[ تاپیک جامع در مورد نرم افزار ETABS ] رفع اشکال

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=5]تنظیمات طراحی سازه های فولادی در Etabs[/h]
طبق آیین نامه ملی مبحث 10 طراحی سازه فولادی به روش تنش مجازASD همانند آیین نامه های AISC-ASD , UBC انجام میگیرد.

کنترل فشردگی مقاطع:

چنانچه از AISC برای طراحی سازه فلزی اسفاده شود میبایست مقدار تنش مجازFb برای تیرها فشرده درنظر گرفته شود و از 0.6Fy به مقدار 0.66 Fy تغییر یابد.

برای ستون ها به دلیل استفاده از جوش در مقاطع جفت و عدم پیوستگی کامل طبق بند 10-1-5-4 مقطع فشرده نخواهد بود.با افزایش فاصله پروفایل های سازنده ستون ها میتوان قدرت مقطع جفت را در دو جهت مساوی کرد.

برای بادبندها هم نیازی به فشرده بودن مقاطع نیست که برای این منظور، استفاده از قابلیت Auto Select در Etabs برای طراحی بادبند ها لازم نیست و این اجزاء در سازه با معرفی و تغییر مقطع کنترل میگردند.

افزایش تنش مجاز در آیین نامه ها:

در صورت استفاده از آیین نامه UBC برای طراحی سازه فلزی بجهت احتمال کم وقوع بار زلزله در حالت وجود بار زنده یا باد میتوان تنش مجاز را 33% افزایش داد یا باید ضرایب 0.75 در ترکیبات بار شامل بار زلزله اعمال شود. با تعریف UBC ،برنامه تنش مجاز را افزایش نمی دهد و مطابق توضیحات ذکر شده میبایست در ترکیب بارهایی که شامل نیروی زلزله میباشند همگی در 0.75 ضرب گردند.

چنانچه در ETABS از آیین نامه AISC استفاده شود. طبق تعریف در پیشفرض تنظیمات آیین نامه، هنگامی که به ترکیب بار دارای زلزله میرسد، افزایش تنش مجاز لحاظ میشود و لازم نیست که این ضریب در ترکیبات بار وارد شود. برنامه ضریب کاهش 0.75 بار را به صورت افزایش 1.33 تنش مجاز لحاظ خواهد کرد.البته توجه داشته باشید چنانچه بخواهید با نیرویی که از ETABS در این حالت برداشت میکنید طراحی را کنترل کنید ،باید تنش مجاز را در 1.33 ضرب کرد.

کنترل ترکیبات بار پیوست 2-2800 :

در طراحی ستون ها میبایست ترکیبات بار ویژه پیوست 2 آیین نامه 2800 نیز جداگانه بررسی شود.برای این منظور چنانچه از UBC برای طراحی سازه استفاده شود همانطور که در ادامه گفته خواهدشدامکان منظور نمودن این کنترل در خود Etabs وجود خواهد داشت، اما بدلیل اینکه مراجعی از قبیل نظام مهندسی ساختمان استان تهران استفاده از UBC را در طراحی سازه ها مجاز نمی داند و از لحاظ شباهت آیین نامه ای AISC نزدیک تر به آیین نامه ملی ما دیده شده است لذا میبایست پس از آنالیز و طراحی سازه با AISC خروجی مربوط به نیروی محوری ناشی از بار مرده ،زنده و زلزله درستون ها برداشت شود و با توجه به این نکته که در AISC تنش مجاز آیین نامه ای در 1.33 بطور پیش فرض ضرب گردیده لذا با ضرب مجموع نیروی محوری در ضریب 1.33 این افزایش تنش مجاز خنثی شود و ضوابط مربوطه برای کنترل کشش و فشار برای ستون ها درنظر گرفته شود..نتایج مربوط به کنترل ستون ها طبق پیوست 2 -2800 برای ستون های کناری مهاربندها بحرانی ترخواهد بود.

تنظیمات لرزه ای ویژه پیوست2-2800 در Etabs :

آیین نامه UBC مشابه آیین نامه AISC میباشد و تنها ترکیبات بار و ضوابط لرزه ای آن متفاوت است.ضوابط لرزه ای آیین نامه در پیوست دوم 2800 ایران مشابه ضوابط لرزه ای آیین نامه UBC میباشد.البته در ترکیبات بار اندکی در ضرایب تفاوت وجود دارد که در UBC در جهت اطمینان است.برای درنظر گرفتن ضوابط لرزه ای پیوست2 آیین نامه 2800 برای کنترل ستون ها میبایست از منوی Define>Seismic Data>include Seismic Data فعال گردد که در این منو چون گزینه های مرتبط همگی مربوط به آیین نامه UBC میباشد وجز ضریب امگا از بقیه در 2800 حرفی به میان نیامده بنابراین با مقادیر Rh=1 , DL factor=0 آنها را خنثی مینماییم و مطابق مبحث10 برای ضریب امگا مقدار 0.4 برابر ضریب رفتارسازه در همان جهت را منظور مینماییم.

پس از طراحی سازه با UBCچنانچه ترکیب بار ویژه حاکم شود در قسمت Detail جزئیات طراحی هر ستون عبارت Special Combo درج میگردد که معمولا برای ستون ها کنار بادبند ها این ترکیب بار بحرانی خواهد بود.

در سازه فلزی جهت طراحی نیازی به لحاظ اثر پی دلتا نیست اما در سازه های فاقد مهار جانبی برای کنترل جابجایی نسبی طبقات استفاده از پی دلتا توصیه میشود.

تنظیمات ترکیب دو سیستم سازه ای در Etabs :

برای تنظیم آیین نامه و پارامترهای آن با اجرای دستور Option>Preferences>Steel Design پس از اتتخاب آیین نامه طراحی از کشوی Frame Type به جهت محدودیت برنامه برای سازه هایی که در دو طرف دارای دو سیستم متفاوت هستند به اشکالاتی بر میخوریم که برای دو حالت مهم و متداول در سازه ها نحوه برطرف نمودن مشکل مربوطه بیان شده است:

اگر در یک سمت قاب مهاربندی همگرا و در جهت عمود قاب مهاربندی واگرا داشته باشیم:

ابتا کلیه تیر،ستون و بادبند های سازه از نوع Braced Frame تعریف کنیدو هنگام طراحی تیر ها ، ستون ها و بادبند های واگرا از منویDesign>SFD>View Overwrites از نوع EBF درنظر گرفته شوند.لازم است ستون هایی که از یک طرف به بادبند واگرا و از طرف دیگر به بادبند همگرا وصل میشوند دو بار طراحی شوند.یکبار به صورت Braced Frame و بار دیگر EBF.

اگر در یک سمت قاب خمشی(با هر نوع شکل پذیری) و در سمت دیگر سیستم مهاربندی دشته باشیم:

در این حالت میبایست جهت طراحی دقیق از همان ابتدا دو فایل ایجاد نمود. یکی از نوع قاب خمشی و دیگری از نوع قاب مهاربندی تعریف گردد.برای هریک از این دو فایل تیر ها و ستون ها همگی در جهت اطمینان برای هر دو سمت از نوع قاب خمشی تعریف گردد(چراکه سیستم مهاربندی برای تیرها و ستون ها دارای الزامات خاصی در آیین نامه نیست).برای بادبندها از منویDesign>SFD>View Overwrites نوع آنها انتخاب شود ودر تنظیمات ویژه پیوست 2-2800 برای هر کدام از دو فایل ضریب رفتار سیستم مرتبط در نظر گرفته شود. با مقایسه نتایج دو فایل در نهایت تیر ستون و بادبند ها برای بهینه نمودن جواب کنترل میگردد.

تنظیم پارامتر های طراحی:

- با انتخاب تیر ها و اجرای دستور Design>SFD>View Overwrites گزینهUnbraced Length Ratio(minor.LTB) بدلیل اینکه تیر های سقف توسط تیرچه ها و دال بتنی مهار میشوند و امکان کمانش جانبی پیچشی ندارند ، برابر مقداری کوچک ) معمولا 0.05 یا 0.01 (درنظر گرفته شود.درواقع این ضریب به منزله فاصله بین تکیه گاه های جانبی بال فشاری تیر است. چنانچه از AISC برای طراحی سازه فلزی اسفاده شود میبایست تیرها فشرده درنظر گرفته شود و مقدار تنش مجازFb تیرها از 0.6Fy به مقدار 0.66 Fy تغییر داده شود.

- با انتخاب ستون ها ضریب Cm ستون ها در جهت قاب خمشی طبق بند 10-1-6-1 مبحث 10 Moment Coefficient(Cm Major) برابر 0.85 و در جهتی که ستون به بادبند در ارتباط است ضریب طول موثر ستون حول همان محور Efficient Length Factior (K) برابر 1 منظور گردد.(این ضریب برای ستون هایی که در قاب مهاربندی نیستند توسط برنامه محاسبه میگردد)

- با انتخاب بادبند ها برای بادبند های همگرا x برای کمانش درون صفحه که در Etabs بطور پیشفرض محوری که درون صفحه است محور اصلی تعریف میشود مقدار Unbraced Length Ratio(Major)=0.5 و برای کمنش خارج از صفحه این مقدار Unbraced Length Ratio(Minor)=0.67 تعریف میگردد.(این مقدار برای بادبند های واگرا پیش فرض 1 تعریف میشود .



- در Etabs تیر های I شکل یا ناودانی که دو انتهای آنها مفصلی باشد چنانچه درون سقف با مقطع Deck قرار گیرند بطور پیش فرض مرکب طراحی میشوند که در طراحی سازه یا سقف مرکب میبایست ابتدا این تیر ها را از حالت پیش فرض خارج کرده و پردازنده طراحی فولادی را برای آنها انتخاب کنیم. برای این منظور پس از انتخاب کلیه تیر های اصلی سازه دستور Design>Overwrite Frame Design Procedure را اجرا کرده و در جبه ظاهر شده گزینه Steel Frame Design را انتخاب کنید تا نرم افزار تمام تیر ها را بصورت اعضای فولادی طراحی کند .



- طراحی اتصالات مفصلی و خمشی سازه فلزی برای برش و خمشی موجود میبایست ضوابط درج شده در مبحث 10-3 برای قاب خمشی معمولی ،متوسط و ویژه را شامل شود. جهت طراحی اتصالات برشی (مفصلی)تیر ها به ستون ها میتوان نیروی برشی اتصالات ر از خروجی مربوط P-M Colors/Beam Shear Force گرفته شود.برای قاب خمشی متوسط طبق بند 10-3-8-4 میبایست اتصال براساس ظرفیت خمشی پلاستیک M=Zfy طراحی گرددکه نتایج Etabs هم بر اساس همین لنگر پلاستیک است و میتوان از نتایج Etabs استفاده نمود

اتصالات وصله بادبند ها میبایست طبق بند 10-3-10-3 طراحی گردد. که میتوان در جهت اطمینان از خروجی Etabs در طراحی سازه با UBC استفاده نمود. برای طراحی اتصالات بادبند، نیروی محوری بادبند را میتوان از P-M Colors Brace Axial Force دریافت نمود.
 

sajjad4

عضو جدید
تفسیر نتایج خروجی ETABS

تفسیر نتایج خروجی ETABS

سلام دوستان
همونطور که می دونید تحلیل و تفسیر نتایج خروجی نرم افزار ایتبز و تبدیل اون به نقشه های اجرایی مهمترین مرحله در تسلط به این نرم افزاره و اکثر منابع و کتب ارائه شده کمتر به این موضوع پرداختن و بعضا ایجاد سردرگمی میکنه
خواهش میکنم در این مورد اگر کمکی از دستتون بر میاد دریغ نکنین خیلی مرسی
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
سلام دوستان
همونطور که می دونید تحلیل و تفسیر نتایج خروجی نرم افزار ایتبز و تبدیل اون به نقشه های اجرایی مهمترین مرحله در تسلط به این نرم افزاره و اکثر منابع و کتب ارائه شده کمتر به این موضوع پرداختن و بعضا ایجاد سردرگمی میکنه
خواهش میکنم در این مورد اگر کمکی از دستتون بر میاد دریغ نکنین خیلی مرسی
سلام
اگر در مورد خاصی اشکال دارید بفرمایید تا در صورت توان توضیح دهم
 

رضا59

عضو جدید
كمك: كدوم نرم افزار بهتره Sap يا etabs

كمك: كدوم نرم افزار بهتره Sap يا etabs

من ميخام در زمينه طراحي ويژه سازه هاي بتن آرمه كار كنم به نظر دوستان كدوم نرم افزار مناسب تر قوي تر و راحت تر هست؟ etabs يا sap2000 ?
اگر كسي كتاب يا جزوه مناسبي مخصوصا از SAP سراغ داره ممنونم يشم كمك كنه
 

amin20444

عضو جدید
هر دو از یک خانواده هستند ...و دستورات مشابه ای دارند .... اما میشه گفت etabs راحت تر و sap کامل تر ه
کتاب خوب واسه etabs زیاد است اما متاسفانه کتاب خوب sap نداریم .
من یک کتاب sap تازگی خریدم بد نییست
ناشر : سیمای دانش
نویسنده : افشین ترابی - رضا پاشایی
ویژگی این کتاب در اینه که علاوه بر توضیح جامع نرم افزار .. 10 مثال حل شده نیز داره
یا علی
 

sma519

عضو جدید
ترسیم منحنی در ETABS به کمک Excel

ترسیم منحنی در ETABS به کمک Excel


ترسیم منحنی در
ETABS به کمک Excel








برای ترسیم منحنی در برنامه ETABS روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از نرم افزار Excel می باشد. در این بخش قصد داریم مراحل ترسیم منحنی به کمک نرم افزار Excel را به صورت گام به گام ارائه دهیم.




لینک دانلود – 1.522 مگابایت
منبع: www.uconc.com
:)
 

pirooz3d

عضو جدید
سوال در باب Etabs9

سوال در باب Etabs9

با سلام و تشکر
خواستم بدونم در پنجره ابتدایی نرم افزار که گرید ها را تعیین میکنیم Typical Story height و Bottom Story height چه وظیفه ای دارند(چا کاری می کنند.)


ممنوون;)
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
با سلام و تشکر
خواستم بدونم در پنجره ابتدایی نرم افزار که گرید ها را تعیین میکنیم Typical Story height و Bottom Story height چه وظیفه ای دارند(چا کاری می کنند.)


ممنوون;)
Bottom Story فقط ارتفاع ژايين ترين طبقه رو مشخص ميكنه و Typical Story ارتفاع ساير طبقات
 

chalangaran

عضو جدید
من ميخام در زمينه طراحي ويژه سازه هاي بتن آرمه كار كنم به نظر دوستان كدوم نرم افزار مناسب تر قوي تر و راحت تر هست؟ etabs يا sap2000 ?
اگر كسي كتاب يا جزوه مناسبي مخصوصا از SAP سراغ داره ممنونم يشم كمك كنه

دسته بندی از نظر من:
برای کارها و تحلیل و طراحی ساختمان از ایتبس استفاده کنید. ایتبس تمام تمرکزش روی سازه های ساختمانی است و میشه گفت طراحی های دیگه ای رو نمیشه اززش خواست!
sap کامل هست. طراحی ساختمان در sap دقیقا مشابه ایتبس هست. فقط در sap شما هر سازه ای (پل - دکل و ...) رو میتونید طراحی کنید.
به نظر من شما واسه sap هزینه کنید یاد بگیرید . با یک تیر دو نشان میزنید و ایتبس هم یاد میگیرید!
 

chalangaran

عضو جدید
منظرتون درک نشد :">
اگر کتاب اموزشی میخواید توی نت فراوان هستا ...یه سرچ کنید یافت میشه و سوال های تخصصی هم دوستان هستن .
من خودم از روی این کتاب ها کار میکنم ...

چرا درست جوابشو نمیدید؟؟؟؟؟؟
ببین دوست من. شما وابسته به نیاز خودتون باید خروجی بگیرید. خروجی تحلیلی - یا طراحی - یا اعضا - بر اساس نیرو - ساختمان و ... ؟ باید بگین شما واسه خروجی تیک چه گزینه هایی رو زدید تا دوستان بتونن راهنمایی کنن.
ضمنا من اصلا یادم رفت بپرسم - شما خروجی متنی منظورتون هست یا خروجی متنی؟
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
چرا درست جوابشو نمیدید؟؟؟؟؟؟
ببین دوست من. شما وابسته به نیاز خودتون باید خروجی بگیرید. خروجی تحلیلی - یا طراحی - یا اعضا - بر اساس نیرو - ساختمان و ... ؟ باید بگین شما واسه خروجی تیک چه گزینه هایی رو زدید تا دوستان بتونن راهنمایی کنن.
ضمنا من اصلا یادم رفت بپرسم - شما خروجی متنی منظورتون هست یا خروجی متنی؟
دوست من ما هم همينو پرسيديم
در ضمن جمله آخرتون هم يك معني ميده
 

navid1357

عضو جدید
اگه ساختمان دارای دو دیافراگم در یک تراز طبقه باشه راحتتره با etabs کار کنی چون این برنامه برای کار ساختماننی نوشته شده ولی اگرطرح شما خاص هست که فکر نمی کنم با sap کار کنین .برای کار با sap بررسی خروجی ها سخته و نیاز به داشتن طراحی قبلی هست تا نتایج پرت نشه
 

reza toofani

عضو جدید
بنظر من اگر etabs رو خوب وکاربردی بتونی یاد بگیری بهتر باشه تا اینکه خودتو با sapدرگیر کنی ونتیجه ای هم نگیری چون sap واقعا گستردست والبته سعی کن قبل از شروع کاربا نرم افزار طراحی وتحلیل دستی رو خوب یاد بگیری تا به راحتی به خطاهات داخل نرم افزارپی ببری یادت باشه که به همه نرم افزارای etabsاعتماد نکنی وحتما قبل ازانجام کار جدی با نرم افزار امتحانش کن
 

dozanani

عضو جدید
http://up.vatandownload.com/images/aw0ioutc2k2354jly42.jpg
همون طوری که در شکل میبینید Bottom Story یعنی ارتفاع طبقه ی همکف که امکان داره پارکینگ یا مغازه باشه و ارتفاش با سایر طبقه ها کمتر یا بیشتر باشه و گزینه ی Typical Story یعنی ارتفاع سایر طبقه ها به غیر از طبقه ی همکف

برای اطلاعات بیشتر می تونید به این صفحه رجوع کنید
http://etabs.mycivil.ir/showthread.php?tid=1
 

spry

عضو جدید
نکته دیگه :
در منوی Deffine مشاهده می شود تنها یک نوع بتن تعریف می شود و از همان برای اختصاص به سقف و دیوار برشی استفاده می شود در این صورت اشتباهی که دیده شده این مورد است که دوستان در هنگام بارگذاری مطابق دتایل های موجود بار مرده کف ( وزن آن ) را 550 کیلوگرم وارد می کنند اما غافل از اینکه خود ETABS نیز یکبار وزن بتن را اتوماتیک اعمال می کند زیرا ما در منوی Defiine وزن واحد بتن را داده ایم و در هنگام تعریف deck نیز نوع و ضخامت آن را می دهیم بنابراین ETABS چون وزن یک متر مربع بتن را دارد در هنگام تحلیل کف ها وزن بتن سازه ای را حساب می کند در این صورت باید هر عدد درج شده در دتایل را منهای 250 KG ( وزن واحد بتن ) کرد.

روش فوق روشی است که اصطلاحا می گویند برنامه قادر به محاسبه وزن سازه ای بتن سقف می باشد و ما باید صرفاً وزن کف سازی و ... را اعمال کنیم.

روش بهتر این است که ما دو نوع بتن در منوی Deffine تعریف کنیم که یک بتن دارای وزن باشد و برای دیوار برشی اختصاص شود که در هنگام تحلیل خود برنامه وزن آن را محاسبه و بر سازه اعمال کند .
یک بتن دیگر که وزن آن را صفر تعریف می کنیم و برای سقف ها اختصاص می دهیم زیرا اکثر ما طبق عادت وزن کف را با مقادیر 450 تا 550 وارد می کنیم که در این اعداد وزن سازه ای سقف نیز گنجانده شده و چون برای سقف ها در برنامه بتن صفر در نظر گرفته شده بنابراین دیگر دو بار وزن سقف توسط برنامه و بارگذاری دستی محاسبه نمی شود و طراحی تیرهای شما بسیار مطلوبتر می گردد.

ببخشید اگه توضیحاتم سخته هست:redface:
سلام
وقتی این conc0 رو تعریف کردیم ، یعنی مثلا مصالح مربوط به سقف رو با این طراحی کنیم و تیرها رو با همون conc وزن دار؟
یعنی کلا این موارد شامل تیرها نمیشه؟
ممنون
 

رضا7

عضو جدید
تشکر

تشکر

مهندسی کارخالق یکتاست,مهندس چیزی راکه نیست خلق میکند ,سعی کنیم در تمام امور خدارا درنظر داشته باشیم.باتشکررضا
 

بستان اباد

عضو جدید
کمک ایتبس سیف

کمک ایتبس سیف

سلام هرکدام از بچه ها نمونه ای ازپروژه ایتبس دو سه طبقه فقط طراحی دستی داره بزاره سایت ما برداریم خیلیخیلی ممنون میشم
 

بستان اباد

عضو جدید
با سلام
دوست عزیز ، با یه جستجو توی سایت میتونید به جوب مورد نظرتون برسید .
با سپاس

من ایتبس و کار میکنم ولی به انتهای کار که میرسم نمیدونم چطوری جوابهامو به اتوکد تبدیل کنم.توهر کتابیم نگاه کردم هیچ توضیحی در باره این مسئله نداده.الان من یک نمونه سه طبقه بتنی کار کردم فقط مونده قسمت اتوکدیش
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
من ایتبس و کار میکنم ولی به انتهای کار که میرسم نمیدونم چطوری جوابهامو به اتوکد تبدیل کنم.توهر کتابیم نگاه کردم هیچ توضیحی در باره این مسئله نداده.الان من یک نمونه سه طبقه بتنی کار کردم فقط مونده قسمت اتوکدیش

جناب بلوکی عزیز
خروجی گرفتن ایتبس برای اتوکد ، یا باید از سازه 90 که نرم افزار تبدیل ایتبس به کد هست استفاده کنید ، مخصوص سازه های بتنی ، و برای سازه های فولادی ، متاسفانه نرم افزارهای موجود در بازار ، عملکرد و خروجی مناسب رو ندارن و باید خودتون زحمت بکشید و در کد ترسیم نمایید .
در غیر اینصورت خروجی ایتبس برای کد ،فقط شامل خطها و خطوطی هست که در ایتبس مدل کردید و کارایی لازم رو ندارند.

با سپاس
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
من ایتبس و کار میکنم ولی به انتهای کار که میرسم نمیدونم چطوری جوابهامو به اتوکد تبدیل کنم.توهر کتابیم نگاه کردم هیچ توضیحی در باره این مسئله نداده.الان من یک نمونه سه طبقه بتنی کار کردم فقط مونده قسمت اتوکدیش

------------------------------
سلام دوست عزیز
به اینصورت هست:
file-export-save as .DXF file
فقط شما تنها کاری که میکنی این هست که DWG سیوش کن-اگر متوجه نشدی بگو تا عکس بگیرم بزارم
موفق باشید
 

بستان اباد

عضو جدید
اگه امکان داره بفرستین واقعا لطف بزرگی میکنی
اگه یک نمونه خوبشو دارین که همه چیزو توضیح بده خوب میشه
خیلی خیلی ممنون
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
اگه امکان داره بفرستین واقعا لطف بزرگی میکنی
اگه یک نمونه خوبشو دارین که همه چیزو توضیح بده خوب میشه
خیلی خیلی ممنون

--------------------------
دوست عزیز شما تست کردی؟که جواب نداد؟
منوی فایل-منوی export-بعدش گزینه ی save as .DXF file وقتی شما این رو میزنی یه صفحه باز میشه که شما باید محل سیو رو انتخاب کنی و قسمت پایین یک جا هست که اسم فایل رو مینویسی (اون نه) و قسمت پایینش کرکره رو باز میکنی و DWG رو انتخاب میکنی.(خواستم عکس بذارم آپلود نشد)
موفق باشید...
 

powvex

عضو جدید
امکانات اعجاب آور طراحی سازه، با سری جدید ETABS 2013, Version 13.00.0

امکانات اعجاب آور طراحی سازه، با سری جدید ETABS 2013, Version 13.00.0

بالاخره CSI بعد از مدت مدید، تصمیم گرفت سیستم جامع طراحی نوین سازه خودش رو با عنوان ETABS 2013 به بازار عرضه کنه. یکی از امکانات بسیار جالبش که من رو شیفته کرده، طراحی کنشها، پیچشها، عناصر، و ... و مشاهده سه بعدی نتایج روی سازه کلی است.
حتما به سایتش سر بزنید تا شما هم شیفته بشید!!: http://www.csiberkeley.com/etabs2013/news

متاسفانه هنوز خود نرم افزار بدستم نرسیده تا بتونم کامل تحلیل خودم رو بگم، ولی مطمئنا در اولین فرصت اینکار رو انجام میدم.

قیمت نرم افزار اصلی رو نه چندان معتبر شنیدم که حدود 25 هزار دلار آمریکا برای بار اول است. حالا نمیدونم نسخه تک نصب بوده یا شبکه، ولی امیدوارم یک روزی هر کدوم از ما ها انقدر درآمد داشته باشیم که نسخه اصلی رو بخریم.
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
بالاخره CSI بعد از مدت مدید، تصمیم گرفت سیستم جامع طراحی نوین سازه خودش رو با عنوان ETABS 2013 به بازار عرضه کنه. یکی از امکانات بسیار جالبش که من رو شیفته کرده، طراحی کنشها، پیچشها، عناصر، و ... و مشاهده سه بعدی نتایج روی سازه کلی است.
حتما به سایتش سر بزنید تا شما هم شیفته بشید!!: http://www.csiberkeley.com/etabs2013/news

متاسفانه هنوز خود نرم افزار بدستم نرسیده تا بتونم کامل تحلیل خودم رو بگم، ولی مطمئنا در اولین فرصت اینکار رو انجام میدم.

قیمت نرم افزار اصلی رو نه چندان معتبر شنیدم که حدود 25 هزار دلار آمریکا برای بار اول است. حالا نمیدونم نسخه تک نصب بوده یا شبکه، ولی امیدوارم یک روزی هر کدوم از ما ها انقدر درآمد داشته باشیم که نسخه اصلی رو بخریم.


 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
دانلود ETABS 2013

دانلود ETABS 2013

از لینک زیر میتونید نسخه Evaluation ایتبس 2013 را دانلود کنید:
http://installs.csiberkeley.com/software/ETABS/2013/ETABS2013EvalSetup.exe
از لینک زیر هم نسخه اصلیشو (البته بدون کرک هستش که میشه گفت فایده ای نداره):
لینک دانلود کامل(32 و 64 بیتی):
http://installs.csiberkeley.com/software/ETABS/2013/ETABS2013Setup.exe

لینک دانلود نسخه 64 بیتی:
http://installs.csiberkeley.com/software/ETABS/2013/ETABS2013Setup64.exe
خیلی تغییر کرده نسخه Evaluation رو دانلود کنید لذت ببرید. اینه که شرکت سر پا میمونه.دمشون گرم.
دوستان نظرشون رو در مورد این نرم افزار بگن.
تغییراتی رو که خودتون تو نرم افزار میبینید رو بگید.;)
 

Similar threads

بالا