خودروی زیبای من (گپ و گفت پیرامون نگهداری و شستشوی خودرو و کارواش)

nayyeri1982

عضو جدید
الله جمیل و یحب الجمال
روزانه کم یا زیاد ساعاتی رو سوار بر خودرو سپری می کنیم. لذت بردن از سفرهای داخل شهری یا مسافرتهای خارج شهر مستلزم آن است که فضای خودرو مطلوب و مورد پسند خودمان و دیگران باشد. چه کنیم اتومبیلمان صرفنظر از نوع و مدل آن، زیبا و دلپذیر باشد؟

این تاپیکو ثبت می کنیم برای اینکه شما دوستان تجربیاتتون رو از شستن ماشین و تمیز نگهداری داخل و بدنه خودرو قرار بدین.
درباره تجربیات و سوالاتتون درباره شستشو ماشین و کارواش بردن و خدماتی که ارائه می دن صحبت کنین.
انواع محصولات جهت تمیزکردن، محافظت، و زیباکردن قسمتهای داخلی خودرو یا بدنه اتومبیل (مثل واکس داشبورد و لاستیک، خوشبوکننده ها، شامپوکارواش، اسپری موتورشو و واکس پولیش و غیره) رو بشناسید، مقایسه کنید و به دیگران معرفی کنید
تکنولوژی های جدیدی که در مقوله نگهداری خودرو و لوازم جانبی اون به بازار اومده رو معرفی کنیم
و هرچیزی که به نحوی به نگهداری و سرویس ظاهری خودرو مربوطه ، همه در این تاپیک قرار خواهد گرفت. ان شا الله

:gol:شعارمون هم این باشه که "مهم نیست چه ماشینی سوار شدم، مهم اینه که از سوارشدن در ماشینی تمیز و زیبا لذت ببرم":gol:
 

nayyeri1982

عضو جدید
برای آغاز و با هدف کمک به اقتصاد خانوار !!!! یه مطلب درباره خوداتکایی در شستن ماشین!!!! پیدا کردم که توجهتونو بهش جلب می نمایم:
منبع: باشگاه خبرنگاران

در اینجا شما را با روش هایی ارزان، ساده و غیرمنتظره برای تمیز کردن و شست‌وشوی اتومبیل آشنا خواهیم کرد که خودرو برای مدت طولانی تر تمیز بماند.




1. نرم کننده مو برای برق انداختن ماشین

ماشین خود را با نرم کننده مویی که لانولین دارد بشویید. این ماده باعث درخشش زیاد بدنه خودرو می شود و جالب اینجاست که باران را دفع می کند و آب باران روی آن لکه ایجاد نمی کند.

2. پاک کردن شیشه جلوی ماشین با نوشابه

وقتی باران شدید می بارد، شیشه جلوی ماشین به یک دردسر واقعی تبدیل می شود. برای شستن و تمیز کردن لکه های این شیشه می توانید از نوشابه مشکی کمک بگیرید. برای اینکه رنگ کاپوت از بین نرود یک حوله روی مرز بین کاپوت و شیشه قرار دهید تا نوشابه پایین نرود. حباب های نوشابه باعث از بین رفتن میکروب ها می شود. پس از این کار نیز به طور کامل نوشابه چسبناک را از روی شیشه پاک کنید در غیر این صورت گرد و غبار و آلودگی ها بسیار سریع تر از پیش روی شیشه جا خوش می کنند.

3. شست‌وشوی چراغ های ماشین

با مایع تمیزکننده شیشه و جوراب پلاستیکی چراغ های جلوی خودرو را تمیز و امنیت خود را تضمین کنید.

4. پاک کردن شیشه در یک مرحله

با حوله خشک کن کودکان که نرم و لطیف است شیشه های اتومبیل را به راحتی تمیز کنید.





5. تمیز کردن برف پاک‌کن‌ها

اگر لبه های برف‌ پاک‌کن شیشه اتومبیل کثیف شود به جای تمیز کردن شیشه باعث آلودگی بیشتر آن می شوند. برای تمیز کردن آنها ¼ پیمانه آمونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید. خیلی آرام لبه های برف پاک کن را بلند کنید و هر دو طرف آن را با دستمال حوله ای یا پارچه نرم به این محلول آغشته کنید. سپس آنها را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید و دوباره سرجایشان قرار دهید.
6. برق انداختن شیشه های جلو

¼ پیمانه آمونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید، آن را داخل بطری پلاستیکی که درب محکمی دارد بریزید. آن را برای پاک کردن شیشه ها و پنجره های اتومبیل در ماشین نگه دارید. هر زمان که شیشه ها آلوده شدند، محلول را روی اسفنج بریزید و پنجره را پاک کنید سپس با دستمال خشک و نرم آن را خشک کنید.

7. جوش شیرین پاک کننده خودرو

¼ پیمانه جوش شیرین را درون یک گالن بریزید، سپس ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و گالن را لب به لب پر آب کنید. در گالن را ببندید و حسابی به هم بزنید و آن را برای استفاده های بعدی نگه دارید. هنگام شست‌وشوی خودرو گالن را به خوبی هم بزنید و یک پیمانه از آن را با دو گالن آب گرم ترکیب کنید. و سپس از آن برای تمیز کردن بدنه خودرو استفاده کنید.

8. پاک کردن گِل ماشین

در مکان هایی که گل و لای زیادی وجود دارد شیشه و بدنه ماشین چرب و کثیف می شود. برای برطرف کردن این آلودگی ها از کرم ¬پتاسيم‌ بى‌تارترات‌ برای شیشه جلوی اتومبیل استفاده کنید. سپس شیشه را با آب‌صابون رقیق بشویید و سپس به خوبی آبکشی و خشک کنید.





9. بدون آبکشی و واکس

یک پیمانه نفت سفید را داخل سطلی با گنجایش 3 گالن آب بریزید و با اسفنج این محلول را روی بدنه ماشین بکشید. با این محلول نیازی نیست پیش از شست‌وشو اتومبیل را خیس کنید یا حتی پس از آن نیز به آبکشی یا واکس زدن ماشین نیازی نیست. پس از این کار هر باری که باران ببارد، دانه های باران از روی سطح بدنه لیز می خورند و باعث کثیفی آن نمی شوند.

10. مراقب گرما باشید

اتومبیل خود را زمانی که داغ است – یعنی درست پس از راندن اتومبیل که هنوز خنک نشده است یا هنگامی که مستقیم زیر نور آفتاب قرار دارد و بدنه آن حسابی گرم است – نشویید زیرا رد اسفنج روی آن می ماند و آلودگی روی آن رسوب می کند.





11. اجازه ندهید خودش خشک شود

اگر اجازه دهید اتومبیل خودش در معرض هوا خشک شود، لکه های آب روی بدنه آن باقی می مانند و همه زحمت هایتان هدر می رود. با استفاده از حوله یا دستمال نرم و خشک آب اضافه حاصل از شست‌وشو را پاک کنید.
 

nayyeri1982

عضو جدید
شستشوی صندلی خودرو

شستشوی صندلی خودرو

[h=2]مطالب زیر از سایت بیتوته پیدا کردم که به مناسبت شروع خانه تکانی در سایت قرار داده شده بود. احساس کردم قابل استفاده برای صندلی ماشین هم هست

نکاتی مهم در شستشوی مبل که نمی دانستید
[/h]


تا همین چند سال پیش اگر در خانه ای مبل وجود داشت، تنها در اتاق پذیرایی (مهمان خانه) گذاشته می شد و در تمام طول سال نیز ملحفه های سفیدی روی آن‌ پهن می کردند طوری که اعضای خانواده حق استفاده از آن ها را نداشتند مگر زمانی که مهمان غریبه ای برای آن ها می آمد!

اما امروز بسیاری از خانواده ها اصطلاحا مبل نشین شده اند و حتی برای بعضی ها مبلمان کارکردهای دیگری نظیر میز غذاخوری، تخت خواب، میز کار و ... نیز پیدا کرده است.

بنابراین طبیعی است که مبل ها در طول سال پاکیزگی خود را از دست بدهند و لازم باشد که حداقل در خانه تکانی پایان سال نظافت شوند.

اگر قصد نظافت مبلمان خانه را دارید این مطلب می تواند به شما کمک کند.

1 - لکه های روی مبل همیشه باعث بد شکل شدن مبلمان خانه می شود؛ پس بهتر است آن ها را هرچه زودتر پاک کنید .
پس یادتان بماند اگر نوشابه روی مبل ریخت آن را خیلی زود تمیز کنید، برای این کار کمی نمک روی لک بپاشید و سپس با اسفنجی خیس آن را پاک کنید تا اثری از لکه بر جا نماند.

2 - اثری سوختگی یا زردی سیگار را هم می توانید با یک حبه قند از بین ببرید .
روش کار هم ساده است. قند را روی لکه بمالید و آن قدر این کار را ادامه دهید تا پاک شود. اگر این لکه روی الیاف مصنوعی ایجاد شده باشد، می توانید با آبلیمو آن را پاک کنید.

3 - اگر جنس رویه مبل شما از پارچه کرکدار است با کمی شیر آن را خیس و با مقداری پنبه لکه آن را پاک کنید و در آخر با آب و صابون لکه شیر را هم از بین ببرید.

4 - لکه جوهر روی مبل را هم می توان از بین برد .
مراحل کار به این ترتیب است؛ اول آن را خیس کنید و کمی نمک روی لکه بریزید، سپس با پنبه محل را تمیز کنید. راه دیگری هم وجود دارد، ابتدا محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودردستی رویه مبل را شست و شو دهید.

5 - برای پاک کردن لکه چربی روی مبل هم باید کمی محلول نمک و الکل روی آن بمالید.
اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشمی باشد، راه ساده تری هم وجود دارد، با یک برگه کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

6 - و نکته آخر این که لکه برهای شیمیایی و آماده مصرف در فروشگاه ها وجود دارد که با خریدن آن ها می توانید اغلب لکه ها را پاک کنید.
برای استفاده از این لکه برها حتما به روش مصرف آن دقت کنید و یادتان باشد بدون دستکش از این مواد استفاده نکنید.

منبع : khorasannews.com
 

nayyeri1982

عضو جدید
خودرو را با مایع ظرفشویی نشویید
این مطلبو من نمیگم. این سایت می گه: سایت عصرخودرو

خدتون بخونید متوجه می شید


چند توصیه در باره شست و شوی خودرو

شستن و تمیز نگه داشتن خودرو فقط به خاطر سلیقه و نظم نیست، فاصله انداختن و دیر شستن خودرو، از دست رفتن ارزش خودرو را تسریع می کند.









به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، اگر خودرو به شکل حرفه ای شسته نشود، زنگ زدگی و خوردگی باعث خواهد شد خودرو زودتر از حد معمول ارزش خود را از دست بدهد. سرسرکی شستن خودرو باعث می شود جرم و مواد خورنده در درزها و لابه لای منافذ جا خوش کنند و بر سرعت فرسودگی خودرو بیفزایند. شستن خودرو و واکس زدن آن فقط در جهت ارضای حس زیبایی دوستی نیست بلکه یک توصیه جدی است و عواقب مالی دارد و نباید از آن غفلت شود.
قاعده کلی این است که با عوض شدن هر فصل شست و شوی کامل (روشویی، زیرشویی و موتورشویی) و واکس زدن فراموش نشود. هر فصل هم مشکلات خاص خودش را به وجود می آورد و خودرو نیز مانند پوست نیاز به مراقبت دارد. مولین مک کی صاحب کارواش کویک اند برایت در شهر شارلوت آمریکا می گوید، عدم توجه به شست و شوی به موقع خودرو می تواند هنگام فروش تا 2 هزار دلار روی ارزش خودرو اثر منفی بر جای بگذارد.
در بیشتر کشورها برای یخ زدایی در زمستان از نمک استفاده می شود که اثر خورندگی شدیدی دارد. مدفوع پرندگان و غباری که روی خودرو می نشیند و همچنین شیره درختان بر روی رنگ بدنه اثر خورندگی برجای می گذارند و به تدریج باعث رنگ پریدگی خودرو می شوند. شاون گالیچی صاحب کارواش مایامی اتو اسپا می گوید: در کارواش ها از نوعی صابون ضد غبار و ضد خاک رس یا ضد غبار حاصل از ترمز استفاده می شود که تا مدتی هر چند کوتاه به نوعی روی بدنه خودرو عایق ایجاد می کند.
گالیچی می گوید زندگی در شهر، روستا، مناطق کوهستانی و برف خیز، کنار دریا و مرطوب باعث می شود که مراقبت از خودرو در مناطق مختلف متفاوت باشد. در برخی نقاط نگداری از خودرو نیاز به مراقبت و صرف وقت و انرژی بیشتری دارد. در برخی از نقاط زیرشویی و موتورشویی نیاز به دفعات بیشتری دارد. مک کالی می گوید زیرشویی خودرو دوبار در سال توصیه می شود. در مناطق برف خیز و جایی که زیاد از نمک برای آب شدن برف استفاده می کنند حتی سه تا چهار بار هم توصیه شده است.
در مناطقی همچون فلوریدا که همیشه هوا گرم و آفتابی است، رنگ بدنه بیشتر در معرض است و روشویی خودرو روی حفظ ارزش خودرو مؤثر است. واکس زدن داشبورد و تزئینات داخل خودرو هر سه ماه یک بار توصیه شده است. در حال حاضر یک روشویی ساده در آمریکا حدود 3 دلار هزینه دارد و یک شست و شوی تمام عیار و کامل همراه با واکس حدود 20 دلار آب می خورد.
دارندگان کارواش توصیه می کنند برای شست و شوی خودرو به هیچ وجه از مایع ظرفشویی یا دستشویی استفاده نشود، مواد شوینده خودرو به کلی با مایع ظرفشویی متفاوت است. شما امروز برای شست و شوی خودرو خود پول خرج کنید و مطمئن باشید این پول هنگام فروش خودرو به شما باز می گردد.

منبع: عصرخودرو
 

nayyeri1982

عضو جدید
سلام
کسی تاحالا ماشین شو "کارواش بخار"برده؟
راضی بوده یا نه؟
چه فرقی با کارواش معمولی داره از نظر شما؟
 

nayyeri1982

عضو جدید
سلام
کسی تاحالا ماشین شو "کارواش بخار"برده؟
راضی بوده یا نه؟
چه فرقی با کارواش معمولی داره از نظر شما؟
 

ali 254

اخراجی موقت
سلام
کسی تاحالا ماشین شو "کارواش بخار"برده؟
راضی بوده یا نه؟
چه فرقی با کارواش معمولی داره از نظر شما؟

خب باید جنس خوبش رو بگیری که حالا حالا ها جواب بده بهت...فرق که جفت اینا کارشون اینه که آب رو تحت فشار قرار بدن که مدل های مختلف دارن که دبی های مختلف میدن با فشارهای مختلف
 

nayyeri1982

عضو جدید
خب باید جنس خوبش رو بگیری که حالا حالا ها جواب بده بهت...فرق که جفت اینا کارشون اینه که آب رو تحت فشار قرار بدن که مدل های مختلف دارن که دبی های مختلف میدن با فشارهای مختلف

ممنون از راهنماییتون
راستی من منظورم دستگاهاهی کارواش خانگی نبود. بیشتر منظورم این بود که ماشینمونو به کدوم نوع کارواشها ببریم تا ماشینمونو بشورن؟
 

ali 254

اخراجی موقت
ممنون از راهنماییتون
راستی من منظورم دستگاهاهی کارواش خانگی نبود. بیشتر منظورم این بود که ماشینمونو به کدوم نوع کارواشها ببریم تا ماشینمونو بشورن؟

زیاد مهم نیست ماشین کجا شسته بشه چون معمولا جاهایی که زیاد تبلیغ می کنن پول های بیش تری هم می گیرن!
چیزی که مهمه به نظر من به موقع شستن ماشین به ویژه در فصل سرما برای جلوگیری از پوسیدگی شاسی و بدنه هست...
 

MashhadBoiler

عضو جدید
مزایای کارواش بخار

مزایای کارواش بخار

- قدرت بالای شستشو و نقاط ریز و غیر قابل دسترس مانند کانال کولرها و جلوپنجره و لای دربها و...
تمام نقاط دست نیافتنی رنگ کوره ای ماشین تا 400 درجه حرارت را تحمل میکند و ماشینهایی که تازه رنگ شده است تا 250 درجه. در حالیکه بخار 130 تا 150 درجه حرارت دارد و مسیری که طی میکند تا انتهای شلنگ به شدت افت دما دارد به نحوی که حتی مشکلی بر روی قطعات فایبر گلاس هم بوجود نمی آورد.

- جلای فوق العاده خودرو نسبت به شستشوی با آب و مواد شوینده

- عدم نیاز به مواد شوینده در بخار شویی

- عدم تولید پساب و فاضلاب و کف و ... و سازگار با محیط زیست

- شستشوی صندلیهای ماشین به بهترین شکل که در کارواش سنتی غیر ممکن است.

- عدم نیاز به فضای زیاد (به اندازه فضای دو ماشین با دربهای باز کافیست)

- هزینه های پایین با توجه به سرمایه گذاری کم و سود دهی بالا

در کارواش سنتی واتوماتیک حدودا یک میلیون قبض آب در صورت استفادهاز آب شهری و یا درصورت استفاده از چاه هزینه زیاد حفر چاه و همچنین قبض سنگین برق را متحمل خواهید شد) درحالیکه شما با استفاده از این دستگاه ماهی کمتر از 20 هزار تومان قبض اب و برق دارید هزینه گاز شما بین 100 تا 200 هزار تومان خواهد بود.
 

Similar threads

بالا