esfahandoor95
عضو جدید
[h=1][/h]
در این مطلب قصد داریم به تفاوت HTTP و HTTPs و اهمیت این موضوع بپردازیم.
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که شخصی پیشنهاد دهد تا از رمزنگاری امنیتی HTTPS در وبسایت خود استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد احتمالا به خبری ارتباط دارد که گوگل در مورد تاثیر استفاده از HTTPS در رنکینگ خود منتشر کرده است. در نتیجه در صورتی که از HTTPS استفاده نکنید احتمالا رتبهی وبسایت شما در گوگل کاهش خواهد یافت و به همین دلیل ترافیک ورودی کمتری از این موتور جستجو دریافت خواهید کرد. این مورد میتواند در کسبوکار شما نیز تاثیر منفی داشته باشد.
اما محصولی که برای بهره بردن از آن سالانه باید حدود ۱۰۰ دلار هزینهی کنید، میتواند تا به این اندازه تفاوت ایجاد کند؟ و اگر پاسخ به این سوال مثبت است، چگونه میتوان از HTTP به HTTPs سوئیچ کرد؟
باید اشاره کنیم که در چند وقت اخیر، HTTPS بیشتر توسط سایتهایی که موضوع اقتصادی دارند و در صفحات پرداخت آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است. اما این موضوع باعث سردرگمی میشود چراکه برای صاحبان مشاغل این سوال پیش میآید که آیا سوئیچ کردن به HTTPS ارزشش را دارد یا خیر. در ادامه
[h=4]HTTPS چیست و چرا به آن نیاز دارید؟[/h]HTTP مخفف HyperText Transfer Protocol (پروتکل انتقال فرا متنی) است. این پروتکل امکان ایجاد ارتباط بین سیستمهای مختلف را فراهم میکند. پروتکل یاد شده عموما به منظور انتقال دادهها از یک وبسرور به یک مرورگر وب که در آن صفحات وبسایتها به نمایش در میآیند مورد استفاده واقع میشود.
مشکل اینجا است که HTTP دادهها را رمزنگاری نمیکند و به همین دلیل افراد شخصثالث میتوانند به اطلاعاتی که بین سیستمها و تحت این پروتکل منتقل میشوند دسترسی داشته باشند.
اما میتوان با بهره بردن از HTTPS (حرف S در اینجا به معنی امن است) انتقال اطاعات بین سیستمها را با امنیت انجام داد.
بدین منظور باید از یک گواهی SSL استفاده کنید تا یک لایهی امنیتی در اتصال بین وبسرور و مرورگر وب ایجاد شود.
بدون HTTPS دادههایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل میشوند، ناامن خواهند بود. اهمیت این موضوع بخصوص برای سایتهایی که در آنها اطلاعات مهم و حساس ارسال و دریافت میشود بیشتر است که از این جمله میتوان به وبسایتهایی که فعالیت اقتصادی دارند یا از درگاههای پرداخت آنلاین بهره میبرند اشاره کرد.
[h=4]برای سوئیچ به HTTPS چه مراحلی را باید انجام داد؟[/h]اگر با راهاندازی وبسایتها آشنایی دارید، در این شرایط سوئیچ کردن به HTTPS میتواند یک تجربهی مستقیم جدید برای شما باشد. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید.
در نظر داشته باشید که برای وبسایتهای کوچک که به عنوان مثال عمدتا از CDN استفاده نمیکنند، نیاز به گذراندن برخی از مراحل بالا نخواهد بود. در هرحال، برای سایتهای بزرگتر شما باید با یک وبمستر با تجربه در این مورد مشورت کنید و از وی کمک بخواهید.
با انجام این کار و با استفاده از یک گواهی SSL، باید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید که آدرس وبسایت شما در کنار یک نشان سبز امنیتی در مرورگر نمایان شود یا خیر. این نوع SSL ها معمولا هزینهی بیشتری خواهند داشت. اما به غیر از این تفاوت، هیچ فرق دیگری بین SSL ها وجود ندارد و عملکرد اصلی آنها یکسان است.
اگر از نظر فنی تجربهی کافی ندارید، برای انجام مراحل فوق، نیاز به کمک افراد دیگر خواهید داشت.
ذکر این نکته نیز مهم به نظر میرسد که برای وبسایتهای کوچکی که صفحات آنها از ۵۰ فراتر نمیرود، این مراحل چندان زمان نخواهند برد. اما برای وبسایتهای بزرگتر، بروزرسانی لینکها و هدایت مجدد صفحات باید توسط توسعهدهندگان حرفهای وب انجام شود.
در این مطلب قصد داریم به تفاوت HTTP و HTTPs و اهمیت این موضوع بپردازیم.
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که شخصی پیشنهاد دهد تا از رمزنگاری امنیتی HTTPS در وبسایت خود استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد احتمالا به خبری ارتباط دارد که گوگل در مورد تاثیر استفاده از HTTPS در رنکینگ خود منتشر کرده است. در نتیجه در صورتی که از HTTPS استفاده نکنید احتمالا رتبهی وبسایت شما در گوگل کاهش خواهد یافت و به همین دلیل ترافیک ورودی کمتری از این موتور جستجو دریافت خواهید کرد. این مورد میتواند در کسبوکار شما نیز تاثیر منفی داشته باشد.
اما محصولی که برای بهره بردن از آن سالانه باید حدود ۱۰۰ دلار هزینهی کنید، میتواند تا به این اندازه تفاوت ایجاد کند؟ و اگر پاسخ به این سوال مثبت است، چگونه میتوان از HTTP به HTTPs سوئیچ کرد؟
باید اشاره کنیم که در چند وقت اخیر، HTTPS بیشتر توسط سایتهایی که موضوع اقتصادی دارند و در صفحات پرداخت آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است. اما این موضوع باعث سردرگمی میشود چراکه برای صاحبان مشاغل این سوال پیش میآید که آیا سوئیچ کردن به HTTPS ارزشش را دارد یا خیر. در ادامه
[h=4]HTTPS چیست و چرا به آن نیاز دارید؟[/h]HTTP مخفف HyperText Transfer Protocol (پروتکل انتقال فرا متنی) است. این پروتکل امکان ایجاد ارتباط بین سیستمهای مختلف را فراهم میکند. پروتکل یاد شده عموما به منظور انتقال دادهها از یک وبسرور به یک مرورگر وب که در آن صفحات وبسایتها به نمایش در میآیند مورد استفاده واقع میشود.
مشکل اینجا است که HTTP دادهها را رمزنگاری نمیکند و به همین دلیل افراد شخصثالث میتوانند به اطلاعاتی که بین سیستمها و تحت این پروتکل منتقل میشوند دسترسی داشته باشند.
اما میتوان با بهره بردن از HTTPS (حرف S در اینجا به معنی امن است) انتقال اطاعات بین سیستمها را با امنیت انجام داد.
بدین منظور باید از یک گواهی SSL استفاده کنید تا یک لایهی امنیتی در اتصال بین وبسرور و مرورگر وب ایجاد شود.
بدون HTTPS دادههایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل میشوند، ناامن خواهند بود. اهمیت این موضوع بخصوص برای سایتهایی که در آنها اطلاعات مهم و حساس ارسال و دریافت میشود بیشتر است که از این جمله میتوان به وبسایتهایی که فعالیت اقتصادی دارند یا از درگاههای پرداخت آنلاین بهره میبرند اشاره کرد.
[h=4]برای سوئیچ به HTTPS چه مراحلی را باید انجام داد؟[/h]اگر با راهاندازی وبسایتها آشنایی دارید، در این شرایط سوئیچ کردن به HTTPS میتواند یک تجربهی مستقیم جدید برای شما باشد. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید.
- خرید یک گواهی SSL و یک آیپی اختصاصی از شرکت وبهاستیگ (میزبانی وب).
- نصب و پیکربندی گواهی SSL.
- تهیهی نسخهی پشتیبان از وبسایت کنونی تا در صورت لزوم بتوان آن را بازگردانی کرد.
- تنظیم مجدد تمامی لینکهای داخلی وبسایت و تغییر آنها از http به https.
- بروزرسانی کتابخانههای کد از جمله جاوا اسکریپت، آژاکس و هر پلاگین شخصثالث دیگر.
- هدایت تمام لینکهای خروجی از جمله لیست پوشهها به HTTPS.
- بروزرسانی اپلیکیشنهای htaccess از جمله وبسرور آپاچی، لایتاسپید، NGinx و نیز آپدیت کردن توابع مدیریت سرویسهای اینترنتی (از جمله وبسرور ویندوز) به منظور هدایت ترافیک HTTP به HTTPS.
- اگر از شبکهی تحویل محتوا (CDN) استفاده میکنید باید تنظیمات SSL آن را بروزرسانی کنید.
- پیادهسازی صفحهی خطای ۳۰۱.
- بروزرسانی تمامی لینکها از جمله لینکهای ایمیل، با استفاده از ابزارهای اوتوماسیون بازاریابی.
- بروزرسانی لینکهای جستجوی پولی و صفحات اصلی وبسایت.
- ثبت نسخهی HTTPS سایت در کنسول جستجوی گوگل و نیز سرویس گوگل آنالیتیکز.
در نظر داشته باشید که برای وبسایتهای کوچک که به عنوان مثال عمدتا از CDN استفاده نمیکنند، نیاز به گذراندن برخی از مراحل بالا نخواهد بود. در هرحال، برای سایتهای بزرگتر شما باید با یک وبمستر با تجربه در این مورد مشورت کنید و از وی کمک بخواهید.
با انجام این کار و با استفاده از یک گواهی SSL، باید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید که آدرس وبسایت شما در کنار یک نشان سبز امنیتی در مرورگر نمایان شود یا خیر. این نوع SSL ها معمولا هزینهی بیشتری خواهند داشت. اما به غیر از این تفاوت، هیچ فرق دیگری بین SSL ها وجود ندارد و عملکرد اصلی آنها یکسان است.
اگر از نظر فنی تجربهی کافی ندارید، برای انجام مراحل فوق، نیاز به کمک افراد دیگر خواهید داشت.
ذکر این نکته نیز مهم به نظر میرسد که برای وبسایتهای کوچکی که صفحات آنها از ۵۰ فراتر نمیرود، این مراحل چندان زمان نخواهند برد. اما برای وبسایتهای بزرگتر، بروزرسانی لینکها و هدایت مجدد صفحات باید توسط توسعهدهندگان حرفهای وب انجام شود.