<<<<هدیه‌‌ای که شهدا برای مادرانشان می‌گرفتند>>>>

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز



.
.
.


وقتی که قرار بود برای «مادر» هدیه‌ای بگیرند، با خواهرها و برادرها پول‌هایشان را جمع می‌کردند و می‌خریدند، از یک شاخه گل و یک جعبه شیرینی گرفته تا لباس و ظرف و ظروف و هر چیزی که مادرشان لازم داشت. آن روزها هم گذشت، این بار مادر بود که با تمام وجودش، عزیزترین‌هایش را به پروردگارش هدیه داد. در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن، به سراغ مادران شهدا می‌رویم که امروز با یادآوری خاطره‌ای از «هدیه‌ای که شهدا برای مادر می‌گرفتند» لبخندی بر لبانشان نشست.






چادری که هنوز نگه داشتم



مادر شهید مفقود «حمیدرضا مهرایی» می‌گوید: قدیم‌ها که روز مادر نمی‌گرفتند؛ اوایل که این قضیه مطرح شده بود، بچه‌ها می‌گفتند «مامان، پول بده برایت صابون یا جوراب بخریم» یک بار در تولد حضرت فاطمه زهرا(س) حمیدرضا برای من پارچه چادری خرید و آورد؛ به او گفتم «این چیه؟» گفت «هدیه روز مادر» گفتم «تو که پول نداشتی؟» گفت «پول تو جیبی‌هایم را جمع کردم برای چنین روزی» آن چادر پاره شد اما آن را یادگاری نگه داشتم؛ یکبار دیگر هم یک دست بشقاب چینی گل سرخ برای من خریده بود که من آن را برای جهیزیه دخترم دادم.

:gol:

بچه‌های شهیدم باهم یک پارچه پیراهنی خریدند



مادر شهیدان «احمد، علی، یونس و محمد جوادنیا» می‌گوید: آن موقع‌ها بچه‌های شهیدم باهم پول می‌گذاشتند و هدیه می‌گرفتند؛ یادم است یکبار پارچه پیراهنی گران‌قیمت برایم گرفته بودند.

:gol:




جاروبرقی که داود خریده بود را یادگاری نگه داشتم

مادر شهیدان «داود، علیرضا و رسول خالقی‌پور» درباره هدیه فرزندان شهیدش می‌گوید: بچه‌های من هم مثل بچه‌های دیگر هر چیزی که لازم داشتم، می‌گرفتند؛ اولین هدیه‌ای که داود برایم گرفت، جارو برقی بود؛ الان هم آن جارو برقی را دارم البته زیاد کار نمی‌کند اما یادگاری نگه داشتم؛ خیلی هم از آن جارو برقی کار کشیدم. بیشتر وقت‌ها برایم کتاب می‌خریدند، آنها باهم هماهنگ می‌کردند که چه کتابی برایم بخرند، معمولاً کتاب‌های مذهبی بود و آنها را هنوز هم دارم. الان می‌خواهم برای هدیه روز مادر یک نگاه به من کنند.


:gol:



مادری که پیش فرزندانش است

با منزل شهیدان «محمدحسن، محمدابراهیم و محمدحسین طوسی» تماس گرفتیم اما مادر این شهدا به آرزویش رسیده و در کنار بچه‌های شهیدش است.

:gol:



راضی نبودم برایم هدیه‌ای بگیرد

شهید «محمدحسن صادقی» از شهدای عملیات «مرصاد» است؛ مادر این شهید می‌گوید: راستش را بخواهید نمی‌گذاشتم برای من هدیه‌ای بگیرند؛ می‌گفتم فعلا لباس دارم، وقتی پاره شد، برای آن موقع هم خدا بزرگ است.

:gol:



شهادت پسرم، هدیه‌ای که از او به یاد دارم

شهید «مسعود جوادی» از شهدای عملیات «کربلای 5» است و پیکرش مطهرش 10 سال بعد از انتظار مادر در قطعه 29 آرام گرفت؛ مادر آقا مسعود می‌گوید: هر چیزی که لازم داشتم می‌گرفتند؛ الان یادم نمی‌آید برایم چه می‌گرفت. اما شهادتش هدیه بزرگی برای من است.

:gol:




برایم لباس می‌دوخت

مادر شهید مفقود «اکبر منفرد» می‌گوید: پسرم آن موقعی که محصل بود در ایام تعطیلات تابستان در بازار هم خیاطی می‌کرد؛ معمولاً به من پول هدیه می‌داد؛ البته چون خیاطی بلد بود، برای من لباس می‌دوخت.
پسرم سرباز شهید است و 25 سال است که از او خبری ندارم؛ هر مادری دوست دارد در این ایام بچه‌اش در کنارش باشد؛ امروز به تمام مادران می‌گویم، بچه‌های خوبی تربیت کنند و تحویل جامعه دهند تا سربلند باشد.

:gol:



یک شاخه گل می‌دادند

همسر شهید سرلشکر «قنبر قنبرزاده» و مادر شهید سرتیپ خلبان «امیرهوشنگ قنبرزاده» می‌گوید: همسرم در جبهه جنوب به شهادت رسید؛ پسرم نیز شاگرد اول رشته خلبانی شد؛ آن موقع آقای خامنه‌ای رئیس جمهور بودند که به پسرم درجه دادند؛ او استاد خلبان شد و در حین انجام وظیفه در اول اردیبهشت 1372 به شهادت رسید و فرزند امیرهوشنگ یک روز بعد از شهادت پسرم، به دنیا آمد.

همسر و پسر شهیدم معمولاً در روز مادر یک شاخه گل با یک پاکت پول می‌دادند و می‌گفتند هر چه که دوست داری برای خودت بگیر. امروز بزرگترین هدیه امیرهوشنگ برای روز مادر، راهی است که او رفت.

:gol:



از لبنان برایم روسری و لباس ‌خریده بود

مادر شهید «یوسف رضایی‌مطلق» می‌گوید: یوسف پسر ارشدم است که در سال 1366 در ماووت عراق به شهادت رسید؛ آن موقع‌ها خیلی بحث روز مادر مطرح نبود اما وقتی پسرم حقوقش را از سپاه می‌گرفت، اول می‌آمد و مبلغی به من می‌داد. خیلی حرمت پدر و مادر را نگه می‌داشت.

گاهی که به لبنان می‌رفت، از آنجا برای من لباس و روسری هدیه می‌گرفت؛ بعضی وقت‌ها هم ظرف و ظروف می‌خرید؛ من هم وسایل خانگی را برای خودش نگه داشتم که قسمت نشد یک روز وسایل را در خانه دامادی‌اش ببینم.

این مادر شهید ادامه می‌دهد: اگر به عمق دفاع مقدس نگاه کنیم، مادران جنگ را اداره کردند؛ جوان‌هایی پرورش دادند که اسم آن بچه‌ها تن دشمن را به لرزه در می‌آورد؛ امروز مادران باید الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا(س) بچه‌هایی تربیت کنند پاسدار اسلام و خون شهیدان باشند.

.
.
و اما مادران انتظاری که این روزها در قاب عکس بچه‌هایشان زمزمه می‌کنند: «ای کاش در روز مادر پلاک تو را به من هدیه می‌دادند».


___________________

به روایت...
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
راهشون ایشالا پر رهرو باشه.

هر سال منم پولای بچه ها رو جمع میکنم واسه مادرمون کادو میخرم....

پس این پول جمع کردن همیشه بوده....:gol::smile:

یاعلی ع
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]چه هدیه‌ای برای مادرم بخرم؟
[/h]

روز مادر را با دادن هدیه ای خاص به مادرتان که توسط خودتان تهیه شده است و یا با خاطره کردن لحظاتی دوست داشتنی برای مادرتان و خودتان به یاد ماندنی تر کنید .


روز مادر برای مادران خیلی مهم است و همه دوست دارند که این روز را برای مادران و مادربزرگان بدل به روزی به یاد ماندنی بکنند.
در اینجا ده راه خوب برای خوشحال کردن مادران در روز مادر را ارائه می کنیم. ده روش که می تواند روز مادر را تبدیل به یک حادثه ویژه بکند.
[h=2]به همراه مادرتان به خرید بروید [/h] می توانید در این روز با او برای خرید یک هدیه برای خودش همراه شوید چون هر زنی پس ازخود زندگی، به خرید علاقه دارد. برای خرید کردن عجله نکنید تمام یک بعداظهر را با او صرف خرید کنید و بعد باهم به یک رستوران یا کافی شاپ بروید و به این ترتیب این روز به او خوش خواهد گذشت.
[h=2]پختن کیک یا غذا[/h] برای او آشپزی کنید مثلا شیرینی یا غذایی را که خیلی دوست دارد. حتی اگر این کار را بلد نیستید، به عشقی که به مادرتان دارید اطمینان کنید ، قرار است همین عشق این کیک را بپزد نه مهارت شما.
[h=2]آلبوم عکس به یاد ماندنی[/h] پر احساس ترین و زیبا ترین لحظات زندگی همه ما ، لحظاتی است که در کنار مادرمان بودیم .حتما شما از این لحظات عکسهای بی شماری دارید آلبوم عکسی از لحظه های به یادماندنی خود با مادر درست کنید و به او بدهید. این یقینا او را شاد خواهد کرد.
[h=2]فیلم خانوادگی[/h] این کار آنقدری که به نظر می آید سخت نیست، کافی است تصاویر مربوط به روزهای شاد و خوب خانواده را در کنار هم قرار بدهبد، تماشای این فیلم در کنار همه افراد خانواده، به مادرتان حس خیلی خوبی می دهد.
[h=2]شعر [/h] اگر انسان خلاقی هستید و توانایی نوشتن دارید، می توانید شعری برای مادرتان بگویید ،بله شما شاعر نیستید ، کافیست چشمانتان را ببندید ، به قلبتان رجوع کنید و صورت زیبا و مهربان او را به یاد آورید ، می بینید که هزاران کلمه و جمله زیبا بر زبانتا جاری می شود، آنها را به او تقدیم کنید . اگر این شعر را به صورت آواز برایش بخوانید ، شاید کمی خنده دار شود ولی مادرتان لذت سرشاری را همراه با خنده تجربه خواهد کرد و بسیار عالی خواهد شد.
اهدای گلهایی که مورد علاقه مادرتان است مثل گل سوسن، رز و دیگر گلهای زیبا می تواند سبب خوشحالی مادرتان بشود. می توانید تمام خانه را پر از گل کنید ویا با ارسال یک سبد گل زیبا به محل کارش او را غافلگیر کنید

[h=2]یک روز را بیرون از خانه بگذرانید[/h] می توانید در روز مادر، همراه با مادرتان به مکان مورد علاقه او بروید و روز را در آنجا به سر ببرید.مهم نیست که او را کجا می برید همین که او متوجه شود شما به خاطر او تمام کارها و قرارهای ملاقاتتان را کنسل کرده اید بسیار خوشحال می شود .
[h=2]تقدیم کردن کارت تبریک[/h] می توانید این کارت را خودتان بسازید که در این صورت مسلما خوشحالتر خواهد شد. می توانید یک کارت تبریک بزرگ تهیه کنید و روی آن را پر کنید از عکسهای بچگی خودتان و جوان مادرتان و در روی کارت فقط کافیست بنویسید دوستت دارم .
[h=2]گل هایی که او دوست دارد[/h] اهدای گلهایی که مورد علاقه مادرتان است مثل گل سوسن، رز و دیگر گلهای زیبا می تواند سبب خوشحالی مادرتان بشود. می توانید تمام خانه را پر از گل کنید ویا با ارسال یک سبد گل زیبا به محل کارش او را غافلگیر کنید.
[h=2]هدیه کردن یک بوسه به او [/h] در روز مادر حتما به دیدار مادرتان بروید وبه یک تبریک تلفنی اکتفا نکنید، چون باید او را ببوسید و صورتتان را کنار صورتش بگذارید و او را احساس کنید. نگاهش کنید خوب و عمیق ،بگذارید زیباترین تبریک را از کارت پستال چشمان شما بگیرد .
در این روز زیبا ، روز مادر حتما به دیدار مادر بزرگها بروید و از وجودشان لذت کافی را ببرید که همین دم را با آنها بودن غنیمت است ، شما برای بودن با آنها خیلی وقت ندارید.
 

bitajan

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خیلی ممنون یادشان جاویدان
 

Similar threads

بالا