راه حل فوق العاده برای درمان جوش صورت

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز


دانشمندان تکنیک جدیدی برای درمان سریع جوش‌های صورت طراحی کردند.
محققان به تازگی یک برچسب ساختند که با ایجاد بار الکتریکی باکتری‌های به وجود آورنده آکنه را از بین می‌برد و به این ترتیب جوش‌های صورت را درمان می‌کند.
آزمایش‌ها نشان می‌دهد جوش‌های صورت تقریبا ۳ روز پس از استفاده از این تکنیک جدید تقریبا به طور کامل ناپدید می‌شوند. آکنه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است و درصد بسیار بالایی از نوجوانان را به خود دچار می‌کند.
معمولا این شرایط از اولین سنین نوجوانی آغاز شده و می‌تواند تا سنین بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. تقریبا در ۵ درصد از زنان و یک درصد از مردان آکنه تا بعد از سن ۲۵ سالگی هم ادامه پیدا می‌کند.
آکنه معمولا روی پوست صورت به وجود می‌آید، اما دیگر قسمت‌های بدن مانند پشت کمر، گردن و دیگر نواحی نیز ممکن است تحت تاثیر این بیماری قرار بگیرند.
معمولا عوامل هورمونی باعث فعالیت بیش‌ از حد غده‌های چربی در صورت می‌شوند، این غده‌های چربی در نزدیکی سطح پوست قرار دارند و به فولیکول‌های مو متصل هستند. هدف اصلی این غده‌های چربی جلوگیری از خشک شدن موهاست که این کار را با تولید یک ماده روغنی انجام می‌دهند. در بیماران مبتلا به آکنه این غده‌ها بیش از اندازه چربی تولید می‌کنند. تولید بیش از حد چربی باعث مسدود شدن فولیکول‌ها می‌شود. باکتری‌هایی که روی پوست صورت زندگی می‌کنند و معمولا بی‌آزار هم هستند این فولیکول‌ها را عفونی کرده و در آن زمان است که جوش‌ها روی صورت به وجود می‌آیند.
در روش‌های سنتی از کرم‌ها یا داروهای خاصی استفاده می‌شد که مانع از مسدود شدن فولیکول‌ها شده و باکتری‌هایی را که روی صورت زندگی می‌کند از بین می‌برد. استفاده از درمان‌های آنتی‌بیوتیک هم بسیار معمول است.
اما بسیاری از این روش‌ها نیاز به چند هفته زمان دارند تا بتوانند اثر خود را باقی بگذارند و معمول عوارضی مانند خشکی صورت، حالت تهوع، افزایش وزن و تغییر در روحیه انسان‌ها را به همراه دارند.
اما در روش جدید دانشمندان از یک وسیله شبیه به برچسب‌های معمولی استفاده کردند که یک بار مصرف بوده و هیچ عوارضی هم به همراه ندارد.
این برچسب دارای مواد خاصی است که زمانی که در برابر رطوبت صورت قرار می‌گیرند یک میدان مغناطیسی بسیار کوچک تولید می‌کنند که باکتری‌ها را از بین می‌برد. این برچسب هم‌چنین دارای اسید سالیسیلیک است که سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کند. دانشمندان امیدوارند ظرف دو سال آینده این محصول را به تولید انبوه برسانند.
 

Similar threads

بالا