ساخت قلب مصنوعی الکترونیکی

hamed zarebi

عضو جدید

شرکت فرانسوی Carmat یک قلب مصنوعی الکترونیکی ساخته است که مطابق با فعالیت های بدنی فرد کار می کند.

این قلب الکترونیکی امیدی برای بیماران نارسایی قلبی است. این قلب همانند یک قلب طبیعی ضربان دارد و قادر است خود را با فعالیت های بدنی بیمار تطبیق دهد.
این قلب مصنوعی قرار است در چهار کشور مختلف روی بیمارانی که جایگزین دیگری برای درمان ندارند ، آزمایش شود.
در صورت موفقیت آمیز بودن این قلب مصنوعی الکترونیکی ، در مرحله بعدی روی بیست بیمار دیگر آزمایش خواهد شد.
این نوع قلب مصنوعی جدید که از ترکیب مواد مصنوعی و بیولوژیکی و همچنین حسگرها و نرم افزارها تشکیل شده ، قرار است در چهار مرکز قلبی اروپا و خاورمیانه روی بیماران آزمایش شود.

اگر این پروتز زیستی که توسط شرکت فرانسوی "کارمت" ساخته شده بی خطر و مؤثر باشد ، می توان آن را برای درمان بیمارانی به کار برد که در انتظار پیوند قلب هستند.

درحال حاضر یک قلب مصنوعی که توسط شرکت "سینکاردیا" مستقر در تگزاس ساخته شده است ، از سوی قانونگذاران آمریکایی ، کانادایی و اروپایی برای استفاده در بیماران تأیید شده است.

تلاش برای تعویض کامل قلب انسان با یک دستگاه مصنوعی از چند دهه قبل آغاز شد. ساخت دستگاهی که بتواند چون قلب شرایط سخت دستگاه گردش خون را تحمل کند و 35 میلیون بار در سال بتپد ، کار بسیار چالش برانگیزی بوده است.

سایر عواقب و عوارض این قلب چون سکته که به واسطه گره های خونی در قلب های مصنوعی ایجاد می شوند ، موجب فشار روی این دستگاه می شود. به این دلایل ، قلب هایی که کاملا مصنوعی هستند یک راه حل موقت محسوب می شوند و آنها را به عنوان سکوی اتصال در نظر می گیرد تا پس از آن عمل پیوند قلب انجام گیرد.

این ضرورت بزرگ برای درمان نجات بخش بیمارانی که نارسایی قلبی دارند ، موجب شد که تحقیقات جدیدی در بخش های دانشگاهی و صنایع خصوصی شکل بگیرد تا یک قلب مصنوعی کارآمدتر ساخته شود.

در بیمارانی که به نارسایی قلبی مبتلا هستند ، توانایی تپیدن قلب ضعیف می شود ؛ به طوری که قلب نمی تواند اکسیژن و مواد مغذی کافی به بدن برساند. گاهی این نارسایی به یک سمت قلب محدود می شود که می توان آن را با یک دستگاهی که جریان را ارتقاء می دهد برطرف کرد و نیازی به تعوض کامل قلب نیست.

اما در مواردی که هر دو سمت قلب دارای نارسایی است ، بیمار نیاز به پیوند قلب دارد. تقاضا برای پیوند قلب بیش از تعداد اهدا کنندگان است و بیماران قلبی باید سال ها برای دریافت یک قلب اهدایی در انتظار بمانند.

قلب طراحی شده توسط شرکت فرانسوی کارمت دارای دو دریچه است که توسط یک غشایی که جریان هیدرولیکی را در یک سمت نگاه می دارد از هم جدا می شود. یک پمپ موتوری مایع هیدرولیکی را به داخل و خارج از دریچه ها می برد و این شریان موجب می شود که غشاء حرکت کند ، خون به هر طرف غشاء راه یابد.

آن سمت از غشاء که رو به خون است ، از بافت قلب گاو ساخته شده تا دستگاه زیست سازگارتر باشد.

پیت چانسن مسئول بخش پزشکی شرکت کارمت اظهار داشت: ایده اصلی ساخت یک قلب مصنوعی بود که اجزاء متحرک آن در تماس با خون بوده و از بافت زیستی تشکیل شده باشد.

این دستگاه موجب می شود که بیمار وابستگی کمتری به داروهای ضد انعقاد داشته باشد. این دستگاه همچنین از دریچه هایی استفاده می کند که از بافت قلب گاو ساخته شده و حسگرهایی دارد که می تواند افزایش فشار داخل دستگاه را شناسایی کند. اطلاعات این قلب به یک سیستم کنترل کننده خارجی ارسال می شود که می تواند میزان جریان را در پاسخ به افزایش تقاضا برای مثال هنگام ورزش برطرف کند.

این سیستم با همکاری بین سیستم های دفاع و هوافضای اروپا و آلن کارپنتیر جراح قلب و پیشگام ترمیم دریچه قلب ساخته شده است.

این دستگاه تنها یکی از چندین قلب مصنوعی است که درحال حاضر در سراسر جهان درحال ساخت و توسعه قرار دارد.

 

Similar threads

بالا