بی‌آبی، خشکسالی، بیکاری و مشکلاتی مانند محرومیت دانش‌آموزان از تحصیل،

مخی گیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازدید از روستاهای سیستان‌ و بلوچستان موضوعات و مشکلات جدیدتری را نشان می‌دهد که بعضاً باعث شگفت و تأثر و تأسف شدید می‌شود.

به گزارش تسنیم،‌ «دِه‌دراز» یکی از نزدیک‌ترین نقاط سیستان و بلوچستان با مرز افغانستان است که در چند دقیقه حرکت با ماشین، می‌توان به نقط صفر مرزی رسید؛ بی‌آبی، خشکسالی، بیکاری و مشکلاتی مانند محرومیت دانش‌آموزان از تحصیل، مسائلی است که هر چند سخت اما می‌توان با آنها کنار آمد اما این روستا مشکلات دیگری هم دارد که عمق بی‌توجهی مسئولان به این مناطق دورافتاده را نشان می‌دهد.



کدخدای دِه‌دراز در گفت‌وگو با خبرنگاران راویان، گفت: ریش‌سفید و کدخدای این روستا پدرم بود و بعد از فوتش به من رسید. از 150 سال پیش تاکنون خاندان ما اینجا ساکن است. اولین خشت‌های این روستا را پدربزرگ من گذاشته. تا الآن که می‌بینید اینجا مخروبه شده است.

** اینجا تا چه زمانی آباد بود؟


- تقریباً تا 7 سال قبل مقداری زراعت مانده بود و انجام می‌دادیم. اما بعد از آن خشکسالی شد. آب نداریم. می‌گویند کشاورزی ما بیمه نیست. همه روستاها از اکبرآباد به بالا وضعیتشان همین است. خودم با ماشین مسافرکشی می‌کنم و مردم را به زابل می‌برم.

همین یک جاده را هم آقای خامنه‌ای زمانی که رئیس‌جمهور بود دستور داد آسفالت کردند. همان آسفالت هم تا الآن مانده است. پارسال مقدار دیگری از جاده را آسفالت کردند. از اینجا تا زابل 45 کیلومتر است. از قسمت آسفالتیِ جاده تا اینجا هم حدود 4 کیلومتر راه است.

** اینجا دکتر و خانه بهداشت دارد؟


دکتر دارد ولی در روستای سدیف هست که آن هم 4 کیلومتر فاصله دارد.

** این 7 سال خشکسالی چه کار می‌کنید؟


این 7 سال تنها کاری که می‌توانیم انجام بدهیم فروش گوسفند است. این کاری است که همه انجام می‌دهند. دولت هم هیچ توجهی به ما نمی‌کند. خدا باید درِ رحمت را بر ما بازکند وگرنه از کمک بنده خدا که محرومیم.


** این اتاق مخروبه مسجد شماست؟

بله. این مسجد مسلمانان است. نیازی به توضیح من نیست خودتان فیلم بگیرید ببینید آیا هیچ جای ایران دیدید چنین مسجدی وجود داشته باشد؟

** روحانی و امام جماعت هم ندارید؟

هیچ چیزی نداریم. نه ملّا داریم نه روحانی.

** درخواست دادید؟

بله درخواست دادیم. همه هم می‌بینند وضع ما را . 100 بار رفتیم گفتیم. اگر کسی اینجا بمیرد نماز میتی نداریم.

** خودتان هم بلد نیستید بخوانید؟


نه. ما هم بلد نیسیتم . بی‌سوادیم.

**یعنی کسی که فوت می‌کند فقط دفنش می‌کنید؟


می‌بریم امامزاده، خاک می‌کنیم، خلاص؛ می‌گذاریم و برمی‌گردیم. مگر اینکه با ماشین برویم یک روحانی پیدا کنیم و از او خواهش کنیم که آقا بیا حداقل تلقین را بخوان.

** اینجا امامزاده دارد؟


بله. امامزاده ابوالفضل هست که 4 کیلومتر تا اینجا فاصله دارد. از وقتی که جد ما این روستا را ساخته این امامزاده هم بوده است.

** زمین نداشتید که اینجا مسجد بسازید؟


اینجا که من به جای هزار متر، دو هزار متر زمین می‌دهم. البته زمین هم مال خداست و ما فقط وارث هستیم روی زمین اما یکی باید بیاید بگوید آقا زمینت را بده یا نه؟


عنوان تیتر رو من تغییر دادم عنوان تیتر این بود(روستایی که اموات را بدون نماز میّت دفن می‌کنند )
اما بنظرم مشکلات خیلی بزرگتری در این روستا بود
 
آخرین ویرایش:

consl

عضو جدید
می شود در جنوب ایران مثل آلمریا اسپانیا گلخانه ساخت - مزخرف است؟ ایا نمی شود جلوی تبخیر 200 میلیون متر مکعب اب را با توپ گرفت؟





کلانتری: خودکفایی کشاورزی «مزخرف» است
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶




همین الان آقایان هنوز دارند درباره خودکفایی در محصولات کشاورزی صحبت می‌کنند. برای نوشتن برنامه ششم دوباره موضوع خودکفایی را به میان کشیدند که من برگشتم به آقای نوبخت گفتم تو را به دین و ایمانت بگو این مزخرفات را کنار بریزند




به گزارش جهان، بعد از عباس آخوندی که مسکن مهر را «مزخرف» خوانده بود، عیسی کلانتری در چند روز گذشته طی سخنانی در نشست کمیته اقتصادی بنیاد امید ایرانیان با با ذکر یک خاطره خودکفایی در کشاورزی را «مزخرفات» خواند: «همین الان آقایان هنوز دارند درباره خودکفایی در محصولات کشاورزی صحبت می‌کنند. برای نوشتن برنامه ششم دوباره موضوع خودکفایی را به میان کشیدند که من برگشتم به آقای نوبخت گفتم تو را به دین و ایمانت بگو این مزخرفات را کنار بریزند».

به گزارش مسیرآنلاین جمله فوق در حالی از زبان مشاور معاون اول دولت یازدهم مطرح می شود که مقامات عالیرتبه نظام از ابتدای انقلاب تاکنون به خودکفایی و امنیت غذایی کشور با تولید محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی در داخل تاکید ویژه داشته اند.

وزیر اسبق کشاورزی که پیشینه مدیریتی ناکارآمد وی در این بخش کاملاً مشخص است، چندی پیش نیز با احساسی خواندن این آرمان بواسطه جو ابتدای انقلاب، درحال حاضر سردمدار مخالفت سنگین با اصل «خودکفایی کشاورزی» است.

آخوندی: مسکن مهر طرح مزخرفی است


همسویی رسانه های غربی و برخی رسانه های داخل با این خط و جریان فکری نیز موردی است که باید مورد بررسی جدی نهادهای امنیتی و قضایی قرار گیرد.

گفتنی است در تمام صحبتهای حضرت امام (بویژه در خصوص آنکه تنها استان آذربایجان شامل اردبیل، اذربایجان غربی و شرقی می توانند تمام محصوصلات کشاورزی کشور را تامین کنند) و رهبر انقلاب (توجه به ویژه به استان خوزستان و لزوم خودکفایی در تمامی محصولات استراتژیک کشاورزی) اجرایی شدن این ارمان با مطالعات دقیق کارشناسی قابل تحقق دانسته شده است.

================================================== ======



http://www.mashreghnews.ir/fa/news/4...B9%DA%A9%D8%B3

================================================== ======
کلیپ/ آب فتنه پیش روی ایران – استاد رائفی پور


http://www.faraghlit.com/%DA%A9%D9%8...6%D9%81%DB%8C/



http://www.aparat.com/v/Er2GL/%D8%A7...AA%D9%85%D8%A7

=================================================
اوسط هاشمي: موافقت رهبر انقلاب با اختصاص مبلغ 500 ميليون دلار از محل صندوق توسعه ملي به دولت براي حل بحران سيستان

http://www.sorayatv.ir/content/tv/784/

==========================================
سالانه 200 میلیون مترمکعب آب در چاه نیمه‌ها تبخیر می‌شود


================================
۹۶ میلیون توپ پلاستیکی برای نجات لس‌آنجلس از خشکسالی + تصاویر

http://www.ion.ir/News/8675.html

http://digiato.com/article/2015/08/13/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%B1%D9%86%DB%8C%D 8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D9%BE-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%87/
=================================

هولوکاست 9 میلیون ایرانی به دست بریتانیای کبیر + تصاویر


http://masaf.ir/View/Contents/136/%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-9-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D B%8C-%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1---%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-shia%20muslim

نکن این کارها رو تو هر تاپیک میایی لینک میذاری تاپیک ها رو به گندی کشیدی
اصلا قصدت مشخص نیست هدفت تبلیغ چی هست
نکن این کار رو
 

secret11

عضو جدید
بعد امثال بابك زنجاني و رحيمي بقايي و.... هزاران ميليارد اختلاس كردند
با اين پولها ميشد كاري كرد كه يك مورد از اين رو.ستاها وجود نداشته باشد همه رو اباد كرد
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بالا ترین دمای شهرم در سال1370 معادل 21 درجه سانتی گراد بود

23 سال بعد از ان دمای شهرم حتی از دمای ابادان پیشی میگیرد گاه گاهی و به بالا 45 میرسد


خودتان عمق فاجعه رو درک کنین ک چ بلایی سر مازندران دارن میارن

چ برسه ب سیستان
 
بالا