[طراحی داخلی فروشگاه] پروژه فروشگاه و نمایشگاه تاش

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
- برای آشنایی بیشتر با شرکت طراح این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید :

معرفی شرکت طراحی داخلی شیفت



معرفی پروژه فروشگاه و نمایشگاه تاش

مشخصات پروژه :

نوع کاربری : تجاری

موقعیت : تهران، ضلع جنوب غربی چهار راه امیر اکرم ، فروشگاه و نمایشگاه تاش

سال طراحی
:قبل از 1380

کارفرما :هومن مُشک ساران

مساحت : ۵۰۰ مترمربع

همــــکاران طرح :

طراحان : رامبد ایلخانی- نشید نبیان-درنا مصرزاده
همکار طراحی: حسین کریمی
طراح تأسیسات مکانیکی: علی غنی زاده
طراح تأسیسات الکتریکی: علی پیلتن
مدیریت اجرا: گروه اجرای شیفت (شرکت تغییر روند اجرا) ، ابوالقاسم نبیان
همکار اجرا: حسام الدین رئوف پناه
ارائه و گرافیک:
مهرآسا چمنی حیدری ، گلناز جمشیدی
عکاسی معماری:
پرهام تقی اُف
گرافیک محیطی- طراحی الگوی اسلیمی:
منیر زرنگار

ایده های طراحی :

فروشگاه و نمایشگاه تاش، پروژه بازسازی یک واحد تجاری در ساختمانی حدوداًچهل ساله و با سازه فلزی در مرکز تجاری شهر تهران است. این واحد تجاری با مساحتی حدود صد متر مربع، پنجره شهری به عرض پنج متر داشته و دارای عمق متوسط چهارده متر می باشد. در بازسازی پروژه، در طبقه همکف کف واحد تجاری به صورت ترکیبی از سکوها و رمپ حرکتی با مصالح بنایی اجرا شده است. با توجه به قدیمی بودن سازه فلزی موجود و تأکید گروه طراحی بر محدود کردن تغییرات سازه ای، طبقه دوم مجموعه به صورت سبک (قوطی کشی فلزی + ورق MDF) اجرا شده است.
برای اجرای پله اتصال دهنده دو سطح پروژه، تیر سرتاسری فلزی در طول پله ها به سازه موجود اضافه شده است.
فروشگاه و نمایشگاه تاش، مارک لباسی را عرضه می کند که پالت رنگی آن محدود به سیاه و سفید است. در لباس سیاه و سفید، بدن مدل یا مانکن به فرمی انتزاعی تبدیل می شود: در حوزه های سیاه، خطوط بدن بواسطه عدم سایه اندازی در پس زمینه تیره، تخفیف یافته و حتی محو می شوند. در حوزه های سفید، خطوط بدن بواسطه شدت سایه اندازی، در پس زمینه روشن وضوح می یابند. در نهایت،فرم بدن بواسطه این خطوط منحنی تشدید یا تخفیف یافته به صورت عنصری سه بعدی درک می شود.
ایده اصلی پروژه، متمرکز بر پتانسیل خطوط منحنی تشدید یا تخفیف یافته در ایجاد فرم فضایی است.
مقطع پروژه، منحنی بسته ایست که با حرکت در عمق تغییر شکل داده و ارتباطات فضایی متنوعی را به وجود می آورد. فصل مشترک مجموعه با خیابان به صورت جداره شفافی به ارتفاع دو طبقه درنظر گرفته شده است که نهایتاً موجبات درک فضای عمیق داخلی را به عنوان گسترش فضایی پنجره شهری پروژه فراهم می آورد.
نهایتا،ً به لحاظ درک بصری، حد مرزی میان پنجره و تمامیت داخلی پروژه وجود ندارد. گرافیک محیطی خطی طراحی شده در نمای پنجره شهری به صورت طرح اسلیمی و المان نوری کلاسیک جانمایی شده در فضای ورودی، در تقابل طنز آمیزی با زبان حداقلی و مینیمالیست کلیت پروژه قرار می گیرند.

تصاویر بنا :


نمای ورودی فروشگاه :









برگرفته از سایت های :
اتود - چیدانه و سایت های دیگر
...
 
آخرین ویرایش:
بالا