دانستنی های باغبانی

گلابتون

مدیر بازنشسته
سلام دوستان :gol:


من ميخوام توي اين تاپيك در مورد بعضي از گياهان كه اطلاع كافي درموردشون ندارم از دوستان مهندس خودم كسب اطلاع كنم .:heart:
در ضمن اگر كس ديگه اي هم اطلاعات ميخواست ميتونه بياد اينجا و از ديگران كمك بگيره به هرحال از همه دوستان كه اينجا پاسخگو و يا پرسشگر ميشوند قبلا تشكر ميكنم .:redface:


ارادتمند همه دوستان گلابتون :gol::heart:
 

sheida244

عضو جدید
سلام
من گرايشم ابياري هستش
زياد راجع به گياه اطلاعاتي ندارم

ولي مطلبي كه در موردش پيدا كردم اين بود البته شما مشخص نكردين چه نوع اطلاعاتي مد نظرتون هست و براي چه منظورى؟
شايد اين اطلاعات رو خودتون هم داشته باشين
به هر حال اميدوارم كه به دردتون بخوره
اگه اطلاعات جامع تري پيدا كردم حتمآ ميذارم.

بامبو گياهي است كه به خوش يمني شهره شده و در بين مردم نيز هواداران زيادي يافته است به طوري كه تنها در تهران روزانه بين 30 تا 40 هزار شاخه بامبو با قيمت هايي از سه تا 35 هزار تومان به فروش مي رسد.
گياه بامبو كه در اصل متعلق به كشور چين است درختچه اي است كه از برگ آن براي خوراك خرس هاي پاندا استفاده مي شود. اين گياه كه به غلط ني خيزران خوانده مي شود تفاوت هاي زيادي از نظر شكل ظاهر و كاربرد با آن دارد و عموما در بيشه ها يا تپه ها و دامنه كوه هايي با رطوبت 65 تا 90 درصد مي رويد و هر چه ميزان رطوبت و حرارت موجود در منطقه و خاك بيش تر باشد، كيفيت محصول نيز بهتر است
گياه خيزران به رنگ قهوه اي است و تنه نازك تري نسبت به بامبو دارد و در توليد انواع سبد و صنايع دستي استفاده مي شود. اين گياه در شمال ايران و عموما در شهرهاي لاهيجان و روستاهاي رودسر كشت مي شود اما گياه بامبو به دليل شرايط خاص كشت و رويش، در كشور ما توليد نمي شود و شاخه هاي بامبوي موجود در گلفروشي ها معمولااز كشورهاي تايلند، مالزي و چين وارد ايران مي شود.

بامبو از سال 80 وارد ايران شد، اوايل ورود بامبو به ايران، از سوي مردم استقبال چنداني از اين گياه تازه وارد نشد اما به مرور به لحاظ شكل و شرايط آسان نگهداري و تبليغات وسيعي كه در ژورنال ها و حتي فيلم هاي تلويزيوني از آن شد، توجه بيش تر مردم به اين گياه جلب شد. بامبو عموما از طريق هوايي تا كيش وارد ايران مي شود و از آن جا به صورت زميني به تهران و شهرهاي ديگر مي رود. در گذشته كه ورود بامبو به ايران ممنوع شده بود اين گياه از طريق دوبي وارد كشور مي شد اما در حال حاضر به طور مستقيم از تايلند و چين واردات اين گياه صورت مي گيرد
لاكي بامبو، نوعي بامبو است كه در سرگياه و در قسمت انتهاي پيچ بعد از قلمه زدن از بامبوي مادر - با خمير يا لاكي پوشانده مي شود به همين دليل و نيز به دليل خوش شانس بودن اين گياه به آن لاكي بامبو (بامبوي خوش شانس) گفته مي شود
چند سالي است كه خرافه نيز با اين گياه همراه شده و بسياري از افراد معتقدند چنانچه تعداد شاخه هاي اين گياه فرد باشد، براي صاحبانش شانس مي آورد!
تعداد ساقه هاي گياه بامبو نقش مهمي در خوش شانسي آن دارد! و هر تعداد از شاخه بامبو، معناي متفاوتي دارد. مثلابامبوي سه تايي براي خوشبختي، پنج شاخه براي سلامتي و هفت شاخه موجب ثروت و فراواني شده و 9 شاخه اين گياه براي تمام امور زندگي خوش يمن محسوب مي شود
به نظر مي رسد اين مفاهيم براي فروش بيش تر بامبوها ابداع شده باشند، مثل عدد زوج دو كه براي عشق و ازدواج تعريف شده است
در پاسخ به اين پرسش كه چرا چنين خرافه هايي در مورد بامبو وجود دارد، شايد به دليل انعطاف پذيري و شرايط رشد اين گياه باشد، چون اين گياه داراي انرژي شگفت انگيزي است و در چين از قديمي ترين درخت هاي اين كشور محسوب مي شود و در كشورهاي آسيايي و در بعضي مناطق آن نيز به «درخت بقا» معروف شده است.
در كشورهاي آسياي شرقي، بامبو از اهميت خاصي برخوردار است، به طوري كه هر ساله جشنواره هاي مختلفي به پاسداشت اين گياه برگزار مي شود و گردشگران زيادي براي صنايع دستي زيبايي كه از بامبوها تهيه مي شوند و نيز مراسم شاد اين فستيوال ها راهي كشورهاي تايلند، چين و مالزي مي شوند
اين گياه همچنين به دليل اين كه از عناصر اصلي طبيعت در چرخه رشد و مصرف خود بهره مند است، مورد توجه واقع شده مثلاخاك و آبي كه گياه در آن مي رويد مردابي است كه گياه سبزي را توليد مي كند. همچنين روبان قرمزي كه به شاخه ها يا گلدان بامبو وصل مي شود نشانه آتش است. ظرف هايي هم كه براي نگهداري آن استفاده مي شود معمولاشيشه اي است كه در دسته فلزات قرار مي گيرد، حتي چنانچه گلدان از جنس سفال يا سراميك باشد، معمولاسكه يا تصويري فلزي به همراه دارد كه نشانه هاي اين چنيني معمولابه عنوان دلايلي براي خوش شانسي اين گياه بيان مي شود
سال هاي اوليه ورود بامبو به ايران، هر ساقه حدود 15 تا 20 هزار تومان به فروش مي رسيد در صورتي كه هم اكنون ساقه هايي با جوانه هاي كم و شاخه هاي جوان از حداقل 000ر2 تا 000ر4 تومان فروخته مي شود. هر شاخه بامبوي پيچ دار نيز از پنج تا هشت هزار تومان به فروش مي رسد

انواع پرپيچ و پرجوانه بامبو قيمتي حدود هفت تا 12 هزار تومان دارد
عموما قيمت ها براساس تعداد پيچ گياه، قطر تنه، تعداد جوانه و ميزان سبزي و طراوت برگ ها تعيين مي شود و نرخ مصوبي نيز ندارد
بعضي از درختچه هاي بامبو در گلدان هاي نفيس قيمتي حدود 500 تا 600 هزار تومان دارند، اما حداقل قيمت اين گياه به تنهايي حدود سه هزار تومان و حداكثر قيمت آن را مي توان 35 هزار تومان ذكر كرد. ساقه هاي كوتاه سه، پنج و هفت تايي در گلدان هاي چيني نيز قيمتي از شش تا 15 هزار تومان دارند
اگرچه شرايط نگهداري و رشد اين گياه بسيار ساده است، اما براي ماندگاري آن از غذاي بامبو استفاده مي كنند كه شامل فسفات، پتاس و ... است و حداقل 000ر2 تا 000ر5 تومان قيمت دارد
بعضي از فروشندگان ادعا مي كنند كه غذاي ارايه شده بسيار كامل و شامل انواع املاح معدني و مفيد براي گياه است. و با اين ترفند محصولات خود را حتي با قيمت هايي تا 10 هزار تومان هم به فروش مي رسانند

منبع:http://www.magiran.com
 
آخرین ویرایش:

گلابتون

مدیر بازنشسته
شيدا جون عزيزم واقعا شرمنده كردي ممنون خانمي....زحمت كشيدي تشكر ;)اطلاعاتت واقعا كافي بود
:smile:
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز






 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
بامبوهای خوش یمن یا (Lucky Bamboo) از محبوبترین ابزارهای کارگشایی در فنگ شویی به شمار میروند و جالب اینجاست که این گیاهان، بیش از هر وسیله دیگر فنگ شویی مورد غفلت و بی توجهی قرار میگیرند. من خود شاهد دهها و صدها بامبوی خوش یمن بوده ام که برای زنده ماندن تلاش میکردند، ظاهرشان نشانه بی توجهی و تنها نشانه بارز خوش یمنی آنها، موفقیت در امر "بقا" بود.

هرچند مراقبت از این بامبوها ساده است و خود گیاه هم اصولا مقاوم و صبور است، اما مانند هر موجود زنده دیگری نیازمند توجه و علاقه است. از لمس کردن آن نترسید و مراقبش باشید. هرچه باشد بمبو به خاطر نیروی حیات و رشد قدرتمند خود دارای ارج و قرب شده و خوش یمن لقب گرفته است.

راستی چرا این بامبو، خوش یمن است؟
بامبو به خودی خود گیاهی شگفت انگیز و دارای انرژی صلح آمیز و خردمندانه است. این گیاه به ما می آموزد که چگونه انعطاف پذیر و در درون باز و آزاد باشیم تا روح ما بتواند آزادانه در درونمان حرکت کرده و وجود ما را درمان کند.

اگر این شانس را داشته باشید که بامبو در باغچه خانه شما بروید، میدانید که صدای این گیان تا چه حد آرامش بخش و تقریبا صدایی متعالی است. این صدا در مورد زنگوله های بادی که با بامبو ساخته میشوند و همچنین کفپوشهای بامبو نیز صادق است. به طور کلی، دلیل اصلی اینکه این گیاه خوش یمن دانسته میشود این است که این گیاه میتواند با قرار گرفتن در شرایط مناسب، هر پنج عنصر اصلی فنگ شویی آب، آتش، خاک، چوب و فلز را در محیط زیست خود وارد کند. به این ترتیب که:

• چوب: خود گیاه
• خاک: زمینی که گیاه از آن میروید
• آب: آبی که گیاه با کمک آن رشد میکند
• آتش: روبان قرمز یکه به نشانه آتش به گیاه یا به ظرف آن بسته میشود.
• فلز: اگر ظرفی که بامبو در آن قرار میگیرد شیشه ای باشد، در دسته عنصر فلز قرار میگیرد. اگر گلدان از جنسی چون سفال یا سرامیک باشد، معمولا سکه یا تصویری فلزی به همراه دارد.

تعداد ساقه های گیاه بامبو نیز بسیار مهم است و هر تعداد ساقه معنای متفاوتی دارد:
• 3 برای خوشبختی
• 5 برای سلامتی
• 2 برای عشق و ازدواج
• 8 برای ثروت و فراوانی
• 9 نیز که عددی خوش یمن محسوب شده و عددی برای خوشبختی و شانس در همه امور زندگی است.

توصیه هایی مختصر و مفید برای نگهداری از بامبوی خوش یمن
میلیونها تن از صاحبان خوش شانس بامبوی خوش یمن در سراسر جهان میدانند که این گیاه، برای منزل و محل کار بهترین انتخاب است زیرا تنها به دو سه سانتیمتر آب در ظرفش و نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد تا خوش و خرم باشد.

بامبوی خوش یمن چیست؟
گیاهی که قرنهاست به نام بامبوی وش یمن شناته میشود، اصلا بامبو نیست و از دسته گیاهان دراکانیا Dracaena و ویشاوند جهش یافته خانواده سوسنیان است که در جنگلهای بارانی تاریک مناطق حاره در آسیای جنوب شرقی و آفریقا میروید.

این گیاه به چه مقدار مراقبت نیاز دارد؟

نیازهای اصلی این بامبو بدین شرح است: تمیز نگهداشتن آب آن با تعویض هفتگی. مقدار آب باید تا اندازه ای باشد که تقریبا تا 2.5 سانتیمتری بالاتر از انتهای پایینی ساقه قرار بگیرد. این گیاه نور فراوان اما غیر مستقیم آفتاب و دمای 18 تا 22 درجه سانتیگراد را ترجیح میدهد. هرچند درباره غذا دادن به این گیاه عقاید متلفی وجود دارد، اما بامبوی خوش یمن هم یک موجود زنده است و بدنیست هر از گاهی مقداری کود ملایم، مانند کود بنفشه آفریقایی به آب آن اضافه شود. از آنجایی که رشد گیاه با مقدار غذای آن متناسب است، با تغذیه آن با مقادیر اندک کود میتوانید همواره گیاه را در اندازه ای قابل کنترل نگهدارید.

چرا برگهای گیاه زرد میشوند؟

دو عامل اصلی زرد شدن برگ بامبو از این قرارند: 1) نور مستقیم بیش از حد و 2) آب لوله کشی مورد استفاده برای گیاه بیش از حد نمک یا فلوراید دارد. برای اینکه گیاهتان دوره پربار و جدیدی آغاز کند، آن را از تابش مستقیم نور آفتاب دور کرده و آب آنرا تنها از آب ----- شده یا آب معدنی طبیعی تامین کنید.

یا میتوان بامبوی خوش یمن را قلمه زد؟
بله. ساقه های تازه را میتوان با استفاده از یک چاقوی تیز از گیاه اصلی جدا نمود. ساقه باید از زیر بند بریده شود و در آب تازه و تمیز قرار بگیرد. برای سرعت بخشیدن به رشد جوانه های تازه، اسپری کردن مختصر ساقه با آب نیز توصیه میشود.

تعویض گلدان بامبو چگونه است؟
بامبو نیز مانند هر گیاه خانگی گلدانی دیگر میتواند به گلدانی در حدود 5 سانتیمتر بزرگتر از گلدان اولیه منتقل شود یا به طور دائم در مخلوطی از ماسه و خاک که به خوبی زهکشی شود (آب اضافه آن خارج شود) کاشته شود. برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، باید در بین هر دو آبیاری ، خاک گیاه را بررسی کنید و درصورتی که سطح روی آن خشک شده باشد، آنرا آبیاری نمایید.
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
باز هم حضوري گرم:redface:
گلرخ جان اطلاعات واقعا مفيد بود و عكسهاي خيلي جالبي بود ..راستي چطوري اون گلدان شاخه هاشو به هم بافتن ؟؟ممنون عزيز دل;)
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
دوستان آيا آفتي هم اين گياه رو تهديد ميكنه و اگر اينطور هست راه پيشگيري و درمان آن را نيز بفرماييد:warn:
و اينكه ..... آيا اين گياه براي تراريوم مناسب هست ؟:redface:
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
میگم گلابتون جان شما مطمئنی ادبیات خوندی؟:D


ماشالله اطلاعاتت اونقدر بالاست کم میارم :)
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستي چطوري اون گلدان شاخه هاشو به هم بافتن ؟؟



احتمالاً که هنر پیوند باشه .:gol:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
اينقده من هولم كه سوالاتم رو بپرسم كه نميتونم صبر كنم جواب قبلي رو بگيرم ...:w05:


خانمها و آقايون محترم سوال بعدي ....!!!:w10:


اطلاعات در مورد بن ساي و اينكه بهترين راه پرورش بن ساي در منزل روي درخت زيتون و نارون چيست ؟همچنين راه صحيح كوتاه كردن ريشه هاي درختهاي بن ساي چيست ؟؟:w26:
 
آخرین ویرایش:

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام گلابتون جان . من سابقاً تو تالار کشاورزی تاپیکی به اسم بن سای و آموزش اون زده بودم .شاید از اطلاعاتش بتونی جواب سوالت رو بگیریhttp://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=33381

ولی خودم بن سای کار نکردم که تجربه ای داشته باشم.
راستی یه جایی سوال کرده بودی من چه زمانی میام نت. من معمولاً شبها ساعت 11 تا 2 میام.:Dبی خوابی میزنه سرم!:redface:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
گلرخ جان ممنون از راهنماييت رفتم يه سري زدم يه سوالم برات نوشتم ........من از هرجا رد ميشوم فقط يه مشت سوال جا ميزارم :biggrin:

منم وقتي بچه ها خوابيدن ميتونم بيام يعني بعدازظهر و شبها :(
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
آقايان وخانمها ميشه راهنمايي بفرماييد كه من از كجا ميتونم خزه اسفاگنوم يا تورب تهيه كنم براي آزاليا ميخوام ؟؟؟؟؟؟:gol:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
عزيزان سوال بعدي من درخصوص پالمها است ميخوام درمورد تمام انواع پالمها اطلاعات كسب كنم ميشه لطفا كمك كنيد . ممنون ميشم .:)
 

فرزام

عضو جدید
چرا نمیاد ؟!!! پس ما به درد چی میخوریم.

حالا من یک سوال می کنم. کسی گیاه پپینو رو میشناسه؟؟
اگر راست میگین اطلاعاتتون رو الان نشون بدین. :razz:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
فرزام جان ممنون از حضورتون ........من گياه پپينو رو نميشناسم اما خيلي مايلم كه ببينمش و بشناسمش ...اگه ممكنه به سوالاتي كه نوشتم توجه بفرماييد شايد اطلاعاتي هم در اين باره براي من بدين .......;)
متشكرم .......گلاب
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
فرزام جان خيلي مايل بودم كه اين گياه رو بشناسم توي اينترنت سرچ كردم پيداش كردم .... مرسي جالب بود .:redface:
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
هزار ماشالله گلابتون جون چه علاقه ای چقدر اطلاعات و چقدر سوال واقعا این همه علاقه و پشتکارتون موفق باشی عزیزم.ایشالله به جواب تمام سوالات برسی
ولی اطلاعات از من که دانشجو کشاورزیم بیشتره.
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
هزار ماشالله گلابتون جون چه علاقه ای چقدر اطلاعات و چقدر سوال واقعا این همه علاقه و پشتکارتون موفق باشی عزیزم.ایشالله به جواب تمام سوالات برسی
ولی اطلاعات از من که دانشجو کشاورزیم بیشتره.

شرمنده ام نكن نارون جون .... ما كجا مهندسين كشاورزي كجا ... من فقط علاقمند هستم همين .... اما خيلي دوست داشتم يه مدرك هم داشته باشم ... اما متاسفانه فعلا فرصتش رو ندارم ... شايد يه روزي از يه طريقي خداوند به من رو كنه من هم بتونم مدرك بگيرم .... :cry:

شايد هم همينجا يه نفر يه مدرك افتخاري بهم بده .... خدارو چه ديدي :twisted::w20:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته


مريم جون متوجه منظورت نشدم .....:que:
نفهميدم در چه موردي خواستي صحبت كني .... اينجا قراره اطلاعات عمومي خودمون رو بالا ببريم .... اگه مطلبي داري لطفا واضحتر و با توضيحات كامل ارائه بدين تا بقيه هم از كمالات شما استفاده ببرن :smile:

قربانت ............ گلاب :gol:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
سلام دوست عزيز ببخشيد من فرصت نكردم جوابتون رو بدم
شرمنده
اما همونطور كه قبلا هم گفتم من اطلاعات چنداني نسبت به پرورش بن ساي ندارم متاسفانه ...
بن سايي كه خودم هم داشتم بر اثر زيادي هرس ريشه از بين رفت البته اين كار رو يه متخصص برام انجام داد ... اما خوب متاسفانه طاقت نياورد ...


حالا هم تا جايي كه بتونم كمكتون ميكنم عزيز
تاجايي كه يادمه فرموده بودين يه كاج سياه خريداري نمودين
1-براي سرشاخه زدن كاج سياه در بهار و پاييز ميشه اقدام نمود.
2-براي هرس سرشاخه ها ميتونيد هر زمان اقدام كنيد اما به خاطر داشته باشيد كه چون گياه شما تازه از محل گلخانه ايي به منزل آورده شده هنوز داري تنشهاي جابجايي هست فعلا بهتره اقدامي نفرماييد ... همينطور در خصوص هرس ريشه.
اما بازم براتون توضيح ميدم عزيز جان :
3- وقتي با دقت زياد گياه را از محل قبلي خارج كرديد قسمت ريشه را در سطل آب حاوي ويتامين B1 فرو ببريد.مدتي گياه را به همين حالت نگه دار ...خوب ... كمي آب هم روي شاخ و برگ گياهت بريز ...بعد خاك ميان ريشه ها در سطل آب ريخته ميشود و وقتي گياهتون رو از آب بيرون مي آوريد متوانيد با چوبهاي قلمي شكلي خاكهاي سفت ميان ريشه ها رو هم جدا كنيداما دقت كن كه به ريشهاي ضعيف و نازك آسيبي نرسوني گلم...بعد دوباره ريشه را چندين بار به آرامي در سطل حاوي ويتامين B1 فرو ببر تا خاك ريشه ها كاملا شسته بشه... ميدوني اين ويتامين باعث ميشه تا زمينه براي رشد سريع ريشه هاي تازه فراهم بياد و ضمنا قابليت انعطاف ريشه هاي قديمي را بيشتر مكنه و بهتر ميتوان ريشه ها را هرس كرد.
براي اينكه درخت در ظرف كم عمق تازه جاي بگيره نبايد ريشه مركزي و عمودي داشته باشه اگه از روز اول درخت تحت نظر شما باشه هرگز چنين ريشه ايي رشد نميكنه اما درخت شما ظاهرا از گلخانه خريداري شده و ممكنه داراي ريشه اصلي باشه.
هدف از هرس ريشه ها اينه كه از شر ريشه هاي ضخيمتر و پيرتر خلاص بشيم و زمينه رشد رو براي ريشه هاي تازه و ظريفتر به همان كلي كه ما ميخواهيم فراهم كنيم. براي اينكار يك سوم ريشه ها رااز اطراف و زير اصلاح كنيد. دقت كنيد توروخدا خيلي كار حساسيه ... بايد اين كار رو طوري انجام بدين كه ريشه ها بيشتر پهن شود . اگه گياه ريشه اصلي داره آن را تا دو سوم و به شكل مورب ببريد. در مجموع حجم نهايي ريشه ها بايد فقط تا دو سوم مساحت ظرف را پركندو طول آن نبايد از نصف ارتفاع ظرف جديدتون بيشتر بشه..

خوب اين درخصوص ريشه
درخصوص خاك پست بعدي رو بخونيد عزيز

گلاب خاتون:)
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
خاك بونساي

خاك بونساي

خوب سولاريس جان ادامه ميدم

خاك بونساي بسيار اهميت داره زيرا هم بايد رطوبت كافي رو به ريشه ها برساند و هم بخاطر رطوبت دايم فاسد نشود. بهترين راه اينه كه تركيب خاك مناسب رو از گلخونه ها تهيه كني عزيزم.
اما خودت هم ميتوني خاك بونساي رو آماده كني با اين تركيب : شن و خزه و خاك رو با نسبتهاي برابر ميتونه خاك خوبي براي بونساي تو باشه شن رودخانه براي اينكار خوبه اما شن دريا يا همون ماسه بادي به علت نمك زياد مناسب نيست هرچند كه آن رو هم شسته باشي مناسب نيست استفاده نكني .
شن منبع تغذيه گياه نيست ولي باعث انتقال هوا ميشود . خزه رو هم ميتوني به صورت بسته بندي از گلفروشيها تهيه كني خزه باعث حفظ رطوبت و نگهداري هوا درخاك ميشود. يك سوم باقيمانده رو هم از خاك خوب باغچه استفاده كن اما حواست باشه كه توي اين خاك تكه هاي به هم چسبيده خاك رس و سنگ و ريشه هاي چمن و علفهاي هرز وجود نداشته باشه ... اگه از اين خاكهاي كيسه ايي كه گلفروشيها ميفروشند بخواي بخري مناسب نيست چون كلا خاك بونساي بايد فقير باشه اون خاكها غني شده است. البته خيلي خيلي هم نبايد فقير باشه ها .

دوستت گلاب :gol:
 
آخرین ویرایش:

گلابتون

مدیر بازنشسته
تصويري از آينده بونساي

تصويري از آينده بونساي

خوب سولاريس جان الان ديگه خاك آماده است ريشه هم هرس شده و شستشو هم شده ... ديگه نوبت كاشت گياه شماست
پيش از كاشت بايد به آينده بونساي خودت توجه كني و تصويري از آينده اون رو در ذهن خودت تصور كني ...مثلا اگه ظرفي كه انتخاب كردي به شكل مستطيل هست بونساي خودت رو در مركزش قرار نده بلكه با يك سوم فاصله از عرض ظرف بكارش . تنه درخت بايد كمي به سمت كنار شيب داشته باشه . اگه ظرف شما گرد يا مربع هستش درخت را در مركزش بكار به استثناي درختان افتاده كه بايد كمي دورتر از مركز باشندكه در اين صورت هم بزرگترين درخت را در مركز نكاريد.

گلابتون شما:gol:
 

Similar threads

بالا