تولید انرژی الکتریکی از خاک

hosseinassar

مدیر ارشد
مخترع جوان دانشجو دستگاه تولید انرژی الکتریکی از خاک اختراع کرد که به صورت مداوم 20 سال برق تولید می‌کند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از برنا، محمدحسن احمدی شلمانی، دانشجوی رشته کنترل گرایش ابزار دقیق دانشگاه آزاد واحد خمین این دستگاه را با 200 هزار تومان در مدت سه ماه ساخته است.

احمدی شلمانی با اشاره به هزینه‌های گزاف تولید برق از سایر منابع گفت: خاک ارزان‌ترین منبع است و این دستگاه هم هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

او افزود: این دستگاه به صورت پیل شیمیایی عمل می‌کند و از 2 فاز آند و کاتد و مقداری خاک مرطوب که درون محفظه‌ای نگه‌داری می شود، تشکیل شده است.

احمدی شلمانی گفت: در صورتی که خاک این دستگاه هر 14 ماه یک‌بار مرطوب شود، به صورت مداوم 20 سال برق تولید می‌کند.

او با اشاره به فلز گران‌قیمتی که در دستگاه تولید انرژی الکتریکی استفاده شده، گفت: اگر مسوولان، این فلز را که در معادن ایران به راحتی یافت می‌شود ارزان در اختیارم قرار دهند، می‌توانم به کمک آن یک لامپ 100 وات را با هزینه 5 میلیون تومان به مدت 20 سال روشن نگه دارم. در صورت حمایت و تولید صنعتی، این دستگاه برق اتوبان‌ها، پارک‌ها، فضای سبز و پیاده‌روها را تامین می‌کند.

این اختراع با عنوان تولید انرژی الکتریکی از خاک با شماره 67341 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی ایران ثبت شده است.


منبع
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
او با اشاره به فلز گران‌قیمتی که در دستگاه تولید انرژی الکتریکی استفاده شده، گفت: اگر مسوولان، این فلز را که در معادن ایران به راحتی یافت می‌شود ارزان در اختیارم قرار دهند، می‌توانم ...
فقط متوجه نشدم که آیا در برآورد هزینه 5 ملیونی این فلز گرانقیمت هم در نظر گرفته شده یا نه؟ و اگر احتمالا برق تولیدی با خوردگی این فلزبوجود میآید ( مانند سیستم آند فدا شونده در حفاظت کاتدیک) هرچند وقت یکبار نیاز به کارگذاری مجدد آن است؟

در معادن نفت و گاز این دو محصول براحتی یافت میشوند و اگر دولت اینها را ارزان در اختیار قرار دهد برق ارزان هم خواهیم داشت .بعد از تکنولوژی مشکل اصلی در تولید ، ارزان نبودن مواد اولیه و مصرفیست!
 
آخرین ویرایش:

sarbaznoodeh

عضو جدید
طرح خوبی. من فکر می کنم می توان ارزانترش کرد.
اگر ما یک لامپ 100واتی را 10ساعت در روز استفاده کنیم. می شود یک کیلو وات ساعت در روز. واگر 20سال را در 365 روز ضرب کنیم می شود 7300 روز حالا 5روز بابت سال کبیسه به آن اضافه کنیم (تعطیلی ها را حساب نمی کنیم ) میشود 7305روز حال کل توان مصرفی ما در طول این 20سال می شود7305 کیلو وات ساعت.
اگر برق را کیلو واتی 500تومان که تقریباً با قیمت آلمان با ارض دولتی حساب کنیم 3652500 تومان آنهم پرداخت در20 سال . باید خیلی ارزانترش کرد خیلی خیلی خیلی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Ma majidi

عضو جدید
این اختراع عالیه میشه بیشتر در موردش توضیح بدید یا ادرسی بدید خودم تحقیق کنم
 
بالا