معرفی 4 خودروی سدان لوکس و گران قیمت

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

مجله تخت گاز: راهنمای تصویری خرید خودروی سدان لوکس



هدفی که باعث شد سانگ یانگ به طراحی و ساخت و این خودرو دست بزند، حضور در سگمنت خودروهای لوکس و تشریفاتی و تاثیرگذاری بر بازار خودروهای صاحب نام در این کلاس است. اما حقیقت این است که دستیابی به این هدف کار بسیار دشواری است به همین جهت باید اصلی ترین رقیب این خودرو را هیوندای سنتنیال دانست که در یک رده قیمتی با این خودرو قرار دارد. گیربکس چیرمن نکته‌ای است که نمی‌توان هیچ اشکالی را به آن وارد دانست. ‌این گیربکس از نوع ۷ دنده اتوماتیک خانواده 7G-Tronic مرسدس بنز است که در سال 2003 معرفی شد‌. چیرمن همچنین در بخش سیستم تعلیق دنباله‌رو مرسدس بنز است‌. سیستم تعلیق Airmatic‌ مرسدس بنز در کنار ضربه‌گیر‌های تطبیق‌پذیر نیز سوغات‌هایی هستند که به همراه پلت‌فرم W220 به چیرمن W‌راه پیدا کرده‌اند‌.




اساسا تعریف از یک خودروی لوکس به طور عامیانه این است: خودروی که سوار آن بشوی و متوجه شتاب گیری آن نشوی! LS460 چهره ای فارغ از اغراق دارد و یک شخصیت تنومند را به بیننده القا می کند. ادوات داخلی آن بیش تر از آنکه مانند یک بنز S لوکس باشند، کاربردی اند. گویا این خودرو را بیشتر برای راننده طراحی کرده اند تا سرنشین عقب که در واقع صاحب آن است. دریایی از امکانات کاربردی را در این خودرو جستجو کنید.




فرم کلی اتاق تقریبا همانند نسل قبلی CLS است اما کمی محافظه کارانه تر. جسارت مرسدس برای تولید CLS در سال 2005 ستودنی بود، اما در حوالی سال 2012 امکان دارد هر نوع جسارتی با پاسخی کوبنده از سایر برندها مواجه شود! پس بهتر است کمی با شیب ملایم تغییر ایجاد کند.سیستم موتور بهبود یافته و عبارت Blue efficiency که روی بخش کناری بدنده دیده می شود ، نوید دوستی بیش از پیش این خودرو با طبیعت را می دهد.









یک خودروی لوکس تشریفاتی باید نگاه ویژه ای به راحتی سرنشین عقب داشته باشد ، چون مالک این مدل خودروها بیشتر دارای راننده خصوصی هستند و خود عقب خودرویشان می نشینند. اما سری 7 جدید در این نگاه کمی ضعیف عمل کرده و بیشتر به راحتی راننده سری 7 فکر کرده است! سیستم تعلیق این خودرو با حالت های راحت، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس یک هدیه از سوی BMWبرای دوستداران سری هفت است. با این همه این هیولای BMWبا هیچ یک از موارد فوق به خوبی تطبیق نمی یابد. صدای هوای عبوری از کنار خودرو گاهی اذیت کننده است. برای پارک کردن اصلا نگران نباشید، چراکه سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و رادار پارک کردن خودرو در دنیای واقعی به خوبی کار خود را انجام می دهند. ظاهر سری 7 خیلی زودتر از کلاس S بنز خسته کننده می شود.

 

Similar threads

بالا