خانه و مسکن Houses and Housing

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Designer.Saeed

عضو جدید
خانه 18.3654 ، استودیو دنیل لیبسکیند

خانه 18.3654 ، استودیو دنیل لیبسکیند

خانه 18.3654 ، استودیو دنیل لیبسکیندمـنـــــــبـع : www.archrecord.construction.com


خانه دارای درگاهی براق در قسمت جنوبی خود است . در سمت غرب خانه یک پاسیو از فضای نشیمن و آشپزخانه گسترش یافته . از سمت بیرونی ، پانل های فولادی زد زنگ ، انعکاسی یا مات ، ظاهر می شوند – بسته موقعیت ناظر و زمان روز - . در شب ، نور داخلی ، الگویی از روکش فلزی به ارمغان می آورد . سیالیت فضاهای داخلی ، در ارتباط بین وان حمام و اتاق خواب دیده می شود .

استودیو دنیل لیبسکیند


-


-


-


-


-


roofplan


plan


section


section

 

designer.Ali

عضو جدید
خانه ام.وی آر.دی.وی در انگلیس; معماری معاصر

خانه ام.وی آر.دی.وی در انگلیس; معماری معاصر

خانه ام.وی آر.دی.وی در انگلیس; معماری معاصر

مـنـــــــبـع : http://www.worldarchitecturenews.com



درسافلک حومه شهر تارینگتن در کشور انگلیس سوله ام.وی.آر.دی.وی. بنا شده است .این ساختمان باجاده اصلی 300متر فاصله دارد واز آنجا دیده نمی شود.باتوجه به عرض 7متر و طول 30 متر آن به نظر می رسد که این ساختمان دارای دو خانه مسکونی است.سقف آن شیبدارسنتی است و خود آن ساختمان نیز به صورت معلق ساخته شده است.نیمی ازاین ساختمان مشرف به مناظر گسترده سافلک , در مجاور دریاچه و باغ های اطراف آن است.محل قرارگیری این گونه ساختمان ها به گونه ای است که راه دسترسی به محل های اطراف و قسمتهای مختلف آن وهمچنین به مناظراطراف بصورت ساده امکان پذیرمی باشد.نمای بیرونی خانه بافولاد ضدزنگ جلا داده شده است که نشان دهنده رنگهای فصل های متغیرسال میباشد.درورودی خانه مهمانان به آشپزخانه و نهارخوری بزرگ می رسند و مجموعه ای از4 سوئیت دو خوابه رادنبال می کند.درانتهای خانه یک فضای بزرگ برای فضای پذیرایی وجود دارد. بازدید کننده در خانه مستقیما با طبیعت ارتباط برقرار می کند .سالن پذیرایی محلی است برای پاسخ طرح معماری وسازه آن , که از طریق آن بتواند جوابگوی وضعیت سایت و راه دسترسی باشد. ساختمان مورد استفاده به صورت سنتی و با نمای فلزی درسال 2010به پایان رسیده است.

خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

پلان بام

برش طولی

خانه ام.وی آر.دی وی;معماری معاصر

نمای شمالی
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


شرکت اسپانیایی گروپو آرانیا Grupo Aranea ، این آپارتمان را بر روی بام خانه ای طراحی کرده اند . پروژه Casa Lude در محله ای سنتی در شهرستان Cehegin – جنوب اسپانیا – پنجره هایی زاویه دار رو به کوچه های باریک و فراتر از کوه ها دارد و این مناظر به صورتی آشکارتر در تراس روی بام دیده می شوند . با توجه به تراکم منطقه ، فضا مستقیمأ به نماهای نزدیک باز نمی شود ، اما در امتداد کوچه های تنگ و باریک ، منظره های اطراف قابل دیدن است . ساختمان علی رقم ظاهری متفاوت نسبت به ساختمان های دیگر در آن محله ، مانند آنها جمع و جور و درونگرا می باشد . به جای طرح های معمولی اتاق ها ، کاسا لیود فضایی منحصر به فرد ، مستمر و غنی در سطوح مختلف ، ارتفاعات و جهات متنوع را ایجاد کرده است . این فضا به عنوان ادامه طبیعی زندگی داخلی تا سقف گسترش می یابد . این یک فضای پیچیده و پر از نور است که اسرار بسیاری را در خود پنهان کرده .

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز




مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


شرکت اسپانیایی گروپو آرانیا Grupo Aranea ، این آپارتمان را بر روی بام خانه ای طراحی کرده اند . پروژه Casa Lude در محله ای سنتی در شهرستان Cehegin – جنوب اسپانیا – پنجره هایی زاویه دار رو به کوچه های باریک و فراتر از کوه ها دارد و این مناظر به صورتی آشکارتر در تراس روی بام دیده می شوند . با توجه به تراکم منطقه ، فضا مستقیمأ به نماهای نزدیک باز نمی شود ، اما در امتداد کوچه های تنگ و باریک ، منظره های اطراف قابل دیدن است . ساختمان علی رقم ظاهری متفاوت نسبت به ساختمان های دیگر در آن محله ، مانند آنها جمع و جور و درونگرا می باشد . به جای طرح های معمولی اتاق ها ، کاسا لیود فضایی منحصر به فرد ، مستمر و غنی در سطوح مختلف ، ارتفاعات و جهات متنوع را ایجاد کرده است . این فضا به عنوان ادامه طبیعی زندگی داخلی تا سقف گسترش می یابد . این یک فضای پیچیده و پر از نور است که اسرار بسیاری را در خود پنهان کرده .

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

خانه کاسا لیود ؛ فضایی پیچیده و اسرار آمیز

 

ox_man_2007

عضو جدید
ویلایی برای یک دوست

ویلایی برای یک دوست

ن ویلا همانطور که در تیتر مقاله مشاهده کردید، نام جالی دارد. ما در ادامه مطلب، نام این ویلا را به اختصار"دوست" می نامیم.
این ویلا همانطور که در تیتر مقاله مشاهده کردید، نام جالی دارد. ما در ادامه مطلب، نام این ویلا را به اختصار"دوست" می نامیم.

این ویلا توسط گروه معماری "رازان" در تهران طراحی شده است.
معماری این پروژه توسط علیرضا تغابنی و پریسا علی محمدی انجام شده است.
ویلای دوست در سال 2008 در فضایی به مساحت 300 متر مربع و در سطحی شیب دار طراحی شده است. این ویلا به صورت پلکانی و به سمت جنوب شرقی طراحی شده است.



در مقابل این ویلا هیچ بنایی احداث نشده است و این ویژگی باعث میشود که علاوه بر نورگیری بسیار زیاد، چشم انداز بسیار زیبایی را برای ساکنین ویلا به ارمغان بیاورد، این ویژگی در هنگام غروب آفتاب به اوج خود می رسد. این ویلا از دو بخش که به صورت مکعب مستطیل طراحی شده است، تشکیل شده است.



در نمای جنوبی این ویلا، کمترین فضا به دیوار اختصاص یافته است و پنجره های بزرگ، بهره برداری از محیط اطراف را دو چندان کرده است. اتاق پذیرایی و محل برگزاری مراسم رسمی و همچنین آشپزخانه در طبقه دوم تعبیه شده است.



اتاق خواب و اتاق نشیمن نیز در طبقه پایین قرار گرفته است. فضای روباز در این ویلا به دو بخش تقسیم بندی شده است، بخش اول حیاط ویلا میباشد که در این بخش علاوه بر تعبیه فضای سبز، فضایی برای پارکینگ، سرویس بهداشتی و انباری نیز در نظر گرفته شده است. بخش دوم، تراس میباشد.



تراس این ویلا به اندازه طول ساختمان طراحی شده است و با پیروی از خانه های پلکانی، در عین حال که حیاط خلوت و تراس طبقه بالایی می باشد، پشت بام طبقه زیرین نیز می باشد. نمای این ساختمان از دو متریال تشکیل شده است، چوب و بتن. ترکیب این دو متریال در نما باعث مقاومت بنا در مقابل عوامل جوی همانند برف و باران می شود و مقاومت بسیار خوبی دارد.



دسترسی به طبقه دوم از دو طریق امکانپذیر است، از داخل طبقه اول و همینطور از طریق پلکان سراسری در گوشه ساختمان. در معماری داخلی این ساختمان همانند نمای خارجی از چوب و بتن استفاده شده است. این دو متریال در کف، دیوار و سقف در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. آشپزخانه این ویلا نیز درون یک مکعب چوبی طراحی شده است. این ویلا در سال 1387 رتبه نخست جایزه معمار را در بخش ساختمان های مسکونی کسب کرده است.





منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ساده ترين خانه

ساده ترين خانه

On the outskirts of Leiria, Portugal architects Manuel Aires Mateus completed a project in 2010 that truly stands on its own. What looks like at first the typical silhouette of a house soon shows it to be something else entirely.

Privacy was the order of the day here as can be seen by the lack of windows and other openings. It’s stark white facade contrasts with its seemingly traditional form. The house has been designed around a three-storey central courtyard, which provides light and views for the household.

The design appears to have had a childlike beginning but this very fact shows the purity in the modern design. It is not weighed down with ornamentation of any kind. It certainly is a work of art


.​
.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.



منبع:
www.home-designing.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خانه اي با دید خیره کننده به دریا

خانه اي با دید خیره کننده به دریا

























منم از اين خونه ها موخوااااااام:cry::cry::cry:

۲۵ میلیون دلار

۱۰۰۰متر زیربنا، ۴خوابه، ۶ حمام، اتاق مهمان دوبلکس با دسترسی اختصاصی به دریا:(
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خانه شخصی در مونتاگنولا

خانه شخصی در مونتاگنولا

از پائین تپه،منحنی ای که به واسطه ردیفی از پنجره های دایره شکل شاخص شده است قابل مشاهده می باشد.حجم نیم دایره ای که به واسطه بافت متراکم آجر بر سختی آن تأکید شده است،توسط یک سطح شیشه ای برش خورده و به بخش هایی تقسیم شده است که در پشت آن فضاهای مسکونی در سطوح مختلف قرار گرفته اند.




خانه شخصی-ماریو بوتاپلان مسکونی دارای نوعی پیچیدگی است که به واسطه ساخت یک حجم خطی از فضاهایی که شامل اتاق ورزش،استخر شنا و سونا می باشد بوسیله دیوار شیشه ای از دفتر کار و گاراژ جدا شده است.
در بالای این حجم ایوانی قرار دارد که محل دسترسی به جاده ایست که به خانه منتهی می شود.







منبع:اطلس معماری
 

chehresaz

عضو جدید
خانه هاي مسكوني جهان

خانه هاي مسكوني جهان

گروه معماری Ensamble Studio با استفاده از یك فناوری جدید تركیبی از بتن و سنگ صخره ای ایجاده كرده اند كه در نهایت این كامپوزیت به شكل یك خانه با طرح قارچ خوراكی دنبال در آمده است.

گروه معماری Ensamble Studio با استفاده از یك فناوری جدید تركیبی از بتن و سنگ صخره ای ایجاده كرده اند كه در نهایت این كامپوزیت به شكل یك خانه با طرح قارچ خوراكی دنبال در آمده است.

این خانه قارچی كه در دل طبیعت طراحی شده از یك قالب بتنی به عنوان پنجره و نمای جذاب آن برخوردار است. همچنین بدنه بتنی این خانه جدید به دلیل نوع كاربرد كامپوزیت بتن و سنگ دارای یك سیستم تهویه هوای مناسب هوای داخلی نیز بوده كه علاوه بر آن به گسترش كاربرد سیستم مكانیكی خانه مذكور كمك چشمگیری كرده است.



این سیستم مكانیكی به نوعی مسوولیت جا به جایی هوای آلوده و جایگزین هوای پاك را نیز بر عهده داشته كه در نهایت با استفاده از تبادلات موجود در زیست محیط این عوامل با سرعت بیشتری صورت خواهند گرفت.



همچنین محل آبگذر این خانه قارچی با استفاده از سنگ های صخره ای طراحی شده كه با طبیعت سنخیت خاصی را برقرار كرده است.



كامپوزیت بتن و سنگ صخره این خانه كاملاً به صورت ماهرانه تراش داده شده و به صورت كاملاً طبیعی فضای داخلی خانه نامبرده را پوشانده اند. وزن این خانه 300 كیلو بوده و هر یك از بخش های داخلی مربوط به نشیمن، غذاخوری و سرویس بهداشتی به صورت كاملاً مجزا و با استفاده از بتن های تراشیده شده طراحی شده اند.


 

designer.Ali

عضو جدید
خانه برفی ؛

خانه برفی ؛

خانه برفی ؛

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


خانه برفی پایدار برای ورزش های زمستانی بر روی تپه سانتیاگو – شیلی – توسط امیلیو مارین ، نیکولاس دُروال-بُری و خوان کارلوس لوپز برای مسابقه ای طراحی شده که توسط شرکت هوادهی بلوک بتنی سازماندهی شده است . امروزه ، مفهوم پایداری به طور فزاینده ای تبدیل به یک موضوع مهم در طراحی معماری در چهارچوب گرم شدن کره زمین و بهره برداری انرژی گردیده . برای این خانه یک تیپولوژی جدید معماری ایجاد شده که هم عملکرد فنی و هم ویژگی های سایت و برنامه را در بر می گیرد . با به کارگیری طیف وسیعی از بلوک های بتنی ، ما یک استراتژی ساده را برای بهترین نحو استفاده از خواص مواد مختلف ، توسعه دادیم . پروژه در اطراف یک پلان مربع شکل سازمان یافته و امکان استفاده انعطاف پذیر و کارایی معماری را می دهد . این طراحی فشرده اجازه حداکثر بهینه سازی از بلوک بتن با ضریب از دست دادن گرمای کم را می دهد . جهت حفظ حداکثر حرارت ، خانه نزدیک به زمین و بدون هیچ برآمدگی ساخته شده و حیاط مرکز به عنوان یک فضای بافر ، منبع قابل توجهی از نور و هوای تازه را در فصل تابستان فراهم می کند .

خانه برفی ؛

خانه برفی ؛

خانه برفی ؛

خانه برفی ؛

floor plan

elevation

elevation

trombe wall section

weather diagram

weather diagram

schemes

schemes

section

section
 

Hossein.Pikaso

عضو جدید
خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

مـنـــــــبـع : www.greatfa.com



طرحی گران قیمت از ریچارد میر و همکارش مایکل پالادینو، خانه ایی ساحلی در کالیفرنیای جنوبی، زمینی به مساحت 4،280 فوت مربع همچنان وفادار به سنت خانه های حیاط دار دارای بازشو های رو به بیرون. این طراح سبک و ازاد ساکنان را به سوی ورودی شیشه ایی دو طبقه می خواند. حال تقسیم ورودی به واسطه یک معبر شیشه ایی و یک پیاده روی داخلی به دو قسمت تقسیم شده است، در حالی که حوزه های نشیمن گاهی خانه در دیگرسو قرار گرفته اند. اتاق نشیمن به صحنی منتهی می شود که رو به اقیانوس تعریف شده اگرچه اتاق از بالا نیز به اسمان گشوده می شود،ستون های سقف بر فراز چارچوب های افقی قرار گرفته اند که نهایتا به لایه بندی عناصر سازنده و تولید ریتمی ساختاری منجر می شود البته این توازن ریتمیک با پنجره های مدولار و پنل های الومینیومی تبیینی قوی تر می یابد. توده دیوارهای بیرونی به گونه ایی کنار هم قرار گرفته اند که نماهایی غشایی، شفاف و متخلخل می افریند و لایه بندی ایی موزاییک گونه از مصالح را تولید می کنند در کل ناظر با مناظر حیرت آور و تعدادی حجم های خالی مربع شکل مشرف به بخشی منحصر به فردی از اقیانوس مواجه می شود. این مکان دنج ومهیجِ و کم تزیین مینیمالیستی برای دوستداران آب مناسب می نماید

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه La Vall de Laguar

خانه La Vall de Laguar

خانه La Vall de Laguar

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


خانه ساده در روستایی نشسته بر کوهی مشرف به دریای مدیترانه در سایتی پر از درختان گیلاس و چشم انداز زیاد در La Vall de Laguar – اسپانیا – واقع و توسط معماران Enproyecto طراحی شده است . مقررات نقشه کشی تنها اجازه یک ساختمان کوچک برای ذخیره سازی ابزار کشاورزی حداکثر 25 مترمربع و یک مخزن آب تعبیه شده در زمین با مساحت 50 مترمربع را میداد . فضای اصلی این ساختار ، اتاق نشیمن و آشپزخانه و بر بالای آن با استفاده از ارتفاع مجاز ، یک اتاق خواب می باشد . برای ساده کردن توضیع چنین فضای کوچکی ، یکی از دیوارها ضخیم تر می شود تا فضای ذخیره سازی ، کابینت و شومینه را در خود جای دهد .

خانه La Vall de Laguar

خانه La Vall de Laguar

خانه La Vall de Laguar

خانه La Vall de Laguar

خانه La Vall de Laguar

خانه La Vall de Laguar
 

designer.Ali

عضو جدید
کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


معماران این خانه را بر اساس تحقیقات و مطالعات ساختار شهری کیوتوِ معاصر برنامه ریزی و طراحی کرده اند . چهار اصل در این پروژه اجرا شده : 1- نما یه گونه ای ساخته شده که رو به جاده باشد و نمای دیوار آن به صورت خطی باعث حفظ چشم انداز شهر کیوتو می شود . همچنین تهویه ، دیدها و امنیت میتوان با خانه های دیگر مشترک شد – به دلیل برنامه ریزی برای امنیت داشتن فضای باز در زیر نما که با فضاهای باز در دیگر خانه ها متصل می شود . 2- دادن انعطاف پذیری به خانه : الف – متریالهای اتصالی ، مانند در به آسانی قابل تغییر می باشد . ب – پلان طبقه به صورت انعطاف پذیر طراحی شده ، به گونه ای که حذف یا اضافه کردن یک اتاق اضافی با توجه به نیاز کاربر به راحتی امکان پذیر است . 3- از چوب های ساخته شده در کیوتو برای تمام مواد ساخت و ساز استفاده شده . 4- تبدیل صنعت صنتی به استفاده محلی .

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

کیوتو-مدل : خانه ای با سه دیوار

1st floor paln

2nd floor plan

-flexible-changing-plan

flexible-use

-loft-floor-plan

passive-design

section-a

section-b

-survey

 

designer.Ali

عضو جدید
از باهاوس تا هافـ ـ ـهاوس : خانه های پیش ساخته کم مصرف

از باهاوس تا هافـ ـ ـهاوس : خانه های پیش ساخته کم مصرف

از باهاوس تا هافـ ـ ـهاوس : خانه های پیش ساخته کم مصرف

مـنـــــــبـع : www.inhabitat.com


شرکت آلمانی HUF HAUS با تلفیق سبک باهاوس Bauhaus در خانه های سبز کارخانه ایی، خانه های سبز مجللی را در اختیار عمومی مردم قرار می دهد. سازه های تیر و ستونی معروف این شرکت، ایجاد فضاهای باز بزرگ را امکان پذیر می سازند و سیستم گرمایشی ان ها را نیز با پانل های خورشیدی و حتی سیستم های حرارتی ژئوترمال تامین می کنند. دیوارهای با شیشه های سه جداره، در عین حالی که بیشترین میزان عایق بندی را تامین می کنند خانه را نیز رو به چشم اندازهایی وسیع قرار می دهد. یقینا این سازه ها ترکیبی از مقداری چوب با بتن معمولی می باشند اما در ان ها یک نکته جذاب وجود دارد: کارخانه HUF HAUS از چوب های یکپارچه برای تولید کردن مقدار الکتریسیته مورد نیاز، نیز استفاده می کند. HUF HAUS ، اخیرا، یک دفتر در ایالات متحده افتتاح کرده است، دفتری در شهر کلیولند Cleveland که به کل کشور خدمات می دهد، این شرکت دعا دارد که خانه هایش به معنای دقیق کلمه پیش ساخته prefabricated ترین خانه های دنیا می باشند: سیستم مدولاری که در عین تفاوت از یک واحد به واحد دیگر، برای تمام وضعیت ها با تمامی محدودیت ها طراحی شده است.

پرسپکتیو داخلی

پرسپکتیو داخلی

دید به آشپز خانه

دید به غذا خوری

سرویس بهداشتی

نمای کلی
 

Designer.Saeed

عضو جدید
الحاقی مدرن به خانه ای قدیمی؛میزبانی طبیعت

الحاقی مدرن به خانه ای قدیمی؛میزبانی طبیعت

الحاقی مدرن به خانه ای قدیمی؛میزبانی طبیعت مـنـــــــبـع : http://www.wallpaper.com

با اطمینان می توان گفت:مقابله با اغلب چالش های معمارانه نیاز به نگاه توامان به مقوله های سابق و نوین دارد.آخرین پروژه کمپانی پاوِرهاوس(Powerhouse)،یک الحاق مدرن به یک خانه قدیمی در حومه یکی از شهرهای فرانسه بود؛طرحی جسارت آمیز که کاملا موشکافانه تمام جزییات در آن بررسی شده بود.این خانه را به درستی اسپیرال هاوس(Spiral’ House)-خانه مار پیچ-نام گذاری کرده اند.بازوی الحاقی آزادانه از طبقه فوقانی خانه ی قدیمی شروع می شود،به سمت زمین پیچ می خورد و یک حیاط خلوت داخلی را در بین حجم طویل خود و خانه بوجود می آورد.این گستره شامل یک خانه روستایی در مرکز مِلک بزرگی به مساحت 13000 متر مربع، در چشم انداز سرسبز و روستاییِ بورگاندی(Burgundy)قرار دارد.بخش الحاقیِ اضافه شده،با بیش از 200 متر مربع مساحت،اتاق هایی را برای میزبانی از مهمانهای این خانواده پیشکش کرده است.یک نشیمن و کتابخانه در انتهای تحتانی و یک نشیمن دیگر در اقامتگاه اصلی در زمانی که دو مهمان فضایی خصوصی تر را طلب می کنند،در انتهای فوقانی جای گرفته.یک پله نیز،در راستای طراحی داخلی،خود را با شیب ملایم سازه وفق داده است.اتاق ها به دور پاسیو،که بازگشتی لطیف به حیاط سنتی را تدایی می کند،توزیع شده اند. حجمی که صعود می کند به فضای داخلی کمک می کند تا با باغ خارجی و پارک اطراف ساختمان مرتبط شود،در حالی که پاسیو اولین میزبان پس از ورودی پیچیده ی اصلی است ووهنرمندانه بخش قدیم و جدید را پیوند می دهد.برون گرایی به خوبیِ مهارتِ ترکیبِ فضای داخلی و خارجی مشخص می شود،قسمت الحاقیِ کمپاتی پاوِر هاوس(Powerhouse)بخشی ارگانیک از مجموعه است،این بخش نه تنها مهمانان را به طور فیزیکی و بصری با طبیعت ارتباط می دهد،همچنین به نحوی تاثیرگذار قدیم وجدید را با یکدیگر متصل می کند.
Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House

Spiral House
 

Designer.Saeed

عضو جدید
خانه اقلیمی،طراح گروه معماری ریدل

خانه اقلیمی،طراح گروه معماری ریدل

خانه اقلیمی،طراح گروه معماری ریدل مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


معماران ریدل با تخریب یک خانه در بریزبن،استرالیا،یک ساختمان جدید با مواد بازیافتی را اجرا کردند. 80% از متریال این بنا، از ساختار اصلی ، قطعات باقی مانده و غیر قابل استفاده و 20% بقیه آن از منابع محلی بودند که تحت ارزیابی جدی از محیط زیست خود، اعتبار اجتماعی و پایداری اقتصادی قرار گرفتند.شن هایی که در محوطه سازی به کار رفته از سنگ ها و چوب های خرد شده از باغ قبلی به دست آمده اند. این خانه با پایداری در هسته و بدون به خطر انداختن زیبائی هنری خود، رتبه 6 بازده انرژی را دارا می باشد که به وسیله عایق های پلی استرِ بازیافت شده و فریم های چوبی برای کاهش انتقال حرارت،عایق بندی شده است. گرمایش فضا از طریق کسب انرژی خورشیدی توسط نور تأمین می شود .60.000 لیتر از آب باران که از قبل ***** می شود برای تأمین آب خانه و باغ ذخیره خواهد شد.ساختمان در 3 طبقه و با توجه به آب و هوای نیمه گرمسیری استرالیا و با ایجاد حداکثرِ دهانه برای دریافت نسیم خنک، خورشید و نور روز طراحی شده.بنا به دو قسمت مساوی توسط راهرویی از هم جدا شده که نقش یک قیف برای دریافت هوای تازه را بازی می کند.پنجره های بزرگ با مناظر رو به رودخانه،نیاز ساختمان را به نورهای مصنوعی کاهش می دهد.

بنا به دو قسمت مساوی توسط راهرویی از هم جدا شده که نقش یک قیف برای دریافت هوای تازه را بازی می کند

و با ایجاد حداکثرِ دهانه برای دریافت نسیم خنک، خورشید و نور روز طراحی شده

پنجره های بزرگ با مناظر رو به رودخانه،نیاز ساختمان را به نورهای مصنوعی کاهش می دهد.

شن هایی که در محوطه سازی به کار رفته از سنگ ها و چوب های خرد شده از باغ قبلی به دست آمده اند.

ساختمان به وسیله عایق های پلی استرِ بازیافت شده و فریم های چوبی برای کاهش انتقال حرارت،عایق بندی شده است.

نمای خانه تخریب شده

نمای دیگر خانه تخریب شده

راه پله ساختمان
 

designer.Ali

عضو جدید
ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور


ویلایی در سنگاپور;

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


یک طراح سنگاپوری ویلایی رادر زمینی مثلث وار به گونه ای طراحی نموده که که گزندی به تنها درخت موجود در آن نرسد و بتواند به عنوان موجودی زنده با افراد ساکن در منزل ادامه حیات داده ازوجود یکدیگرحظی وافر یابند . بخشهای جورواجور این بنای تک حجمی به شکلی زیگزاگ مانند به هم راه پیدا کرده اند. بام شیب دار آن به چمن های زیبا آراسته و به نحوی دلنواز در طراحی خود از عوارض زمین و طبیعت بهره جسته تا بتواند تهویه ای فرحبخش درون ساختمان شکل دهد اما بادهای مزاحم و نور نامناسب اجازه ورود به ویلا را نیابند

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور

ویلایی در سنگاپور
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه ی معماران یاتاکا یوشیدا؛ پارادکس مصالح سخت ـ پرداخت شکننده و شرقی سازی انگاره جعبه

خانه ی معماران یاتاکا یوشیدا؛ پارادکس مصالح سخت ـ پرداخت شکننده و شرقی سازی انگاره جعبه

خانه ی معماران یاتاکا یوشیدا؛ پارادکس مصالح سخت ـ پرداخت شکننده و شرقی سازی انگاره جعبه

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com



استودیو ژاپنی یاتاکا یوشیدا ، این خانه بتنی را در منطقه ای مسکونی و در مجاور پارکی در هیروشیما به پایان رساندند . دال بتنی به سمت بیرون و در عقب ساختمان سه طبقه ، گسترش یافته و یک تراس باریک به وجود می آورد . یک راه پله مارپیچی در گوشه ای از فضا ، تمام سه طبقه را به هم متصل کرده و در طبقه آخر منتهی به فضایی باکف چوبی می شود . متریال بتن در سراسر فضای داخلی وجود دارد . پنجره های بزرگ در پشت خانه ، فضای داخلی را غرق در نور می کند .

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی

خانه ای در کوهگو توسط یاتاکا یوشیدا ، اتصال غنی از فضای خارجی
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه جعبه ، طراحان: آلن چو و کریستیانو کاتو

خانه جعبه ، طراحان: آلن چو و کریستیانو کاتو

خانه جعبه ، طراحان: آلن چو و کریستیانو کاتو

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


خانه جعبه Box House در جزیره ای در ساحل شمالی سائوپائولو-برزیل- و با ارتفاع 100 متر بالاتر از سطح دریا ، در کنار دو سنگ عظیم توسط آلن چو و کریستیانو کاتوAlan Chu & Cristiano Kato طراحی شده. یک ساختار کوچک و ساده ، دارای دو طبقه، یک جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد و دارای دیدی به سمت قاره و تنگه سائو سباستیائو می باشد و طبقه زیرین ، هم سطح با خیابان، که اتاق نشیمن ، آشپرخانه و حمام در این طبقه قرار گرفته اند. چوب مورد استفاده در برخی از درها ، پنجره ها ، راه پله ، قفسه ها و مبلمان ، باقیمانده موادی است که برای ساخت داربست و برای تقویت ساختار بتنی ِ جعبه سفید مورد استفاده قرار گرفته است.قبل از آن ،این مکان متعلق به یک سرایدار پیر بوده است.خانه ای یک طبقه با دیوارهای سنگی و سقفی از کاشی های گِلی.

خانه جعبه ، طراحان: آلن چو و کریستیانو کاتو

جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

آشپزخانه

پشت بام

نمای پنجره

آشپزخانه و فضای بهداشتی

پلان بنا

دتایل پله ها

برش

برش

برش

نمای روبرو

قبل از آن ،این مکان متعلق به یک سرایدار پیر بوده است

قبل از آن ،این مکان متعلق به یک سرایدار پیر بوده است

خانه جعبه ، طراحان: آلن چو و کریستیانو کاتو
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه ای در مایورکای اسپانیا؛اصالت حجم

خانه ای در مایورکای اسپانیا؛اصالت حجم

خانه ای در مایورکای اسپانیا؛اصالت حجم

مـنـــــــبـع : http://architecturelab.net


این مکان با اشراف به دریا توصیف می شود.راه دسترسی از سمت شمال غربی مهیا و بالاترین نقطه ی آن،حدود 26متر از سطح دریا مرتفع است. چشم انداز صخره ای اطراف ،الهام بخش شده تا این پروژه ایده ی ترکیب بندی احجام قطعه قطعه را دنبال کند؛که از بالای تپه به سمت دریا کشیده می شود.ای حجم شامل سه عدد بلوک بزرگ می باشد،که خود به چند قطعه کوچکتر تقسیم شده اند.بنا دو طبقه زیرزمین را شامل می شود،که هر قطعه،بخشی از توپوگرافی موجود بواسطه ی یک پلت فرم 22متزی است.نحوه ی ارتباط بین احجام جدا از هم،با شکاف های عبوری از بین آنها میسر می شود.بلوک شرقی،ورودی اصلی،اتاق خواب اصلی،اتاق مهمان و پلکان را شامل می شود.ورودی اصلی این خانه،در نقطه ی مشترک پلت فرم و مرکز حجم است.بلوک غربی؛این حجم به عنوان پیکره ی میانی ایفای نقش می کند،و بسط افقی آن باعث ارتباط بلوک های غربی وشمالی در طبقه همکف می شود.بلوک مذکور دارای سه اتاق در طبقه ی فوقانی ست،که این اتاق ها نزدیک یکدیگرند و یک کانون نور را در یک حرکت عمودی به سمت حیاط پایین ایجاد می کنند.در این بلوک شما میتوانید یک سالن استراحت را در مجاورت حیاط بیابید،با پنجره هایی به سمت آن،که هر نوع ارتباط بصری را با دریا انکار می کند.بدون در نظر گرفتن همسایگی دریا،اتاق نشیمن یک جو درونگرا خواهد داشت.با تاکید بر مناظر دریا ونیز دیگر چشم اندازهای این خانه،کنتراستی زیبا ایجاد شده است.بلوک شمالی نقشی "خانه به خانه" دارد و از دو اتاق ونیز یک اتاق دیگر تشکیل شده.علیرغم این عملکرد ساده انگارانه،این حجم نقشی مهم را به مصابه ی مولفه برتر در تمام پیکره ی این بسته بازی می کند. طراح:آلوار سیزا(Álvaro Siza)

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

خانه ای در مایورکای اسپانیا

Álvaro Siza
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه اترایا؛ کشتی نوح بر کرانه ایی سبز

خانه اترایا؛ کشتی نوح بر کرانه ایی سبز

خانه اترایا؛ کشتی نوح بر کرانه ایی سبز

مـنـــــــبـع : http://www.archdaily.com




[FONT=&quot]مشتری دفتر ناتکویشز کارافرینی است که در حوزه تجارت محصولات کشاورزی است (تخم مرغ[/FONT],[FONT=&quot]پرورش خوک) فعالیت می کند. همسر او دانشجوی طراحی دانشگاه هنر است و کاملا علاقه مند به طراحی مبلمان و مخصوصا طراحی داخلی. خواسته ان ها طزاحی منزل برای یک خانواده سه نفره بود.[/FONT]
[FONT=&quot]خانه درشیب دره مینیجا ساخته شده است.خانه باید تصویری(انعکاس) از شومینه ی ساخته شده از کنده های بزرگ درخت باشد یا [/FONT]
[FONT=&quot]مثل کشتی نوح که همه ی اعضای خانواده با تمام تعلقاتشان و حیوانات از شهر مهاجرت کردند. [/FONT]

-

-

-

-
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه زیرزمینی، گروه معماران میک

خانه زیرزمینی، گروه معماران میک

خانه زیرزمینی، گروه معماران میک

مـنـــــــبـع : www.dornob.com



این مجموعه به شکل یک گل انتزاعی و از دید هوایی بسیار شگفت انگیز است. این خانه زیرزمینی در تپه ای هموار تقریباً در این چشم انداز محو شده و از روی زمین و مناطق پیرامون قابل دیدن است. از پایین نیز به طور یکپارچه با طبیعت اطراف آمیخته شده و از بالا همانند برج دیدبانی در شب عمل می کند. این خانه تقریباٌ در هزار فوت مربع توسط گروه معماران میک Make Architecture برای بازیکن ستاره فوتبال، گری نویل Gary Neville طراحی شد. هدف از طراحی این بود که اولین خانه با کربن خنثی در تمام بریتانیای کبیر باشد که دی اکسید کربن کمتری را وارد جو کند. استفاده از مصالح بومی و روشهای ساخت و ساز سنتی باعث کاهش حمل و نقل و اتلاف تکنولوژی می شود در حالیکه حرارت مرکزی زمین، پانل های سقفی خورشیدی و توربین های بادی انرژی پایدار را در محل تولید می کنند. بطور خلاصه این خانه میتواند بزرگترین و بهترین خانه مدرن زیرزمینی در طول تاریخ باشد.

-

-

-

-

-

-
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

مـنـــــــبـع : www.yatzer.com



در معماری مدرن روز ، شمار فزاینده ای از خانه ها با بتن ساخته میشوند – علی رغم کمیت – بعضی از این نماهای بتنی مانند یک متریال ساختمانی ِ فاقد شخصیت به نظر میرسند که عنصر دوری و سردی را به تصویر می کشد . خانه بتنی شماره دو توسط استودیو معماری A-Cero ، طرحی است که هدف آن نشان دادن یک خانه بتنی مدرن است که می تواند یک فضای مسکونی گرم و صمیمی باشد به همراه هرچیزی که هر ساکنی همیشه آرزوی آن را داشته . این ساختار نسبتأ بزرگ با 1600 مترمربع و در حومه مادرید – اسپانیا – قرار گرفته . خانه تنها در یک طبقه توسعه یافته و علی رغم این واقعیت که مساحت زمین بسیار زیاد است ، فضای تک طبقه با هدفی در مقیاس انسانی ساخته شده . در برداشت اول از ساختمان بتنی ، بنا پنهان شده در بین دیوارهای بتنی و یک سطح شیبدار سبز و باشکوه که تا سقف ساختمان گسترش یافته ، به نظر می رسد . طراحی برش دقیق هندسیِ پلان معماری نمای بیرونی ، فضای داخلی را نیز با یک نگاه به داخل خانه از طریق پنجره های بزرگ ، آشکار می کند . ورودی اصلی خانه مانند دروازۀ ورودی به یک اثر تاریخی قرون وسطی، می ماند .

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی
 

designer.Ali

عضو جدید
ویلای مک لین؛ بروتالیسم خاکستری و استراتژی گشایش

ویلای مک لین؛ بروتالیسم خاکستری و استراتژی گشایش

ویلای مک لین؛ بروتالیسم خاکستری و استراتژی گشایش

مـنـــــــبـع : www.inhabitat.com



اين آشيانه كه در چشم انداز ناحيه نانتالي كشور فنلاند Naantali, Finland جا خوش كرده توسط شركت Huttunen Lipasti Pakkanen Architects طراحي شده است. ويلاي Mecklin بر روي يك فرو رفتگي برفرازيك صخره قرار گرفته ،و به بخارهاي زير زميني نيز متصل بوده و اتاق سونايي به همين منظور در ويلا طراحي شده است.درساخت اين خانه از مواد موجود در جزيره استفاده شده و تمامي چوبها پرداخت نشده بوده و بطور طبيعي به رنگ خاكستري درآمده است. اين ويلا در سال 2008 ساخته شده و داراي 70 متر زير بنا و 20 متر اتاق سونا مي باشد.

2

3

4

5

6
 

designer.Ali

عضو جدید
ویلایی در فلات مرکزی مغولستان؛هم نشینی غیر خطی فرم و فضا

ویلایی در فلات مرکزی مغولستان؛هم نشینی غیر خطی فرم و فضا

ویلایی در فلات مرکزی مغولستان؛هم نشینی غیر خطی فرم و فضا

مـنـــــــبـع : www.archicentral.com



ایدۀ این پروژه ایجاد یک رابطه متقابل بین دورنما وساختمان است وهمینطور قصد دارد، فضاهای بین قطعات بزرگ بلوک های طراحی شده را جوردیگری تعریف کند. برای این منظورهمزمان دو چیز با هم طراحی شده. یکی کوچک کردن قسمتی که روی سطح زمین قراردارد.و دیگری ایجاد دسترسی مستقیم زیرزمین به نور و هوا.هر چند در روشهای قبل با کندن زمین سایت، قسمتی ازساختمان که می توانست بالا باشد به زیر زمین می رفت،اما از مزایای نور و هوا بی بهره می ماند.ولی این طرح علاوه برنور و هوا، از وزش باد نیزدرامان است. دسترسی زیرزمین توسط دو سطح شیبدارمیسر می شود، که به گاراژ وقسمت اصلی می رسند. این سازه با کمترین دیوارطراحی شده و درعوض ازفضاهای ایجاد شده از این تکنیک سود می برد.چرا که دیوارهای منشوری شکل که قسمتی ازبلوک ها هستند،علاوه برتامین اهداف نقشه ساختمان، جزئی ازنمای ساختمان نیزمی باشند.







2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
 

ox_man_2007

عضو جدید
خانه ی مسکونی کوه بر

خانه ی مسکونی کوه بر

در خانه كوه‌بر با تغییر نقش حیاط از فضایی ایستا به حركت پویای فضا از میان جرم امكان تداوم نگاه تا كرانه‌های كوهساران البرز فراهم شده است.
خانه ی مسکونی کوه بر با زیربنای کل 1500 متر مربع در منطقه شمیران تهران واقع شده است. این پروژه توسط شرکت مهندسان مشاور طرح و آمایش، با مدیریت ابوالفتح سپانلو و با طراحیِ نگار قره و مزدک سپانلو اجرا شده است.

خانه كوه‌بر تجربه‌ای در تبیین نقش معماری تك پلاك در ساخت سیمای شهری است. تقسیم زمین شهری بر مبانی حقوقی/ اقتصادی انجام می‌پذیرد. نادیده‌گرفتن نقش فنی این امر و تأثیر آن در الگوی معماری، موجب كاهش نقش معماری به رویكردی گرافیكی در نمای بنا و سیمای شهری شده است.

در خانه كوه‌بر با تغییر نقش حیاط از فضایی ایستا به حركت پویای فضا از میان جرم امكان تداوم نگاه تا كرانه‌های كوهساران البرز فراهم شده است. انرژی ناشی از گذر فضا از میان جرم، پاره‌های آنرا شكلی پویا داده است؛ كه در مجادله‌ی با یكدیگر سكون معمول نما را به حركت تبدیل كرده است.




نیمی از جرم تحت تأثیر انرژی برشی فضا به عقب رانده شده و نیمه‌ی دیگر آن به جلو خم شده است. گشادگی ناشی از این امر به چشم ناظر اجازه گذر از میان جرم تا چشم‌اندازهای پسین پلاك را می‌دهد. پیوند پاره‌های دوگانه جرم با مفصل‌های شفافی شكل گرفته است كه چشم‌انداز شبانه‌ی جذابی را در میانه‌ی تیرگی تولید می‌كنند. (هرچند بدلایل اقتصادی و افزایشی زیربنا این پیوندها بزرگتر از میزان موردنظر شده‌اند). برش انجام شده در جرم بنا با گذر از میان حیاط تا دیوار آن نیز كشیده شده است.



بدین ترتیب از بیرونی‌ترین لحظه‌ی خانه تا دورترین صحنه‌ی عبور از خانه این برش تداوم یافته است. بدین‌ترتیب بر كناره‌ی فضا نشستن به وحدت كلی بنا انجامیده است.



مصالح نما، رنگ و بافت آن به همراه شكل و اندازه‌ی پنجره‌ها به تقویت اندیشه بنیانی طرح كمك می‌كنند. همانگونه كه چگونگی نشستن جرم بر زمین و
پایان یافتن آن در خط آسمان نیز چینین می‌كنند. خانه‌ی كوه‌بر تجربه‌‌ای است كه می‌تواند به تقویت نقش معماری تك پلاك در ارتقای سیمای شهری از دیواری تزئین یافته به چهره‌ای مزین بیانجامد.










منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه اخر هفته گاس آرکیتکتس اَلایو؛ معماری آریستکراتیک و قلب مینمالیسم مدرن

خانه اخر هفته گاس آرکیتکتس اَلایو؛ معماری آریستکراتیک و قلب مینمالیسم مدرن



خانه اخر هفته گاس آرکیتکتس اَلایو؛ معماری آریستکراتیک و قلب مینمالیسم مدرن

مـنـــــــبـع : www.dornob.com



شما در این خانه خیره کننده هیچ مشکلی برای تماشای جنگل از میان درختان ندارید ، چه در فضای داخلی و چه در فضای خارجی .این خانه مدرن دارای پلانی باز ، پشت بامی سبز ، پاسیو در فضای باز ، ایوانی بسیط و استخر شنای و فضای اطراف آن است . حیاط سبز مرکزی ، زندگی راحتی به فضاهای درونی خانه به ارمغان می آورد ، با گیاهانی آویزان شده از دیوارهای آن ، درختانی برآمده از میان چمن ها و بوته ها که خانه ای برای گذراندن تعطیلات ساکنان آن می باشد . مجموعه ای از ستون های مستطیل شکل سنگی با برش هایی خشن بر روی آن ، یک حصار مرزی نیمه شفاف و مطمئن به وجود می آورند . شیارهایی با ایجاد دید محدود بین هر قسمت عمودی استفاده شده . برای درب گاراژ و ورودی میله هایی از بامبو ، شکاف هایی بین سنگ ها را پر کرده . تراس طبقه دوم با سقفی کشیده و دنج احاطه شده که اتاق خواب ها و سالن در این طبقه هستند . فضای زیر زمین دارای استخر زیباست که با شیشه ای از فضای زندگی در این طبقه جدا شده . طراح این خانه Guz Architectsalive بوده است .

modern-green-courtyard-house

modern-green-house-detail

modern-green-house-roof

modern-green-house-exterior

modern-green-house-basement


مـنـــــــبـع : www.dornob.com



شما در این خانه خیره کننده هیچ مشکلی برای تماشای جنگل از میان درختان ندارید ، چه در فضای داخلی و چه در فضای خارجی .این خانه مدرن دارای پلانی باز ، پشت بامی سبز ، پاسیو در فضای باز ، ایوانی بسیط و استخر شنای و فضای اطراف آن است . حیاط سبز مرکزی ، زندگی راحتی به فضاهای درونی خانه به ارمغان می آورد ، با گیاهانی آویزان شده از دیوارهای آن ، درختانی برآمده از میان چمن ها و بوته ها که خانه ای برای گذراندن تعطیلات ساکنان آن می باشد . مجموعه ای از ستون های مستطیل شکل سنگی با برش هایی خشن بر روی آن ، یک حصار مرزی نیمه شفاف و مطمئن به وجود می آورند . شیارهایی با ایجاد دید محدود بین هر قسمت عمودی استفاده شده . برای درب گاراژ و ورودی میله هایی از بامبو ، شکاف هایی بین سنگ ها را پر کرده . تراس طبقه دوم با سقفی کشیده و دنج احاطه شده که اتاق خواب ها و سالن در این طبقه هستند . فضای زیر زمین دارای استخر زیباست که با شیشه ای از فضای زندگی در این طبقه جدا شده . طراح این خانه Guz Architectsalive بوده است .

modern-green-courtyard-house

modern-green-house-detail

modern-green-house-roof

modern-green-house-exterior

modern-green-house-basement
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم


خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


قطعه زمین 20 متر در 30 متر در جنگل ساحلی Mar Azul در بوینس آیرس – آرژانتین – سایتی برای خانه JD معماران BAK می باشد ، یک محل اقامت طراحی شده با بتن ، چوب و شیشه و آمیخته شده در توپوگرافی و پوشش گیاهی در سایت . مشخصات اولیه مورد نیاز برای خانه ، دو اتاق خواب ، دو حمام و یک محیط اجتماعی انعطاف پذیر و بزرگ ، یکپارچه شده با آشپزخانه است . مشتری همچنین خواهان یک فضای سبز سخاوتمندانه و در دسترس در سایت بود . زمین دارای یک شیب ملایم است که طراحی خانه را به چالش کشید . سطح کوچه و خیابان پایین تر از سطح زمین بود که این خود افزایش حریم خصوصی را به همراه داشت . خانه به عنوان دو منشور خالص در میان درختان با ارتفاع های مختلف تصور شده بود ، مانند دو فرم متقاطع و عمود بر هم و ورودی از طریق طولانی ترین جبهه آن قابل دسترس است .

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم

خانه جی دی از معماران BAK ؛ بازی با حجم
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک ایرانی،خالق خانه ای با مصالح پایدار و ارزان قیمت

یک ایرانی،خالق خانه ای با مصالح پایدار و ارزان قیمت

پروژه ی "خانه میله ای" توسط یک ایرانی به نام رضا علی آبادی در شهر تورنتو کشور کانادا طراحی و اجرا شده است.در مراحل اجرای این پروژه، علی ملک زاده نیز به عنوان همکار نقش داشته است. این پروژه در سال 2010 توسط آتیله RZLBD اجرا شده است.

خانه میله ای، تجربه ای غیرمنتظره و هیجان انگیز از فضایی است که در کوچکترین متراژ و با بیشترین کاربری به نمایش گذاشته شده است.

این خانه در زمینی با زیربنای کل 1400 متر مربع و در 2.5 طبقه طراحی شده است.



فضاهای داخلی خانه اغلب باز و بدون دیوار طراحی شده است. مسیر چرخش و بخش های مختلف حول فضای خالی میانی شکل گرفته اند، کف طبقات در هر سو بر یکدیگر مشرف اند و حرکت دید و نور را در خانه تسهیل می کنند.



راه پله ای که حول فضای مرکزی می چرخد، موجب می شود اتاق ها با تغییر طبقات به تدریج در فضای خانه پدیدار شوند. جابجایی ترازها در مقطع باعث شده تا نمای ساختمان در خیابان به سایه بان شبیه شود.



این طراحی در واقع تجدید نظری است در چینش و نظم کارکرد، در این خانه فضاهای باز نیز تعبیه شده است. در طراحی خانه میله ای، صرفه جویی اقتصادی با خرید زمینی کوچک و انتخاب مصالحی پایدار و ارزان قیمت تحقق پیدا کرده است. استفاده از روکش آلومینیومی، چوب خام و آهن زنگ زده ی قابل بازیافت در نمای خارجی ساختمان هم به کاهش هزینه ها بسیار کمک کرده است.



طراحی منحصر به فرد این ساختمان باعث ایجاد شگفتی و تعجب در میان ساکنین شهر تورنتو شده است. به همین منظور آتلیه rzlbd تصمیم دارد تا با گسترش اجرای طرح های مشابه، وخلق طرح هاییی بر پایه معماری پایدار و مقرون به صرفه، چهره شهر توراتو را دستخوش تغییرات فراوانی کند.








منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه ی اس آ

خانه ی اس آ

خانه ی اس آ

مـنـــــــبـع : http://www.architizer.com


خانه ی اس آ SA.house،در توکیو ، ژاپن، توسط آتلیر آ5 atelierA5 ، در سال 2008 با 3 طبقه ساخته شده است. مساحت سایت آن 83 متر مربع و مساحت ساختمان 162 متر مربع می باشد.درباره ی آن خانه: این خانه در یک منطقه ی آرام مسکونی در توکیو واقع شده است. خیابان کاملا فعالی است و امکانات عمومی و درختکاری در سمت مخالف آن وجود دارد. هرچه که به سطح فوقانی سایت می رویم ، طبیعت آن عالی تر می شود. تمرکز اصلی ما به روی طراحی است که از حداکثر فضای ممکن بر روی سطح بالایی استفاده کرده است درحالی که از آن محدوده تجاوز نکرده است.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا