سریال در حاشیه تحقیر بینندگان بود، نه پزشکان!

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
این چیزی بود که از اول بهش اعتقاد داشتم. یعنی سریال در حاشیه یک طنز بسیار ضعیف بود. منتهی بدلیل برخوردهای غیر منطقی پزشکان در برخورد با ساخته شدن طنز درموردشون کمی صحبت در این باره سخت بود. کسی انتقاد میکرد متهم میشد به طرفداری از جامعه پزشکی. جامعه پزشکی خیلی زحمتکش هست منتهی به نظر خیلیییییییی انتقاد بهش وارده. همونایی که تو درحاشیه بهش پرداخته شد و اتفاقا کمی ! بیشتر از اونها. اما این دلیل نمیشه ضعف شدید این سریال در قسمت دیالوگها و سناریو رو نادیده گرفت.
من خودم عاشق مهران مدیری و کاراشم. قبلا انقده دوستش داشتم (کارهاشو) که پیش خودم بهش لقب چارلی چاپلین ایران رو داده بودم. اما سریال در حاشیه خیلی ضعیفه. ضعف عمدش هم بخاطر فیلمنامه و دیالوگهای سطح پایین هست. اینم بخاطر اینه شاید چون آقای قاسم خانی دیگه با مهران مدیری کار نمیکنه. مقاله ای رو درپست دوم میزارم که از سایت خبر آنلاین برداشتم با همین عنوان.

یه پیشنهاد: امروز خندوانه از شبکه نسیم شروع شد. در طول عمرم چنین برنامه ی قوی از تلوزیون (صدا وسیمای ایران) ندیده بود . پیشنهادم اینه این خندوانه رو ببینید حتما.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سریال در حاشیه تحقیر بینندگان بود، نه پزشکان!

سریال «در حاشیه»، سریالی بود که از همان ابتدا به حاشیه رفت. این سریال بعد از سه تجربه ناموفق «مهران مدیری» در شبکه ویدیوییِ که هم از لحاظ سوژه ناموفق بودند و هم از لحاظ هنری و فنی، در تلویزیون نمایش داده شد که اتفاقا بعد از مدتها قطع همکاری مدیری با تلویزیون هم بود. به همین دلیل این سریال از حساسیت بیشتری برخوردار بود و باعث میشد نگاه ها بیشتر به این کار معطوف شود. از طرفی موضوع سریال «در حاشیه» با بحث طرح تحول نظام سلامت و حواشی بسیاری که درباره کار و سلامت ‍‍پزشکان مطرح بود همزمان شد و این حساسیت را دوچندان کرد.
متاسفانه خیلی از موضوعات مطرح شده غیرمنطقی بود و خیلی ها هم منطقی بود اما در نهایت با اعتراض پزشکان همراه شد. همزمانی این دو موضوع با هم نگرانی زیادی را در جامعه پزشکی ایجاد کرد و آنها در این شرایط فکر کردند که ممکن است این سریال طبعاتی به همراه داشته باشد و اعتماد بین مردم و پزشکان را از بین ببرد.
من به عنوان یک پزشکِ علاقه مند به سینما معتقدم که یک جنایتکار، یک بیمار روانی، یک دزد و یک قاتل میتواند پزشک، پرستار، کارمند، مهندس و هر چیز دیگری باشد. پس اینکه ما از یک شغل خاص در فیلمی استفاده کنیم و آن گروه بخواهد به آن اعتراض کند، خیلی منطقی نیست، در غیراینصورت هنرمندان باید چه نوع فیلمی بسازند؟
به شخصه با اینکه در یک فیلم شخصیت منفی آن پزشک باشد مشکلی ندارم و فکر می کنم در همه شغلی هم افراد بد وجود دارد و هم افراد خوب. دلیل این اعتراضات این است که یک انحراف شناختی به نام تعمیم وجود دارد، به این معنی که ما هر چیزی را میبینیم، به همه تعمیم میدهیم. اگر همسرمان در خانه کاری را انجام دهیم میگوییم شما همه خانواده تان اینطور هستید. اگر دکتری پول زیادی دارد، فکر میکنیم همه دکترها پولدارند، اگر یک دکتر کار غیراخلاقی میکند و برای بیمارش وقت نمیگذارد، فکر میکنیم همه دکترهای اینجوری هستند. این موضوع کار را برای هنرمند سخت میکند که بگوید این موضوع فقط در مورد این فرد مطرح شده و او نماینده صنف خود نیست.
موضوع دیگر این است که بین طنز، هجو و تمسخر تفاوت وجود دارد. طنز و شوخی یک مکانیزم دفاعی بالغانه است. طنز یعنی انتقاد و مطرح کردن موضوعی با بزرگ نمایی که در کنارش سعی میکنیم یا یک راه حل برای آن پیدا کنیم یا با نشان دادن آن مشکل، دیگران را برای پیدا کردن راه حل ترغیب کنم بدون اینکه بخواهیم آن مشکل را به همه تعمیم دهیم و بدون اینکه بخواهیم دیگران را با آن شوخی ها تحقیر کنیم. خیلی از افراد در زندگی خود از این مکانیزم دفاعی استفاده می کنند و سعی می کنند موضوعات را با شوخی عنوان کنند تا کمتر دردناک باشد. در مقابل مکانیزم دفاعی دیگری داریم که فقط منجر به تحقیر و تمسخر دیگران میشود. این مکانیزم دفاعی بیشتر برای خالی کردن خشم استفاده می شود و در واقع نوعی مکانیزم برون ریزی است.
مثلا یک نفر از یک پزشک، معلم یا کارمند ناراحت است و آن را به تمام پزشکان و معلم ها تعمیم میدهد و باعث تحقیر آنها میشود. متاسفانه در کشور ما اکثر سریالهایی که به اسم طنز ساخته شده، عملا تحقیر و تمسخر گروهی از افراد بوده اند. در مورد این سریال باید بگویم «مهران مدیری» در گذشته به دلیل نویسندگان حرفه ای که در کنار خود داشت، سریالهای موفقی ساخت و توانست مرز باریک بین طنز و تمسخر را حفظ کند.
اما در سریال های ناموفق خود مثل «نقطه چین» که در ادامه «پاورچین» ساخته شد و یا «ویلای من»، سریال «مرد هزار چهره» و اواخر سریال «برره» نتوانست این مرز را حفظ کند و کارهایش به تمسخر کشیده شد. در سریال «در حاشیه» برخلاف چیزی که ممکن است برخی همکارهای من بگویند، توهین مستقیمی به صنف پزشکان ندیدم و ایراد بزرگ سریال این است که پزشکان را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده که خوب ها فرشته و بدها شیطان هستند و در آن مکانیزم بالغانه طنزکه باید یک مقدار اعتدال در آن رعایت شود از بین رفته است.
این سریال جذاب نیست و شوخی های آن کاملا پیش پا افتاده است. «مهران مدیری» که مثل همیشه خواسته خودش را یک آدم جنتلمن نشان دهد که البته شخصیت ضد اجتماعی هم دارد. چیزی که من در این سریال دیدم طنز نبود، توهین به پزشکان را هم در این سریال ندیدم اما به نظر من این سریال بیشتر تحقیر بینندگان است که سعی کرده آنها را با شوخی هایی که بعضا از آب درنیامده اند و به شدت تکراری هستند و همگی بر مبنای داد زدن و کلاه سر هم گذاشتن های تکراری شکل گرفته اند، پای تلویزیون نگه دارد.
متاسفانه به علت قضاوتها و پیش داوری هایی که درباره سریال انجام شد و حاشیه هایی که خود صدا و سیما و وزارت بهداشت با رفتارهایش ایجاد کرد، این بهانه را میتوان به «مهران مدیری» داد تا بگوید به علت فشارها مجبور شدم سریال را به این شکل تغییر دهم.
آن بار طنز و انتقادانه ای که معاون صدا و سیما بر مبنای نشان دادن مشکلات جامعه وعده داده بود، در این سریال دیده نشد. در واقع خوب و بد بودن مطلق آدم ها در این سریال خودش یک انحراف شناختی است. همه میدانند که اغراق جزوی از طنز است اما باید به گونه ای باور پذیر ساخته شود. متاسفانه این سریال فقط نشان میدهد که جامعه ما مملو از یک مشت آدم کلاهبردار است که سر هم کلاه میگذارند و همه مردم عقلشان به چشمشان است و دراین بین بعضی از افراد هم پیدا میشوند که شاید بخواهند به مردم خوبی کنند.
مردم ما به علت یک سری بی عدالتی هایی که در جامعه وجود دارد فکر میکنند که همیشه حقشان در حال پایمال شدن است و میخواهند قبل از پایمال شدن حقشان، آن را پس بگیرند. مردم ما الان به ویژگی خودمحق بینی دچار شده اند و به علت بی عدالتی هایی که دیده اند حق خودشان میدانند که دیگران را زیر سوال ببرند و اعتراض کنند. این موضوع به علت خشم آنها است، مردم ما به علت حقوقی که از آنها پایمال شده خشمگین هستند و حق خودشان میدانند که مثلا به صفحه «لیونل مسی» حمله کنند. در واقع تحقیر و تمسخر از خشم می آید و چون زور آنها به برخی افراد نمیرسد، سعی میکنند او را تحقیر کنند تا خشم خود را خالی کنند.
* روانپزشک عضو کمیته های روان درمانی و رسانه های انجمن روانپزشکان ایران

http://khabaronline.ir/detail/409868/society/health
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .........فیلم سروش صحت بالاخره رسید.......خندوانه دور دومی است که آمده......قبل این هم بود .....سری قبلشو تا حدودی دنبال میکردم و واقعا تحسین بر انگیز بود........امیدوارم سری جدیدش هم این چنین باشد
یک انتقاد:بهتر نبود این تاپیک رو در تالار هنر می زدین؟.....در قبال مدیری ....دقیقا همین فضا بود ......که بنده در وب نوشت خود و همینطور در تالار هنر اشاره ای داشتم....منتها در تاپیک معروف اینجا هدفم یک چیز دیگر بود .....ظرفیت انتقاد پذیری کسانی که خودشان را منتقد نشون میدن ......متاسفانه اکثریت حامیان مدیری رفوزه شدند
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شاید.جدا؟؟
خوشحالم .که نظرم همون نظر کسانی هست که هنرمند هستند.
راستش خواستم همه ببینند. اگه مدیریت صلاح دید جابجا کنه.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شاید.جدا؟؟
خوشحالم .که نظرم همون نظر کسانی هست که هنرمند هستند.
راستش خواستم همه ببینند. اگه مدیریت صلاح دید جابجا کنه.
بله..........تو دور قبل ......یکی از روزهاش کفاشیان رو اورده بود ......یک بار هم رئیس اتحادیه طلا......یک بار هم به گمانم شهاب مرادی عزیز رو ....جز کارهای موفق با اجرای رامبد هست ......
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درود بر تو دوست عزیز...
البته سلیقه ها متفاوته من مهران مدیری رو یکی از بهترین کارگردانای طنز تو دنیا میدونم دلیلش هم مشخصه چون مدیری با تمام محدودیت های موجود هنوز هم میتونه خیلی خوب مردم رو بخندونه و فیلم جدیدش هم از نظر من همین روال رو دنبال کرده شاید ربطی به موضوع تاپیک نداشته باشه ولی من برای خودم متاسفم که تو کشورم همه دوست دارن فقط نقد کنن و از انتقاد فرار میکنن امیدوارم روزی برسه که همه بتونیم سارزنده نه برای تخریب دیگری همدیگرو نقد کنیم برای اعتلای هرچه بیشتر کشور...
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درود بر تو دوست عزیز...
البته سلیقه ها متفاوته من مهران مدیری رو یکی از بهترین کارگردانای طنز تو دنیا میدونم دلیلش هم مشخصه چون مدیری با تمام محدودیت های موجود هنوز هم میتونه خیلی خوب مردم رو بخندونه و فیلم جدیدش هم از نظر من همین روال رو دنبال کرده شاید ربطی به موضوع تاپیک نداشته باشه ولی من برای خودم متاسفم که تو کشورم همه دوست دارن فقط نقد کنن و از انتقاد فرار میکنن امیدوارم روزی برسه که همه بتونیم سارزنده نه برای تخریب دیگری همدیگرو نقد کنیم برای اعتلای هرچه بیشتر کشور...
بله
منم همیشه میگفتم مدیری چارلی چاپلین ایران هست. میگفتم بزرگترین طنز پرداز ایران هست. کارذهای بزرگ ایشون در قبل، شاهکارش در شبهای برره، پاورچین، نقطه چین و غیره.
حالا با یکی دو سریال اخیرش در شبکه خانگی کاری ندارم. اما واقعا این سریال از نوشتار خیلی ضعیف هست. دیالوگها اصلا جالب نیست. بار طنز و انتقادش علمی و ادبی نیست.
اتفاقا کاش این سریال خیلی قشنگتر ساخته میشد و عاملی میشد برای انتقاد از پزشکان، چرا که انتقادهای زیادی به پزشکان وارد هست، همین طور وکلا. و البته تمام مشاغل و طیف های جامعه.
اما خوب میگم که. داستانش ضعیفه. کل بار طنز داستان روی لهجه ی جواد رضویان هست که متاسفانه اونم تمسخر لهجه ی یکی از شهرای ایران هست به نظرم. اگه داستان این کار رو پیمان قاسم خانی نوشته بود چه میشد....
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
من همیشه سریالای مدیری رو تا چند قسمت اول دوست دارم، بعد دلمو می زنه و دیگه نگاش نمی کنم یا هر چند قسمت یه بار می بینم، این برای من در مورد همه ی سریالاش مصداق داره ...با این حال به نظرم بهترین کارش مرد هزار چهره بود
و این به خاطر اینه که سوژه هاش و نقشاش اوایلش جدیده و واسمون جذابیت داره و نگاه می کنیم، ولی بعد از یه مدت تکراری و لوث میشن و حرف جدیدی برای گفتن ندارن
در مورد در حاشیه هم من داستان سریال رو دوس ندارم، اگه نگاه می کنم به خاطر خنده های مهران غفوریان که خیلی باحاله و پشت صحنه هاشه :D
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
به جز مهران مدیری،رضا عطاران،سروش صحت و برادران قاسم خانی در حال حاضر طنز پرداز دیگه ای داریم؟شما دارین؟بهترشو بسازین!
یه ساعت دیدن مردم تلویزیون ایران با رعایت موازین اخلاقی از بین 1000 تا کانال،کار کم ارزشیه؟کدوم روحانی،کدوم سخنرانی،کدوم پخش برنامه مذهبی اثرگذاری فرهنگیش بیشتر از یه سریاله که مردم هر شب دنبالش کنن و ماهواره نبینن هست؟

برخی از افراد جامعه پزشکی که واقعا بدجور خراب کردن!یعنی واقعا جامعه ای که اگر مریض نباشه،رسما از کار بی کاره و بخاطر داشتن سبک زندگی غلط،تغذیه نا سالم،ورزش ناکافی و خیلی چیزای دیگه،بیمارستانای پر از مریض نداشته باشیم باید فاتحه درامد زندگیشو بخونه، تحمل نداشت یه سریال طنزی که بیمارستانش خیلی از واقعیت فاصله داشتو تحمل کنه!تشکیل کمپینو های و هوی که ما مقدسیم!انتقاد نکنین!انگار اون مهندسو معلمو کارگرو .... عمله پزشکان آفریده شدن و لاغیر!

پزشکی که اگه یه کتاب استاتیک مقاومت مهندسیو جلوش بزارن و حتی بهش درسشم بدن،معلوم نیست بتونه در نهایت سوالاشو حل کنه،مدعی خوندن سختترین درس های حفظیه دنیا،حل بزرگترین مشکلات دنیا و داشتن مقدس ترین شغل دنیاست!معاذ الله بعضیاشون احساس خدا بودن میکنن!

موقعیم که میخوان درس یاد بگیرن،بدبخت مردمی که از نداری مجبورن بیمارستان های دولتی بستری شن!میشن موش آزمایشگاهی پزشکان مقدس ما تا درس یاد بگیرن!حالا تشخیص های غلط و جراحی های نا موفقشون که سالانه چند نفرو به کام مرگ میکشونه بماند!خطای پزشکی بوده دیگه.همه جا هست!
بیمارستان های خصوصی پولکی که اگر پول داشتی،پذیرش میشی،نداشتی،میمیری.مثل یکی از اقوام ما که در همین تعطیلات عید به همراه همسر باردارش تصادف کرد و بخاطر پذیرش نشدن در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران،جونشو از دست داد!!!!

اما فقط این پزشکا نبودنو نیستن.پزشکایی هم هستن که نه تنها از دیدن این سریال ناراحت نمیشن،بلکه از دیدن لبخند روی چهره مردم حتی برای یه ساعت هم خوشحال میشن.پزشکای دلسوز و با اعتباری که با 100000000 تا سریال هم نه تنها خدچه ای به وجهشون وارد نمیشه،بلکه همیشه به عنوان یه پزشک متبحر،مریضای صف کشیده ی خودشونو دارن.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به جز مهران مدیری،رضا عطاران،سروش صحت و برادران قاسم خانی در حال حاضر طنز پرداز دیگه ای داریم؟شما دارین؟بهترشو بسازین!
یه ساعت دیدن مردم تلویزیون ایران با رعایت موازین اخلاقی از بین 1000 تا کانال،کار کم ارزشیه؟کدوم روحانی،کدوم سخنرانی،کدوم پخش برنامه مذهبی اثرگذاری فرهنگیش بیشتر از یه سریاله که مردم هر شب دنبالش کنن و ماهواره نبینن هست؟

برخی از افراد جامعه پزشکی که واقعا بدجور خراب کردن!یعنی واقعا جامعه ای که اگر مریض نباشه،رسما از کار بی کاره و بخاطر داشتن سبک زندگی غلط،تغذیه نا سالم،ورزش ناکافی و خیلی چیزای دیگه،بیمارستانای پر از مریض نداشته باشیم باید فاتحه درامد زندگیشو بخونه، تحمل نداشت یه سریال طنزی که بیمارستانش خیلی از واقعیت فاصله داشتو تحمل کنه!تشکیل کمپینو های و هوی که ما مقدسیم!انتقاد نکنین!انگار اون مهندسو معلمو کارگرو .... عمله پزشکان آفریده شدن و لاغیر!

پزشکی که اگه یه کتاب استاتیک مقاومت مهندسیو جلوش بزارن و حتی بهش درسشم بدن،معلوم نیست بتونه در نهایت سوالاشو حل کنه،مدعی خوندن سختترین درس های حفظیه دنیا،حل بزرگترین مشکلات دنیا و داشتن مقدس ترین شغل دنیاست!معاذ الله بعضیاشون احساس خدا بودن میکنن!

موقعیم که میخوان درس یاد بگیرن،بدبخت مردمی که از نداری مجبورن بیمارستان های دولتی بستری شن!میشن موش آزمایشگاهی پزشکان مقدس ما تا درس یاد بگیرن!حالا تشخیص های غلط و جراحی های نا موفقشون که سالانه چند نفرو به کام مرگ میکشونه بماند!خطای پزشکی بوده دیگه.همه جا هست!
بیمارستان های خصوصی پولکی که اگر پول داشتی،پذیرش میشی،نداشتی،میمیری.مثل یکی از اقوام ما که در همین تعطیلات عید به همراه همسر باردارش تصادف کرد و بخاطر پذیرش نشدن در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران،جونشو از دست داد!!!!

اما فقط این پزشکا نبودنو نیستن.پزشکایی هم هستن که نه تنها از دیدن این سریال ناراحت نمیشن،بلکه از دیدن لبخند روی چهره مردم حتی برای یه ساعت هم خوشحال میشن.پزشکای دلسوز و با اعتباری که با 100000000 تا سریال هم نه تنها خدچه ای به وجهشون وارد نمیشه،بلکه همیشه به عنوان یه پزشک متبحر،مریضای صف کشیده ی خودشونو دارن.
با این تعاریف ویژه شما مگر پزشک متبحر هم داریم؟.......بعید میدونم.......رو راست حرف بزنید!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله
منم همیشه میگفتم مدیری چارلی چاپلین ایران هست. میگفتم بزرگترین طنز پرداز ایران هست. کارذهای بزرگ ایشون در قبل، شاهکارش در شبهای برره، پاورچین، نقطه چین و غیره.
حالا با یکی دو سریال اخیرش در شبکه خانگی کاری ندارم. اما واقعا این سریال از نوشتار خیلی ضعیف هست. دیالوگها اصلا جالب نیست. بار طنز و انتقادش علمی و ادبی نیست.
اتفاقا کاش این سریال خیلی قشنگتر ساخته میشد و عاملی میشد برای انتقاد از پزشکان، چرا که انتقادهای زیادی به پزشکان وارد هست، همین طور وکلا. و البته تمام مشاغل و طیف های جامعه.
اما خوب میگم که. داستانش ضعیفه. کل بار طنز داستان روی لهجه ی جواد رضویان هست که متاسفانه اونم تمسخر لهجه ی یکی از شهرای ایران هست به نظرم. اگه داستان این کار رو پیمان قاسم خانی نوشته بود چه میشد....

تو این فیلم فقط تمسخر و لودگی است ..........جای تاسف است برای مهران مدیری

قهوه تلخ هم انقدر بی محتوا ساخته نشده بود ........و واقعا یاد شب های برره که طنز یعنی اون بخیر ........و همینطور پاورچین
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله.پزشکایی که اگه میلیون ها تومن هم زیرمیزی بگیرن،مردم میپردازن و ترجیح میدن مریض اون پزشک باشن.

فکر نمی کنید نگاهتون به شدت صفر و یکی است؟..........یعنی همه پزشک ها زیر میز بگیرن؟......یعنی جای دیگه همچین چیزی نیست؟......من خیلی مهندسین مثلا صنایع میشناسم که هم رباخوارند و هم زیر میز بگیر.....و همینطور مهندس معماری که دنبال روزی حلال نیستند؟.......آیا حق دارم این صفات رو به همه مهندسین صنایع و معمار نسبت بدم؟......حق دارم به این بهانه به جای نقد صرفا تخریب کنم ؟......آیا با تخریب بنده مشکلی حل خواهد شد؟......
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله
منم همیشه میگفتم مدیری چارلی چاپلین ایران هست. میگفتم بزرگترین طنز پرداز ایران هست. کارذهای بزرگ ایشون در قبل، شاهکارش در شبهای برره، پاورچین، نقطه چین و غیره.
حالا با یکی دو سریال اخیرش در شبکه خانگی کاری ندارم. اما واقعا این سریال از نوشتار خیلی ضعیف هست. دیالوگها اصلا جالب نیست. بار طنز و انتقادش علمی و ادبی نیست.
اتفاقا کاش این سریال خیلی قشنگتر ساخته میشد و عاملی میشد برای انتقاد از پزشکان، چرا که انتقادهای زیادی به پزشکان وارد هست، همین طور وکلا. و البته تمام مشاغل و طیف های جامعه.
اما خوب میگم که. داستانش ضعیفه. کل بار طنز داستان روی لهجه ی جواد رضویان هست که متاسفانه اونم تمسخر لهجه ی یکی از شهرای ایران هست به نظرم. اگه داستان این کار رو پیمان قاسم خانی نوشته بود چه میشد....


قطعا تفاوت هایی بین این نویسندگانی که نام بردین وجود داره ولی به نظر من دلیل اصلی وجود اشکال در دیالوگ ها فشار هایی هستش که به این سریال وارد شده فراموش نکنید که با وجود تمام عقب نشینی هایی که مهران مدیری و نویسندگان این فیلم در فیلمنامه داشتن هنوز هم این فیلم مورد انتقاد یکسری افراد هستش و قصد دارن تا پایان بخش اول(قصمت30) پخشش رو متوقف کنن.
 

SaNaZ Sa

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر منم این سریالش ضعیف بود..و من که همیشه طرفدار کارهای آقای مدیری بودم این کارو جز چن قسمت که اونم با پشت صحنش میخندیدم،دنبال نکردم...
بهتز اینطوری بگم..از آقای مدیری بیشتر از اینا توقع میره در طنزپردازی.. چون کارهای قبلی ایشون واقعا بهتر بودن...
تعجبم واقعا از کسایه که به این فیلم به خاطر موضوعش معترض شدن ... و واقعا متاسفم... این فیلم در کنار نقد پزشکان،دو پزشک با اصول اخلاقی و حتی خَیِر و درست کار رو هم نشون داره..!!
نطنز میتونه انتقادی باشه!! آیا این عجیبه واقعااا!!!!!!!!!!!؟؟ که این همه معترض داشته...
حالا اگه یک طنز قومیتی که تنها و تنهاا به صورت صرف به مسخره کردن یک قوم میپردازه و هیچ نوع انتقادی هم و حتی نقطه مثبتی برای اون قوم صورت نگرفته در فیلم،جای اعتراض نداره؟؟؟ طنزی که یک قوم و زبان رو وسیله قرار میده برای خنداندن مردم و نه انتقاد یا نشان دادن صفات اونهاا...
جای تاسف داره....
 

SaNaZ Sa

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو این فیلم فقط تمسخر و لودگی است ..........جای تاسف است برای مهران مدیری

قهوه تلخ هم انقدر بی محتوا ساخته نشده بود ........و واقعا یاد شب های برره که طنز یعنی اون بخیر ........و همینطور پاورچین

تمسخرِ صرف تو فیلمی مثل پایتخت صورت گرفته... و این سریال اصلا اینطور نبود
لااقل میشه اسمِ آگاه سازی رو روش گذاشت در کنار تمسخر... حتی از اخبارها هم که حتما پیگیری میکنید،میشه ان موضوع رو دید...
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایرادازمهران مدیری نیست.ایرادسریالهای بلنده که معمولابعضی وقتامجبورن آب بهش ببندن.
سریال پاورچین که بعضی دوستان میگن خوبه بعضی قسمتاش هیچ حرفی واسه گفتن نداشت.
سریال 13قسمتی مردهزارچهره رومقایسه کنین باسریالای نودقسمتی.وقتی کارطولانیه بعضی اوقات قصه کم میارن.
این قصه برای رضاعطاران هم هست.کوچه اقاقیارومقایسه کنیدبامتهم گریخت وترش وشیرین!!!
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قطعا تفاوت هایی بین این نویسندگانی که نام بردین وجود داره ولی به نظر من دلیل اصلی وجود اشکال در دیالوگ ها فشار هایی هستش که به این سریال وارد شده فراموش نکنید که با وجود تمام عقب نشینی هایی که مهران مدیری و نویسندگان این فیلم در فیلمنامه داشتن هنوز هم این فیلم مورد انتقاد یکسری افراد هستش و قصد دارن تا پایان بخش اول(قصمت30) پخشش رو متوقف کنن.

درسته. نویسنده طنز که خیلی داریم. به نظر من که اصلا نصف بیشتر مردم ایران نویسنده طنز بالقوه هستن. دی. اینو میشه از اینهمه پیامهای طنز در مواقع مهم کشور (سیاسی و اجتماعی و غیره) دید.
من خودم تو هر فیلمی به فیلمنامه نویس سعی میکنم دقت کنم. مثلا آقای سروش صحت نویسندگی طنزشون عالی هست ، اما کارهایی که با کارگردانی ایشون بود رو خوشم نیومد. مثل همون چارخونه.

در ضمن باید بگم هنوزم از نظر من مهران مدیری یک طنزپرداز فوق العاده از لحاظ کارگردانی هست، اما داستان این سریال ضعیف هست.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر منم این سریالش ضعیف بود..و من که همیشه طرفدار کارهای آقای مدیری بودم این کارو جز چن قسمت که اونم با پشت صحنش میخندیدم،دنبال نکردم...
بهتز اینطوری بگم..از آقای مدیری بیشتر از اینا توقع میره در طنزپردازی.. چون کارهای قبلی ایشون واقعا بهتر بودن...
تعجبم واقعا از کسایه که به این فیلم به خاطر موضوعش معترض شدن ... و واقعا متاسفم... این فیلم در کنار نقد پزشکان،دو پزشک با اصول اخلاقی و حتی خَیِر و درست کار رو هم نشون داره..!!
نطنز میتونه انتقادی باشه!! آیا این عجیبه واقعااا!!!!!!!!!!!؟؟ که این همه معترض داشته...
حالا اگه یک طنز قومیتی که تنها و تنهاا به صورت صرف به مسخره کردن یک قوم میپردازه و هیچ نوع انتقادی هم و حتی نقطه مثبتی برای اون قوم صورت نگرفته در فیلم،جای اعتراض نداره؟؟؟ طنزی که یک قوم و زبان رو وسیله قرار میده برای خنداندن مردم و نه انتقاد یا نشان دادن صفات اونهاا...
جای تاسف داره....

دقیقا منم مثل شما
بخاطر همین که این موضوع با همون اعتراضهای پزشکان که به نظرم درست نبود کارشون قاطی نشه گذاشتم الان این تایپیک رو بزنم. واقعا ماهیت طنز چی میتونه باشه غیر از انتقاد؟؟ اونم تو این مملکت که واقعا جامعه پزشکی (در کنار همون وکلا و خیلیییییییی مشاغل دیگه) بهشون انتقادهای زیادی وارده.

اتفاقاااا جنبه طنز این سریال (جنبه خخنده بی موردش) مربوط به همون تقلید لهجه ی قمی هاست که جا داشت صداشون دربیاد. خیلی متاسف شدم من. لهجه ی جواد رضویان که همه دوستش دارن داره لهجه ی قمی ها رو تقلید میکنه متاسفانه.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمسخرِ صرف تو فیلمی مثل پایتخت صورت گرفته... و این سریال اصلا اینطور نبود
لااقل میشه اسمِ آگاه سازی رو روش گذاشت در کنار تمسخر... حتی از اخبارها هم که حتما پیگیری میکنید،میشه ان موضوع رو دید...

فیلم پایتخت یکی از بهترین فیلم ها بود......چون جنبه خانواده دوستی و پر از عشق و صفای خانواده ایرانی با ابتکارات جالب سیروس مقدم بود.......نظر شما محترم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایرادازمهران مدیری نیست.ایرادسریالهای بلنده که معمولابعضی وقتامجبورن آب بهش ببندن.
سریال پاورچین که بعضی دوستان میگن خوبه بعضی قسمتاش هیچ حرفی واسه گفتن نداشت.
سریال 13قسمتی مردهزارچهره رومقایسه کنین باسریالای نودقسمتی.وقتی کارطولانیه بعضی اوقات قصه کم میارن.
این قصه برای رضاعطاران هم هست.کوچه اقاقیارومقایسه کنیدبامتهم گریخت وترش وشیرین!!!
مهران مدیری و خیلی های دیگه فیلم های بلند ساختن و موفق..مثل فیلم ساختمان پزشکان...........ایراد دقیقا از خودشونه.......چون به خاطر تکبر از تیم دوست داشتنی جدا شده .......
عطاران مگر کارگردانه یا غفوریان!.........در قبال پاورچین رویه داستان همش طنز اجتماعی و فرهنگی بود.......ولی فیلم حاضر تماما شده تمسخر.........آقای مدیری در این فیلم غیر حرکت گردن کار دیگری هم میکنند؟.....بهترین کاراکتر این سریال سید هست که اونم متاسفانه برخی بدآموزی های بسیار زشت رو داره ترویج میده .....
 

♥shima♥

عضو جدید
سلام
این چیزی بود که از اول بهش اعتقاد داشتم. یعنی سریال در حاشیه یک طنز بسیار ضعیف بود. منتهی بدلیل برخوردهای غیر منطقی پزشکان در برخورد با ساخته شدن طنز درموردشون کمی صحبت در این باره سخت بود. کسی انتقاد میکرد متهم میشد به طرفداری از جامعه پزشکی. جامعه پزشکی خیلی زحمتکش هست منتهی به نظر خیلیییییییی انتقاد بهش وارده. همونایی که تو درحاشیه بهش پرداخته شد و اتفاقا کمی ! بیشتر از اونها. اما این دلیل نمیشه ضعف شدید این سریال در قسمت دیالوگها و سناریو رو نادیده گرفت.
من خودم عاشق مهران مدیری و کاراشم. قبلا انقده دوستش داشتم (کارهاشو) که پیش خودم بهش لقب چارلی چاپلین ایران رو داده بودم. اما سریال در حاشیه خیلی ضعیفه. ضعف عمدش هم بخاطر فیلمنامه و دیالوگهای سطح پایین هست. اینم بخاطر اینه شاید چون آقای قاسم خانی دیگه با مهران مدیری کار نمیکنه. مقاله ای رو درپست دوم میزارم که از سایت خبر آنلاین برداشتم با همین عنوان.

یه پیشنهاد: امروز خندوانه از شبکه نسیم شروع شد. در طول عمرم چنین برنامه ی قوی از تلوزیون (صدا وسیمای ایران) ندیده بود . پیشنهادم اینه این خندوانه رو ببینید حتما.

قبلا خوشت میمومد چون خیلی فلسفی نبودی الان خیلی کلاس فلسفیت خورده به سقف...
 

SaNaZ Sa

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیلم پایتخت یکی از بهترین فیلم ها بود......چون جنبه خانواده دوستی و پر از عشق و صفای خانواده ایرانی با ابتکارات جالب سیروس مقدم بود.......نظر شما محترم

جالبه!! خوبه همه مث شما جنبه های مثبتو ببینن..ولی تا جایی که من با اشخاص مختلف برخورد داشتم فیلم پایتخت باعثه تمسخره یک عده از مردم شده... من خودمم خیلی با این فیلم سرگرم شدم!! اما به چه قیمتی!! ؟؟
عشق و صفای خانواده رو با تمسخر میشه نشون دادفقط!!؟؟ با مسائل پیش پا افتاده!!؟؟
 

SaNaZ Sa

عضو جدید
کاربر ممتاز
دقیقا منم مثل شما
بخاطر همین که این موضوع با همون اعتراضهای پزشکان که به نظرم درست نبود کارشون قاطی نشه گذاشتم الان این تایپیک رو بزنم. واقعا ماهیت طنز چی میتونه باشه غیر از انتقاد؟؟ اونم تو این مملکت که واقعا جامعه پزشکی (در کنار همون وکلا و خیلیییییییی مشاغل دیگه) بهشون انتقادهای زیادی وارده.

اتفاقاااا جنبه طنز این سریال (جنبه خخنده بی موردش) مربوط به همون تقلید لهجه ی قمی هاست که جا داشت صداشون دربیاد. خیلی متاسف شدم من. لهجه ی جواد رضویان که همه دوستش دارن داره لهجه ی قمی ها رو تقلید میکنه متاسفانه.
حالا شما فرض کنید در فیلم دیگری جدا از لهجه(که باز هم جای چشم پوشی داره) کاملا شخصیتِ افراد یک قوم رو هم زیر سوال میبرن!! با نشان دادن افرادی که فرهنگ شهر نشینی ندارن و به دور از تمدنن!!! واقعا جای تاسف داره ... . اگر هدفشون تنها خنداندن مردم و جلب رضایت مخاطبینه،پس موفق باشن!!!! دیگه چه انتظاری میشه داشت!
 

eli jooni

عضو جدید
خوشبحالتون وقت دارید فیلم ببینید بعدم بشینید انتقاد کنید:redface:
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
فکر نمی کنید نگاهتون به شدت صفر و یکی است؟..........یعنی همه پزشک ها زیر میز بگیرن؟......یعنی جای دیگه همچین چیزی نیست؟......من خیلی مهندسین مثلا صنایع میشناسم که هم رباخوارند و هم زیر میز بگیر.....و همینطور مهندس معماری که دنبال روزی حلال نیستند؟.......آیا حق دارم این صفات رو به همه مهندسین صنایع و معمار نسبت بدم؟......حق دارم به این بهانه به جای نقد صرفا تخریب کنم ؟......آیا با تخریب بنده مشکلی حل خواهد شد؟......
بله مهندس اینجوریم هست.منظور از پزشکا هم همه پزشکای عالم نیستن.اما پزشک یه فرقی با مهندس میکنه.اونم اینه که مهندسو شما انتخاب میکنی.اما آدم مریض بخاطر مریضیش مجبور میشه بره پیش پزشک.اگر مریضیش مهم و درمانش خاصتر هم باشه که مجبورتر واسه رفتن پیش یک پزشک خاص.وقتی میبینه باید برای فرار از درد یا زنده موندن زیر میزی بده،اون پولو میده اما شاید حلال نکنه.چون اگر پول رو واقعا به سختی فراهم کنه و زیر میزی بده، معلوم نیست اون پزشک خیر اون پولو ببینه.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حالا شما فرض کنید در فیلم دیگری جدا از لهجه(که باز هم جای چشم پوشی داره) کاملا شخصیتِ افراد یک قوم رو هم زیر سوال میبرن!! با نشان دادن افرادی که فرهنگ شهر نشینی ندارن و به دور از تمدنن!!! واقعا جای تاسف داره ... . اگر هدفشون تنها خنداندن مردم و جلب رضایت مخاطبینه،پس موفق باشن!!!! دیگه چه انتظاری میشه داشت!

بله
اون که شما میفرمایید کاملا کار زشتیه.
حالا من متوجه صحبت شما نشدم واقعا؟ دی
 

Similar threads

بالا