سوالات و بحث های صنعتی مکانیک

eliham69

عضو جدید
rastesh man etelay ziadi nadaram vpn hamon test gerafe? faghat midonam ba gereftan test geraf nirohay kesheshi jak dade mishe :surprised:
 

mehrdad013

عضو جدید
با سلام
يه كاتالوگ در مورد دستگاه جوشكاري الومينيم MANSFELD MK 450 ميخام.
واقعا ممنون ميشم كمك كنيد
 
آخرین ویرایش:

mabnaco.net

عضو جدید
مهندسین گرامی
سایت گروه مبنا
دریافت مقالات علمی
مسابقات علمی
www.mabnaco.net
www.facebook.com/mabnaco.net

با ما همراه باشید
 

iranbanoo1987

عضو جدید
سلام دوستان.
برای داشتن دور پایین و گشتاور بالا چه نوع هیدروموتوری مناسبه؟
جایی خوندم که گفته بود هیدروموتور پره ای سری MHT اما نتونستم کاتالوگ مربوط به این نوع هیدروموتور رو پیدا کنم.
 

SOUTHERN

عضو جدید
با سلام
بهنام تقی زادان هستم ، طراح و سازنده گیربکسهای خاص صنعتی.
سلام مهندس تقی زادان عزیز
اولا از شما دوستان مجرب صنعتگر کمال تشکر راداریم که با ورود باین مباحث باعث افزایش وزن گروه و انجمن میشوید.
ثانیا از حضور جنابعالی سوالی دارم که احتمالا سوال خیلی از دوستان مکانیک می باشد:
لطفا مراحل طراحی یک گیربکس صنعتی را با ذکر جزئیات بیان نمایید؟
سپاس از مساعدت شما دوست عزیز
 

SOUTHERN

عضو جدید
سلام دوستان.
برای داشتن دور پایین و گشتاور بالا چه نوع هیدروموتوری مناسبه؟
جایی خوندم که گفته بود هیدروموتور پره ای سری MHT اما نتونستم کاتالوگ مربوط به این نوع هیدروموتور رو پیدا کنم.

سلام دوست گرامی
بهترین تایپ هیدروموتور جهت چرخش با torque بالا و RPM پایین نوع پیستونی و مجهز به گیربکسهای planetary میباشد.از این نوع هیدروموتور در سیستم تراولینگ تجهیزات بزرگ یا کرنهای بزرگ استفاده میشود.
.
 

hossein-bashi

عضو جدید
شما باید سراغ تولید کننده برین
اونم میتونین از روی جعبه محصولات مشابه بدست بیاری
ولی برای تولید محدود ازت هزینه بالایی میگیرن و هزینه ساخت قالب اولیه نیز بالاست
 

hossein-bashi

عضو جدید
من در زمینه پنوماتیک کار کردم
اصولا جکهای پنوماتیک چنین قدرتی ندارند و ساخت جک بدین منظور هزینه ساخت بالایی داره و همچنین باید کمپرسوری قدرتمند رو هم در نظر بگیری
ولی جکهای هیدرولیک بسیار مناسب هستند
 

مستور مست

عضو جدید
سلام و عرض ادب به مهندسین محترم
من pdf آموزشی در مورد تحلیل دینامیکی در کتیا، انسیس یا آباکوس لازم دارم. میتونید کمکم کنید؟ سپاسگذارم/ :smile:
 

asmak

عضو جدید
سلام به دوستان
میخواستم بدونم عملیات آنیلینگ یا عملیات اصلاحی دیگه ای برای پلی آمیدها وجود داره یا نه؟
 

siina2637

عضو
:mad:

چیزی نمی دونی مجبور نیستی بگی ملت رو به اشتباه بندازی! اصلاً کلمه stainless یعنی ضد زنگ و هیچ stainless ای در رطوب زنگ نمی زنی.

با سلام، شما درست میفرمایید stainless steel یعنی فولاد زد زنگ، اما متاسفانه به شخصه مشاهده کردم که استیل 304 در رطوبت بعد از گذشت چند ماه زنگ زده، نمیدونم دلیلش چیه، اما این موضوعی بود که خودم دیدم، اما خوب زنگ زدنش خیلی کم هس.
 

hewillcome

عضو جدید
سلام خدمت همه ی شما دوستان.
می دونم ممکنه وقتی این تایپیک را ببینید بگید برو با یه مشاور صحبت کن اما هیچ مشاوری به اندازه ای که شما می توانید به من کمک کنید،نمی تواند کمکم کند. چون شما تجربه دارید و مشاور علم!!


بنده امسال کنکور دادم و بین رشته های مهندس صنایع،مهندس مکانیک دو دل هستم.
بنده قادر به انتخاب مهندس صنایع دانشگاه علم و صنعت تهران و مهندس مکانیک و صنایع در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان هستم.
مهم ترین نکته برای بنده آینده ی شغلی ام است.منطقه ی بومی بنده نیز اصفهان می باشد.
حال ممنون میشم دوستان بفرمایند که آینده ی شغلی مکانیک بهتر است یا صنایع؟البته با توجه به دانشگاه هایی که بنده ذکر کردم.
همچنین اگر مکانیک مورد تایید شد،به نظرتون صنعتی اصفهان برم یا خواجه نصیر الدین طوسی؟ کدام یک از نظر علمی بالاتر است.
(هرچند می دانم اولا هردو جز رشته های پرطرفدار و top کشور اند و همچنین در حال حاضر آینده ی شغلی برای اکثر رشته ها رو به رکود است اما خب در این میان برخی از رشته ها نسبت به بقیه آینده ی شغلی بهتری دارند)


عاجزانه خواستار پاسخگویی شما عزیزان هستم.هرچند می دانم ممکن است آنقدر به درجات والا رسیده باشید که بنده در نظر شما ناچیز باشم اما امیداورم حس انسان دوستی شما مانع از عدم پاسخگویی و دستگیری بنده شود...
 

siina2637

عضو
سلام خدمت همه ی شما دوستان.
می دونم ممکنه وقتی این تایپیک را ببینید بگید برو با یه مشاور صحبت کن اما هیچ مشاوری به اندازه ای که شما می توانید به من کمک کنید،نمی تواند کمکم کند. چون شما تجربه دارید و مشاور علم!!


بنده امسال کنکور دادم و بین رشته های مهندس صنایع،مهندس مکانیک دو دل هستم.
بنده قادر به انتخاب مهندس صنایع دانشگاه علم و صنعت تهران و مهندس مکانیک و صنایع در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان هستم.
مهم ترین نکته برای بنده آینده ی شغلی ام است.منطقه ی بومی بنده نیز اصفهان می باشد.
حال ممنون میشم دوستان بفرمایند که آینده ی شغلی مکانیک بهتر است یا صنایع؟البته با توجه به دانشگاه هایی که بنده ذکر کردم.
همچنین اگر مکانیک مورد تایید شد،به نظرتون صنعتی اصفهان برم یا خواجه نصیر الدین طوسی؟ کدام یک از نظر علمی بالاتر است.
(هرچند می دانم اولا هردو جز رشته های پرطرفدار و top کشور اند و همچنین در حال حاضر آینده ی شغلی برای اکثر رشته ها رو به رکود است اما خب در این میان برخی از رشته ها نسبت به بقیه آینده ی شغلی بهتری دارند)


عاجزانه خواستار پاسخگویی شما عزیزان هستم.هرچند می دانم ممکن است آنقدر به درجات والا رسیده باشید که بنده در نظر شما ناچیز باشم اما امیداورم حس انسان دوستی شما مانع از عدم پاسخگویی و دستگیری بنده شود...

سلام، یکی از مزایای رشته مهندسی مکانیک اینه که شما چون تقریبا دروس پایه تمامی رشته های مهندسی رو میخونید، پس می تونین تو اکثر زمینه های صنعتی کار کنید، که بالطبع بازار کار بهتری نسبت به رشته ای مثل صنایع داره. در ضمن میشه گفت توی هر شرکتی به ازای 10 تا مهندس مکانیک یک مهندس صنایع هست. از طرف دیگه جدیدا شرکت ها به این موضوع پی بردن که مهندس صنایع برای برنامه ریزی و کنترل پروژه بهتر از یک مهندس مکانیک یا برق یا عمران کارایی داره.
 

hewillcome

عضو جدید
تشکر

تشکر

سلام، یکی از مزایای رشته مهندسی مکانیک اینه که شما چون تقریبا دروس پایه تمامی رشته های مهندسی رو میخونید، پس می تونین تو اکثر زمینه های صنعتی کار کنید، که بالطبع بازار کار بهتری نسبت به رشته ای مثل صنایع داره. در ضمن میشه گفت توی هر شرکتی به ازای 10 تا مهندس مکانیک یک مهندس صنایع هست. از طرف دیگه جدیدا شرکت ها به این موضوع پی بردن که مهندس صنایع برای برنامه ریزی و کنترل پروژه بهتر از یک مهندس مکانیک یا برق یا عمران کارایی داره.

تشکر از راهنماییتان.
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
با سلام، شما درست میفرمایید stainless steel یعنی فولاد زد زنگ، اما متاسفانه به شخصه مشاهده کردم که استیل 304 در رطوبت بعد از گذشت چند ماه زنگ زده، نمیدونم دلیلش چیه، اما این موضوعی بود که خودم دیدم، اما خوب زنگ زدنش خیلی کم هس.

چندین دلیل می تونه داشته باشه، البته هیچ کدومش به آلیاژ ربط نداره،
در کل استیل زنگ نمی زنه،
 

babakjoker

عضو جدید
سلام دوستان.پروژه تخصصی لیسانس من درباره بدست آوردن نیرو های وارد ب « دنده سنگین» ماشین پژو ۴۰۵ با سرعت ثابت مثلا ۴۰ یا ۲۰ کیلومتر بر ساعت در انواع جاده صاف و شیب دار از ۰ تا ۴۵ درجه هست.

الان از همون اصل کار من گیرم.چرخدنده ها رو طراحی کردم برای بخش نرم افزاری، اما نمیدونم نیروها رو چطور به دست بیارم.ماشین رو بردارم برم تو جاده دور موتور بگیرم بصورت تجربی و از فرمولای کتاب طراحی اجزا بگم فلان نیرو ها وارد میشه؟ یا اینکه فرمولها و روابط خاصی داره؟

من محاسبه نیروهای مثل مقاومت غلتش و مجموع نیروهای پیشران چرخ جلو و عقب و اصطکاک هوا و نیروی عمودی وارد بر تایر رو به دست آوردم اما نمیدونم واقعا چه تاثیری تو پروژه ام داره یا چطور میشه ربطش داد به نیروی وارد بر پینیون و کرانویل دنده ۱ ماشین

یه سوال دیگه هم درباره توان ماشین داشتم که همواره ثابته یا بستگی به گاز دادن به ماشین داره و در ارتباط با دور موتور داره؟
با تشکر ممنون زود جواب بدین
 

Similar threads

بالا