زانو برای چهار زانو نشستن آفريده نشده است

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

رئيس انجمن جراحان ارتوپدی ايران گفت : زانو در پای انسان برای اين آفريده نشده است که فرد تا ساعت ها به صورت چهار زانو بنشيند.

دکتر " غلامعلی عکاشه " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت : متاسفانه برخي از هموطنان تا ساعت ها چهار زانو می نشينند که در صورت تداوم، باعث تسريع در تخريب مفصل زانو می شود و به همين علت جوانانی را می بينيم که با وجود سن پايينی که دارند دچار زانو درد می شوند.

وی گفت : زانو همچون هر مفصل ديگری در بدن انسان دچار تخريب می شود و اين تخريب تدريجی نيز اجتناب ناپذير است اما بايد تلاش کنيم تا اين تخريب را به تعويق بياندازيم.

عکاشه با بيان اينکه بسياری از افراد قبل ازسنين کهولت به آرتروز دچار می شوند، گفت : درد در ناحيه مفصل و ابتلا به آرتروز در سنين 70 و 80 سالگی ايجاد می شود و بايد حداقل ، افراد را به مرحله ای رساند که زودتر از اين سن دچار درد مفصل نشوند.

اين متخصص ارتوپدی در ادامه ، اضافه وزن ، استفاده نامناسب از اعضای بدن از جمله زانو ها و همچنين عدم تحرک و ورزش نکردن را از عوامل مهم بروز زود هنگام تخريب مفاصل عنوان کرد.

وی تخريب مفاصل در زنان را بيشتر از مردان عنوان کرد و گفت: زنان به علت وضعيت فيزيولوژيکی از جمله ابتلاء به يائسگی و همچنين زايمان های مکرر بيشتر از مردان مستعد تخريب مفاصل در ناحيه لگن ، مچ پا و زانو هستند .

وی در ادامه افزود : از سوی ديگر زنان کمتر از مردان ورزش می کنند و همچنين چاقی در آنها بيشتر از مردان است و به همين علت بايد تدابيری بيانديشند تا به مشکلات مفاصل در سنين پايين دچار نشوند.
 

Similar threads

بالا