شیوه های برتر فراگیری انگلیسی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
حتی در کشورهایی که انگلیسی زبان اول نیست،فراگیری انگلیسی به چندین علت اهمیت دارد، پیش از هر چیز دیگر بسیاری از افراد انگلیسی زبان به کشورهای دیگر سفر می کنند و ممکن است که نتوانند به زبان محلی آن کشورها صحبت کنند بنابراین برای اهالی آن کشورها اهمیت دارد که بتوانند با افراد انگلیسی زبان صحبت کنند.همچنین بسیاری از افراد به این دلیل میخواهند انگلیسی را یاد بگیرند که قصد سفر یا زندگی کردن در یک کشور انگلیسی زبان را دارند.
به هر حال ممکن است فراگیری صحبت به زبان انگلیسی در یک کشور غیر انگلیسی زبان چالش برانگیز باشد. آن دسته از افرادی که می خواهند زبان انگلیسی را در کشوری انگلیسی زبان فراگیرند منابع فراوانی مانند : تلویزیون ،رادیو و کتاخانه هایی سرشار از کتاب های انگلیسی در دسترس دارند در حالی که مقیمان کشورهای غیر انگلیسی از این نعمت بی بهره اند. همین امر جست و جوی راه های دیگر فراگیری را دارای اهمیت میکند.

در ادامه ده شیوه ی برتر برای افرادی که قصد فراگیری انگلیسی در کشور خودشان را دارند ، ذکر کرده ایم:
1) اینترنت می تواند بهترین دوست شما باشد که سرشار از منابع ، مقالات خواندنی ، صداها و بسیاری موارد دیگر است که در یادگیری معانی و واژه هایی که می خوانید یا می گویید به شما کمک میکند.
2) به ویدیو کلوپ محله ی خودتان مراجعه کنید و فیلم های را که به زبان انگلیسی هستند ، تهیه کنید. ممکن است تعداد این فیلم ها اندک باشد.نگران میزان جذابیت عنوان آن نباشید.شما به این علت آن را نگاه کنید که می توانید آن راStop و Play کنید و مهارت صحبت کردن انگلیسی خود را گسترش دهیید.
3) زمانی که انگلیسی صحبت می کنید ، صدای خود را ضبط کنید. بعد از این که ضبط کردن تمام شد آن را دوباره Play کنید و ببینید که چگونه صحبت کردید ، اگر واضح نبود دوباره تلاش کنید. این راهی بسیار خوب است برای این که بفهمیم دیگران چگونه صدای ما را می شنوند.
4) به کتابخانه ی خود مراجعه کنید و عناوینی که به انگلیسی هستند را انتخاب کنید. سعی کنید که آن عناوین را بخوانید. فقط به فکر سطح دشواری باشد و همچنین سعی کنید که بعضی از جملات را بنویسید.
5) یک CD انگلیسی پیدا کنید و به آن گوش دهید. کلمات را کشف کنید و حتی سعی کنید که همراه با ان بخوانید. این کار سرگرم کننده خواهد بود.اگر مایلید می توانید حین انجام این کار صدای خود را ضبط کنید و لذت ببرید.
6) سعی کنید اطرافتان را تا حد امکان با ابزارهای انگلیسی پر کنید. نه تنها کتاب ها و فیلم ها و CD ها بلکه مجلات و هر محصولی که می توانید در مغازه ها پیدا کنید که روی آن انگلیسی نوشته شده باشد. برخی از برند های بزرگ به بسیاری از کشورها خدمات می دهند و به چندین زبان بر روی بسته آن ها نوشته شده است.
7) با یکی از دوستانتان تمرین کنید.دوستانتان ممکن است انگلیسی بلد نباشند اما شما ان ها را با مهارتتان تحت تاثیر قرار میدهید.حتی سعی کنید که آموخته هایتان را به او تدریس کنید. با این کار امکان فراموش کردن، چیزهایی که آموخته اید کم میگردد.
8) اگر کلمه ای شنیدید و معنای آن را نمی دانستید، آن کلمه را بنویسید و در مورد معنای آن تحقیق کنید. در حین تحقیق و جست و جو شما با کلمات انگلیسی بیشتری رو به رو میشوید و میتوانید به آن ها فکر کنید.
9) خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید.چیزهایی که یادداشت میکنید میتواند به سادگی این جمله باشد که "چه روزی است؟!" یا "هوای بیرون گرم است!"
10) و مهم ترین کار برای فراگیری انگلیسی پرداختن به دوره های آنلاین ESL(English as a Second Language) است.این دوره ها به شما کمک میکند تا با سرعت خودتان یاد بگیرید و ابزارهایی برای شما فراهم میکند که در زمان دلخواه صحبت کردن را فراگیرید.تمامی گام های دیگر می توانند خارج از این دوره مورد استفاده قرار گیرند تا شما را در زبان ماهر سازد.همان گونه که ملاحظه میکنید کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید اما دوره های ESL دریچه ای است به جایی که باید به آن جا برسید.

برای یادگیری انگلیسی هیچ احتیاجی به حضور در یک کشور انگلیسی زبان نیست. آموزشگاه آنلاین برای کمک به دانشجویان در دستیابی به اهداف یادگیری زبان انگلیسی اختصاص داده شده است.




منبع
سامانه ملی مقالات و تحقیقات دانشگاهی
 
بالا