حرفهایی که هرگز نباید به همسرتان بگویید

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


رخی لغات و جمله ها در میان صحبت های ما وجود دارد که کاملا نا خواسته و نا آگاهانه ایجاد احساس بدی در ذهن همسرمان میکند که باید آنها را شناخته و حذف کنیم.
در مورد سن هم با احتیاط صحبت کنیم:
همیشه به این مسئله که خانم ها به سن شان حساسیت نشان می دهند می خندیم و با جنبه ای طنز آمیز آنرا می بینیم اما این مسئله بین مردان و زنان تفاوت زیادی ندارد با این تفاوت که زنان حساسیت و نگرانی خود را نشان می دهند اما مردان در درون خود نگران و نا راضی می مانند. این اصل دلیل بر این نیست که از سن و افزایش آن فرار کنیم نه! بهتر است با آن مثبت برخورد کنیم به این صورت که حتی اگر همسرمان خود به افزایش سنش صحبت کرد با حرف هایی مانند " این سالها ی عمرمان چقدر قشنگ و خوب سپری شده " به جای اینکه بگویید " داری پیر می شی " و امثال این بعد فکر همسرتان را عوض کنید.هرگز به راحتی به پیر شدن و شکسته شدن همسرتان اشاره نکنید.



ناراحتی او را بیان نکنید:
زمانی که همسرتان مشکلی دارد و از چیزی ناراحت است در رفتارها و حرفهایتان دقت کنید. زمانی که یکی از زوجین از مشکلی رنج می برد نظر و باور همسرش برای او بسیار مهم است پس هرگز این جمله را که " میدونم سخته میدونم مشکله میدونم تو اصلا از این وضع خوشحال نیستی" بر زبان نیاورید چون باور شما در صحبت هایتان به او منتقل می شود و تاثیر می گذارد به جای این حرفها به او بگویید " من به قدرت تو در مقابله و تحمل این مشکل ایمان دارم " و یا " تو که همیشه محکم هستی ".

به راحتی تسلیم نشوید:
در مشکلات و مسائل سخت زندگی هیچ پیشنهادی تلخ تر از این نیست که به همسرتان بگویید که " باید قبول کنیم که نمی توانیم کاری بکنیم" این جمله حس نا توانی و تسلیم شدن را به همسرتان از سوی شما منتقل می کند و علاوه بر تاثیر منفی شما را در ذهن همسرتان فردی ضعیف نشان می دهد.
 

Similar threads

بالا