هشت اقتباس ویندوز ۸ از لینوکس

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=3]۱. دیالوگ کپی فایل[/h] مایکروسافت در تلاش است تا از چند پنجره بودن کپی فایل جلوگیری کند و تمام پردازش ها را در یک پنجره نشان دهد ویژگی که شاید مدت هاست در برنامه های مدیریت پرونده ای مانند Dolphin and Nautilus قابل مشاهده است.

[h=3]۲. سکو فایل های iso[/h] یکی دیگر از ویژگی هایی که در ویندوز ۸ قابل مشاهده است امکان سکو برای فایل های iso است به این معنی که شما دیگر نیازی به برنامه های جانبی مانند Daemon Tools یا Clone Virtual Drive ندارید. این کار در Explorer ویندوز با ساختن یک درایو سی دی مجازی انجام می شود. این ویژگی نیز مدت هاست که در لینوکس به هر دو صورت دستورات خط فرمان و محیط گرافیکی قابل استفاده است.
[h=3]۳. Windows To Go[/h] قابلیتی است که به شما امکان بوت کردن و اجرای زنده ویندوز ۸ را از روی USB می دهد.
[h=3]۴. ظاهر Metro[/h] طراحی اولیه Metro در گذشته برای دستگاه پخش کننده موسیقی Zune شکل گرفت. و اما ایده وجود یک ظاهر بر روی تمامی دستگاه ها ایده ایست که گنوم و اوبونتو مدت هاست که در تحقق آن تلاش می کنند.
[h=3]۵. یکپارچه سازی با شبکه های اجتماعی[/h] یکی دیگر از ویژگی هاییست که در توزیع های مختلف لینوکس و مخصوصا اوبونتو قابل مشاهده است. ویژگی که در منوی من (Me) اوبونتو در نسخه های آلفا اوبونتو ۱۰.۰۴ شاهد آن بودیم. ویژگی که به شما اجازه بروزرسانی وضعیت (Status) را می داد و همچنین شما را از آخرین ارسال ها دوستانتان آگاه می کرد.
[h=3]۶. یکپارچه سازی با فضای ابری[/h] ویژگی که به شما اجازه تبادل اطلاعات با فضای ابریتان را میدهد. ویژگی که اوبونتو با نسخه ۱۱.۰۴ و وارد کردن اوبونتو وان مدت هاست روی آن تمرکز کرده است. اوبونتو وان به شما ۵ گیگابایت فضای رایگان میدهد.
[h=3]۷. ReFS[/h] ReFS یا (Resilient File System) فایل سیستم جدیدی که مایکروسافت برای ویندوز ۸ در نظر گرفته است . این فایل سیستم به شدت شبیه به ZFS و ‌Btrfs طراحی شده.
[h=3]۸. مرکز نرم افزاری[/h] فروشگاه نرم افزاری ویندوز ۸ یکی دیگر از ایده‌هایی‌ست که سال‌هاست در لینوکس شاهد آن هستیم. ویژگی که در اوبونتو با Software Centre بسیار مطرح شد

به نقل از ::: P30Download
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
البته شکی نیست که ایده‌ی این چیزهایی که شما گفتید اورجینال از ویندوز نبوده و به هر حال اقتباس صورت گرفته.
حالا به نظر شما این کار خوبه یا بده؟ آیا لینوکس/اوبونتو/گنوم و سایر موارد از بقیه جاها الهام نگرفتن؟ مثلا Software Center اول در مک بود بعدا توی اوبونتو اومد.یا مثلا ظاهر nautilus تا حدی شبیه Windows Explorer هست (ترتیب قرار گرفتن منوها،دکمه ها،آدرس،پنل کناری و...).
راستش به نظر من بد نیست این موضوع.وقتی یه ایده‌ی خوبی هست،چرا بقیه ازش اقتباس نکنن؟

راستی یه نکته مهم : فکر کنم جای این تاپیک توی "دانشکده مجازی" نیست.شاید هم اشتباه میکنم،مدیران بررسی کنند.
 

Pr0fessi0nal

عضو جدید
خوب به نظر من هم این کار بد نیست اما اینکه ویندوز رو با الهام (کاملاً شبیه) به لینوکس طراحی کنند و اینکه بوت سیستم رو به روی لینوکس ببندند چه معنی میده؟

تنها به خاطر این موضوع میتونه باشه که میخوان با استفاده از طراحی های لینوکس کاربران اون رو به سمت خودش بکشه و به کار گرفتن چهره ی لینوکس در ویندوز و ... خودش رو دوباره محبوب کنه.

این اقدام با این طرز فکر کاملاً احمقانه است. مگرنه کسی به apple و سیستم عامل های دیگه حتی لینوکس بخاطر الهاماتشون تهمتی نزده!
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
خوب به نظر من هم این کار بد نیست اما اینکه ویندوز رو با الهام (کاملاً شبیه) به لینوکس طراحی کنند و اینکه بوت سیستم رو به روی لینوکس ببندند چه معنی میده؟

تنها به خاطر این موضوع میتونه باشه که میخوان با استفاده از طراحی های لینوکس کاربران اون رو به سمت خودش بکشه و به کار گرفتن چهره ی لینوکس در ویندوز و ... خودش رو دوباره محبوب کنه.

این اقدام با این طرز فکر کاملاً احمقانه است. مگرنه کسی به apple و سیستم عامل های دیگه حتی لینوکس بخاطر الهاماتشون تهمتی نزده!
بحث اقتباس و الهام جداست از بستن بوت به سیستم عامل های دیگه.
اینکه بیان چیزهای خوبی رو که میبینند تقلید کنند زیاد هم بد نیست،محرک هم هست اتفاقا! باعث میشه باز هم سازنده اصلی سعی کنه یه تفاوت هایی ایجاد کنه.

بحث "بوت امن"ی که مایکروسافت راه انداخته واقعا مسخره است و شکی بهش نیست.البته این کارش هم البته تقلیدیه و از اپل تقلید کرده.اگه یادت باشه قبلا اپل یه PowerPC هایی داشت که روش نمیشد چیز دیگه ای غیر از Mac OS نصب کرد.

ولی فکر میکنی دوام میاره؟ هکرها فکر نمیکنم به هفته بکشه که روی همون سیستم لینوکس نصب خواهند کرد!
 

Pr0fessi0nal

عضو جدید
منم با حرفتون موافقم بوت امن میکروسافت به اینجا مربوط نمیشد اما میشه از همه ی کارهایی که ویندوز در پی انجام اونهاست نتیجه گرفت که میکروسافت میخواد لینوکس رو از سر راه بزنه کنار.

کارهایی که برای امنیت انجام میده. سیستم عامل هایی که برای سرور راه اندازی میکنه. کد های مختلفی که به ویندوزهاش اختصاص میده (ultimate, home, professional).

اقتباس کردن کار همیشگی بوده به نظر من.

تو ویندوز سون هم این کار رو شروع کرده بود که به ویندوز 8 بدترش کرد. در ویندوز 7 پوسته ای رو مثل پوسته ی لینوکس طراحی کرده بود تا کاربرا از کدهای مخصوص استفاده کنند.

محیط سون محیط کا دی ای قدیم بود.

و یک چیز دیگه این هست که ناتیلوس دقیقاً معنی الهام گرفتن هست چون اکسپلورر کجا و ناتیلوس کجا!
من تا به حال نتونستم تو اکسپلورر چند تب با هم داشته باشم. قدرت کنترلم تو شاخه کردن نوار ابزار سمت چپ ناتیلوس خیلی بیشتر از قدرت من تو اکسپلورر هست.

من تو محیط گرافیکی لینوکس میتونستم تصاویرم رو به اندازه دلخواهم بزرگ کنم که این کار تو سون برای ویندوز آغاز شد.
من میتونم تو لینوکس دنبال یک برنامه ای که میخوام خیلی راحت داخل repo هام بگردم که این کار فقط برای آنتی ویروس داخل ویندوز 7 شروع شد. و به app search 8 فعلی خاتمه پیدا کرده.

در هر حال لینوکس چیز دیگه ای برای زندگیه. چون همیشه به روز هست و اینکه به زندگی و پیشرفت فکر می کنه نه درآمد و نگه داشتن دنیا در دستانش.

این کار ویندوز مثل اقدام netscape تو دوران شروع وب بود. نت اسکیپ مثل بچه ها وب رو محدود کرد. مثل اینکه فرض کنید وب محله ی شما به همراه پارک خونه های شماست و نت اسکیپ برای اینکه وب رو به خودش اختصاص بده اومد و مرز بندی کرد. گفت هر خونه ای با پرچم من وارد بشه میتونه از محله استفاده کنه (یعنی کدهای سایت ها رو جوری تغییر میداد که با نت اسکیپ دیده بشه. که به وجود اومدن browser های متفاوت وب از دست نت اسکیپ خارج شد.

حالا بحث نت اسکیپ دیروز بحث میکروسافت امروز...
 

Pr0fessi0nal

عضو جدید
البته این که تقلید به طور سازنده خوبه هیچ جای شکی نداره.
لینوکس بر همین پایه پیشرفت کرد. از یونیکس وارد شد و کم کم به این خانواده پرجمعیت رسید. انسان زندگی رو با تقلید مناسب پیش برده و داره زندگی میکنه.

و در مورد اپل هم درسته اما اگه با سیستم های اپل کار کرده باشید میفهمید که روی سیستم های سخت افزاری این شرکت mac بهترین گزینه پیشنهادیه چون واقعاً این سخت افزارها و سیستم عامل های mac برای هم ساخته شدند.
همینطور که نسخه های هک شده مک رو روی سیستم های معمولی نصب می کنید و می بینید که کاملاً افتضاحه


خوب ببخشید بیش از این بحث تاپیک رو منحرف نمی کنم.
ممنون
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
در مورد اقتباس بحث میکنیم،طرح جدید گوگل پلاس رو دیدید؟ تقریبا چند ساعتی هست که رونمایی شده و برای کاربرها داره فعال میشه.
طرح کاور در پروفایل رو از فیسبوک گرفته.
طرح Trending کنار صفحه رو از توییتر گرفته.
طرح چت کنار صفحه باز هم از فیسبوکه.

راستش به نظرم طراحیش کلا ضعیفه،توی مانیتورهای Wide و رزولوشن های بالا خیلی فضا هدر میدره.
 

Pr0fessi0nal

عضو جدید
آره...
خیلی ... نمی دونم بگم خیلی جالبه خیلی افتضاحه یا ...
تنها چیزی که میتونه اینا رو کمرنگ کنه گزینه امنیتی که به اقتباس هاش از فیسبوک اضافه کرده.
 
بالا