جملات قصاری از شهدا و جانبازان

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
جملات قصاری از شهدا و جانبازان شهيد رجب بيگي از يک سو بايد بمانيم که شهيد آينده شويم و از ديگر سو بايد شهيد شويم تا آينده بماند . هم بايد امروز شهيد شويم تا فردا بماند و هم بايد بمانيم تا فردا شهيد نشود. عجب دردي، چه مي شد امروز شهيد مي شديم تا دوباره فردا شهيد شويم.

شهيد بهزاد امرائي
شهيد هم چون شمعي است که خود را مي سوزاند تا بلکه بشريت در پرتو انوار بي نهايت روشن آن، راه صحيح چگونه زيستن را بياموزد. شهيدان در سپهر عشق قرآنند. شهيد هم چون قلبي به اندام هاي مرده ي بي رمق جامعه، خون خويش را مي رساند و بلندترين فريادش تکامل انسانيت درلواي قرآن است.

شهيد فضل الله خودسياني
خدايا اگر گوئيم ثناي تو گوئيم و اگر جوئيم ثناي تو جوئيم و اگر يابيم ثنا و رضاي تو يابيم.خدايا از هردو جهان مهرتو گزيدم و جامه پلاس پوشيدم و پرده عافيت دريدم.الهي اگر طاعت بسي ندارم در دوجهان جز توکسي ندارم.خدايا فضل ترا گران نيست و شکر تورا زبان نيست.خدايا مگو چه آورده ام که درد و دوا نشوم و مپرس چه کرده ام که رسوا نشوم.الهي طاعت خود مجوي که تاب آن ندارم.

شهيد فضل الله خودسياني
الهي کشته ي تو به کشتن شاد است و سوخته ي تو به سوختن خشنود.پس يارب قبول کن.خدايا خود انتخاب کردم چه چيزها ديدم و در اين محيط شنيدم.خدايا بر اساس وظيفه آمدم،قبول کن اين طاعت ناچيز و قبول کن اين جان ناقابل را،هيچ چيز برايت نداشتم و چيزي وانگذاشتم،مگر غيرخدايي و گنه کاري.دنيا رنجور است،خليفه تو چه ها کرده که باعث آزردگي يتيمان و نابودي عزت او شده است.ملت شيعه تو در بند است ( از بيرون و داخل ) پس ترا به حق مظلوميت حضرت زهرا(س) تو خودت آزادي اين ملت را فراهم کن.

شهيد جعفر جعفري
چشم بصيرت را بگشا، به اطراف نظر کن، به جهان بينديش، چه مي بيني ؟ .... تو بزرگتر از آني که فکر کني، کل زمين و آسمان وکرات وکهکشان ها براي توست، پس به قيامت نظر کن.

شهيد محمد مهاجري
خدايا : سرودمان را شنيدي ، انالله و انااليه راجعون . خدايا : آوايمان را شنيدي، لاالله الاالله. خدايا : شعرمان را شنيدي، فباي آلاء ربکما تکذيان. پروردگارا، کتابمان قرآن، پيمانمان ايمان، جرممان قيام، راهمان اسلام، پيشوايمان امام، سلاحمان وحدت، درسمان جهاد و مقصدمان شهادت است.

جانباز علي شجاعي
درد ترکش امروز را با هزاران بي خيالي فردا عوض نمي کنم. اگر دست ندارم، سرافرازم که دستم را در راه ياري دين خدا داده ام. اگر پا ندارم، خوشحالم که قدم در راهي گذاشتم که صراط مستقيم است. اگر قطع نخاعم و کمرم معيوب شده، تنها به اين حسن صبر مي کنم که براي دفاع از ناموس و حيثيت کمر همت بستم. اگر نمي بينم، صابرم که چشم خود را در راه هدفي والا فدا کرده ام. اگر گوشم آسيب ديده، خوشحالم که با هوشياري قدم در راه سعادت نهاده ام. اگر شب و روز سينه ام از صدمات گاز شيميايي، در رنج و عذاب است، رو سفيدم که هر سرفه ام فرياد رسايي است از صداقت ما. همان بوسه اي که پير مرادمان (ره) بر بازوانمان زد، التيام بخش همه ي آلام روحي و جسمي ام مي باشد.

شهيد حميد الله ياري
آري، خدا حافظ اي شبهاي تار . که من اينک به روز روشن قدم مي نهم. اي روزگار: خدا حافظ. من ديگر بازيچة دست تو نمي شوم زيرا قدم به ميداني نهادهام که مردانش، خود نگارندة تاريخ هستند ....

شهيد محمد سبزي
خدايا: من شمعم، ميسوزم تا راه را روشن کنم، تنها از تو مي خواهم که وجود مرا تباه نکني و اجازه دهي تا آخر بسوزم و خاکستري از وجودم باقي بماند ....

شهيد ابن يامين جهاندار
خدا يا چه بگويم ار آن بسيجي کم سن و سال با اين که خاک سر و رويش را پوشانده و خستگي و بي خوابي در چهرهاش نمايان مي باشد، مي بيني در حال عبادت است و از خدا مي خواهد که اين کارها را به درگاه خودش قبول کند و در همين حال به نداي خداوند خود لبيک گفته و توسط از خدا بي خبران عراقي به شهادت مي رسد .

شهيد حسن خاکسار
آنان که رفتند کار حسيني کردند و آنان که ماندند بايد کاري زينبي بکنند وگرنه يزيديند .

شهيد ناصر دشتي پور
اضطراب و نگراني از آينده و تاثر و افسوس بر گذشته از جمله موانعي هستند که اگر در روح کسي نفوذ نمايد عزم و تصميمش را در هم مي شکند و او را خود باخته و مرعوب مي سازد. الهام گيري از انبيا در زندگي موجب از بين رفتني کنواختي در زندگي است.

شهيد سيد منصور بياتيان
اگر کشته شدم مرا غسل ندهيد، چون ننگ است کسي که معلمش، حسين (عليه السلام) را غسل نداده اند خودش را غسل دهند. مادرم به تو گفته بودم که عاشق خدا هستم و اينک آمده ام تا در صحراي کربلاي ايران، در کنار کاروان حسين زمان، خميني بت شکن کارواني از خون بسازم .

شهيد مهدي شريعتي
شما اي ملت قهرمان و اي ملت امام تذکر که هر مکتبي و هر امتحاني و آزمايشي نهايتاً کارنامه اي دارد و معيارهايي که صادق از کاذب بشناسد و مکتب ما مسلمين نيز چنين است. مکتبمان اسلام عزيز و دروسش دروس هدايت و هدفش تحقيق به اهداف الهي است. اما امتحان بسي مشکل است و جهاد با نفس و قتال با کفر و نفاق است.
 

Similar threads

بالا