پخش خودكار بوق اشغال براي مخاطبان، در گوشي هاي سوني اريكسون

russell

مدیر بازنشسته
پخش خودكار بوق اشغال براي مخاطبان، در گوشي هاي سوني اريكسون




بي شك براي شما هم پيش آمده كه در مكان خاصي باشيد و نتوانيد در همان لحظه به تماس هاي تلفني كه با شما برقرار مي شود پاسخ دهيد. (به عنوان مثال در جلسات و يا هنگام نماز)البته اغلب در چنين مواقعي افراد يا گوشي خود را خاموش مي كنند و يا آن را در حالت سكوت(Silent) قرار مي دهند.اما هر كدام از اين روش ها معايب خاص خود را دارد.
در صورتي كه گوشي همراه خود را خاموش كنيد، بي شك هيچ فردي قادر نيست با شما تماس برقرار كند و مخاطب با توجه به اين كه گوشي شما خاموش است از تماس مجدد پرهيز مي كند. ضمن آن كه شما نيز نمي فهميد هنگامي كه تلفن همراهتان خاموش بوده است، چه كساني با شما تماس گرفته اند.
در حالت دوم هم با توجه به اين كه گوشي شما در حالت سكوت (Silent) قرار دارد، لذا فرد به تصور اين كه شما به تلفن او جواب نمي دهيد از برقراري تماس با شما منصرف مي شود.اكنون قصد معرفي ترفندي را داريم كه با استفاده از آن در گوشي هاي سوني اريكسون قادريد امكاني را فراهم كنيد تا در صورتي كه فردي با شما تماس گرفت بدون آن كه گوشي شما زنگ بخورد، براي طرف مقابل بوق اشغال پخش شود و شماره فرد نيز بر روي تلفن همراه شما نقش ببندد.در اين حالت با توجه به اين كه براي فرد مقابل بوق اشغال پخش مي شود، بي شك فرد مورد نظر گمان مي كند كه شما با فرد ديگري مشغول به صحبت هستيد و لذا به طور حتم دوباره با شما تماس برقرار مي كند و شما نيز با توجه به اين كه مطلع شديد كه كسي با شما تماس گرفته، در صورتي كه بخواهيد با وي صحبت كنيد، كافي است محلي كه در آن هستيد را ترك كنيد و بعد از اين كه فرد مجددا با شما تماس برقرار كرد، به تماس وي پاسخ دهيد. همچنين با استفاده از اين ترفند قادريد تا گوشي شما تنها براي نفرات خاصي زنگ بخورد و براي اشخاص ديگر بوق اشغال پخش شود. تصور كنيد منتظر تماس فرد خاصي هستيد، اما در همان هنگام افراد ديگري نيز به شما زنگ مي زنند و شما مجبوريد به خاطر اين كه منتظر تماس فرد خاصي هستيد از صحبت با آن ها بپرهيزيد ولي با استفاده از اين قابليت، گوشي شما تنها براي افراد خاصي زنگ خواهد خورد و براي بقيه اشخاص بوق اشغال پخش مي شود.
براي فعال كردن اين قابليت ابتدا به منوي اصلي در گوشي خود مراجعه و سپس بر روي Setting كليك كنيد، حال در قسمت General به بخش Profile برويد و يكي از پروفايل ها را غير از پروفايل Normal انتخاب كنيد.
(به عنوان مثال Meeting حال More را بزنيد و گزينه View and edit را انتخاب كنيد.)
حال از عناوين نمايش داده شده گزينه Accept calls را انتخاب كنيد و سپس گزينه None را انتخاب كنيد. پس از انجام اين عمل و ذخيره پروفايل، هرگاه پروفايل مورد نظر را انتخاب كنيد براي تماس كساني كه با شما تماس برقرار مي كنند بوق اشغال پخش خواهد شد و شما نيز متوجه خواهيد شد چه كساني با شما تماس برقرار كرده اند.
در صورتي كه قصد داريد گوشي شما تنها براي افراد خاصي زنگ بخورد كافي است در همان قسمت به جاي انتخاب None گزينه Only from List را انتخاب كنيد و شماره يا شماره هايي كه قصد برقراري ارتباط با آن ها را داريد انتخاب كنيد.
تا اينجاي كار شما اين قابليت را به گوشي خود در يكي از پروفايل ها اضافه كرده ايد. حال براي فعال سازي كافي است، پروفايل مورد نظر را فعال كنيد. براي فعال سازي هر پروفايل، يك بار دكمه Power (دكمه اي كه با آن گوشي را خاموش و روشن مي كنيد) بفشاريد و سپس پروفايل مورد نظر را برگزينيد.
براي بازگشت به حالت اوليه كافي است پروفايل Normal را انتخاب كنيد.


منبع: موبايل ها دات كام
 

mahdicar20

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با سلام

با سلام

دوستان اکثر این ترفند ها برای گوشی های سونی اریکسون مدل p990 و در کل UIQ3 کار نمیده لطفا ترفند های برای این نوع گوشی ها ذکر کنید
با تشکر فراوان
mahdicar20:)
 
بالا