شد قيامت، امامت نيامد

libibacnof

عضو جدید
شد قيامت، امامت نيامد
شد قيامت، امامت نيامد در سرت جز خلافت نيامد
آفتابي ز دانش در آمد عمر جهل و جهالت سر آمد
در پي جهل و تقليد و تكرار شيعه شد در جهالت سر آمد
اي برادر، خودت فكر خود باش شد قيامت، امامت نيامد
گيرم آيد اگرچه خيال است باز سودي به حالت ندارد
هست قرآن امامي كه زنده ست نه امامي كه افسانه آمد
عاقبت جز ندامت نماند شد قیامت، امامت نیامد
خوب باش و ز اوهام شو پاك سوي دوزخ شود نيت بد
عقل و ادراك داري به پاخيز قبل از آني كه عمرت سرآيد
در دلت جز عداوت نماند شد قیامت، امامت نیامد
*****
چون امام شما غائب آمد خمس حاضر شد و نائب آمد
رفت نائب به جايش فقيهي آمد آنجا به شكل وقيهي
از فقاهت ولايت در آمد چون زمان ولايت سر آمد
مطلقه شد ولايت چو شاهي ملت از چاله آمد به چاهي
زد عقبگرد جاي ترقي لنگ شد هر دو پاي ترقي
خشت اول كه كج رفت اين شد تا خرافات مبناي دين شد
جاي قرآن مفاتيح آمد نوبت رد و توجيه آمد
چون كه قرآن روايت زده شد عقل رفت و حكايت زده شد
اصل رفت و گرفتار فرعيم مثل خر زير آوار فرعيم
اصل توحيد باشد كجائي؟ قبر و گنبد ندارد صفائي
اين صفائي كه ديدي دروغ است ديو شرك است و افسار و يوغ است
مثل ترياك تخدير آني است معجزه نيست اين امتحانيست
مثل گوساله سامري بود با صدائي كه جادوگري بود
تو مشو ايمن از مكر آخوند مثل شيطان بود فكر آخوند
كرد آخوند گمراه و خوارت بُرد آخر به دارالبوارت
در پي نفس دون چون دويدي جاي جنت به دوزخ رسيدي
در سرت جز جهالت نيامد شد قيامت، امامت نيامد[1]


[1] ابیات از شاعر بی نظیر علیرضا حسینی است.
 

TαβαTαβαξξ

عضو جدید
جوابتون رو با آیه ای از کلام الله مجید میدم (آیۀ 38 سورۀ مبارکۀ هود):

و یَصنَع الفُلکَ و کُلّما مَرّ عَلیه مَلَأ مِن قَومِه سَخِروا مِنه قال إن تَسخَرو مِنّا فإنّا نَسخَرُ مِنکُم کَما تَسخَرونَ


جمله ای که پررنگ کردم، جواب نوح پیامبر به مسخره کنندگانی بود که کشتی ساختن آن حضرت رو به تمسخر میگرفتند، مثل شما که انتظار منتظرین رو به تمسخر گرفتید.
 

TαβαTαβαξξ

عضو جدید

[1] ابیات از شاعر بی نظیر علیرضا حسینی است.

در مورد "شاعر بی نظیر" تون هم باز آیاتی از قرآن انشاالله بتونه کمک حالتون باشه (آیات 224 و 225 سورۀ مبارکۀ شعراء):

وَالشُّعَرَاءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ ﴿224﴾ أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وَادٍ يَهِيمُونَ ﴿225﴾

و گمراهان از شاعران پيروى مى‏كنند (224) آيا نديده‏اى كه آنان (شاعران) در هر وادى سرگردانند (225)


-----------------------------------------------
و در آخر (آیۀ 82 سورۀ مبارکۀ إسراء):

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا

و ما هرآنچه براى مؤمنان شفاء و رحمت است از قرآن نازل مى‏كنيم و (قرآن) برای ظالمین جز زيان نمى‏افزايد
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
از یه عده عقده ای که از زندگی هیچیشو نمی فهمن وفقط شکم وزیر شکم واسشون مهمه دیگه بیشتر از این نباید توقع داشت
الهم عجل لولیک الفرج
 

mrsos256

عضو جدید
هست قرآن امامي كه زنده ست نه امامي كه افسانه آمد

جاي قرآن مفاتيح آمد نوبت رد و توجيه آمد

چون كه قرآن روايت زده شد عقل رفت و حكايت زده شد
اصل رفت و گرفتار فرعيم مثل خر زير آوار فرعيم
اصل توحيد باشد كجائي؟ قبر و گنبد ندارد صفائي
اين صفائي كه ديدي دروغ است ديو شرك است و افسار و يوغ است


... نائب ...فقيه... وقيه ... ولايت ....مطلقه ... شاهي ... آخوند
با تشکر از دوستان و h.tabatabaeehttp://www.iran-eng.com/member.php/421040-h.tabatabaee جان

از جملات بالا این طور به نظر می یاد که اگر این آقا و اون مثلا "شاعر بی نظیر" مسلمون باشن وهابی هستن
چون عین جملاتیه که از وهابی ها می شنویم
 

Shahram.OTF

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما رهروان حیدریم داداش

درسته خیلی کوچکتر از اونی هستم که بخوام در مورد آقام امام زمان (عج) حرف بزنم اما ما با این اراجیف خام نمیشیم
این شاعر بی نظیرتون که گفتی پس چرا کسی نمیشناستش؟؟؟
شاعر بی نظیر یعنی مرحوم آغاسی بزرگ (رحمته الله)
 

fatimma

عضو جدید
خدا صبرش زیاده داداش اینقدر ادم مثه تو دیده
شخصی در زمان امام صادق منکر همه چی بود و خیلی ز دلایل نتونسته بود قانعش کنه
اخرین حرفی که حضرت بهش گفت این بود:
اگر همه چیز دروغ باشه که نیست ما چیزی رو از دست ندادیم ولی اگه همه چی درست باشه که هست شما خیلی چیزا رو از دست دادی
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا صبرش زیاده داداش اینقدر ادم مثه تو دیده
شخصی در زمان امام صادق منکر همه چی بود و خیلی ز دلایل نتونسته بود قانعش کنه
اخرین حرفی که حضرت بهش گفت این بود:
اگر همه چیز دروغ باشه که نیست ما چیزی رو از دست ندادیم ولی اگه همه چی درست باشه که هست شما خیلی چیزا رو از دست دادی

قیاس تان مع الفارق بود چون ایشان منکر همه چیز نیستند بلکه همانند حدود 90% جمعیت مسلمانان منکر امامت و تولد شخصی به نام امام زمان
و غیبت او هستند.سخن امام صادق را به کسانی می گویند که منکر خدا هستند.
 

fatimma

عضو جدید
قیاس تان مع الفارق بود چون ایشان منکر همه چیز نیستند بلکه همانند حدود 90% جمعیت مسلمانان منکر امامت و تولد شخصی به نام امام زمان
و غیبت او هستند.سخن امام صادق را به کسانی می گویند که منکر خدا هستند.
اشتباه شما اینجاست که امامت رو کم اهمیت میدونین
ایه قران میگه کسی که به بخشی حتی 1 ایه از قران کافر شد به تمام ان کافر شده
کسی که 1 امام رو قبول نداره فرقی با کسی که کل امامت رو قبول نداره فرقی نداره
حالا امامت از کجا اومده ؟از ایات قران
وقتی امامتو رد کنی .........دیگه گفتن نداره همه میدونن حال وروزت چیه
راستی یادم رفت بپرسم ایا 90 در صدی که امام زمان رو قبول ندارن واقعا مسلمونن؟
واسه خدا فرقی نداره حتی اگه صد در صد مردم به قران کافر بشن جاشون کجاست
ایه قران :جهنم را از تو و پیروان تو (شیطان) پر میکنم
خدا نمیاد وزن کنه ببینه کدوم طرف سنگین تره بعد حقو به اونا بده
حتی اگه همه دنیا به قرانش کافر بشن جاشون همونیه که ایه میگه
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشتباه شما اینجاست که امامت رو کم اهمیت میدونین
ایه قران میگه کسی که به بخشی حتی 1 ایه از قران کافر شد به تمام ان کافر شده

دوست عزیز دو تا موضوع رو با هم خلط نکنید.کافر به کسی می گویند که حق را کتمان کند.یعنی بفهمد که حق چیست و آن را منکر شود.کفر اقسام متعددی دارد و مسلما اقسام مختلف کفر یکی نیستند.مثلا یکی کافرشدن به خدا و بیخدایی و دیگری کفر به آیه ای از قرآن و انکار قرآن.

این دو تا موضوع متفاوت است.خطاب امام صادق به کسانی است که منکر وجود خدا هستند و می گوید حتی اگر خداباوری ما اشتباه باشد ما چیزی را از دست نداده ایم اما اگر بیخدایی شما اشتباه باشد شما ضررکرده اید.البته بطلان این استدلال را اینجا نشان داده ام.
اما شما دارید در رابطه با کفر به قرآن صحبت می کنید که موضوعی متفاوت از کفر به خدا است.
از این گذشته اگر کسی برداشتی متفاوت از آیه های قرآن داشته باشد به معنای این نیست که به آیات قرآن کافر است.اگر الله صراحتا در قرآن از امامت و ولایت حضرت علی بعد از حضرت محمدصحبت کرده بود و سپس اهل سنت این آیات صریح و روشن را منکر میشدند می شد سخن شما را پذیرفت که آنها به قرآن و نه به خدا کافر هستند.

کسی که 1 امام رو قبول نداره فرقی با کسی که کل امامت رو قبول نداره فرقی نداره
حالا امامت از کجا اومده ؟از ایات قران
وقتی امامتو رد کنی .........دیگه گفتن نداره همه میدونن حال وروزت چیه[
راستی یادم رفت بپرسم ایا 90 در صدی که امام زمان رو قبول ندارن واقعا مسلمونن؟
واسه خدا فرقی نداره حتی اگه صد در صد مردم به قران کافر بشن جاشون کجاست

از این گذشته اگر امامت تا ایندازه مهم است که اشخاص را از دایره مسلمانی خارج می کند چرا الله در قرآن خیلی روشن و واضح نگفت که باید امامت بعد از حضرت محمدباشد و حضرت علی و پسرانش جایگزین حضرت محمد هستند؟در هیچ جای قرآن صحبتی از امامت بعد از حضرت محمد نشده بلکه این تفاسیر وبرداشت های فقهای مختلف شیعه است که امامت را به قرآن نسبت می دهند.

پاسخ شما داده شد.اگر 90% که امام زمان را قبول ندارند مسلمان نیستند پس باید به اصول دین قبول وجود امام زمان را هم اضافه کنیم و الله هم در قرآن صراحتا در رابطه با او صحبت می کرد.مگر می شود چیزی جزو اصول دین باشد و الله در قرآن درموردش سکوت کرده باشد؟آنوقت شما با هزار جور تاویل و تفسیر و برداشت آن را از قرآن استخراج کنید؟شما تصور می کنید که الله مریض بوده که در رابطه با موضوعی به این مهمی سکوت کند تا مسلمانان گمراه و سرگردان شوند و 90% از دایره مسلمانی خارج شوند؟چطور الله در رابطه با توحید نبوت و معاد خیلی صریح و شفاف صحبت کرد اما در رابطه امامت سکوت کرد؟

ایه قران :جهنم را از تو و پیروان تو (شیطان) پر میکنم
خدا نمیاد وزن کنه ببینه کدوم طرف سنگین تره بعد حقو به اونا بده
حتی اگه همه دنیا به قرانش کافر بشن جاشون همونیه که ایه میگه

این تفکرات افراطی شما خطرناک است.حتی علمای شما هم سنی مذهب ها را نامسلمان نمی دانند واینگونه در رابطه با آنها صحبت نمی کنند.من نمی دانم شما با چه علمی و با چه دلیل و منطقی اینگونه صحبت می کنید. شما با کژاندیشی و افراط گرایی و تفکرات طالبانی موجب بدبینی دیگران نسبت به عقاید خود می شوید.اینگونه که شما به مسئله نگاه می کنید و سنی مذهب ها را در جهنم می بینید پس به این نتیجه می رسیم که حداکثر 100 میلیون نفر از مردم جهان امکان رفتن به بهشت را دارند.حتی خیلی از شیعیان هم به خاطر اینکه اثنی عشری نیستند از رفتن به بهشت محروم می شوند.امیدوارم با اقزایش مطالعات در افکار خود اعتدال ایجاد کنید و از این تحجر و احول بینی نجات پیدا کنید.
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
قیاس تان مع الفارق بود چون ایشان منکر همه چیز نیستند بلکه همانند حدود 90% جمعیت مسلمانان منکر امامت و تولد شخصی به نام امام زمان
و غیبت او هستند.سخن امام صادق را به کسانی می گویند که منکر خدا هستند.
یعنی چون 90 درصدند درست میگویند!!!!
شما میشه بفرماید تو سوره قدر قرآن هر سال بر چه کسی نازل میشه؟؟؟
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی چون 90 درصدند درست میگویند!!!!
شما میشه بفرماید تو سوره قدر قرآن هر سال بر چه کسی نازل میشه؟؟؟

بازهم آقا حواد و سخنان بی مایه و...! ای کاش می توانستیدتعصباتتان را کنترل کنید تا کمی چشم عقل وخردتان هم مسائل را بنگرد و تجزیه تحلیل کند.نه اینکه هرجا مخالفتی با خود دیدید بلافاصله از روی خشک اندیشی پستی ارسال کنید.
من کجا گفتم چون 90% هستند درست می گویند؟
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
بازهم آقا حواد و سخنان بی مایه و...! ای کاش می توانستیدتعصباتتان را کنترل کنید تا کمی چشم عقل وخردتان هم مسائل را بنگرد و تجزیه تحلیل کند.نه اینکه هرجا مخالفتی با خود دیدید بلافاصله از روی خشک اندیشی پستی ارسال کنید.
من کجا گفتم چون 90% هستند درست می گویند؟
خوب بالاخره یکی درست میگه به نظر شما کدوم درست میگند؟؟؟
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب بالاخره یکی درست میگه به نظر شما کدوم درست میگند؟؟؟

خیر.چرا شما فکر می کنید یکی درست می گویند؟ یعنی الف و ب تنها گزینه های ممکن هستند وشما نمی توانید مثلا پ را انتخاب کنید؟
حتی اگر به آیین اسلام هم نگاه کنیم فرقه های متفاوتی را مشاهده می کنیم.نمی توان گفت هرآنچه که اهل سنت به آن معتقد هستند درست است و نمی توان گفت هرآنچه تشیع به آن معتقد است صحیح می باشد.نکته اینجاست که اگر به اسلام معتقد هستید دید خودتان را محدود به تشیع و اهل سنت نگنید و تصور نکنید که مثلا اگر پذیرفتید که حضرت محمد امام علی را به خلافت برگزید پس باید امام علی معصوم باشد یا امام زمان وجود داشته باشد و...افق دیدتان را وسیع تر از این حرفها کنید.
از این گذشته مسلما من که به اسلام معتقد نیستم اعتقادی به اهل سنت و تشیع هم ندارم.
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
خیر.چرا شما فکر می کنید یکی درست می گویند؟ یعنی الف و ب تنها گزینه های ممکن هستند وشما نمی توانید مثلا پ را انتخاب کنید؟
حتی اگر به آیین اسلام هم نگاه کنیم فرقه های متفاوتی را مشاهده می کنیم.نمی توان گفت هرآنچه که اهل سنت به آن معتقد هستند درست است و نمی توان گفت هرآنچه تشیع به آن معتقد است صحیح می باشد.نکته اینجاست که اگر به اسلام معتقد هستید دید خودتان را محدود به تشیع و اهل سنت نگنید و تصور نکنید که مثلا اگر پذیرفتید که حضرت محمد امام علی را به خلافت برگزید پس باید امام علی معصوم باشد یا امام زمان وجود داشته باشد و...افق دیدتان را وسیع تر از این حرفها کنید.
از این گذشته مسلما من که به اسلام معتقد نیستم اعتقادی به اهل سنت و تشیع هم ندارم.
من بعید میدونم که وابستگی به برادرران اهل سنت نداشته باشین حداقل از پستاتون اینطور بر میاد
اگر هم واقعا اعتقاد ندارید پس نباید براتون هم دغدقه ای بوجود بیاره!!!
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
من بعید میدونم که وابستگی به برادرران اهل سنت نداشته باشین حداقل از پستاتون اینطور بر میاد
اگر هم واقعا اعتقاد ندارید پس نباید براتون هم دغدقه ای بوجود بیاره!!!

من هیچ وابستگی به دینی ندارم.اگر من کلیت یک دین را رد می کنم به معنای این نیست که هرچه می گوید را مردود می دانم.من با افراط گرایی دینی مخالفم و فکر می کنم بهترین کار برای مقابله با چنین افکاری این است که با چیزی که شخص قبول دارد با او صحبت کنید. هیچگاه از سنی ها دفاع نکردم (گرچه اگر روزی قرار باشد مسلمان شوم سنی می شوم چون بابعضی عقاید و تفکراتشان همانند رد وجود امام زمان،رد عصمت امامان رد شفاعت امامان و ...موافقم) اما ناراحت می شوم وقتی می بینم که شخصی نمی تواند به تفکرات هموطنانش احترام بگذارد و او را با کافران مقایسه می کند و نامسلمان می داند.اینگونه تفکرات را همه باید با آن مبارزه کنند چون عامل ناامنی و تفرقه و عقب ماندگی در کشورمان بوده است.مبارزه با این تفکرات طالبانی باید دغدغه همه ما باشد.
 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
من قصد توهین به کسی و یا افکار واعتقاد کسی ندارم

بنظر من خداوند که در قران این همه در مورد قیامت گفته تا جایی که من اطلاع دارم در مورد ظهور امام زمان چیزی نگفته.همچنین پیامبر (ص) رو اخرین فرستاده خودش برای هدایت بشر معرفی کرده
بنظر من احتمال ظهور پایین هست
البته این عقیده شخصی منه
خواهشا با دلیل منطقی جواب بدین
نه از روی احساسات
تا اگر اشتباه میکنم به اشتباه خودم پی ببرم
با تشکر همه دوستان گل
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
من قصد توهین به کسی و یا افکار واعتقاد کسی ندارم

بنظر من خداوند که در قران این همه در مورد قیامت گفته تا جایی که من اطلاع دارم در مورد ظهور امام زمان چیزی نگفته.همچنین پیامبر (ص) رو اخرین فرستاده خودش برای هدایت بشر معرفی کرده
بنظر من احتمال ظهور پایین هست
البته این عقیده شخصی منه
خواهشا با دلیل منطقی جواب بدین
نه از روی احساسات
تا اگر اشتباه میکنم به اشتباه خودم پی ببرم
با تشکر همه دوستان گل
خوب تو قرآن در مورد نماز آیات هم چیزی نیمده اما واجبه در مورد اینکه نماز صبح دو رکعته هم چیزی نیمده پس نیمدنش دلیل بر نبودنش نیست:gol:
صد رد صد پیامبر ما آخرین پیامبره ما هم غیر این نمیگوییم چون ائمه هم همان دین پیامبر رو رهبری میکردند
یه دلیل اینکه خدا عالم ماده رو هیچ وقت بی حجت نمیذاره پس بعد از پیامبر هم باید اینچنین باشه
دلیل دیگه احادیث و روایات هستش و به خصوص حدیث شریف غدیر
دلیل دیگه اینکه تو سوره قدر نزول قرآن رو همیشگی خوانده پس باید کسی هم باید باشه که قرآن برش نازل بشه:gol:
 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب تو قرآن در مورد نماز آیات هم چیزی نیمده اما واجبه در مورد اینکه نماز صبح دو رکعته هم چیزی نیمده پس نیمدنش دلیل بر نبودنش نیست:gol:
صد رد صد پیامبر ما آخرین پیامبره ما هم غیر این نمیگوییم چون ائمه هم همان دین پیامبر رو رهبری میکردند
یه دلیل اینکه خدا عالم ماده رو هیچ وقت بی حجت نمیذاره پس بعد از پیامبر هم باید اینچنین باشه
دلیل دیگه احادیث و روایات هستش و به خصوص حدیث شریف غدیر
دلیل دیگه اینکه تو سوره قدر نزول قرآن رو همیشگی خوانده پس باید کسی هم باید باشه که قرآن برش نازل بشه:gol:

عقل -شرع-قران
این سه تا اصل اسلام و ملاک تصمیم گیری مگه نیستن
تعداد رکعت نماز صبح به واسطه شرع(سنت پیامبر) مورد قبول و معتبر هست در مورد جانشین پیامبر و واقعه قدیر مورد قبول اما مسائل حکومتی مربوط به نظر جمع میشه مانند زمان خودمان کسی به واسطه اینکه در احکام دینی واردتر هست ملاک رهبری نیست بلکه طبق نظر اکثریت یا نظر اکثریت نماینده های انتخابی مردم باید انتخاب بشه

بنظر من حجت خدا کتاب خداست.

من با توجه به سطح معلومات خودم که خیلی کمه در این موارد ،دارم طرز فکرمو میگم تا به شاید به یه دلیل قانعی کننده دست پیدا کنم
در مورد امام زمان خیلی شنیدم اما ته دلم هیچ وقت اطمینان 100% به درست بودن شنیده هام نداشتم
 
آخرین ویرایش:

JavadMessi

مدیر بازنشسته
عقل -شرع-قران
این سه تا اصل اسلام و ملاک تصمیم گیری مگه نیستن
تعداد رکعت نماز صبح به واسطه شرع(سنت پیامبر) مورد قبول و معتبر هست در مورد جانشین پیامبر و واقعه قدیر مورد قبول اما مسائل حکومتی مربوط به نظر جمع میشه مانند زمان خودمان کسی به واسطه اینکه در احکام دینی واردتر هست ملاک رهبری نیست بلکه طبق نظر اکثریت یا نظر اکثریت نماینده های انتخابی مردم باید انتخاب بشه
بنظر من حجت خدا کتاب خداست.
من با توجه به سطح معلومات خودم که خیلی کمه در این موارد ،دارم طرز فکرمو میگم تا به شاید به یه دلیل قانعی کننده دست پیدا کنم
در مورد امام زمان خیلی شنیدم اما ته دلم هیچ وقت اطمینان 100% به درست بودن شنیده هام نداشتم
اول اینکه نظر شش نفر بود نه جمع!!!
نه به نظر جمع نیست چون دین خدا باید توسط حجت خدا و معصوم رهبری بشه ضمن اینکه حادثه غدیر سند گویای امامت هست
زمان ما استثناست چون امام معصوم غایبند:gol:
 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
اول اینکه نظر شش نفر بود نه جمع!!!
نه به نظر جمع نیست چون دین خدا باید توسط حجت خدا و معصوم رهبری بشه ضمن اینکه حادثه غدیر سند گویای امامت هست
زمان ما استثناست چون امام معصوم غایبند:gol:

شش نفر ریش سفیدان قبایل و نماینده انها بودن
اگه کسی هر چقدر هم معصوم باشه اما مورد قبول جامعه نباشه نمیتونه رهبری کنه مثل اکثریت امامان.چه مردم از روی ترس یا از روی نادانی قبولش نداشته باشن
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
شش نفر ریش سفیدان قبایل و نماینده انها بودن
اگه کسی هر چقدر هم معصوم باشه اما مورد قبول جامعه نباشه نمیتونه رهبری کنه مثل اکثریت امامان.چه مردم از روی ترس یا از روی نادانی قبولش نداشته باشن
اما تمامشون تو حادثه غدیر با حضرت علی بیعت کردند!!
نشد دیگه اول میگین جمع بعد میگین سران!!!
اگه ما فقط به عقل و نقل هم نگاه کنیم میبینیم که تعیین جانشین ضروری بوده کما اینکه اتفاق هم افتاده
اما اگه بخوایم در مورد 3 خلیفه اول صحبت کنیم هم متوجه حقایق میشیم:gol:
 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما تمامشون تو حادثه غدیر با حضرت علی بیعت کردند!!
نشد دیگه اول میگین جمع بعد میگین سران!!!
اگه ما فقط به عقل و نقل هم نگاه کنیم میبینیم که تعیین جانشین ضروری بوده کما اینکه اتفاق هم افتاده
اما اگه بخوایم در مورد 3 خلیفه اول صحبت کنیم هم متوجه حقایق میشیم:gol:

داش جواد گفتم نظر جمع یا نظر نماینده جمع .اون موقع هم ریش سفیدان نماینده قبایل بودن و تصمیمشون بر قبیلشون حجت بود اگه به بیعت باشه امام علی هم با خلیفه های بیعت کرد و در جنگ هایی که خلفا به راه انداختن شرکت داشتن.

مردم نمیتونن رهبرشون رو خودشون انتخاب کنن؟؟؟؟
رهبر دینی با رهبر حکومتی به نظر من باید تفاوت داشته باشه.کما اینکه هر کسی میتونه رهبر دینشو الان هم خودش انتخاب کنه و هیچ محدودیت مکانی وجود نداره براش اما رهبر حکومتی مربوط به نظر اکثریت میشه و مابقی هم باید برای جلوگیری از تفرقه باید نظر جمع رو بپذیرن
ایا شما واقعا فکر میکنین شش نفر حقیقی تونستن حکومت رو از امام علی بگیرن؟ ایا با عقل سازگار هست شش نفر حقیقی بتونن برای جامعه رهبر انتخاب کن؟
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
داش جواد گفتم نظر جمع یا نظر نماینده جمع .اون موقع هم ریش سفیدان نماینده قبایل بودن و تصمیمشون بر قبیلشون حجت بود اگه به بیعت باشه امام علی هم با خلیفه های بیعت کرد و در جنگ هایی که خلفا به راه انداختن شرکت داشتن.

مردم نمیتونن رهبرشون رو خودشون انتخاب کنن؟؟؟؟
رهبر دینی با رهبر حکومتی به نظر من باید تفاوت داشته باشه.کما اینکه هر کسی میتونه رهبر دینشو الان هم خودش انتخاب کنه و هیچ محدودیت مکانی وجود نداره براش اما رهبر حکومتی مربوط به نظر اکثریت میشه و مابقی هم باید برای جلوگیری از تفرقه باید نظر جمع رو بپذیرن
ایا شما واقعا فکر میکنین شش نفر حقیقی تونستن حکومت رو از امام علی بگیرن؟ ایا با عقل سازگار هست شش نفر حقیقی بتونن برای جامعه رهبر انتخاب کن؟
شما واقعا دنبال حقیقتی؟؟؟
میگم اگه بخوام شاهکارهای خلفا رو از کتب خودشون بگم صبح میشه اونوقت این چه دینیه که برای حکومتش رهبری تعیین نمیکنه
شما اصلا خطهایی که مربوط به غدیر میخونی یانه؟؟؟میگم تمامشون حتی همون دو خلیفه با حضرت بیعت کردند اونوقت به نظرت حرف پیامبر را که حجته نادیده گرفتن چه معنی میده؟؟؟
 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما واقعا دنبال حقیقتی؟؟؟
میگم اگه بخوام شاهکارهای خلفا رو از کتب خودشون بگم صبح میشه اونوقت این چه دینیه که برای حکومتش رهبری تعیین نمیکنه
شما اصلا خطهایی که مربوط به غدیر میخونی یانه؟؟؟میگم تمامشون حتی همون دو خلیفه با حضرت بیعت کردند اونوقت به نظرت حرف پیامبر را که حجته نادیده گرفتن چه معنی میده؟؟؟

نه نخوندم
شاهکارو اشتباه خلیفه و شاه و رهبر و حکمران همیشه هست به نظر من رهبری دینی با رهبری حکومتی جدا هستن امام علی جانشین پیامبر بود اما بعنوان رهبر دینی
اما علی خودش در مورد خلفا بعد از پیامبر چیزی گفته؟من اطلاعی ندارم؟

اگه پیامبر حکومت رو به امام علی داده همه مسلمان ها سر پیچی کردن و حجت پیامبر رو قبول نکردن
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
نه نخوندم
شاهکارو اشتباه خلیفه و شاه و رهبر و حکمران همیشه هست به نظر من رهبری دینی با رهبری حکومتی جدا هستن امام علی جانشین پیامبر بود اما بعنوان رهبر دینی
اما علی خودش در مورد خلفا بعد از پیامبر چیزی گفته؟من اطلاعی ندارم؟
اگه پیامبر حکومت رو به امام علی داده همه مسلمان ها سر پیچی کردن و حجت پیامبر رو قبول نکردن
جدا هست!!!
پس احکام قضاوت و جهاد و زکات و ... توسط چه کسی اجرا بشه
اتفاقا تو نهج البلاغه حضرت در موردشون حرف هم زدند
پیامبر تمام اختیاراتی که داشتند رو به حضرت علی تفویض کردند که اگر اجرا شده بود شاهد این همه اختلاف نبودیم:gol:
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
...
شما میشه بفرماید تو سوره قدر قرآن هر سال بر چه کسی نازل میشه؟؟؟
سلام
سوال خوبیها!!!!!!!
کسی هست جواب بده؟؟؟؟؟؟
مطمئنا به علمای شیعه یا سنی نازل نمیشه!!!
پس به کی نازل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه نخوندم
شاهکارو اشتباه خلیفه و شاه و رهبر و حکمران همیشه هست به نظر من رهبری دینی با رهبری حکومتی جدا هستن امام علی جانشین پیامبر بود اما بعنوان رهبر دینی
اما علی خودش در مورد خلفا بعد از پیامبر چیزی گفته؟من اطلاعی ندارم؟

اگه پیامبر حکومت رو به امام علی داده همه مسلمان ها سر پیچی کردن و حجت پیامبر رو قبول نکردن

پیشنهاد میکنم خطبه شقشقیه امام علی (ع) رو با تامل و شرف نگری بخونید.
خرد نگهدارتان
 

fatimma

عضو جدید
یعنی چون 90 درصدند درست میگویند!!!!
شما میشه بفرماید تو سوره قدر قرآن هر سال بر چه کسی نازل میشه؟؟؟
امام پنجم یا امام ششم بودند که فرمودند یکی از راههای اثبات وجود امام زمان همین ایه است
فعل تنزل در اصل فعل تتنزل بوده است . به خاطر اینکه تلفظ ان صغیل است مانند بسیاری دیگر از تغییرات اینچنینی به فعل تنزل تغییر پیدا کرده تا راهت تر ادا شود
تنزل فعل استمراری هستش (از قبل بوده وتا ابد ادامه داره)حالا سنی ها بیان اثبات کنن که اگر امام عصری نداریم این استمرار به چه صورت انجام میشه؟؟؟؟؟
 

fatimma

عضو جدید
دوست عزیز دو تا موضوع رو با هم خلط نکنید.کافر به کسی می گویند که حق را کتمان کند.یعنی بفهمد که حق چیست و آن را منکر شود.کفر اقسام متعددی دارد و مسلما اقسام مختلف کفر یکی نیستند.مثلا یکی کافرشدن به خدا و بیخدایی و دیگری کفر به آیه ای از قرآن و انکار قرآن.

این دو تا موضوع متفاوت است.خطاب امام صادق به کسانی است که منکر وجود خدا هستند و می گوید حتی اگر خداباوری ما اشتباه باشد ما چیزی را از دست نداده ایم اما اگر بیخدایی شما اشتباه باشد شما ضررکرده اید.البته بطلان این استدلال را اینجا نشان داده ام.
اما شما دارید در رابطه با کفر به قرآن صحبت می کنید که موضوعی متفاوت از کفر به خدا است.
از این گذشته اگر کسی برداشتی متفاوت از آیه های قرآن داشته باشد به معنای این نیست که به آیات قرآن کافر است.اگر الله صراحتا در قرآن از امامت و ولایت حضرت علی بعد از حضرت محمدصحبت کرده بود و سپس اهل سنت این آیات صریح و روشن را منکر میشدند می شد سخن شما را پذیرفت که آنها به قرآن و نه به خدا کافر هستند.



از این گذشته اگر امامت تا ایندازه مهم است که اشخاص را از دایره مسلمانی خارج می کند چرا الله در قرآن خیلی روشن و واضح نگفت که باید امامت بعد از حضرت محمدباشد و حضرت علی و پسرانش جایگزین حضرت محمد هستند؟در هیچ جای قرآن صحبتی از امامت بعد از حضرت محمد نشده بلکه این تفاسیر وبرداشت های فقهای مختلف شیعه است که امامت را به قرآن نسبت می دهند.

پاسخ شما داده شد.اگر 90% که امام زمان را قبول ندارند مسلمان نیستند پس باید به اصول دین قبول وجود امام زمان را هم اضافه کنیم و الله هم در قرآن صراحتا در رابطه با او صحبت می کرد.مگر می شود چیزی جزو اصول دین باشد و الله در قرآن درموردش سکوت کرده باشد؟آنوقت شما با هزار جور تاویل و تفسیر و برداشت آن را از قرآن استخراج کنید؟شما تصور می کنید که الله مریض بوده که در رابطه با موضوعی به این مهمی سکوت کند تا مسلمانان گمراه و سرگردان شوند و 90% از دایره مسلمانی خارج شوند؟چطور الله در رابطه با توحید نبوت و معاد خیلی صریح و شفاف صحبت کرد اما در رابطه امامت سکوت کرد؟



این تفکرات افراطی شما خطرناک است.حتی علمای شما هم سنی مذهب ها را نامسلمان نمی دانند واینگونه در رابطه با آنها صحبت نمی کنند.من نمی دانم شما با چه علمی و با چه دلیل و منطقی اینگونه صحبت می کنید. شما با کژاندیشی و افراط گرایی و تفکرات طالبانی موجب بدبینی دیگران نسبت به عقاید خود می شوید.اینگونه که شما به مسئله نگاه می کنید و سنی مذهب ها را در جهنم می بینید پس به این نتیجه می رسیم که حداکثر 100 میلیون نفر از مردم جهان امکان رفتن به بهشت را دارند.حتی خیلی از شیعیان هم به خاطر اینکه اثنی عشری نیستند از رفتن به بهشت محروم می شوند.امیدوارم با اقزایش مطالعات در افکار خود اعتدال ایجاد کنید و از این تحجر و احول بینی نجات پیدا کنید.
خوب اگه بخاین بحث بکنید باید یکم ریشه ای تر بحث کنیم
در مورد حرفای اولتون که اصلا بحثی نداریم چون شما سنی هستی و هر چی مدرک بیارم شما قبول نمیکنی پس بیخیال
در مورد امامت:
میشه بفرمائید دلیل رانده شدن شیطان از درگاه خداوند چه بود؟مطمئنا خواهی گفت سجده نکردن یا اینکه سرپیچی از فرمان خداوند.خوب باید بگم غلطه .دلیلش زیر سوال بردن حکمت خداونده.چون کسی با سرپیچی از فرمان خداوند کافر نمیشه.اگر اینطور بود همه دنیا بجز 14 معصوم کافر بودن.پس حالا قضیه چیه/اینه که اگه من گناه میکنم میدونم خطا از منه و خدا رو به خاطر دستورات زیر سوال نمیبرم.ولی شیطان اینکارو کرد.حکمت خدا رو زیر سوال برد.ینی با کل کلی که با خدا کرد بهش گفت جناب خدا من از اتشم ادم از خاک چرا از من میخای که بهش سجده کنم.ینی چی ینی اینکه جناب خدا من اینو میفهمم ولی تو که خدایی نمیفهمی
خوب حالا هنوزم جریان ادامه داره .شیطان زمانی که حکمت خدا رو زیر سوال برد خدایی رو پرستش میکرد که فاقد حکمته.خداوند بدون حکمت هم وجود نداره.پس اگر هر کسی خدایی رو فاقد هر یک از صفاتش بپرسته خدایی به غیر از خدای واحد پرستیده .و چنین خدایی وجود نداره .پس میشه وهم پرست. در نتیجه کافر
اتفاقی که برای اهل سنت افتاده همینه.خدا طبق ایات میگه علی ولیه منه.ولی سنیا میگن جناب خدا کلا قبولت داریما ولی این یکیو اشتباه کردی چون ما میگیم علی ولی نیست.ینی خدایی رو میپرستن که حکمت نداشته که فرق خوب وبد رو بدونه پس میرن در صف شیطان قرار میگیرن و باقیه ماجرا
علی میزانه و خدا علی رو اینگونه قرار داد تا مرزی بوجود بیاره بین مسلمین واقعی و غیر واقعی
خدا خودش گفته اگر میخاستم همه رو مسلمون می افریدم ولی اگر یه جاهایی به ما قدرت انتخاب داده واسه اینه که بیاندیشیم وخودمون راه رو انتخاب کنیم وگرنه میشدیم مثه فرشته ها که مجبور به پرستشن(البته نه اونی که خیلیا فکر میکنند ولی ظاهر قضیه اینطوره)
شمایی که میای میگی همه کژ اندیشن حق داری اخه اگه اینو نگی چی بگی.یزیدیا هم میگفتن حسین از دین خارج شده اگه اینو نمیگفتن چطور میتونستن لشکر تشکیل بدن؟؟
 
بالا