سوني اريكسونVivaz Pro

senobarqi

عضو جدید
گوشی سونی اریکسون Vivaz Pro یک گوشی کوچک با امکانات مورد نیاز نسل امروز است. این گوشی را می توان نسخه ای از Vivaz با قابلیت های محدود در نظر گرفت. این تلفن هوشمند امکاناتی مانند صفحه کلید QWERTY که برای پیام رسانی مناسب است را با قابلیت فیلمبرداری 720P به همراه دارد.

مزایا :

• صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچ با وضوح 640 x 360 پیکسل و 16 میلیون رنگ
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، فلش LED ، تشخیص چهره و لبخند ، geotagging ، کانون لمسی و قابلیت فیلمبرداری HD 720P در 24fps با کانون اتوماتیک مداوم
• پنجمین نسخه سری 60 سیستم عامل سیمبین 9.4 با صفحه اصلی شخصی و منوی media
• پردازشگر 720MHZ و شتاب سنج گرافیکی اختصاصی PowerVR SGX
• پشتیبانی از چهار باند GSM و نسل سوم با HSDPA 10.2Mbps و HSUPA 2Mbps
• DLNA ، Wi-Fi b/g
• GPS با پشتیبانی A-GPS
• محل کارت حافظه microSD (حداکثر تا 16GB)
• شتاب سنج داخلی و قطع صدای زنگ با برگرداندن گوشی
• خروجی تلویزیون
• نرم افزار از پیش نصب شده مسیریابی Wisepilot (نسخه آزمایشی 30 روزه)
• صفحه کلید QWERTY با چهار ردیف
• مرورگر مستندات Office
• رادیو FM استریو با RDS و TrackID
• microUSB و بلوتوث استریو (2.0)
• مرورگر وب با پشتیبانی کامل Flash
• کیفیت صوتی عالی

معایب :

• دوربین در مقایسه با گوشی Vivaz وضوح پایین تری دارد و فاقد پوشش محافظ لنز است
• منوی پنجمین نسخه سری 60 کارایی لازم را ندارد
• در طول تماس ، صفحه نمایش بطور اتوماتیک قفل نمی شود
• خارج از باکس از Divx/xviD پشتیبانی نمی شود
• شماره گیری صوتی یا هوشمند ندارد
• دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری ندارد

طراحی :

گوشی Vivaz Pro سونی اریکسون دارای یک جعبه متوسط است که فقط موارد اصلی را به همراه دارد. در داخل جعبه یک کابل microUSB و یک شارژر وجود دارد که از کابل USB و یک هدست یک تکه ای استفاده می کند. یک کارت حافظه 8GB microSD نیز داخل جعبه مشاهده می شود. دفترچه راهنمای کاربر نیز وجود دارد. نرم افزار PC Companion سونی اریکسون از قبل روی کارت حافظه بارگذاری شده است.




ابعاد گوشی 109 x 52 x 15 میلی متر است که کمی بزرگتر از Vivaz اورجینال می باشد و یکی از کوچکترین گوشی هایی است که در وضوح 720P فیلمبرداری می کند. این گوشی دارای صفحه کلید سخت افزاری QWERTY نیز می باشد. با قرار دادن این دو ویژگی در کنار یکدیگر ، گوشی Vivaz Pro بهترین گزینه از نظر اندازه و وزن است. این گوشی نیز مانند یک سری از گوشی های سونی اریکسون دارای انحناء در قاب پشت است. این گوشی در دو رنگ مشکی و سفید موجود می شود. قاب جلوی این گوشی مانند نسخه بدون صفحه کلید QWERTY آن است و تغییرات کمی در اطراف خروجی صدای گوشی وجود دارد. کناره های گوشی و قاب پشت آن بیشترین تغییر را داشته اند. Vivaz Pro تا حدودی شبیه گوشی Satio سونی اریکسون نیز می باشد. انحناء موجود در قاب پشت گوشی موجب می شود در دست گرفتن آن آسان تر شود. یک صفحه نمایش 3.2 اینچ در قاب جلوی گوشی وجود دارد.



با وجود فضای زیاد در بالای صفحه نمایش ، کلیدهای موجود در پایین صفحه نمایش فضای محدودی دارند. این کلیدها شامل دکمه های call و End ، کلید منو و Softkeys مجازی در پایین صفحه نمایش است که استفاده از آنها چندان آسان نیست. خروجی صدای گوشی به همراه حسگر نور محیط بالای صفحه نمایش وجود دارد. این گوشی حسگر Proximity یا قفل اتوماتیک ندارد بنابراین ممکن است صفحه نمایش در طول مکالمه بطور تصادفی فشار داده شود. کلیدهای سخت افزاری زیر صفحه نمایش بسیار کوچک هستند و کار با آنها کمی مشکل است.



سوکت صوتی 3.5 میلی متری و محل کارت حافظه microSD در طرف چپ گوشی وجود دارد. پورت ارتباطی در بالا و سوکت صوتی زیر آن است. پورت microUSB دارای یک پوشش پلاستیکی می باشد. یک LED کوچک زیر پورت USB است که زمانی که گوشی در حال شارژ است به رنگ قرمز چشمک می زند. حفره میکروفن در پایین طرف چپ گوشی قرار دارد. زمانی که گوشی را در دست گرفته اید مراقب باشید انگشت خود را روی آن قرار ندهید.




کلید ولوم در طرف راست گوشی قرار دارد که از آن بعنوان کنترل زوم دیجیتال نیز استفاده می شود. دو کلید دیافراگم نیز در همین طرف گوشی وجود دارد که یکی برای دوربین عکاسی و دیگری برای دوربین فیلمبرداری است. هر دو کلید می توانند قفل گوشی را بردارند و مستقیما دوربین را اجرا کنند.



کلید Power در این گوشی در بالای قاب پشت مشاهده می شود که کمی غیر عادی است. اگرچه انحناء موجود در قاب پشت و طراحی کشویی گوشی ، فضای زیادی را برای طراحان فراهم نمی کند. مانند سایر گوشی های سیمبین می توان برای قفل کردن گوشی ، سوئیچ بین پروفایل ها یا کار با کارت حافظه از کلید Power استفاده کرد. محل بند گوشی در پایین Vivaz Pro وجود دارد.



لنز دوربین 5 مگاپیکسل به همراه فلش LED در قاب پشت گوشی قرار دارد. لنز دوربین دارای برآمدگی نسبت به سطح قاب است که بدین ترتیب از خراشیدگی آن جلوگیری می شود. یک چراغ قرمز کوچک بین فلش و کلید Power وجود دارد که در زمان فیلمبرداری چشمک می زند.



باتری گوشی دارای توان 1200mAh و از نوع Li-po EP500 است که با برداشتن درب باتری مشخص می شود. جابجایی درب باتری نسبتا سخت است و باید قسمت بالای درب را محکم فشار دهید و از طرفی درب باتری انعطاف کافی ندارد. محل کارت حافظه microSD زیر درب باتری است اما زیر باتری قرار ندارد. در جعبه گوشی یک کارت 8GB microSD وجود دارد که Vivaz Pro حداکثر از کارت های 16GB پشتیبانی می کند. سیم کارت نیز در این قسمت بصورت کشویی در محل مربوطه قرار می گیرد.




Vivaz Pro با 117 گرم وزن یکی از سبک ترین گوشی ها با صفحه کلید QWERTY و صفحه نمایش 3.2 اینچ است. این گوشی اندازه جمع و جوری دارد و به راحتی در جیب جا می شود. انحناء موجود در قاب پشت موجب می شود که در حالت عمودی به راحتی در دست قرار گیرد. اگر گوشی را روی یک سطح هموار مانند میز قرار دهید صفحه کلید بالاتر و صفحه نمایش پایین تر قرار می گیرد.
این گوشی به اندازه کافی مقاوم است و درب کشویی آن بخوبی کار می کند. یک فنر به باز و بسته شدن درب کشویی کمک می کند و با اینحال باید از نیروی زیادی استفاده کنید. اثر انگشت روی صفحه نمایش و قاب پلاستیکی مشکی اطراف آن باقی می ماند.قاب پشت گوشی کمتر اثر انگشت را نشان می دهد.
 

senobarqi

عضو جدید
صفحه نمایش :

صفحه نمایش مانند گوشی Vivaz دارای وضوح 360 x 640) nHD پیکسل) است که زوایای دید عالی دارد و کیفیت تصویر آن رضایت بخش است. صفحه نمایش از تکنولوژی مقاومتی استفاده می کند و بنابراین از حساسیت و واکنش پذیری صفحه نمایش های لمسی برخوردار نیست. میزان خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید ضعیف است و تقریبا محو می شود.





صفحه کلید :

با باز کردن درب کشویی گوشی صفحه کلید QWERTY آن که دارای چهار ردیف است مشخص می شود. کلیدها بخوبی کار می کنند و فضای کافی بالای کلیدهای ردیف فوقانی وجود دارد. کلیدهای صفحه کلید اندازه کوچکی دارند و نزدیک بهم می باشند بنابراین ممکن است در یک زمان چندین کلید بطور تصادفی فشار داده شوند. کمی زمان می برد تا به صفحه کلید عادت کنید.





ساختار منو :

Vivaz Pro دارای پنجمین نسخه سیستم عامل سیمبین است و در واقع منوی لمسی سیمبین است که تمامی تلفن های هوشمند لمسی نوکیا از آن استفاده می کنند (بجز نوکیا N900) . منوی پنجمین نسخه سری 60 مانند منوی سومین نسخه غیر لمسی است که استفاده از انگشت در کار با آن چندان راحت نیست. تغییرات منو محدود به صفحه اصلی ، گالری و دوربین است. صفحه اصلی از منویی با ساختار tab استفاده می کند اگرچه مانند نوار عمودی آیکن که اغلب در گوشی های نوکیا مشاهده می شود ، نیست. پنج tab وجود دارد که در واقع پنج گزینه برای پنل های صفحه اصلی می باشند. برای هر صفحه می توان یک ویژگی متفاوت تعیین کرد که شامل مخاطبین دلخواه ، انیمیشن ، آلبوم دوربین ، میانبرها ، عکس ثابت ، انیمیشن Flash یا نرم افزار Twitter است.






در بالای صفحه نمایش پنج میانبر وجود دارد که هر یک برای یکی از صفحات است. برای مرور بین این tabs می توان انگشت را بطور افقی روی صفحه کشید. جلوه های ویژه انتقال نیز با انیمیشن های جالب فراهم شده است. حتی اگر از اولین tab به آخرین tab سوئیچ کنید نیز وقفه ای مشاهده نمی کنید. پنجره وضعیت در پایین صفحه نمایش وجود دارد که نام اپراتور ، زمان و تاریخ را نشان می دهد. زمان روی نوار وضعیت در بالای صفحه نیز قابل مشاهده است. چهار میانبر دیگر در پایین صفحه وجود دارند که عبارتند از شماره گیر ، media ، پیام رسانی و جستجوی وب. کلید END پنجره وضعیت را نشان می دهد و آن را مخفی می کند. این tabs بسیار شبیه پنل های Xperia است اگرچه آنها سبک و کارایی بیشتری را ارائه می دهند. این پنج tab در واقع محل هایی هستند که می توان آنها را با محتوای دلخواه پر کرد.





کاربر محدود به یکی از هشت گزینه است. نخستین آنها گزینه مخاطبین دلخواه است که در آن صفحه اصلی مخاطبین انتخابی را نشان می دهد و آنها در یک لیست با عکس مخاطب نشان داده می شوند. با ضربه زدن روی یک مخاطب یک pop-up با سه گزینه تماس ، پیام و مشاهده در مخاطبین ظاهر می شود. گزینه آلبوم یک لیست عمودی از تمامی عکس ها و ویدئوهایی را که براساس تاریخ تفکیک شده اند نشان می دهد. این گزینه دارای مرور kinetic است و سریع ترین راه برای مشاهده جدیدترین عکس ها می باشد. مرور kinetic در جای دیگری در منو وجود ندارد.





گزینه میانبرها لیستی از هشت میانبر را روی صفحه نشان می دهد که اینها میانبرهایی به نرم افزارها یا bookmarks می باشند. به موجب یک گزینه می توان یک tab را تنظیم کرد یا یک عکس یا انیمیشن Flash را نشان دهد در حالی که گزینه دیگر با کمک شتاب سنج یک انیمیشن برهم کنشی مانند آب جاری را نشان می دهد.





گزینه Twitter که یک صفحه اصلی Twitter است امکان خواندن یا ارسال tweets روی پروفایل کاربر را فراهم می کند. نرم افزار Twitter امکان ارسال به روز رسانی و مشاهده جدیدترین وضعیت افراد مورد نظر را ایجاد می کند. این برنامه با اینکه خیلی پیشرفته نیست بخوبی کار می کند. با باز کردن صفحه کلید ، صفحه نمایش به حالت افقی می چرخد.






منوی اصلی در Vivaz Pro استاندارد است و بصورت ماتریس یا لیست نشان داده می شود. میانبرها طبق پیش فرض مانند منوی نمادین سونی اریکسون مرتب می شوند. آیکن ها برای کاربران سونی اریکسون یا سیمبین کاملا آشنا هستند و بر اساس تم انتخابی تغییر می کنند. در پنجمین نسخه سری 60 مرور براساس کلید حرکتی و Softkey به مرور لمسی تبدیل شده است. برای انتخاب و تایید در لیست ها به دو بار کلیک و در آیکن ها به یک ضربه نیاز است. یک میانبر به task Switcher نیز وجود دارد اگرچه با فشار دادن طولانی کلید منو می توانید آن را اجرا کنید.



 

senobarqi

عضو جدید
تماس و دفترچه تلفن :

این گوشی از دفترچه تلفن استاندارد پنجمین نسخه سری 60 سیمبین استفاده می کند که دارای ظرفیت نامحدود و کارایی لازم است. کاربر می تواند گوشی را تنظیم کند تا مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت ، حافظه گوشی یا شماره های سرویس را نشان دهد. مخاطبین را می توان براساس اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب کرد و جستجو نیز با تایپ کردن تدریجی نام مخاطب صورت می گیرد. برای سرعت بخشیدن به آن می توانید از صفحه کلید مخصوص جستجو استفاده کنید که در آن حروف به ترتیب الفبا قرار دارند و کل حروف الفبا موجود نیست. برای مثال اگر مخاطبی نباشد که نام وی با C شروع شود حروف C روی این صفحه کلید ظاهر نمی شود.





اگرچه از صفحه کلید سخت افزاری نیز می توان برای تایپ اسامی استفاده کرد ولی این کار مستقیما روی صفحه اصلی ظاهر نمی شود و باید ابتدا دفترچه تلفن را باز کنید. برای ویرایش یک مخاطب زمینه های از پیش تعیین شده بسیاری وجود دارد که هر یک از آنها را می توان به تعداد دفعات مورد نظر تکرار کرد. امکان ایجاد زمینه های جدید نیز فراهم شده است. کاربر می تواند برای مخاطبین ، عکس ، زنگ و یا ویدئوی شخصی تنظیم کند. همچنین می تواند مخاطبین را گروهبندی نمود و سپس برای هر گروه یک زنگ خاص قرار داد.





Log تماس ارتباطات اخیر کاربر را ثبت می کند. با فشار دادن کلید call روی صفحه نمایش Stand by یا از منوی اصلی می توان به این نرم افزار دسترسی پیدا کرد. Log تماس در هر tab برای تماس های ارسالی ، دریافتی و ناموفق 20 تماس را ثبت می کند. اگر از منوی اصلی به Log بروید لیست کاملی از تمامی ارتباطات شبکه برای 30 روز گذشته قابل مشاهده است که شامل پیام ، تماس و انتقال داده (حتی ارتباطات WLAN) است.




کیفیت صوتی گوشی در طول مکالمه رضایت بخش است و مشکل آنتن دهی ندارد. خروجی صدای گوشی از کیفیت لازم برخوردار می باشد. این گوشی فاقد شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی است. به موجب شتاب سنج داخلی می توان با برگرداندن گوشی صدای تماس دریافتی را قطع کرد. این ویژگی در مورد آلارم نیز قابل استفاده است. از آنجایی که حسگر Proximity وجود ندارد صفحه نمایش در طول تماس بطور اتوماتیک خاموش نمی شود.




پیام :

منوی پیام رسانی مانند سایر گوشی های لمسی سونی اریکسون است. گوشی Vivaz Pro از پیام های SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. تمامی این پیام ها دارای یک ویرایشگر مشترک می باشند. پس از وارد کردن محتوای چند رسانه ای یا یک آدرس ایمیل بعنوان گیرنده ، شمارشگر کاراکتر جای خود را به شمارشگر داده می دهد که نشان دهنده اندازه ایمیل است.




حالت مشاهده بصورت مکالمه نیز به منوی پیام رسانی اضافه شده است که روشی از پیام های زنجیره ای می باشد و مکالمات پیام کوتاه را به سبک چت IM نشان می دهد. مکالمات را می توان براساس تاریخ ، نام مخاطب یا تعداد دفعات تفکیک کرد. ویژگی MY Folders امکان مرتب کردن پیام ها بصورت پوشه را فراهم می کند.




email Client نیازهای کاربر را در رابطه با ایمیل برطرف می کند و از پروتکل های pop یا IMAP پشتیبانی می نماید. Client می تواند فقط تیترها یا کل پیام ها را دانلود کند و بطور اتوماتیک در وقفه های زمانی از پیش تنظیم شده ایمیل ها را چک می کند. می توان آن را تنظیم کرد تا در صورت وجود ارتباط اینترنتی ایمیل های ایجاد شده در حالت Off-line را ارسال کند. بدین ترتیب در هزینه های ترافیک داده صرفه جویی می شود زیرا از ارتباط WLAN موجود استفاده میشود.
از چند حساب ایمیل و پروتکل های ایمنی مختلف پشتیبانی می شود. کاربر می تواند با چندین پوشه کار کند و ایمیل را در پوشه هایی بجز صندوق پستی چک کند (مانند پوشه ستاره دار در Gmail). مرور در ایمیل ها کمی عجیب است. با کشیدن انگشت ، متن انتخاب می شود و از شما می خواهد آن را کپی کنید یعنی کاربر باید از نوار مرور استفاده کند. از پیوست و امضاء نیز پشتیبانی می شود. وضوح مناسب صفحه نمایش موجب می شود تا خواندن ایمیل ها روی گوشی لذت بخش شود.
 

senobarqi

عضو جدید
ادامه پیام :


Vivaz Pro دارای چندین روش برای وارد کردن متن است که شامل صفحه کلید کاراکتری لمسی ، صفحه کلید کوچک عمودی QWERTY و صفحه کلید کامل افقی QWERTY و همچنین صفحه کلید سخت افزاری QWERTY می باشد. ویژگی تشخیص دست خط نیز وجود دارد. صفحه کلید مجازی QWERTY در این گوشی بخوبی کار می کند. تایپ با واکنش ویبره همراه است و کلیدها به اندازه کافی بزرگ می باشند. مانند گوشی iphone یا E71 نوکیا ورودی متن پیشگویانه وجود ندارد.




فضای بالای کلیدهای ردیف فوقانی و اطراف صفحه کلید به اندازه کافی است بنابراین در زمان در دست گرفتن گوشی ، کلیدها بطور تصادفی فشار داده نمی شوند. با وجود چهار ردیف کلید ، تمامی نمادهای معمول وجود دارد و سایر نمادها نیز از طریق کلید ALT قابل دسترسی است. کلیدهای مکان نما و کلیدهای Enter و Space نیز وجود دارند. کلید کنترل ویژگی کپی ، Cut و paste را ارائه می دهد. کلید globe (کره) نیز وجود دارد که در زمان تایپ متن ، زبان ورودی را تغییر می دهد.



موسیقی و رادیو :

Vivaz Pro دارای نرم افزار واکمن برای پخش موسیقی است اگرچه طراحی چندان زیبایی ندارد. شتاب سنج در این قسمت نیز مانند سایر منوی media برای چرخش اتوماتیک صفحه نمایش بکار می رود. نرم افزار پخش موسیقی تراک های مورد نظر را بصورت مرحله به مرحله ***** می کند و صفحه "Now playing"علیرغم ساده بودن تمامی کنترل ها و اطلاعات مورد نیاز را ارائه می دهد. تراک ها با استفاده از کلیدهای بزرگ و قابل مرور روی صفحه نمایش که در پایین آن قرار دارند ، کنترل می شوند. این برنامه اکولایزر یا نمادهای متعدد ندارد. کنترل های پخش موسیقی روی صفحه اصلی نیز وجود ندارند.





نرم افزار پخش ویدئو در این گوشی ویدئوها را در وضوح 720p پخش می کند اگرچه فاقد پشتیبانی Divx/xviD است که کابر می تواند این مشکل را با رمزی کردن مجدد ویدئوی مورد نظر برای آپلود ، برطرف کند. به این منظور می توانید از نرم افزار MediaGO استفاده کنید.






وضوح بالای صفحه نمایش و نسبت صفحه 16:9 برای مشاهده ویدئوها بسیار مناسب است. این گوشی دارای خروجی تلویزیون است و می توان خروجی ویدئو را در حالت نرمال یا صفحه گسترده انتخاب کرد. اگر تلویزیون شما به DLNA مجهز باشد در عوض می توانید از نرم افزار سرور Media استفاده کنید.






رادیو FM در Vivaz Pro حداکثر 20 ایستگاه را ذخیره می کند و دارای پشتیبانی RDS است. رادیو منوی ساده ای دارد و از سرویس تشخیص موسیقی TrackID استفاده می کند. رادیو مانند نرم افزار پخش موسیقی به صورت minimize در زمینه اجرا می شود.



 

senobarqi

عضو جدید
ادامه سایر امکانات :


کاربر می تواند زمان نمایش پیام روی صفحه را تنظیم کند. برای استفاده از SMS preview باید ابتدا این نرم افزار را فعال کنید که نیازمند ارسال یک SMS بین المللی است. نرم افزار Media Server دارای قابلیت DLNA است و گوشی را به یک سرور Media تبدیل می کند. دستگاههایی مانند تلویزیون و کامپیوتر که از DLNA پشتیبانی می کنند می توانند عکس و ویدئو را نشان دهند و موسیقی را از گوشی پخش کنند.این دستگاهها از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار می کنند و بطور اتوماتیک Vivaz Pro را پیدا می کند.





World Mate یک مشاور سفر برای آب و هوا ، وضعیت پرواز و ... است. Web Publishing به آپلود عکس و ویدئو به Facebook ، YouTube ، twitpic ، picasa و ... کمک می کند. نرم افزار NeoReader کار خواندن بارکدها را انجام می دهد.





نرم افزار Facebook یک Client کامل است که دارای دو tab شامل your Staff(گالری ، پیام ، مخاطب و ...) و your Friends Stuff می باشد. به روز رسانی وضعیت و مشاهده عکس های یک مخاطب آسان است. این نرم افزار خاص نرم افزارهای سیمبین است و دارای قابلیت لمسی می باشد. اگر مخاطب یک شماره تلفن به پروفایل خود اضافه کند دکمه هایی وجود دارند که امکان تماس سریع یا ارسال پیام متنی به آنها را فراهم می کنند. ادغام با دفترچه تلفن وجود ندارد.





در این گوشی بازی از پیش نصب شده وجود ندارد که این مورد می تواند براساس بازار عرضه گوشی ، متفاوت باشد. Vivaz Pro دارای گیرنده داخلی GPS با حساسیت کافی است که طی چند دقیقه به قفل ماهواره می رسد. این گوشی مجهز به نرم افزار مسیریابی Wisepilot بصورت نسخه آزمایشی 30 روزه است که تمامی ویژگی های مورد انتظار در یک SatNav را ارائه می دهد.






این ویژگی ها عبارتند از مسیریابی با راهنمای صوتی در طول پیاده روی و رانندگی ، نقشه ها ، NAVTEQ ، حالت مشاهده ، سه بعدی نقشه ها ، تنظیمات گسترده برای برنامه ریزی مسیر ، هشدار دوربین ساعت ، POI و هواشناسی. نقشه ها بطور محلی ذخیره نمی شوند و باید آنها را دانلود کنید. در صورت وجود نرم افزار دانلود کننده نقشه از هزینه های داده رومینگ اجتناب می شود. وجود قطب نمای دیجیتال نیز می توانست مسیریابی را آسان تر کند. Google Maps نیز وجود دارد.



 

senobarqi

عضو جدید
دوربین :

این گوشی دارای یک دوربین 5 مگاپیکسل با فلش LED است که ماکسیمم وضوح آن 2592 x 1944 پیکسل می باشد. از فلش LED بعنوان نور ویدئو نیز استفاده می شود. منوی دوربین ساختار مناسبی دارد. نمایاب مرکز صفحه نمایش را در بر می گیرد و دو نوار مشکی در اطراف آن وجود دارد. دکمه های منوی دوربین روی نوارها قرار گرفته است. کاربر می تواند به حالت 16:9 سوئیچ کند اگرچه این کار وضوح عکس را به 3MP کاهش می دهد. 5 میانبر در طرف چپ نمایاب وجود دارد که شامل صحنه ، حالت عکسبرداری ، تنظیمات کانون ، میزان نوردهی و حالت اتوماتیک است. منوی تنظیمات یک سری گزینه های دیگر در اختیار کاربر قرار می دهد که شامل Self-timer ، تعادل رنگ سفید ،خاموش/روشن فلش ، جلوه های ویژه ، تثبیت کننده تصویر و اندازه عکس است. کاربر می تواند پیش نمایش عکس گرفته شده را مشاهده کند و محل آن را در اطلاعات EXIF ثبت نماید.





بخش فیلمبرداری دوربین نیز بجز تثبیت کننده تصویر ، تنظیمات همانندی دارد. ویژگی هایی مانند کانون لمسی ، تشخیص چهره ، لبخند ، geotagging و حالت پانوراما برای تنظیمات کانون اتوماتیک وجود دارد. کانون لمسی امکان تنظیم کانون روی یک شیء خاص در داخل فریم را با ضربه زدن روی آن در نمایاب فراهم می کند. این گوشی بطور اتوماتیک کانون را روی آن تنظیم می کند و عکس می گیرد. برای اکثر ویژگی ها دکمه help وجود دارد. اگرچه با انتخاب دکمه Auto می توان تنظیمات را به گوشی واگذار کرد.




این گوشی دارای دو کلید دیافراگم است که یکی برای دوربین ثابت و دیگری برای دوربین فیلمبرداری می باشد. کلید دوربین ثابت دارای حالت فشار نیمه برای قفل کردن کانون است. کیفیت تصاویر دوربین عالی است. دوربین Vivaz Pro در وضوح 720P در 24fps فیلمبرداری می کند. بهترین ویژگی دوربین ، کانون اتوماتیک مداوم در طول فیلمبرداری است که درست مانند یک دوربین فیلمبرداری اختصاصی کار می کند.




سایر امکانات :

Media Center در این گوشی درست مانند گوشی های پیشرفته سونی اریکسون است و یک روش ساده و مناسب برای دسترسی به محتوای media روی گوشی است. سونی اریکسون در Vivaz Pro نیز مانند Satio از طرح media استفاده کرده است و فقط سه میانبر اصلی برای دسترسی به منوی اصلی media وجود دارد که شامل عکس ، موسیقی و ویدئو است. نخستین میانبر کاربر را به گالری اصلی می برد که دارای گزینه های متفاوتی است. دومین میانبر دسترسی به واکمن و تمامی لیست های آهنگ را فراهم می کند و سومین میانبر نیز شما را به کلیپ های ویدئویی ذخیره شده در Vivaz Pro می رساند.






گالری عکس دارای قابلیت های عالی برای شخصی کردن و ویژگی های مناسب است که بعضی از این گزینه ها شامل دسترسی به جدیدترین عکس گرفته شده با یک کلیک ، حالت مشاهده timeline برای تصاویر و برچسب ها است. برچسب ها یک ویژگی مفید برای ایجاد آلبوم هستند. یک عکس می تواند دارای چندین برچسب باشد اگرچه این امکان برای پوشه ها فراهم نشده است. مشاهده عکس ها در این گوشی بخصوص مرور در حالت تمام صفحه بسیار لذت بخش است.





زمانی که بخواهید به عکس بعدی بروید آنها بصورت کشویی از چپ یا راست ظاهر می شوند. با ضربه زدن روی صفحه نمایش تمامی گزینه های موجود شامل حذف ، ویرایش استفاده بصورت ... ، تعیین برای مخاطب ، نمایش اسلاید ، چاپ برچسب ، چرخش ، اطلاعات و ... نشان داده می شود. بخش Pictures نیز وجود دارد که تمامی تصاویر از پیش بارگذاری شده که با دوربین داخلی گوشی گرفته نشده اند را ذخیره می کند. گالری از کارایی لازم برخوردار است اگرچه گزینه های زوم ضعیف هستند. برای زوم باید از کلید ولوم یا کلیدهای in/out مجازی زوم استفاده کنید. امکان زوم با دو بار ضربه زدن روی صفحه وجود ندارد.





گوشی Vivaz Pro سونی اریکسون دارای تعدادی گزینه ارتباطی است. این گوشی از چهار باند GSM/EDGE برای شبکه های نسل دوم و دو باند نسل سوم (یا سه باند در امریکا) پشتیبانی می کند که 10.2Mbps HSDPA و 2Mbps HSPA را فراهم می نماید. از گزینه های ارتباط محلی می توان به Wi-Fi b/g با DLNA ، بلوتوث 2.0 با microUSB ، A2DP و خروجی تلویزیون اشاره کرد. در جعبه گوشی یک کارت حافظه 8GB MicroSD وجود دارد اگرچه این گوشی از کارت حافظه تا 16GB نیز پشتیبانی می کند. حالت Mass Storage نیز وجود دارد که به موجب آن برای مرور در فایل های روی کارت نیاز به نصب PC Suite نیست.
این گوشی از مرورگر پنجمین نسخه سری 60 استفاده می کند که با صفحه اصلی نمادین سونی اریکسون اجرا می شود. مرورگر دارای مرور kinetic است که از شتاب لازم برخوردار نیست. ویژگی ضربه برای زوم بین سه سطح زوم (30 ، 100 و 200 درصد) سوئیچ می کند. اکثر کاربران استفاده از نوار زوم را ترجیح می دهند. شما می توانید یک صفحه را در حالت تمام صفحه مشاهده کنید و گزینه Overview نیز صفحه را متناسب با صفحه نمایش جا می دهد و انتخاب قسمت مورد نظر برای برگشت به سطح قبلی زوم را فراهم می کند. مرورگر بطور هم زمان از چند صفحه باز پشتیبانی می کند اگرچه فقط در مورد pop-up صحیح است و نمی توان بطور دستی یک tab جدید باز کرد و آدرس جدید وب را وارد نمود. از طرفی دیگر پردازش صفحه بسیار خوب است و صفحات درست مانند desktop یک PC مرور می شوند. وضوح بالای صفحه نمایش موجب می شود تا محتوای بیشتری روی صفحه جا بگیرد. یک منوی Login پر شدن اتوماتیک نیز وجود دارد که روی صفحات جستجو می کند و دارای پشتیبانی RSS با تاریخچه مرور و Bookmarks است و با یک زیر پوشه اتوماتیک تحت عنوان "صفحاتی که اخیرا بازدید شده اند" همراه می باشد.





مرورگر وب از جاوا و Flash پشتیبانی می کند یعنی می توان بدون نیاز به استفاده از نسخه های موبایل سایت هایی مانند You-Tube ، ویدئوهای Flash را مستقیما در مرورگر مشاهده کرد. مرورگر از سرعت کافی برخوردار است و ویدئوها در اکثر موارد به آرامی و بدون مشکل پخش می شوند. ویدئوها بخش عمده ای از صفحه نمایش را در بر می گیرند و گزینه تمام صفحه وجود ندارد. مرورگر لمسی سری 60 امکانات مورد نیاز اکثر کاربران را به همراه دارد.

Organizer سری 60 علاوه بر قابلیت لمسی تغییرات زیادی به همراه ندارد اگرچه در این گوشی امکان کپی/paste در گزینه های منو فراهم شده است. تقویم دارای چهار حالت مشاهده متفاوت براساس ماه ، هفته ، روز و to-do است که امکان چک کردن تمامی کارها را صرفنظر از تاریخ آنها فراهم می کند. مانند سومین نسخه سری 60 در این گوشی نیز چهار نوع رویداد را می توان در تقویم اضافه کرد که شامل قرار ملاقات ، یادداشت ، سالروز و to-do است. هر رویداد دارای زمینه های خاص خود است و بعضی از آنها را می توان یک آلارم قرار داد تا در زمان از پیش تنظیم شده بعنوان یادآوری کار کند.


Quickoffice کارایی لازم را دارد و دارای مرورگرهای از پیش نصب شده برای فایل های Word ، Excel و PowerPoint است. از مستندات office 2007 نیز پشتیبانی می شود. مرورگر PDF بصورت از پیش نصب شده در این گوشی وجود دارد. در این نسخه Quickoffice امکان ویرایش مستندات وجود ندارد و همچنین نمی توان در مرورگر مستندات روی صفحه ضربه زد و برای مرور drag کرد.






در بسته Organizer گوشی Vivaz Pro سونی اریکسون نرم افزار مبدل واحد ، ماشین حساب ، ضبط صوت و یادداشت نیز وجود دارد.





نرم افزار آلارم امکان تنظیم تعداد زیادی آلارم را فراهم می کند که هریک دارای نام ، روز اجرا و برنامه تکرار خاص خود است. یک Setup سریع برای آلارم نیز وجود دارد که در آن فقط باید زمان را تنظیم کنید. استفاده از این روش برای تنظیم آلارم بیدار باش بسیار مناسب است. محدودیتی در تعداد آلارم ها وجود ندارد و با استفاده از شتاب سنج داخلی با برگرداندن گوشی می توانید صدای آلارم را قطع کنید.

Vivaz Pro دارای یک سری نرم افزارهای از پیش نصب شده است که شامل Roadsync ، SMS preview و Facebook می باشد. نرم افزار اختصاصی مسیریابی با راهنمای صوتی نیز وجود دارد. نرم افزارDataviz Roadsync در واقع یک Activesync Client است که هماهنگی Push بی سیم و مستقیم ایمیل ، تقویم ، مخاطبین ، کارها و پیوست ها را فراهم می کند. نرم افزار SMS preview پیام های دریافتی SMS را بصورت پیش نمایش روی صفحه اصلی نشان می دهد و بنابراین برای خواندن پیام ها حتی نیازی به باز کردن قفل گوشی نیز نمی باشد.
 
بالا