درخواست های مرتبط با | پرسش های درسی مهندسی شیمی

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کسی نبود درباره فرق بنزین با اوکتان پائین و نفتا توضیح بده؟

ما بیسوادیم ولی بعیده مهندسا اینقدر بیسواد باشند

کم لطفی نکنید لطفا اگر چیزی میدونید کمک کنید
با تشکر
 

hajhoseyn

عضو جدید
کسی نبود درباره فرق بنزین با اوکتان پائین و نفتا توضیح بده؟

ما بیسوادیم ولی بعیده مهندسا اینقدر بیسواد باشند

کم لطفی نکنید لطفا اگر چیزی میدونید کمک کنید
با تشکر
دوست عزیز این سوالایی که شما پرسیدین ربطی به سواد نداره که شما میگین مهندسای باشگاه بیسوادن.
آخه اینا رو تو هیچ کتاب درسی ننوشته که بخوایم بدونیم اگه کسی هم بلد باشه از اطلاعات عمومی خودشه.
مطمئنم مهندسای بزرگواری که اینجا هستن اگه بدونن حتما جواب میدن و علمشونو از کسی دریغ نمیکنن;)
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
کسی نبود درباره فرق بنزین با اوکتان پائین و نفتا توضیح بده؟

ما بیسوادیم ولی بعیده مهندسا اینقدر بیسواد باشند

کم لطفی نکنید لطفا اگر چیزی میدونید کمک کنید
با تشکر

میشه گفت فرق انچنانی ندارند.
از نفتا برای تولید بنزین با عدد اکتان تو فرایند ریفورمینگ کاتالیستی استفاده میکنند.

 
آخرین ویرایش:

M F S

عضو جدید
درخواست ترجمههههه...

درخواست ترجمههههه...

سلاام بر مهندسان شیمییی

خوبین همگی؟


من این مقاله رو دارم ولی لغات تخصصی اش خیلی ان....در مورد نانوو تیوپ هستش....


خدا خیرتون بده بینم میتونین ترجمش کنینن



اینم لینک مستقمم مقاله


http://uplod.ir/88d3tzcllaxx/1-s2.0-...8-main.zip.htm
 

sam1368

عضو جدید
درخواست مقاله

درخواست مقاله

مقاله با موضوع تولید متانول از گاز سنتز:(:(:cry::cry:
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میشه گفت فرق انچنانی ندارند.
از نفتا برای تولید بنزین با عدد اکتان تو فرایند ریفورمینگ کاتالیستی استفاده میکنند.

جناب حیدری ممنون که جواب دادین
حالا یک سوال دارم
برای بالا بردن عدد اوکتان اگر به نفتا مکملهای بنزین را که در پمپ بنزینها میفروشند اضافه کنیم تقریبا بنزین با اوکتان بالا به دست میاد
یا باید حتما ریفورمر انجام بشه؟

بازم تشکر میکنم
 

maede_chem

عضو جدید
سوال ترموديناميك 2

سوال ترموديناميك 2

سلام
كسي ميتونه اين مساله رو با نرم افزار متلب حل كنه؟؟؟ممنون ميشم كمكم كنيد

مطلوبست محاسبه فوگاسيته و ضريب فوگاسيته مخلوط سه جزيي شامل 6 مول پروپان 4مول متان و 10 مول بوتان در دماي 300 كلوين و فشار 10bar
 

hooman67

عضو جدید
سلام.لطفا اگه کسی راجع به روشهای بیولوژیکی تصفیه گاز چیزی داره بذاره ممنون میشم
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
جناب حیدری ممنون که جواب دادین
حالا یک سوال دارم
برای بالا بردن عدد اوکتان اگر به نفتا مکملهای بنزین را که در پمپ بنزینها میفروشند اضافه کنیم تقریبا بنزین با اوکتان بالا به دست میاد
یا باید حتما ریفورمر انجام بشه؟

بازم تشکر میکنم

اگر مکمل این کار رو انجام بده فقط برای مقیاس کم بدرد میخوره ولی فرایند ریفورمیکن کاتالیستی برای مقیاسهای بزگ و تولید روزانه چندین هزار لیتر بنزین استفاده میشه.

این یه فرایند ریفورمینگ هست که با سه راکتور و فشار هیدروژن کار میکنه.

 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگر مکمل این کار رو انجام بده فقط برای مقیاس کم بدرد میخوره ولی فرایند ریفورمیکن کاتالیستی برای مقیاسهای بزگ و تولید روزانه چندین هزار لیتر بنزین استفاده میشه.

این یه فرایند ریفورمینگ هست که با سه راکتور و فشار هیدروژن کار میکنه.


مقدار و ظرفیت مهم نیست فقط میخوام بدونم که اگر توی مثلا ده لیتر نفتا مکمل بنزین بریزیم آیا ماده حاصل همان بنزین مثلا سوپر هست
یا اینکه ماده حاصل با بنزین فرق داره و کارهای دیگه ای هم نیاز داره انجام بدیم؟
توی ویکی پدیا نوشته که ماده حاصل یکی از اجزای بنزین هست ولی بعضی جاها نوشته که ماده حاصل خود بنزینه و نفتا بنزین خامه
من یه کم گیج شدم که کدام یکی درسته؟! :confused:
از کجا میشه فهمید که مکمل همون کار تولید بنزین توی رفورمینگ رو انجام داده؟
 

68686868

عضو جدید
سلام خسته نباشید. من رشته ام شیمی . شنیدم میتونم برای ارشد داروسازی بخونم اما نمیدونم باید کنکور چه رشته ای بدم و چه درسایی بخونم ؟ میشه راهنماییم کنید؟
 
کسی نبود درباره فرق بنزین با اوکتان پائین و نفتا توضیح بده؟

ما بیسوادیم ولی بعیده مهندسا اینقدر بیسواد باشند

کم لطفی نکنید لطفا اگر چیزی میدونید کمک کنید
با تشکر

جناب حیدری ممنون که جواب دادین
حالا یک سوال دارم
برای بالا بردن عدد اوکتان اگر به نفتا مکملهای بنزین را که در پمپ بنزینها میفروشند اضافه کنیم تقریبا بنزین با اوکتان بالا به دست میاد
یا باید حتما ریفورمر انجام بشه؟

بازم تشکر میکنم

مقدار و ظرفیت مهم نیست فقط میخوام بدونم که اگر توی مثلا ده لیتر نفتا مکمل بنزین بریزیم آیا ماده حاصل همان بنزین مثلا سوپر هست
یا اینکه ماده حاصل با بنزین فرق داره و کارهای دیگه ای هم نیاز داره انجام بدیم؟
توی ویکی پدیا نوشته که ماده حاصل یکی از اجزای بنزین هست ولی بعضی جاها نوشته که ماده حاصل خود بنزینه و نفتا بنزین خامه
من یه کم گیج شدم که کدام یکی درسته؟! :confused:
از کجا میشه فهمید که مکمل همون کار تولید بنزین توی رفورمینگ رو انجام داده؟

ببینید دوست عزیز، هدف شما از بنزین، ماده ای هست که بتوند توی ماشین بریزید و فقط ماشین رو روشن نگه داره و راه ببره یا که خواصی که برای بنزین تعریف شده رو هم داشته باشه ؟
بنزین طبق جداول استاندارد لازمه که چندین فاکتور مهم داشته باشه: محدوده معینی از فشار بخار رید، دانسیته، ارزش حرارتی، عدد اکتان، بدون ترکیبات اولفینی، مقدار حداقلی از آروماتیک ها.

نفتا فشار بخار رید خیلی بالایی داره و این فشار بخار خیلی بالا باعث مشکل در استارت خوردن ماشین میشه و اصطلاحا ماشین خفه می کنه و سخت روشن میشه. برای همین لازم هست که فشار بخارش رو کم کنند. از طرف دیگه چون عدد اکتانش خیلی پایینه (حدود 60) برای همین باعث ناک زدن موتور میشه که خب خیلی آسیب رسون هست.

مکمل بنزین که در جایگاه عرضه فقط گازوئیل رنگبری شده و بوبری شده هست ! باور نمی کنید درش رو باز کنید و داخل یه ظرف روشن بریزید و بزارید 2 هفته جلوی آفتاب باشه، اون وقت میبینید که رنگ و بوی گازوئیل کاملا بر میگرده! اگه بازم قبول نمی کنید تشریف بیارید تا ببرمتون کارخونه تولید کننده-ش خودتون ببینید!

مکمل بنزین واقعی باید ترکیبات اکسیژن دار و مقداری هم ترکیبات آروماتیک داشته باشه. خیلی از اکتان بوسترهایی که توی بازار هست ترکیبات سازنده-اش رو روش نوشتن.

برای اضافه کردن مکمل های جایگاه بنزین (همون گازوئیل!) لازمه مقدار زیادی به نفتا اضافه کنید تا محدوده فشار بخار ریدش رو تنظیم کنید و این مقدار زیاد باعث میشه هم دانسته-ش بالا بره و هم مقدار دوده زدن توی ماشین خیلی زیاد بشه و مجبور بشین روغن موتور رو زود به زود عوض کنید تا ماشین یاتاقان نزنه و فرسایش ماشین خیلی زیاد نشه، تازه اگر حرارت زیاد سوختن گازوئیل توی ماشین باعث سوختن سرسیلندر نشه و خیلی مسائل دیگه که نخوام وارد مسایل فنی ماشین بشیم.

بطور خلاصه بگم اضافه کردن مکمل به نفتا نمی تونه بنزین مناسب درست کنه ولی اگر هدفتون فقط روشن کردن ماشین باشه، بله میتونه! دوستی دارم که چند سال هست دو-سوم باک ماشینش رو بنزین و مابقی رو گازوئیل میزنه! در زمان جنگ هم که بنزین کم بوده بعضی ها با تینرفوری و الکل و روغن سوخته یه سوختی میساختن که توی ماشین قابل سوختن بود!
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببینید دوست عزیز، هدف شما از بنزین، ماده ای هست که بتوند توی ماشین بریزید و فقط ماشین رو روشن نگه داره و راه ببره یا که خواصی که برای بنزین تعریف شده رو هم داشته باشه ؟
بنزین طبق جداول استاندارد لازمه که چندین فاکتور مهم داشته باشه: محدوده معینی از فشار بخار رید، دانسیته، ارزش حرارتی، عدد اکتان، بدون ترکیبات اولفینی، مقدار حداقلی از آروماتیک ها.

نفتا فشار بخار رید خیلی بالایی داره و این فشار بخار خیلی بالا باعث مشکل در استارت خوردن ماشین میشه و اصطلاحا ماشین خفه می کنه و سخت روشن میشه. برای همین لازم هست که فشار بخارش رو کم کنند. از طرف دیگه چون عدد اکتانش خیلی پایینه (حدود 60) برای همین باعث ناک زدن موتور میشه که خب خیلی آسیب رسون هست.

مکمل بنزین که در جایگاه عرضه فقط گازوئیل رنگبری شده و بوبری شده هست ! باور نمی کنید درش رو باز کنید و داخل یه ظرف روشن بریزید و بزارید 2 هفته جلوی آفتاب باشه، اون وقت میبینید که رنگ و بوی گازوئیل کاملا بر میگرده! اگه بازم قبول نمی کنید تشریف بیارید تا ببرمتون کارخونه تولید کننده-ش خودتون ببینید!

مکمل بنزین واقعی باید ترکیبات اکسیژن دار و مقداری هم ترکیبات آروماتیک داشته باشه. خیلی از اکتان بوسترهایی که توی بازار هست ترکیبات سازنده-اش رو روش نوشتن.

برای اضافه کردن مکمل های جایگاه بنزین (همون گازوئیل!) لازمه مقدار زیادی به نفتا اضافه کنید تا محدوده فشار بخار ریدش رو تنظیم کنید و این مقدار زیاد باعث میشه هم دانسته-ش بالا بره و هم مقدار دوده زدن توی ماشین خیلی زیاد بشه و مجبور بشین روغن موتور رو زود به زود عوض کنید تا ماشین یاتاقان نزنه و فرسایش ماشین خیلی زیاد نشه، تازه اگر حرارت زیاد سوختن گازوئیل توی ماشین باعث سوختن سرسیلندر نشه و خیلی مسائل دیگه که نخوام وارد مسایل فنی ماشین بشیم.

بطور خلاصه بگم اضافه کردن مکمل به نفتا نمی تونه بنزین مناسب درست کنه ولی اگر هدفتون فقط روشن کردن ماشین باشه، بله میتونه! دوستی دارم که چند سال هست دو-سوم باک ماشینش رو بنزین و مابقی رو گازوئیل میزنه! در زمان جنگ هم که بنزین کم بوده بعضی ها با تینرفوری و الکل و روغن سوخته یه سوختی میساختن که توی ماشین قابل سوختن بود!

آقا مهدی ممنون از توضیحاتتون
من نمیخوام ماشین روشن بشه
میخوام یه چیزی باشه که مشخصات بنزین استاندارد را داشته باشه
نمیخوام هم زیاد گازوئیل بهش اضافه کنم
مکمل هم میخوام همون که شما فرمودید یعنی آروماتیک دار و اکسیژن دار بهش اضافه کنم
ولی میخوام ببینم میشه یه راهی پیدا کرد که به جای اینکه نفتا داخل راکتورهای گران قیمت که پر از پلاتین هستند ریفورم بشه
به وسیله افزودن یک سری موادی به نفتا بنزین استاندارد درست کرد.
نهایتش مثلا یک کمی حرارت هم بدیم ولی دیگه توی راکتور فرایند نداشته باشه

مثلا نفتای سبک یا نفتای سنگین را یک سری موادی مانند مکمل های واقعی و اصلی بنزین بهش اضافه کنیم و اگر نیاز شد کمی به هم بزنیم و حرارت بدیهم
تا اینکه بشه مشخصات بنزین استاندارد را داشته باشه.

بازم عرض میکنم که در کل هدفم اینه که ببینم میشه یه راهی پیدا کرد که با حد اقل هزینه از نفتا بنزین گرفت یا اینکه باید حتما از توی واحد ریفورمینگ عبور کنه!

توی کشور روزانه دهها میلیون لیتر نفتا تولید میشه که اکثرا خام به خارج از کشور صادر میشه
نفتای زیادی هم توی عراق تولید میشه که میاد از ایران ترانزیت میشه
میخوام ببینم میشه با حد اقل هزینه و سرمایه یه راه حلی برای تولید بنزین از این نفتا پیدا کرد یا نه

مثلا کمی اتانول و متانول و سایر ترکیبات اکسیژن دار بهش اضافه کنیم یا سایر کارهائی که بشه یه فرمول جدید ازش پیدا کرد که راحت تر بشه از نفتا بنزین گرفت.

بازم از اینکه جوابمو میدید تشکر میکنم.
 

maede_chem

عضو جدید
سلام
كسي ميتونه اين مساله رو با نرم افزار متلب حل كنه؟؟؟ممنون ميشم كمكم كنيد

مطلوبست محاسبه فوگاسيته و ضريب فوگاسيته مخلوط سه جزيي شامل 6 مول پروپان 4مول متان و 10 مول بوتان در دماي 300 كلوين و فشار 10bar

كسي نبود اين سوالو حل كنه؟؟؟
 

azadehkind1

عضو جدید
سلام.لطفا اگه کسی راجع به روشهای بیولوژیکی تصفیه گاز چیزی داره بذاره ممنون میشم

بفرما جیگر!!!
ولی یادت باشه ایندفه ؟ادرس بدی..موفق باشی
 

پیوست ها

  • PASAB01_053_919413_d515f.pdf
    377.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • CMRCE03_332_919412_fd274.pdf
    440.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

S H i M A

کاربر فعال تالار شیمی
کاربر ممتاز
سلام خسته نباشید. من رشته ام شیمی . شنیدم میتونم برای ارشد داروسازی بخونم اما نمیدونم باید کنکور چه رشته ای بدم و چه درسایی بخونم ؟ میشه راهنماییم کنید؟


سلام دوست عزیز...

شما باید رشته شیمی دارویی، دانشکده علوم دارویی رو انتخاب کنید.

برای قبولی در این رشته هم باید بیس شیمی آلی خودتونو قوی کنید.

آلی 1 و 2 و 3 ، سنتز مواد آلی و زبان ارکان اصلی مطالعه باید باشن.

قبولیش وابسته به درصد بالای آلی هستش. برای دانشگاه آزاد هم

که میشه این رشته رو با همین عنوان انتخاب کرد.

ولی دروس ارشد شیمی دارویی همش سنتز و آلی هستش. قبلش

حتما تحقیق کنید.

منم امسال دارویی شرکت کردم اما وقتی دروسش رو دیدم، دیدم اونی

نیست که مورد علاقم باشه!

موفق باشید.
 

hex6789

عضو جدید
كسي نبود اين سوالو حل كنه؟؟؟

سلام
كسي ميتونه اين مساله رو با نرم افزار متلب حل كنه؟؟؟ممنون ميشم كمكم كنيد

مطلوبست محاسبه فوگاسيته و ضريب فوگاسيته مخلوط سه جزيي شامل 6 مول پروپان 4مول متان و 10 مول بوتان در دماي 300 كلوين و فشار 10bar

با کدوم معادله حالت؟ اگه Peng-Robinson باشه، دارمش ;)
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
دوستان عزیزی که به سوالات من درباره افزودن مواد مکمل سوخت وبالا بردن اوکتان برای تولید بنزین پاسخ دادند بار دیگر از آنها تشکر میکنم

جواب سوالم را توی یک جای دیگر از یک مرکز تحقیقات چینی گرفتم که یک سری مکملهای خاص غیر فلزی به برشهای نفتی اضافه کرده
و به ازای درصدی اضافه کردن به برش نفتی اوکتان آن تا 18 درصد و حتی بیشتر بالا میرود.
که بسته به آنالیز برش نفتی و منبع تامین آن که در ابتدا انالیز میشود درصد و ترکیب این مکمل برای تولید بنزین متفاوت است.

خواستم این مطلب را اینجا بنویسم تا این یافته به اطلاعات شما هم افزوده شود بالا بودن اطلاعات شما به بالا رفتن اطلاعات علمی و فنی من هم کمک میکند و ما اینجا یک خانواده هستیم.

بار دیگر از همه شما تشکر میکنم
 
آخرین ویرایش:

mohandes-87

عضو جدید
یه خبرخوب برای بچه های ساکن اصفهان

یه خبرخوب برای بچه های ساکن اصفهان

ای ول من اگه تهران بودم با کله میرفتم این کلاسارو!!!
اینجا اصفهان که یه کاویان عمادی داشتو یه استاد زپرتی.گند زد به ریاضی من.

نمیدونم چراتاپیکشوگذاشتم کسی یه سرنزده .شرکت فنی ومهندسی پترودانش تقش جهان برگزارکننده کلاسهای نرم افزارمهندسی شیمی-کلاس کنکوربااساتیددانشگاه اصفهان-آشنایی باتجهیزات پتروشیمیبرای تابستون برگزارمیشه من خودم کنکورشونمیرم ولی دوستام میخوان برن اگه دوست دارین ثبت نام کنید.من میخوام نرم افزار وتجهیزاتشوبرم
آدرس:اابتدای خیابان اشراق-ساختمان دلتا2-واحد401
تلفن:4533359
 

hajhoseyn

عضو جدید
2012 که فکر نکنم داشته باشه :w09:
اما یه لینک ftp میدم، لینکای جالبی داره :w40:
درضمن اسم یکی از بهترین اسکریپت های محاسبات اقتصادی CapCost هستش که حرف نداره :w30:

http://people.ysu.edu/~dmprice/CHEN%204887/

هرجا گشتم پولی بود. همه دانشجوهای دنیا فکر کنم دنبالش باشن.
اینی که شما زحمتشو کشیدی مربوط به سال 2009 میشه.بازم ممنون
کپ کاست که گفتین فعلا به کارم نمیاد.آخه همه محاسبات اقتصادی رو انجام دادیم فقط باید تبدیلش کنیم به سال 2012!
 

hex6789

عضو جدید
به جای درد دل کردن و از کلاس حرف زدن، برید سراغ معرفی کتاب و آزمون و روش درس خوندن و چی خوندن و چقدر خوندن!
کلاس فقط مال تهرانه (و به ندرت تبریز و اصفهان و ...)!
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
مقدار و ظرفیت مهم نیست فقط میخوام بدونم که اگر توی مثلا ده لیتر نفتا مکمل بنزین بریزیم آیا ماده حاصل همان بنزین مثلا سوپر هست
یا اینکه ماده حاصل با بنزین فرق داره و کارهای دیگه ای هم نیاز داره انجام بدیم؟
توی ویکی پدیا نوشته که ماده حاصل یکی از اجزای بنزین هست ولی بعضی جاها نوشته که ماده حاصل خود بنزینه و نفتا بنزین خامه
من یه کم گیج شدم که کدام یکی درسته؟! :confused:
از کجا میشه فهمید که مکمل همون کار تولید بنزین توی رفورمینگ رو انجام داده؟

مکمل به هیچ وجه کار فرایند ریفورمینگ کاتالیتسی رو انجام نمیده.
شما یه نگاه به فرایند بندازید متوجه میشید.
ممکنه کمک کنه که بنزین بهتر بسوزه ولی کار فرایند ریفورمینگ رو انجام نمیده. فرایند ریفورمینگ همونطور که از اسمش پیداست آرایش هیدرو کربن رو تغییر میده ولی مکمل به هیچ وجه این کارو نمیکنه.

در فرایند ریفورمینگ کاتالیستی این اتفاقات میوفته.
پارافینها به نفتن تبدیل میشود
اولفینها سیر میشوند تا به پارافین تبدیل میشوند تا دوباره به نفتن تبدیل بشوند.
نفتنها به آروتیک تبدیل میشوند.

این واکنشها هم در طی فرایند ریفورمینگ اتفاق میوفته
هیدرژن زدائی از نفتها و تبدیلش آنها به آروماتیک
هیدروژن زدائی و حلقوی شدن پارافینها و تبدیل آنها به اروماتیک
ایزومری شدن

معمولا در این فرایند به دلیل فرایند کراکینگ بهره تولید بزنین کم میشه.
خوراک این واحد هم معمولا HSR و و نفتا هست.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
آقا مهدی ممنون از توضیحاتتون
من نمیخوام ماشین روشن بشه
میخوام یه چیزی باشه که مشخصات بنزین استاندارد را داشته باشه
نمیخوام هم زیاد گازوئیل بهش اضافه کنم
مکمل هم میخوام همون که شما فرمودید یعنی آروماتیک دار و اکسیژن دار بهش اضافه کنم
ولی میخوام ببینم میشه یه راهی پیدا کرد که به جای اینکه نفتا داخل راکتورهای گران قیمت که پر از پلاتین هستند ریفورم بشه
به وسیله افزودن یک سری موادی به نفتا بنزین استاندارد درست کرد.
نهایتش مثلا یک کمی حرارت هم بدیم ولی دیگه توی راکتور فرایند نداشته باشه

مثلا نفتای سبک یا نفتای سنگین را یک سری موادی مانند مکمل های واقعی و اصلی بنزین بهش اضافه کنیم و اگر نیاز شد کمی به هم بزنیم و حرارت بدیهم
تا اینکه بشه مشخصات بنزین استاندارد را داشته باشه.

بازم عرض میکنم که در کل هدفم اینه که ببینم میشه یه راهی پیدا کرد که با حد اقل هزینه از نفتا بنزین گرفت یا اینکه باید حتما از توی واحد ریفورمینگ عبور کنه!

توی کشور روزانه دهها میلیون لیتر نفتا تولید میشه که اکثرا خام به خارج از کشور صادر میشه
نفتای زیادی هم توی عراق تولید میشه که میاد از ایران ترانزیت میشه
میخوام ببینم میشه با حد اقل هزینه و سرمایه یه راه حلی برای تولید بنزین از این نفتا پیدا کرد یا نه

مثلا کمی اتانول و متانول و سایر ترکیبات اکسیژن دار بهش اضافه کنیم یا سایر کارهائی که بشه یه فرمول جدید ازش پیدا کرد که راحت تر بشه از نفتا بنزین گرفت.

بازم از اینکه جوابمو میدید تشکر میکنم.

یه مسئله مهم که اینجا هست و باید در نظر گرفت اینه که برای تولید روزاه میلیونها لیتر بنزین شما چقدر باید مکمل اضافه کنید؟
افزایش مکمل در مقیاسهای خیلی بالا نمیتونه به صرفه باشه.
فرایند ریفورمینگ که الان در دنیا ازش استفاده میکنند غیر از اینکه عدد اکتان رو بالا میبره یه کار بسیار مهمی که انجام میده تولید هیدروژن هست.
همین هیدروژن مصارف بسیار زیادی داره که یکیش تامین فشار راکتورهای ریفورمینگ هست.

باز من اگر اطلاعات بیشتری پیدا کردم همینجا قرار میدم.
 

bera

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در مورد معادله حالت چيزي نگفته بود.كل سوال همون بود كه گفتم.فكر ميكنم واسش فرقي نميكنه كه نوع معادله رو نگفته:cry:

با سلام درمورد بیشتر هیدروکربن ها معادلهPeng-Robinson از دقت بیشتری برخوردار است.
 
بالا