رنگ موی ایرانی بهتره یا خارجی؟

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ازآنجایی که پایه و بیس رنگ موی خانمهای ایرانی قطعا با خانمهای اروپایی وغربی بسیار تفاوت داشته و بیشترین فرق آن در مقدار قرمزی است که در پایه یرنگ موی طبیعی خانمهای ایرانی وجود دارد، اکثر آنها حتی اگر موهای روشنیهم داشته باشند بیس قرمزی را حتی با درصد بسیار کم در مویشان دارند و اینتفاوت سبب می شود که برای تغییر رنگ مو و گرفتن قرمزی آن که خیلیها دوستندارند، گاهی دچار مشکل شوند .

بعضی وقتها حتی دیده شده خانمی کهخیلی هم سفید پوست و دارای موهای روشن است برای تغییر رنگ موی خود بهزیتونی با مشکل مواجه می شود که این به همان در صد کم قرمزی که اکثر ما درموهایمان داریم بر میگردد و همین امر باعث شده پس از رساندن رنگ به پایه یدلخواه با یکی ، دو بار شستشو رنگ مو از زیتونی خارج شده و به نارنجی و یاکمی قرمز متمایل گشته و دوباره او را مجبور به تغییر رنگ در مدت زمانیکوتاه کند حتی با دکلره و بیرنگ سازی موها.
بنابراین چون رنگ موهای خارجی بیشتر بر اساس بیس موهای خودشان ساخته میشود شاید گاهی ما را به آن نتیجه ی مطلوب نرساند کما اینکه جدیدا باماندگاری خیلی کمی هم ساخته می شوند و با یکی دو بار شستشو رنگ اولیهتغییر می کند .
چیزی که بر اساس تجربیات بدست آمده جدای از مهارت ترکیب رنگها برای رسیدنبه رنگ مطلوب نوع رنگ مهم بوده که بهتر است برای ما ایرانیان رنگ موییایرانی اما با کیفیت خوب و عالی و با اکسیدانی مناسب آن رنگ باشد که اگرویژگیهای یک رنگ خوب را داشته باشد از نظر قیمت نیز برای همه مقرون بهصرفه تر خواهد بود.
رنگ موهای اسپانیایی و ایتالیایی که با نامهای ایرانی نیز بسته بندی وتولید می شوند هم به دلیل نزدیک بودن نژاد و رنگشان به ما برای موهایایرانی مناسبند اما رنگ موهای ترکیه ای و آلمانی چندان مناسب موهای مانیستند.

اگر گاهی از مادر و مادر بزرگهایمان در مورد رنگ موهای زمان خودشان سوالکنیم شاید نام رنگ موی افشان قدیم را به زبان بیاورند و از کیفیت مطلوب آنبگویند، اینجاست که اگر رنگ موها ی ایرانی با همان کیفیت قدیم بدست می آمدشاید هیچکس سراغی از رنگهای خارجی نمی گرفت.

گردآوری : پایگاه اطلاع رسانی باتا
 

Similar threads

بالا