نظر مراجع و روحانیت در رابطه با خشکسالی سال های اخیر

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
در اجلاس اخیر خبرگان رهبری، نطق قبل از دستوری داشتم که به نظر بعضی از عزیزان، از احمقانه‌ترین و بی‌ارزش‌ترین مطالب بود که قابل ذکر نیست. به همین دلیل خواستم در سایت شخصی منعکس شود تا عده بیشتری از حماقت ما بخندند و اگر مطلب درست است بر چنین قضاوت‌هایی بگریند.

منظور حقیر از طرح آیه‌ی (لَوْلَا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَن قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُون) این بود که احتمال نمی‌دهید این خشکسالی که به آن دچار هستیم بعد از دادن این همه شهید و جانباز و آزاده و بعد از این همه خدمت بزرگ به اسلام که پرچم اسلام راستین را در عالم به اهتزاز درآورده و بیداری اسلامی توانسته اسرائیل را به‌عنوان چشم و چراغ فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و در یک کلام مدینه فاضله فرهنگ غرب در چهار نوبت به زانو درآورد که نوبت اخیر از نوبت‌های گذشته هم طولانی‌تر و هم سرانجام آن خسارت دیدن فاحش و محکوم به خیانت و وحشیگری شدن فاحش تر بود، همه از آثار ایثارگری و ایستادگی ملت ما بوده است حال در مقابل آنچه خدمت کرده‌ایم وضع بارندگی آن‌سان باشد که [اگر] در پائیز امسال صرفه‌جویی نشود [تامین] آب مصرفی هم قطع‌نظر از آب کشاورزی دشوار خواهد بود. این در حالی است که قرآن می‌گوید (اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُم مِّدْرَارًا) ؛ نخست اشتباهات خود را اصلاح کنید و خطاهای خود را جبران کنید و سپس به سمت ما بیایید تا آسمان را برایتان با باران‌های پی‌درپی پر ریزش کنم.

این در حالی است که می‌گوید: (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا … لَأَکَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم)؛ نه‌تنها مسلمانان، اگر اهل کتاب هم درستکاری می‌کردند از زیر پا و بالای سرشان روزی می‌خوردند و از همه طرف راه‌های گشایش بر آن‌ها گشوده می‌شد و قفل‌های اقتصادی و امنیتی آن‌ها گشوده می‌گشت. هدفم از ذکر آن آیه این بود که در قانون بانکداری بدون ربا -در مسائل اقتصادی- و در رفتار و گفتار دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب -در مسائل اخلاقی- تجدیدنظری کنیم.

جرئت نکردم در نطق قبل از دستور از ارتباط کم‌بارانی با دو موضوع فوق سخن بمیان آورم، چون تحمل شنیدن آن را در مستمعان نمی‌دیدم. حضرت یعقوب هر بار که نام یوسف [را] می‌برد، فرزندان می‌گفتند: (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) و هر بار که من از بازگشت پول به پشتوانه‌ی طلا صحبت کردم همین جواب را شنیدم. هرگاه از دست برداشتن طرفین اصولگرا و اصلاح طلب از لجن مال کردن یکدیگر چیزی گفتم، جواب غیر از آن[۱] نبود. گفتم ما علما مسئول این دو واقعه ی عظیم هستیم. منظور از رهبانیون و احبار ماییم. خطابات قرآن از نوع ایاک اعنی واسمعی یا جاره است. خطاب به همسایه می کند ولی منظورش مخاطب است.

وقتی که از جلسه ی قبول قطعنامه که هرکسی برای ثبت در تاریخ چیزی می گفت، من هم گفتم: «امت قبل از ظهور در موضوع وفاداری به امامت امتحان می شود، تاکنون امتحان امامت حسینی بود الان امتحان امامت حسنی است. چون رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: الحسن و الحسین امامان، قاما او قعدا» وقتی از جلسه خارج شدیم یکی گفت اینها که دم از امام زمان می زنند و پای ایشان را در مسائل به میان می کشند خودشان هم قبول ندارند: (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ). از این بدتر؟

الان هم برای ثبت در تاریخ می گویم اگرچه می دانم پاسخ فعلی به آن جز (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) نیست: «اینکه امام صادق علیه السلام می گوید وقتی دو تن از شیعیان من با هم متارکه می کنند [و] از هم دور می شوند من از هر دو تبری می کنم و به هر دو لعنت می کنم و معتّب در آن جلسه از ایشان پرسید از این دو یکی مقصر است، [پس] چرا بی تقصیر را لعن می فرمایید؟ فرمود چون انتظار دارم به سراغ طرف خود برود و بگوید برادر! من مقصرم تا جدایی برطرف شود. وقتی این مطلب را گفت اشک از چشم به گونه ها، از گونه به سینه اش سرازیر شد.

امروز امام زمان علیه السلام این نقار بین دو طرف را نمی پسندد. چرا یکی پیدا نمی شود به این وضع اعتراض کند؟ چرا وقتی رهبر بزرگوار می گوید با هم باشید، این با هم بودن است که اصول گرا و اصلاح طلب دارند؟ وقتی ایشان می گوید با هم باشید ما هر کدام کارمان را ادامه می دهیم اما روی سربرگ ها می نویسیم: “همه با هم باشید”. عنوان سالها برای روی سربرگ هاست اما داخل برگه ها کماکان همان اختلاف ها و همان برنامه ها.

در مسئله بانک‌ها هم امام می‌فرمود کاری کنید پول کار نکند، در اسلام پول کار نمی‌کند. شعر این شیرازی را برای جبران تلخی گفتارم تکرار کردم که:
رسد با چند سالی بهره کاری
بدون هیچ رنجی به هر کاری
به‌جایی از درآمدهای عالی
که صندوقش شده اعلی المعالی

در شهر دیگری گزارش دادند که با پانصد هزار تومان یک تعاونی اعتبار را راه انداخته‌اند [و] الآن دویست و چهل میلیارد تومان دارند. عرض کردم چرا بیچاره‌ای که می‌خواهد برای جهیزه دختر وام بگیرد به او می‌گویند پنج میلیون می‌دهیم و هشت میلیون می‌گیریم؟ سؤال من این است که تورم چنین فرضی را مباح می‌کند یا چنین فرضی آن سیاست اقتصادی را محکوم می‌کند؟ آن‌ها می‌گویند امام فرموده و امروز هم حکم همان است که چون قانونی را مجلس تصویب کرد و شورای نگهبان تأیید فرمود هیچ‌کس نباید اعتراض کند.

سؤال حقیر این است که امام دو مطلب فرمود؛ یکی این و یکی آن. چرا در مورد آنکه فرمود «در اسلام پول کار نمی‌کند، کاری کنید پول کار نکند»، ما چه کار کردیم تا پول کار نکند؟ وقتی عرض می‌کنم در اسلام دیه‌ی یک انسان یا هزار دینار و یا هزار گوسفند است، گوسفند و دینار پا به‌پای یکدیگر جلو می‌روند، چون پول اسلام مال است. پول رایج جهانی اگر مال بود بنا بود پا به پای مال جلو بیاید اما چنین نیست. دینار شرعی هجده نخود طلا است و یک مثقال رایج چهار گرم و نیم است و معادل بیست‌وچهار نخود طلا است. پس دینار شرعی سه‌چهارمِ چهار و نیم گرم طلاست و سه گرم اندی طلاست. وقتی یک گرم طلا حدود صد هزار تومان است، یک دینار بین سیصد تا چهارصد هزار تومان است و قیمت گوسفند در این حدود است. در قدیم هم یک گوسفند گاهی دو دینار فروخته می‌شد. عروه ی بارقی یک دینار از حضرت رسول اکرم گرفت تا یک گوسفند بیاورد. او رفت به جائیکه گوسفند ارزان بود با یک دینار دو گوسفند خرید و جائیکه گوسفند گران [بود]، یک گوسفند را به یک دینار فروخت و برای آن حضرت یک دینار و یک گوسفند آورد و حضرت به او فرمود بارک‌الله فی صفقه یمینک قرآن هم می‌گوید: (فَلَکُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِکُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ) همان پولی که به‌طرف قرض داده‌اید پس بگیرید؛ نه شما به‌طرف ظلم کنید که بیشتر بگیرید نه او ظلم کند که کمتر بدهد.

اگر پول مال باشد همین‌طور است. پول اسلام مال است. اما پول رایج جهانی اگر مال بود امروز قیمت یک گردو به‌اندازه‌ی قیمت دو خانه که من در آن بزرگ شده‌ام نبود. خانه سیصد و چهل متر با بیست و چند اتاق و عتیقه‌جات و کتیبه کاری و نقاشی‌های آن به قیمت بالا فروخته شد. پیش روی بالاخانه با شیشه‌های رنگی بین چوب ها آنچنان بکار رفته بود که اشکال هندسی به وجود می‌آورد و بعضی در عرض و طول پنج‌متر در ده متر وسعت داشت. خانه مثل یک قلعه امن بود. ما لفظ دزدی را فقط می‌شنیدیم. فقط اگر در باز بود امکان دزدی پیش می‌آمد.

حال پول دو خانه آن‌چنانی را باید داد و یک گردو گرفت و یا سه لیوان یک‌بارمصرف دریافت کرد. اگر پول مال بود چنین نبود. عرض حقیر این است که [جمله‌ی] “کاری کنید پول کار نکند” که امام راحل فرمود [به] همین [معنی] است که کاری کنید پول مال شود و قرض بدون بهره میسر شود تا قرض گیرنده تمام سود حاصل از کار خود را برای خود جمع کند و از قرض بی‌نیاز شود و برگرداند و خودش هم روی پای خود ایستاده باشد. کسانی که امروز قرض می‌کنند اگر از راه دیگری مثل معامله زمین و امثال آن پول در نیاورند گرفتار معوقات بانکی می‌شوند و تمام هستی آن‌ها مصادره شده و خودشان هم به زندان می‌افتند.

آیا این که قانون چک بلامحل دستاویزی است برای رباخوار تا بتواند به‌وسیله‌ی قانون و قضا و اجرا، ربای خود را از مقروض دریافت کند این موجب خشکسالی نمی‌شود؟ اگر این اکل سحت نیست پس اکل سحت چیست؟ اگر طعنه‌هایی که در روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب به هم می‌زنند قول اثم نیست پس قول اثم چیست؟

اگر من طلبه بگویم چرا علما به قول اثم و اکل سحت مردم نهی نمی‌کنند باز من مصداق (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) هستم؟ امام صادق علیه‌السلام درباره قضاوت عالمی در مورد کرایه الاغی فتوایی داده بود حضرت فرمود همین فتواها باران را حبس می‌کند. آیا اگر من طلبه بگویم خشکسالی و قانون چک و قانون بانکداری بدون ربا و رفتار اصولگرا و اصلاح‌طلب موجب این است، در گمراهی کهنه‌ام دست و پا می‌زنم؟
تالله انک لفی ضلالک القدیم

اول استغفار بعد نماز باران! / الف
 

sfk123

اخراجی موقت
در اجلاس اخیر خبرگان رهبری، نطق قبل از دستوری داشتم که به نظر بعضی از عزیزان، از احمقانه‌ترین و بی‌ارزش‌ترین مطالب بود که قابل ذکر نیست. به همین دلیل خواستم در سایت شخصی منعکس شود تا عده بیشتری از حماقت ما بخندند و اگر مطلب درست است بر چنین قضاوت‌هایی بگریند.
.
.
.
اول استغفار بعد نماز باران! / الف

سلام بر دوستان

یاد مطلب زیر افتادم:
حجت الاسلام و المسلمين حسني: اگر مومنين غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع مي شود.


یه چیزی حالا ما گناه کار و ... چرا این عزیزان پر ارج و قرب دور هم جمع نمیشن یه کم از قدرتشون استفاده کنن با نماز باران یه بارونی، سیلی چیزی راه بندازن تا هم ایمان مردم قوی بشه، هم وضعیت بی آبی...؟

ماشاا... تعدادشونم اینقدر هست که شامل ضرب المثل "با یه گل بهار نمیشه" نشود.

الان میان میگن اینا(خشکسالی و مشکلات اقتصادی و ...) امتحان الهیه!!!
فکر کنم خداشون(خدایی که این افراد معرفی می کنن رو میگم نه اوستا کریم رو) هم بیکار شده 35 ساله بند کرده به ایران که ببرتمون بهشت!!!

دشمن، قدیمی شده زدن تو کار قضا و قدر فردا هم میرن تو کار جن و پری!!!
 

*rahil*

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیسسسسسسسسسسسسسس بابا ساکت خدای اینا مثل انبار باروته با کوچیکترین جرقه ای منفجر میشه
الان همتونو به جکو جانوری چیزی تبدیل میکنه ها
نگی نگفتی:D
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه استارتر این تاپیک ......تیتر را تحریف شده و بی ربط انتخاب کرده اند .........

خداوند آیت الله حائری را حفظ کند که مطلب کاملا درستی رو فرمودند

اگر من طلبه بگویم چرا علما به قول اثم و اکل سحت مردم نهی نمی‌کنند باز من مصداق (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) هستم؟ امام صادق علیه‌السلام درباره قضاوت عالمی در مورد کرایه الاغی فتوایی داده بود حضرت فرمود همین فتواها باران را حبس می‌کند. آیا اگر من طلبه بگویم خشکسالی و قانون چک و قانون بانکداری بدون ربا و رفتار اصولگرا و اصلاح‌طلب موجب این است، در گمراهی کهنه‌ام دست و پا می‌زنم؟
تالله انک لفی ضلالک القدیم

.
.
.
نخست اشتباهات خود را اصلاح کنید و خطاهای خود را جبران کنید و سپس به سمت ما بیایید تا آسمان را برایتان با باران‌های پی‌درپی پر ریزش کنم.

این در حالی است که می‌گوید: (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا … لَأَکَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم)؛ نه‌تنها مسلمانان، اگر اهل کتاب هم درستکاری می‌کردند از زیر پا و بالای سرشان روزی می‌خوردند و از همه طرف راه‌های گشایش بر آن‌ها گشوده می‌شد و قفل‌های اقتصادی و امنیتی آن‌ها گشوده می‌گشت. هدفم از ذکر آن آیه این بود که در قانون بانکداری بدون ربا -در مسائل اقتصادی- و در رفتار و گفتار دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب -در مسائل اخلاقی- تجدیدنظری کنیم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان

یاد مطلب زیر افتادم:
حجت الاسلام و المسلمين حسني: اگر مومنين غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع مي شود.


یه چیزی حالا ما گناه کار و ... چرا این عزیزان پر ارج و قرب دور هم جمع نمیشن یه کم از قدرتشون استفاده کنن با نماز باران یه بارونی، سیلی چیزی راه بندازن تا هم ایمان مردم قوی بشه، هم وضعیت بی آبی...؟

ماشاا... تعدادشونم اینقدر هست که شامل ضرب المثل "با یه گل بهار نمیشه" نشود.

الان میان میگن اینا(خشکسالی و مشکلات اقتصادی و ...) امتحان الهیه!!!
فکر کنم خداشون(خدایی که این افراد معرفی می کنن رو میگم نه اوستا کریم رو) هم بیکار شده 35 ساله بند کرده به ایران که ببرتمون بهشت!!!

دشمن، قدیمی شده زدن تو کار قضا و قدر فردا هم میرن تو کار جن و پری!!!

انتصاب دادن بواسطه سایتهای ضد انقلاب؟!.........

لینک مطلب ادعاییتان را به نقل آیت الله حسنی که خداوند به فضیلت هایشان بیافزاید از سایتهای فیلتر نشده بیاورید .......تا بشود قضاوت صحیح کرد .......

صرفا جهت اطلاع ........ایشون انقدر مرد بزرگی هستند که وقتی فرزندشان تخلف کرد ...حکم دستگیری فرزندشان که به مجاهدین خلق پیوسته بود امضا کردند و بعد اعدام پسرش هم گفت که با هیچ کس عقد اخوت نبسته و سر انقلاب با هیچ کس حتی پسرم شوخی ندارم
 
آخرین ویرایش:

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
متاسفانه استارتر این تاپیک ......تیتر را تحریف شده و بی ربط انتخاب کرده اند .........

خداوند آیت الله حائری را حفظ کند که مطلب کاملا درستی رو فرمودند

اگر من طلبه بگویم چرا علما به قول اثم و اکل سحت مردم نهی نمی‌کنند باز من مصداق (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) هستم؟ امام صادق علیه‌السلام درباره قضاوت عالمی در مورد کرایه الاغی فتوایی داده بود حضرت فرمود همین فتواها باران را حبس می‌کند. آیا اگر من طلبه بگویم خشکسالی و قانون چک و قانون بانکداری بدون ربا و رفتار اصولگرا و اصلاح‌طلب موجب این است، در گمراهی کهنه‌ام دست و پا می‌زنم؟
تالله انک لفی ضلالک القدیم

.
.
.
نخست اشتباهات خود را اصلاح کنید و خطاهای خود را جبران کنید و سپس به سمت ما بیایید تا آسمان را برایتان با باران‌های پی‌درپی پر ریزش کنم.

این در حالی است که می‌گوید: (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا … لَأَکَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم)؛ نه‌تنها مسلمانان، اگر اهل کتاب هم درستکاری می‌کردند از زیر پا و بالای سرشان روزی می‌خوردند و از همه طرف راه‌های گشایش بر آن‌ها گشوده می‌شد و قفل‌های اقتصادی و امنیتی آن‌ها گشوده می‌گشت. هدفم از ذکر آن آیه این بود که در قانون بانکداری بدون ربا -در مسائل اقتصادی- و در رفتار و گفتار دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب -در مسائل اخلاقی- تجدیدنظری کنیم.

بچه ها دیگه شرطی شدن :D

مطمئنم خیلیا حال نداشتن متنو کامل بخونن ... و از اونجایی که معمولا روحانیون بلایا و مسائل رو به حجاب و روابط دختر و پسر ربط میدن ! اینه که همچین حرفایی از همون اول با جبهه گیری مواجه میشه !

کاری ندارم که واقعا خشکسالی به این حرفا مربوطه یا نه ! ولی برام خیلی جالب و عجیب بود که این سری یه نفر گیر به حجاب نداد و انگشت اتهامشو سمت خودشون گرفت : )
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها دیگه شرطی شدن :D

مطمئنم خیلیا حال نداشتن متنو کامل بخونن ... و از اونجایی که معمولا روحانیون بلایا و مسائل رو به حجاب و روابط دختر و پسر ربط میدن ! اینه که همچین حرفایی از همون اول با جبهه گیری مواجه میشه !

کاری ندارم که واقعا خشکسالی به این حرفا مربوطه یا نه ! ولی برام خیلی جالب و عجیب بود که این سری یه نفر گیر به حجاب نداد و انگشت اتهامشو سمت خودشون گرفت : )

اینکه از شرطی گذشته بود!.حداقل خط آخر که خیلی تابلو تو چشه!

وای به حال جوونای ما که انقدر بی مطالعه هستند ..........و این چنین درس هم میخونن؟
بهتر است بگید از اونجایی که رسانه های حاشیه ساز این چنین مطالب روحانیون رو این چنین تیتر میکنند ...وگرنه در همون مطلب روحانیونی که میفرمائید فقط همین مسئله حجاب مطرح نمیشود .....مسئله حجاب و عفاف از دید این بزرگواران یکی از موارد مطروحه است
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینکه از شرطی گذشته بود!.حداقل خط آخر که خیلی تابلو تو چشه!

وای به حال جوونای ما که انقدر بی مطالعه هستند ..........و این چنین درس هم میخونن؟
بهتر است بگید از اونجایی که رسانه های حاشیه ساز این چنین مطالب روحانیون رو این چنین تیتر میکنند ...وگرنه در همون مطلب روحانیونی که میفرمائید فقط همین مسئله حجاب مطرح نمیشود .....مسئله حجاب و عفاف از دید این بزرگواران یکی از موارد مطروحه است

:D

آره دیگه درسارو هم اگه نثرش خوب نباشه همینجوری میخونیم :دی ... البته تقصیر روحانیونم هس که انقدر حرفاشونو طول و تفصیل میدن که ملت حوصله نکنن بخونن :|

نه دیگه ! حجاب و عفاف جز مسائل ِ زیاد مطروحه روحانیونه ... زیادتر از حد معمول ... واسه همینه که ملت انقدر نسبت بهش حساس شدن :smile:


و کمتر پیش میاد که آقایون از اشتباهات خودشون بگن : )

زیادی به حجاب گیر ندیم .. بحث تاپیک منحرف میشه :دی
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
متاسفانه استارتر این تاپیک ......تیتر را تحریف شده و بی ربط انتخاب کرده اند .........

خداوند آیت الله حائری را حفظ کند که مطلب کاملا درستی رو فرمودند

اگر من طلبه بگویم چرا علما به قول اثم و اکل سحت مردم نهی نمی‌کنند باز من مصداق (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) هستم؟ امام صادق علیه‌السلام درباره قضاوت عالمی در مورد کرایه الاغی فتوایی داده بود حضرت فرمود همین فتواها باران را حبس می‌کند. آیا اگر من طلبه بگویم خشکسالی و قانون چک و قانون بانکداری بدون ربا و رفتار اصولگرا و اصلاح‌طلب موجب این است، در گمراهی کهنه‌ام دست و پا می‌زنم؟
تالله انک لفی ضلالک القدیم

.
.
.
نخست اشتباهات خود را اصلاح کنید و خطاهای خود را جبران کنید و سپس به سمت ما بیایید تا آسمان را برایتان با باران‌های پی‌درپی پر ریزش کنم.

این در حالی است که می‌گوید: (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا … لَأَکَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم)؛ نه‌تنها مسلمانان، اگر اهل کتاب هم درستکاری می‌کردند از زیر پا و بالای سرشان روزی می‌خوردند و از همه طرف راه‌های گشایش بر آن‌ها گشوده می‌شد و قفل‌های اقتصادی و امنیتی آن‌ها گشوده می‌گشت. هدفم از ذکر آن آیه این بود که در قانون بانکداری بدون ربا -در مسائل اقتصادی- و در رفتار و گفتار دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب -در مسائل اخلاقی- تجدیدنظری کنیم.


بچه ها دیگه شرطی شدن :D

مطمئنم خیلیا حال نداشتن متنو کامل بخونن ... و از اونجایی که معمولا روحانیون بلایا و مسائل رو به حجاب و روابط دختر و پسر ربط میدن ! اینه که همچین حرفایی از همون اول با جبهه گیری مواجه میشه !

کاری ندارم که واقعا خشکسالی به این حرفا مربوطه یا نه ! ولی برام خیلی جالب و عجیب بود که این سری یه نفر گیر به حجاب نداد و انگشت اتهامشو سمت خودشون گرفت : )

دقیقا:biggrin:
منم مونده بودم که استارتر واسه چی مثلا این مطلب رو گذاشته با توجه به اینکه میدونستم هدفش در جهت تعریف از آقای حائری شیرازی نیست. ولی علنا با بیان یه مطلب خیلی خوب و عالی از ایشون موجبات تعریفشون شد. جالبتر اینکه کسانی که اومدن و تشکر زدن عمدتا از دوستان مخالف آقای حائری شیرازی هستن و بقول شما منم مطمئنم که اصلا نخونده این مطلب رو تشکر زدن. یعنی تشکر بابت یه مطلب در جهت تعریف ایشون ولی بابت اینکه فکر میکردن (براساس نام تایپیک) که ازش بدگفته.

انصافا کجای این مطلب در خرافی یا سیاسی و یا هرچیز غیر معقول دیگه هست؟؟؟
از همه ی دوستان میپرسم.
 

sfk123

اخراجی موقت
انتصاب دادن بواسطه سایتهای ضد انقلاب؟!.........

(1)لینک مطلب ادعاییتان را به نقل آیت الله حسنی که خداوند به فضیلت هایشان بیافزاید از سایتهای فیلتر نشده بیاورید .......تا بشود قضاوت صحیح کرد .......

صرفا جهت اطلاع ........ایشون انقدر مرد بزرگی هستند که وقتی فرزندشان تخلف کرد ...حکم دستگیری فرزندشان که به مجاهدین خلق پیوسته بود امضا کردند و بعد اعدام پسرش هم گفت که با هیچ کس عقد اخوت نبسته و سر انقلاب با هیچ کس حتی پسرم شوخی ندارم

(1) اینم لینک خدمتتون. بدید اینم شیلتر کنن، از دستشون در رفته.

(2) حالا همه چیزو که نمیشه گفت، عزیزان یه سرچ بکنن بد نیست ...

(3) صرفا جهت اطلاع ... من در مورد هیچ فرد خاصی نظر ندادم(خوب یا بد) فقط صحبتاشون رو گذاشتم.

نتیجه میگیریم ........برخی دوست دارند خودشان عامل فساد معرفی شوند.حتی اگر کسی اشاره ای هم بهشون نکند!

بله این دوست عزیز خودش ام الفساد هست وگر نه اینجوری خشک نمی شد(کویر لوت منظورمه). دریاچه ارومیه هم با این گشت اینجوری شد(امان از رفیق ناباب)

دشتهای ایران و سایر منابع هم به خاطر مسائل خاک برسری به این روز افتادن.

عزیزان هرچی سد، ببخشید سنگ انداختن جلوشون، چوب لای ... آهان چرخشون گذاشتن که دنبال این مسائل نرن مگه به گوششون رفت. حالا بچشن.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
(1) اینم لینک خدمتتون. بدید اینم شیلتر کنن، از دستشون در رفته.

(2) حالا همه چیزو که نمیشه گفت، عزیزان یه سرچ بکنن بد نیست ...

(3) صرفا جهت اطلاع ... من در مورد هیچ فرد خاصی نظر ندادم(خوب یا بد) فقط صحبتاشون رو گذاشتم.



بله این دوست عزیز خودش ام الفساد هست وگر نه اینجوری خشک نمی شد(کویر لوت منظورمه). دریاچه ارومیه هم با این گشت اینجوری شد(امان از رفیق ناباب)

دشتهای ایران و سایر منابع هم به خاطر مسائل خاک برسری به این روز افتادن.

عزیزان هرچی سد، ببخشید سنگ انداختن جلوشون، چوب لای ... آهان چرخشون گذاشتن که دنبال این مسائل نرن مگه به گوششون رفت. حالا بچشن.

سایت خبری تحلیلی داور!.......از نظر شما این سایت معتبر است؟.....البته برای بنده که لینکی که دادین باز نمیشه.نات سرور

حرف جالبی زدین ......مگر نمیگین نظر نظام اینه!.چرا یک سایت معتبر یا یک خبرگزاری نیست که این نظر رو پوشش داده باشه؟.....و این حرف فقط در سایتهای ضد انقلاب یافت میشه!

لطفا برداشت خودتون رو از صحبت های بنده به بنده نسبت ندین

سایر موارد هم مرتبط به موضوع تاپیک نیست

نظر آیت الله حائری رو قبول دارید یا مخالفید؟حالا که احتمالا اگر فرد کینه جویی نباشید! مطلب را دقیق خوانده اید!
 
آخرین ویرایش:

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
در تغییر عنوان خواستیم در یک سطر علت خشکسالی برای همگان هویدا سازیم ، با اتکا بر گفته عالم بزرگ حائری

البته برای انان که شک می کنند حضور درین جستار های عالمانه قدری گنگ و نامفهوم خواهد بود.


بحث را گسترده تر می کنیم ،
1 بارش های کشور های غربی عذاب خداوند است برای انها {با اتکا علم بر همین علمای گران}
2 خشکسالی ایران از معصیت

نتیجه می شود ؛ بهشت بسیار بسیار خشک و سوزان است و در مقابل جهنم بسیار اباد با زمین های پرباران:w10:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در تغییر عنوان خواستیم در یک سطر علت خشکسالی برای همگان هویدا سازیم ، با اتکا بر گفته عالم بزرگ حائری

البته برای انان که شک می کنند حضور درین جستار های عالمانه قدری گنگ و نامفهوم خواهد بود.


بحث را گسترده تر می کنیم ،
1 بارش های کشور های غربی عذاب خداوند است برای انها {با اتکا علم بر همین علمای گران}
2 خشکسالی ایران از معصیت

نتیجه می شود ؛ بهشت بسیار بسیار خشک و سوزان است و در مقابل جهنم بسیار اباد با زمین های پرباران:w10:

علت خشکسالی از نگاه خودتون پس بوده..چون لااقل در این مطلب آیت الله حائری شیرازی بحث دو دستگی در جامعه در مسئولان و وضعیت بانکها و وضعیت نوع وام دادن به زوج های جوان رو مطرح میکنند

.......پس جا داره از شما بپرسیم ...با توجه به ادامه فرمایشتان .......میشه بفرمائید از کدام سطر نوشته آیت الله ارجمند آیت الله حائری شیرازی همچین برداشتی کردید؟.....تا ما تکلیف خودمون رو بدونیم !
 
آخرین ویرایش:

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
علت خشکسالی از نگاه خودتون؟.......میشه بفرمائید از کدام سطر نوشته آیت الله ارجمند آیت الله حائری شیرازی همچین برداشتی کردید؟.....تا ما تکلیف خودمون رو بدونیم !
منظور حقیر از طرح آیه‌ی این بود که احتمال نمی‌دهید این خشکسالی که به آن دچار هستیم بعد از دادن این همه شهید و جانباز و آزاده و بعد از این همه خدمت بزرگ به اسلام که پرچم اسلام راستین را در عالم به اهتزاز درآورده و بیداری اسلامی توانسته اسرائیل را به‌عنوان چشم و چراغ فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و در یک کلام مدینه فاضله فرهنگ غرب در چهار نوبت به زانو درآورد که نوبت اخیر از نوبت‌های گذشته هم طولانی‌تر و هم سرانجام آن خسارت دیدن فاحش و محکوم به خیانت و وحشیگری شدن فاحش تر بود، همه از آثار ایثارگری و ایستادگی ملت ما بوده است حال در مقابل آنچه خدمت کرده‌ایم وضع بارندگی آن‌سان باشد که [اگر] در پائیز امسال صرفه‌جویی نشود [تامین] آب مصرفی هم قطع‌نظر از آب کشاورزی دشوار خواهد بود. این در حالی است که قرآن می‌گوید (اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُم مِّدْرَارًا) ؛ نخست اشتباهات خود را اصلاح کنید و خطاهای خود را جبران کنید و سپس به سمت ما بیایید تا آسمان را برایتان با باران‌های پی‌درپی پر ریزش کنم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظور حقیر از طرح آیه‌ی این بود که احتمال نمی‌دهید این خشکسالی که به آن دچار هستیم بعد از دادن این همه شهید و جانباز و آزاده و بعد از این همه خدمت بزرگ به اسلام که پرچم اسلام راستین را در عالم به اهتزاز درآورده و بیداری اسلامی توانسته اسرائیل را به‌عنوان چشم و چراغ فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و در یک کلام مدینه فاضله فرهنگ غرب در چهار نوبت به زانو درآورد که نوبت اخیر از نوبت‌های گذشته هم طولانی‌تر و هم سرانجام آن خسارت دیدن فاحش و محکوم به خیانت و وحشیگری شدن فاحش تر بود، همه از آثار ایثارگری و ایستادگی ملت ما بوده است حال در مقابل آنچه خدمت کرده‌ایم وضع بارندگی آن‌سان باشد که [اگر] در پائیز امسال صرفه‌جویی نشود [تامین] آب مصرفی هم قطع‌نظر از آب کشاورزی دشوار خواهد بود. این در حالی است که قرآن می‌گوید (اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُم مِّدْرَارًا) ؛ نخست اشتباهات خود را اصلاح کنید و خطاهای خود را جبران کنید و سپس به سمت ما بیایید تا آسمان را برایتان با باران‌های پی‌درپی پر ریزش کنم.

خب این دقیقا چه ربطی به مردم داشت؟!..........ایشان حتی میگن همه خوبی هایی که برای کشورماست از ایثار و ایستادگی ملت بوده .......با حرف شما زمین تا آسمون فرق داره ........

ضمن اینکه ادامه همین مطلب ........

این در حالی است که می‌گوید: (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا … لَأَکَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم)؛ نه‌تنها مسلمانان، اگر اهل کتاب هم درستکاری می‌کردند از زیر پا و بالای سرشان روزی می‌خوردند و از همه طرف راه‌های گشایش بر آن‌ها گشوده می‌شد و قفل‌های اقتصادی و امنیتی آن‌ها گشوده می‌گشت.

هدفم از ذکر آن آیه این بود که در قانون بانکداری بدون ربا -در مسائل اقتصادی- و در رفتار و گفتار دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب -در مسائل اخلاقی- تجدیدنظری کنیم.

جرئت نکردم در نطق قبل از دستور از ارتباط کم‌بارانی با دو موضوع فوق سخن بمیان آورم، چون تحمل شنیدن آن را در مستمعان نمی‌دیدم. حضرت یعقوب هر بار که نام یوسف [را] می‌برد، فرزندان می‌گفتند: (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) و هر بار که من از بازگشت پول به پشتوانه‌ی طلا صحبت کردم همین جواب را شنیدم. هرگاه از دست برداشتن طرفین اصولگرا و اصلاح طلب از لجن مال کردن یکدیگر چیزی گفتم، جواب غیر از آن[۱] نبود. گفتم ما علما مسئول این دو واقعه ی عظیم هستیم. منظور از رهبانیون و احبار ماییم. خطابات قرآن از نوع ایاک اعنی واسمعی یا جاره است. خطاب به همسایه می کند ولی منظورش مخاطب است.

.
.
.
آدرس سطر رو بدم خدمتتون؟!

پ.ن:اگه اشتباه نکنم یکی از کاربران خیلی خیلی خوشنام!....یه تاپیکی زده بود و اونجا گونه های باشگاه مهندسان رو میگفت....البته جالبی این مسئله این بود که گیر خیلی اساسی داده بود به دختران!
..از این مسئله بگذریم ظاهرا بایستی این گونه رو هم به باشگاه مهندسان اضافه کنند!
گونه ای که استارتر است....تیتر از روی نگاه خود نه حتی خطی از مطلب انتخاب میکند ....و جالبتر آنکه همون مطلبی که زده را نخوانده است!

البته اون تاپیک رو عصری که اومدم ندیدم.....وگرنه اگه بود شاید برای راحتی کار اون استارتر هم شده!در این قبال پست میگذاشتم!
 
آخرین ویرایش:

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب این دقیقا چه ربطی به مردم داشت؟!..........ایشان حتی میگن همه خوبی هایی که برای کشورماست از ایثار و ایستادگی ملت بوده .......با حرف شما زمین تا آسمون فرق داره ........

ضمن اینکه ادامه همین مطلب ........

این در حالی است که می‌گوید: (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا … لَأَکَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم)؛ نه‌تنها مسلمانان، اگر اهل کتاب هم درستکاری می‌کردند از زیر پا و بالای سرشان روزی می‌خوردند و از همه طرف راه‌های گشایش بر آن‌ها گشوده می‌شد و قفل‌های اقتصادی و امنیتی آن‌ها گشوده می‌گشت.

هدفم از ذکر آن آیه این بود که در قانون بانکداری بدون ربا -در مسائل اقتصادی- و در رفتار و گفتار دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب -در مسائل اخلاقی- تجدیدنظری کنیم.

جرئت نکردم در نطق قبل از دستور از ارتباط کم‌بارانی با دو موضوع فوق سخن بمیان آورم، چون تحمل شنیدن آن را در مستمعان نمی‌دیدم. حضرت یعقوب هر بار که نام یوسف [را] می‌برد، فرزندان می‌گفتند: (تَاللَّـهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ) و هر بار که من از بازگشت پول به پشتوانه‌ی طلا صحبت کردم همین جواب را شنیدم. هرگاه از دست برداشتن طرفین اصولگرا و اصلاح طلب از لجن مال کردن یکدیگر چیزی گفتم، جواب غیر از آن[۱] نبود. گفتم ما علما مسئول این دو واقعه ی عظیم هستیم. منظور از رهبانیون و احبار ماییم. خطابات قرآن از نوع ایاک اعنی واسمعی یا جاره است. خطاب به همسایه می کند ولی منظورش مخاطب است.

.
.
.
آدرس سطر رو بدم خدمتتون؟!

پ.ن:اگه اشتباه نکنم یکی از کاربران خیلی خیلی خوشنام!....یه تاپیکی زده بود و اونجا گونه های باشگاه مهندسان رو میگفت....البته جالبی این مسئله این بود که گیر خیلی اساسی داده بود به دختران!
..از این مسئله بگذریم ظاهرا بایستی این گونه رو هم به باشگاه مهندسان اضافه کنند!
گونه ای که استارتر است....تیتر از روی نگاه خود نه حتی خطی از مطلب انتخاب میکند ....و جالبتر آنکه همون مطلبی که زده را نخوانده است!

البته اون تاپیک رو عصری که اومدم ندیدم.....وگرنه اگه بود شاید برای راحتی کار اون استارتر هم شده!در این قبال پست میگذاشتم!

عالمتان می گوید خداوند گفته نخست اعمالتان را اصلاح کنید سپس به سمت ما بیایید تا برای شما باران نازل کنیم
در

1
.2
.3
.4
.5
.6
.7
.8. ام نه
9، همینه ، سطر نهم
 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
حسنی: اگر مومنین غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود

حسنی: اگر مومنین غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود

دوستان گرامی ، این عنوان بر می گردد به چند سال پیش و سری قضایایی که ایجاد کرده بود . کاری به متن سخن رانی نداریم .

ولی ایا راهکار می تواند غسل نکردن باشد ، ایا شایسته نیست که راهکار های بهینه مصرف کردن را بیاموزیم. نظر شما دری باره چیست؟
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عالمتان می گوید خداوند گفته نخست اعمالتان را اصلاح کنید سپس به سمت ما بیایید تا برای شما باران نازل کنیم
در

1
.2
.3
.4
.5
.6
.7
.8. ام نه
9، همینه ، سطر نهم

خب خطابشون به کیه؟......ادامه مطلب میاد.....پاراگراف سوم ......گروه های اصولگرا و اصلاح طلب که به گفته ایشون در اخلاق و گفتار یکدیگر رو به لجن کشیده اند .......و البته حتی گفته اند خود علما
.
.
یک کلمه
اگر واقعا فهمیدین که اشتباه کردید پیش خودتون جرات داشته باشید و از انتصاب دروغی که به ایشون دادید و تیتر کردید عذرخواهی کنید .......همش که عذرخواهی برای دیگران نیست!

و اگر هم واقعا متوجه نیستید که من نوعی نمیدونم چطور باید به شما حالی کنم!.....تنا توصیه ای که میتونم بکنم ....قسمتهای عربی رو فاکتور بگیرید.....و چند بار بخوانید شاید متوجه بشید

و اکر غرض خاصی دارین از تکرار مکررات .....حقیقتا دکتر شریعتی عزیز و بزرگوار چه زیبا گفت ..........کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد .......ولی کسی که خودشو زده به خواب ........خیر

و خب به این واسطه تکلیف ما با شما مشخص میشود!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
صرفا جهت اطلاع تمامی کاربران محترم ......................

این استارتر محترم .........مطلبی رو گذاشتن و لینکشان اولیش یک فروم است که خود این تخلف است ......تبلیغ فروم دیگر ...........

که در اون فروم هم منبعی گذاشته شده که فیلتـر شده است

منبع دوشان هم وجود خارجی ندارد!......و همین اندک نوشت شان هم اصلا یک چیز دیگر بیان شده و بحث اسراف است......و تیتر در مطلب نیست

پ.ن: این بزرگواران یعنی استارتر و همفکرانشان معتقدن این حرفها حرف نظام است!..بایستی دید چرا یک خبرگزاری و یک سایت معروف خبری همچین مطلبی را نشر نداده.........

و مگر میشود سخنان ائمه محترم جمعه کشور را نشر نداد!
و البته مگر میشود یک سایت را به خاطر نشر نظری که مورد تائید نظام است فیلتـر کرد!
 
آخرین ویرایش:

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایا به راستی غسل نکردن راهکشا ست؟


یک روز دیوانه ای رو دیدم که می گفت ما اگه گاز رو به کشور های منطقه هدیه {بهای خیلی کم} نکنیم یا اگر می توانستیم توان استخراجمان را افزایش دهیم........... دیوانه بود بقیه حرفاشو گوش نکردم
به غسل برگردیم ، ایا می توان با نخوردن اب توان تولید برق را افزایش داد تا با برق تولیدی کسری فشار گاز تامین شود؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک نکته دیگر هم لازم به ذکر است ...................این کاربر که ظاهرا جز گروه غرض ورز هم به حساب میان ........

با انتخاب تیتری دروغین .......ذهنیات خودشان را به آیت الله حائری نسبت دادن ..........

[h=3]ایت الله حائری شیرازی علت خشکسالی را بیان کرد: معصیت مردم[/h]
در شرایطی که در متن مطلب هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود ............و در پاراگراف سوم ایشون به زیبایی دو علت خشکسالی رو مطرح کردن .......

که لازم است برای شناخت این استارتر حتما به اون تاپیک رجوع بفرمائید
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
ایا به راستی غسل نکردن راهکشا خواهد بود؟


یک روز دیوانه ای رو دیدم که می گفت ما اگه گاز رو به کشور های منطقه هدیه {بهای خیلی کم} نکنیم یا اگر می توانستیم توان استخراجمان را افزایش دهیم........... دیوانه بود بقیه حرفاشو گوش نکردم
به غسل برگردیم ، ایا می توان با نخوردن توان تولید برق را افزایش داد تا با برق تولیدی کسری فشار گاز تامین شود؟

سلام

نه مسلما غسل نکردن راهگشا نیست
ولی گذاشتن این دست مطالب با اینهمه قدمت از یک منبع نامعلوم (لینک خود منبع هم پریده) که احتمالا استارتر تاپیک ذکر شده در سایت منبعتون تفسیر به راییی از خودشون ذکر کردند ،چندتا مورد رو مشخص میکنه

در ابتدا اینکه در تاپیک قبلی شما در حال حاضر در وضعیت بدی قرار گرفتید که نشان دهنده ی عجله شما در استارتر زدن تاپیک بوده
ودیگه اینکه بیشتر از این ادامه ندید بهتره ، حیف وجه ا تون بیشتر از این زیر سوال بره

موفق باشید
 

sfk123

اخراجی موقت
سلام بر دوستان

یاد مطلب زیر افتادم:
حجت الاسلام و المسلمين حسني: اگر مومنين غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع مي شود.



یه چیزی حالا ما گناه کار و ... چرا این عزیزان پر ارج و قرب دور هم جمع نمیشن یه کم از قدرتشون استفاده کنن با نماز باران یه بارونی، سیلی چیزی راه بندازن تا هم ایمان مردم قوی بشه، هم وضعیت بی آبی...؟

ماشاا... تعدادشونم اینقدر هست که شامل ضرب المثل "با یه گل بهار نمیشه" نشود.

الان میان میگن اینا(خشکسالی و مشکلات اقتصادی و ...) امتحان الهیه!!!
فکر کنم خداشون(خدایی که این افراد معرفی می کنن رو میگم نه اوستا کریم رو) هم بیکار شده 35 ساله بند کرده به ایران که ببرتمون بهشت!!!

دشمن، قدیمی شده زدن تو کار قضا و قدر فردا هم میرن تو کار جن و پری!!!

از کل مطلب فقط قسمت سبز رو متوجه شدید، بقیش چی شد؟

در کل مطلب به جز یک نقل قول چیز دیگری از عزیزان گفته شده که این جور جبهه میگیرید؟!؟!؟!

انتصاب دادن بواسطه سایتهای ضد انقلاب؟!.........

(1)لینک مطلب ادعاییتان را به نقل آیت الله حسنی که خداوند به فضیلت هایشان بیافزاید از سایتهای فیلتر نشده بیاورید .......تا بشود قضاوت صحیح کرد .......

صرفا جهت اطلاع ........ایشون انقدر مرد بزرگی هستند که وقتی فرزندشان تخلف کرد ...حکم دستگیری فرزندشان که به مجاهدین خلق پیوسته بود امضا کردند و بعد اعدام پسرش هم گفت که با هیچ کس عقد اخوت نبسته و سر انقلاب با هیچ کس حتی پسرم شوخی ندارم

(1) اینم لینک خدمتتون. بدید اینم شیلتر کنن، از دستشون در رفته.

(2) حالا همه چیزو که نمیشه گفت، عزیزان یه سرچ بکنن بد نیست ...

(3) صرفا جهت اطلاع ... من در مورد هیچ فرد خاصی نظر ندادم(خوب یا بد) فقط صحبتاشون رو گذاشتم.



بله این دوست عزیز خودش ام الفساد هست وگر نه اینجوری خشک نمی شد(کویر لوت منظورمه). دریاچه ارومیه هم با این گشت اینجوری شد(امان از رفیق ناباب)

دشتهای ایران و سایر منابع هم به خاطر مسائل خاک برسری به این روز افتادن.

عزیزان هرچی سد، ببخشید سنگ انداختن جلوشون، چوب لای ... آهان چرخشون گذاشتن که دنبال این مسائل نرن مگه به گوششون رفت. حالا بچشن.

(1)سایت خبری تحلیلی داور!.......از نظر شما این سایت معتبر است؟.....(2)البته برای بنده که لینکی که دادین باز نمیشه.نات سرور

(3)حرف جالبی زدین ......مگر نمیگین نظر نظام اینه!.(4)چرا یک سایت معتبر یا یک خبرگزاری نیست که این نظر رو پوشش داده باشه؟.....(5)و این حرف فقط در سایتهای ضد انقلاب یافت میشه!

(6)لطفا برداشت خودتون رو از صحبت های بنده به بنده نسبت ندین

(7)سایر موارد هم مرتبط به موضوع تاپیک نیست

(8) نظر آیت الله حائری رو قبول دارید یا مخالفید؟حالا که احتمالا اگر فرد کینه جویی نباشید! مطلب را دقیق خوانده اید!

(1) و (4) و (5)سایت خبری تحلیلی داور به نقل از سایت انتخاب خبر را نشر داده و جالب اینجاست که سایت خبری انتخاب شیلتر است.

"مصطفی فقیهی مدیرمسئول سایت «انتخاب» در گفت و گو با سایت خبری «تیک» (Tik.ir) اخبار مربوط به فیلتر شدن این سایت خبری را تایید کرد.

مدیرمسئول سایت «انتخاب» افزود: ظرف سه هفته اخیر، آقای حمید پورمحمدی گل سفیدی( قائم مقام بازداشتی بانک مرکزی دولت احمدی نژاد) 3 شکایت ، و بانک سپه و مدیرعاملش 12 شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کرده اند که بخش زیادی از آن ، هنوز تفهیم اتهام نشده است.

مدیر سایت انتخاب البته این توضیح را داد که «عمده ی اخبار «انتخاب» در مورد آقای پورمحمدی و بانک سپه ،بنا به درخواست دولت و با ابلاغ مقام قضایی حذف شده بود»"
منبع

همچنین "وقتی خبرگزاری فارس مخالف حجاب اجباری می شود! + سند"
در این لینک شما میبینید که خبرگزاری فارس به مخالفت با حجاب اجباری داعش برای دانش آموزان می پردازد و بعد از چند ساعت خبر را حذف می کند.

بنابراین از جملات بالا مشخص می شود خبرگزاری های رسمی تابع مقرراتی هستند و آزادی کامل ندارند.

همین خبرگزاری ها هم فیلتر می شوند یا می کنند ولی به آنها ضد نظام نمی گن، می گن؟!؟!؟!

(2) ...:surprised:

(3) پست ها موجود ... حرف یک نفر = نظرنظام ... من حرفی از نظام زدم!!! در مورد شخص خاصی نظر دادم!!! ...:eek:

(6) بنده نظر شما در مورد "معمار آسمان" رو نقد کردم نه مثل شما توهین به کاربر دیگر(معمار آسمان).

:warn:حرف شما به معمار آسمان: "نتیجه میگیریم ........برخی دوست دارند خودشان عامل فساد معرفی شوند.حتی اگر کسی اشاره ای هم بهشون نکند!".
:warn: این جمله شما توهین و مصداق بارز سفسطه که در اکثر جوابهاتون ازش استفاده می کنید نیست؟ شامل حق الناس نمی شود؟

(7) تاپیک ارتباط بین معصیت مردم و خشکسالی بود، اینم ربطش با تاپیک

(8) شما عادت دارید همیشه طرف مخالفتون رو در مقابل روحانیت قرار بدید تا دهن طرف رو ببندید.

کجای حرف های من نشان از رد یا قبول حرف های کسی دارد؟ فقط یک سری پرسش (کلی نه در مورد شخص خاص)مطرح کردم که جوابشان مشخص است.

اینکه کی به کدام آیت ا... اعتقاد دارد یک مسئله شخصی است.:gol::warn:در پایان میگم که: حداقل موارد 3 و 5 و 6 و 7 و 8 را که مطرح کردید مصداق "سفسطه" است:warn:
ریشه سفسطه:

سوفسطائیان جماعتی بودند که در زمان سقراط در یونان زندگی میکردند و ادعای دانایی میکردند. کسانی که خود را سوفیست مینامیدند در فنون مناظره و جدل و سخنوری مهارت داشتند و توان این را داشتند که طرف مقابل خود را در مباحث ساکت کنند و به قول معروف سر جایش بنشانند. حال در این راه لازم نبود که به حقیقت چنگ بزنند بلکه صرفاً میتوانستند با حربه های مختلف از جمله حملات شخصی، استفاده از ابزارهای روانی، فریاد زدن، استفاده از واژگان زیبا و قلمبه سلمبه و عوام پسند در هر بحث حتی اگر دانشی نسبت به آن نداشتند پیروز شوند.


:gol::gol:دوست گرامی با زبان سفسطه و تحدید و توهین نمی توان به جایی رسید:gol::gol:

:heart::heart:"بحث تمام(از طرف من)":heart::heart:
 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب خطابشون به کیه؟......ادامه مطلب میاد.....پاراگراف سوم ......گروه های اصولگرا و اصلاح طلب که به گفته ایشون در اخلاق و گفتار یکدیگر رو به لجن کشیده اند .......و البته حتی گفته اند خود علما
.
.
یک کلمه
اگر واقعا فهمیدین که اشتباه کردید پیش خودتون جرات داشته باشید و از انتصاب دروغی که به ایشون دادید و تیتر کردید عذرخواهی کنید .......همش که عذرخواهی برای دیگران نیست!

و اگر هم واقعا متوجه نیستید که من نوعی نمیدونم چطور باید به شما حالی کنم!.....تنا توصیه ای که میتونم بکنم ....قسمتهای عربی رو فاکتور بگیرید.....و چند بار بخوانید شاید متوجه بشید

و اکر غرض خاصی دارین از تکرار مکررات .....حقیقتا دکتر شریعتی عزیز و بزرگوار چه زیبا گفت ..........کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد .......ولی کسی که خودشو زده به خواب ........خیر

و خب به این واسطه تکلیف ما با شما مشخص میشود!
اگر اصول گراها و اصلاح طلبان را جز مردم حساب نکنیم! {یا فرشته اند یا جن} قطعا مردم در بی بارانی بی تاثیر خواهند بود!


سخن دکتر مصداقی بر خود شماست
 
آخرین ویرایش:

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک نکته دیگر هم لازم به ذکر است ...................این کاربر که ظاهرا جز گروه غرض ورز هم به حساب میان ........

با انتخاب تیتری دروغین .......ذهنیات خودشان را به آیت الله حائری نسبت دادن ..........

ایت الله حائری شیرازی علت خشکسالی را بیان کرد: معصیت مردم


در شرایطی که در متن مطلب هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود ............و در پاراگراف سوم ایشون به زیبایی دو علت خشکسالی رو مطرح کردن .......

که لازم است برای شناخت این استارتر حتما به اون تاپیک رجوع بفرمائید


سلام

نه مسلما غسل نکردن راهگشا نیست
ولی گذاشتن این دست مطالب با اینهمه قدمت از یک منبع نامعلوم (لینک خود منبع هم پریده) که احتمالا استارتر تاپیک ذکر شده در سایت منبعتون تفسیر به راییی از خودشون ذکر کردند ،چندتا مورد رو مشخص میکنه

در ابتدا اینکه در تاپیک قبلی شما در حال حاضر در وضعیت بدی قرار گرفتید که نشان دهنده ی عجله شما در استارتر زدن تاپیک بوده
ودیگه اینکه بیشتر از این ادامه ندید بهتره ، حیف وجه ا تون بیشتر از این زیر سوال بره

موفق باشید
سلام بر شما

نخست بیان کنم که ما در ان تاپیک داریم جواب جناب محمد را میدهیم ، شما هم که اگر سوال یا شبهه ایی درین باره دارید در همان تاپیک ذکر کنید تا پاسخ دهیم

در جواب دوم هم عارض شم که بد یا خوب بودن جستار را مخاطب بی طرف تشخیص می دهد ، و الا هر شخص سوی خود را سوی حق میداند.
در مورد وجهه هم دلیلی برای خراب شدنش نمی بینم

سپاس
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی گفت: در وضعیت فعلی که با کمبود گاز در کشور روبرو هستیم مومنین بایستی مصرف برق را افزایش داده و در صرفه جویی گاز که یک امر دینی است اهتمام ورزند.. اگر مومنین غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود و خاموشی گاز شکل نمی گیرد.

اگر مومنین غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود و خاموشی گاز شکل نمی گیرد.خبرگزاری انتخاب : حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی گفت: در وضعیت فعلی که با کمبود گاز در کشور روبرو هستیم مومنین بایستی مصرف برق را افزایش داده و به صرفه جویی گاز که یک امر دینی است اهتمام ورزند.به گزارش خبرنگار سرویس دین و اندیشه خبرگزاری انتخاب از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین حسنی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به بالارفتن مصرف گاز در سال جدید و قطعی گاز برخی از مردم گفت: غسل جمعه که یکی از اعمال مستحب می باشد اگر بخواهد در بالارفتن گاز مصرفی مردم تاثیر بگذارد بایستی ترک گردد اگر من غسل جمعه را انجام ندهم یک خانواده فقیر خواهد توانست از نعمت استفاده گاز محروم نگردد لذا اگر مومنین غسل جمعه را انجام ندهند مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود و خاموشی گاز شکل نمی گیرد.

اولش که عنوانو خوندم گفتم عجب حرف بیخودی گفته :دی

ولی متن متفاوته ! قسمت های بولد شده رو بخونید !

این آقا داره میگه صرفه جویی کنید ! میگه حتی اعمال مستحب (نه فقط مباح) رو هم به خاطر مصلحت و شرایط موجود نباید انجام بدیم !

نماز جمعه بوده ! پای منبر یه سری آدم مذهبی بودن ! مثال مذهبی اورده ... وگرنه کجا توی متن گفته که کمبود گاز به خاطر نماز جمعه اس ؟:surprised:

یه جوری حرف طرفو پیچوندن که اگه خودش اینو بخونه به خودش فوش بده :دی



دوستان گرامی ، این عنوان بر می گردد به چند سال پیش و سری قضایایی که ایجاد کرده بود . کاری به متن سخن رانی نداریم .

ولی ایا راهکار می تواند غسل نکردن باشد ، ایا شایسته نیست که راهکار های بهینه مصرف کردن را بیاموزیم. نظر شما دری باره چیست؟


فرمودید نقل قول رو حذف کنم و مطلب جدید رو نقد کنم ! اما با عرض معذرت این کارو نمی کنم
چون مطلب جدیدی که ارائه دادین در ارتباط با همون نقل قول قبل هست !

شما هنوز هم میگید که "غسل نکردن" راهکاره ! در صورتی که اون آقا "غسل نکردن" رو به عنوان یک مثال دینی گفته ... و هدف اصلیش (به نظر من و با برداشتیکه کردم ) اینه که لزوم صرفه جویی کردن رو بیان کنه ...

نماز جمعه است ! محل آموزش نیست که راهکار های بهینه مصرف درش آموزش داده بشه !!! فقط از بعد دینی گفته که در زمان نیاز نباید بیش از حد مصرف کرد و حتی در شرایط خاص اعمال مستحب هم به اسراف و گناه بدل میشه !!!
 
آخرین ویرایش:

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولش که عنوانو خوندم گفتم عجب حرف بیخودی گفته :دی

ولی متن متفاوته ! قسمت های بولد شده رو بخونید !

این آقا داره میگه صرفه جویی کنید ! میگه حتی اعمال مستحب (نه فقط مباح) رو هم به خاطر مصلحت و شرایط موجود نباید انجام بدیم !

نماز جمعه بوده ! پای منبر یه سری آدم مذهبی بودن ! مثال مذهبی اورده ... وگرنه کجا توی متن گفته که کمبود گاز به خاطر نماز جمعه اس ؟:surprised:

یه جوری حرف طرفو پیچوندن که اگه خودش اینو بخونه به خودش فوش بده :دی






فرمودید نقل قول رو حذف کنم و مطلب جدید رو نقد کنم ! اما با عرض معذرت این کارو نمی کنم
چون مطلب جدیدی که ارائه دادین در ارتباط با همون نقل قول قبل هست !

شما هنوز هم میگید که "غسل نکردن" راهکاره ! در صورتی که اون آقا "غسل نکردن" رو به عنوان یک مثال دینی گفته ... و هدف اصلیش (به نظر من و با برداشتیکه کردم ) اینه که لزوم صرفه جویی کردن رو بیان کنه ...

نماز جمعه است ! محل آموزش نیست که راهکار های بهینه مصرف درش آموزش داده بشه !!! فقط از بعد دینی گفته که در زمان نیاز نباید بیش از حد مصرف کرد و حتی در شرایط خاص اعمال مستحب هم به اسراف و گناه بدل میشه !!!
منبع ما فروم دیگریست که تا اگاه شدن از قانون منع منبع فروم در مهندسین ، ان را ویرایش کردیم ، اگر منبع مشکلی نداشته باشد دگر بار متن را باز می گردانیم.

شعر می گویید ₪آمیتریس₪ گرامی ؛ مگر میزان مصرفی گاز برای گرم کردن چند ده لیتر اب چقدر است ؛ معمولا همگان در روز جمعه برای پاکیزگی و نه غسل کردن ، خود را می شویند ، به اصطلاحی استحمام می کنند . حال میزان گاز برای گرم کردن چند لیتر اب مورد نیاز غسل چقدر است.........

ازین دست صرفه جویی ها می توان به کم کردن اب شرب اشاره کرد
و الا اموزش راه و روش بهینه مصرف کردن این نیست
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر اصول گراها و اصلاح طلبان را جز مردم حساب نکنیم! {یا فرشته اند یا جن} قطعا مردم در بی بارانی بی تاثیر خواهند بود!


سخن دکتر مصداقی بر خود شماست

شما اصوگرایی یا اصلاح طلب؟.....منظورم مسئول است؟.......بنده نه اصولگرا و نه اصلاح طلب

برخلاف شما بنده معتقدم مردم عزیز ما در هیچ دسته و گروه سیاسی جای نمیگرند .........و تقسیم بندی مردم به این موارد رو اشتباه میدونم .......البته این صرفا حرف بنده نیست .......
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منبع ما فروم دیگریست که تا اگاه شدن از قانون منع منبع فروم در مهندسین ، ان را ویرایش کردیم ، اگر منبع مشکلی نداشته باشد دگر بار متن را باز می گردانیم.

شعر می گویید ₪آمیتریس₪ گرامی ؛ مگر میزان مصرفی گاز برای گرم کردن چند ده لیتر اب چقدر است ؛ معمولا همگان در روز جمعه برای پاکیزگی و نه غسل کردن ، خود را می شویند ، به اصطلاحی استحمام می کنند . حال میزان گاز برای گرم کردن چند لیتر اب مورد نیاز غسل چقدر است.........

ازین دست صرفه جویی ها می توان به کم کردن اب شرب اشاره کرد
و الا اموزش راه و روش بهینه مصرف کردن این نیست

ادبی حرف زدن با مودب حرف زدن فرق داره تکنیک گرامی ! فرقی نمیکنه بگی "شعر میگویید" یا بگی "شر و ور میگی !"

پس احترام خودتونو نگه دارین جناب !

شما یا متوجه نمیشید که اون آقا و من در تحلیل حرفشون چی گفتم ! و یا نمیخواید که متوجه بشید ! دیگه به زور که نمیتونم متوجهتون کنم :smile:

انقدر واضح گفتم که نیازی به تکرارش نباشه !!! اون فقط یک مثال دینی برای فهموندن قاعده اهم و مهم در اسلامه ! اینکه در شرایط خاص کاری رو باید انجام داد که اهمیتش بیشتره ! نگفته حموم نرید ! گفته غسل که مستحبه (یعنی ضروری نیست) رو انجام ندین !!!

قرار هم نبوده که در نماز جمعه راه و روش بهینه مصرف کردن رو آموزش بدن ! قراره در یک منبر مذهبی راه و روش دین داری درست رو یاد بدن که با اون مثال خواسته اینکارو انجام بده !

با ایرادای بنی اسرائیلی گرفتن به جایی نمیرسید ! کاش این انرژی و وقت رو صرف نقد یک مطلب مهم می کردین نه یک مسئله ای مربوط به مدتی قبل که تازه برداشت خودتون ازش اشتباه بوده !

شبتون بخیر ...
 

Similar threads

بالا