خانه و مسکن Houses and Housing

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
ویلا روچ –معمارانه ترین طراحی مسکونی لـُکربوزیه

ویلا روچ –معمارانه ترین طراحی مسکونی لـُکربوزیه



این کار در بین سال های 1923-1925به عنوان پروژه مسکونی بانکدار سوییسی ،راول لا روچ طراحی شد .ویلا روچ پایه ی دیدگاه های لـُکربوزیه در طراحی مسکونی است.این ویلا به عنوان یک فضای نمایشگاهی برای کلکسیون آثار هنری آوانگارد آقای روچ عمل می کند ودر واقع مجموعه ای ناب از دو حجم فضایی است که دو برنامه ی ، مسکونی وگالری را به هم پیوند داده است. گردشگاه میان ویلا روچ نقش مهمی را در پیوند این دو برنامه در غالب یک اتفاق ایفا می کند و سلسله مراتب آن بر گرفته از بازدید لـُکربوزیه از آکروپولیس است. این ویلا به عنوان یک تجربه ی حسی خاص ، طراحی شده بود و حاصل حضوریک مسیر خاص تعمدی است که اهالی خانه را هدایت وازآثار هنری پرده برداری می کند، گویی سفری میان تاریخ را تجربه می کنند. گردشگاه میان ویلا روچ با تابلوهای کوبیسم آغاز وبا تابلوهای پوریسم تمام می شود و سعی دارد مخاطب را همچون موسیقی آرام ، به سمت سلسله مراتبی از فضاهای مستقل زیبایی هدایت کند که به شکلی محسوس برای درک و دیده شدن از یک نقطه ثابت ومنفرد طراحی شده اند.محل قرارگرفتن بازشوی دیوارها،پله ها ، رمپ ها وبالکن ها فضا رابه گونه ای به سه لایه ی شبکه مانند تقسیم می کند که بانفوذ روشنایی گیج کننده ای، هنوز زیرکانه ومحجوب در آرامش ویلا حضور دارند. ویلا روچ دقیقا ترکیبی از برنامه ریزی و فرم است.هر اتاق، با هدفی ویژه ، دارای اتاق خواب،آشپزخانه وحمام است و با چیدمان خارج از یک خط خود، سعی در خلق فضای بزرگ تری رادارد که در قالب یک راهروی مرکزی عمل می کند وپراکنده کردن نور سراسر ویلا وفضاهای داخلی آن را به عهده دارد. درمیان ریتمی از راهروهای توسعه یافته در ویلا روچ ، ساکن، اجازه ی یک تجربه ی شخصی از فضارا هم پیدا می کند.حجم برجسته به عنوان نقطه ی تمرکزی عمل می کند که گردشگاه بتواند درکی یکباره از ویلا داشته باشد. به هر حال این، راهی منحصر به فرد در سراسر ویلا است که تعیین کننده ی درک وبرداشت لـُکربوزیه از مسکونی است. بادر نظرداشتن فضاهای رنگی کربوزیه ، فضای داخلی ویلا روچ با استفاده از رنگ بندی متنوعی ، محدوده ای از خاکستری تیره تا آبی روشن وزرد کمرنگ را در بر می گیرد.در تضاد با رنگ سفید بدنه، ته رنگ روشن فضای داخلی بیان گر هماهنگی با چیدمان نا متقارن ویلا است. ویژگی دیدگاه لـُکربوزیه در طراحی ویلا روچ ، یک مدل بسیار خوب از معماری فرانسه را ارائه می دهد ونماینده ی دیدگاه اصولی طراحی او در کامل ترین شکل خود است. لـُکربوزیه خود ، ویلا روچ را این چنین توصیف می کند " زیبا، سرشار از حرکت وزندگی ، ولی نیازمند به یک سلسله مراتب کلاسیک برای نظم بخشیدن به آن."
















 

ox_man_2007

عضو جدید
خانه ساحلی آلوارز با کامپوزیت بتن و شیشه

خانه ساحلی آلوارز با کامپوزیت بتن و شیشه

خانه ساحلی آلوارز با کامپوزیت بتن و شیشه نمای خارجی ساختمان مسکونی به صورت قالب‌های بتنی- شیشه‌‌ای طراحی شده است که هر یک از این قالب‌‌ها با کمی فاصله در عقب و جلوی یکدیگر قرار گرفته‌اند.
فضایی به مساحت 580 متر مربع در اختیار گروه معماری Longhi منطقه پرو (Peru) آسیا قرار گرفته است تا با طراحی و ساخت خانه ساحلی آلوارز یکی دیگر از پروژه‌های برتر معماری خود را به نمایش درآورد. این خانه که از دریا فقط 50 متر فاصل دارد، از کامپوزیت بتن و شیشه صنعتی ساخته شده است. این کامپوزیت از قابلیت بالای ضدرطوبت و ضدحریق برخوردار است، چرا که لایه‌ای از پلیمر پلی‌استر سخت با قطر پهن را در میان خود جای داده است.

نمای خارجی ساختمان مسکونی به صورت قالب‌های بتنی- شیشه‌‌ای طراحی شده است که هر یک از این قالب‌‌ها با کمی فاصله در عقب و جلوی یکدیگر قرار گرفته‌اند. از این رو حس معلق بودن قالب‌ها و نزدیکی هر چه بیشتر آن‌ها با سطح آب دریای منطقه پرو بیش از همیشه در این بخش احساس می‌شود.



اسکلت اصلی ساختمان از یک شیب محسوس برخوردار است که با استفاده از کامپوزیت بتن و فولاد و سنگ پوشانده شده است. طراحی معلق بالکن‌های این خانه مسکونی از دیگر خلاقیت‌های گروه معماری Longhi در این پروژه معماری به شمار می‌رود.










منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبدیل جعبه سفید تهی به خانه شفاف توکیو

تبدیل جعبه سفید تهی به خانه شفاف توکیو




دو برش کانسپچوال عمودی و افقی ، این جعبه سفید مدرن را از یک ساختار خسته کننده به یک فضای درخشان تبدیل کرده . معمار Tetsushi Tominaga و همکارانش باید با طرح ها و قطعه های کوچک با در نظر گرفتن عقب نشینی ساختمان ، فضای ضروری برای پارکینگ و اتاق هایی کاملأ روشن از نور آفتاب در طبقه اول ، دوم ، جلو و عقب ساختمان کار می کردند . علی رغم فشردگی ، نور طبیعی ، خطوط عمودی قوی و به کارگیری فراوان از رنگ سفید به داخل خانه احساسی از فضا و پلان باز می دهد . پنجره های عمودی و افقی بر روی دیوار ( و نورگیرهای سقفی ) در ترکیب با یک راه پله مرکزی ، اتاق های خواب فردی ، حمام و آشپزخانه و فضای نشیمن را در اطراف هسته سازماندهی می کند بدون اینکه آنها را کاملأ قطع کند .















 

ox_man_2007

عضو جدید
ویلای ویلتون ؛ گیسو و مژگان حریری

ویلای ویلتون ؛ گیسو و مژگان حریری

كاربرد خلاقانه و نوآورانه مصالح، درك روشن از نور و فضا، رویكردی مداوم و پایدار در تمامی پروژه‌هایشان بوده است.
شركت Hariri & Hariri در سال 1986 به وسیله گیسو و مژگان حریری تاسیس شد. این دو خواهر و شریک، همكاریشان را در عرصه معماری، خیلی زود و زمانیكه هنوز دانشجو بودند با كار بر روی مسابقات مختلف و مباحث تئوری آغاز نمودند.

كاربرد خلاقانه و نوآورانه مصالح، درك روشن از نور و فضا، رویكردی مداوم و پایدار در تمامی پروژه‌هایشان بوده است. در كارهای آنها، حقیقت شاعرانه شرقی و فرهنگ ایرانی به صورتی کلی نگرانه به زندگی و بخصوص به معماری بوده است، انعكاس یافته و نتیجه آن هم فضاهای جالبی می‌باشد كه با استفاده متضاد از مصالح، خلق شده‌اند.

آنها در كنار طراحی معماری، به طراحی مبلمان به عنوان محصول جانبی فضاهایی كه خلق كرده‌اند نیز می‌پردازند. خواهران حریری در مسابقات زیادی شركت كرده و جوایز بسیاری دریافت نموده‌‌اند و آثارشان در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است:



• برنده جایزه كنگره معماران جوان در سال 1990.

• برنده مسابقه 40under40، یكی از گروه‌های دعوت شده برای شركت در جشنواره خانه‌سازی شهری در هلند.Architectural Record كار آنها را در مسابقه «آینده دارد می‌آید»، در دسامبر 1999، به عنوان یكی از دیدگاه‌های استثنایی برای هزاره جدید، در نمایشگاهی كه در گالری مكس پروتچ نیویورك برپا كرده بود، به نمایش گذاشت.

• بلوك دیجیتالی حریری‌وحریری در مسابقه ساعتچی و ساعتچی كه با عنوان «جایزه سال 2000 نوآوری در ارتباط» برگزار شد، در جمع كارهای انتخاب شده برای مرحله پایانی قرار گرفت.

• آنها در كتاب خود با عنوان WORK IN PROGRESS تجربیاتشان را در زمینه موارد مهمی كه طراحی و تمرین معماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان كرده‌اند.
گیسو حریری در سال 1956 در ایران متولد شد. لیسانس معماری را از دانشگاه كرنل در سال 1980 دریافت نمود. همزمان با تحصیل در دانشگاه، در برنامه‌ای مطالعاتی در زمینه معماری هلند و خانه‌سازی مدرن به همراه پروفسور گریگوری لسنیكوفسكی شركت جست. پروژه‌های دانشجویی‌ او در گالری فیلیپه بونافونت در سان‌فرانسیسكو به نمایش درآمدند و در مجله معماری دانشگاه كرنل نیز به چاپ رسیدند. زمانیكه در سان‌فرانسیسكو بود با دفتر جنینگز و شتوت همكاری داشت، در نیویورك هم به عنوان معمار طراح در دفتر مشاورین پل‌سیگل مشغول به كار بود.
از سال 1987، گیسو زمانی را نیز به تدریس اختصاص داده است تا بر اهمیت دوره آكادمیك و فلسفی ضمن تجربه حرفه‌ای تاكید نماید. او به عنوان استادیار رشته معماری در دانشگاه كلمبیا و منتقد در دانشگاه‌های كرنل، مك‌گیل و مدرسه طراحی پارسونز به تدریس و سخنرانی پرداخته است. چندین انستیتوی معتبر و انتشارات سرشناس به دنبال گیسو بوده‌اند تا از وی در هیات داوری اعطای جوایز سالانه خویش استفاده نمایند:

• جوایز طراحی انجمن معماران آمریكا

• جوایز طراحی سالانه I.D



مژگان حریری در سال 1958 در ایران متولد شد. لیسانس معماری خود را در سال 1981 از دانشگاه كرنل دریافت نمود. او نیز همانند خواهرش، ضمن تحصیل، در برنامه مطالعاتی‌ای كه در هلند انجام می‌گرفت شركت داشت.



در سال 1981، به واسطه دستاوردهای ارزشمندی كه ضمن مطالعاتش برای دریافت فوق‌لیسانس داشت، موفق به دریافت جایزه الكساندر اشویلر شد. مژگان، طراحی شهری را با راهنمایی كالین راو ادامه داد و در سال 1983 فوق‌لیسانس معماری خود را با گرایش طراحی شهری از دانشگاه كرنل دریافت نمود.



تا زمان تاسیس دفتر حریری ‌و ‌حریری در سال 1986، در شركت جیمز‌استورات‌پلشك و شركا در نیویورك مشغول به كار بود.
ویلای ویلتون توسط دفتر معماری حریری و حریری در شهر ویلتون ایالات متحده آمریکا طراحی شده است. این پروژه در سال 2007 اجرا شد. این ویلا نمایش یک معماری مینیمالیستی در چشم انداز منطقه است. در طراحی ویلای ویلتون از چوب درخت گردوی برزیلی استفاده شده است. این ویلا شامل استخر، اتاق پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام است. شیشه های سرتاسری در دور تا دور ویلا، چشم انداز زیبایی را از محیط به کاربر عرضه می کند و روشنایی داخل ویلا را به بهترین نحوپاسخ می دهد. طراحی این خانه تقابلی است با خانه های سنتی موجود، سقف، تسلط گسترده ای بر روی خانه و استخر دارد و طاقِ زاویه دار چوبی، با ایجاد یک سرپناه بیرونی و پوشش دهانه استخر، محیط گرم و جالبی را برای لذت بردن از آب پدید می آورد. گسترش کف چوبی ساختمان به بیرون تا لبه استخر با ایجاد یک میز یا تکیه گاه، به استفاده کنندگان این امکان را می دهد تا با تکیه دادن به آن، لحضات خوشایندی را سپری کنند. فضای داخلی ویلای ویلتون با انعکاس و تابش نور از سطح آب مزین می شود و شرایط ایده آلی را فراهم می کند.












منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
خانه چهارفصل ، معماری برون گرا

خانه چهارفصل ، معماری برون گرا

پروژه خانه چهارفصل توسط دفتر معماری موج نو و با مدیریت لیدا الماسیان و شاهین حیدری در شهر چابکسر در استان گیلان طراحی و اجرا شده است.
پروژه خانه چهارفصل توسط دفتر معماری موج نو و با مدیریت لیدا الماسیان و شاهین حیدری در شهر چابکسر در استان گیلان طراحی و اجرا شده است. زیربنای کل این پروژه 3000 مترمربع می باشد و در سال 1390 طراحی شده است.

شهر چابکسر در نزدیکی دریای خزر و در ارتفاع 216 متری سطح دریا واقع شده است. این منطقه بسیار آرام و سرسبز می باشد و با توجه به این ویژگی ها، یک فضای مسکونی در محیطی منظم و در ارتباط با طبیعت اطراف طراحی شده است.

این منطقه از آب و هوای معتدل و مدیترانه ای برخوردار است و معمولا بارش باران در این منطقه زیاد می باشد. در طراحی این خانه تلاش شده است تا تعامل منطقی مابین محیط داخلی و فضای خارجی خانه برقرار شود. طراحی خانه با اصول معماری پایدار و سازگار با محیط زیست انجام شده است که تبادلات انرژی را به خوبی انجام دهد و به یک نهاد خودکفا در تامین انرژی تبدیل شود.



در بناها و خانه های استان گیلان، معماری برون گرا به خوبی قابل لمس می باشدو اهالی این منطقه به صورت میراثی، ارتباط بسیار مناسبی را با محیط اطراف و طبیعت سرسبز منطقه برقرار کرده اند.
خانه چهار فصل برقرارکننده یک گفتگوی تعاملی میان محیط مسکونی و محیط زیست است که در هر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان وجود دارد. پوسته این ساختمان از قطعات مکعب چوبی تشکیل شده است.



نکته قابل توجه در طراحی این خانه، حفظ حریم خصوصی و استقلال از ساکنان و کنستانتره در اجماعی از انسان توسط ابزار قرار دادن فعالیت های خانواده و مناطق خدماتی در فضای مکعبی داخل می باشد. همچنین القای سایه ها، ایجاد فضای شادی بخش و خنک با توجه به در نظر گرفتن جهت باد به عنوان یک نتیجه گردش هوا، کاهش تابش نور خورشید و کاهش رطوبت هوا در هوای گرم تابستان، ایجاد یک تراس در بالای پشت بام و طراحی آلاچیق که پس زمینه معمارب در بخش جنوبی دریای خزر در ایران است. در خانه چهار فصل، طبقه همکف به عنوان منطقه عمومی و سطح فوقانی به عنوان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.



تعبیه پنجره های بزرگ به منظور تسهیل روشنایی در محیط داخلی و کمک به چشم انداز و بهره مندی از زیبایی های طبیعت پیرامون صورت گرفته است. در این خانه، 3 اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن و استخر شنا در فضای 800 مترمربع طراحی شده است. این پروژه با توجه به اصول معماری پایدار و با هدف ایجاد یک منطقه مسکونی در سایت به عنوان بخشی از طبیعت برای تولید منابع انرژی مورد نیاز برای زندگی در چهارچوب استانداردهای کیفی امروزی است. پانل های خورشیدی مقدار زیادی از نور خورشید را دریافت و درصدی از انرژی مورد نیاز ساختمان را تامین می کنند.



علاوه بر این، آب باران دوباره جمع آوری شده و در یک مخزن ذخیره می شود، سپس ***** شده و پس از تصفیه برای نوشیدن، شستشو و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین انرژی مورد نیاز سیستم گرمایش توسط پانل های خورشیدی تعبیه شده در بالای پشت بام تامین می شود. استفاده از شیشه و چوب بازیافتی در ساخت خانه چهارفصل، تلاش برای رسیدن به حفاظت از طبیعت و پیاده سازی اصول معماری پایدار می باشد.









منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

h.naji

عضو جدید
خانه اپرای گوانگجو

خانه اپرای گوانگجو

معمار: زاها حدید
حدید ایده این طرح را از سنگریزه های رودخانه پرل و دره ایجاد شده بر اثر فرسایش ایجاد شده توسط آن به دست آورده است
ویژگی خاصی که این بنا را از دیگر بنا ها متمایز میکند فرم آزاد و رهای آن، آن هم در این مقیاس است که البته اگر با کار های این معمار عرب تبار آشنا باشید خصوصیت ثابت کار های
اوست، ولی به گفته ی خود او این پیچیده ترین کاریست که وی تا بحال طراحی و اجرا کرده است. ولی این کار چیز دیگری هم دارد و آن حل شدن بسیار ماهرانه ی فضا های داخلی با فرم کلیست، چیزی که ما معمولا” در کار های فرمال این چنینی کمتر میبینیم و معمولا” معمار رابطه های داخلی خود را فدای فرم جذاب خارجی میکند.
انسپت کلی بنا دو صخره در کناره ی بستر آب شهر بوده و سعی زیادی شده تا تحرک و حرکت در آن دیده شود، برای همین کل بنا دارای گوشه های تیز بسیار است که به استفاده از اسکلت پر پیچ و خم فولادیش و فرم های بتنی داخلی اجرا شده است. سطح زیر بنای این مجموعه تقریبا” ۷۰٫۰۰۰ متر مربع است که در تالار اصلیش ۱٫۸۰۰ جایگاه نشستن دارد. این پروژه اوایل سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شده بود.
حدید از معماران برجسته بریتانیایی (عراقی الاصل) در سبک واسازی (ساختارشکنی) است. تفاوت این سبک با سبک پست مدرن در اینه که دیکانستراکشن ها معتقدند که فرهنگ کشورها مختلف یا بطور کلی قومیت ها هر لحظه تغییر می کنه و متغیره معماران معروف این سبک پیتر آیزنمن و زاها حدید رو می توان نام برد
استفاده از خطوط پر تحرک و پویا و توجه به تعلیق احجامدر تمامی آثار وی عجین گشته است
در سال ۲۰۰۴ میلادی حدید نخستین زنی بود که به دریافت جایزه معماری پریتزکِر نائل آمد.

پلان ها و عکساشو توی فایل زیپ براتون گذاشتم. به نظرم ببینید.
 

پیوست ها

  • زاها حدید خانه اپرای گوانگجو.rar
    8.1 مگایابت · بازدیدها: 0

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه ساحلی در استرالیا

خانه ساحلی در استرالیا

[h=1]Balnarring House / Simon Couchman Architects[/h]



© Christine Francis

Architects: Simon Couchman Architects / Simon Couchman
Location: Balnarring Beach, VIC, Australia
Project Engineer: KH Engineering
Building Contractor: Nepean Houseworks
Landscape: Fiona Brockhoff
Project Year: 2011
Project Area: ~300 sqm
Photographs: Christine Francis


The brief called for a family holiday house where family could be together but not on top of one another. The wide, north-facing block some 5 minutes walk from Balnarring Beach on Victoria’s Mornington Peninsula offered the perfect opportunity to build such a house. Amongst the tea-tree and banksia are the sandy driveways of 1950s-style fibro shacks alternating with the modern housing indicative of the continuing development of the region.
Site Plan

While sympathetic to its surroundings, the design of the house seeks to make use of the entire site. The single level U-shaped building steps up towards the rear of the block following the gentle slope of the land. An integrated landscape solution helps to create a series of indoor and outdoor spaces.
© Christine Francis

The front wing provides a sleeping zone away from the main living areas. A family room here can be opened to the central courtyard and also to a fully-secured front yard defined by a curved, vertical batten fence which arcs back to the house, connecting to a curved wall leading visitors to the front door. A glazed corridor links entry and family wing to the rear living areas with a free-standing spine wall concealing a smaller private courtyard addressed only by the master bedroom and study.
© Christine Francis

The main living area flows directly onto the central space via fully retractable bi-fold doors. Terraced decking offers casual seating, and links to a covered BBQ area incorporating outdoor eating with pass-through window to the kitchen. Black painted cement sheet panel and raw hardwood timber cladding used externally merge inside the house in places contrasting against the clean white interior plaster shell. Full height glazing and slot windows frame the landscape and further allow the outdoor spaces to flow through the house.



منبع: archdaily.com
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی خانه منقطع با مکعب‌های معلق
هر یک از این جعبه‌های مکعبی به یک بخش مجزای داخلی ساختمان اختصاص یافته است که با استفاده از ستون‌های باریک بتن صنعتی به سطح زمین متصل شده‌اند.
4815_634451056160156250_l.jpg
خانه منقطع L71 در شهر بانکوک تایلند احداث شده است که این طراحی منقطع با انواع جعبه‌های مکعبی معلق به نمایش درآمده است. در واقع این جعبه‌های مکعبی با استفاده از مسیرهای باریک مسطح و شیب‌دار به یکدیکر اتصال می‌یابند و در نهایت طرح کلی یک خانه را با زوایای متفاوت تشکیل خواهند داد.

هر یک از این جعبه‌های مکعبی به یک بخش مجزای داخلی ساختمان اختصاص یافته است که با استفاده از ستون‌های باریک بتن صنعتی به سطح زمین متصل شده‌اند.

همچنین لایه‌ای از پنل چوب و پلاستیک مواد بازیافتی بر روی سقف این جعبه‌های مکعبی نصب شده است، به‌طوری که این پنل پهن کلیه جعبه‌های مذکور را به یکدیگر وصل کرده است.

officeat%20residence%2001.jpg

officeat%20residence%2002.jpgofficeat%20residence%2003.jpg

officeat%20residence%2004.jpgofficeat%20residence%2005.jpg

officeat%20residence%2006.jpgofficeat%20residence%2007.jpg

officeat%20residence%2008.jpgofficeat%20residence%2009.jpg

officeat%20residence%2010.jpgofficeat%20residence%2011.jpg

officeat%20residence%2012.jpgofficeat%20residence%2013.jpg

officeat%20residence%2014.jpgofficeat%20residence%2015.jpg

officeat%20residence%2016.jpgofficeat%20residence%2017.jpg

officeat%20residence%2018.jpgofficeat%20residence%2019.jpg

officeat%20residence%2020.jpg

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ox_man_2007

عضو جدید
خانه شماره 12

خانه شماره 12

خانه شماره 12،توسط مهرداد ایروانیان طراحی و اجرا شده است.
خانه شماره 12،توسط مهرداد ایروانیان طراحی و اجرا شده است. مهرداد ایروانیان معماری است که هم خلاقیت طراحی و هم اندیشه های فلسفی، پا به پای هم در پروژه های او حضوری فعال دارند.

کارهای او، خواه به صورت تعقلی و یا به شکل ناخودآگاه، حالتی استعاری و ابهام انگیز دارند. وی معماری روایتگرا و گاه معماری، زمینه گراست.

زیبایی شناسی کارهای ایروانیان در مرز بین معماری و هنرهای تجسمی سیر می کند. روابط حجمی در کارهای ایروانیان از هر نوع ارتباط ترکیبی به شدت می گریزند.

شبکه هندسی نه به عنوان قاعده ی پیونددهنده، بلکه به صورت استثناء در گوشه و کنار کار دیده می شود. توجه به جنس، بافت و رنگ و نور، تسلط معمار را در به کارگیری عناصر فضایی نشان می دهد. کارهای این معمار، به رغم پر نقش و نگار بودن، کمتر حالت تزئینی دارند. جزئیات در کار او نقش فیگوراتیو دارند و هر جزء به بخشی از یک هنر تجسمی می ماند.



ایروانیان در پروژه خانه شماره 12، با عبور از مسیر مجاورت استوار بر منطق ارگونومیک و اقتصاد محیطی, ساختار فرم و معنای کمپزوسیون را خلق میکند; دستاویز وی در این گستره به تعبیر معمار, تمام ویژگی های مواد و مصالح در بازه زمانی متغیراند.

در این مسیر وی هرباره سازمان پیشین را می شکند و وزنی نو می آفریند و این نو به نو شدن خود ساختار بی ساختاری و زبان بی زبانی معماری او را شکل داده است.

او در پی یافتن هویت معماری خود به اکتشاف ویرانی نائل می آید; ویرانی ای که عین آبادانی است. او در این پروژه به خصوص در وادی روش شناختی, فرایند بهگزینی و برایند مفاهیم متغیر و متعدد فضای معماری, جای خود را به روند تکوینی گزینش اتفاق گونه اشیا داده است و بار اصلی نقش آفرینی بر دوش آنها وا نهاده شده; چنانکه این جایگاه, لنز دوربین معمار را به سمت ارائه تصاویر شی گرا و خالی از حضور مابین سوق داده و خبر از حضور چنین نگاهی در آفرینش اثر هنری می دهد.



معمار دراین صحنه شطرنج با حفظ قوائد کلان بازی عمده نقش را به سربازان این وادی یعنی عناصر فضایی داده است. در نگاه اول اینگونه می نماید که مسیر دشوار معماردر جستجوی اصالت و صراحت مواد و مصالح در گذر زمان و پرداختن به اشیا و تکثر گرایی و وحدت گریزی, جایگاه فضا را از مقصود نهایی به نقشی بستر گونه و پذیرای اشیا تقلیل داده است.



شی گونگی اشیا, بر همسرایی فرمال, ذاتی و صریح مصالح تفوق می یابد و در حالی که مصالح دگر بار به باز تعریف خود می پردازند, اشیا از پذیرفتن نقش تعاملی و متعارف خود گریزانند; تا جایی که این گریز به هویت مستقل ولی چند وجهی و چند تکه آنها می انجامد.

لیک آنها در ذات خود, خداوندگاران آفرینشند و به احقاق حق مصالح می پردازند. و بیشتر از اقتصاد, این صراحت ماده است که در سطوح رخ می نماید و سطوحی که دیگر صرفا با تغییر مسیرهای مرزگونه شکل نمی گیرند, بلکه توده ها فارغ از جهت یابی برداری و نامگذاری های قراردادی شکلی و ناشی از برداشت های متغیر زمانی به عنوان یک هویت تام نقش می یابند تا خاصیت ایفایی آنها, جایگزین هویت القایی شان شود. بر خلاف ایماژمتراکم تجمیع شده درتصاویر, این شفافیت و خلوص است که به گونه ای صریح معنای خود را باز می جویند.



این هویت ممتاز ولی معنا گریز مواد که گاه مبانی اولیه خود از جمله ارزش جرمی. ویژگی های ایستایی و باربری را به چالش می کشد, - و عجب که از حوزه درک شی زیبا حتی در معنای کلاسیک خود خارج نمی شود- عرصه را در فهم معمول از بنا, بر فضا و مختصات آن از یک سو و بر مخاطب به عنوان میزبان دائم آن تنگ می کند و غربت می آفریند. مخاطبانی که در این نبرد غیر مستقیم عناصر, بیشتر ناظران اشیا اند نه ساکنان فضا.

کار آنجا گره می خورد که معنا گریزی نا موفق برخی عناصر به خصوص قطعات فلزی در هنگامه ورود و سطح انحنا یافته منتهی به حیاط- در کناره صراحت ناب سطوح سنگی-بتنی و شفاف نقش می بازند و در پی آن که هویتی تام را در این نا همسازی برای خود نمی آفرینند , توان تضاد را هم از دست می دهند, به عکس نقش منحصر به فرد سطوح شفاف که به تمامی معنای نامحسوس خود را باز یافته اند.



موزه ای که به تنهایی می خواهد به بازآفرینی تاریخ و معانی خود بپردازد و خانه ای که در نگاه اول پذیرای این تعلیق و تکثر معنایی نیست. اما اینجاست که زمان نقش آفرینی می کند و همانگونه که بازه زمانی متغیر به آفرینش نقش دگرگونه مصالح می نشیند بداعت اشیا نیزدر گذر زمان و در حافظه ساکنان آن پذیرفته می شود و درهمجواری اشیا در بستر فضا, چشم مخاطب از شی به مابین رانده می شود و ادراک مخاطب در بازه زمانی فرا رو و در رقابتی لا جرم فضا جو و فضا آفرین اتفاق می افتد; در آن هنگام مابینیت فضا آغاز می شود; سرآغازی ناشی از حدوث فضا و نه خلق یکباره آن.



این گونه است که این معماری در نگاه اول, غربت می آفریند; چرا که بار وزنی و هجمه موجودیت عناصر فضایی آنقدر است که هر شی, شی دیگر را به مبارزه می طلبد تا روزی که در تعادلی ناپایدار آرام گیرد, مخاطب این توازن, بازه زمانی-مکانی زندگی ساکنان است. یعنی اقتصاد زمان در امتداد حضور ساکنان به نفع فضا گام بر می دارد, چرا که اقتصاد وظیفه تعدیل ابعاد ناشناخته و جایگزینی حضور را که معمار به نفی آن پرداخته بود بر عهده می گیرد و معماری نیز با تمامیت خود در این مسیر تعاملی خلق مدام خود گام می گذارد.







منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
این خانه اوپن یا بدون دیوار در واقع یک اقامتگاه لوکس در هالیوود میباشد و توسط گروه معماری لس آنجلسی به نام ایکس تن طراحی و ساخته شده است. چهار طرف این خانه رویایی باز است و میتوان از مناظر اطراف آن لذت برد.




Beds: 3
Baths: 3.5
Sq. Ft.: 4,800
$/Sq. Ft.: $1,104
Lot Size: 0.43 Acres
Property Type:Residential, Single Family
Style:Architectural
View:City Lights, Ocean, Yes
Year Built: 2007
Community: Sunset Strip/Hollywood Hills West
County: Los Angeles




1.JPG
2.JPG



3.JPG
4.JPG

5.JPG
6.JPG

7.JPG
8.JPG

9.JPG
10.JPG

11.JPG
12.JPG

13.JPG
14.JPG

15.JPG
16.JPG
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
قصرهای باشکوه برخی مدیران عامل میلیاردر جهان

قصرهای باشکوه برخی مدیران عامل میلیاردر جهان

در ماه می سال جاری میلادی مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک ملکی را در پائولو آلتو کالیفرنیا به قیمت 7 میلیون دلار خریداری کرد. جزئیات زیادی در رابطه با این ملک 5 هزار فوت مربعی که دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام است منتشر نشده است. اگرچه این ملک با املاک برخی از چهره های سرشناس جهان قابل مقایسه نیست اما برای فردی که تا به حال در منازل کرایه ای زندگی کرده چندان بد هم نمی تواند باشد.

برخی از مدیران عامل جهان در قصر هایی باشکوه و رویایی با امکاناتی بی نظیر اقامت دارند که چشم اندازهایی فوق العاده به اقیانوس، جنگل، کوه، رودخانه و ... برای آنها فراهم کرده است که در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از این عمارت های رویایی خواهیم داشت.
اپرا وینفری، هارپو پروداکشنز
مکان: مونتسیتو، کالیفرنیا - قیمت: 50 میلیون دلار مساحت: 23 هزار فوت مربع دارای 6 اتاق خواب و 14 حمام در سال 2010 اپرا وینفری یکی از شناخته شده ترین چهره های رسانه ای جهان عمارت فعلی خود در مونتسیتو را خریداری کرد. وی لقب "سرزمین موعود" را برای این مکان در نظر گرفته و بهایی 50 میلیون دلاری را برای خرید آن پرداخته است. این در حالی است که اپرا در این مدت میلیون ها دلار دیگر نیز صرف تغییر و بازسازی بخش های مختلف سرزمین موعود کرده است. ملک مذکور دارای چشم اندازهای بی نظیری به کوهستان و اقیانوس است. اپرا وینفری داشتن چنین مکانی را یکی از آرزوهای خود عنوان کرده است. هوبرت گوئز، اِد هاردی
مکان: هولمبی هیلز، لس آنجلس - قیمت: 23.5 میلیون دلار مساحت: 17 هزار و 171 فوت مربع دارای 7 اتاق خواب و 13 حمام زمانی که مایکل جکسون در سال 2009 فوت کرد وی عمارتی را با کرایه ماهیانه یک صد هزار دلار در اختیار داشت. در واقع مالک آن عمارت هوبرت گوئز بود. وی مدیر عامل اد هاردی است. این عمارت در سال 2002 ساخته شده و همانند یک قلعه فرانسوی طراحی شده است. گوئز در سال 2004 این عمارت را به قیمت 18.5 میلیون دلار خریداری کرده اما چندی پیش آن را به قیمت 38 میلیون برای فروش قرار داده بود. با توجه به بالا بودن این مقدار سپس قیمت 28 میلیون دلار و در نهایت 23.5 میلیون دلار را برای فروش آن در نظر گرفته است. مایکل دل، دل
مکان: آستین، تگزاس - قیمت: 18.5 میلیون دلار مساحت: 33 هزار فوت مربع دارای 8 اتاق خواب و 13 حمام مایکل دل مدیر شرکت دل دومین تولید کننده بزرگ کامپیوترهای شخصی در جهان است. عمارت محل اقامت وی در سال 1997 و در زمان اوج شکوفایی دنیای فن آوری ساخته شده است. امکانات رفاهی مختلف از قبیل اتاق کنفرانس، استخر روباز و مسقف، زمین بسکتبال و انواع اتاق های مختلف تنها بخشی از ویژگی های این عمارت مجلل 33 هزار فوت مربعی را که در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده است را تشکیل می دهد. استیو جابز، اپل
مکان: پائولو آلتو، کالیفرنیا - قیمت: 2.6 میلیون دلار مساحت: 5 هزار و 678 فوت مربع دارای 7 اتاق خواب و 4 حمام همانند بسیاری دیگر از چهره های سرشناس دنیای فن آوری استیو جابز نیز در کالیفرنیای شمالی اقامت دارد. وی اوقات فراغت خود را در عمارتی 5 هزار و 678 متری که آن را خانه می نامد می گذراند. این مکان در سال 1920 ساخته شده و در زمینی نیم هکتاری واقع شده است. بیل گیتس، مایکروسافت
مکان: مدینا، واشینگتون - قیمت: 122.4 میلیون دلار مساحت: 50.050 فوت مربع دارای 8 اتاق خواب و 25 حمام بیل گیتس ثروتمندترین فرد در آمریکا محسوب می شود. وی تا سال 2002 مدیر عامل مایکروسافت بوده اما در این سال مسئولیت خود را به استیو بالمر واگذار کرد. عمارت شخصی وی علاوه بر اتاق های مختلف دارای 6 آشپزخانه، اتاق ناهار خوری هزار فوت مربعی، استخر و یک کتابخانه با سقف گنبدی شکل است. اسکات بوراف، منابع انرژی میلر
مکان: ناکسویل، تنسی - قیمت: 8.5 میلیون دلار مساحت: 36 هزار و 720 فوت مربع دارای 8 اتاق خواب و 11 حمام
در سال 2006 همسر بوراف پس از شش سال مبارزه با سرطان جان خود را از دست داد. از این رو اسکات برای آنکه تغییری در زندگی خود ایجاد کرده و فعالیتهایش را از سر بگیرد به ویلا کولینا نقل مکان کرد. این عمارت به دریاچه فورت لودن مشرف بوده و دارای استخر روباز و مسقف است. همچنین چشم اندازی زیبا به کوه های اسموکی و رودخانه تنسی دارد. کتابخانه ای سه طبقه و گاراژی با گنجایش 7 خودرو از دیگ ویژگی های این عمارت محسوب می شود. قیمت اولیه این مکان 21 میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که در نهایت بوراف آن را به قیمت 8.5 میلیون دلار خریداری کرد. لری اِلیسون، اوراکل

مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 6.4 میلیون دلار مساحت: 10 هزار و 742 فوت مربع دارای 5 اتاق خواب و 6 حمام مدیر عامل اوراکل دارای شش منزل مسکونی بوده که یکی از آنها در سانفرانسیسکو واقع شده است. الیسون در سال 1988 این مکان را به قیمت 3.9 میلیون دلار خریداری کرده است. علاوه بر 5 اتاق خواب، این مکان چشم انداز بی نظیری به خلیج سان فرانسیسکو داشته که در سال 2013 می تواند محل مناسبی برای تماشای مسابقات جهانی قایقرانی باشد. ایوان ویلیامز، تویتر

مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 2.4 میلیون دلار مساحت: 3 هزار و یک فوت مربع دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام ایوان ویلیامز موسس و مدیر عامل سابق شبکه اجتماعی تویتر که در حال حاضر تعداد کاربران آن از مرز صد میلیون نفر عبور کرده، است. در واقع وی در مرکز سان فرانسیسکو زندگی می کند. وی به تازگی از پنت هاوسی واقع در منطقه سوما به این محل نقل مکان کرده است. سبک خاص ویکتوریایی خانه های این منطقه یکی از دلایل شهرت آن است. ویلیامز منزل خود را به قیمت 2.4 میلیون دلار خریداری کرده و تنها 3 هزار فوت مربع مساحت دارد که نسبت به دیگر چهره های سرشناس در این زمینه منزل کوچکتری را در اختیار دارد. دنی اِسپنس، پروکورپ اَسوشیتز
مکان: وودلندز، تگزاس - قیمت: 19 میلیون دلار مساحت: 30 هزار و 717 فوت مربع دارای 10 اتاق خواب و 15 حمام پروکورپ اَسوشیتز یک شرکت مشاوره و مدیریت در زمینه های انرژی، امور مالی و تولیدی است که از مشتری های مطرح آن می توان به کوکاکولا و موتورولا نام برد. دنی اِسپنس در عمارت مجللی که به آن ملک DanMar گفته می شود و نشان دهنده اول نام وی و همسرش ماریان است اقامت دارد. وی اخیرا این مکان را با قیمتی برابر با 19 میلیون دلار برای فروش گذاشته است. این عمارت در زمینی به مساحت بیش از 4 هکتار واقع شده و گاراژی با گنجایش 6 خودرو، استخر و سینمای خانگی بخشی از ویژگی بی شمار آن را تشکیل می دهد. لئو آپوتکر، اچ پی
مکان: آتِرتون، کالیفرنیا - قیمت: 7 میلیون دلار مساحت: 6 هزار و 280 فوت مربع دارای 6 اتاق خواب و 7 حمام لئو آپوتکر در سپتامبر 2010 به عنوان مدیر عامل شرکت اچ پی برگزیده شد. این شرکت بودجه ای 4.6 میلیون دلاری را برای نقل مکان وی از آلمان به کالیفرنیای آمریکا پیشنهاد کرده و او این پول را برای خرید عمارتی 7 میلیون دلاری در آترتون مورد استفاده قرار داد. طی سال گذشته یک صد منزل مسکونی در این منطقه با میانگین قیمت 3 میلیون دلار به فروش رسیده که از این نظر عمارت آپوتکر در میان گران قیمت ترین املاک مسکونی آترتون قرار می گیرد. استخر، اتاق سرگرمی و بازی، کتابخانه و تعداد زیادی اتاق های مختلف بخشی از امکانات این عمارت مسکونی را تشکیل می دهد.​
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس از محل اقامت در کانادا

عکس از محل اقامت در کانادا

 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه ای ویلایی در کانادا2

خانه ای ویلایی در کانادا2











 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه ای زیبا و مدرن با طراحی هوشمندانه در آلمان

خانه ای زیبا و مدرن با طراحی هوشمندانه در آلمان

خانه ای زیبا و مدرن با طراحی هوشمندانه در آلمان

شرکت طراحی dmvA خانه ای مدرن و زیبا به نام vB4 ساخته است که در حاشیه ی برچت آلمان واقع است.
به گفته ی مجریان طرح: «طراحی این خانه از سقف ذوزنقه ای خانه های معمولی الهام گرفته است. شکل الوارها و کالبد خانه درست شبیه مدل قدیمی آن است. این قسمت ها بهم متصل می شوند و فضای کتابخانه، حمام و ورودی را تشکیل می دهند. نمای خارجی به رنگ سیاه است تا بازتاب نور در آن مشابه جنگلی باشد که خانه در آن واقع شده است.
قسمت جلویی و عقبی خانه پارتیشن های متحرک دارد که به دلخواه ساکنین نمای باغ و استخر را می پوشانند» با توجه به قوانین نقض نشدنی شهرداری، این طرح جنجالی تنها در ۲۶ متر مربع ساخته شده اما کمی جا تاثیری بروی جاداری یا نمای خانه نگذاشته است.​































 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانـه مدرنی که معلق است!

خانـه مدرنی که معلق است!

خانـه مدرنی که معلق است!



ایده های نوآورانه همیشه قابل توجه است خصوصا اینکه در مورد خانه و زندگی باشد. از جمله این خانه که روی لبه ی تپه ای شیب دار در منطقه ای روستایی در سوفولک انگلستان به حالت معلق ساخته شده است. این خانه معلق توسط معماران یک شرکت هلندی بنام MVRDV که شهرت جهانی دارد به اتمام رسیده است. از ویژگی های این خانه ی بی نظیر این است که نمای بیرونی آن از فولاد ضد زنگ و نمای داخلی آن از تخته های چوبی سه لایه ساخته شده است.

این خانه مدرن که با نام "انبار متوازن" شناخته می شود دارای چهار واحد دوخوابه است که علاوه بر امکانات کامل مسکونی مبله با یک استاندارد و ظرافت بالا، آشپزخانه بزرگ، پذیرایی مناسب، دارای راه پله های مخفی نیز هست که به انبار زیر زمینی هدایت می شود. بطوریکه در سطح زیرین این خانه نیز فضایی در حد سطحی که در تصاویر مشخص است فضای قابل سکونت در نظر گرفته شده است. این خانه ی هیجان انگیز و متفاوت که متناسب با تغییرات فصلی طبیعت دارای امکانات ویژه ای می باشد، تنها برای گذراندن تعطیلات ساخته شده است.


































































 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سازه انعطاف ناپذير

سازه انعطاف ناپذير

ساختماني كه تصاوير آن رادر اين بخش مشاهده مي كنيد در ساحل آتلانتيك در ايالت نيويورك واقع شده است و كاري از آتليه طراحي و معماري "بلمونت فريمن" مي باشد كه سمبلي از بهره گيري تمام و كمال از خلاقيت در معماري به سبك مدرن است. شكل كلي كاملاً نامتجانس و ساختارشكن است. پنجره ها عمودي هستند و نماي خارجي شكاف هايي در خود دارد به گونه اي كه گويي ساختمان به دو بخش مجزا تقسيم شده است. پنجره دوار و گردي شكل نيز فضاي منحصر بفردي را بوجود آورده است. طرح پلان اين سازه در انتهاي تصاوير آمده است.






برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید. ابعاد: 550x391px



برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید. ابعاد: 550x367px



برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید. ابعاد: 550x367px



برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید. ابعاد: 550x588px



برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید. ابعاد: 550x366px






 

mahsa hf

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خانه استخر

خانه استخر

“خانه استخر” با مساحت ۱۲۰۰ فوت مربع و با طراحی ویژه ”تندیس سازی مینیمالیستی در منظر” ساخته شده است. معماری آن در تضاد با معماری بنای موجود است.





طول استخر را قابی چوبی پوشش می‌دهد که محلی برای نشستن ایجاد می کند. این قاب از چوب درخت گردو برزیلی ساخته شده است و گرما ، حالت دریایی و تندیسی بنا را به طور همزمان به وجود می آورد.





در جنوب، ساختمانی با فضای باز زیاد برای غذاخوری و استراحت در مقابل لند اسکیپ زیبا قرار گرفته است



فضاهای داخلی قسمت ایوانی “خانه استخر” شامل نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه، فضای بار و یک حمام ساده است.








در شمال یک چشمه معدنی و یک دوش خارجی-داخلی موجود است.دوش در شکل بالا مشاهده می کنید.

خانه استخر ویلتون Wilton Pool House
گیسو و مژگان حریری
ویلتون امریکا
ساخته شده در
2007


منبع:www.alpnu.blogfa.com
 
آخرین ویرایش:

mahsa hf

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
آرامش با یک مستطیل سفید

آرامش با یک مستطیل سفید

نکته جالب در مورد این ویلا آنست که طراح توانسته به کمک تنها حجم حاکم بر بنا یعنی یک مستطیل سفید فضایی متنوع و آرام را به وجود بیاورد



یک پل چوبی و یک باغچه شیشه ای ، ۲ قسمت ساختمان را به هم پیوند داده اند این بنا توسط معمار هایاتو کومانسو در ماتسویامای ژاپن ساخته شده است .


این خانه در حومه شهر واقع شده است ، در دو طبقه با یک بدنه مستطیل شکل سفید که باغچه ای را در مرکز خود محصور کرده است و یک تراس در پشت بنا .


له های سنگی به ساکنین اجازه می دهد که پا برهنه از محل پذیرایی به قسمت نشیمن و ناهار خوری بروند و از روی نقش و نگار ماسه ای طراحی شده بر باغچه عبور کنند



یک راه پله مارپیچی به پل بالا راه دارد که طبقه اول اتاق خواب ها و حمام را به هم وصل می کند
این مسکن برای یک زوج به همراه فرزندانشان در فاصله ی اندکی دور از منطقه شهری ماتسویاما ، در فضایی آرام و وسیع قرار گرفته است


یده های خریدار همانطور که بیان شد فراهم آوردن یک سبک زندگی در مکانی راحت که بتوان حس طبیعت و حس در کنار خوانواده بودن را احساس کرد در اینجا به ظهور رسیده است .



حیاط غربی حسی خوشایند توام با آرامش و خنکای مطبوعی را برای استفاده کننده اش به وجود می آورد .همینطور حیاط شرقی محیطی گرم را به وسیله دیوار و سقف شیشه ای اش فراهم کرده
است .

در نتیجه این ۲ حیاط تهویه ای متعادل را در دماهای متفاوت ایجاد می کنند که منجر به سیرکولاسیون مناسب هوا در کل بنا خواهد شد



نکته جالب در مورد این ویلا آنست که طراح توانسته به کمک تنها حجم حاکم بر بنا یعنی یک مستطیل سفید فضایی متنوع و آرام را به وجود بیاورد





 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا