جدیدترین اخبار دنیای موبایل

solo4

عضو جدید
گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد ساختن گوشی ویندوز فون مخصوص به خود را دارد که انتظار می‌رود در نیمه‌ی اول سال 2013 ارائه شود.
این گزارش می‌گوید که مایکروسافت 4 ماه است که مشغول کار بر روی این گوشی است و در حال حاضر مشغول پیدا کردن یک شریک برای خود است تا این گوشی را مونتاژ کند.
با اینکه این گزارش چیزی در مورد نام این گوشی که قرار است وارد بازار شود نگفته اما ما می‌توانیم حدس بزنیم که مایکروسافت نام سرفیس خود را بر روی این گوشی نیز قرار دهد. این اولین باری نیست که مایکروسافت تلاش می‌کند تا گوشی مخصوص خود را بسازد و ارائه کند پیش از این نیز این شرکت سری گوشی‌های kin را در آمریکا ارائه کرده بود که با استقبال از سوی کاربران مواجه نشد.
 

solo4

عضو جدید
سرویس اینترنتی و جستجوی روسی با نام Yandex امروز بر سر زبان‌ها است. در ابتدا این سرویس یک مرورگر اینترنت ارائه کرد و به نظر می آید کمپانی آماده است تا با گوگل نیز وارد رقابت شود. امروز Yandex اعلام کرده است که به زودی یک اپلیکیشن بازار برای گوشی‌ها و تبلت‌های آندرویدی با نام Yandex.Store ارائه می‌کند که در ابتدای کار شامل 40000 برنامه برای دانلود است.
این برچسب فروشگاه جایگزین به جای فروشگاه اندروید یک آجر دیگر از ساختمان قدرتمند این کمپانی است که اکنون می‌توان آن را یکی از تولید کنندگان اجزای اصلی موبایل نامید که قادربه ارائه خدمات رابط کاربری سه بعدی با نام Yandex.shell وچند برنامه موبایل مانند جستچو،فضای ذخیره سازی ابری، ایمیل و نقشه و اکنون یک بازار آندروید سفارشی نیز است.
برای ارائه نزدیک به 40000 برنامه از همان ابتدای کار Yandex با قسمت نرم افزاری اپرا شریک شده است. در حال حاضر این شرکت یک قرار داد اولیه برای نصب Yandex.store خود به طور پیشفرض بر روی دستگاه‌هایی از PocketBook و 3Q دارد. این فروشگاه تا انتهای اکتبر ارائه نمی‌شود اما توسعه دهنده‌گانی که به این فروشگاه علاقه دارند برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به این سایت که به زبان انگلیسی است مراجه کنند.
به نظر می‌رسد از این پس خبرهای بیشتری از این شرکت خواهیم شنید.
 

solo4

عضو جدید
رست به زمانی از سال نزدیک می‌شویم که انتظار داریم گوشی بعدی گوگل یعنی نسل بعدی نکسوس را ببینیم.در سال گذشته درست در همین ماه گوشی گلکسی نکسوس به دنیا معرفی شد. اکنون یک گزارش از سایت androidandme انتشار پیدا کرده است که ادعا می‌کنددر 30 روز آینده گوشی جدید گوگل معرفی خواهد شد.
ویژگی‌های این گوشی جدید چیست؟گزارش ادعا می‌کند که گوگل به سوی سازنده اصلی گوشی‌های خود یعنی شرکت HTC بازگشته است و همچنین می‌گوید که این گوشی جدید دارای صفحه نمایش 5 اینچی خواهد بود که جزو گروه فبلت‌ها قرار خواهد گرفت.دیگر ویژگی‌ها شامل پردازشگر 4 هسته‌ای کوآلکوم، 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود که این حافظه با مجهز بودن دستگاه به درگاه کارت حافظه خروجی قابل افزایش است. البته شایعاتی نیز مبنی بر اینکه احتمال دارد گوشی بعدی گوگل را ال جی بسازد نیز وجود دارند. نسخه‌ی آندروید این گوشی چه خواهد بود؟می‌دانیم که گوگل گوشی‌های نکسوس خود را به آخرین نسخه‌ی آندروید مجهز می کند، این گزارش ادعا می‌کند که این گوشی مجهز به نسخه‌ی جدید آندروید آب نبات ژله‌ای یعنی نسخه‌ی 4.2 خواهد بود.
 

solo4

عضو جدید
شاید شما وقتی گوشی آیفون را می‌خرید بر خلاف دیگر گوشی‌های بازار پول زیادی را بابت این گوشی بپردازید اما این تنها یک جنبه از آیفون است. گروهی در Opower آزمایشاتی انجام داده‌اند و پی برده‌اند که آیفون 5 برای شارژ شدن تنها مبلغی در حدود 41 سنت برای یکسال نیاز دارد.این آزمایش با این پیشفرض انجام شده‌است که کاربر آیفون 5 گوشی خود را هر روز شارژ می‌کند. این گروه همچنین گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ را آزمایش کرده اند و توانستند به این موضوع پی ببرند که گلکسی اس 3 برای 1 سال مبلغ 53 سنت پول شما را هزینه می‌کند تا شارژ شود.
اما علت تفاوت این مقدار چیست؟می‌دانیم که گلکسی اس 3 باطری بزرگتری از آیفون 5 دارد بنابراین واضح است که برای شارژ شدن باطری بزرگتر مقدار الکتریسیته بیشتری نیاز است. همانطور که می‌بینید این میزان مبلغ برای هر دو گوشی بسیار ناچیز است اما Opower خاطر نشان کرده است که باید به این موضوع توجه شود که این میزان تنها برای یک گوشی است و اگر تمام کاربران گوشی‌های هوشمند را در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که جمع این مبلغ چه میزان بزرگی خواهد شد!
 

Similar threads

بالا