تاپیک سوالات قدرتی

ali_nikdel

عضو جدید
سلام به همه .یه پروژه زبان تخصصی در مورد پست های فشار قوی با ترجمه میخوام اگر کسی داره لطف کنه فایلشو برای دانلود برام بذاره. متشکرم
 

8711111006

عضو جدید
اثر مجاورت چیست؟؟؟؟؟

اثر مجاورت چیست؟؟؟؟؟

:que:اثر مجاورت چیست؟؟؟؟؟ لطفا با فرمول ها..... !!! :heart:
 

reza_khafan

عضو جدید
بچه های قــــــــــــدرت کمک کنید (اثبات فرمول )

بچه های قــــــــــــدرت کمک کنید (اثبات فرمول )

سلام به بچه های قدرت کسی می تونه این فرمول رو برام اثبات کنه.

Ikd=In/Uk
Ikd که همون جریان اتصال کوتاه
Uk ولتاژ اتصال کوتاه نسبی
 

BIGHAM

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به بچه های قدرت کسی می تونه این فرمول رو برام اثبات کنه.

Ikd=In/Uk
Ikd که همون جریان اتصال کوتاه
Uk ولتاژ اتصال کوتاه نسبی
اینجا یک کتاب هست درباره محاسبات جریان اتصال کوتاه ببینید شاید بدردتون خورد
 

new_bie_boy

عضو جدید
سلام.
میخواستم بدونم برای کار با خط 63 کیلو ولت چه لوازم ایمنی لازمه.اگر مقاله باشه هم اشکالی نداره لینک بدید.
اگر مارک معتبر و محل معتبر هم میشناسید لطفا ما را دریابید.
 

kuchuluu

عضو جدید
سلام من هم تازه واردم هم نا وارد.يه سري اطلاعات تخصصي در مورد درايو زيمنس لازم دارم.ممنون مي شم اگه کسي اطلاعات داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

hamedcoupe

عضو جدید
دوستان یک سوال دارم هر کی می تونه زود جواب بده ..

[FONT=&quot]سوال 1: چرا در بار اهمی به محور ژنراتور فشار مکانیکی وارد می شود ولی در بارهای سلفی و خازنی عقربه گشتاورسنج ازدیاد بار مکانیکی را نشان نمی دهد ؟[/FONT]
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام من هم تازه واردم هم نا وارد.يه سري اطلاعات تخصصي در مورد درايو زيمنس لازم دارم.ممنون مي شم اگه کسي اطلاعات داشته باشه.

چه مدل درایوی مد نظرتونه ؟ اگه دقیقتر بگید شاید بشه کمک کرد.
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان یک سوال دارم هر کی می تونه زود جواب بده ..

[FONT=&quot]سوال 1: چرا در بار اهمی به محور ژنراتور فشار مکانیکی وارد می شود ولی در بارهای سلفی و خازنی عقربه گشتاورسنج ازدیاد بار مکانیکی را نشان نمی دهد ؟[/FONT]

برای اینکه بار اهمی باعث اتلاف توان میشه (حرارت ایجاد میشه) و این اتلاف خودشو بصورت بار مکانیکی و گشتاور نشون میده ولی در بارهای سلفی و خازنی مصرف صورت نمیگیره .جریانی هم که بوجود میاد بعلت اینکه 90 درجه با ولتاژ اختلاف فاز داره باعث انتقال انرژی نمیشه.
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
میخواستم بدونم برای کار با خط 63 کیلو ولت چه لوازم ایمنی لازمه.اگر مقاله باشه هم اشکالی نداره لینک بدید.
اگر مارک معتبر و محل معتبر هم میشناسید لطفا ما را دریابید.

مارک CATU معروفه کاتالوگ 2009-2010
از این سایت هم میتونی بقیه تجهیزات ایمنی رو ببینی.نمایندگی ایران هم تا چند وقت پیش داشت !
 

eskan

عضو جدید
سلام.
میخواستم بدونم برای کار با خط 63 کیلو ولت چه لوازم ایمنی لازمه.اگر مقاله باشه هم اشکالی نداره لینک بدید.
اگر مارک معتبر و محل معتبر هم میشناسید لطفا ما را دریابید.

سلام
ارت بی ترانس توسط ارت دستی
قطع بودن بریکر خط و ترانس
باز بودن ***یونر خط و بسته بودن ***یونر ارت
این ها شرایط اولیه انجام کار بر روی خطوط 63 هست البته در داخل پست 63 کیلوولت ....
سوال دیگه باشه در خدمتم
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
اگه كسي pdf كتاب عايق هاي فشار قوي دكتر هوشمند داره بزاره ممنون ميشم!
کتاب فارسی برخلاف قوانین باشگاهه اگه این کتاب ترجمس اسم اصلی کتاب با نویسنده رو بگو انشاا... پیدا میشه.
 

BEHZAD HOSSEIN

عضو جدید
درخواست پروژه درمورد روشهای جبران سازی توان راکتیو درشبکه های قدرت

درخواست پروژه درمورد روشهای جبران سازی توان راکتیو درشبکه های قدرت

روشهای جبران سازی توان راکتیو
 

ir_majhool

عضو جدید
uninterapted power supply
دوستان من پروژه ساخت یو پی اس دارم
کل اینترنت رو زورو رو کردم مدار درست درمونی پیدا نکردم واسه یو پی اس که باتری هم داشته باشه
فقط یدونه با Pic17c43 هست که اونم معلوم نیست پیدا میشه یا نه
حتی تو proteus هم نبود تا دیباگش کنم
خواهشا هرکی میتونه کمکم کنه
من شاید برم یه یو پی اس بخرم و اوراقش کنم تا دوباره سرو همش کنم و تحویل بدم
دوستان اگه مداری چیزی دارید بهم بدید یا لااقل مدل دستگاه ارزون قیمتی رو بهم پیشنهاد بدید
خواهشا بهم مدار inverter ندید فقط یو پی اس میخوام
 

eskan

عضو جدید
uninterapted power supply
دوستان من پروژه ساخت یو پی اس دارم
کل اینترنت رو زورو رو کردم مدار درست درمونی پیدا نکردم واسه یو پی اس که باتری هم داشته باشه
فقط یدونه با Pic17c43 هست که اونم معلوم نیست پیدا میشه یا نه
حتی تو proteus هم نبود تا دیباگش کنم
خواهشا هرکی میتونه کمکم کنه
من شاید برم یه یو پی اس بخرم و اوراقش کنم تا دوباره سرو همش کنم و تحویل بدم
دوستان اگه مداری چیزی دارید بهم بدید یا لااقل مدل دستگاه ارزون قیمتی رو بهم پیشنهاد بدید
خواهشا بهم مدار inverter ندید فقط یو پی اس میخوام
سلام
اگه فقط مدار یو پی اس مد نظرته که من میتونم کمکت کنم
نقشه مدارشو واست میذارم تو سایت
امیدوارم به کارت بیاد
 

ir_majhool

عضو جدید
سلام.
اینو دارم ولی خیلی سادست
المان های قدرت هم که توش نیست
مدار شارژر باتری میخوایم
مدار اینورتر 220 ای سی میخوایم
خودم شروع به کار کردم
قرار شده 4 برد جداگانه بسازم تا رفع ایراد راحت تر باشه
ساده ترین مدار همون یکسو ساز با ترانس و پل دیودی هست که به باتری وصله
برد دوم مدار شارژر باتری هست که جداگانه پیدا میشه
مدار سوم مدار اینورتر 12 ولت دی سی به ای سی هست که چون خروجی سینوسی میخوام باید با ic کار کنم که کمی پیچیده میشه ولی از یکی از بچه ها مدارشو گرفتم
و در آخر یه سوییچ میخوام که بهنگام قطع برق از ورودی به مدار اینورت شده باتری سوئیچ کنه
روی این بخش کمی گیر دارم که از شما ها کمک خواهم گرفت
 
  • Like
واکنش ها: sh85

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام.
اینو دارم ولی خیلی سادست
المان های قدرت هم که توش نیست
مدار شارژر باتری میخوایم
مدار اینورتر 220 ای سی میخوایم
خودم شروع به کار کردم
قرار شده 4 برد جداگانه بسازم تا رفع ایراد راحت تر باشه
ساده ترین مدار همون یکسو ساز با ترانس و پل دیودی هست که به باتری وصله
برد دوم مدار شارژر باتری هست که جداگانه پیدا میشه
مدار سوم مدار اینورتر 12 ولت دی سی به ای سی هست که چون خروجی سینوسی میخوام باید با ic کار کنم که کمی پیچیده میشه ولی از یکی از بچه ها مدارشو گرفتم
و در آخر یه سوییچ میخوام که بهنگام قطع برق از ورودی به مدار اینورت شده باتری سوئیچ کنه
روی این بخش کمی گیر دارم که از شما ها کمک خواهم گرفت

موفق باشید
مداراتون را که طراحی کردید اگر در جای خاصیش مشکل داشتید مدار را بزارید تا اگر سوادش را داشتیم رفع کنیم
از شما حرکت از خدا برکت
یا حق
 

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام.
اینو دارم ولی خیلی سادست
المان های قدرت هم که توش نیست
مدار شارژر باتری میخوایم
مدار اینورتر 220 ای سی میخوایم
خودم شروع به کار کردم
قرار شده 4 برد جداگانه بسازم تا رفع ایراد راحت تر باشه
ساده ترین مدار همون یکسو ساز با ترانس و پل دیودی هست که به باتری وصله
برد دوم مدار شارژر باتری هست که جداگانه پیدا میشه
مدار سوم مدار اینورتر 12 ولت دی سی به ای سی هست که چون خروجی سینوسی میخوام باید با ic کار کنم که کمی پیچیده میشه ولی از یکی از بچه ها مدارشو گرفتم
و در آخر یه سوییچ میخوام که بهنگام قطع برق از ورودی به مدار اینورت شده باتری سوئیچ کنه
روی این بخش کمی گیر دارم که از شما ها کمک خواهم گرفت

موفق باشید
مداراتون را که طراحی کردید اگر در جای خاصیش مشکل داشتید مدار را بزارید تا اگر سوادش را داشتیم رفع کنیم
از شما حرکت از خدا برکت
یا حق
 

ALI 7135

کاربر بیش فعال
سلام دوستان
کی می تونه یک مقدار در مورد پیک بار توضیح بده و اینکه میگن اگه مصرف خانگی به حالت پیک بار نرسه برای اداره برق ضرر؟
منظور یعنی چی؟؟؟؟
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
سلام دوستان
کی می تونه یک مقدار در مورد پیک بار توضیح بده و اینکه میگن اگه مصرف خانگی به حالت پیک بار نرسه برای اداره برق ضرر؟
منظور یعنی چی؟؟؟؟
سلام علی آقا

پیک بار به زمانی میگن که بیشتر جریان از شبکه کشیده میشه و بیشترین افت ولتاژ رو شاهدیم در شبکه!!
که این پیک بار اکثرا از اذان مغرب تا ساعت 11 اتفاق میفته تو کشورمون
البته ساعات پیک بار به فصل سال (زمان غروب) و هم موقعیت جغرافیایی منطقه هم وابسته هست

اتفاقا ضرر که نداره هیچ ، مفید هم هست!!!
توی قدرت و بحث پیک بار ، یه نموداری هست به نام نمودار مصرف روزانه (اسمای دیگه ای هم داره) که براتون میذارم یه نمونه


تلاش اداره برق اینه که هر چقدر که میتونه این ناهمواری رو توی این نمودار کم کنه و تبدیل کنه به یه نمودار هموار تر!!

همونطور که میدونید نیروگاه های بخار (اکثرا) وظیفه تامین بار پایه رو عهده دار هستن و همیشه در مدار قرار گرفته و در حال تولید انرژی هستن
ولی نیروگاه های برق آبی و تلمبه ذخیره ای و گازی و ... برای تامین بار پیک به کار میرن و فقط ساعات اوج مصرف به کار میفتن
درسته که مثلا راه اندازی (شروع به کار در هر روز در ساعات پیک) یه نیروگاه گازی سریعا انجام میشه ولی با هزینه هایی همراه هست!!

امیدوارم منظورمو رسونده باشم
موفق باشید
 

ALI 7135

کاربر بیش فعال
سلام علی آقا

پیک بار به زمانی میگن که بیشتر جریان از شبکه کشیده میشه و بیشترین افت ولتاژ رو شاهدیم در شبکه!!
که این پیک بار اکثرا از اذان مغرب تا ساعت 11 اتفاق میفته تو کشورمون
البته ساعات پیک بار به فصل سال (زمان غروب) و هم موقعیت جغرافیایی منطقه هم وابسته هست

اتفاقا ضرر که نداره هیچ ، مفید هم هست!!!
توی قدرت و بحث پیک بار ، یه نموداری هست به نام نمودار مصرف روزانه (اسمای دیگه ای هم داره) که براتون میذارم یه نمونه


تلاش اداره برق اینه که هر چقدر که میتونه این ناهمواری رو توی این نمودار کم کنه و تبدیل کنه به یه نمودار هموار تر!!

همونطور که میدونید نیروگاه های بخار (اکثرا) وظیفه تامین بار پایه رو عهده دار هستن و همیشه در مدار قرار گرفته و در حال تولید انرژی هستن
ولی نیروگاه های برق آبی و تلمبه ذخیره ای و گازی و ... برای تامین بار پیک به کار میرن و فقط ساعات اوج مصرف به کار میفتن
درسته که مثلا راه اندازی (شروع به کار در هر روز در ساعات پیک) یه نیروگاه گازی سریعا انجام میشه ولی با هزینه هایی همراه هست!!

امیدوارم منظورمو رسونده باشم
موفق باشید

سلام ممنون تا حدود بسیار زیادی فهمیدم
یعنی در تلاشند که میزان جریان و ولتاژ رو تو حالت متعادل نگه دارند؟
حالا یک سوال دیگه
میزان پیک بار حالت ماکزیمم داره؟؟؟
اگه از ماکزیمم عبور کنه چه اتفاقی می افته؟
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
سلام ممنون تا حدود بسیار زیادی فهمیدم
یعنی در تلاشند که میزان جریان و ولتاژ رو تو حالت متعادل نگه دارند؟
حالا یک سوال دیگه
میزان پیک بار حالت ماکزیمم داره؟؟؟
اگه از ماکزیمم عبور کنه چه اتفاقی می افته؟
با اجازه سعید عزیز
یعنی در تلاشند میزان مصرف روزانه در ساعات مختلف رو متعادل نگه دارن.
کلا پیک یعنی ماکزیمم، همونطور که در نمودار مشخصه بین ساعت 22 تا 23 شاهد پیک بار به میزان 26140 مگاوات هستیم.
پیک بار در یه لحظه اتفاق میفته و از چیزی هم عبور نمیکنه، اگه مصرف بیشتر از تولید شد و اون اضافه مصرف جبران نشد شاهد خاموشی خواهیم بود. (البته برای این مورد هم روشهای اصلاحی وجود داره)
نمونه بهتر این آمارها تو تاپیک وضعیت شبکه برق کشور موجوده.
 

nasiri-milad25

عضو جدید
سلام به همه ی برقی ها
یه پروژه در مورد،نیم پلیت کلیه تجهیزات ایستگاه 20/63 یا بررسی عملکرد plc در ایستگاه های انتقال ،هر کی داره برام رو ایمیلم بفرسته.با تشکر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا