درخواست های مرتبط با | پرسش های درسی مهندسی شیمی

snow berry

مدیر بازنشسته
سلام
خسته نباشید
من اسم یک سری از پلیمر ها را که در داروسازی استفاده می شند را می خواهم
میشه به من کمک کنید
یا مقا لات تی در این باره
از همه ی کمک هاتون ممنون:gol:

خدمت شما:

PHARMACEUTICAL APPLICATIONS OF FUNCTIONALIZED POLYMERS
Biomimetic polymers in pharmaceutical and biomedical sciences
Interactive polymers for pharmaceutical and biomedical applications


امیدوارم مفید باشند.
 

ahmad77

عضو جدید
سلام
من مقاله کاملی درباره turboexpanderها لازم دارم .
میتونید کمکم کنید؟
 

elnaz_19

عضو جدید
پدیده جوشش اجباری

پدیده جوشش اجباری

یه پروژه ی فوری به صورت word در مورد پدیده جوشش اجباری در لوله ها ی افقی یا عمودی (حتما در لوله) میخوام.تا سه شنبه مورخ 6 /11 /88به karimi.of.elnaz33@gmail.com میل کنید.با تشکر فراوااااااااان
 

Hamid Reza.M

مدیر بازنشسته
سلام
من یه مطلب ( همون مقاله دیگه ) در مورد cvd reactor می‌خواستم
10 تا 15 صفحه :دی
فارسی باشه

دیگه چیزی نمی‌خوام، فقط همین
فقط اگه میشه یه کم سریع لطف کنین ممنون می‌شم :gol:

سلام جاوید جان
در مورد Chemical Vapor Deposition Reactor
مطلب فارسی که خیلی کمه.

برو تاپیک درخواست مقالات از سیویلیکا و مقاله ی زیر رو درخواست کن شاید به دردت بخوره.
شبيه سازي راكتورهاي CVD جهت توليدكاتاليستهاي كبالت- موليبدن با استفاده از نرم افزار فلوئنت
لینک سیویلیکا

فایل های زیر هم فکر کنم کمکت میکنه.البته بیشتر فرمولو ایناست.

http://hackman.mit.edu/6152J/SP_2004/lectures/sp_2005_Lecture04.pdf

Synthesis of Carbon Nanotubes Using CVD Reactor


Substrate thermal profiles in spray-CVD reactor


 
آخرین ویرایش:

Hamid Reza.M

مدیر بازنشسته
یه پروژه ی فوری به صورت word در مورد پدیده جوشش اجباری در لوله ها ی افقی یا عمودی (حتما در لوله) میخوام.تا سه شنبه مورخ 6 /11 /88به karimi.of.elnaz33@gmail.com میل کنید.با تشکر فراوااااااااان
خدمت شما:

Heat Transfer In Forced Boiling Horizontal Tubes
البته دو تا پروژه ی زیر رو هم دارم هرکدومو میخواین بگین تا آپلود کنم.

Film boiling on the inside of horizontal tubes in forced convection

Forced-convection surface-boiling heat transfer and burnout in tubes of small diameter
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
علت چسبندگی مواد پلیمری(مثلا: پلی استال)به قالب که موجب زائداتی شدن قطعه میشه چیه؟ ایا اضافه کردن روغن DOP میتونه این موردو برطرف کنه؟
لطفا اگه اطلاعات-مقاله یا سایتی در این مورد میشناسید میل بزنید
(elahe.taghizade@gmail.com)
باتشکر


سلام اون چیزی که شما دنبالش می گردید Plasticizer هست و ترکیبات DOP, DINP, DOA, DINA, TOTM, ATBC, DOM, DOF, DBM, DBF, DOS, DBS,DEHP DOP(DEHP), DOTP, DBP, DIDP, DINP, DIBP, DNOP, DPHPجزو انواع Plasticizer هستند


اینجا رو یه نگاهی بندازید:

 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ْسلام
خوبین ؟
میشه در مورد LPG هم برام مطلب بزارین ؟ ممنون میشم فارسی باشه :gol:
 

snow berry

مدیر بازنشسته
ْسلام
خوبین ؟
میشه در مورد LPG هم برام مطلب بزارین ؟ ممنون میشم فارسی باشه :gol:

عنوان : گاز مايع (LPG, Liquefied Petroleum GAS )
كلمات كليدي:معايب LPG, گازهاي آلاينده, ويژگي هاي LPG

گاز مايع که بصورت مخفف LPG ناميده مي شود معمولاً عمدتاً از دو ترکيب هيدروکربني پروپان و بوتان با فرمول شيميايي C4H10, C3H8 تشکيل شده است. بوتان خود شامل دو ترکيب ايزوبوتان و نرمال بوتان است. LPG که معمولاً در برخي نقاط دنيا به نام ترکيب عمده آن، پروپان، نيز شناخته مي شود بعنوان محصول فرعي فرآيندهاي تصفيه و توليد گاز طبيعي و پالايش نفت خام توليد مي شود. LPG در آمريکا عمدتاً از 90% پروپان، 5/2% بوتان و هيدروکربنهاي سنگين و مقدار کمي نيز اتان و پروپلين تشکيل شده است. گاز مايع فاقد رنگ، بو و مزه است و بطور کلي زيان آور نيست ولي در صورتيکه حجم زيادي از آن استشمام گردد باعث بيهوشي خواهد شد. به منظور آگاهي از نشت گاز مايع ترکيبات گوگرد دار بنام مرکاپتان شامل "اتيل مرکاپتان" و "متيل مرکاپتان" به گاز مايع افزوده مي شود. خواص مهم اين سه ترکيب در جدول زير درج شده است:

عدد اکتان موتور MON ارزش حرارتي BTU چگالي نقطه جوش وزن مولکولي ترکيب 97.1 21500 0.5077 -42 44.1 پروپان 97.6 21090 0.5631 -11.7 58.1 ايزوبوتان 89.6 21140 0.5844 -.5 58.1 نرمال بوتان

LPG در شرايط فشار و دماي عادي بصورت گاز است و تحت فشار atm10-8 ، اجزا آن به مايع تبديل مي شود. بنابراين نگهداري و حمل و نقل اين محصول به سادگي امکان پذير است. البته ترکيبات LPG براي مکانهاي مختلف و در فصول مختلف متفاوت است. براي مثال گاز مايع ارائه شده به مصرف کنندگان در ايران در فصول مختلف بين (90-50) درصد بوتان و (50-10) درصد پروپان و تا 2% ترکيبات سنگين تر مثلاً پنتان دارد. به علت کيفيت سوخت گاز مايع LPG و کاهش انتشار آلاينده ها، استفاده از اين سوخت در جهان به صورت فزاينده اي مورد توجه بوده و در کشورهاي مختلف مانند ايتاليا (با 1500000 خودرو)، ژاپن، امريکا، انگليس استفاده از اين سوخت جايگزين مورد حمايت و تشويق دولتها مي باشد.
مزاياي LPG شامل در دسترس بودن ( درکشورهاي توليد کننده)، ايمني، نياز به تغييرات جزيي در موتور خودروها و بازدهي مناسب سوخت مي باشد. جهت مايع نمودن، اين گاز در فشار حدود 8 تا 10 اتمسفر در مخازن فلزي با استحکام مناسب ذخيره مي شود. چون اين مخازن مجهز به شير قطع جريان در صورت نشت از خطوط انتقال سوخت هستد استفاده از آنها ايمن تر از بنزين مي باشد.
LPG به موتور محفظه احتراق به صورت بخار وارد مي شود، لذا روغن را از ديواره سيلندرها نمي شويد، يا در شرايط سرد بودن موتور، روغن را رقيق نمي کند. همچنين، مواد آلاينده مانند اسيد سولفوريک، ياذرات کربن را وارد روغن موتور نمي نمايد.
بنابراين موتورهايي که با سوخت گاز مايع کار مي کنند هزينه تعميرات و نگهداري کمتري خواهند داشت. چون LPG داراي عدد اکتان بالا حدود (RON=105) مي باشد قدرت موتور يا بازدهي سوخت بدون افزايش ضربه در موتور، با افزايش ضريب تراکم قابل افزايش است.

معايب LPG:
در مقايسه با بنزين، LPG داراي محتواي انرژي (energy content) کمتر است، لذا مخزن سوخت بايد بزرگتر از مخزن بنزين بوده و بعلت اينکه مخزن تحت فشار مي باشد سنگين تر خواهد بود و هزينه خودروهاي با سوخت LPG بين 2000 –1000 دلار گرانتر از خودروهاي بنزيني مي باشد. البته قيمت LPG در سطح جهاني تقريبا" مشابه قيمت بنزين است.
با توجه به اينکه گاز مايع بعنوان محصول فرعي پالايشگاههاي گاز و نفت توليد مي شود لذا فراواني منابع آن کاملاً محدود است. لذا بعنوان راه حل اساسي در کاهش الودگي و جايگزيني سوخت در بسياري از نقاط جهان نمي تواند مطرح باشد.


به لحاظ ايمني، چون گاز پروپان سنگين تر از هواست در صورت نشت، بصورت لکه روي سطح زمين باقي مانده و در آبهاي زيرزميني نيز نفوذ مي کند. امکان شعله ور شدن آن روي سطح زمين نيز هست. لذا از اين حيث بايد در حمل و نقل و حين استفاده، نهايت دقت در جلوگيري از نشت LPG صورت گيرد.
از ساير معايب اين سوخت مي توان به افت قدرت موتور در موتورهاي تبديلي به ميزان 10-15 درصد و عدم توانائي مناسب موتور در عبور از سربالائي ها اشاره نمود.
در موتورهاي تبديلي اگر موتور به طور مناسب تبديل نگرديده باشد در تابستانها گاز بصورت خشک سوخته و باعث جوش آمدن موتور مي گردد. و در زمستان نيز براي شروع و استارت موتور داراي مشکل بوده و بايد با بنزين موتور تبديلي روشن گردد.

انتشار گازهاي آلاينده:
از ديدگاه زيست محيطي استفاده از LPG بصورت استانداردداراي کمترين چرخه حيات انتشار گازهاي گلخانه اي در مقايسه با ساير سوختهاي تجاري است. پتانسيل کاهش اوزون با استفاده از اين سوخت به نصف بنزين کاهش مي يابد، همچنين انتشار هيدروکربنهاي نسوخته 3/1 اکسيدهاي نيتروژن 20%، منواکسيد کربن 60% در مقايسه با بنزين کاهش مي يابد.
 

snow berry

مدیر بازنشسته
ْسلام
خوبین ؟
میشه در مورد LPG هم برام مطلب بزارین ؟ ممنون میشم فارسی باشه :gol:

گروه علمی تحقیقاتی نفت تایمز: گاز مایع (LPG (Liquefied Petroleum GAS
گاز مایع که بصورت مخفف LPG نامیده می شود معمولاً عمدتاً از دو ترکیب هیدروکربنی پروپان و بوتان با فرمول شیمیایی C4H10, C3H8 تشکیل شده است. بوتان خود شامل دو ترکیب ایزوبوتان ونرمال بوتان است. LPG که معمولاً در برخی نقاط دنیا به نام ترکیب عمده آن، پروپان، نیز شناخته می شود بعنوان محصول فرعی فرآیندهای تصفیه و تولید گاز طبیعی و پالایش نفت خام تولید می شود. LPG در آمریکا عمدتاً از ۹۰% پروپان، ۵/۲% بوتان و هیدروکربنهای سنگین و مقدار کمی نیز اتان و پروپلین تشکیل شده است. گاز مایع فاقد رنگ، بو و مزه است و بطور کلی زیان آور نیست ولی در صورتیکه حجم زیادی از آن استشمام گردد باعث بیهوشی خواهد شد. به منظور آگاهی از نشت گاز مایع ترکیبات گوگرد دار بنام مرکاپتان شامل “اتیل مرکاپتان” و “متیل مرکاپتان” به گاز مایع افزوده می شود. LPG در شرایط فشار و دمای عادی بصورت گاز است و تحت فشار atm10-8 ، اجزا آن به مایع تبدیل می شود. بنابراین نگهداری و حمل و نقل این محصول به سادگی امکان پذیر است. البته ترکیبات LPG برای مکانهای مختلف و در فصول مختلف متفاوت است. برای مثال گاز مایع ارائه شده به مصرف کنندگان در ایران در فصول مختلف بین (۹۰-۵۰) درصد بوتان و (۵۰-۱۰) درصد پروپان و تا ۲% ترکیبات سنگین تر مثلاً پنتان دارد. به علت کیفیت سوخت گاز مایع LPG و کاهش انتشار آلاینده ها، استفاده از این سوخت در جهان به صورت فزاینده ای مورد توجه بوده و در کشورهای مختلف مانند ایتالیا (با ۱۵۰۰۰۰۰ خودرو)، ژاپن، امریکا، انگلیس استفاده از این سوخت جایگزین مورد حمایت و تشویق دولتها می باشد.
مزایای LPG شامل در دسترس بودن ( درکشورهای تولید کننده)، ایمنی، نیاز به تغییرات جزیی در موتور خودروها و بازدهی مناسب سوخت می باشد. جهت مایع نمودن، این گاز در فشار حدود ۸ تا ۱۰ اتمسفر در مخازن فلزی با استحکام مناسب ذخیره می شود. چون این مخازن مجهز به شیر قطع جریان در صورت نشت از خطوط انتقال سوخت هستد استفاده از آنها ایمن تر از بنزین می باشد.
LPG به موتور محفظه احتراق به صورت بخار وارد می شود، لذا روغن را از دیواره سیلندرها نمی شوید، یا در شرایط سرد بودن موتور، روغن را رقیق نمی کند. همچنین، مواد آلاینده مانند اسید سولفوریک، یاذرات کربن را وارد روغن موتور نمی نماید.
بنابراین موتورهایی که با سوخت گاز مایع کار می کنند هزینه تعمیرات و نگهداری کمتری خواهند داشت. چون LPG دارای عدد اکتان بالا حدود (RON=105) می باشد قدرت موتور یا بازدهی سوخت بدون افزایش ضربه در موتور، با افزایش ضریب تراکم قابل افزایش است.
معایب LPG:
در مقایسه با بنزین، LPG دارای محتوای انرژی (energy content) کمتر است، لذا مخزن سوخت باید بزرگتر از مخزن بنزین بوده و بعلت اینکه مخزن تحت فشار می باشد سنگین تر خواهد بود و هزینه خودروهای با سوخت LPG بین ۲۰۰۰ –۱۰۰۰ دلار گرانتر از خودروهای بنزینی می باشد. البته قیمت LPG در سطح جهانی تقریبا” مشابه قیمت بنزین است.
با توجه به اینکه گاز مایع بعنوان محصول فرعی پالایشگاههای گاز و نفت تولید می شود لذا فراوانی منابع آن کاملاً محدود است. لذا بعنوان راه حل اساسی در کاهش الودگی و جایگزینی سوخت در بسیاری از نقاط جهان نمی تواند مطرح باشد.
به لحاظ ایمنی، چون گاز پروپان سنگین تر از هواست در صورت نشت، بصورت لکه روی سطح زمین باقی مانده و در آبهای زیرزمینی نیز نفوذ می کند. امکان شعله ور شدن آن روی سطح زمین نیز هست. لذا از این حیث باید در حمل و نقل و حین استفاده، نهایت دقت در جلوگیری از نشت LPG صورت گیرد.
از سایر معایب این سوخت می توان به افت قدرت موتور در موتورهای تبدیلی به میزان ۱۰-۱۵ درصد و عدم توانائی مناسب موتور در عبور از سربالائی ها اشاره نمود.
در موتورهای تبدیلی اگر موتور به طور مناسب تبدیل نگردیده باشد در تابستانها گاز بصورت خشک سوخته و باعث جوش آمدن موتور می گردد. و در زمستان نیز برای شروع و استارت موتور دارای مشکل بوده و باید با بنزین موتور تبدیلی روشن گردد.
انتشار گازهای آلاینده:
از دیدگاه زیست محیطی استفاده از LPG بصورت استاندارددارای کمترین چرخه حیات انتشار گازهای گلخانه ای در مقایسه با سایر سوختهای تجاری است. پتانسیل کاهش اوزون با استفاده از این سوخت به نصف بنزین کاهش می یابد، همچنین انتشار هیدروکربنهای نسوخته ۳/۱ اکسیدهای نیتروژن ۲۰%، منواکسید کربن ۶۰% در مقایسه با بنزین کاهش می یابد
گاز طبیعی مایع (LNG)
گاز طبیعی چنانچه در فشار اتمسفر تا دمای F º۲۶۰- سرد شود، به حالت مایع تبدیل می شود. LNG شامل بیش از ۹۵ درصد متان و درصد کمی اتان و پروپان و سایر هیدروکربورهای سنگین تر است. سایر ترکیبات و ناخالصی های گاز طبیعی مانند اکسیژن، آب، گازکربنیک و ترکیبات گوگردی طی فرآیند سرد کردن از گاز طبیعی جدا شده و گاز طبیعی در حالت مایع بدست می آید. البته LNG تا حد ۱۰۰ درصد متان خالص نیز قابل دستیابی است. حجم LNG 600/1 حجم گاز طبیعی و دانسیته آن ۴۲/۰ دانسیته آب است. این ماده، مایعی بی بو، بی رنگ و غیر سمی است و نسبت به فلزات یا سایر مواد حالت خورندگی ندارد. LNG وقتی تبخیر یا با هوا ترکیب شود در دامنه غلظت ۵ تا ۱۵ درصد می سوزد. LNG یا بخار آن در محیط و فضای باز حالت انفجاری ندارد. کلیه آزمایشات انجام شده و خواص LNG، ایمن بودن این سوخت را کاملاً تائید می کند زیرا نشت مایع LNG یا ابربخارات آن به محض تماس با زمین یا در اثر حرارت محیط به سرعت در هوا تبدیل به گاز شده و چون در این حالت از هوا سبک تر است در محیط پراکنده و منتشر می شود. LNG در وهله اول برای خودروهای سنگین دیزلی (HEAVY DUTY VEHICLE) کاربرد دارد. به لحاظ ارزش حرارتی و دانسیته انرژی، مشابه سوخت دیزل (گازوئیل) هست.
LNG در دمای ºF260- و فشار اتمسفریک در حالت مایع اشباع ( در دمای جوش مایع) است. بنابر این مانند هر مایع در حال جوش چنانچه در فشار ثابت نگهداری شود (حتی با افزایش حرارت) در دمای ثابت خواهد ماند.
مادام که بخار LNG از مخازن خارج می شود (boil off)، دمای مخزن ثابت می ماند. اجزاء سیستم خودروهای با سوخت LNG:
از لحاظ انتقال سوخت به موتور، مشابه موتورهای با سوخت CNG است و سوخت به صورت بخار وارد موتور می شود. فرق اساسی بین موتورهای CNG, LNG در نحوه نگهداری و تحویل سوخت است.
مخازن ذخیره LNG دوجداره می باشند و برای فشار کاری حداکثر تا ۲۳۰ psi یا ۱۶bar طراحی شده است. این مخازن دارای لوله و اتصالات لازم برای خارج کردن گاز در صورت افزایش فشار ( با توجه به انتقال حرارت از محیط به مخزن) و یا انتقال سوخت در زمان مصرف هستند. این مخازن مجهز به سیستم اعلام پایان سوخت گیری (پرشدن مخزن) نیز هستند. موتور خودروها گاز را در فشار ۴ الی ۹ بار (۶۰-۱۲۰ psi) مصرف می کند.
معایب استفاده از LNG:
بسیاری از مردم به استفاده از مواد در دماهای پایین عادت نداشته لذا نیاز به آموزش خاصی در زمینه استفاده از سوخت در دمای خیلی پایین هست.
در ایستگاههای سوخت گیری خطوط انتقال گاز از مخزن به خودرو ( شامل لوله ها شیرآلات و وسایل اندازه گیری) جهت انتقال LNG در حالت مایع باید پیش از شروع ، سوخت تا دمای ºF 260- سرد شوند در غیر اینصورت منجر به تبخیر بخشی از سوخت می شود.
- حداکثر پرشدن مخزن دوجداره Cryogenic تا حد ماکزیمم ظرفیت، امکان پذیر نیست زیرا به اندازه لازم فضای خالی در بالای سطح مایع جهت تبخیر یا جوشیدن مایع باید در مخزن در نظر گرفته شود.
مزایای استفاده از LNG:
دانسیته انرژی بالاتری نسبت به سوختهای گازی دارد، زیرا به شکل مایع ذخیره می شود. مسافت پیمایش بیشتر و وزن کمتر مخازن ذخیره، استفاده از آن را در خودروهای کوچکترامکان پذیر می سازد. سرعت سوختگیری بالا به نحوی که در خودروهای بزرگ زمان سوختگیری ۴ الی ۶ دقیقه می باشد (۱۰ الی ۴۰ گالن در دقیقه). ارزیابی و کنترل ترکیب سوخت با دقت بالایی امکان پذیر است و با توجه به اینکه LNG تولید شده برای خودروها تا ۹۹ درصد متان دارد، لذا کنترل و تعیین مناسب ترکیب سوخت بازدهی موتور و سوخت را نیز افزایش می دهد.
مصطفی ساغری/


 

پیوست ها

  • p0140801390871-31S7ZT.pdf
    92.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

sahel_m

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
فورررررری

فورررررری

سلام
یک جزوه در مورد خوردگی در صنایع بخصوص قسمت حفاظت کاتدی میخواستم لطفا کمک کنید خیلی فوریه
 

t.salehi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
یک جزوه در مورد خوردگی در صنایع بخصوص قسمت حفاظت کاتدی میخواستم لطفا کمک کنید خیلی فوریه

کتاب مهندسی خوردگی ترجمه دکتر احمد ساعتچی هم کتاب خوبیه;)
اسم نویسنده یادم نیست:redface:
 

saatchi

عضو جدید
کتاب مهندسی خوردگی ترجمه دکتر احمد ساعتچی هم کتاب خوبیه;)
اسم نویسنده یادم نیست:redface:
:gol::w08:
با اينكه فاميلي من و اين دكتر هر دو يكي اما من كتاب مهندس زمانيان رو پيشنهاد ميكنم!;)
جالب اينه كه براي شركت تو همايشا بعضي وقتا كه تماس مي گريرم اول فكر مي كنن من اون يكي ساعتچيم :w47:و بعد منو وصل مي كنن به مسوول برگزاري كنفرانس:w15: بعدم كلي حالشون گرفته مي شه :w09::w29:
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند گرم هیدروکسید باریم برای درست کردن2(ba(OH با نرمالیته ی 0.25 N نیاز هست؟
 

snow berry

مدیر بازنشسته
چند گرم هیدروکسید باریم برای درست کردن2(ba(OH با نرمالیته ی 0.25 N نیاز هست؟

در صورتیکه باریم هیدروکسید مصرفی فاقد آب باشد برای درست کردن 1 لیتر محلول باریم هیدروکسید 0.25 نرمال باید 21.4 گرم از آن استفاده کنی.

cm * n= N
cm * 2 = 0.25
cm = 0125
0.125 = gr/M
0.125 = gr/171.327
gr = 21.4
cm: مولاریته
M:جرم مولکولی
n:ظرفیت
 

مهری*

عضو جدید
membrane bioreactors

membrane bioreactors

سلام
خسته نباشید
اگه ممکنه هر چه سریعتر این کتاب ها و مقاله ها را برام دانلود کنید
ممنونم از لطفتون
Chapter 9 membrane bioreactors : theory and application to wastewater reuse

Chapter 9 membrane bioreactors for biotechnology and medical applications
L. Giorno, L. De Bartolo, E. Drioli


membranes and bioreactors
authors :Carole Heath, Georges Belfort
International Journal of Biochemistry, Volume 22, Issue 8, 1990, Pages 823-835-

bioreactors
Yusuf Chisti, Murray Moo-Young

 

snow berry

مدیر بازنشسته
سلام
خسته نباشید
اگه ممکنه هر چه سریعتر این کتاب ها و مقاله ها را برام دانلود کنید
ممنونم از لطفتون
Chapter 9 membrane bioreactors : theory and application to wastewater reuse

Chapter 9 membrane bioreactors for biotechnology and medical applications
L. Giorno, L. De Bartolo, E. Drioli


membranes and bioreactors
authors :Carole Heath, Georges Belfort
International Journal of Biochemistry, Volume 22, Issue 8, 1990, Pages 823-835-

bioreactors
Yusuf Chisti, Murray Moo-Young


لطفا لینک مقالات را بگذارید.
طبق قوانین درخواست مقاله بیان لینک مقاله الزامیست.
 

han

عضو جدید
سلام
من الان یک سالی هست که دارم روی سنتز امیدو الکیل نفتول کار می کنم و یه مشکل دارم البته نمی دونم یکی یا چند تا ولی من اول فکر کردم به خاطر ویسکوزیته حلالیه که استفاده می کنم و لی تغییر ویسکوزیته جواب نبود من نمی دونم چرا توی واکنشی که مقادیر هم ارز هستند و محدود کننده ندارم چرا یکی از واکنش دهنده هام تمام می شه ولی از یکی دیگه به مقدار قابل توجهی باقی می مونه من فهمیدم که یه مشکل با استیرر ماکروویو سنتزی ام دارم ولی وقتی به طور دستی توی همان بازه زمانی اصلی کار کردم هم باز جواب نداد خیلی احمقانه است چون دانشجوی قبلی که روی این طرح کار می کرده با همین شرایط جواب کرفته ولی من نتونسته ام جواب بگیرم شما ها چیزی به ذهنتون نمی رسه به من کمک کنید؟
پیشاپیش از شماهایی که روی مشکلم فکر می کنید ممنونم
 

pm1

عضو جدید
فوری ! درخواست انجام پروژه انتقال حرارت 1

فوری ! درخواست انجام پروژه انتقال حرارت 1

سلام به همه .من یه پروژه انتقال حرارت دارم .اگر برای کسی مقدوره برام انجام بده...چون زیاد فرصت ندارم ....البته هر کی انجام بده کارش بی مزد نمیمونه (فقط برای تشکر)
یه اکانت رپیدشر تا 15 فوریه و یه اکانت نامحدود rapidgo به حجم 5 گیگ بهش میدم...

فقط میخوام تا شنبه 10 ام بهمن ساعت 9 صبح ( آخرین مهلت تحویلشه) جور شه.
عکس سوال رو ضمیمه میکنم .یه صفحه هست که دو وجهش دمای 0 درجه داره ، یه وجهش عایقه و وجه دیگه پروفیل سینوسی داره...18 تا گره داره .خواسته مسئله پیدا کردن دمای گره ها در حالت 1 -پایدار(گوس سایدل) و 2 - ناپایدار ---رسم کانتور دما با متلب

روند کار بصورت یه پروژه برای استادمون مهمه..بصورت یه فایل word میخواد..

دم هر کی انجام بده گرم

ایمیل من ymail2mail@yahoo.com
 

پیوست ها

  • project.jpg
    project.jpg
    43 کیلوبایت · بازدیدها: 0

helen1

عضو جدید
تصفيه هوا

تصفيه هوا

راجع به فوتو كاتاليستهاي تصفيه vocكلره هوا مطلب مي خوام كمكم كنيد زودتر خواهشا ممنون
 

smr7258

عضو جدید
سطح آکروماتیک

سطح آکروماتیک

چگونه می توان مخنصات رنگی یک سطح آکروماتیک با داشتن درصد انعکاس و مقدار روشنایی (Y)آن به دست آورد؟:que:
 

R.BAHREINI

عضو جدید
سلام بچها inter lock در اتاق کنترل چیه؟
:(
اگه اشتباه نكم
يه سري كارهاي منطقي كه در اثر يك عامل اجرا ميشه inter lock ميگن ( در سيتم هاي قديمي اين مدارات بر روي يه صفحه در اتاق كنترل وجود دارده كه به اون panel trip
بعنوان مثال اگه يه كوره رو در نظر بگيريم يكي از عوامل از سرويس خارج شدن اون كاهش بيشاز حد و يا افزايش بيش از حد فشار سوخت حال اگه اين عامل ظاهر بشه inter lock كوره عمل كرده و بعنوان نمونه ولوهاي رو مسير سوخت رو ميبنده و دهها كار ديگه كه تابعي از فرايند واحد مربوطه هست به اين ارتباطات منطقي inter lock ميگن
 

Elham81

عضو جدید
شبکه های عصبی

شبکه های عصبی

من برای انجام پروژه ام لازمه که با شبکه های عصبی RBF (شبکه های شعاعی) کاملا اشنا بشم و با matlab کد بنویسم.شما جزوه یا کتاب خوبی دارید که بتونه به من کمک کنه؟ help متلب خیلی کمکی به من نکرده
 

Hamid Reza.M

مدیر بازنشسته
من برای انجام پروژه ام لازمه که با شبکه های عصبی RBF (شبکه های شعاعی) کاملا اشنا بشم و با matlab کد بنویسم.شما جزوه یا کتاب خوبی دارید که بتونه به من کمک کنه؟ help متلب خیلی کمکی به من نکرده

سلام دوست عزیز

امیدوارم که مفید باشه:

Radial Basis Function (RBF) Neural Network

Radial-Basis-Function Neural Network Optimization of Microwave Systems

ntroduction of the Radial Basis Function (RBF) Networks

Application of a radial basis function neural network
 

oj2008pc

عضو جدید
نوشتن مقاله

نوشتن مقاله

سلام
من دانشجوی ترم 4 کارشناسی رشته مهندسی شیمی هستم .
میخواستم مقاله نوشتن شروع کنم .
اگه میشه راهنمایی کنین .
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خیلی خیلی ممنون.اگه فایل دیگه ای هم داشتید بذارید لطفا

به دو صورت مي تونيد انجام بدید:
يكي با استفاده از GUI يا محيط گرافيكي nntools كه به راحتي توش ورودي، نوع لايه ها و تعداد نورون ها، نوع آموزش و ... رو تعيين مي كنيد و با زدن يك دكمه شبكه شروع به يادگيري مي كنه و مي تونيد در همون محيط شبكتون رو تست كنيد.

روش دوم به اين صورت هست كه شما با نوشتن M فايل از اين Toolbox استفاده مي كنيد كه به نظر روش مناسب تري هست. چون مي تونيد يك تابع درست كنيد كه به شما با دادن ورودي ها بصورت مستقيم خروجي بده! پس خروجي گرفتن از اون راحت تر هست اما پياده سازي و ساخت شبكه سخت تر هست چون محيط گرافيكي وجود نداره.

به جز Matlab نرم افزار هاي ديگه اي مثل JOONE و AForge.Net هم هست.
كه خاصيت اولي تبديل ساده ي اون به فايل هاي جاوا هست.
و دومي هم به زبان C# نوشته شده و كدباز هست و مثال هاي خوبي در ارتباط با شبكه هاي عصبي داره...


 
بالا