خـــــــــــلاقیت : طراحـــــی های صنعتــــی ِ خــــلاقانه

anise b

عضو جدید
کاربر ممتاز






 

VictoOry

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] کوله‌پشتی‌ای که به آشپزخانه تبدیل می‌شود ....Grub Hub[/h]

این کوله‌پشتی دارای قالبی آلومینیومی و میزهای پلاستیکی است و بیشتر به یک چمدان شباهت دارد تا جعبه اردو.

چمدان طراحی شده تمامی وسایل آشپزخانه از قبیل قوری، تابه، اجاق گاز و ادویه را در خود جای داده است.
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
خلاقیت سنگی ...
هنرمندژاپنی Hirotoshi Ito مجسمه های منحصر به فردی از سنگ خلق می کند. او تکه سنگها وصخره ها در ابعاد مختلف را به شخصیتهای عجیب و اشیای جالب تبدیل می کند.




.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
Sorena دوچرخه تاشوی شهری

Sorena دوچرخه تاشوی شهری

دوچرخه شهری تاشو سورنا Sorena توسط طراح ایرانی مهدی مومنی طراحی شده است.این دوچرخه برای خانمها و آقایان قابل استفاده بوده و با داشتن یک مکانیزم ساده و با بازکردن ۲ اهرم می توان به راحتی آن را تا کرد. به دلیل وزن سبک و قابلیت تاشوندگی، میتوان به راحتی آن را در مکانهایی مانند اتوبوس، مترو و سایر مکانهای عمومی حمل نموده و خطر سرقت احتمالی آن را نیز کاهش داد.
از آنجائیکه سورنا برای استفاده خانمها و آقایان طراحی شده، می توان طول و فاصله فرمان تا زین را مطابق با شرایط فیزیکی بدن خود تغییر داد.










 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساعت دیواری سیاه و سفید

ساعت دیواری سیاه و سفید

همیشه یکی از مهمترین اصول در طراحی مدرن، حفظ سادگی و اجتناب از شلوغی بیش از اندازه بوده است. به همین دلیل است که می بینیم طراحی مینیمالیستی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. امروز برای این سبک طراحی یک نمونه بسیار جالب را به شما معرفی می کنم. ساعت دیواری سیاه و سفید دیجیتالی که طراحی فوق العاده ساده ای داشته و به اصطلاح معروف مختصر و مفید است. این ساعت تنها از ۴ عدد دیجیتالی تشکیل شده که میتوانید آن را روی دیوار و یا هر سطح دیگری آویزان کنید. هر کدام از اعداد دارای منبع تغذیه و کنترل مستقل هستند. یک سنسور حساس به نور باعث می شود در طول روز اعداد به رنگ سیاه و در شب به رنگ سفید دیده شوند و بنابراین مشکلی در دیدن آنها نخواهید داشت. این ساعت به عنوان یک عنصر منحصر به فرد در دکوراسیون منزل شما خودنمایی خواهد کرد.






 

VictoOry

عضو جدید
کاربر ممتاز

این دستکش مخصوص شنا احتمالاً با الهام از پنجه‌های مرغابی و قورباغه طراحی شده است. پره‌های بین انگشت‌های این دستکش کمک می‌کند تا دست‌های شما موقع شنا کردن شبیه پارو عمل کند و از بقیه جلو بیفتید. جنس این دستکش از سیلیکون است و 3سایز مختلف هم دارد.


چوب‌رختی‌هایی که می‌خواهید دور بیاندازید را دور نیاندازید!! لوسترهای بالا از چوب‌رختی ساخته شده‌اند. انواع چوبی، فلزی و پلاستیکیِ این چوب‌لباسی‌ها را می‌توانید شبیه آنچه در ادامه می‌بینید به شکل‌های مختلفی دربیاورید و جهت تزئین خانه استفاده کنید.

نیازی نیست بعد از مسواک زدن، ‌سرتان را زیر شیر بگیرید و آب بخورید. نیازی به لیوان آب هم نیست. بیخود سعی نکنید دستتان را شبیه کاسه کنید و از داخلش آب بخورید! این مسواک طوری طراحی شده که وقتی دسته‌اش را زیر آب بگیرید، از داخل یک سوراخ، آب فواره می‌زند و تا ارتفاع دهان شما بالا می‌آید! هم‌چنین بعد از مدتی استفاده، وقتی قسمت سرِ مسواک خراب شود، به جای دور انداختن مسواک، کافی‌ست فقط سَر آن را تعویض کنید.

 

DDDIQ

مدیر ارشد

Blood Lamp
2009
What if power came at a cost to the individual?
The average American consumes 3383kwh of energy per year. That’s equivalent to leaving the light on in 4 rooms for a whole year. The simple flick of a switch allows us to power appliances and gadgets 24/7 without a thought to where it comes from and the cost to the environment.
For the lamp to work one breaks the top off, dissolves the powder, and uses their own blood to power a simple light. By creating a lamp that can only be used once, the user must consider when light is needed the most, forcing them to rethink how wasteful they are with energy, and how precious it is.
http://www.miket.co.uk/blood_lamp.html

باقی پروژه ها
http://www.miket.co.uk/projects.html
____________

[h=2]ابداع لامپی که با خون روشن می‌شود[/h]

همشهری آنلاین:
طراحی آمریکایی لامپی نامتعارف طراحی و ابداع کرده است که برای استفاده از آن باید ابتدا بالای لامپ را شکسته،‌از لبه های تیز شیشه برای بریدن انگشتتان استفاده کرده و چند قطره از خون خود را درون لامپ بریزید تا چراغ شروع به درخشیدن کند،‌باشد که ارزش انرژی که بی‌توجه آن را هدر می‌دهید را بیشتر بدانید!

"مارک تامسون" طراح این چراغ،‌طرحش را ایده‌ای می‌داند که می‌تواند انسانها را وادار کند درباره جامعه یکبارمصرفی که در آن زندگی می‌کنند،‌بیشتر فکر کنند. وی می‌گوید یک آمریکایی سالانه به صورت متوسط سه هزار و 383 کیلووات بر ساعت انرژی مصرف می‌کند،‌این میزان انرژی با انرژی مصرف شده به واسطه روشن گذاشتن چراغهای چهار اتاق در 12 ماه سال برابری می‌کند.
تامسون در وب سایتش نوشته است: این لامپ تلاشی است برای وادار کردن انسانها به تفکر درباره این موضوع: اگر استفاده از انرژی برای هر فرد هزینه‌ای شخصی داشت چه می‌شد؟ همانطور که از دست دادن مقادیر زیادی خون می‌تواند زندگی انسانها را به خطر بیاندازد،‌ استفاده بیش از اندازه از انرژی نیز می‌تواند محیط زیست را به خطر بیاندازد.
وی برای تبلیغ لامپ ابداعی‌اش تبلیغ ویدیویی ناراحت کننده ای نیز ساخته است که در آن زنی که در تاریکی نشسته با بریدن انگشتش با لبه‌های تیز لامپ و ریختن قطراتی از خونش درون آن،‌ باعث می‌شود لامپ روشن شده و اطراف را روشن سازد.
این لامپ حاوی مواد شیمیایی است که ترکیب آنها با خون منجر به درخشش مایع درون لامپ می‌شود. این طرح به شکلی ساخته شده که تنها یکبار قابل استفاده باشد و هدف از طراحی آن به گفته تامسون،‌نمایش دادن این حقیقت تلخ است که جامعه مصرفگرای مدرن تا چه اندازه غیر مسئول است. وی می‌گوید با استفاده از این لامپ یکبارمصرف،‌ مصرف‌کننده باید زمانی که بیشترین نیاز به نور را دارد به این بیاندیشد که چقدر در مصرف انرژی اصراف می‌کند و چقدر انرژی ارزشمند است.
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شکل قو، این صندلی راحتی را برای تبدیل به یک شی منحصر به فرد در اتاق نشیمن شما خواهد کرد و شما می توانید روکش مور پسند خود را بر آن قرار دهید.
اجازه بدهید به شما صندلی سهمی وار ساخته شده ، توسط طراح Stefan Heiliger را معرفی کنیم.
شکل قو، این صندلی راحتی را برای تبدیل به یک شی منحصر به فرد در اتاق نشیمن شما خواهد کرد و شما می توانید روکش مور پسند خود را بر آن قرار دهید.
پایه که مانند یک بشقاب وارونه با آلومینیوم ساخته شده است، با شکل نامتقارن این صندلی سه وضعیت متفاوت را به کاربران نشان می دهد.
شکل ملایم و منحنی این صندلی برای استراحت و یا کاربرد دسته آن به عنوان میز کار نیز امکان پذیر است.
این صندلی روکش های متفاوتی می تواند داشته باشد و برای فضای آزاد نیز مورد استفاده قرار گیرد






منبع:معماری نیوز
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
طرح دیگر از این منظر:
صندلی به شکل قو/ طرحی از علی علوی
طرح زیبا و ظریف آن بر گرفته از حالت خواب قویی است که سرش را زیر بالش فرو برده و گویی در آب شناور است.

روی صندلی نیز با کروم صیقلی جلا داده شده که تمام رنگ‌ها و طرح‌های اطراف را در خود منعکس می‌سازد















منبع معماری نیوز
 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
تخت نوزاد

تخت نوزاد



تصویر بالا، تخم‌مرغ عسلی نیست! یک گهواره برای نوزاد است که با الهام از فضای داخلی شکم مادر، طراحی و ساخته شده است و برای خوابیدن نوزاد تا سن دوسالگی، بسیار مناسب است. این گهواره به شکل کروی ساخته شده و چهار کارکرد مفید برای کودک دارد: اولا وجود دستگاه تصفیه‌ی هوای داخلیِ گهواره، سبب می‌شود تا هوای اطراف بدن نوزاد را بتوان در حد قابل قبولی تازه و تمیز نگه داشت. همچنین، این گهواره با عقب و جلو رفتن، شرایط خوشایندی را برای خوابیدن نوزاد فراهم می‌کند. LED‌های نورانی روی دیواره‌ی داخلیِ گهواره نیز برای سرگرم شدن نوزاد، ایده‌ی خوبی‌ست. در نهایت، موسیقی ملایمی نیز برای زمان خواب نوزاد در گهواره پخش می‌شود که در مجموع، فضای مناسبی را برای استراحت کودک فراهم می‌کند.







 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاپوش های نمدی

پاپوش های نمدی

هنوز خیلی جاها هوا سرد است و پای آدم روی سرامیک‌ها و سنگ‌های سردِ کف خانه یخ می‌کند! طراح این پاپوش نمدی ساده، بعد از 16 نمونه‌ی اولیه، بالاخره طرح نهایی و موفق را ارائه کرده. این طرح، در واقع یک تکه پشم نمد کاملا تخت و صاف است که به وسیله‌ی یک بند و تعدادی سوراخ،لبه‌هایش دوخته شده و به شکل پاپوش درمی‌آید.








 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتاب نوری...

کتاب نوری...

همینطوری به شکل یک کتاب به نظر می‌رسد اما اگر بازش کنید، شبیهِ کتابی خواهد شد که تمام صفحاتش باز است و از لابلای صفحاتش نور بیرون می‌آید! ایده‌ی این کتابِ نوری را یک مهندس معمار ارائه کرده است. نورِ این چراغ خواب یا چراغ مطالعه توسط باتری‌های با یون لیتیومی تامین می‌شود که این باتری‌ها قابل شارژ هستند و با هر بار شارژ، به مدت 8ساعت روشن خواهند ماند.










 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
گلدان شناور

گلدان شناور

گلدان با طراحی بسیار جالب و خلاقانه که توسط شرکت ژاپنی oodesign ساخته شده است.این گلدان شبیه موج دایره ای شکل آب بوده وبه هنگام قرار دادن شاخه گلی زیبا وقرار دادن آن در آب اینطور به نظر می رسد که گل بر روی آب شناور است ومنظره ای دیدنی بوجود می آورد.









 

D I S A

عضو جدید
طراحی های ساده ولی خلاقانه!

طراحی های ساده ولی خلاقانه!

[h=2][/h]











اشتباه نکنید این همبرگر نیست. یک هاب usb به شکل همبرگر است که شما میتوانید همزمان ۴ پورت usb استفاده کنید.





لامپی با طراحی خاص که در اولین نگاه ذهن بیننده را مشغول می کند!





ساعت های عجیب توکیو فلش. این ساعت ها با طراحی های خاص و بسیار زیبا هستند.




زنگ خورها دیگر نگران نباشند! یا این اختراع شما می توانید حتی زیر آب با تلفن خود صحبت کنید




اگر نمی توانید کودک خود را ترک کنید از این دست ها استفاده کنید. این دست ها به رنگ طبیعی هستند و از جنسی شبیه پوست دست ساخته شده اند.




یک هاب usb دیگر به شکل اژدها. ۶ پورت usb همزمان می تواند به این هاب وصل شود.




اگر شما هم پشت لپ تاپ خوابتان می برد این بالش ها مخصوص شماست. اگر شما پشت لپ تاپ خوابتان برد این بالشت با هوای گرمی پر شده و موزیک پخش
می شود و پس از ده دقیقه زنگ خواهد زد. بسه چقدر می خوابی !




طراحی زیبا لب تاپ های Dell با صفحه ها محرک!






وقتی میتوانید اسب برانید چرا سوار دوچرخه شوید؟!




گوگل و طراحی جالب یخچال هایش در در دفاترش در سراسر دنیا!
منبع:عصرایران







 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
جای مایع دستشویی

جای مایع دستشویی

بهتر نیست، طوری از مایع دستشویی استفاده کنیم که دست آلوده‌ی ما، ظرف حاوی مایع دستشویی را آلوده نکند؟ این طراحی خلاقانه برای ظرف مایع دستشویی طوری طراحی شده که کافی‌ست پشت دستتان را روی آن فشار دهید تا مایع کف دست شما بریزد! تازه برای گرفتن مایع، نیازی نیست از هر دو دستتان استفاده کنید. اگر این ایده را دوست داشتید، در قسمت پست‌‌های مرتبط، مایع دستشوییِ "یه‌دستی" را هم تماشا کنید.






 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
چتر بادی نامریی

چتر بادی نامریی

چتر جزء آن دسته از وسایل قدیمی است که شرکت های پیشرفته خیلی تمایلی به طراحی آن با تکنولوژی های نوین ندارند.ولی دو طراح خلاق و با ذوق به نام های Je Sung Park و Woo Jung Kwon Sung دست به چنین کاری زدند و چتری مدرن طراحی نمودند که در نوع خود بی نظیر است .این چتر جالب بازدن دکمه آن بوسیله جریان فشار هوا قطرات باران را به اطراف پراکنده و از خیس شدن فرد جلوگیری میکند.








 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
صندلی راحتی پرزلانی توسط وام هاس

صندلی راحتی پرزلانی توسط وام هاس

اختصاصی معماری نیوز: کارگاه صیقل کاری وام هاس اخیرا یک صندلی راحتی جدید به نام پرزلانی طراحی کرده است. در نگاه اول بیشتر شبیه یک قطعه هنری دیجیتالی است تا یک صندلی واقعی.

از یک فنجان ، قهوه سرازیر است.

این صندلی طوری به نظر می رسد که از یک فنجان ، قهوه بیرون می ریزد - صندلی اصلی شبیه یک فنجان است و تکیه گاه صندلی افشانه ای به سمت بیرون دارد مثل ریزش مایع که کمی غیر واقعی است.

قسمت سر ریز شده صندلی پرزلانی در دو رنگ طراحی می شود ، شکلاتی و قرمز. نگاهی بیندازید!




 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قفسه کتابی با طرح حروف چاپی و از جنس چوب

قفسه کتابی با طرح حروف چاپی و از جنس چوب

اختصاصی معماری نیوز: نمایش طرح شگفت انگیز حروف چاپی، این کتابخانه شخصی ، اشتیاق طراح را نسبت به کلمات و حروف چاپی نشان می دهد به علاوه خصوصیت ویژه و خلاقانه که در طراحی داخلی جدید دارد.

"مت اینز" طراح گرافیکی به همراه سائوری کاجیوارا، می پندارند که این قفسه کتاب روش بسیار خوبی است برای به نمایش گذاشتن کتابهای مورد علاقه به طوری خلاقانه و زنده، و اینکه حروف چاپی چقدر می توانند در محیط خانه کاربرد داشته باشند.






 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طراحی صندلی میکی موس

طراحی صندلی میکی موس

اختصاصی معماری نیوز: طراح میلوس , میکی و وجیسیس تصمیم گرفت که صندلی را با شکل میکی موس ترکیب کند. در نتیجه آن، ما صندلی تخم مرغی میکی را می بینیم که به آسانی لذت و روشنی را به هر منزلی می آورد.

طراح می گوید صندلی تخم مرغی، صندلی مجسمه ای است که سال 1985 آرنه جاکوبسن آن را برای هتل رادیسون اس آ اس در کپنهاگ طراحی کرد.

میکی میو مدل خودش را از این صندلی طراحی کرد که ممکن است با نشاط تر و سرزنده تر باشد، مثل خود شخصیت میکی موس که این صندلی از آن الهام گرفته است. همانطور که می بینیم چندین تفاوت در این صندلی وجود دارد که شامل صندلی های بدون روکش و باروکش می شود






 

Similar threads

بالا