از انتقال سنجش های پزشکی تا جاسوسی محققان موفق به ساخت تاتوی الکترونیکی شدند!

pedram021

کاربر بیش فعال
از انتقال سنجش های پزشکی تا جاسوسی محققان موفق به ساخت تاتوی الکترونیکی شدند
یک تیم بین المللی از محققان موفق به ساخت دستگاهی به باریکی مو با خواص فیزیکی شده اند که مانند یک تاتو روی پوست انسان قرار گرفته و می تواند به انتقال سنجشگرهای پزشکی، بازی رایانه یی و حتی عملیات جاسوسی بپردازد.






به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فناوری ریزالکترونیک موسوم به سیستم الکترونیکی پوستی توسط محققان آمریکایی، چینی و سنگاپوری ساخته شده که توضیحات بیشتر آن در مجله ساینس منتشر شده است.

این قطعه را می توان به جای مجموعه الکترودها برای نظارت بر فعالیت مغز، قلب و بافتهای عضلانی استفاده کرده و با قرار گرفتن آن در بخش گلو، کاربران این سیستم می توانند از آن با دقت بیش از 90 درصد برای بازی های رایانه ای استفاده کنند. در این حالت این دستگاه حتی برای افرادی که از بیماری های حنجره رنج می برند نیز مفید است.

این دستگاه بی سیم تا حد زیادی بی وزن بوده و برای فعالیت به نیروی کمی با استفاده از سلولهای خورشیدی یا تابشهای الکترونیکی نیاز دارد.

دستگاه جدید، با ضخامت کمتر از 50 میکرون که کمی نازک تر از موی انسان است، بر روی پوست قابل نصب است.

این دستگاه بر روی یک برگه فوق نازک پلاستیک قابل حل شدن گذاشته شده و مانند یک تاتوی موقت با آب روی پوست قرار می گیرد. این قطعه را به محض قرا گرفتن روی پوست می توان خم کرده، چین داده و به شکل پوست آن را کشید. همچنین در آخر کار می توان آن را از پوست جدا کرد.

از دیگر کاربری های این سیستم در آینده می توان به کاربری در بیماران مبتلا به آپنه خواب، کودکانی که نیاز به مراقبت شبانه روزی دارند و برای ساخت باندهای الکترونیکی جهت ترمیم پوست اشاره کرد.






منبع : خبر گزاری ایسنا
 
بالا