### سوالات، درخواستها و مشكلات خود را درمورد زبان انگليسی اينجا مطرح كنيد ###

مهربان

کاربر فعال تالار شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام
خسته نباشین
چرا تو پستای تاپیک 1100 واژم تو امضام بین لغات فاصله می افته
اولش اینطوری نیست
ممنونم
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام

معنی lockdown یا lock down یا lock-down چی میشه ؟

بی نهایت ممنون

سلام

سه مورد زیر رو معنی میده




1. The confinement of prison inmates to their cells as a security measure following a disturbance in the prison.
2. A prison, especially a high-security one.
3. A device that secures a piece of equipment, especially a computer, so that it cannot be moved or stolen.


 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام
خسته نباشین
چرا تو پستای تاپیک 1100 واژم تو امضام بین لغات فاصله می افته
اولش اینطوری نیست
ممنونم

سلام

مرسی

من که تاپیکو دیدم نه پستا نه امضای شما اون مشکلی که گفتید رو نداره

شایدم من متوجه منظور شما نشدم!!
 

شایسته69

عضو جدید
سلام میشه واسه زبان ارشد ازچی شروع کنم که لغت زائدش کم باشه .سوالات کنکوراخیر خوبه یا 504 بخونم؟
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام میشه واسه زبان ارشد ازچی شروع کنم که لغت زائدش کم باشه .سوالات کنکوراخیر خوبه یا 504 بخونم؟

سلام

فکر کنم دو مطلب زیر بتونه کمکتون کنه

اگه این سوالو از هم رشته های خودتون تو تالار مهندسی صنایع بپرسید بهتر میتونن راهنمایی تون کنن


----------------------------------------------

« زبان عمومی و تخصصی »
ضریب این درس (2) و تعداد سؤالات مطرح شده از این درس در آزمون30 سئوال می‌باشد. همان‌طور كه از نام درس پیداست، تعدادی از سئوالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی مهندسی صنایع ـ سیستم می‌باشد. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اكثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌كند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌كنند. خواندن كتاب‌های زبان عمومی و همچنین زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف برای رسیدن به تسلط در این درس كفایت می‌كند. در كتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یك سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان می‌توانند خود را به سطح مطلوبی با استفاده از این كتاب برسانند. در كتاب زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف علاوه بر بررسی و ارایه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های كنكورهای كارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 92 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته مهندسی صنایع و مهندسی صنایع سیستم به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد با سئوالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است.

http://www.modaresanesharif.ac.ir/کارشناسی-ارشد-مهندسی-صنایع/451

----------------------------------------------


چگونه برای زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور ارشد مطالعه کنیم؟

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ماه ۱۳۹۲
در آزمون کارشناسی ارشد هر ساله 30 سوال مربوط به زبان انگلیسی می باشد که از این تعداد 15 سوال اول مربوط به زبان عمومی و 15 سوال بعدی مربوط به زبان تخصصی می باشد. هدف اصلی در قسمت زبان تخصصی در واقع سنجیدن دانش عمومی دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی خودشان به زبان خارجی می باشد. بنابراین برای موفقیت در این زمینه نیاز به دانش حداقلی نسبت به زبان خارجی(انگلیسی) و همچنین دانش حداقلی نسبت به ادبیات رشته موردنظر(مهندسی صنایع) می باشد. پیش از اینکه در مورد نحوه آماده شدن برای پاسخگویی به سوالات سخنی به میان آید باید ابتدا دانست که این سوالات چگونه طرح می شوند تا در مرحله بعدی در خصوص نحوه پاسخگویی به آنها چاره اندیشی کرد. استاد محسن شایان مدرس زبان انگلیسی عمومی و زبان تخصصی مهندسی صنایع در کنکور کارشناسی ارشد با ذکر این مقدمه به طرح موضوع پرداخته است:

درک مطلب(Reading)

در طی دو دهه گذشته سوالات زبان تخصصی عمداً در غالب Reading بوده است؛ بدین معنا که یک متن مختصر ارائه و سپس سوالات مختلفی از آن متن طرح می شده است. تفاوت با سایر امتحانات زبان در این است که متون مذکور از متن های تخصصی انتخاب می شوند. لازم به توضیح است که انواع دیگری از سوالات نیز در طول این سالها مطرح بوده است که اولاً به لحاظ ماهوی تفاوت چندانی با درک مطلب نداشته اند و ثانیاً هرگز وزن سنگین تری نسبت به سوالات Reading را به خود اختصاص نداده اند.

بنابراین با توضیحات بند قبلی می توان به این جمع بندی رسید که یکی از ملزمات اساسی برای موفقیت در پاسخگویی به سوالات زبان تخصصی داشتن مهارت لازم در استفاده از تکنیکهای پاسخگویی به Reading است. این تکنیک ها در منابع مختلف معرفی شده اند. که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهد شد.

ادبیات مهندسی صنایع

همانطور که پیشتر اشاره شد اغلب متونی که در این بخش استفاده می شوند، متون تخصصی می باشند. واضح است چنانچه دانشجو نسبت به سرفصل های مربوط به رشته خود اشراف حداقلی داشته باشد در پاسخگویی به سوالات Reading دست بالا را خواهد داشت. شاید پیش از این برای شما پیش آمده باشد که در آزمونی با متنی مواجه شده باشید که قبلاً در آن زمینه مطالعه کرده اید و یا به نحوی اطلاعاتی دارید. قطعاً در اینصورت درک موضوعات مطرح شده در متن بسیار راحت تر بوده است. همین موضوع در خصوص متنهای تخصصی نیز صادق است.

بطورکلی 24 سرفصل عمده در رشته مهندسی صنایع وجود دارد که در سالهای مختلفی از این سرفصل ها طرح سوال شده است. بارها پیش آمده است که از یک موضوع مشخص چندین بار در کنکور طرح سوال شده است و یا در موارد معدودی از متن های تکراری استفاده کرده اند. بنابراین شناسایی این سرفصل ها و مطالعه آنها می تواند تاثیر بسزایی در پاسخگویی به سوالات داشته باشد.

نحوه مطالعه

مسلماً بهترین راه برای یادگیری این درس مطالعه متون تخصصی به زبان انگلیسی می باشد. این روش نه تنها دانش عمومی دانشجو را نسبت به رشته مهندسی صنایع افزایش می دهد بلکه تاثیر بسیار مهمی در بالابردن سطح زبان انگلیسی داوطلب خواهد داشت. بهترین راه فراگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی آشنایی با کاربرد انها می باشد، بنابراین مطالعه متون مختلف می تواند در جهت تثبیت آموخته ها در زبان عمومی نیز مفید باشد.

منبع: وب‌سایت شخصی استاد محسن شایان
http://daneshjooonline.com/newsDetails.php?newsId=1629


--------------------------------------------------
اینم تجربه ی شخصی یه نفر که موسسات زیادی رفته برای زبان

سلام
من می خواستم تجربه م رو از حضور تو موسسه ای که هر روز با بالای 60-70 تا دانشجوی متقاضی کارشناسی ارشد صنایع و سیستم صحبت می کنم بگم:
اینها نظر شخصی منه و فکر کنم کمک شایانی برای کسی که عمل بهش بکنه، خواهد داشت:
زبان سه بخشه:
10 تا واژگان
5 تا گرامر
15 تا تخصصی
جمعا 30 تا تست.

1- 10 تا واژگان
عده ای می گن 504، بعضیا می گن TOEFL، بعضی 1100، high school و ...
قبل از اینکه بخواید به این کتابها نگاه کنید توصیه می کنم یه نگاه مختصر به کنکور زبان عمومی سالهای اخیر بندازید و یه مطابقت بدید با این کتابها و خودتون متوجه صحبتی که می خوام بکنم خواهید شد:
با 504 و Essential Words 4 the TOEFL تو کنکور دو سال اخیر ماکزیمم می شد 4 تا تست از 10 تا زد. در حالت خوش بینانه. اون چیزی که از تحلیل کنکورهای اخیر تمام رشته ها (نه صنایع) بهش رسیدم اینه که طراحان علاقه به دامنه لغات خاصی دارن که معمولا مخلوطی از چند کتاب مهمه.
مثلا تا حالا اسم این کتابها رو شنیدید؟
1000 most vocabulary sat
1001 Vocabulary and Spelling Questions
5000 sat words vocabulary
Vocabulary for TOEFL iBT
...
از همه اینها تست اومده تا حالا اما کسی معرفیشون نمی کنه. چون غالبا زیاد هم هستن و به صرفه هم نیست این همه کتاب زبان بخونید.
(خداییش اگر هم یه زمانی هوس کردید با حرف مردم و دوستان و ... برید 504 و تافل بخونید، نشینید کل کتابش رو بخونید درس به درس! من دیدم یکی می گه درس 25 فلان کتاب رسیدم وضعیتم چطوره؟ بابا اون کتابها کنکوری نیست! فقط لغتش به همراه مثال حداکثر! تمریناتش به دردتون نمی خوره. تازه همه لغاتش هم مفید نیست براتون... ببینید چند بار گفتم دیگه!)
من اعتقاد دارم که کتاب "زبان عمومی ارشد زیر ذره بین" که ماحصل این کتابها + لغات مهم(نه همه لغات) 504 و تافل و ... هست و لغات کنکور همه رشته ها(نه خط به خط صنایع و سیستم!) رو تجزیه کرده می تونه بهتون کمک بیشتری بکنه. دلیلش هم در زیر می گم:
1- شما اصلا نباید فقط کنکور صنایع یا سیستم رو برای ارشد بزنین. طراحان مثلا 6 سری سوال هر سال طراحی می کنن و با شانس برابر بین 6 گروه (چهارشنبه،پنج شنبه و جمعه دو نوبت صبح و عصر) توزیع می کنن. یعنی ممکنه سوالی که امسال برای صنایع افتاده با سوال عمران عوض می شد!! (اصل برابری احتمالات) پس شما اگر تمام این گروهها رو مطالعه کنید براتون خیلی بهتره و به دید کلی طراحان دست پیدا می کنید و اصلا دوباره تست صنایع زدن و لغتی که تو کنکور 15 سال اخیر صنایع اومده نباشید!
2- یه اشتباه بین بچه ها باب شده که می شینن لغت + معنی فارسی می خونن و به قول خودشون 3500 تا حفظ هستن و می رن کنکور 3 تا از 10 می زنن. دلیلش واضحه... لغت + معنی فارسی کامل نیست. حداقل باید در قالب مثالی کاربرد لغت رو دیده باشید... پس از این کتابها یا لایتنری که اینجوریه فاصله بگیرید...
3- از 86 به عقب رو نمی خواد بخونید. اولویتش خیلی کمه. چون سبک تستها خیلی فرق داشته. همین 86 و 87 هم تو اون 10 تا تست اول که مال لغته، دو یا سه تا گرامر می دادن!! که اصلا دیگه تو این 4 سال اخیر تکرار نشده.


2- 5 تا تست گرامر
این برمی گرده به دانش زبانی خودتون. اینکه چقدر زبان کار کردید تا به امروز. بعضیا اصلا نیاز نیست وقت بذارن رو این قسمت چون از قبل اطلاعات خوبی دارن و غالبا تستهای گرامر هم مشکل نیست. اما اگر تسلطتون کمتره آرمان اشراقی که خلاصه تره بخونید... اگه هم کلا از زبان دورید و البته وقتتون بازه و نمی خواید از پاییز شروع به گرامر خوندن بکنید!! برید و کتاب زبان انگلیسی عباس فرزام که متن روونی هم داره رو بخونید. با این پیش زمینه که باید بدونید کتاب اشراقی 130 صفحه اولش که گرامره رو بخونید و اینم بدونید حجم فرزام بیشتره و البته کاملتره و در صورت داشتن وقت اضافی برید سراغ فرزام.
دیگه نیازی هم نیست واقعا بیشتر از این کتابها هم خودتون رو تو درد سر بندازید.. کفایت می کنه براتون و این بخش به نظر من امتیاز آورترین بخش زبانه که می شه سریعتر جمعش کرد.


3- 15 تا تست تخصصی
زبان تخصصی صنایع مشکل نیست. این رو خطاب به سایر رشته ایها می گم که قصد سیستم دادن به سرشون زده... زبان تخصصی صنایع و سیستم هیچ فرقی نداره باهم و منابعشون هم یکیه. کتاب زیاد معرفی می شه برای این. من نظرم رو ایناس:

تکنیکهای متن زدن و پاسخ به متن رو سرچ کنید و از اینترنت بخونید. کتاب زبان تخصصی مهندس شایان خیلی مختصر و مفید در انتهای فصل اولش گفته این موضوع رو. تکنیکش رو یاد بگیرید براتون خیلی بهتره تا بشینید و لغت حفظ کنید.
برای خوندن متن هم جزوه مهندس شایان تا حد زیادی کفایته. کتاب و جزوه مهندس شایان یه مقدار تفاوت دارن، متنهای جفتشون رو نگاه کنید. چون می دونم با چه تکنیکی متن هاشون رو انتخاب کردن و پالایش شده ترین متون رو تو بازار داره و خیلی بهتر از کپی پیست از یه هندبوک یا متنهای ویکیپدیاییه. چون متون کنکور هم اگه یه سرچ بکنیدشون می بینید که تو هیچ هندبوک یا ویکیپدیا و یا جاهای بسیار تابلو پیدا نمی شن! اینم بگم که هر چی برای زبان تخصصی بخونید احتمال اینکه اون متن تو کنکور بیاد نزدیک به صفره. شما می تونید خودتون تایتل های اصلی صنایع رو سرچ کنید تو گوگل و هفته ای 2 تا متن رو از پای کامپیوتر خونتون مطالعه کنید و معنی کنید. این هم می تونه دامنه لغتتون رو به صورت مفیدی بالا ببره.
برای مرور تستهای کنکور کتاب مهندس شایان خوبه. البته جوابای کتاب بنفش مهندس نعمتی کامل تره ولی برای مهندس شایان اشکالاتش کمتره. همینطور 16 تا آزمون هم کتاب زبان تخصصی شایان داره که اونا هم می تونه دوران جمع بندی به کارتون بیاد.
لغات تخصصی هم باز از کتاب مهندس شایان بخونید که فکر کنم سایتشون به صورت رایگان برای دانلود گذاشتن و در انتهای کتابشون هم هست. اما کلا متن برای این درس بهتر از تمرین حفظ لغته.... کتاب بنفش مهندس نعمتی که از کتابهای قدیمی بازار ارشد صنایع هست می تونه برای کنکور آزاد مفید باشه.

باز هم سوالی بود در خدمتم.
اینم بگم زبان خوندن، کیس به کیس فرق داره. خواستید همینجا بپرسید حالت خاص خودتون رو تا بهتون توضیح بدم در حد توانم که چی کار کنید.

نظری هم دارید حتما بنویسید. این متن رو به عنوان یه شخص حقیقی نه حقوقی گذاشتم و عاری از اشکال هم نیست.
به امید موفقیت همه شما در کنکور ارشد

http://ieclub.ir/newforum/index.php?/topic/2328-زبان-عمومی-و-تخصصی-ارشد-صنایع-و-سیستم-را-چگونه-مطا/
 
آخرین ویرایش:

A1i7

عضو جدید
سلام

سه مورد زیر رو معنی میده




1. The confinement of prison inmates to their cells as a security measure following a disturbance in the prison.
2. A prison, especially a high-security one.
3. A device that secures a piece of equipment, especially a computer, so that it cannot be moved or stolen.



لطف میکنید معنیش رو هم بزارید
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
لطف میکنید معنیش رو هم بزارید

در مورد زندان و زندانی ها یعنی زندانی ها رو تو سلولشون میذارن یا حبس می کنن تا نتونن شورش کنن

در مورد اشیا و تجهیزات یعنی اونا رو طوری می بندن و قفل می کنن که کسی نتونه اونو بدزده

البته معنی های زیر رو هم میده:

The act of someone controlling somebody's social life and activities.

کنترل زندگی کسی رو هم میگن

The act of someone reporting it's every move to somebody.

تحت نظر گرفتن کوچک ترین کار کسی و گزارش اون به یه نفر دیگه

Someone who invades somebody's privacy

تجاوز به حد و حدود کسی
 

ros.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلاممممممممممممم د.وستان یه مقاله خیلی کوتاهه که میخواستم برام ترجمه کنید خودم زبانم خوب نیس وقت هم ندارم کسی هس کمکم کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:cry:
 

گلبرگ نقره ای

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
کاربر ممتاز
سلام . می خواستم بدونم یادگیری دو زبان مثل انگلیسی و چینی بصورت هم زمان ایرادی داره؟ با احتساب اینکه من زبان انگلیسی رو در حد متوسط رو به بالا یاد دارم.. ولی می خوام هر دوش رو با نرم افزار رزتا پیش برم.
 

zingzing2hamid

عضو جدید
کمک خيلي خيلي فوري
خواهشا راهنمايي کمک کنيد
سلام
من يک مقاله تخصصي در مورد سنسورها به زبان انگليسي دارم که مي خواهم آن را به زبان فارسي ترجمه کنم
آيا کسي سايتي را مي شناسد که متون تخصصي را ترجمه کند ؟؟؟؟
البته که اين سايت بسيار معتبر و بسيار حرفه اي باشد و متون توسط يک مهندس ترجمه شود
و مبلغ آن نيز حتي الامکان ارزان باشد ؟؟؟؟؟
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام . می خواستم بدونم یادگیری دو زبان مثل انگلیسی و چینی بصورت هم زمان ایرادی داره؟ با احتساب اینکه من زبان انگلیسی رو در حد متوسط رو به بالا یاد دارم.. ولی می خوام هر دوش رو با نرم افزار رزتا پیش برم.
راستش من در مورد چینی هیچی نمیدونم.
تنها چیزی که میدونم اینه که سخت ترین زبون دنیا هست، دو نوع چینی داریم Traditional Chinese که مورد استفاده تایوان و هنگ کنگ هست و فکر کنم حدود 40 50 هزار حرف داره و Modern Chinese که حدود 4 5 هزارتایی حرف داره و فکر میکنم شما این رو میخواید یاد بگیرید.
شاید اگه میخواستید اسپانیایی یا ایتالیایی یاد بگیرید، راحت تر و سریع یاد میگرفتید چون شباهت زیادی به انگلیسی دارن. اما چینی کوچیکترین ارتباطی به انگلیسی نداره.
یاد گرفتن چند تا زبان هیچ تناقضی با هم نداره و توی اکثر کشورای دنیا، توی مدارس حداقل 2 تا زبان تدریس میکنن. اکثر افراد ساکن اروپا یا کانادا که باهاشون برخورد داشتم، علاوه بر انگلیسی، یه زبان دیگه رو هم در حد متوسط یا بیسیک بلد بودن.
و البته تجربه شخصی خود من اینه که اگه زبون جدیدی بخواید باد بگیرید، به دلیل تداخل واجهاشون با هم، ممکنه توی تلفظ مشکل پیدا کنید.
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
چندتا لغت تخصصی دارم که توی دیکشنری های تخصصی معنیشو پیدا نکردم، سایت Online یی سراغ دارید که دیکشنری انگلیسی به انگلیسی قوی ای باشه، یا اینکه باید دنبال یه چیزی مثله فرهنگ معین در زبان انگلیسی باید بگردم؟ :eek:
معنی این جمله هم نمیدونم :

West End district in Vancouver, BC has a main street spine that runs in a U-shaped loop through the 480 acre district.


منطقه وست اند در ونکوو ؟ یا باید بگم منطقه انتهای شرقی ونکوور؟!

BC معنی قبل میلاد مسیح میده؟ :surprised:
...................................................................................................

North Beach in San Francisco combines a main street styled commercial street along Columbus Avenue with more civic and community uses surrounding Washington Square, the major community gathering space. View corridors to the San Francisco Bay, Marin hills, and urban landmarks add to the urban experience. About 53 people per acre live in the 512 acre North Beach/Chinatown zone

اینو معنی کردم، اما نمیدونم درست باشه! =====>


ساحل شمالی در سانفرانسیسکو،یک خیابانی اصلی { با کاربری، م} (styled ) تجاری در امتداد خیابان کلمبوس را با اطراف میدان واشنگتن که مدنی تر و مردی تر (more civic and community uses ) است ، در هم می آمیزد . تماشای راهروهای { معنی خلیج هم میدهد ، م } {منتهی به} خلیج سانفرانسیسکو (corridors to the San Francisco Bay ) ، تپه های مارین ، و نشانه های شهری به تجربه شهری می افزاید . حدود 53 نفر در هر هکتار ، در 512 هکتار ِ منطقه ی ساحلی شمالی / محله چینی ها (North Beach/Chinatown zone) زندگی می کنند.




corridors to the San Francisco Bay
bay
معنی خلیج میده
Corridors
هم معنی خلیج میده، چجوریه؟ راهرو اینجا معنی نمیده :confused:


سلام
غیر از مواردی که دوستان گفتند میتونید از گوگل هم به عنوان دیکشنری استفاده کنید و اگر معنی در دیکشنری نباشه لینک به جایی که معنی هست داداه میشه فقط کافیه قبل از کلمه از define استفاده کنید هم تلفظ و هم معنی به زبانهای دیگه رو هم میتونید ببینید البته باید فلش پایین صفحه رو کلیک کنید و برای معنی غیرانگلیسی هم باید زبان مورد نظر رو یکباار انتخاب کنید و به صورت پیشفرض برای دفعات بعدی ذخیره میشه ... حتی ریشه لغت در طول زمان هم نشون داده میشه ...
موفق باشید
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام . می خواستم بدونم یادگیری دو زبان مثل انگلیسی و چینی بصورت هم زمان ایرادی داره؟ با احتساب اینکه من زبان انگلیسی رو در حد متوسط رو به بالا یاد دارم.. ولی می خوام هر دوش رو با نرم افزار رزتا پیش برم.

معمولا اگه با هم شروع کنید بهتره ولی وقتی یکی رو بیشتر بلدید با یادگیری زبان بعدی به اصطلاح آجرهای قبلی یکبار لق میشه و دوباره چیده میشه ...
 

robat43

اخراجی موقت
من برای اینکه شروع به یادگیری کلمات و زبان انگلیسی کنم ابتدا می خوام نحوه تلفظ اصوات و حروف را که در سیستم ipa امده یاد بگیرم. دنبال کتاب یا برنامه ای هستم که تلفظ این اصوات و حروف را برای لهجه امریکن یاد بده . کتاب یا برنامه ای که لهجه امریکن را برای علایم فونتیک یاد بده می شناسید؟
 

Pure Liveliness

عضو جدید
من برای اینکه شروع به یادگیری کلمات و زبان انگلیسی کنم ابتدا می خوام نحوه تلفظ اصوات و حروف را که در سیستم ipa امده یاد بگیرم. دنبال کتاب یا برنامه ای هستم که تلفظ این اصوات و حروف را برای لهجه امریکن یاد بده . کتاب یا برنامه ای که لهجه امریکن را برای علایم فونتیک یاد بده می شناسید؟

ببخشید سیستم ipa دقیقا چی هست؟ این شرکتس؟ بعد اون وقت سیستمش کلمات خاصی داره عایا؟؟!
 
آخرین ویرایش:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
من برای اینکه شروع به یادگیری کلمات و زبان انگلیسی کنم ابتدا می خوام نحوه تلفظ اصوات و حروف را که در سیستم ipa امده یاد بگیرم. دنبال کتاب یا برنامه ای هستم که تلفظ این اصوات و حروف را برای لهجه امریکن یاد بده . کتاب یا برنامه ای که لهجه امریکن را برای علایم فونتیک یاد بده می شناسید؟

سلام

از سایتای زیر هم میتونید کمک بگیرید تلفظ اونا رو به همراه مثال داره


http://www.yorku.ca/earmstro/ipa

http://ic-migration.webhost.uits.arizona.edu/icfiles/ic/lsp/site/IPA/SSAE.html

http://www.phonetics.ucla.edu/course/chapter2/amerenglishvowels.html

http://www.phonetics.ucla.edu/course/chapter2/amercons.html

ببخشید سیستم ipa دقیقا چی هست؟ این شرکتس؟ بعد اون وقت سیستمش کلمات خاصی داره عایا؟؟!

سلام

مخفف International Phonetic Alphabet (IPA) هست

در لینک زیر توضیحات کامل تری داده شده


http://en.wikipedia.org/wiki/International_Phonetic_Alphabet
 

niki kiyani

عضو جدید
سلام بچه ها،درس زبان من به صورت مجازی تشکیل میشه،استادمون یک گفتگو گذاشته که باید همه باهم بحث کنن!میشه یک سایت معرفی کنین که من بتونم ازش مطلب های جالب بردارم؟!حالا چه درسی،چه غیر درسی!ولی بشه بحث کرد دربارش!اگه درسی نباشه ولی جالب باشه خیلی بهتره!
مرسی از راهنماییتون...
 

s_talone

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
کاربر ممتاز
سلام بچه ها،درس زبان من به صورت مجازی تشکیل میشه،استادمون یک گفتگو گذاشته که باید همه باهم بحث کنن!میشه یک سایت معرفی کنین که من بتونم ازش مطلب های جالب بردارم؟!حالا چه درسی،چه غیر درسی!ولی بشه بحث کرد دربارش!اگه درسی نباشه ولی جالب باشه خیلی بهتره!
مرسی از راهنماییتون...
سلام دوست عزیز فکر منم این سایت بتونه به شما کمک کنه
موفق باشید
http://iteslj.org/questions/
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام
می خوام نرم افزار jMemorize کار کنم
دارای چند کتابخانه هست لطفا ترتیب خواندن این کتابها را برام ذکر کنید
اولی رو که Highschool Vocabulary شروع کردم
504 Vocabulary
Barron's 3500
Borrons1100
General Vocabulary
GRE Kaplan500
:gol:
 

A1i7

عضو جدید
سلام
معنی ؟؟؟
I never interested you

من اصلا بهت علاقه نداشتم یا هیچ وقت بهم علاقه ای نداشتی (برات جالب نبودم)
 
آخرین ویرایش:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام بچه ها،درس زبان من به صورت مجازی تشکیل میشه،استادمون یک گفتگو گذاشته که باید همه باهم بحث کنن!میشه یک سایت معرفی کنین که من بتونم ازش مطلب های جالب بردارم؟!حالا چه درسی،چه غیر درسی!ولی بشه بحث کرد دربارش!اگه درسی نباشه ولی جالب باشه خیلی بهتره!
مرسی از راهنماییتون...

سلام

فکر کنم سایتای زیر بتونه کمکتون کنه:


http://iliketowastemytime.com/articles

http://www.livescience.com
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام
می خوام نرم افزار jMemorize کار کنم
دارای چند کتابخانه هست لطفا ترتیب خواندن این کتابها را برام ذکر کنید
اولی رو که Highschool Vocabulary شروع کردم
504 Vocabulary
Barron's 3500
Borrons1100
General Vocabulary
GRE Kaplan500
:gol:

سلام

بین این کتابا که اسم آوردید فقط دو تاشو میشناسم که به نظرم اول از 504 Vocabulary شروع کنید که آسون تره بعد Borrons1100 که یکم سخت تره
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام
معنی ؟؟؟
I never interested you

من اصلا بهت علاقه نداشتم یا هیچ وقت بهم علاقه ای نداشتی (برات جالب نبودم)

سلام

اولی درسته

البته متن انگلیسیش یه حرف اضافش افتاده

یعنی اینطوری میشه:


I never interested in you
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام
معنی ؟؟؟
I never interested you

من اصلا بهت علاقه نداشتم یا هیچ وقت بهم علاقه ای نداشتی (برات جالب نبودم)
معنی سبز رنگ نزدیکتره. معنیش در اصل این هست:
«من هیچ وقت تو رو ترغیب/علاقه‌مند نکردم»

interest به معنی ترغیب/علاقه‌مند کردن هست، اما اگه به صورت مجهول (interested) بیاد معنیش میشه ترغیب/علاقه‌مند شدن.

اگه جمله به صورت زیر بود:
I was never interested in you
اون وقت معنی جمله آبی رنگی که نوشتید رو میداد.

دقت کنید که حرف in ارتباطی به معلوم یا مجهول بودن نداره. مثلاً میتونستید بگید:
I never interested you in playing basketball.
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
نیازمند کمک فوری به ترجمه : هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم

نیازمند کمک فوری به ترجمه : هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم

سلام
لطفا در ترجمه پارگراف زیر به من کمک کنید. مخم داره سوت میکشه. هر چی فک میکنم نمی تونم ترجمه اش کنم...
As a result,
the design of a beam–column joint is essentially reduced to the
design of the diagonal concrete strut so as to impart to it the above
characteristics: in particular, the flow of compressive stresses is
safeguarded when the strut has sufficient strength to sustain the
action of the forces transferred to the joint from the beam and column
elements providing sufficient reinforcement is placed to sustain
the stresses developing along the tensile stress trajectories;
this reinforcement will also contribute towards not only preventing
the occurrence of excessive cracking, but, also minimising crack
width. and
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در مورد سوال بالا جواب مهران جان درسته معنی interested با in تغییر میکنه در 2 جمله ....

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/quote_icon.png نوشته اصلي بوسيله Joe_Bel http://www.www.www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost-left.png
سلام
می خوام نرم افزار jMemorize کار کنم
دارای چند کتابخانه هست لطفا ترتیب خواندن این کتابها را برام ذکر کنید
اولی رو که Highschool Vocabulary شروع کردم
504 Vocabulary
Barron's 3500
Borrons1100
General Vocabulary
GRE Kaplan500

به نظر من شما این 3 دسته رو داری و توی هر دسته الویت رو باید از کسی بپرسی بهشون شناخت داشته باشه:

1- این که احتمالا ساده ترین هست
High school Vocabulary

2- دسته لغات عمومی که فکر می کنم اولی لغات معمولی تری داشته باشه ولی مطمئن نیستم
General Vocabulary
504 Vocabulary

3- لغات GRE که مسلما 1100 چون لغات کمتری داره مهمترین ها رو پوشش میده نسبت به 3500 پس بهتره اول خونده بشه

GRE Kaplan500
Borrons1100

Barron's 3500


من با این اطلاعات الانم به همین ترتیب بالا می خوندم اگر جای شما بودم حالا دوستان دیگه میان تصحیح میکنن
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Persia1 سوالات رایج مجموعه آموزش زبان انگلیسی زبان انگلیسی 6

Similar threads

بالا