به نظر شما بهترین مارک نوت بوک چیست؟

به نظر شما بهترین مارک نوت بوک چیست؟


  • مجموع رای دهندگان
    321

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
برید لپ تاپ اچ پی بخرید
باتشکر...

اینقدر حد سامسونگ پایینه که تو رتبه بندی نیست ؟یعنی از فراسو هم کمتره ؟ اخه عزیزم من، خوبه سامسونگ داره نصف لپ تاپ ها رو از نظر قطعات ساپورت میکنه ...
سامسونگ هرچی باشه طبق آمار فروش جهانیش، از سونی و اپل بالاتره

سامسونگ، منتخب نهمین نام تجاری برتر دنیا در سال 2012


در سال 2012 ارزش نام تجاری سامسونگ شاهد بزرگترین رشد و بالاترین رتبه در تاریخ خود بود و نام تجاری سامسونگ در زمره 10 نام تجاری برتر دنیا قرار گرفت .​

شرکت Interbrand در سیزدهمین گزارش بهترین نام های تجاری خود در سرتاسر دنیا به تاریخ اول اکتبر 2012 (مصادف با 10 مهرماه 1391)، نام تجاری سامسونگ را با ارزشی معادل 32.9 بیلیون دلار به عنوان نهمین نام تجاری برتر دنیا از لحاظ ارزش برآورد کرد.طبق این گزارش، ارزش نام تجاری سامسونگ در مقایسه با سال گذشته ، شاهد 40 درصد افزایش از مقدار قبلی یعنی 23.4 بیلیون دلار بوده که در قیاس با متوسط نرخ رشد ارزش نام 100 شرکت برتر دنیا (که مقداری معادل با 10 درصد بوده) و حتی در قیاس با نرخ متوسط صنعت که معادل 16 درصد می باشد رقمی بسیار قابل توجه بوده است.


مشاهده پیوست download.jpg

نمودار رشد تولید و فروش نوت بوک در سال 2010


Main A4 02 - Copy.jpg
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
ببین
آمار و ارقام بعضی اوقات زیاد مهم نیست
سامسونگ بعضی ضعف ها رو داره که اگه باهاش کار کنی اون وقت میشه سوهان روحت
مثلا کارت گرافیک پایینش.. مثلا شما میاد و کلی پول می دید و انتظار دارید که نسبت به پول یه کارت کرافیک خه یه کارت خوب روش باشه...ولی........ آخرش باید با کارت کرافیک اینتل سر و کله بزنید... و اگه بخواید کارت خوب داشته باشید باید یه چیزی تو مایه های لپ تاپ های کرون بازار رو براش خرج کنید
ولی اچ پی یه جورایی سیاست ام ای دی رو داره... کیفیت متوسط و قیمت مناسب.. هرچند که مدل های خیلی خوب هم داره که به هزارتا لپ تاپ می ارزند...
ایسوس بیشتر برای کسایی خوبه که دنبال مدل خر کار می گردند که در صورت خرابی بشه زود با قطعات اصلی تعمیرش کرد...
ولی بازم به نظرم ایسوس بیشتر دست خانوم هاست
ولی بنده به شخصه اچ پی رو بیشتر دست آقایون دیدم...چون از نظر دوام هم خیلی خوبه..مخصوصا با بنده ی آلومینیومیش
در کل ... این نظر شخصیه بنده هست و و برات خیلی مهمه که چه چیزهایی رو به مردم معرفی می کنم...
درضمن... ایسوس هم مثل سونی و اپل و ام اس آی واقعا نسبت به کیفیت و قطعاتشون گرون هستند...هرچند که فلسفه اپل خیلی فرق داره...
باتشکر
 

Yuri Boyka

عضو جدید
من که از مدل y570 ،Lenovo استفاده می کنم واقعا محشره.
ولی مارک مهم نیست تمام کامپیوتر های اصل(دست کاری نشده در بازار ایران) کیفیت بالائی دارن و بسته به برندشون قیمتشون متفاوته.
متاسفانه در ایران مدل های Asus , Vaio , apple معتبرتر و پر ترجیح ترند.
 

masoud_ad

عضو جدید
خوبه که از وضعیت نوت بوکها موجود بازار هر ماه یه خبر بدید
الان نوت بوکهای خوب بازار از نظر وزن سرعت پردازش و قیمت کدوم هستن؟ من Lenovo رو میپسندم اما وزنش زیاده
ممنون
 

Empire Neama

عضو جدید
سلام
من اینا رو توصیه میکنم
1- Asus
2-Samsung
3-Fujitso
مطمئن باش پشیمون نمیشی
 

nima rezapour

عضو جدید
به نظر بنده لپ تاپها از هر نظر به چند بخش تقسیم میشن که اونم بسته به سلیقه ی افراده مثلا بعضیها واسه گیمینگ بعضیها واسه نرم افزارهای صنعتی سنگین بعضیها واسه پز دادن بعضیها واسه سخت افزار قوی و... نمیشه گفت که مثلا مارک فلان بهترینه باید بگیم مثلا برای چنین هدفی فلان مارک نوت بوک بهترینه بدون در نظر گرفتن هزینش!!!!
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
کلا میشه اینطوری گفت که
ایسر برای کارهای در حد دانشجویی و سبک
لنوو مخصوصا سری های z و y برای کارهای سنگین
اچ پی برای کارهای معمولی (نیمه سنگین)
سونی و ایسوس هم برای کسایی که حوصله گارانتی رو ندارند.
البته جدیدا هم که تحریم کلیه اجناس کامپیوتری رو برداشتند... بلکه این بخش رشد کنه.
باتشکر
 

ali saravi

عضو جدید
در حال حاضر به نظر من ( نظر شخصیه و تجربه :D ) الا بخواین که بشه باهاش کارای گرافیکی مثل فتوشاپ یا 3dsmax و maya و یا طراحی نقشه مثل اتوکد و ... انجام داد و قیمتشم مناسب باشه ، بهترین مارک asus و msi که بهترین لپ تاپ های گیمینگ و تولید میکنن و مناسب ترین گزینه هست;) hp قیمت پایینی داره ولی درعوض دوام و کیفیتش پایینه !!! dell قبلا خیلی خوب بود ولی چند وقته که کیفیتش اومده پایین و نمیشه زیاد بهش اعتماد کرد. sony که خدا خیرش بده اصلا نمیشه طرفش رفت اینقد گرونه !!! فقط پول مارکشو میگیره !! البته نه اینکه لپ تاپه بدی باشه ، نه !! کیفیت بالایی داره ولی ظریفه و نسبت به کانفیگی که داره قیمتش خیلی بالاست. lenovo هم لپ تاپه خوبیه ولی مدلای زیر 3 تومنش زیاد جالب نیست. farasoo که اطلاعاتی در بارش ندارم. :)
 

امیر جدی

عضو جدید
سلام حتما میدونید که خیلی از قطعات سخت افزاری که توی لپ تاپ استفاده میشه ساخت چند کارخانه خاص هستن مثلا در دنیا مادربرد رو فقط 2تا کمپانی تولید میکنن باقیه قطعات هم همینطور به خاطر همین از نظر ساخت و کیفیت زیاد با هم فرق ندارن البته بعضی برندها محصول اختصاصی دارن مثل سونی که صفحه نمایش خاص برای خودش میزنه و برای بقیه مارکا اونو نمیزنه پی میمونه اینکه با توجه به نیاز و بودجه هر کاربری برند و مدلی رو انتخاب کنه این چیزا که گفتم الکی نیست هر کی خاصت میتونم چند تا مثال هم بزنم که بره تحقیق کنه
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
سلام دوستان .. این متن رو چند مدت پیش از یک سایت گرفتم .. امیدوارم مفید باشه برای کسانی که می خواهند لپ تاپ بگیرند ... از نظر من سونی ، اپل و ایسوس ....


محصولات سونی زیباتراند یا اپل؟ لنوو برای مهندسان کار آمدتر است یا دل؟ اگر یک هنرمند باشیدتوشیبا یا Alienware در کارهای مولتی‌مدیا و کارهای هنری قوی‌ترندیا اپل و آیا ایسوس نسبت به قیمتش کارایی بیشتری دارد یا دل و یا ایسر؛ این‌هاسوال‌هایی هستنند که شاید به آن برخورده باشید.

به گزارش ایسنا، در این بین گسترده‌ عظیمی از برند‌های بین‌المللی وجود دارد که هرکدام محصولات متنوع بی‌شماری را به بازار عرضه کرده‌اند که همه‌ آن‌ها مجهز به آخرین تکنولوژی روز و سرویس‌دهی مناسب بوده‌اند.

احتمالا اولین چیزی که توجه ما را هنگام خرید یک لپ‌تاپ به خود جلب می‌کند، برندجنس مورد نظر است شاید این توجه به این دلیل باشد که برند یک لپ‌تاپ شما را ازمیزان کیفیت آن باخبر می سازد. این رتبه‌بندی توسط سایت toptens10. com صورت گرفته است و براساس تعداد فروش کالا نیست.نگاهی از آخر به اول داشته باشیم،در جایگاه دهم شرکت تایوانی Acer قرار دارد. این برند جایگاه قابل قبولی رادر بین مردم به‌خصوص مردم ایالات متحده آمریکا داراست.

این شرکت بیشتر توجه خود را به طراحی بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های خود معطوف کرده که همینامر سبب شده اکثر مردم از تماشای مدل‌های مختلف این برند لذت ببرند، البته نبایداین موضوع را فراموش کنیم که محصولات این شرکت نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهداز قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر رقبای خود برخوردارند. به هر حال به روز بودن وکیفیت این شرکت سبب شده که جایگاه دهم را در بین برندهای گوناگون لپ‌تاپ کسب کند.

شرکت DELL که در جایگاه نهم قرار دارد، بیشتر شهرت خود را از لپ‌تاپ‌هایش کسب کرده و تقریبا در زمینه‌های دیگرحرفی برای گفتن ندارد. این شرکت مدل‌های مختلفی را روانه‌ی بازار کرده که طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌های خانگی گرفته تا مدل‌های مهندسی را دربر‌می گیرد، این مدل‌هاکارکرد‌های متفاوتی دارند. سری XPS این غول‌ بزرگ که مناسبفعالیت‌های استودیویی است طرفداران بسیار زیادی در تمام نقاط دنیا پیدا کرده،البته نباید این نکته را از قلم انداخت که این برند در بین دانشجویان بسیار محبوباست زیرا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قیمت آن نیز مناسب است.

نکته‌ای دیگر که باعث شده شرکت Dell محبوب باشد، سری latitude بوده که از سری لپ‌تاپ‌های صنعتی به‌شمار می‌آید. این سری از لپتاپ‌های Dell با سری ThinkPad شرکت Lenovo رقابت تنگاتنگی دارد.

باریک، شیک و ظریف؛ شاید یکی از مهمترین دلایلی باشد که شرکت بزرگ HP را در قسمت لپ‌تاپ‌سازیدر جایگاه هشتم قرار داده است. در تمام زمینه‌هایتکنولوژی می‌توان گفت شرکت HP محصولات جدیدی برای عرضهکردن به بازار جهانی دارد.

این شرکت همواره سعی کرده است لپ‌تاپ‌های خود را به بالاترین سطح تکنولوژی روزمجهز کند و همین امر سبب شده توجه بسیاری از مردم دنیا را به خود جلب کند. بهتراست اینگونه تصور کنیم که گویا خود لپ‌تاپ‌ها هستند که چنین شهرتی را برای خود کسب کرده‌اند.

شاید این شرکت بزرگ ژاپنی در دنیا نیازی به معرفی کردن نداشته باشد اما متاسفانه نتوانسته است جایگاه مناسبی را در بازار ایران کسب کند. ممکن است یکی از دلایل اختصاص دادن رتبه‌ی هفتم به این شرکت بزرگ این باشد که محصولات آن از کیفیت بسیار‌ مطلوبی برخوردار هستند و از لحاظ امکاناتنیز چیزی کمتر از سایر رقبای خود ندارد.

باطری لپ‌تاپ‌های توشیبا بادوام هستند و عمر خوبیدارند و این شرکت همواره تلاش کرده است، مدل‌هایی را در سایزهای متفاوت طراحی کندکه منحصر‌به‌فرد باشد. توشیبا همواره توانسته قلب بسیاری از مردم را با مدل‌هایخود برباید و کیفیت بالای محصولات این شرکت علت قرار گرفتن آن در جایگاه هفتم است.

GATEWAY یکی دیگر از شرکتهای آمریکایی لپ‌تاپ‌سازیاست که در ایران در‌بین مردم خیلی شناخته شده نیست اما در جهان از شرکت‌های به‌ناماست. اسم این شرکت در بازه‌ی زمانی کمی برسر زبان‌ها افتاد. هربار که این شرکت مدلجدیدی را معرفی می‌کند، توسط مردم تحسین می‌شود. به نظر می‌رسد مدل‌های این شرکت،زیبا، مقرون ‌به‌صرفه و با‌کیفیت هستند. باطری‌های بسیار بادوام و امکانات به روزیکه این شرکت برروی مدل‌های خود قرار می‌دهد سبب شده است که رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص دهد.

این غول بزرگ اعتبار خود را ازاعتماد مردم و تکنولوژی‌های جدیدی که در محصولاتش بهکار می‌برد بدست آورده است. این شرکت همواره توجه خود را بر روی طراحی و نوآوری باجنبه‌های عالی معطوف کرده است. به جرات می‌توان گفت لپ‌تاپ‌هایسونی از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند و همین امر سبب تمایز این شرکت از دیگر شرکت‌ها شده است.

نکته‌ی قابل توجه اینجاست که شرکت سونی در زمینه‌ی ساخت لپ‌تاپ دست به ساخت یکبرند جدید به نام Vaio زد و در این‌ زمینه بسیار موفق بود زیرا اینبرند جدید به زودی بر سر زبان‌ها افتاد. این شرکت هر از چندگاهی ویژگی‌های جالبیرا به لپ‌تاپ‌های خود می‌افزاید و همین سبب شده که این شرکت رتبه‌ی پنجم جدولرقابت را به خود اختصاص دهد.

شاید تا قبل از اکتبر سال 2007 کمتر کسی فکر می‌کرد که این شرکت بزرگ تایوانی بتواند در عرض چند سال رتبه‌ی چهارم را در رتبه‌بندی کسب کند و با محصولات خود بازار لپ‌تاپ را قبضه کند. ممکن است یکی از دلایل موفقیتشرکت ASUS در طراحی مدل‌های ساده با امکانات مناسببوده است. لپ‌تاپ‌های این شرکت همواره صفحه نمایش با کیفیتی دارند و رنگ‌ها را باکیفیت مناسبی به نمایش می‌گذارند. باطری‌ لپ‌تاپ‌های ایسوس کیفیت مطلوبی دارندالبته باید در انتخاب باطری دقت کنید و و انتظار 10 ساعت کار را از باطری 6 سلینداشته‌ باشید!

ابر لب‌تاپ‌؛ لپ‌تاپ Game همه و همه القابی هستندکه لپ‌تاپ‌های ALIENWARE به خود اختصاص داده‌اند.البته این شرکت زی مجموعه‌ی شرکت بزرگ دل است. لپ‌تاپ‌های شرکت ALIENWARE ساختار جذابی دارند و امکانات بسیار پیشرفته‌ایرا در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگرچه هدف از طراحی این لپ‌تاپ‌ها، بازی بودهولی در قسمتهای دیگری مانند کارهای استدیویی به پشتوانه‌ی سخت‌افزار بسیار قدرتمندخود کارایی دارد. به راحتی می‌تواند کار یک دسکتاپ را انجام دهد. از ویژگی‌هایی که طراحی این لپ‌تاپ‌ها را جذاب‌تر کرده نوری است که از زیر صفحه‌کلید لپ‌تاپ منعکس می‌شود.

متاسفانه طراحی این لپ‌تاپ‌ها بخاطر سخت‌افزار قدرتمند آن کمی زمخت و وزن آن نیززیاد است اما نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد واقعا ارزش خرید را دارد البته درصورتی که جیب شما پر‌پول باشد!

تعجب نکنید؛ چینی‌ها باز‌هم لشکر‌کشی کرده‌اند و رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده‌اند. این برند چینی دو دسته‌بندی برای لپ‌تاپ‌هایخود تعریف کرده‌ است. Ideapad و thinkpad ؛ طراحی سری thinkpad توسط شرکت بزرگIBM صورت می‌گیرد و این سری لپ‌تاپ‌های شرکتلنوو سری مهندسی و صنعتی این شرکت را شکل می‌دهند. طراحی سری Ideapad توسط خود شرکت لنوو صورت می‌گیرد.

این شرکت همچنین فرمی جدید از نوت‌بوکها را معرفی کرد که برای سه سال پیا‌پی موفقبه دریافت جایزه‌ی بهترین تکنولوژی شد. هدف‌ اصلی و قصد شرکت لنوو معرفی لپ‌تاپ‌هاییاست که بهترین عملکرد را داشته و علاوه بر آن طراحی بدنه‌ی آن نیز خیره کنندهباشد. کیفیت بالای محصولات این شرکت سبب شده است شرکت Lenovo در نقطه‌ای باشد که اکنون در آن قرار دارد.

شاید سیبی که گاز زده شده خیلی برای خوردن مناسب نباشد اما سیب شرکت اپل با سیب‌هایدیگر متفاوت است. این شرکت بزرگ در بسیاری از زمینه‌ها توانایی‌های خود را به رخ دیگر شرکت‌ها کشیده و در زمینه‌ ساخت لپ‌تاپ هم از این قضیه مستثنی نبوده است. اگرطراحی ل‌پ تاپ‌های اپل از شرکت‌های دیگر زیبا‌ترنباشد زشت‌تر هم نیست. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که این شرکت بزرگمانند دیگر شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ، گستره‌ عظیمی از مدل‌های گوناگون را به بازارفروش عرضه نمی‌کند. شاید یکی از نقاط قوتاین محصولات سیستم‌ عامل مکینتاش است.

احتمالا از خود پرسیده‌اید که چرا قیمت لپ‌تاپ‌های شرکت اپل سرسام‌آور است؛ نکته اینجاست که قیمت بالای لپ‌تاپ‌های این شرکت تنها بخاطر همان سیب‌گاز زده‌ای است کهقلب بسیاری را ربوده است. لپ‌تاپ‌های شرکت اپل در صورتی که از سخت‌افزار قدرتمندیبهره‌مند باشند به پشتوانه‌ی سیستم‌عامل خود گزینه‌ی مناسبی برای کار‌های استدیوییبه نظر می‌رسند.

مواردی که در رتبه‌بندی این برند‌ها مورد توجه قرار گرفته بود، میزان اطمینان،قابلیت‌ها و عملکرد آنها بود. رقابت تنگاتنگ در بازار لپ‌تاپ سبب شده که عملاتفاوت چندانی حداقل از نظر سخت‌افزاری در بین تمام برند‌هایی که در بازار وجوددارد به چشم نخورد و شاید علت این امر ODMها یاهمان شرکت‌های مادر و باشند که عملا سکان ساخت را در پشت پرده به دست گرفتند وجالب اینجاست که اکثر این شرکت تایوانی و چینی هستند.

لپ‌تاپ‌هایی که شما خریداری می‌کنید عملا از لحاظ سخت‌افزاری و قطعاتی که در آنهابکار رفته تفاوت چندانی باهم ندارند و اکثرا ساخت ODMها هستند و شاید نیاز نباشد در انتخاب برند لپ‌تاپ خود سخت بگیرید.
 
آخرین ویرایش:

cristt

عضو جدید
:| لنووو تازه پنج ساله توسط چین تولید میشه
قبلش تو آمریکا تولید میشد
الان هم نمیزنه مید این چاینا
میزنه منی فکتور بای چاینا
:|
سیاه نمایی نکنید
لنووو چینی نیست
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
یه سوال تخصصی: آیا حتما باید هارد لپ تاپ از نوع ssd باشه(برای کارهای 3 بعدی معماری)
من ابن مدل و پسندیدم ولی یکم شک دارم چون کش سی پی یو 4 هست و هارد hdd هست که سرعت پایینتری نسبت به هاردها ی ssd داره.
می خواستم بدونم اینها مشکل ایجاد میکنه؟


مشخصات لپ تاپ مدل سونی وایو نیو فیت svf 1531gsgb

cpu : i7 haswell/ cach=4mb



  • - ويندوز ۸
  • - 1 ترابايت هارد ديسک از نوع hdd
  • - 4 گيگابايت رم (رم و ارتقا میدم)
  • - صفحه نمايش 15 اينچ 1920×1080 /full hd
  • - کارت گرافيک NVIDIA® GeForce® GT 740M/2g
  • قیمت : 3/730/000
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
:| لنووو تازه پنج ساله توسط چین تولید میشه
قبلش تو آمریکا تولید میشد
الان هم نمیزنه مید این چاینا
میزنه منی فکتور بای چاینا
:|
سیاه نمایی نکنید
لنووو چینی نیست

ببینید این یک نظر سنجی بود که از یه سایت گرفتم .. البته خب قرار نیست که درست باشه ، بهرحال هر کس نظری داره ... ولی از نظر من
1.سونی
2.اپل
3.ایسوس
البته نمیشه گفت بده ولی باید وابسته به کارمون بگردیم و یه برند خوب رو ببینیم ....
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
یه سوال تخصصی: آیا حتما باید هارد لپ تاپ از نوع ssd باشه(برای کارهای 3 بعدی معماری)
من ابن مدل و پسندیدم ولی یکم شک دارم چون کش سی پی یو 4 هست و هارد hdd هست که سرعت پایینتری نسبت به هاردها ی ssd داره.
می خواستم بدونم اینها مشکل ایجاد میکنه؟


مشخصات لپ تاپ مدل سونی وایو نیو فیت svf 1531gsgb

cpu : i7 haswell/ cach=4mb



  • - ويندوز ۸
  • - 1 ترابايت هارد ديسک از نوع hdd
  • - 4 گيگابايت رم (رم و ارتقا میدم)
  • - صفحه نمايش 15 اينچ 1920×1080 /full hd
  • - کارت گرافيک NVIDIA® GeForce® GT 740M/2g
  • قیمت : 3/730/000
دوستان متخصص کامپیوتر منتظر جواب هاتونم.
اضطراریه! لطفا راجع به کش و هارد که در پست بالا گفتم نظر بدید.
ممنون...
 

sjtm2003

عضو
سلام
به نظر من که دارم تعمیراتشو انجام میدم مناسبترین لب تاپها که رنج قیمت مناسبی دارن و جنسشم خوبه dell و msi است ولی همینقدر فهمیدم آشغالترین لبتاپی که توبازار هستش hp یه که یعنی ازاین بدتری توبازار نیست.خراب شه تعمیر شدنش با خداست...
 

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
Re: به نظر شما بهترین مارک نوت بوک چیست؟

سلام حتما میدونید که خیلی از قطعات سخت افزاری که توی لپ تاپ استفاده میشه ساخت چند کارخانه خاص هستن مثلا در دنیا مادربرد رو فقط 2تا کمپانی تولید میکنن باقیه قطعات هم همینطور به خاطر همین از نظر ساخت و کیفیت زیاد با هم فرق ندارن البته بعضی برندها محصول اختصاصی دارن مثل سونی که صفحه نمایش خاص برای خودش میزنه و برای بقیه مارکا اونو نمیزنه پی میمونه اینکه با توجه به نیاز و بودجه هر کاربری برند و مدلی رو انتخاب کنه این چیزا که گفتم الکی نیست هر کی خاصت میتونم چند تا مثال هم بزنم که بره تحقیق کنه

فرمایش شما صحیحه ولی چیزی که مهمه گانفیگ و مچ بودن قطعات باهم دیگس. درسته که تو دنیا فقط اینتل و ای ام دی سی پی یو میزنن ولی چیزی که برندها رو متمایز میکنه خلاقیتشونه و بعد از اون قطعات جانبی. شما میگین وایو صفحه نمایش خاص میزنه درسته که صفحه براویای سونی کیفیت بالایی داره ولی وقتی با دل مقایسش کنی میبینی دل خیلی جاها جلو تره! از همه اینا که بگذریم الان با توجه به وضع بازار و اینکه تولید یا اسمبل همه برندها بجز یکی دوتا مثل فوجیتسو تو چین صورت میگیره یا حتی ساختشون اول توانایی مالی خریدار شرطه بعد کاری که لازم داره.خب معلومه کسی که مشکل مالی نداره اول مک بوک میخره که از همه نظر قوی و متفاوته یا نه وایو میخره که مقاوم و گرونه! ولی ازونجایی که اکثر مشتری های ما مردم عادی هستن اول از همه ایسوس و لنوو پیشنهاد میدیم چرا؟ ایسوس که خودش تولید کننده قطعه و جایگاه خودشو ثابت کرده. لنوو هنوز جای پیشرفت داره ولی نباید ازین چشم پوشید که لنوو تحت ibm آمریکا تولید میشه! بعد ازین دوتا msi و ایسر که باز msi قیمت بالاتری داره.
خب منه مشتری یا کسی که مشتری منه و انتظار راهنمایی داره باید برندی بهش معرفی شه که خدمات پس از فروششم خوب باشه و درصورت خرابی هزینه و قطعه جوری باشه که مشتری راضی بمونه. پس از این 4تا برند اول ایسوز و ایسر معرفی میشن بعد msi و لنوو. مثلا باتری ایسوس دیروز من خریدم 78تومن برای msi خریدم 240تومن!
ببخشید انقد چونه زدم هم خودم خسته شدم هم شما

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
 

Automation festo

عضو جدید
معلومه که هیچ سیستم یا لپ تاپی وجود نداره که همه قطعاتش در حدی باشه که بشه برای هر کاری مورد استفاده قرار بگیره...
شما بگین برای چه استفاده ای لپ تاپ را نیاز دارین تا بهترین مارک براتون بگم...

باسلام
مهندس یه لپ تاپ میخوام برای کار با نرم افزارهای برق از لپ تاپ هایی خوشم میاد که ظریف باشن یوقور بدرد نمیخوره حس کار رو از کاربر میگیره:D. یه ویندوزم معرفی کنید که برای کاربا این دست نرم افزار ها مناسب باشه هم امنیت داشته باشه هم در هنگام کار مشکل ایجاد نکنه(بشه روش تمامی نرم افزار های اتوماسیون و دیگر نرم افزار های برق رو بی درد سر نصب کرد و روان کار کرد). ممنون
 

MoHaNDeS E-E

عضو جدید
به نظر من اگه لپ تاپ میخرید یا lenovoیا Asus یا acer البته Asusبیشتر پول برند میگیره;)
 

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
به نظر من اگه لپ تاپ میخرید یا lenovoیا Asus یا acer البته Asusبیشتر پول برند میگیره;)
نفرمایین این حرفو. مارک ایسوس حدود 11% خرابی داره! یه سروگردن از بقیه جلوتره! مثلا z510 لنوو حدود 40% خرابی داره!
بازم میگین پول مارکه؟
 

MoHaNDeS E-E

عضو جدید
تکنولوژی تحولات زیادی را در زندگی برای ما به ارمغان آورده است. امروزه شما می توانید صاحب لپ تاپی باشید و آن را به هرکجا دوست داشتید، ببرید. اما یک مشکل وجود دارد و آن این است که با وجود اینهمه برند متنوع کدامیک را برای خرید انتخاب کنید.
به گزارش بانکی دات آی آر، بهترین راه حل این مشکل این است که به نیازهای خود توجه کنید و براساس آن برند مناسب را انتخاب کنید. اگر خواستید لپ تاپ بخرید، حتما به این نکته توجه کنید که دستگاه انتخابی شما باید مطابق با کاری باشد که می خواهید با آن انجام دهید.

در اینجا شما را با10 برند برتر لپ تاپ در سراسر دنیا آشنا می کنیم؛ برندهایی که می توانند به خوبی پاسخگوی نیاز و خواسته شما باشند.

1. اپل

می توان گفت یکی از معتبرترین برندها در سراسر دنیاست. لپ تاپ های ساخت شرکت اپل با عنوان مک بوکز (Mac books) شناخته می شوند.
این لپ تاپ دارای ویژگی های نوآورانه است و می توان آن را به سادگی از دیگر برندها تشخیص داد. در واقع اپل الهام بخش دیگر برندهاست.
با نگاهی دقیق به نوت بوک های اپل درمی یابیم که این دستگاه ها باریک و براق هستند و به خاطرسبک بودن شان به آسانی می توان آنها را حمل کرد.
عملکرد عاقلانه سازندگان باعث شده تا استقبال از این دستگاه ها بسیار بالا باشد.
در حال حاضر سه مدل مک بوک، پرو و ایر از سری مک بوک در بازار موجود است.


2. لنووو

دومین برند تحسین شده دنیای لپ تاپ است که اصالتی چینی دارد و با محصولات مبتکرانه خود طوفانی در بازار لپ تاپ ایجاد کرده است.
سری نوت بوک تینک پد ((ThinkPad ساخت لنووو موفق به کسب چندین جایزه شده است. لپ تاپ آیدیا پد (IdeaPad) یکی دیگر از پرفروش ترین محصولات این شرکت است.
لنووو موفقیت خود را مدیون توانایی در تبدیل نیاز مشتری به محصولی واقعی است. لپ تاپ های سری تینک پد به دلیل بهره مندی از این امتیاز با استقبال زیادی مواجه شده اند.
پس اگر به دنبال اعتبار، امنیت، بهره وری، کارایی و امکانات می گردید، لپ تاپ لنووو را از دست ندهید.
3. آلین ویر

این برند هم یک محصول فوق العاده دارد. ظاهر این محصول زمخت به نظر می رسد اما احساس بسیار خوبی نسبت به آن خواهید داشت. می توانید براساس زمانی که به استفاده از لپ تاپ اختصاص می دهید، ویژگی های آن را انتخاب کنید.
اگر در حال حاضر از رایانه های معمولی استفاده می کنید و می خواهید آن را با لپ تاپ جایگزین کنید، مدل M15x آلین ویر می تواند پیشنهاد خوبی باشد.
سیستم نورپردازی ال ای دی این لپ تاپ منحصر به فرد است. صفحه کلید نیز نور پس زمینه ای دارد که می توان حتی در یک اتاق تاریک هم با استفاده از آن تایپ کرد. تنوع در صفحه نمایش از دیگر امکانات این لپ تاپ است.
4. اسوس

نکته ی جالب در مورد این برند این است که اکثر ما ، به اشتباه این برند را "ای سوز" تلفظ می کنیم ، در حالی که تلفظ صحیح نام این برند "اسوس" است.
سری لاین ای (Eee Line) از لپ تاب های اسوس در رتبه بعدی این رده بندی قرار دارد.
این شرکت تایوانی مدل های مبتکرانه ای از لپ تاپ ارائه می دهد. نت بوک های ای (Eee netbooks) ساخت شرکت اسوس به خاطر قابلیت هایشان از جمله محبوبترین مدل ها هستند.
پرفروش ترین مدل های این شرکت 1018P و 1016P هستند. این لپ تاپ ها که از پردازشگر اینتل اتم N455 بهره می برند، کم مصرف هستند و تصویر صفحه نمایش آنها موج دار و شفاف است.
باتری آنها بیش از 10 ساعت کار می کند و برای کسانی که به هر دلیل ساعت ها به برق دسترسی ندارند، بسیار مناسب است. وزن کم دیگر ویژگی مثبت این نت بوک هاست.
5. سونی

این برند ژاپنی نیازی به معرفی ندارد، چراکه در شناساندن چندین محصول نوآور پیشتاز بوده است. سونی همواره به خاطر کیفیت بالای محصولاتش زبانزد خاص و عام است.
تمامی محصولات این شرکت به خاطر امکانات، طراحی و کارایی شناخته می شوند. نام این برند تداعی کننده توان و اقتدار است و مشتریان آن از سراسر دنیا به همین دلیل به سونی اعتماد می کنند.
شرکت سونی لپ تاپ های خود را با نام وایو وارد بازار کرد و امروز شما می تواند مدل های گوناگونی از این سری را در بازار ببینید.
سری W، سری TT، سری Z و سری SR از جمله پرفروش ترین مدل های سونی هستند.
6. گیت وی

ششمین برند برتر این فهرست شرکت آمریکایی گیت وی است.
این برند از جمله برندهایی است که در بازار امروز لپ تاپ اسم و رسمی دارد. نوت بوک M255-E تازه ترین محصول این شرکت است که با وجود وزن کم، کارایی بالایی دارد.
مدل M255 می تواند برای حرفه ای ها پیشنهاد مناسبی باشد. مدل M250 که پیش از M255 وارد بازار شد، فروش بسیار بالایی داشت.
7. توشیبا

توشیبا، یکی دیگر از شرکت های ژاپنی است که به خاطر کیفیت بالای محصولاتش از جمله لپ تاپ شناخته می شود.
لپ تاپ های توشیبا هم مثل سونی به دلیل امکانات، اعتبار، کارایی و ظاهر زیبا محبوب هستند.
تمامی مدل های این برند می توانند پاسخگوی نیازهای گوناگون مردم باشند.
برخی از پرفروش ترین لپ تاپ های این شرکت عبارتند از ست لایت، ست لایت پرو، تکرا و کوسمیو.
8. اچ پی

هیولت پاکارد یا به اختصار اچ پی (HP) که سابقه سالها فعالیت دارد، نیز نامی قابل اعتماد در صنعت رایانه در سراسر دنیاست.
امروزه اچ پی نامی آشنا برای مردم سراسر دنیاست. بخش های مختلف بازار امروز فناوری دنیا در قرق محصولات این شرکت است.
لپ تاپ سری اچ پی پاویلیون، ازجمله پرفروش ترین مدل های این برند است.
این شرکت همچنین برای شرکت های بزرگ مختلف دستگاه هایی به فراخور نیازشان می سازد.
اگر سراغ لپ تاپ اچ پی رفتید، مطمئن باشید که آنچه می خواهید را می یابید.
9. دل

به کسانی که دنبال لپ تاپی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می گردند، پیشنهاد می کنیم دل را از دست ندهند.
لپ تاپ هایی که دل می سازد هم مناسب کاربری شخصی و هم اهداف کسب و کار است. امکانات این لپ تاپ طوری انتخاب شده که با هر نیازی مطابقت داشته باشد.
یکی از ویژگی های دل این است که به شما امکان می دهد تا لپ تاپی مطابق سلیقه خود داشته باشید یا کاستومایز (customize) کنید. انتخاب پردازشگر، سیستم عامل و اکسسوریز از جمله امکانات این برند هستند.
سری استودیو دل مدلی است که بازار داغی رابه خود اختصاص داده است. از جمله محبوبترین مدل های دل می توان به دل اینسپایرون، استودیو و استودیو xps اشاره کرد.
10 ایسر

درست است که ایسر آخرین رتبه در این رده بندی را دارد، اما مطمئن باشید که بدترین نیست.
یکی دیگر از برندهای تایوانی لپ تاپ ایسر است که از محبوبیت خاصی میان مشتریان دنیای فناوری برخوردار است.
در چند وقت اخیر، این شرکت در رقابت شانه به شانه دنیای فناوری موفق بوده است.
لپ تاپ های ایسر به دلیل کارایی هایی که دارند، خوشنام هستند.
فراری وان یکی از گران ترین و مدرن ترین مدل های لپ تاپ و ساخت ایسر است که به خاطر امکانات منحصر به فرد خود جایگاه خاصی نزد مشتریان دارد.
 

Similar threads

بالا