طراحی داخلی و دکوراسیون غرفه نمایشگاه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

artemiss

عضو جدید
کاربر ممتاز




اینا تبلیغات یه شرکت معماریه که تو سایتش دیدم گفتم شاید به درد بخوره
 
آخرین ویرایش:

masoudfn

عضو جدید
طراحی غرفه نمایشگاهی هیوندا

طراحی غرفه نمایشگاهی هیوندا




معمار:Unsandong Architects
موقعیت بنا:جئولنام،کره جنوبی
متراژ بنا:2334 متر مربع
سال احداث:2012
تعاریف معمار:نمایشگاه اکسپو (Expo) برای شرکت صنعتی هیوندا پیشنهاد شده است تا فرصت مناسب طراحی این پروژه با یک شرکت تجاری بزرگ برای گروه ما به عمل آید تا فرصت به تصویر کشیدن این نام بزرگ در بین شرکت های تجاری دیگر در تاریخ حمل و نقل و صنعت به وجود آید.این یک معماری تلفیقی است که با شکل گرفتن تخیل امواج جدید در آینده هیوندا موتور (Hyundai motors) طراحی شده است.همچنین این پروژه به نام جنبش تخیل هم نام گذاری شده است.این بازتولید امکان تقویت تخیل مربوز به آینده است که تا به حال به دست نیامده است.روح کالبدی هیوندا موتور(Hyundai motors) با توجه به فن آوری بالا و تولید قدرتمند بیان شده بیان شده است.در واقع این تخیل از امکانات زیاد شهری و طبیعی الهام گرفته است.




کانسپت اصلی در این طرح حرکت است که از طریق شکل گیری یک بخش پویا و پرانرژی پیشنهاد شده است.در اکثر بخش ها که بر اساس امواج آبی اقیانوس شکل گرفته ، به صورت سه بعدی و متصل به هم ساخته شده است.این تغییرات بیان کننده این می باشد که معماری همواره در حال تغییر و تکوین شرکت های تجاری بزرگ است.



حرکت موج دار ورودی مربع شکل به پویایی و حجم ساده این غرفه چشم انداز جذابی بخشیده است.این طرح یک معماری تندیسی است که با اتصال فریم های سه بعدی به تضاد در ساخت تحقق بخشیده است.همچنین ترکیب نمادین که با توجه به روح صنعتی شرکت هیوندا ایجاد شده،با اتصال در جهت اقیانوس و فریم های جانبی ورودی قرار گرفته است.این یک معماری زنجیره ای است.زنجیره ای از امکاناتی مانند: منطق و احساسات،هنر و فن آوری،گذشته و آینده،تغییرات و تجمع،و ساده گی و پیچیده گی است.



حرکت به عنوان یک ایده اصلی در این طرح با توجه به پیکره بندی حرکت اقیانوس شکل گرفته است.این پیکره بندی معرفی کننده اوج و ارتعاش گروه هیوندا موتور به جهان است.حرکات مختلف و انرژی بخش،تقویت کننده شکل کوه ها و موج آب های طبیعی در به تصویر کشیدن مجازی آن نقش داشته اند.در حالی که گشترش نام تجاری این شرکت با ایجاد ظنین صدای بزرگ و اکوی شدید به شهر گنجانده شده است.معمار طرح خود را به عنوان جعبه بزرگ صدا (Sound Box) که انرژی را از طبیعت جذب و تصویر شرکت های بزرگ را عرضه کرده و تعریف می کند. به خصوص در شب که دیوار های رسانه ای داخلی،یک شبکه نورانی را تشکیل میدهند.




منیع : گروه معماری آرل
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
نمونه طراحی غرفه نمایشگاه درایران

نمونه طراحی غرفه نمایشگاه درایران

نمونه طراحی غرفه نمایشگاهی: (طراحی نمایشگاه) Exhibition Design






ساخت غرفه جزیره ، بر اساس معماری سنتی ایرانی و بومی منطقه چابهار و به کارگیری المان های ساحلی









غرفه سازی نمایشگاه بین المللی دام ، طیور ، فرآورده های لبنی وصنایع وابسته
منبع : kalimit.com










موضوع : ساخت غرفه شرکت تحقیقات و فناوری کلیم
نمایشگاه : الکامپ







موضوع : ساخت غرفه کارخانه ابری
نمایشگاه : قطعات و مجموعه های خودرو







موضوع : ساخت غرفه دنده فن آور
نمایشگاه : قطعات و اجزای خودرو
ویژگی ها : طراحی سردر مدولار به شکل چرخ دنده و استفاده از آن برای 3 سال متوالی







موضوع : طراحی و ساخت غرفه شرکت نفتی OIEC
نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز، پالایش و پتروشیمی




منبع : kalimit.com

 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
غرفه های نمایشگاه ces

غرفه های نمایشگاه ces


Sony CES 2013



نمایشگاه CES، بزرگ*ترین نمایشگاه کالای الکترونیک مخصوص مصرف کننده در دنیا است که همه ساله در ابتدای سال نو میلادی با حضور شرکت*های مطرح فعال در این زمینه برگزار می*شود و شرکت*ها نیز در این نمایشگاه، محصولات پیش روی خود را که قرار است در آن سال وارد بازار کنند، معرفی می*نمایند. شرکت**کنندگان این نمایشگاه هر سال نوآوری*های خاصی را در غرفه آرایی و چیدمان محصولات خود بکار می*گیرند.














 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی غرفه نمایشگاهی موسسه پرات

طراحی غرفه نمایشگاهی موسسه پرات

موسسه پرات نمایشگاهی از کارهای دانش آموزان خود، در رابطه با "معماری و طراحی شهری در مقایس بزرگ" در گالری سیگل در بروکلین ، نیویورک برگزار کرده است. در این دوره تولید مجسمه و بررسی روش های ساخت دیجیتال با استفاده از مواد مصرف شده مورد نظر بوده است. در این دوره مدل های معماری ارائه شده در یک بستر شناور و معلق نمایش داده شده اند. حرکت موجود در طراحی علاوه بر پشتیبانی از ساختار و ایجاد فیلتری مانند ابر، در زیر هر پایه لوله های مقوایی تعبیه شده که بازدیدکنندگان را به مکان خاص هدایت می کند.
هنگامی که در نمایشگاه به تماشای مدل ها پرداخته می شود ، کار دانش آموزان از بهار 2013 به سمت 2014 پیشرفت می کند. پروژه هر دانش آموز در خوشه ی مجزای خود نمایش داده می شود تا روند طبیعی تولید و تنوع فرهنگ در مدرسه به خوبی دیده شود.

بافت به کار رفته توسط لیزر با طرح خاص برش زده و از طریق حلقه های به سقف متصل شده اند. در قسمت پایینی سطح شناور ، با پانلهای مقوایی فضا سفارشی شده است و حس کنجکاوی و تشویق و تعامل بازدیدکننده را افزایش می دهد. این نمایشگاه یک سوپرایز و منحصر بفرد برای مشاهده خروجی فیزیکی دانش آموزان موسسه پرات می باشد.



















منابع :arel.ir - designboom.com
 

parisa32

عضو جدید
طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی

واحد غرفه ­سازي نمايشگاهي از گروه مهندسين و معماران مجرب و با در اختيار داشتن گروه روانشناسي افتخار طراحي و ساخت غرفه­هاي نمايشگاهي بر مبناي علم روانشناسي را دارا مي­باشد.

نکاتي در مورد ساخت غرفه­ هاي نمايشگاهي :
1. غرفه اثر هنري است ، غرفه مي تواند محل تجلي هنري طراح و نشان دهنده سطح دانش و بينش فرهنگي هنري سليقه وي باشد.

2. طراحي غرفه، تخصص است در حالي برخي هنرمندان تصور مي کنند طراحي غرفه عملي تفنني است و در کنار کارهايشان به آن مي پردازند. اين طور هم مي توان نگاه کرد، اما حاصل اين رويکرد به هيچ رو غرفه حرفه اي نيست.
3. ايده خلاقانه، محور طراحي غرفه است ايده خلاقانه، فرآيند پيچيده اي دارد و ايده يابي داراي روش هايي است که به مطالعه نياز دارد. طرح بايد مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوي افکار و احساساتش باشد. بايد دانست کارفرما چه هدفي دارد و روي آن تمرکز کرد که به طور حتم به يافتن ايده هاي ناب مي انجامد.
4.گاه سکوت و خلوت بهتر است ، روش هاي طراحي ميني مال گاه چنان آرامشي در مخاطب ايجاد مي کند که چاره اي جز ايستادن در غرفه ندارد.
5. سيستم هاي مدولار و پيش ساخته توصيه نمي شوند استفاده از اين سيستم ها گاه خوب و گاه بسيار بد است. اين يک روش خوب است به شرطي که فکر شده باشد و براي غرفه خودتان بومي سازي شده باشد يا اينکه هدف خاصي را تعقيب کند.
6. سلسله مراتب ديده شدن اشيا و درک آن ها را نبايد فراموش کرد چشم انسان با ورود به هر فضا به سرعت دنبال چيزهاي جديد مي گردد، به همين دليل اشياي نمايشي و اشياي تزييني را بايد در جاي مناسب گذاشت. اغلب غرفه هاي به ظاهر زيبا، بدون توجه به اين اصل طراحي مي شوند و فقط خوشگل هستند، اما هدف اصلي غرفه دار را تامين نمي کنند.

ريشه ارتباط و علاقه انسان به گياهان از سالهاي بسيار دور شايد دوران انسانهاي اوليه نشاًت مي­گيرد . در طول تاريخ استفاده از گياه مسير تکاملي و اشتياق علمي گسترده­اي داشته است .
با توجه به تحقيقات دانشمندان وجود فضاي سبز بر روحيه انسان تاٌثير فراوان دارد به همين منظور اهميت دادن به نقش فضاي سبز در زندگي انسان ها و ايجاد علاقه بيشتر به درخت ، گل ،چمن و ... در وجود هر کس امر بسيار مهمي است.
امروزه ايجاد فضاي سبز بصورت يک علم جدايي ناپذير از علم ساختمان سازي و شهر سازي در آمده است .
متاسفانه در ايران اين علم چندان جدي گرفته نشده است و اگر هم فضاي سبزي براي حياط منازل و يا شهر ها ايجاد ميشود توسط افراد غير مجرب صورت ميگيرد که تناسبي با روحيه صاحب پروژه يا نوع پروژه ندارد.
در طراحي فضاي سبز ميبايست به عواملي مانند نوع آب و هواي منطقه ، سليقه صاحب پروژه ، ترپوگرافي محل مورد نظر ، اندازه و شکل محل مورد نظر توجه نمود. همچنين فضاي سبز ايجاد شده بايد با ساختمان موجود در محل مورد نظر هماهنگي داشته باشد.
منبع:
طراحی داخلی
 

michka_61

عضو جدید
طراحی غرفه نمایشگاه بیمارستان فارابی

طراحی غرفه نمایشگاه بیمارستان فارابی

طراحی غرفه نمایشگاهی در ایران

این عکسها مربوط به طراحی غرفه نمایشگاهی بیمارستان فارابی است.

دکوراسیون داخلی - غرفه نمایشگاهی 4.jpg

دکوراسیون داخلی - غرفه نمایشگاهی 3.jpg

منبع: دکوراسیون داخلی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hnfati

عضو جدید
غرفه سوییس ؛ نگاه تکنولوژیک به دیواره آجری

غرفه سوییس ؛ نگاه تکنولوژیک به دیواره آجری



موضوع غرفه سوییس در بیینال معماری ونیز برقراری رابطه ساختاری میان فضا و پویایی سازمانی با تاکید بر تولید فنی و تکنولوژیک معماری است . در ساخت این غرفه سعی بر آن شده است که موضوعی کهن چون " دیوار چینی با آجر" با نگاهی تکنولوژیک و میان دانشی نگریسته شود . طراحان پروژه فابیو گرامازیو و ماتیاس کوهلر سعی بر آن دارند که شکاف مرسوم میان تحقیقات پایه و طراحی معماری را از میان بردارند . آنان به جای درگیر شدن با مفاهیم پیچیده و بعضا انتزاعی ، طراحی فرم به سراغ مفاهیم عملکردی میروند . این طرح مانفیست جدیدی در معماری صادر نمیکند لیکن با رویکردی کمتر دانشگاهی و بیشتر تجربی ، سعی در بسط زمینه های متفاوت دانش بشری در طراحی معماری دارد . بیش از 100 متر دیوار آجری در درون پاویون سوییس قرار گرفته که این پاویون را به چهار بخش تقسیم کرده است. پیوستار پیچیده ای از همنشینی آجر هایی که دیوار را به وجود آورده اند نگاه سنتی به دیوار آجری را دگرگون میکند . طراحان با همکاری مرکز روباتیک زوریخ برنامه کامپیوتری را بازنویسی کرده اند که به چینش هر آجر در فضا به صورت یک داده برخورد کرده است . نرم افزار پس از طراحی کلیت دیواره ، مکان تک تک آجر ها را بر اساس مختصات کارتزینی به ربات منتقل میکند و ربات شروع به چینش آجر های دیوار به صورت ردیفی میکند . فاصله در نظر گرفته شده میان آجر ها به ایجاد ارتباط فضایی میان بخش های غرفه کمک کرده است علاوه بر آنکه چرخش و حرکت دیواره را بهتر نمایش میدهد . غرفه سوییس ساختار های سنتی را با تکنولوژی های تک به چالش میکشد و یک گام تکنولوژی ساخت چنین سازه هایی را به جلو میبرد .

دیواره داخلی غرفه سوییس در بیینال معماری ونیز

نمای خارجی پاویون سوییس در ونیز

پیوستار پیچیده ای از همنشینی آجر هایی که دیوار را به وجود آورده اند نگاه سنتی به دیوار آجری را دگرگون میکند .

بیش از 100 متر دیوار آجری در درون پاویون سوییس قرار گرفته که این پاویون را به چهار بخش تقسیم کرده است.

پرسپکتیو داخلی

برنامه کامپیوتری طراحی شده برای اجرای دیواره پاویون

طراحی دیواره با استفاده از برنامه کامپیوتری

نرم افزار پس از طراحی کلیت دیواره ، مکان تک تک آجر ها را بر اساس مختصات کارتزینی به ربات منتقل میکند و ربات شروع به چینش آجر های دیوار به صورت ردیفی میکند
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا