انعکاس می دهند و همچنین به عنوان یک راهنمای کاربردی برای مشتریان عمل می کند. طراحی اتاق های خصوصی، ویژگی های متفاوتی را در بر می گیرد. مفهوم طرح کلیدی فضا این است که اتاق های معلق با پل های آویزان و راهروهای فرعی به هم متصل هستند. دیوارهای نیمه شفاف ، یک ارتباط دقیق و ظریف بین فضاهای داخلی و خارجی فراهم می کند و یک تجربه فضایی خاص به مردم می بخشد.


رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی


رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

رستوران تَنگ پَلِس ، تأثیرات فضایی جذاب در پاسخی به فرهنگ های محلی

exploded

ground-floor-plan

second-floor-plan

sections



مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران لی داوفین ـ رم کولهاس

رستوران لی داوفین ـ رم کولهاس

رستوران جدید سرآشپز Fred Peneau ، با نام Le Dauphin ،رستورانی با متراژ 80مترمربع به رنگ سفید است، اُ ام ای رم کولهاس و همکارش کلمنت بلنچت جایزه ی 2010 غذاخوری ها را برای طراحی داخلی رستورانشان که در ماه دسامبر سال 2010 افتتاح گردید، دریافت کردند. عمده ترین مصالح به کار رفته شامل سنگ مرمری می شود، آیینه ها و چوب ها از طریق فرآیند بازتاب موجب بزرگ شدن فضای داخلی شده اند و نیز مرزهای میان بیرون و درون رستوران نا مشخص می باشند.

تصاویر:Ruault,Clement Guillaume

تصاویر:Ruault,Clement Guillaume

تصاویر:Ruault,Clement Guillaume

مـنـــــــبـع : http://www.archdaily.com


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران لس سوپرانو و نگاهی نوین به طراحی داخلی

رستوران لس سوپرانو و نگاهی نوین به طراحی داخلی

معمار اسپانیائی پترو اسکاترلا یک فست فود (پیتزا فروشی) را طراحی کرده که شبیه انبارهای شهر گآوای بارسلونا است. کانتینر های باربری با ارتفاع ۳ متری ،دیوارها و قفسه های نمایشی، قفسه های ظروف و حمام و فضای رستوران را تشکیل میدهند. قسمت بار رستوران با تایل های قرمز براق در طبقه همکف رستوران قرار دارد که دیوارهای اطراف فضا با علائم و نشانه های اختصاری انبار بصورت اکسپوزد تزیین شده است. خود رستوران که در طبقه بالای این رستوران قرار دارد با جعبه های چوبی( مخصوص حمل کالاهای تجاری) و رنگ قرمز جیغ و صندلی های سبز مبلمان شده است. برای آنکه دو طبقه، انسجام بصری خود را حفظ کنند ، اسکاترلا در آن گوشه ساختمان که ورودی قرار داشت، ارتفاع فضا را دو برابرکرد که طبقه بالا در ارتباط بصری با طبقه پائین قرار گیرد.(یعنی به صورت دوبلکس) بآر که در مرکز این فضا قرار دارد ، با لوستر های آویزان (با لامپ چراغ مطالعه میباشد) ، فضای دو طبقه را به صورت عمودی با یکدیگر ادغام میکرد. این مجموعه الهام گرفته از انبار اسکله نیویورک است. این فضا برگرفته از لحظه ایست که مشتری با دیدن کانتینرها، جعبه های بسته بندی تجاری کالا و لامپ های صنعتی خود را در یک اسکله تجاری حمل و نقل کالا تجسم میکند. چهار کانتینر با سایز واقعی کل فضای طبقه بالا را میسازند بطوریکه هر کدام کاربرهای متفاوتی از جمله: دفتر اداری، حمام ها، اتاق VIP و ویترین های نمایشی را ارائه می دهند. میز پذیرش رستوران هم، جعبه های حمل ونقل کالا های تجاری میباشند. نتیجه این گونه طراحی ، فضای این رستوران فضائی کاملا مدرن و خلاق است که مشتریان را سورپرایز میکند . خلاصه طراحی: این رستوران ایتالیائی در دو طبقه است.چیدمان بار این رستوران (که در طبقه همکف است) براساس کاربری اش (مثلا راهرویی برای گارسون ها، میز، و آمیز سنتی بار) و یک حال کوچک با منظره ای بسوی تراس خارجی ، مدام تغییر میکند. طبقه اول هم خود رستوران قرار دارد. معمار این رستوران بیان کرد که پر چلنج ترین بخش طراحی این مکان ، آشپزخانه بود که قرار بود با ایده ارایه ی نمایش آشپزی به مشتریان ، طراحی شود. نتیجه این امر آن بود که محل پخت پیتزا به شیوه ای نا معمول، بروی سکو(مانند قرار گیری بروی سن ) ودر معرض دید مشتری قرارگرفت.
تصویر ۲: رستوران لس سوپرانو

تصویر ۳: رنگ قرمز بکار رفته در کنار کانتینر

تصویر ۴: قسمت بآررستوران

تصویر ۵: دیوارهای اطراف با علائم و نشانه های اختصاری انبار

تصویر ۶: صندلی های سبز، قرمز در فضای رستوران

تصویر ۷: آشپزخانه رستوران

تصویر ۸: رستوران لس سوپرانو

تصویر ۹: رستوران لس سوپرانو

مـنـــــــبـع : dezeen
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان



در خبر امروز می خواهیم به رستورانی بپردازیم که اگرچه به ظاهر در معماری کار پیچیده ای انجام نداده اما با ترکیب فن آوری در طراحی داخلی جذابیت بسیار زیادی را برای مشتریان خود به وجود آورده است رستوران اینامو در لندن که به عنوان اولین رستوران تعاملی با مشتریان مشغول به فعالیت است با استفاده از میزهایی که در واقع نمایشگرها و صفحات لمسی بزرگی هستند می تواند سفارش غذا را از مشتریان گرفته و منوها را به صورت مولتی مدیا برای آنها به نمایش درآورد. در فاصله حاضر شدن غذا و یا سفارش ( که برای لذت بردن از این فضا تقریبا 20 دقیقه تعریف شده است)، مشتریان می توانند به گردش در اینترنت بر روی میز پرداخته و یا برای سرگرمی بازی های لمسی موجود در حافظه میز-دستگاه را انجام دهند. بعد از صرف غذا می توانند از طریق میز خود به گردش مجازی مکان های دیدنی لندن بپردازند ومی توانند در صورت تمایل جایی را انتخاب کنند تا بعد از صرف غذا و ترک رستوران با دانستن چگونگی دسترسی به آن محل و یا خبر کردن تاکسی از طریق همین میز، از آنجا بازدید به عمل آورند. نکته بسیار جالب دیگری که در این رستوران به آن توجه شده امکان دیدن مراحل آماده سازی غذا از طریق وب کم های موجود در آشپزخانه است که مشتریان با انتخاب گزینه مربوط می توانند بر روی میز خود تصویر آشپزخانه را از زوایای مختلف مشاهده کنند.

رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

رستوران اینامو در سوهوی لندن , اولین رستوران تعاملی با مشتریان

مـنـــــــبـع : www.blog.etundra.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار توسط معماران کویچی تاکادا Koichi Takada در سیدنی-استرالیا- طراحی شد. هدف آنها ایجاد تغییر در فضای غذاخوری و گپ زدن رستوران ها بود. کیفیت صوتی رستوران ها منجر به آرامش و لذت بردن از یک تجربه نهار/شام خوری می شود.مجموعه ای از انحناء های آکوستیکی، مورد آزمایش و توسعه در مدل سازی های کامپیوتری قرار گرفت و مشخصات هر قطعه چوب، ترجمه شده و از طریق 3-D داده های کامپیوتری و با استفاده از تکنولوژی کنترل عددی کامپیوتر(CNC) برش داده می شود. پروفایل های چوبی ،یک جوی از استودیو صدا تولید کرده و یک صدای دلپذیر از گفت و گوی هنگام صرف غذا، یک تجربه بیشتر از صمیمیت و همچنین جذابیت های بصری جالب و پیچیده اطراف آن ایجاد میکنند.
رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری


رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج

رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


کریم رشید طراحی داخلی رستوران سوئیچ Switch در دبی را به اتمام رساند . این رستوران به همراه دیوارهای مواج آراسته شده که به طور مداوم رنگ آنها تغییر می کند . سقف با نوشته های عربی و با نور پردازی از پشت آنها تزیین شده . به گفته کریم رشید :" دیوارها از کلمه عربی S (شین) الهام گرفته اند . شین به عنوان یک پیشوند حتی به معنای " که which " کنار نام رستوران Switch قرار می گیرد . اما switch چیزی به معنای تغییر مسیر یا تغییر شکل نیز می باشد ." من می خواستم رستوران تبدیل به یک چشم انداز متقارن و قوی متشکل از دیوارهای مواج و مستمر شود که در سراسر فضا پوشیده یا ادامه دارند . طراحی ، یک بافت جالب برای نور و سایه ، برگرفته از تپه های شن و ماسه در صحرا ایجاد می کند . این یک محیط واقعأ منحصر به فرد از تقارن و توازن است که کاملأ مهمان ها را احاطه می کند . من می خواستم فضایی قدرتمند ، پویا و روشن ایجاد کنم که یک چشم انداز زیبا ارائه دهد . ایجاد واحه ای دور از هرج و مرج . قصد من به وجود آوردن فضایی واقعأ یونیک برای مرکز خرید دبی Dubai Mall بود تا به عنوان یک یاد و یا مرجع ، نه تنها در دبی ، بلکه در سایر نقاط جهان باشد .

رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


رستوران سوئیچ از کریم رشید ؛ واحه ای دور از هرج و مرج


مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران Zense ، بانکوک

رستوران Zense ، بانکوک


رستوران زنس Zense – به عنوان بخشی از Zen ، فروشگاه بزرگ تنظیم روند بانکوک – توسط Department of Architecture دارای رویکرد طراحی منحصر به فرد با ترکیب چهار رشته طراحی : طراحی داخلی ، طراحی مد ، معماری منظر و معماری است . پروژه ، جهان پویایِ مد را در دامنه استاتیک معماری معرفی می کند ؛ ترکیب زیبایی از فابریک هایی با چین منظم با عملکرد و عناصر معماری و به طور همزمان ماهیت معماری منظر درون فضای داخلی نشان می دهد . رستوران از چهار بخش تشکیل شده : آسانسور لابی ، راهرو ، غذاخوری در محیط داخلی و فضای باز . آسانسور لابی به عنوان بخشی از رویکرد چند رشته ای ، به کار بردن هنر به طرح مطرح شد ؛ این کار سه بعدی به طور خاص برای درگیر شدن با تجربه حسی بیننده طراحی شده . هشتی رستوران به شدت از کانسپت فابریک های پلیسه دار طراحی مد الهام گرفته که به عنوان فضای ارتباط بین آسانسور لابی و منطقه غذاخوری در نظر گرفته شده است . برای برجسته کردن رابطه بین مد و معماری ، کانسپت شوِ مد و باند رفت و آمد آن در پلان طبقه معرفی شد .

elevator lobby


zense indoor


elevator lobby


vestibule


vestibule


vestibule


indoor


outdoor


outdoor


outdoor


vestibule


plan


section



مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران زنجیره ای مک دونالد در فرانسه

رستوران زنجیره ای مک دونالد در فرانسه

نکته جالب در معماری داخلی این رستوران این است که متریال اصلی، تخته سه لا می باشد که با روکش آکوستیک و رنگ سفید مزین شده است. گروه طراحی در این رستوران از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی استفاده کرده است وتا حد امکان از ابزار زینتی استفاده نکرده است.
همچنین بنابر پیشنهاد مدیران مک دونالد، پایانه های کنترل دیجیتال یکپارچه برای انتخاب و سفارش غذا در قسمت مرکزی رستوران جانمایی شده است. ورق های فلزی و بتن سبک نیز در طراحی مبلمان داخلی مورد استفاده قرار گرفته است.​
برای کفپوش رستوران مک دونالد از نوعی سرامیک بازیافتی استفاده شده است. میزهای غذاخوری نیز در دو فضای عمومی و خصوصی تعبیه شده است. در مجموع، این رستوران دارای سادگی و یکپارچگی ویژه ای در معماری داخلی می باشد.​


منبع:معماری نیوز
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
کافی شاپ هندسی

کافی شاپ هندسی

[h=2]این کافی شاپ برخلاف کافی شاپ های دیگر که فضای کوچکی دارند، دارای فضای باز و مدرن است و همچنین نوع دکوراسیون هندسی آن و وجود حفره های متعدد باعث نورپردازی بهتر و حرفه تری شده است.
این کافی شاپ در سال 2009 در شهر Braga پرتغال ساخته شده است.
[/h]معمار : Claudia Costa
شرکت طراحی : LOFF



منبع:ایده یاب
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رستوران Paral

رستوران Paral

رستوران Paral / عس از مبلمان و فضای داخل رستوران + نقشه رستوران



























منبع:takeskis
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی داخلی رستوران و فست فود ناتیلوس

طراحی داخلی رستوران و فست فود ناتیلوس



یكی از رموزكلید موفقیت در طراحی ((منحصر به فرد)) بودن آن است.این رستوران که در سنگاپور واقع شده توسط گروه طراحی اسپریت طراحی شده است.در طبقه چهارم یک مرکز خرید قرار دارد.طراح به منظور برجسته کردن نمای در ورودی به داخل دو منحنی کشیده است.





طراحی داخلی رستوران




















منبع:گروه معماران آرل


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فست فود نمک

فست فود نمک



"رتبه اول گروه ساختمانهای عمومی در جایزه معمار سال 91" : "فست فود نمـک / شیـراز"
مهمترین جایزه معماری سال ایران،چندی پیش برگزار شد و رتبه اول مشترک ساختمانهای عمومی، اینبار به شیراز و آخرین اثر معمار شهـیر و گـزیده کار شیرازی، مهندس علیــرضـا امتیـاز تعلق گرفت.
برای درک زیباییهای این شاهکار هنری،باید سری به غارهای نمکی زده باشید و از نزدیک زیباییهای آن را لمس کرده باشید تا متوجه ظرافتهای به کار رفته در این ساختمان زیبا شوید.
طراح و سازندۀ این بنای بی نظیر در مورد ایده های طراحی خود می گوید: توجه به معماری پایدار،کلیدی ترین رویکرد این پروژه بوده است لیکن سعی شده است از تفسیر های کلیشه ای و عمدتا "ترجمه ای – وارداتی " پرهیز شود و با توجه به عناصر موجود در بستر طرح به طراحی پرداخته شود . به همین دلیل وجود دریاچه نمک و معادن نمک متعدد در بستر طرح مورد توجه قرار گرفت . نمک از چندین بعد پتانسیل تبدیل شدن به مصالحی پایدار برای طراحی پروژه را دارا بود . 1. نزدیکی فیزیکی دریاچه نمک به عنوان منبع اصلی تولید نمک به پروژه ( توجه به مصالح بوم آورد) 2. نزدیکی معنایی نمک با فروشگاه مواد غذایی 3. نزدیکی فرمی غار های نمکی با ایجاد حس دنج بودن و امنیت 4. نزدیکی با استاندارد های اداره بهداشت به دلیل خاصیت گند زدایی نمک نمک با انتشار هم زمان یون های چهار ماده گند زای o2,o3,clo2,cl2 در فضا به عنوان یکی از قوی ترین و ایمن ترین مواد گند زدای طبیعی شناخته میشود . تجزیه یونی نمک ها در حالت های مختلف سنگی یا بلوری امکان تاثیر بخشی آنها را در فضایی که از نمک اشباع شده باشد را فراهم می آورد . این ترکیب در عین استفاده از مصالح طبیعی امکان بهینه سازی هوای آلوده شهری را فراهم می آورد و همچنین میزان مصرف گند زدا های شیمیایی را کاهش میدهد . جهت ایجاد دسترسی به فضای طبقه دوم پلکانی با حرکتی پیچشی انتخاب شد تا علاوه بر تشدید حس حرکت , بر امکان در هم تابیدگی فضا بیافزاید . طراحی پلکان علاوه بر تمامی نکات اجرایی می بایست در امتداد سیالیت فضای هر دو طبقه باشد و در عین حال در امتداد خود به کانتر فروش نیز فرم دهد . دیواره های پلکان از هسته ای فلزی برخوردار شد که رویه ای از دانه بندی نمک آنرا پوشاند لیکن کف پله ها به دلیل مقاومت سایشی و امکان شستشوی مداوم به صورت درجا در محل قالب گیری شد و با ساخت یک کوره کوچک ذوب فلز در محل ریخته گری شد . دلیل انتخاب آلمینیوم علاوه بر مقاومت فیزیکی لازم , امکان بازیافت قوطی های پپسی مصرف شده توسط رستوران های پیرامون پروژه بود . قوطی های فلزی بازیافتی نیاز به دمای ذوب پایین تری داشتند و این نکته امکان ریخته گری درجا با کوره ذوب کوچک در درون شهر را فراهم میکرد . ریخته گری درجا و روباز علاوه بر ایجاد درهم تنیدگی سازه و کم کردن لرزش اینگونه پله ها , سطحی غار مانند و متفاوت را ایجاد می نمود . در ادامه به تماشای گزارش تصویری از این مجموعه زیبا می نشینیم.








منبع:مهراز
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
کافی شاپ Aix Home

کافی شاپ Aix Home

در قلب Harbor theme Park، کافی شاپی به اسم aix arome وجود دارد که در آن بازدیدکنندگان می توانند احساس خود همزیستی با اقیانوس داشته باشند. یک ساختار بزرگ تخم مرغی شکل در وسط فضا قرار دارد که به طو همزمان دو عملکرد صندوقداری و عرضه قهوه را به عهده دارد.

سفیدی سقف و ستونها نشاندهنده بزرگی آسمان و رنگ خاکستری کف نشان دهنده اقیانوسی است که بازدید کنندگان دوست دارند داخل آن باشند. همانور که ماهی ها علاقه زیادی به سکونت در صخره های مرجانی دارند، این کافی شاپ نیز تعداد زیادی میز و صندلی با ظاهر ارگانیک فراهم مرده که مانند دسته ای از اختاپوس ها که با هم حرکت می کنند و از خود حباب به جای می گذارند به نظر می رسد.علاوه بر اینها طرح چشم نواز آبی و سبز رنگ در اینجا به عنوان زمینه اصلی اقیانوس و همچنین به عنوان علامتی که توجه مردم را به خود جلب می کند، عمل می کند.

طراحان در این پروژه یک کار آسان و در عین حال شگفت انیز را برای طراحی انجام داده اند.


معمار : : One Plus Partnership Limited

مکان : Shenzhen ,china

فضا : 150m2


سال : 2012














منبع : سایت مرجع معماری
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبدیل یک فضای خرده فروشی به رستوران؛ طراحی فضای داخلی

تبدیل یک فضای خرده فروشی به رستوران؛ طراحی فضای داخلی




طراحی شده توسط شرکت بمبئی (sameep padora and associates):
تبدیل یک فضای خرده فروشی به فضای ناهار خوری در بازار پالادیوم، بمبئی، هند
اگر هندسه ی سخت بافت بازار را در نظر نگیریم ، یک ساختار به هم پیوسته و موج دار در بالای طبقات در فضای ناهار خوری وجود دارد. در اینجا ترکیب کیفیت گنبد وسطح به صورت ترکیبی از نقاط قوت ساختاری کاربردی از هردو را داریم.در مقابل مس براق وسایل روشنایی در کار، آرماتور های چوبی با تخته سه لا با بافت خشن ساخته شده است.

فضای ناهار خوری

جزئیات سقف

روندطرح بامقطع- تحول خرده فروشی

مقطع- فضای ناهارخوری

پارادایم از زیرساخت های موجود

آرماتور پیشنهادی

منبع:اتود



 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز


رستوران و کافی شاپ های که طراحی آنها در سال 2013 برنده مسابقات شده اند


معماری و طراحی داخلی های رستوران و کافی شاپ های که در سال 2013 برنده مسابقه شده اند را برای شما جمع آوری کرده ایم. طراحی ها از رستوران Atrium Champagne در لندن توسط نورمن فاستر تا طراحی رستوران توسط معمار Norm در دانمارک وجود دارد. جالب است بدانید این رستوران و کافی شاپ ها از 670 طرح ارسالی برای مسابقات بین المللی برگزیده شده اند.

درزیر میتوانید تصاویر طرح های برنده را مشاهده کنید :

بهترین رستوران ، دانمارک ، نورمن فاستر



بهترین بار ، لندن ، نورمن و همکاران




برندگان بریتنا

بار و کلوپ استاندارد : پیدا و گمشده ، طراحان Kai



کافی شاپ Roxy ، طراحان LSM ، لندن



رستوران Tramshed لندن ، گروه Waugh Thistleton




رستوران و کافی شاپ در ساختمان فرهنگی ، شهر Apero ، معماران Dexter Moren Associates



رستوران های رایج : رستوران Bubbledogs ، طراحان B3



رستوارن و کافی شاپ در هتل : رستوران Atrium Champagne ، لندن ، نورمن فاستر



سریع و با جمعیت زیاد : رستوران Kerbisher and Malt ، طراحان Alexander Waterworth



رستوران در فرودگاه : فرودگاه ایتالبا ، معماران Blacksheep



کافی شاپ : خیابان نیومن ، معماران Concorde BGW



رستوران چند منظوره : استودیو طراحی رابرت آنجل



رستوران در فضای دیگر : گروه هریسون



رستوران در فضای خرد فروشی : گروه Stiff & Trevillion



کلوپ و کافی شاپ چند منظوره : Baroosh / Harrison



انگلستان و برندگان بین المللی

غذا خوری : استرالیا ، گروه معماران Tony Hobba



نورپردازی : چین ، گروه Neri&Hu Design & Research



هویت : اسپانیا ، گروه طراحی M بارسلونا




در فضای باز : انگاستان ، معماران Softroom



برندگان بین المللی


آسیای شرقی و افریقا : استودیو Opa ، Little Italy



آسیای شرقی و افریقا : UAE ، گروه طراحی LW



رستوران اروپا : دانمارک ، معماران نورم



کافی شاپ در اروپا : اسپانیا ، Sandra Tarruella Interioristas



رستوران آمریکا : Workshop کاری از معماران Soma



کافی شاپ امریکا : معماران Skylab



رستوران در ژاپن : معماران Stile



کافی شاپ ژاپن : طراحان Doyle Collection



استرالیا : معماران Paring Onions



استرالیا : کاری از گروه Derlot



منابع : آریک دیلی و معماران آرل
 
آخرین ویرایش:

michka_61

عضو جدید
رستوران بنکیو در بوستن امریکا

رستوران بنکیو در بوستن امریکا

رستوران بنکیو
طراحی از دفتر دِآ : نادر تهرانی و مونیکا پانس دِلئون BANQ Rectaurant
بوستن، ماساچوست، امریکا، 2008














 

hnfati

عضو جدید
ایده های طراحی فست فود و رستوران

ایده های طراحی فست فود و رستوران



رستوران مکانی ست که غذا، به روش کاربردی تولید می شود، به زبان دیگر، مردمی که به رستوران می روند، در واقع نمی خواهند خود را درگیر جزئیات پخت و پز غذا کنند؛ بنابراین، به دلیل یک تقاضای بزرگ، رستوران می تواند فست فود هم ارائه دهد. امروزه، بیشتر رستوران ها یا فست فودها با ایده آشپزخانه باز طراحی می شوند، اینگونه، مهمان ها همزمان که منتظر آماده شدن غذایشان هستند، می توانند از تماشای آشپزها در حال کار، لذت ببرند. به علاوه، رستوران هایی نیز هستند که نوشیدنی ها را در قفسه دیوار فضای غذاخوری می گذارند تا مهمان هایی که وارد رستوران می شوند در انتخاب آزاد باشند.​

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.room-decorating-ideas.com

 

hnfati

عضو جدید
ایده های طراحی آشپزخانه

ایده های طراحی آشپزخانه



آشپزخانه جایی بیشتر از محلی برای پخت و پز است. آشپزخانه ها مکان مناسبی برای گپ زدن، خندیدن و تبادل نظر هستند. گاهی یک تغییر ساده مثل تغییر رنگ کاشی ها یا اضافه کردن چند صندلی با رنگ های متفاوت، می تواند نمای چشم گیری به آشپزخانه شما بدهد. بسته به بزرگی یا کوچکی آشپزخانه، کم و زیاد بودن مبلمان ها، ارزش فضا را تغییر می دهد. اینکه آشپزخانه مدرن یا کلاسیکی داشته باشید، می تواند زمینه مناسبی برای دکور کردن بقیه خانه باشد. ببینید دیگران چگونه کانتر ها، زمین و سینک را با هم ترکیب و هم خوان می کنند.​

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

مـنـــــــبـع : www.goodhousekeeping.com
 

hnfati

عضو جدید
رستوران ویتنامی از معماران وو ترانگ ؛ ساختاری از چوب بامبو و سنگ

رستوران ویتنامی از معماران وو ترانگ ؛ ساختاری از چوب بامبو و سنگ



در میان مناظر کوهستانی و جنگل های دست نخورده ی یکی از مناطق ویتنام، معماران وو ترانگ نگیا، اولین بخش از یک هتل جدید را که یک سالن غذاخوری 750 صندلی می باشد را به اتمام رسانده اند. تنها راه دسترسی به منطقه ی سان لا پروینس، 7 ساعت رانندگی در جاده های صخره ای و پر مخاطره می باشد. به همین دلیل، این پروژه با بهره گیری از منابع و متريال های محلی مانند چوب بامبو و سنگ، به اتمام رسیده است.​
این پروژه که با نام " سان لا رستوران " شهرت یافته، از هشت ساختمان جداگانه تشکیل شده است که به وسیله ی یک سالن بامبو در فضای آزاد با یکدیگر ارتباط پیدا می کنند. سازه های سنگی پروژه، امکان ایجاد چندین ورودی را به فضای صرف غذا به وجود آورده است؛ در حالی که ارتفاع های متفاوت درختان بر روی سطح بام، یک لندسکیپ عمودی را از خارج به داخل ایجاد می نماید. سقف سالن اصلی غذاخوری از نوعی بامبوی محلی ساخته شده است که می تواند تا ارتفاع 8 متر به رشد خود ادامه دهد.​
با هدف ساخت جنگلی در فضای داخلی، سایبان این ساختار بر روی 96 ستون قرار گرفته که به صورت خوشه هایی از 4 ستون بامبو تشکیل شده است. بارهای برشی سازه ی این ساختمان توسط ده لایه چوب بامبوی متصل به چارچوب های سنگی کنترل می گردند.​

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پلان سطح اول

پلان سطح دو
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

hnfati

عضو جدید
کافه در چنای؛ دعوت کنندگی با رنگ

کافه در چنای؛ دعوت کنندگی با رنگ



این پروژه یک کافه در چنای با ظرفیت صد و ده نفر است که طراحی شده توسط استودیو مانچینی اینترپرایز هند، مکا- موجو، می باشد.​
درهماهنگی با فلسفه ی بنیادین مدرنیسم که زیبایی را در خلوص می داند، فضای داخلی اشاره به دوران کاهش عناصر ساختارگرا و همچنین شدت رنگ ها درنقاشی های سبک کالرفیلد دارد. هر لایه به صورت سه بعدی تولید شده ، سپس در سایت بصورت لایه لایه قرار گرفته که طی یک فرایند ساده ، رضایتی بصری مشابه لذت بازی با لگو در کودکی را در بیننده پدید می آورد.​

mancini-mocha mojo

mancini-mocha mojo

mancini-mocha mojo

mancini-mocha mojo

mancini-mocha mojo

mancini-mocha mojo

mancini-mocha mojo

mancini-mocha mojo
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

michka_61

عضو جدید
دکوراسیون داخلی رستوران لوپرا - پاریس

دکوراسیون داخلی رستوران لوپرا - پاریس




طراحی از اودیل دِک – پاریس، فرانسه، 2011 L'Opera Restaurant
طراحی دکوراسیون داخلی جدید برای یک ساختمان، با اهمیتی در حد خانه ی اپرای تاریخی پالس گارنیه نمی تواند به صورت ضعیف و بدون مهارت انجام شود. یک الحاق استادانه، محیط گردونه وار خانه ی اپرای پالاس گارنیه (Palais Garnier) را به یک پاتوق جذاب و در خور روح افسانه ای آن تبدیل می کند. این بنا در سال 1875 تحت حمایت اساسی و اصلاحات بارون هاؤسمان در پاریس بنا شد؛ یک ساختمان نئوکلاسیک 11240 مترمربعی باشکوه که در تقاطع خیابان های اوبر و اسکرایب در مرکز منطقه ی نهم شهر قرار دارد ولی این شرایط هراس آور، معمار و طراح دکوراسیون داخلی را مرعوب نکرد. او زمانی که برای بازسازی ساختمان و وارونه کردن ایوان با سقف گنبدی در نخستین رستوران ساختمان دعوت شد، در کمال زبردستی و ذکاوت، فضا را با پرده ی موج دار شفافی پوشاند و یک نیم طبقه ی سفید به آن الحاق کرد، چنان که شکل مارپیچی آن، فانتوم بدنام اپرای پاریس را به خاطر می آورد. (فانتوم به معنای شبح و تداعی گر نمایش موزیکال معروف شبح اپرا می باشد.)
رستوران لوپرا با مساحت تقریبی 1000 مترمربع و 170 صندلی، هم تراز خیابان و روبروی بانک ژاک روشه قرار دارد؛ زمانی واگن هایی که با اسب جا به جا می شدند و بلیط های برگزای مراسم و جشن ها را به مشتریان تحویل می دادند، از این مسیر عبور می کردند. امروزه مشتریان از داخل ساختمان و یا از ورودی اصلی رستوران واقع در جنوب شرقی به آنجا وارد می شوند. دکوراسیون داخلی و چیدمان فضایی به گونه ای است که در بدو ورود می بینیم که کافه و سالن استراحت سمت چپ و سالن غذاخوری اصلی در روبرو قرار دارد و پشت آن نیز، آشپزخانه واقع است.

اگرچه 136 سال طول کشید تا هدف گارنیه برای یک رستوران در ساختمان اپرا فهمیده شود، اما دِک (معمار) تنها دو هفته زمان داشت تا ایده ی خود را توسعه بخشد. در ابتدا کارفرما که فرد صاحب امتیازی در رستوران با یک قرارداد بیست ساله برای فضای پالس گارنیه بود، یک مسابقه برگزار کرد و طراح دکوراسیون داخلی دیگری را انتخاب کرد (که نام او فاش نشد)، ولی زمانی که وزیر فرهنگ به طرح برنده رأی مخالف داد، کارفرما با بی میلی، یک تماس با دِک گرفت و او نیز این کار را با وجود برنامه ی زمانی نامناسب و فشرده و محدودیت های سخت و متعدد آن پذیرفت. در قیاس هوشمندانه با نمای خارجی بی روح ساختمان، شاهد هستیم که بدنه ی کشتی مانند نیم طبقه به طور شگفت انگیز و کاملی با رنگ قرمز آراسته شده و دیوارهای کوتاه نیم طبقه، نیمکت ها، صندلی ها و کف فرش ها با رنگ پوشش داده شدند. معمار طراح دکوراسیون داخلی در توضیح انتخاب رنگ ها می گوید: "قرمز اپرا، تیره تر است. رنگی که من انتخاب کرده ام، میان قرمز و نارنجی است." کفپوش با سرازیر شدن به پایین پله ها و ادغام شدن با کف طبقه ی پایینی، دو محدوده ی غذاخوری را به هم متصل می کند و تنها در فاصله ی کوتاهی از نمای ساختمان متوقف می شود.


نمای شیشه ای موج دار که شامل دو صفحه ی شیشه ای لایه ای با ضخامت حدود یک سانتیمتر می باشد، متناسب با ساختمان موجود مسیر خود را از کنار ستون های سنگی می پیماید، تا سقف موج دار صعود می کند و در محدوده ای از 8 تا 8/5 متر در ارتفاع تغییر میکند. به منظور ایجاد قابلیت مانور و اعمال تغییرات،دیوار به طور عمودی به دو بخش تقسیم شده که توسط یک نوار فولادی خمیده به پهنای 6 سانتیمتر واقع در بالای طبقه، دوباره با هم یکی می شوند. نوار به طور مخفی توسط میل بست های فولادی ضد زنگ به بالای ستون در دکوراسیون داخلی متصل شده، ولی به دلیل پروفیل موج دارش به خود متکی است. دِک می گوید: «شیشه بدون هیچ بست و اتصالات آشکاری در جای خود قرار گرفته، گویی نیروی سحرآمیزی آن را نگه داشته است.» در واقع اتصالات سیلیکونی، قسمت بالایی شیشه را به سقف متصل می کنند و نوار فولادی دیگری که در کف نصب شده، پایه های دیوار را نگه می دارد.



دِک در جایگزینی آجرفرش های اولیه ی بخش خارجی در بازسازی ساختمان ، از بتن سیاه نقطه دار با سنگریزه استفاده کرد و به دلیل اندکی اختلاف تراز میان فضای داخلی رستوران و تراس خارجی همجوار، این تعویض مجاز دانسته شد. اما اعمال تغییرات و بازسازی دکوراسیون داخلی ، تنها با دامنه ی محدود به سطح تراز زمین مجاز بود، در حالیکه فضاهای فنی در زیرزمین اپرا قرار دارند.

با این وجود معمار مجبور بود تا به منظور جا دادن صفحات فولادی به ضخامت 5 سانتیمتر که تقویت کننده ستون های نیم طبقه بودند، خاکبرداری کند. هر ستون شامل یک مجرای توخالی از شبکه ی فولادی پوشیده با اندود است. در مصالح بنایی این رستوران، محفظه هایی برای قرار دادن دیودهای نوری تعبیه شده تا نور را به سمت بالا بتاباند. کانل های لوله شامل محورهای تعبیه و کابل های الکتریکی است. دک در توضیح می گوید: «این دقیقا همان چیزی است که گارنیه در قرن نوزده انجام می داد؛ او در زمان خود معمار به غایت پیشرویی بود که اپرایی از سنگ ساخت، در حالی که اسکلت اصلی آن فولادی بود.» اگر چه ستون های تو خالی میتوانند صدا را به تراز بالایی منتقل کنند، اما کیفیت موسیقی پخش شده در محیط، عنصر مهمی برای رستورانی است که در یک خانه ی اپرا واقع شده. برای جلوگیری از تداخل امواج در حین پخش و همچنین سطوح بسیار صلب موجود در فضا، اندود متخلخل جاذب صوتی برای پوشاندن دیوارهای کوتاه نیم طبقه و حوزه های آسیب پذیر مقعر به کار رفت. بلندگوهای به دقت تعبیه شده امکان تنظیم مطلوب شدت صدا را به کارکنان رستوران می دهند، ضمن آنکه کنترل و جلوگیری از پخش صدا به بیرون از ساختمان را نیز ممکن می سازند. روکش مبلمان و دکوراسیون داخلی طراحی شده توسط دک برای رستوران لوپرا نیز در صدا و بهبود کیفیت صوت مؤثر است. صندلی های غذاخوری مدور با پشتی و دستگیره ها محل راحتی برای نشستن هستند. دک صندلی ها را با میزهای ذوزنقه ای که میتوانند که میتوانند به صورت سطوح مارپیچی واحد برای قفسه ها و نیمکت ها تبدیل شوند، ست کرد. او در سالن استراحت، جایی که مشتریان به هنگام تنفس یا انتظار گرد هم می آیند، یک نیمکت پیوسته ی موج دار گذاشته که نشیمنگاه کوسن دار آن در ارتفاعات متنوع طراحی شده و حس آسایش و راحتی فراوانی برای کاربران به همراه دارد. در این میاه شاهد هستیم که یک مبل چوبی سیاه هم به شکل نمایشی، حول یکی از ستون های مکعبی بزرگ ساختمان پیچیده است.


دک فضاهای داخلی دکوراسیون رستوران را با هماهنگی استادانه ای با اسیر جنبه های ساختمان، از جمله تاریخچه ی غنی، فضای مهیج شاهوار آن ایجاد کرده است و میبینیم که توأمان فضا با حرکات موزون خود، باعث تغییر ادراک ما می شود، همچنین فضای سازمان یافته ی مرکزی به طریقی پویا با ویژگی قوی معاصر تطبیق یافته است.

منبع: دکوراسیون داخلی
 

hnfati

عضو جدید
ایده های طراحی فست فود و رستوران

ایده های طراحی فست فود و رستوران



رستوران مکانی ست که غذا، به روش کاربردی تولید می شود، به زبان دیگر، مردمی که به رستوران می روند، در واقع نمی خواهند خود را درگیر جزئیات پخت و پز غذا کنند؛ بنابراین، به دلیل یک تقاضای بزرگ، رستوران می تواند فست فود هم ارائه دهد. امروزه، بیشتر رستوران ها یا فست فودها با ایده آشپزخانه باز طراحی می شوند، اینگونه، مهمان ها همزمان که منتظر آماده شدن غذایشان هستند، می توانند از تماشای آشپزها در حال کار، لذت ببرند. به علاوه، رستوران هایی نیز هستند که نوشیدنی ها را در قفسه دیوار فضای غذاخوری می گذارند تا مهمان هایی که وارد رستوران می شوند در انتخاب آزاد باشند.​

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.room-decorating-ideas.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
اجرای دکور با نمای دستباف برای رستورانی در نیویورک

اجرای دکور با نمای دستباف برای رستورانی در نیویورک


گروه طراحی و معماری MANTZALIN، برای رستوران مدیترانه ای stix در منطقه ی چلسی شهر نیویورک، دکوری با استفاده از طناب ایجاد کرده است. طراح، دلیل استفاده از این دکور در این رستوران را ایحاد فضا و جو مدیترانه ای عنوان نموده است. این دکور طناب بافت، 35 در 10 فوت مساحت دارد و 150 لنگر فلزی برای نگه داری آن مورد استفاده قرار گرفته است.












منبع:architecturproject.blogfa.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
گرانو ; رستورانی منحصر به فرد در تهران

گرانو ; رستورانی منحصر به فرد در تهران

این طرح در نمای بر خیابان اصلی وبا دسترسی مستقیم قرار گرفته است.گرانو در واقع بازسازی یک فروشگاه برای ایجاد اولین شعبه یک رستوران با همین نام می باشد. یکی از اهدف اصلی در طراحی این پروژه ایجاد فضای متحد خارج به داخل از پروژه است.به طوری که به صورت مستمر در پلان می توانید تمام عناصر داخلی و خارجی طرح (مانند، نورپردازی، سقف ، دیوار، مبلمان و …) را ببینید.




چالش ها :
ما در ساخت این پروژه با توجه به امکانات محدود و بودجه مشتری یک الگوی اجرایی ایجاد کردیم. اجزای پروژه در مقیاس واقعی در یک بنر بزرگ چاپ شد و یک مدل دقیق از پروفایل ها به سازنده تحویل داده شد.با این روش هزینه کاهش یافت. همچنین استفاده از چراغ SMD ساده که به راحتی در بازار پیدا می شود از دیگر روش های کاهش هزینه بود.




در واقع، ما سعی در ایجاد یک سبک خاص برای شعبه اول این رستوران با توجه به امکانات موجود در کشور و از پیمانکاران داشتیم. با توجه به اینکه بودجه مشتری در مدل سازی و طراحی ساختار پروژه بسیار موثر بود.




نام: رستوران گرانو
مکان : تهران، ایران
شرکت معمار : گروه طراحی Hooba
معمار مسئول: هومن بالازاده

تاریخ اجرا : ۲۰۱۳
نوع ساختمان: رستوران
جوایز:
رتبه ۱ در رقابت های ملی طراحی داخلی ایران، در رده ساختمان های عمومی برگزار شده توسط مجله معماری و ساخت و ساز - ۲۰۱۳







منبع:mihanbana.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا