درخواست:نام برای شرکت

mehraz_007

عضو جدید
سلااااااااااااااااااااااااااااااام
به یه مشکلی برخوردم که نمی تونم یه نام مناسب برای شرکت پیدا کنم. شرکت مد نظرم یه شرکت ساختمانی و تاسیساتی . از پی کنی تا تحویل کلید. لطفا کمکم کنید
 

et-rt

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلااااااااااااااااااااااااااااااام
به یه مشکلی برخوردم که نمی تونم یه نام مناسب برای شرکت پیدا کنم. شرکت مد نظرم یه شرکت ساختمانی و تاسیساتی . از پی کنی تا تحویل کلید. لطفا کمکم کنید
سلام
اسمشو بزار شرکت پی کنان کلید گستر برادران 007 به جز جیمز باند :D
اگه شرکتت یه شرکت رسمی قرار باشه نمیتونی هر اسمی انتخاب کنی و قوانین تقریبا سختگیرانه ای داره
قوانین نامگذاری شرکت به شرح زیره
.
انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است.بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند.اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم بهتغییر اسم شرکت می‌گیرند. اسم شرکت اولین نشانه هر شرکت است. شاید بی راه بناشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند.
.
مواردی که باید برای انتخاب اسم شرکت به آنها توجه کرد کدامند.
اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام "ابتکار" ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکت خود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکتقبلی داشته باشد مثلاً اگر شرکتی با نام "ابتکار پویا" ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام "پویا ابتکار" هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام "ابتکار پویا" ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام "نوین ابتکار پویا" یا "ابتکارگستر پویا" مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد.

از چه کلماتی می‌توان برای انتخاب اسم شرکت استفاده کرد؟
کلماتی که در اسم شرکتها استفاده می‌شوند باید فارسی باشد. ملاک فارسی بودن کلمات اسم شرکت هم این است که در یکی از فرهنگ‌های دهخدا، معین، عمید،... وجود داشته باشد و به عنوان کلمه فارسی به آن اشاره شده باشد. نکته دیگری که در انتخاب اسم شرکت باید به آن توجه کرد این است که هرچند استفاده از اسامی شهرها ، رنگ‌ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی‌شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. مثلاً "پویا ابتکار تهران" نمی‌تواند به عنوان اسم شرکت انتخاب شود چون اسم شرکت باید غیر از کلمه تهران شامل سه کلمه دیگر باشد. مثلاً "پویا ابتکار برتر تهران".
روال کاري مشاوره اسم شرکت چگونه است؟
ابتدا شما هر آنچه را که فکر مي‌کنيد لازم است ما براي طراحي اسم شرکت بدانيم اعلام مي‌فرماييد. زمينه فعاليت شرکت ، نوع کلماتي که مايل هستيد در اسم شرکت بکار برود ريشه زباني کلمات اسم پيشنهادي براي شرکت اسامي که تا کنون به اداره ثبت شرکتها اعلام کرده ايد و پذيرفته نشده‌اند و هر چيز ديگري که فکر مي‌کنيد مي‌تواند در طراحي اسم شرکت به ما کمک کند. بر اساس موارد اعلام شده توسط شما و قوانين اداره ثبت شرکتها فهرستي از حدود 10 اسم شرکت سه يا چهار کلمه‌اي پيشنهاد مي‌شود. همچنين تعدادي کليدواژه مرتبط با درخواست شما نيز تقديم مي‌گردد تا بتوانيد علاوه بر اسامي پيشنهادي ما اسمهاي جديدي را نيز بسازيد و به اداره ثبت شرکتها ارائه کنيد. اسامی شرکت طراحی شده توسط گروه مشاوره اسم شرکت ، از جهت مشابهت با سایر شرکتها بررسی شده و در صورت عدم مشابهت با اسامی سایر شرکتها تقدیم می‌گردد البته همیشه اين احتمال وجود دارد که اسامی پیشنهادی مطابق سلیقه شما نباشد به همین دلیل هم امکان بازبینی و ارائه اسامي جدید وجود دارد و تا زماني که کار انتخاب اسم شرکت به نتيجه قابل قبولي برسد فرايند مشاوره انتخاب اسم شرکت ادامه خواهد داشت. همچنين اگر سفارش دهنده از درخواست خود منصرف شود مي‌تواند در قسمت پيگيري سفارشات درخواست انصراف خود را همراه با شماره کارت بانکي خود اعلام کند. اگر اعلام درخواست انصراف قبل از دريافت اولين فهرست اسامي باشد، کل مبلغ پرداختي(منهاي کارمزد شبکه بانکي) بازگشت داده مي‌شود و اگر اعلام درخواست انصراف بعد از دريافت اولين فهرست اسامي باشد در صورتي که تا يک ماه بعد از اعلام انصراف هيچکدام از اسامي پيشنهادي ثبت نشود ، 40% هزينه عودت داده مي‌شود و اگر اعلام انصراف بعد از دریافت دومین فهرست اسامی باشد، در صورتي که تا يک ماه بعد از اعلام انصراف هيچکدام از اسامي پيشنهادي ثبت نشود 15% هزینه عودت داده می‌شود و در صورت انصراف بعد از دریافت لیست سوم به بعد هزینه‌ای عودت داده نمی‌شود.
قبل از شروع مشاوره انتخاب اسم شرکت چه چيزهاي ديگري را بايد بدانم؟ از کجا شروع کنيم؟
1.طراحي و ارسال ليست اسم شرکت حدود يک تا دو روز کاري زمان مي‌برد.
2.سفارش‌دهنده از زمان دريافت اسمهاي پيشنهادي براي شرکت يک ماه فرصت دارد تا اسم شرکت پيشنهادي را بررسي و در صورت تمايل به دريافت فهرست جديد اسم شرکت از طريق قسمت پيگيري سفارشات اقدام نمايد. اما درصورتی که یکماه از آخرین مکاتبه گذشته باشد، اسامی پذیرفته شده تلقی می‌گردد و درخواست تجدیدنظر یا انصراف بعد ازآن تاریخ قابل قبول نخواهد بود.
3. هزينه مشاوره اسم شرکت تا پايان سال 1393 مبلغ 51000 تومان ( پنجاه و یک هزار تومان) است که مي‌توانيد آنرا از طريق واريز به حساب ، انتقال کارت به کارت و پرداخت اينترنتي پرداخت نماييد. بديهي است اين هزينه يکبار دريافت مي‌شود و در صورت نياز به ارائه فهرست جديد هزينه ديگري دريافت نخواهد شد.
4.ارسال اسم پيشنهادي براي شرکت هم از طريق فکس و هم از طريق ايميل امکان‌پذير است.
5. هرچه توضيحات شما کامل‌تر باشد اسامي پيشنهادي ما به خواسته شما نزديکتر خواهد بود
6.پرداخت هزينه از طريق واريز به حساب ، انتقال کارت به کارت و پرداخت اينترنتي امکانپذير است،شما مي‌توانيد بعد از ثبت سفارش براي پرداخت اينترنتي هزينه اقدام نماييد يا با استفاده از کليد شماره حساب/کارت در قسمت بالاي همين صفحه شماره کارت يا حساب را يادداشت نموده و براي پرداخت هزينه اقدام فرماييد.
7.توجه داشته باشيد که اين سرويس مختص مشاوره تعيين نام شرکت است و گروه اسم ايراني در حال حاضر براي تعيين برند، نام تجاري، نام سايت و دامين هيچگونه فعاليتي ندارد.
8.حتی‌الامکان سعی شود تکمیل فرم و ثبت اطلاعات توسط شخص یا اشخاص تصمیم گیرنده انجام شود، تا نتیجه مطلوب حاصل شود. معمولاً در مواردی که نظرات از طریق افراد دیگر (همسر، فرزند، همکار، دوست،..) منتقل می‌شود، رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب بسیار طولانی‌تر می‌شود.
9.در حال حاضر اسم شرکت باید حداقل شامل 3 کلمه(سیلاب) باشد. به همین دلیل هم ارائه اسامی یک و دوسیلابی به هیچ وجه امکانپذیر نیست
 
بالا