.::ترفند ها و حقه های ویندوز و سایر برنامه ها::.

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خلاصی از دست پوشه بی استفاده ویندوز

برای این کار:
ابتدا از منوی Search ، Start ویندوز را اجرا کنید.
سپس All files and folders را انتخاب کرده و در بخش بعدی ، فلش کنار More advanced options را بزنید. اکنون تیک گزینه های زیر را بزنید:

Search system folders
Search hidden files and folders
Search sub folders

حالا عبارت sfcfiles را در فیلد ابتدایی وارد کرده و دکمه Search را بزنید.
پس از پایان جستجو ، تعدادی فایل sfcfiles.dll یافت خواهد شد.
اکنون روی تک تک این فایل ها راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید (ترفندستان) و نام آن را به نام دلخواهی غیر از آن چه هست تغییر دهید. مثلأ sfcfiles2.dll.
در این زمان شما پیغام خطایی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که این فایلها جزء فایلهای سیستم اند و از شما درخواست می کند که برای برگرداندن آنها به حالت اول CD ویندوز را بگذارید ، دکمه Cancel را بزنید.
سپس سیستم را Restart نمایید.
اکنون پس از راه اندازی مجدد سیستم به سادگی میتوانید با فشردن دکمه Delete پوشه Xerox و همچنین Nwwia را پاک نمایید.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
انجام عملیات ریاضی در Microsoft Word به شکلی سریع

بدین منظور:
نرم افزار Word را اجرا کنید.
از منوی Tools بر روی Customize کلیک کنید.
در پنجره جدید به تب Commands بروید.
اکنون یک پنجره دارای 2 ستون خواهید داشت. از ستون Tools ، Category را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. از ستون دیگر ، Tools Calculate را پیدا کنید (جزء موارد آخر). اکنون Tools Calculate را گرفته و آن را در جای مناسبی از نوار ابزار بالای صفحه رها کنید. ( Drog & Drop ) .
پس از اینکه دکمه Tools Calculate در جای مناسبی از نوار ابزار جای گرفت ، پنجره Customize را ببندید.
حال در یک صفحه خالی Word ، به عنوان مثال دو عدد را این گونه بنویسید:

253
+
789

هر عدد با یک Enter از خطی بعدی جدا گردد. عملگر ریاضی هم مابین دو خط عدد جای گیرد.

یا دو عدد را پشت سر هم و به شکل زیر وارد کنید:

253 + 789

اکنون این 3سه خط را با موس بگیرید و به حالت انتخاب درآورید ( Highlight کنید ) ، بر روی دکمه Tools Calculate که ایجاد کردید ، کلیک کنید.
سپس در خط بعدی ، دکمه Ctrl+V را همزمان فشار دهید تا پاسخ که در اینجا به فرض 1042 است نمایان شود.

این ترفند رو جلو یکی نجام بدین اگه نگفت بابا تو دیگه کی هستی!!!;)
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رقص نور در JetAudio

بدین منظور:
نرم افزار JetAudio را اجرا کنید و فایل صوتی را پخش کنید.
سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl + K را همزمان بزنید.
خواهید دید که ابزار Sound2Vision فعال خواهد شد و تصاویر گرافیکی زیبایی را مطابق با آهنگ برای شما نمایش خواهد داد.
با استفاده از 3 فلش پنجره برنامه ، میتوانید نوع نمایش تصویر و تنظیمات آن را مطابق میل خود تنظیم کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مشاهده سایت های اینترنتی از طریق ماشین حساب ویندوز


از: ترفندستان

برای این کار:
ابتدا به اینترنت وصل شوید.
برنامه Calculator را از طریق Start > All Programs > Accesroies اجرا کنید.
از منوی Help برنامه روی Help Topics کلیک کنید. خواهید دید پنجره جدیدی و مربوط به Help برنامه باز میشود.
اکنون از بالای پنجره ، سمت چپ ، محلی که عبارت Calclulator به چشم میخورد ، بر روی آیکون علامت سوال زرد کلیک کنید.
در داخل منو بر روی Jump to URL کلیک کنید. خواهید دید که پنجره کوچکی باز میشود.
اکنون کافی است در فیلد مخصوص Jump to this URL ، آدرس سایتی که میخواهید به آن وارد شوید مثلأ http://www.tarfandestan.com را وارد کنید و روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا چند ثانیه صبر کنید تا پنجره سمت راست ، صفحه اینترنتی شما لود شود.
به این ترتیب شما یک مروگر مخفی در اختیار خواهید داشت.
لازم به ذکر است برای وارد کردن آدرس اینترنتی ، وارد نمودن //:http الزامی است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ترفندهایی از نوع ماشین حساب!اینو حتما بخونید

از:سافتستان
همه شما تاکنون بارها و بارها از ماشین حساب استفاده کرده اید. عملیات مختلف اعم از 4 عمل اصلی و در ماشین های حساب های پیشرفته تر ، عملیات کاربردی دیگری به وسیله همین ماشین حساب هایی که در خانه همگی ما یافت میشود صورت میگیرد. اما آیا تاکنون با ماشین حساب اعمال دیگری جز این عملیات انجام داده اید؟ در این ترفند قصد داریم تا ترفندهایی بسیار متفاوت ، استثنایی و مخفی را برای شما مطرح کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید از این پس به ماشین حساب خود طور دیگری نگاه کنید!


خاموش کردن ماشین حساب به روشی دیگر
این ترفند بر روی بسیاری از ماشین حساب های قدیمی و جدید قابل استفاده است. به ویژه ماشین حساب های مدرسه ای. مخصوصأ ماشین حساب هایی که دکمه OFF برای خاموش کردن مستقیم ماشین حساب دارند و اتوماتیک خاموش نمیشود. به ویژه اگر به فرض دکمه OFF ماشین حساب خراب شده باشد با این ترفند میتوانید آن را بدون نیاز به این دکمه خاموش کنید.
برای این کار ، پس از روشن کردن ماشین حساب ، کافی است دکمه های 2 و 3 را همزمان نگه داشته ، سپس دکمه ON را بزنید. خواهید دید که ماشین حساب خاموش میشود! این کار را با نگه داشتن دکمه های 5 و 6 نیز میتوانید انجام دهید.

یک باگ یا یک عمل ریاضی؟!
این ترفند بر روی ماشین حساب های معمولی مدرسه ای قابل اجراست.
بدین صورت که ابتدا یک عدد را به دلخواه وارد ماشین حساب کنید. سپس یکبار دکمه ضرب را زده ، سپس دکمه تقسیم و بعد دکمه مساوی را بزنید. عدد بی ربطی برای شما نمایان میشود. اما اکنون چند بار پیاپی دکمه مساوی را بزنید. خواهید دید که به عدد 0 میرسید! حالا کافی است یکبار دکمه ضرب را بزنید ، سپس دکمه جمع (به علاوه) ، و نهایتأ باز هم دکمه مساوی! خواهید دید که عددی که در ابتدا وارد کرده بودید برای شما (سافتستان) نمایان خواهد شد!
به عنوان مثال اگر 25 را وارد کنیم ، سپس دکمه های ضرب ، تقسیم و مساوی را به ترتیب و بزنیم ، عدد 0.04 را خواهیم داشت ، با فشردن 4 بار پیاپی دکمه مساوی به 0 میرسیم. حال ، اگر اینبار دکمه های ضرب ، جمع و مساوی را به ترتیب بزنیم به همان عدد 25 خودمان میرسیم!

کشف شماره تلفن از روی ماشین حساب!
ابتدا شماره 7 رقمی شماره تلفن خود را در نظر بگیرید بدون پیش شماره. (در تهران شماره قدیمی 7 رقمی را در نظر بگیرید ، رقم اول را تکرار نکنید!)
3 رقم ابتدا شماره تلفن خود را وارد ماشین حساب کنید. این عدد را در 80 ضرب کنید. عدد 1 را با آن جمع کنید. حاصل را در 250 ضرب کنید. 4 رقم پایانی شماره تلفن خود را با آن جمع کنید. مجددأ 4 رقم پایانی شماره تلفن را جمع کنید. عدد 250 را از حاصل کم کنید. حال حاصل را بر 2 تقسیم کنید! عددی که به دست میاید شماره تلفن شماست!

لازم به ذکر است از این دست ترفندها در ماشین حساب زیاد است و به نوعی یک شوخی به حساب میایند. این ترفند را هم به عنوان نمونه ای از این شوخی ها معرفی کردیم.

نوشتن کلمات با ماشین حساب!
در زبان انگلیسی برای هر عددی در ماشین یک حرف انگلیسی را در نظر گرفته اند. این حروف که حروف اصلی هم هستند به وسیله آنها میتوان هر عبارت یا کلمه ای را توسط ماشین حساب نوشت. اما با اندکی ذکاوت!
لیست این حروف و اعداد به شکل زیر است:
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
Security 1.2 ذخيره كردن پسوردها

این برنامه برای این ساخته شده که شما بتونید پسوردهاتون رو ذخیره کنید. این برنامه به درد کسایی مثله من میخوره که تو هر سایتی پسوردی جداگانه دارند و نمیخواند اونهارو فراموش کنند.
http://www.schmidtsoft.com/software/security/security12.zip
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نجات CD خش‌دار با خميردندان!

CD یا DVD مورد علاقه شما ديگر كار نمی‌كند؟ دستگاه صدای عجيبی از خود می‌دهد و یا مدت زيادی طول می‌كشد تا بتواند محتویات داخل آن را اجرا کند؟ یا ممکن است در سطح زيرين خش‌های زيادی مشاهده شود؟ در این حالت چاره چیست؟ آیا باید از خیر استفاده مجدد از CD یا DVD خود بگذرید یا راه بهتری نیز وجود دارد؟ در این ترفند قصد داریم با استفاده از یک روش جالب ، CD خش دار خود را نجات دهیم و آن را مجددأ قابل استفاده نماییم.


راه حل: برای پوليش كردن تنها به خميردندان و يك دستمال نرم‌ احتياج داريد كمی خميردندان را روی دستمال و يا پارچه پخش كنيد و سپس در حالت دايره‌ای صفحه خش‌دار را با دستمال پوليش كنيد. بايد تنها پس از چند حركت بتوانيد شاهد اولين نتايج باشيد. هنگامی كه خش‌ها از بين رفتند، CD را با آب بشوريد و آنرا با دستمال يا پارچه‌ای كه بدون كرك باشد پاك و خشك كنيد.

كپی اضافی: اگر CD شما دوباره اجرا شد، بهتر است سريعا يك backup آز آن تهيه كنيد. اگر دارای يك Audio CD‌ و يا فیلم DVD‌ می‌باشيد برای كپی كردن از برنامه مورد نظر خودتان استفاده كنيد. برای سی‌دی و يا دی‌وی‌دی‌های فايلی، به شما نرم‌افزار Tool unstoppable Coper را معرفی می‌كنيم. اين نرم‌افزار را می‌‌توانيد در سايت زير دانلود كنيد:
www.pcwelt.de/doenloads/tools-utilities/sonstiges/407801/index.html
اين نرم‌افزار اين شانس را به شما می‌دهد كه حتی در صورتی كه مديا به سختی قابل خواند باشد، فايل‌های خود را نجات دهيد.
 
آخرین ویرایش:

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استفاده حرفه‌اي تر از کي‌برد (پیشنهاد می کنم این پست رو حتما بخونید اگر پیش کسی نشستین از این ترفند ها استفاده کنید متوجه میشه که شما ...);)

ابتدا قصد داريم به معرفي چند کليد کاربردي در محيط ويندوز بپردازيم که با استفاده از آنها مي‌توانيد تنها با دو کليد، يکي از برنامه هاي موجود در ويندوز را فراخواني کنيد. اين کليدها مي‌توانند سرعت شما را در کار با کامپيوتر بالاتر ببرند و شما را حرفه اي تر جلوه دهند.



• شما مي توانيد با نگه داشتن کليد WINDOWS و در همان حالت که آن کليد را نگه داشته ايد کليد E را بزنيد مشاهده مي کنيد که MY COMPUTER فعال مي شود .


• با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد D را بزنيد مشاهده مي کنيد که SHOW DESKTOP نمايان مي شود. براي آنکه با مفهوم اين جمله آشنا شويد قبل از اجرا اين ترفند يک پنجره مانند MYCOMPUTER باز داشته باشيد. بعد از اجراي اين ترفند مي بينيد که صفحه فعال شما به صورت HIDEN قرار مي گيرد.


• با نگه داشتن کليد WIDNOWS، کليد R را بزنيد مشاهده مي کنيد که پنجره RUN در سيستم شما اجرا مي شود.


• با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد F را بزنيد مشاهده مي کنيد که پنجره SEARCH براي شما فعال مي شود .


• با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد U را بزنيد مشاهده مي کنيد که برنامه UTILITY MANAGER فعال مي شود .


• اگر همين ترفند را براي ساير کليدها امتحان کنيد خواهيد ديد که اگر برنامه اي در DESKTOP داشته باشيد که ابتداي آن با همان حرفي که شما زده ايد شروع شود اجرا مي شود.



در بخش دوم به نحوه استفاده از کي‌برد براي سرعت بيشتر در انجام عمليات‌هايSTANDBY ، HIBERNATE ، LOGOFF ، RESTART ، SHUTDOWN و SWITCH USER مي پردازيم.


بدين منظور:


• براي SHUTDOWN:

براي SHUTDOWN نمودن سيستم با كي‌برد ، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START حرف U انگليسي را دوبار با اندكي مكث مي‌زنيم. خواهيد ديد كه سيستم خاموش مي‌شود.


• براي RESTART:

براي RESTART نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس R را با اندكي مكث بزنيد. خواهيد ديد كه سيستم RESTART مي‌شود.


• براي STANDBY:

براي STANDBY نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس S را با اندكي مكث فشار دهيد، خواهيد ديد كه سيستم STANDBY مي‌شود.


• براي HIBERNATE:

براي STANDBY نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس H را با اندكي مكث مي‌زنيم ، خواهيد ديد كه سيستم HIBERNATE مي‌شود.


• براي LOGGOFF:

براي LOGGOFF نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليد L را دوبار با اندكي مكث مي‌زنيم. خواهيد ديد كه سيستم LOGOFF مي‌گردد.


• براي SWITCH USER:

براي SWITCH USER نمودن سيستم با كي‌برد ، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي L و سپس S را با اندكي مكث مي‌زنيم ، خواهيد ديد كه سيستم SWITCH USER مي‌گردد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جدیدترین روش برای پی بردن به Invisible بودن افراد در یاهو مسنجر

بدین منظور:
کافی است به سایت اینترنتی http://www.4invisible.com بروید.
پس از ورود به صفحه کافی است به جای عبارت Yahoo ID ، آیدی شخص مورد نظر را تایپ کنید و روی دکمه ذره بین کلیک کنید یا Enter بزنید.
پس از چند ثانیه سیستم برای شما مشخص میکند که آیا فرد مورد نظر آنلاین است یا آفلاین.
 
آخرین ویرایش:

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ساخت Setup به وسیله ویندوز XP و بدون نیاز به برنامه جانبی


از: http://www.softestan.com
یکی از دغدغه های اصلی برنامه نویسان و سازندگان محصولات و برنامه های کامیپوتری ساخت Setup برای نصب و Install برنامه ساخت شده بر روی سیستم کاربران است. برای این کار برنامه های مختلف و حرفه ای ساخته شده اما هر کدام این نرم افزارها دارای پیچیدگی های خاصی هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یکی از ابزارهای مخفی ویندوز XP بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک Setup تمام و کمال بسازید. بدون اینکه نیاز به برنامه جانبی دیگری داشته باشید.

بدین منظور:

ابتدا از قسمت Start گزینه Run را انتخاب کنید و در آن کلمه ی Iexpress را تایپ کنید . متظر بمانید تا پنجره ی Iexpress ظاهر شود .
روی گزینه ی Next کلیک کنید .
گزینه Extract Files Only را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید .
در اینجا یک نام برای فایل تون انتخاب کنید . قسمت بالایی . و بعد روی Next کلیک کنید .
گزینه ی No Prompt را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید . توجه داشته باشید اگر در این قسمت گزینه ی Prompt User Width را انتخاب کنید سوالی در مورد ادامه نصب از کاربر پرسیده می شود ، که آیا برای نصب آماده است یا نه ؟
گزینه پیش فرض را انتخاب کنید . و روی Next کلیک کنید .
در اینجا فایل مورد نظر خود را اضافه کنید . مثلا فایل یک فونت يا يك عكس در اینجا می بینید که فقط می توانید یک فایل انتخاب کنید . برای انتخاب کل فایل ، فایل مورد نظر را به صورت Zip در آورید . حالا روی Next کلیک کنید .
در اینجا نمایش می دهد که فایل شما در ویندوز چگونه نشان داده شود . گزینه پیش فرض را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید .
در اینجا گزینه ی Display Message را انتخاب کنید تا بعد از نصب نشان دهد که نصب با موفقیت به اتمام رسیده است . بعد روی Next کلیک کنید .
در اینجا با یک مسیر برای ذخیره فایل خود انتخاب کنید . روی Next کلیک کنید .
در این جا گزینه ی Don’t Save را انتخاب کنید . و روی Next کلیک کنید .
در اینجا روی Next کلیک کنید .
فایل ما با موفقیت به اتمام رسیده است . روی Finish کلیک کنید .
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پرواز کامل تمامی عکسهای درون صفحه با استفاده از یک کد جاوا

از: http://www.softestan.com
قصد داریم تا هم اکنون یک شوخی بامزه در داخل نرم افزار اینترنت اکسپلورر را به شما معرفی کنیم. شما میتوانید با استفاده از یک کد جاوا تمامی عکسهای درون صفحه مورد نظر خود را به پرواز در آورده و حرکات آنها را به دور هم ملاحظه کنید! به نوعی یه رژه دسته جمعی و منظم در پادگان بزرگ اینترنت اکسپلورر! و حتی یک رقص مدور زیبا توسط عکسها! امتحان کردن این ترفند خالی از لطف نخواهد بود.


بدین منظور:
در همین صفحه سافتستان که هستید یا هر صفحه مورد نظر دیگر ، کافی است کد زیر را به شکل صحیح و کامل در داخل Address Bar ( نوار آدرس بالای مرورگر ) Copy و Paste کنید ، سپس دکمه Enter را بزنید:



javascript:R=0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI=document.images; DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i-DIL; i++){DIS=DI[ i ].style; DIS.position='absolute'; DIS.left=Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5; DIS.top=Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5}R++}setInterval('A()',5); void(0);


لازم به ذکر است که این ترفند بر روی مرورگر فایرفاکس نیز تست شده و 100% بر روی هر دو مرورگر جواب میدهد.
تنها دقت کنید کد را به شکل کامل کپی کنید ؛ بدون هیچ نقصی.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پاک کردن پسورد BIOS کامپیوتر به ساده ترین شکل ممکن!


برای این کار:
شما ابتدا نیاز به یک سی دی Bootable دارید. این نوع سی دی در هر مکانی یافت میشود. سی دی نصب ویندوز شما هم احتمال بسیار زیاد Bootable است.
همچنین میتوانید خودتان یک فلاپی بوتیبل بسازید. مهم این است که شما به نوعی وارد خط فرمان شوید.
همچنین اگر DOS دارید میتوانید از آن استفاده کنید.
پس از ورود به خط فرمان با استفاده از هر یک از طرق بالا کافی است دستورات زیر را با دقت وارد نمایید:


DEBUG

O 70 71-

O 71 72-

O 72 73-

Q-


دقت کنید بعد از وارد کردن هر خط دکمه Enter را بزنید ، سپس خط بعدی را وارد کرده و مجدد Enter بزنید تا به خط پایان برسید.
اکنون پس از وارد کردن آخرین خط کار تمام است و شما میتوانید مطمئن باشید پسورد BIOS شما پاک شده است.
حال سیستم را Reset کنید و مشاهده کنید که دیگر پس از ورود به سیستم از شما پسوردی خواسته نمیشود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
4 ترفند کوچک در Yahoo Mail


برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از mail.yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:

1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

2- مشاهده IP افراد فرستنده ایمیل
بدین وسیله شما میتوانید IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.

3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحه
با استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

4- نام شما در ایمیلهای ارسالی
ممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید.

 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
9 دلیل قانع کننده برای ضرورت نصب سرویس پک 2 ویندوز XP


از:http://www.tarfandestan.com

مدت زمان زیادی از عرضه سرویس پک 2 ویندوز XP میگذرد ، اما بسیاری از کاربران همچنان به همان ویندوز قدیمی خود راضی هستند. عده ای هم از SP2 استفاده میکنند اما از بسیاری از تفاوتهای موجود با SP1 بی خبرند. در این ترفند قصد داریم تا 9 دلیل قانع کننده برای شما رو کنیم که با مطالعه آنها میتوانید تصمیم گیری کنید که چرا باید از سرویس پک 2 استفاده کنید.


۱- کمک به حفاظت از کامپیوتر شما از پیوست های خطرناک
ویندوزXP سرویس پک 2 با هشدار در مورد پیوست های نا امن ممکن از کامپیوتر شما در مقابل ویروس هایی که از طریق Internet Explorer , Outllook Express , Windows Messenger گسترش می یابند دفاع می کند.

۲- بهبود بخشیدن به امنیت شما بر روی وب
SP2 از اطلاعات محرمانه شما بر روی فایل ها روی کامپیوتر شخصی تان بوسیله تنظیمات امنیتی نگهبانی و حفاظت می کند.

۳- پرهیز ازدانلود های نا امن
تنظیم Internet Explorer Information Bar که در مورد دانلود های نا امن به شما هشدار می دهد و انتخاب را به شما واگذار میکند تا از دانلود آن فایل هائی که می توانند خطرناک باشند جلوگیری کنید.

۴- کاهش pop-up های آزار دهنده
Internet Explorer pop-up Blocker جستجو و گردش در اینترنت را با کمک به شما در کاهش آگهی و تبلیغات نا خواسته و نوشته های pop-up وقتی که شما در حال وب گردی هستید برای شما لذت بخش تر میکند.

۵- بکار گیری دیواره آتش Firewall
دیواره آتش قدرتمند ویندوز اینک در SP2 به صورت پیش فرض روشن است. این به حفاظت ویندوز XP در مقابل ویروس ها و کرم ها که در در اینترنت گسترده شده اند کمک میکند.

۶- به کار گیری تنظیمات امنیتی شما
Windows security center جدید به شما اجازه میدهد تا به راحتی وضعیت امنیتی خود را بررسی کنید و بر تنظیمات امنیتی خود مدیریت کنید.

۷- دریافت جدیدترین بروز ترین بروزرسانی به آسانی
افزوده شدن بروز رسانی اتوماتیک ویندوز ایکس پی بروز رسانی را راحت تر کرده است به علاوه اینکه اضافه شدن فناوری جدید به قسمت Help Dial-up customer بازدهی بروز رسانی ها را افزایش داده است.

۸- کمک به شما برای حفاظت از آدرس های پست الکترونیک
باز سازی Outlook Express بوسیله محدود سازی آدرس ایمیل شما به کاهش ایمیل های ناخواسته به وسیله Spam ها کمک میکند.

۹- به کار گیری فناوری Wireless بدون دردسر
SP2 پشتیبانی از wireless را بهبود بخشیده و فرایند یافتن و وصل شدن به شبکه های بی سیم را برای شما در خانه یا سفر ساده کرده است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بستن اتوماتیک برنامه های هنگ کرده

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شوید و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop
حالا از قسمت دیگر رجیستری روی AutoEndTasks دوبار کلیک کنید. در پنجره کوچک باز شده در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید.
OK کرده و رجیستری را ببندید. سیستم را مجددأ راه اندازی نمایید.
 
آخرین ویرایش:

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یک شوخی کوچک در اینترنت اکسپلورر


از: http://www.tarfandestan.com

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک شوخی کوچک در نرم افزار Internet Explorer بپردازیم. در این ترفند شما میتوانید با استفاده از یک کد ، برای چند ثانیه اینترنت اکسپلورر را تبدیل به یک زلزله چند ریشتری کنید!

بدین منظور:
نرم افزار Internet Explorer را اجرا کنید.
اکنون کافی است کد جاوای زیر را در قسمت آدرس بار Copy & Paste کنید و نهایتأ Enter کنید:

javascript:function Shw(n) {if (self.moveBy) {for (i = 35; i > 0; i--) {for (j = n; j > 0; j--) {self.moveBy(1,i);self.moveBy(i,0);self.moveBy(0,-i);self.moveBy(-i,0); } } }} Shw(6)
(دقت کنید تمام خطوط کد را کپی کنید به طوری که در برنامه ظاهر شود)
و اکنون منتظر زلزله چند ریشتری باشید!
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ایمیل ها را اتوماتیک پاسخ دهید

با استفاده از نرم افزار Notepad متن مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را در جایی Save کنید.
حال نرم افزار Oulook را اجرا کنید.
سپس به منوی Tools رفته و از Message Rulles روی Mail کلیک کنید.
اکنون از قسمت Select the Conditions for your گزینه For all messages و از قسمتSelect the Action for your گزینه Reply with messages را علامت بزنید.
در ادامه ، روی عبارت Message از بخش Rule Description کلیک کرده وپس از انتخاب ایمیل ذخیره شده، کلید Enter را بزنید.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
راز و رمزهای بازی های موجود در ویندوز

از: http://www.tarfandestan.com

حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.

برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.

بازی FreeCell

1- پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!

2- پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.

بازی Minesweeper

1- برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.
سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.

بازی Pinball

1- پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.

2- پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.

3- پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.

4- پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس توپ را جابجا کنید.

5- پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.

بازی Solitaire

1- پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!

2- پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید!
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دستورات کوچک برای اجرای برنامه های ویندوزی

از منوی Start وارد Run شوید و دستورات زیر را بسته به کاری که انجام میدهند تایپ کنید:

دستور control = باز کردن Control Panel
دستور sndrec32 = اجرای برنامه Sound Recorder
دستور sndvol32 = اجرای ابزار Sound Control
دستور pbrush = اجرای برنامه Paint
دستور write = اجرای برنامه Word Pad
دستور dvdplay = اجرای برنامه Windows Media Player (در صورتی که برنامه پیش فرض پخش فایلهای DVD باشد)
دستور dialer = اجرای برنامه Phone Dialer
دستور dcomcnfg = اجرای ابزار Component Services
دستور mstsc = اجرای ابزار Remote Desktop Connection
دستور nero = اجرای برنامه Nero (در صورت نصب بودن روی هارد)
دستور sol = اجرای بازی Solitaire
دستور winmine = اجرای بازی Mine Sweeper
دستور pinball = اجرای بازی Pinball
دستور freecell = اجرای بازی FreeCell
دستور mshearts = اجرای بازی Hearts
دستور spider = اجرای بازی Spider Solitaire


 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اضافه کردن پسورد دوم براي ورود به ویندوز XP

در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) پسورد دیگری ( پسورد دوم ) قبل از پسورد اصلی User قرار دهید . با انتخاب این پسورد افراد دیگری که از آن ویندوز استفاده میکنند قبل از ورود باید از دو گذر امنیتی قوی عبور کنند.

برای اضافه کردن این پسورد به ویندوزتون مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید :
1)در کادرRUN عبارت Syskey را تایپ کنید و بعد OK کنید .
2)در Caption ( پنجره ظاهر شده ) با عنوان Securing the Windows XP Account Database روی گزینه Update كليك كنيد.
3)حالاقسمت Password Startup را انتخاب و پسورد دلخواه خودتون رو وارد کنید و پنجره را با OK ببندید.

نکته 1 : در صورت لزوم می تو نید در قسمت System Generated Password پسورد را بر روی Floppy Disk ذخیره نمائید تا فقط با استفاده از آن دیسکت قادر به عبور باشید.
از این به بعد زمانی که سیستم روشن و یا ریبوت بشه ، پسورد امنیتی قبل از ورود به حساب های کاربری ظاهر می شود و برای ورود از شما پسورد در خواست می کند.
نکته 2 : اگر پسورد رو سه مرتبه اشتباه وارد کنید سیستم بوت می شه.
 
آخرین ویرایش:

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حافظه مجازي سريعتر در ويندوز

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]براي بالا بردن سرعت اعمال مختلفي كه در ويندوز انجام مي شود مي توانيد از روش زير استفاده كنيد :
در پارتيشن بندي هارد ديسك خود يك درايو جداگانه كه فقط براي فضاي مبادله استفاده خواهد شد جدا كنيد. اين درايو حداقل بايد 200 مگابايت فضا داشته باشد. در مسير زير :
Control Panel\ system\advanced tab\performance\ virtural memory
روي گزينه let me specify my own setting كليك كرده و آن را روي درايوي كه به اين منظور جدا كرده ايد set كنيد.
اگر شما آن درايو را به اندازه 200 مگا بايت گرفته ايد بايد كمترين مقدار را 150 مگا بايت و بيشترين مقدار را 200 مگا بايت قرار دهيد كامپيوتر خود را restart كنيد بايد يك بهبودي محسوس در سيستم ملاحظه كنيد.
[/FONT]
 

* فریبا *

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرمنده بازهم تنکس ندارم .
مرسی تاپیک خوبیه . فقط ای کاش لطف میکردی و اون رو توی تاپیکی که جناب همایی زودتر ایجاد کردن قرار میدادی اینجوری نظم بهتری به تالار داده میشد ;)
 

mahsaii

عضو جدید
از منوي Start گزينه Run را انتخاب كنيد و Regedit را تايپ كنيد تا
داخل محيط ويرايش ريجستري شويد حالا به اين كليك در ريجستري برويد :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager
و روی Save Password دو بار كليد كنيد و عدد 100 را در آن تايپ كنيد و OK بزنيد حالا ياهو مسنجر را نگاه كنيد آخرين ID و Password ID میبينيد می توانيد باآن LOGIN بشويد .

من این مسیرو رفتم ولی save password رو پیدا نمیکنم دقیقا به این آدرس تو رجیستری رفتم HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager
:surprised::cry:
 

m_homaei

عضو جدید
از منوي Start گزينه Run را انتخاب كنيد و Regedit را تايپ كنيد تا
داخل محيط ويرايش ريجستري شويد حالا به اين كليك در ريجستري برويد :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager
و روی Save Password دو بار كليد كنيد و عدد 100 را در آن تايپ كنيد و OK بزنيد حالا ياهو مسنجر را نگاه كنيد آخرين ID و Password ID میبينيد می توانيد باآن LOGIN بشويد .

من این مسیرو رفتم ولی save password رو پیدا نمیکنم دقیقا به این آدرس تو رجیستری رفتم HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager
:surprised::cry:

یک KEY جدید از نوع ِِdword در این مسیر بسازید و مقدار 100 را با ان اختصاص دهید .
 

m_homaei

عضو جدید
بدین منظور:
کافی است دکمه های Shift و Alt را که در سمت چپ کیوبرد قرار دارند را به همراه دکمه ی Num Lock بزنید و سپس در کادری که باز میشود بر روی OK کلیک کنید.

حال میتوانید با استفاده از دکمه های 2,4,6,8 سمت راست کیبورد موس را هدایت کنید و با Enter برنامه ها را باز نمایید و یا به داخل لینکها بروید.​
چرا پس نمیشه؟:cry:[/QUOTE]

در صفحاتی که دارای SCrol bar هستند عمل میکند .
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گذاشتن عكس پشت نوار ابزار Explorer

از: خبرگزاری سلام

براي اين كار ابتدا باید وارد رجیستری ویندوز شد Start\Run\Regedit. با استفاده از اين آدرس مي توان عكسي را در قسمت نوار ابزار مرورگر قرار داد: HKEYCURRENTUSER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar متغيري به نام Backbitmap از نوع String مي سازيم و در آن آدرس فايل BMP را به آن مي دهيم. توجه داشته باشيد كه فايل مورد نظر بايد از نوع BMP باشد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سيستم خود را بهينه كنيد!

براي رفع اشکالات ويندوز و افزايش سرعت ويندوز لازم است هر چند وقت يک بار از يوتيليتي هاي defragment يا
scandisk استفاده کرد.
من مي خواهم بعضي از امکانات ديگر ويندوز را براي ترميم فايل هاي سيستم و بهينه سازي سيستم به شما معرفي کنم.
در منوي run فرمان cmd را تايپ کرده و اجرا کنيد.
در پنجرا باز شده مي توانيد از فرمانهاي زير استفاده کنيد:
براي جايگزيني و ترميم فايلهاي سيستم از فرمان sfc/scannow
براي بهينه سازي سيستم از فرمان chkdsk
براي ترميم فايلهاي بوت ويندوز از فرمان sfc/scanboot
در هنگام اجراي اين فرمانها بايد سي دي ويندوز در درايو cdrom باشد.
توصيه مي شود هر يک ماه يک بار از اين يوتيليتي ها استفاده کنيد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ساخت Hot Key برای نرم افزارهای مختلف

برای توضيح اين مطلب مثالی میارم . مثلا شما می خوايد بدون کليک توسط موس و فقط از طريق کيبرد برنامه Word را اجرا کنيد. برای اينکار روی آيکن اين نرم افزار راست کليک کرده و Properties را انتخاب کنيد.
در صفحه shortcut در بخش shortcut key يک حرف يا عدد را وارد کنيد. می بينيد که يک کليد ميانبر با پسوند Ctrl+Alt+... ( يا Num... ) درست می شود.
حال OK کنيد. حالا شما برای برنامه Word يک کليد ميانبر ساخته ايد که با فشار آن بدون نياز به موس اين برنامه اجرا می شود. اينکار را برای تمام نرم افزارهای موجود در کامپيوتر می توان انجام داد.

نکته ی خوبی هست.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بازگرداندن فايلهای معيوب سيستمی

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :
در ويندوز 98 : کافی است در Run تايپ کنید sfc و Enter را بزنيد. بعد در صفحه ای که باز ميشود روی دکمه Start کليک کرده و منتظر بمانيد تا برنامه فايلها را چک کند. هر جا که فايل معيوبی پيدا شد برنامه از شما ميخواهد تا CD ويندوز را در CD-Rom قرار دهيد تا فايل معيوب را جايگزين فايل سالم کند. و در نهايت هم با يک Restart کار تمام ميشود.

در ويندوز XP : خيلی ها فکر ميکنند که دستور sfc در ويندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که بايد بگم اين دستور در ويندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق ميکند. برای اين کار ابتدا در قسمت Run تايپ کنيد cmd و Enter را بزنيد تا وارد محيط Command Prompt شويد. بعد در آنجا وارد زير شاخه زير شويد :
C:\Windows\System32>

حالا در اين قسمت تايپ کنيد : sfc /scannow و بعد Enter را بزنيد. در اين لحظه از شما درخواست ميشود که CD ويندوز XP را درون درايو قرار دهيد و بعد دکمه Retry را فشار دهيد. بعد برنامه تمام فايلهای سيستمی شما را چک ميکند و به طور اتوماتيک فايلهای معيوب را تعويض ميکند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
كليك راست كار نمي كند؟!


در بعضي صفحات يا روي بعضي تصاوير، كليك راست موس كار نمي كند. در واقع طراح صفحه خواسته با اينكار جلوي پرينت كردن يا save بعضي صفحات يا عكس ها را توسط شما بگيرد، ولي شما به او بدلش را بزنيد: كليك چپ را فشار دهيد و نگهداريد ، حالا كليك راست كنيد، مي بيند كه كليك راست (در اين حالت) عمل مي كند!
بهرحال در بدترين حالت اگر بهيچ وجه نتوانستيد عكسي را save كنيد، اين كار را انحام دهيد.
عكس را در صفحه مونيتور خود بياوريد، سپس كليد print screen را كه روي صفحه كليدتان است فشار دهيد (در اين حالت در واقع تمامي مطالب و تصاوير روي صفحه مانيتورcopy شده است) حال يك برنامه ويرايش تصاوير، مثل paint كه در خود برنامه windows است، را باز كنيد و در صفحه سفيد آن كليك راست كنيد و از نواري كه باز مي شود ، گزينه paste را انتخاب كنيد. مي بينيد كه مطالب صفحه مانيتور به طور كامل به اين جا مي آيد. حال مي توانيد مستقيما اين را به نام فايلي save كنيد، يا ابتدا عكسهاي آن را درآورده (دوربري كنيد) و سپس هر عكسي را در فايلي save كنيد.
دقت كنيد با يان روش صفحه محتويات قابل ديدن روي مانيتور منتقل و save مي شوند و در صفحاتي كه scrollهاي افقي يا عمودي دارند،‌در واقع شما از بقيه صفحه صرفنظر كرده ايد، اگر بخواهيد آن قسمتها را هم save كنيد، با حركت دادن scrollbar ، آنها را روي صفحه مانيتور بياوريد و مجددا كارهاي گفته شده در بالا را انجام دهيد تا آن قسمتها هم save شوند.
 
بالا